Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
15.2.2021 20:22
horal

XXX.XXX.13.26

Někteří chovatelé mne znají a znají i mé názory a já bych rád poznal názory jiných chovatelů a to: Dávat či nedávat králíkům pečivo a proč. Jestli to králíkům prospívá nebo neprospívá, prostě vaše zkušenosti.

16.2.2021 06:13
Vali80

XXX.XXX.236.190

Já osobně dávám, ale pouze kousky. Zamichavam to do směsi ovsa, vloček, karobu, slunečnice a vlastní sušené mrkve. Který chce chleba, vezme si, který ne, má smůlu, později už není. Nikdy žádný úhyn. Neočkuji, neléčím. A to mají od jara do podzimu trávu.

BOZ

16.2.2021 08:24
BOZ

XXX.XXX.68.72

Vali80 napsal(a):
Já osobně dávám, ale pouze kousky. Zamichavam to do směsi ovsa, vloček, karobu, slunečnice a vlastní sušené mrkve. Který chce chleba, vezme si, který ne, má smůlu, později už není. Nikdy žádný úhyn. Neočkuji, neléčím. A to mají od jara do podzimu trávu.

Dobry den, muzu se zeptat jak doma susite mrkev? Ja osobne pecivo vubec nedavam, jen oves, lucni seno/ vojtesku a repu ci neco na okus.. v lete male mnozstvi travy

16.2.2021 09:48
Vali80

XXX.XXX.44.15

Mrkev suším na topení. Letos jsem koupila asi 200 kilo, samozřejmě ne najednou. Pokud nemrzne, dostávají denně čerstvou, pokud mrzne, dostávají ve směsi sušenou. Nařežu ji na hrubší plátky nebo kolečka, dám na rošty a ona se na druhý den pěkně smrskne, tak je z pěti roštu jen jeden na dosušení.

16.2.2021 18:06
Markéta Kostková

XXX.XXX.212.96

NE!
Jsou tam obiloviny a další věci...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2021 18:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Markéta Kostková napsal(a):
NE!
Jsou tam obiloviny a další věci...

Jo, zatímco oves a ječmen jsou okopaniny, že?

16.2.2021 19:03
horal

XXX.XXX.13.26

Zajímá mne hlavně proč pečivo podávate, anebo proč ho nedáváte.

16.2.2021 19:07
Vali80

XXX.XXX.237.41

Je pravda, že v pečivu je kvásek a obiloviny prošly nějakým tepelným procesem. Na druhou stranu mnoho chovatelů přidává pivovarské kvasnice, já také a obsahují je i vykrmové granule. Pečivem (chlebem) se krmili vždycky a asi záleží na zvyku.
U nás lidi hází pečivo do lesa a posledně si zajíc pochutnával na chlebu. Hlavně se nehádejte....

16.2.2021 19:09
Vali80

XXX.XXX.237.41

Třeba mojí ho mají rádi. Je to to první, po čem vystartují. A z každého kotce se ozývá chroupání....

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2021 19:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dávám, tak dvakrát týdně kousek suchého chleba. Nepřijde mi, že by v chlebu bylo něco dramaticky špatně, obiloviny, sůl, za mě v pořádku, snad jen ten kvásek... Ale jak už tu padlo, je to spíš zvyk. Aneb "vždycky se králíkům pečivo dávalo", takhle to pamatuju, takhke to dělám. Já to mám jako Vali, nebojím se krmit zeleným, nebojím se dát občas chleba. Zatím nebyly problémy, ťuk ťuk.

16.2.2021 22:21
jeliman

XXX.XXX.42.196

dávám cca co 2-3 dny pár kousků suchého chleba a ušáci si na něm rádi chroupou tak jim asi chutná . Když chleba neměli tak hlodali králikárnu tak si myslím, že si zuby obrušují na tvrdé kůrce a aspoň nechají kotce

17.2.2021 19:02
kkki

XXX.XXX.54.213

Taky dávám,občas,ale jen chovným kusům.Už více než 35let a nepozoroval jsem žádné problémy.K.

18.2.2021 19:12
chovatel 70

XXX.XXX.244.67

kkki napsal(a):
Taky dávám,občas,ale jen chovným kusům.Už více než 35let a nepozoroval jsem žádné problémy.K.

Tak to já již 60 let.

18.2.2021 19:40
152chov152

XXX.XXX.50.53

horal napsal(a):
Zajímá mne hlavně proč pečivo podávate, anebo proč ho nedáváte.

Jak už jsem se zmínil v jiné diskuzi já pečivo nedávám v některém pečivu je dost curku atak dále. Někteří chovátelé
říkají že pečivo dávají aby si králík obrousil zuby já dávám kralikum 2 týdne větvičky jabloně a nepozoruji žádné problémi.

18.2.2021 20:47
J. Vrt

XXX.XXX.50.53

152chov152 napsal(a):
Jak už jsem se zmínil v jiné diskuzi já pečivo nedávám v některém pečivu je dost curku atak dále. Někteří chovátelé
říkají že pečivo dávají aby si králík obrousil zuby já dávám kralikum 2 týdne větvičky jabloně a nepozoruji žádné problémi.

Jsouhlasím s vámi

19.2.2021 05:26
postak

XXX.XXX.34.5

Osobně nevěřím ,že pokud se pečivo podává pouze jako doplněk tak mohou být nějaké problémy.Za 50 let bych se s tím musel potkat.Na druhou stranu žádná nutnost to neni.Podávám ho prostě proto že vyhazovat ho je mi proti srsti.

20.2.2021 21:51
petr008

XXX.XXX.139.160

Dával jsem kdysi, když jsem šetřil na granulích a krmil jsem pouze senem a suchým pečivem, ale pouze králíky nad 3 měsíce. V pohodě dorostli, ale teď už to nedělám.
Máme čistokrevný chov plemenných ČA a FB a nechci riskovat. U kříženců na tom tolik nezáleželo. Ne že bych jim občas nehodil suchý rohlík, ale i tam jsou ztráty, když ho králík hlodá, tak velké množství přichází nazmar jako odrol. Tak radši pečivo rozmočím kozám nebo drůbeži.

21.2.2021 19:19
Vychodsk

XXX.XXX.53.22

No moji to isté, 1,2xdo týždňa po krajci chleba a zatiaľ ôk, len veselé chrup kanie.

26.2.2021 18:56
Fatu

XXX.XXX.136.44

Tvrdé pečivo a chléb dávám 3 až 4 krat do týdne,ale v takovém množství aby ho do pár hodin sežrali.. Ne aby se jim to tam valelo ještě druhý den.. A to všem vekovim kategoriím králíků.. Chutná jim, obrusuji si zuby..nikdy žádný problém..

27.2.2021 06:37
horal

XXX.XXX.13.26

Králík a pečivo, neboli spíše chleba. Mýty kolem králíků, jako je třeba, že březňáci jsou nejlepší, ale nikdo neví proč. Stejně tak podávání tvrdého pečiva, záměrně píší pečiva, neboť dost chovatelů se domnívá, že rohlík nebo houska jsou lepší než chleba. Zkusím to rozebrat. Nejsem sice ani chemik ani veterinář a je to můj názor, ke kterému jsem dospěl po přečtení mnoha článků a publikací. Při troše snahy to lze dohledat. Takže, co je vlastně chleba ? Je to žitná a pšeničná (špaldová a dnes už i jiná) mouka a voda. Jejich smícháním dochází k určité chemické reakci a následným zahřátím se voda odpaří a vznikne chleba, dalším odpařením zbytku vody suchý chleba. Tím se ale chemický proces nezastaví úplně. Ve vzduchu je přirozená vlhkost a někdy až ke 100 procentům a ten chleba má tendenci tu vlhkost absorbovat a ta chemická reakce pokračuje. Proto mohou vznikat plísně a to, že je tam nevidíte jako černé, šedé nebo zelené fleky, ještě neznamená, že tam není. Záleží jak dlouho se skladuje a kde. Stejně tak chemická reakce pokračuje i v případě kdy králík tenhle chleba pozře a smíchá se tekutinami v trávícím traktu a to pro něj není nikterak prospěšné. Dochází k opětovnému kvašení. Takže, čím mu vlastně prospívá? Když krmíte obilí, nebo granule které obilí obsahují, mu dají daleko víc vitamínů i minerálních látek a trávícím traktem projdou než dojde k jeho kvašení za předpokladu, že přijímá dostatek vlákniny. Pokud ne, tak i v tomto případě může dojít k zažívacím potížím. Druhá věc obrušování zubů. Králíkům dorůstají zuby celý život a to ne jenom řezáky, ale i stoličky a tak je potřeba ty zuby pořád obrušovat. Králík to dělá téměř nepřetržitě. Když se na něj chvilku budete dívat, zjistíte, že vlastně pořád male pantem jakoby něco kousal. Občas je slyšet i zaskřípání a to nemusí vůbec souviset s nemocí nebo nějakou bolestí, prostě jen tak vrznou pokud to není intenzívní. To bychom už měli zpozornět. A jak teda prospívá chleba k broušení zubů? Možná částečně na řezáky, ale i to jenom nepatrně, neboť chleba není až tak tvrdý. Navíc ale je docela ostrý, jako smirkový papír a králík si může poranit dásně a pak klidně i několik dní nepřijímá potravu. To je pro něj zlé, neboť aby mu fungovalo zažívání musí pořád žrát, čímž ta nově pozřená potrava posouvá obsah vnitřností. Takže kousáním a žvýkáním sena, slámy a obilí si mnohem víc obrousí zuby než chlebem. Proto je lepší tvrdší seno než otava a proto je také potřeba přidávat seno když se krmí zeleným. Já vím, máme zkušenosti, že zrovna tu otavu třeba berou lépe, ale i dítě radši sáhne po sladkostech než třeba po ovesné kaši. A proč teda už naši předkové dávali králíkům chleba? Je to prosté, chleba je boží dar a tak se s nim má zacházet a vyhodit boží dar byl hřích. Proto se zužitkoval hospodářským zvířatům. No a pro králíky také toho obilí nezbývalo a tímto způsobem ho alespoň částečně měli. Jenomže tehdy měli jenom to seno, teda množství vlákniny a tak nějaký kousek chleba, jablka a zeleniny (v sezóně) jim nemohl ublížit. Stejně tak je to i s okusem. Větvičky se nedávali kvůli broušení zubů, ale na doplnění vitamínů a minerálních i léčivých látek. Převážně to byly mladé výhony vrby a osiky. V zimě, nebo spíš v předjaří větvičky jabloní, protože se prováděl řez. A také to bylo i proto aby nic nepřišlo na zmar. Tak nevím, kdo to dočetl až sem a co si o tom myslí, ale já už několik let chleba a ni okus králíkům nedávám. Nadávám ani ocet nebo jiné preparáty, považuju to vše za zbytečnosti které sice nemusí ublížit pokud se to dělá rozumně, ale mně nepřidávají práci. Králíci mi prosperují, možná lépe než předtím kdy jsem to vše popsané dával.

27.2.2021 07:51
Štefan1

XXX.XXX.208.238

Za mne:
- zkrmování chleba a pečiva je zužitkování zbytkú
- je to jádro -tedy potenciálně problematické pro trávení je nadměrný přísun - jako jakéhokoliv jádra
- kvalita je důležitá - plesnivé je špatné - zdroj aflatoxinů - tedy podmínkou je dobré usušení - já suším zásadně nakrájené na hrubší krajíce na radiátoru v zimě, v létě na slunci - výsledkem je křehký produkt, který se lehce zlomí v ruce anebo po klepnutí. Celé bochníky chleba nejde rychle a dobře ususšit - pak je tam riziko prorůstání plísněmi
- podílí se na obrusu zubů, ale podstatnou roli tam hraje seno - já naopak pozoroval u svých králiků oblibu hrubšího sena (z první seče) než jemné otavy. Často vidím, jak si z doloženého sena přednostně vytahují ty hrubší části - stvoly bylin, kopřiv, náletové dřeviny. Mám seno vyloženě z travních porostů, pokud máte jetelotrávu nebo vojtěšku může být pro ně otava zajímavější - tam bývají ty stvoly z jetelovin
-větvičky na okus přidávám sezonně - dělá jim to radost a určitě je to id zdroj vitaminů -a je to opět tou logikou -aby to nepřišlo na zmar
-určitě je jednodušší a taky spolehlivější chovat na seně (dobrém), jádru - optimálně granule a vodě. Pak už mi to trochu připomíná průmyslový chov.

Tradiční chov králiků je pro mne i zužitkování zbytků z domácnosti, ovšem musí se to dávat s rozumem.

27.2.2021 16:25
kkki

XXX.XXX.54.213

Taky podávám pečivo,ale jen jako doplněk stravy tzn.jen v malém množství a králíci to velice ochotně berou.K.

27.2.2021 17:03
hokrví

XXX.XXX.96.97

Doplněk stravy, to je ten správný název, zeptejte se svého lékaře na doplňky stravy a on vám poví jak dokážou rozházet imunitu, ono je to dobrý aspoň se něco děje a můžeme si ponadávat, že někdo něco pokazil.

27.2.2021 21:35
Š720

XXX.XXX.250.229

Máličko Vás poopravím pán Horal. Aby sa dalo upiecť nejaké pečivo, nestačí len múka a voda, ale je potrebné dať aj droždie, alebo kvások. Pri použití droždia je pečenie oveľa jednoduchšie, preto sa používa do viacerých pečív. Podľa mňa je to práve droždie, ktoré môže spôsobovať zažívacie problémy králikom, pri veľkej spotrebe pečiva králikmi v mladom veku. To je dôvod, prečo nekrmím králiky kupovaným pečivom.

28.2.2021 10:25
kkki

XXX.XXX.54.213

hokrví napsal(a):
Doplněk stravy, to je ten správný název, zeptejte se svého lékaře na doplňky stravy a on vám poví jak dokážou rozházet imunitu, ono je to dobrý aspoň se něco děje a můžeme si ponadávat, že někdo něco pokazil.

Nepotřebuji každé bolístko se svým lékařem konzultovat,chovám králíky 35let a poznám na králikovi,co mu chutná,či ne.Pokud Vy máte jinou zkušenost s pečivem,je to jen a jen Vaše věc.Nevnucujte Vaši zkušenost,všem ostatním.K.

28.2.2021 11:37
bezdikov

XXX.XXX.122.26

Dobrý den, také jsem dříve občas krmil pečivem, které jsme nespotřebovali doma, teď už ne, myslím, že králík je náchylný na každou změnu v krmení a jednou za čas, mu to dát, dle mého názoru není dobré a vlastně to nemá žádný význam. Samozřejmě většině to nijak neublíží. A jediné co si myslím, že to pečivo něco přinese králíkům je sůl, kterou pečivo obsahuje a králík jí nemá moc kde jinde získat, maximálně okusem králíkárny, která je znečištěna močí. Já tedy cca jednou týdne malinko přisolím vodu a tím jim jí dodám. Berte to tak, že skotu, ovcím, kozám ji také dodáváme pomocí lizů. ML

28.2.2021 11:50
horal

XXX.XXX.13.26

Š720 napsal(a):
Máličko Vás poopravím pán Horal. Aby sa dalo upiecť nejaké pečivo, nestačí len múka a voda, ale je potrebné dať aj droždie, alebo kvások. Pri použití droždia je pečenie oveľa jednoduchšie, preto sa používa do viacerých pečív. Podľa mňa je to práve droždie, ktoré môže spôsobovať zažívacie problémy králikom, pri veľkej spotrebe pečiva králikmi v mladom veku. To je dôvod, prečo nekrmím králiky kupovaným pečivom.

Nemusíte mne opravovat. Chleba peču obden už víc než tři roky. Většina pekáren už dnes na chleba používá kvásek. Chleba z droždí není chleba a už druhý den neni k jídlu. No a kvásek není nic jiného než žitná mouka a voda a je to docela zdlouhavý proces vyrobit kvalitní kvásek. Já ho mám po celou dobu. Jinak pečivo ať každý krmí jak je libo. Nikoho nepřesvědčuju aby to nedělal. Jenom jsem napsal jak to s ním je a co může způsobit a né že to způsobuje. Pro mne je to zbytečnost, práce navíc bez efektu. A to že králíkům něco chutná pro mne není argument. Psovi také čokoláda chutná a už malá dávka ho zabije. Králíkům chutná kdeco třeba i brukvovitá zelenina. Pokud ji dostane občas jako zdroj vitamínu je to v pohodě, ale jakmile to začnete zkrmovat, protože se vám zrovna urodilo, máte o problémy postaráno. Ani doba jakou králíky chováte není argument. Já jsem čtyřicet let všechno to co dnes považuji za zbytečné a někdy i nezdravé v chovu. Důležité jsou informace a znalosti králíků. I špičkoví chovatelé dělají chyby, ale nikde se tím nechlubí a jak říká klasik, chybami se člověk učí.

28.2.2021 11:58
horal

XXX.XXX.13.26

Ještě jsem zapomněl, droždí není vůbec nebezpečné nýbrž zdraví velice prospěšné.

28.2.2021 13:45
hokrví

XXX.XXX.96.97

kkki napsal(a):
Nepotřebuji každé bolístko se svým lékařem konzultovat,chovám králíky 35let a poznám na králikovi,co mu chutná,či ne.Pokud Vy máte jinou zkušenost s pečivem,je to jen a jen Vaše věc.Nevnucujte Vaši zkušenost,všem ostatním.K.

Nic vám nevnucuji, já tu nebrečím čím by to mohlo být, že mi uhynul králík a nebo, že je nějaký divný co mu asi je. Králíky chovám od roku 1984 a jak píše horal v té době se obilí schánělo poněkud hůř, ale měl jsem pár kamarádů kteří mi část naturálií odprodali. To že někteří chovatelé kupují starý chléb od pekařů mám z první ruky a to proto, že soused rozváží u pekařů a když tam začínal tak mi pečivo nabízel a říkal jak je to výhodné, ale na to si musí přijít každý sám.

28.2.2021 15:59
kkki

XXX.XXX.54.213

hokrví napsal(a):
Nic vám nevnucuji, já tu nebrečím čím by to mohlo být, že mi uhynul králík a nebo, že je nějaký divný co mu asi je. Králíky chovám od roku 1984 a jak píše horal v té době se obilí schánělo poněkud hůř, ale měl jsem pár kamarádů kteří mi část naturálií odprodali. To že někteří chovatelé kupují starý chléb od pekařů mám z první ruky a to proto, že soused rozváží u pekařů a když tam začínal tak mi pečivo nabízel a říkal jak je to výhodné, ale na to si musí přijít každý sám.

Zdravím,každý krmí,tak,jak mu to vyhovuje.Oves,ječmen,jsem neměl i dříve problém nakoupit.Je pravda,že se dříve krmilo spíše ječmenem plus nějaký ten chleba a nějaká ta zelenina,přiměřeně,a větvičky na okus.Zelené jsem zavrhl,zvláště když se po něm objevovala kokci.K.

11.3.2021 17:13
Š720

XXX.XXX.250.229

horal napsal(a):
Nemusíte mne opravovat. Chleba peču obden už víc než tři roky. Většina pekáren už dnes na chleba používá kvásek. Chleba z droždí není chleba a už druhý den neni k jídlu. No a kvásek není nic jiného než žitná mouka a voda a je to docela zdlouhavý proces vyrobit kvalitní kvásek. Já ho mám po celou dobu. Jinak pečivo ať každý krmí jak je libo. Nikoho nepřesvědčuju aby to nedělal. Jenom jsem napsal jak to s ním je a co může způsobit a né že to způsobuje. Pro mne je to zbytečnost, práce navíc bez efektu. A to že králíkům něco chutná pro mne není argument. Psovi také čokoláda chutná a už malá dávka ho zabije. Králíkům chutná kdeco třeba i brukvovitá zelenina. Pokud ji dostane občas jako zdroj vitamínu je to v pohodě, ale jakmile to začnete zkrmovat, protože se vám zrovna urodilo, máte o problémy postaráno. Ani doba jakou králíky chováte není argument. Já jsem čtyřicet let všechno to co dnes považuji za zbytečné a někdy i nezdravé v chovu. Důležité jsou informace a znalosti králíků. I špičkoví chovatelé dělají chyby, ale nikde se tím nechlubí a jak říká klasik, chybami se člověk učí.

... Chleba z droždí není chleba a už druhý den neni k jídlu. Úplný súhlas. A najhoršie na tom je to, že chlieb, ktorý nieje k jedeniu, sa skrmuje králikmi. Aj moja manželka pečie chlieb z kvásku, preto som tou opravou myslel na prípravu a udržiavanie /prikrmovanie/ kvásku. V podstate máte pravdu, že na výrobu chleba stačí múka a voda. Keď namočíte do vody chlieb vyrobený z droždia, kvasenie pokračuje ďalej. Pri kváskovom nie.

11.3.2021 18:21
PiLnÍk

XXX.XXX.102.156

Markéta Kostková napsal(a):
NE!
Jsou tam obiloviny a další věci...

Milá Markét, zde je vedena diskuse o podávání pečiva králíkům na výkrm, nikoli těm zakrslým, domácím. Pro ty je pečivo samozřejmě zbytečné a nevhodné.

11.3.2021 18:59
hokrví

XXX.XXX.96.97

PiLnÍk napsal(a):
Milá Markét, zde je vedena diskuse o podávání pečiva králíkům na výkrm, nikoli těm zakrslým, domácím. Pro ty je pečivo samozřejmě zbytečné a nevhodné.

Zbytečné a nevhodné je i pro králíky na výkrm.

11.3.2021 20:06
petr008

XXX.XXX.139.160

Je to věc názoru, praxe a ekonomiky chovu. Když jsem choval jen křížence a bylo mi líto granulí, tak jsem odrostlé králíky odchovával do jatečné velikosti jen na tvrdém pečivu, kterého jsem měl k dispozici dost. Chutnalo jim a dával jsem právě tolik, aby všechno sežrali a neválelo se pečivo v králíkárně.
Vykrmoval jsem je tak s vědomím, že to není optimální krmení pro králíky, ale dali to pokud si vzpomínám všichni a nezkapalo nic. Teď, když chovám králíky, kde jsem králíka koupil za stejnou cenu co stojí koza, už bych si to nedovolil, protože existuje byť jen teoretická šance, že se mu po tom udělá špatně.
Křížencům dávám furt a v pohodě. Ale už to nehrnu čistě přes pečivo, dávám jim i granule. Je ale třeba počítat také s tím, že značnou část pečiva králíci rozdrolí.

12.3.2021 09:51
OlafV

XXX.XXX.3.230

petr008 napsal(a):
Je to věc názoru, praxe a ekonomiky chovu. Když jsem choval jen křížence a bylo mi líto granulí, tak jsem odrostlé králíky odchovával do jatečné velikosti jen na tvrdém pečivu, kterého jsem měl k dispozici dost. Chutnalo jim a dával jsem právě tolik, aby všechno sežrali a neválelo se pečivo v králíkárně.
Vykrmoval jsem je tak s vědomím, že to není optimální krmení pro králíky, ale dali to pokud si vzpomínám všichni a nezkapalo nic. Teď, když chovám králíky, kde jsem králíka koupil za stejnou cenu co stojí koza, už bych si to nedovolil, protože existuje byť jen teoretická šance, že se mu po tom udělá špatně.
Křížencům dávám furt a v pohodě. Ale už to nehrnu čistě přes pečivo, dávám jim i granule. Je ale třeba počítat také s tím, že značnou část pečiva králíci rozdrolí.

Kříženec nezíská metál,že.

12.3.2021 11:43
petr008

XXX.XXX.139.160

Nejde o metál, ale kdyby z toho nastaly komplikace, tak by to byl drahý špás. Stejně mně přijde, že ti čistokrevní jsou nějak celkově choulostivější než ti kříženci.

12.3.2021 16:16
hokrví

XXX.XXX.96.97

Pán si přijel pro samce, 6.3. a bědoval jak je to teď vše omezený, že by potřeboval zajet do vedlejšího okresu pro chleba, že ho tam sežene za 5 kč kus, já kupuji ječmen za 450,- a oves za 400,-Kč, granule za 1 030,- a 950,- Kč, dle mého názoru je lepší koupit obilí.

16.3.2021 08:44
Markéta Kostková

XXX.XXX.212.131

PiLnÍk napsal(a):
Milá Markét, zde je vedena diskuse o podávání pečiva králíkům na výkrm, nikoli těm zakrslým, domácím. Pro ty je pečivo samozřejmě zbytečné a nevhodné.

Jo? Že to tu nikdo nepíše...

16.3.2021 10:30
horal

XXX.XXX.13.26

Markéta Kostková napsal(a):
Jo? Že to tu nikdo nepíše...

Je třeba číst i ty dlouhé příspěvky. Tady se ale nikde nepíše jestli se smí nebo nesmí podávat pečivo a kterému druhu králíků ano a kterému ne. V několika příspěvcích se píše o vhodnosti, nebo zbytečnosti podávání pečiva králíkům. Nikoho se nesnažíme přesvědčovat, každý kope sám za sebe. Každý si to musí přebrat co mu to dává, jestli něco riskuje, jaký to má prospěch pro králíka, jestli to zlepší jeho kondici nebo oslabí, anebo se vůbec nic neděje. Jestli ta práce s tím je prospěšná nebo zbytečná. Je třeba si uvědomit co vlastně ten chleba je, že je to žito, přenice a voda. Jestli jsou to králíku prospěšné obiloviny. V chlebu nepoznáte jestli je ze žitného kvásku nebo droždí. Nepoznáte jestli je to chléb s nějakými E-čky na podporu chuti nebo proti plesnivění. Jenom taková malá poznámka na konec. Kdyby jste věděli co vše obsahuje některý kupovaný chleba tak ho sami jíst nebudete. Proto už několik let si peču chleba sám a protože vše sníme ani nic nezbyde abych to dal zvířatům.

Přidejte reakci

Přidat smajlík