Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.3.2020 22:02
raduz

XXX.XXX.120.98

Tak přátelé, když je ta karanténa tak něco pro odlehčení.

19.3.2020 22:26
tulhusi

XXX.XXX.92.51

Pripomína mi buď vrabca alebo škorca

20.3.2020 07:23
Jamro

XXX.XXX.182.123

Že by vtáčik. 😄

20.3.2020 07:30
kareta

XXX.XXX.175.184

Řekl bych že něco jako loskuták .

20.3.2020 11:12
Karel1979

XXX.XXX.84.72

Řekl bych že to bude pták

20.3.2020 11:20
marion

XXX.XXX.123.214

já bych řekl fotoshop

Neregistrovaný uživatel

20.3.2020 11:28
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Kříženec- vrabec domácí x drozd zpěvný.Nebo naopak??

20.3.2020 11:50
amazon.parrot

XXX.XXX.220.250

raduz napsal(a):
Tak přátelé, když je ta karanténa tak něco pro odlehčení.

Medozvěstka

20.3.2020 18:31
raduz

XXX.XXX.120.98

Tak uznávám, že na začátek to bylo dost těžké a záludné ale poslední příspěvek je trefa jedná se o Medozvěstku křiklavou (Indicator indicator)

20.3.2020 21:19
lupus4

XXX.XXX.205.61

buďme optimisté, 6 dalších "borců" poznalo , že je to pták

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.3.2020 21:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

dajte niekto este nieco:-)

20.3.2020 21:29
lupus4

XXX.XXX.205.61

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.3.2020 21:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
tak z našich luhů a hájů

Kalužiak močiarny a trsteniarik? moze byt? Neviem ako je to po česky.

20.3.2020 21:46
saola

XXX.XXX.198.18

Vodouš?

Jo, jsem druhá - a takovou práci to dalo

20.3.2020 21:48
marion

XXX.XXX.139.17

není to slavíček ???

20.3.2020 21:50
emill

XXX.XXX.21.82

lupus4 napsal(a):
tak z našich luhů a hájů

Pisík obecný a cetie jižní.

20.3.2020 21:53
emill

XXX.XXX.21.82

20.3.2020 22:00
lupus4

XXX.XXX.205.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kalužiak močiarny a trsteniarik? moze byt? Neviem ako je to po česky.

vodouš ani rákosník to není

nejsou úplně běžní

20.3.2020 22:01
lupus4

XXX.XXX.205.61

emill napsal(a):
Pisík obecný a cetie jižní.

bingo

20.3.2020 22:13
raduz

XXX.XXX.120.98

emill napsal(a):
Jeden prcek na hádání.

no Emile, vím ale jen ti pochválím odchov :) ! a dám prostor ostatním..

20.3.2020 22:14
lupus4

XXX.XXX.205.61

emill napsal(a):
Jeden prcek na hádání.

straka iberská ?

20.3.2020 22:20
raduz

XXX.XXX.120.98

Lupus má pravdu, nemusím nikam do exotiky u nás je taky spousta krásných druhů...
sice to bude jednoduchý....ale tak schválně kdo bude první :)

20.3.2020 22:29
emill

XXX.XXX.21.82

lupus4 napsal(a):
straka iberská ?

20.3.2020 22:30
Pandinus

XXX.XXX.139.58

Sýc rousný

20.3.2020 22:32
emill

XXX.XXX.21.82

raduz napsal(a):
Lupus má pravdu, nemusím nikam do exotiky u nás je taky spousta krásných druhů...
sice to bude jednoduchý....ale tak schválně kdo bude první :)

Že by to byl K. N.?

20.3.2020 22:40
lupus4

XXX.XXX.205.61

emill napsal(a):
Že by to byl K. N.?

taky jsem pro K.n. (G.p.)
asi před 30 lety jsem ho měl v ruce

20.3.2020 22:45
raduz

XXX.XXX.120.98

bingo..

21.3.2020 07:15
veverka.zdenek

XXX.XXX.58.142

Slučice pestrá
Rostratula benghalensis
- zajímavost - to barevnější je samec

21.3.2020 07:58
saola

XXX.XXX.198.18

Něco cizokrajného a poměrně snadného - otázka zní, kolik přibližně bude vážit v dospělosti?

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.3.2020 08:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola napsal(a):
Něco cizokrajného a poměrně snadného - otázka zní, kolik přibližně bude vážit v dospělosti?

AK je to kakapo tak aj 4kg, je to jak sliepka aj velke aj tazke. Videl som ich na vlastne oci v Zoo na Novom Zelande.

21.3.2020 08:03
saola

XXX.XXX.198.18

Závidím, že jste je viděl naživo.

Mám jen kakapí pírko 100 let staré, a pak knihy o nich.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.3.2020 08:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Viete co bolo to cistou nahodu, lebo mojho znamenho sestranica pracovala na Codfish Island ako dobrovolnicka, kde prave tito kapapo ziju. Tak sme tam boli pozriet protekcne na 2 hodinky. Je to nazivo krasne,bol som prekvapeny ake je to velke, pomale. Vyzera naozaj ako velka tucna sliepka:) A su este aj v Auckland ZOO.A pierko veru som si mohol zobral aj ja, ale ziadne tam nebolo:)

21.3.2020 11:25
zosrnia

XXX.XXX.185.10

lupus4 napsal(a):
tak z našich luhů a hájů

Tipujem prvé foto kalužiak močiarny alebo riečny,druhé foto by mohlo biť trsteniarik bahenný je to len tip.

21.3.2020 11:29
lupus4

XXX.XXX.205.61

zosrnia napsal(a):
Tipujem prvé foto kalužiak močiarny alebo riečny,druhé foto by mohlo biť trsteniarik bahenný je to len tip.

vzdyť je už včera dobře určil emill

21.3.2020 11:30
zosrnia

XXX.XXX.185.10

lupus4 napsal(a):
vzdyť je už včera dobře určil emill

Tak sa to je potom v poriadku.

21.3.2020 13:49
raduz

XXX.XXX.120.98

veverka.zdenek napsal(a):
Slučice pestrá
Rostratula benghalensis
- zajímavost - to barevnější je samec

Ano trefa, jen pro pořádek, barevnější je u tohoto druhu samice, tady je lepší foto, samice napravo - samec vlevo.Musím říct, že brodivci a vodní ptáci mě moc nezajímají, ale tyhle drobci jsou úžasní.

21.3.2020 13:56
raduz

XXX.XXX.120.98

tak rovnou přihodím další druh, k vidění pouze ve dvou evropských zoo ....

21.3.2020 14:03
emill

XXX.XXX.21.82

Ahoj Radku,
napíšu zase jen první písmena k.o. (s.n.).

21.3.2020 14:05
raduz

XXX.XXX.120.98

no jo pro tebe nic těžkýho :)

21.3.2020 14:08
emill

XXX.XXX.21.82

Jen náhoda :-)

21.3.2020 16:59
saola

XXX.XXX.198.18

raduz napsal(a):
tak rovnou přihodím další druh, k vidění pouze ve dvou evropských zoo ....

Není to nějaká "exotická" kukačka?
Ale asi ne....tak aspoň obecně - nějaký hmyzožravý pták?
Aneb jak se ztrapnit na diskuzi

21.3.2020 17:42
raduz

XXX.XXX.120.98

saola napsal(a):
Není to nějaká "exotická" kukačka?
Ale asi ne....tak aspoň obecně - nějaký hmyzožravý pták?
Aneb jak se ztrapnit na diskuzi

Jdete správným směrem :)

21.3.2020 18:01
saola

XXX.XXX.198.18

Ááááá, už vím, děkuji za nasměrování (i emillovi v SZ), je to Hněvivé oko.
Kukačka obrovská, Scythrops novaehollandiae

Tak kdo dá další?

21.3.2020 18:14
emill

XXX.XXX.21.82

Trochu horší kvalita fotky, ale jde hlavně o zábavu. Mělo by to být jednoduché :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.3.2020 18:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

emill napsal(a):
Trochu horší kvalita fotky, ale jde hlavně o zábavu. Mělo by to být jednoduché :-)

Vyzera to ako nejaky druh turaka moze byt? ale presny nazov neviem

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.3.2020 20:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

emill napsal(a):
Trochu horší kvalita fotky, ale jde hlavně o zábavu. Mělo by to být jednoduché :-)

Asi Turako velký - Corythaeola cristata???

https://m.youtube.com/watch?v=T2FGCZ2ry6A

21.3.2020 21:32
emill

XXX.XXX.21.82

Ano, je to turako velký

21.3.2020 22:06
lupus4

XXX.XXX.205.61

pták roku 2018 na N.Zélandu

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.3.2020 22:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
pták roku 2018 na N.Zélandu

ano kereru je to on?

21.3.2020 22:11
lupus4

XXX.XXX.205.61

Holub maorský, Hemiphaga novaeseelandiae

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.3.2020 22:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola napsal(a):
Je to tak, kereru osobně
https://www.rnz.co.nz/news/national/368665/kereru-wins-bird-of-the-year

Este ze som na tom Novom Zelande bol, inak by som to veru nevedel:) Mám ho na tricku kde je na foto a tam velkym ze kereru.:)

21.3.2020 22:47
lupus4

XXX.XXX.205.61

to jsme zase daleko, tak opět něco co lze vidět i u nás , v rámci osvěty
není to nic těžkého

21.3.2020 23:04
lupus4

XXX.XXX.205.61

tak emill už ví

21.3.2020 23:46
Pandinus

XXX.XXX.139.58

Zedníček skalní, volavka rusohlavá?

21.3.2020 23:48
lupus4

XXX.XXX.205.61

Pandinus napsal(a):
Zedníček skalní, volavka rusohlavá?

bingo

alfonzo

22.3.2020 00:05
alfonzo

XXX.XXX.0.243

To jste nikdo nepoznal koně?

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.3.2020 07:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rotvik napsal(a):
Možná i u nás

Strakoš červenohlavý:) - lanius senator

22.3.2020 08:25
Rotvik

XXX.XXX.190.86

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Strakoš červenohlavý:) - lanius senator

22.3.2020 22:02
raduz

XXX.XXX.120.98

Tak ješte jedna "tuzemská" pak přidám i odkaz na web a autora..

22.3.2020 22:11
flanker

XXX.XXX.197.246

Melanistická sýkora modŕinka

rtepcas23

22.3.2020 22:15
rtepcas23

XXX.XXX.173.66

flanker napsal(a):
Melanistická sýkora modŕinka

Byl jste ryhlejší sýkorka mutace

23.3.2020 12:46
saola

XXX.XXX.250.214

Který pták se rád věnuje činnostem na kresleném obrázku?
Indicie: v jedné z našich zoo sdílí voliéru s ptákem na druhém obrázku.
Jak se jmenuje pták na druhém obrázku?


(omluvte kvalitu kresleného obrázku, je to scan z knihy))

alfonzo

23.3.2020 13:09
alfonzo

XXX.XXX.0.243

Husice rajská na druhém,první budou nestoři na autě turisty,dělají servis,viděl jsem to i na videu co dokáží.

23.3.2020 13:15
saola

XXX.XXX.250.214

Mají je takhle společně ještě s flétňáky v ZOO Praha.

Scan obrázku z knihy Kea - Bird of Paradox od Judy Diamond a Alan B.Bond

rtepcas23

23.3.2020 14:02
rtepcas23

XXX.XXX.173.66

rtepcas23

23.3.2020 15:29
rtepcas23

XXX.XXX.173.66

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.3.2020 15:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

trasochvost zlty:-)?

23.3.2020 15:46
lupus4

XXX.XXX.205.61

kubrt11 napsal(a):
Lehká otázka

asi Ptilinopus pulchellus v né moc dobrém stavu opeření

24.3.2020 19:06
raduz

XXX.XXX.120.98

kubrt11 napsal(a):
Lehká otázka

No řekl bych, že je to mladý Ptilinopus regina a ne pulchelus.

rtepcas23

24.3.2020 19:39
rtepcas23

XXX.XXX.173.66

rtepcas23 napsal(a):
Motacilla cinerea

Konipas horský -

sasdawsdw

24.3.2020 19:40
sasdawsdw

XXX.XXX.228.11

25.3.2020 08:16
vegh

XXX.XXX.221.97

kubrt11 napsal(a):
https://www.youtube.com/watch?v=kBJc-QQf5zc

Je to plodožravé holub asi Ptilinopus aurantiifrons.

6.4.2020 20:59
raduz

XXX.XXX.120.98

tak poslední hádanka.. vlákno se nechytá, ale tohle je hodně zajímavé.. i dost těžké, takže malá nápověda, je to Afrika.

6.4.2020 21:32
lupus4

XXX.XXX.205.61

odpověď v SZ

6.4.2020 21:40
raduz

XXX.XXX.120.98

nápodobně :)

7.4.2020 01:32
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Nejen papoušci hýří barvami!?

7.4.2020 06:43
Góďa

XXX.XXX.46.152

pošťák napsal(a):
?tuzemák

Brkoslav severní.....

7.4.2020 14:56
Alkonost

XXX.XXX.254.245

kubrt11 napsal(a):
Nejen papoušci hýří barvami!?

není to holub papouščí?

7.4.2020 15:04
vegh

XXX.XXX.221.97

kubrt11 napsal(a):
Nejen papoušci hýří barvami!?

Je to Holub plodožravé Ptilinopus ornatus.nemeckí.Ornate Fruit-dove.

7.4.2020 15:23
Alkonost

XXX.XXX.254.245

vegh napsal(a):
Je to Holub plodožravé Ptilinopus ornatus.nemeckí.Ornate Fruit-dove.


to mi připomělo vtip:
-"ťuk ťuk"
-Kdo tam?
-"Jean Claude Vann Damme"
-Tahněte všichni do p*dele
::::
Má to nejaký český jméno?

7.4.2020 16:32
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Alkonost napsal(a):
není to holub papouščí?

Není.

7.4.2020 17:42
vegh

XXX.XXX.221.97

Alkonost napsal(a):

to mi připomělo vtip:
-"ťuk ťuk"
-Kdo tam?
-"Jean Claude Vann Damme"
-Tahněte všichni do p*dele
::::
Má to nejaký český jméno?

Plodožer ozdobny---Holub ozdobny viberťe si.

7.4.2020 20:49
kubrt11

XXX.XXX.53.50

vegh napsal(a):
Plodožer ozdobny---Holub ozdobny viberťe si.

Bingo !

13.4.2020 22:19
raduz

XXX.XXX.122.98

raduz napsal(a):
tak poslední hádanka.. vlákno se nechytá, ale tohle je hodně zajímavé.. i dost těžké, takže malá nápověda, je to Afrika.

Tak pokud by to někoho zajímalo, jedná se o Podica senegalensis (chřástalec africký) anglicky Finfoot

14.4.2020 12:39
kubrt11

XXX.XXX.53.50

14.4.2020 12:42
JoPe

XXX.XXX.82.6

Mohl by to být drozd brávník.

Neregistrovaný uživatel

14.4.2020 12:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Drozd zpěvný 1,0. Je kroužkovaný tak asi ne.

14.4.2020 13:32
lupus4

XXX.XXX.205.61

kubrt11 napsal(a):
Lehká hádanka...pro znalce!?

kolegové jsou zřejmě vedle, to nebude "náš", ale asiat, že by 0,1 drozda sibiřského

Neregistrovaný uživatel

14.4.2020 17:01
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Ještě jeden pokus-podle čísla kroužku a roku narození- drozd rezavý.

14.4.2020 17:13
emill

XXX.XXX.21.82

Lupus má pravdu

14.4.2020 18:29
kubrt11

XXX.XXX.53.50

lupus4 napsal(a):
kolegové jsou zřejmě vedle, to nebude "náš", ale asiat, že by 0,1 drozda sibiřského

Ano je to samice Turdus sibiricus.

14.4.2020 18:37
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Tak zkusíme ještě jednoho krasavce

14.4.2020 18:42
lupus4

XXX.XXX.205.61

odpověď v SZ , ať mají ostatní šanci...

14.4.2020 18:56
Alkonost

XXX.XXX.254.245

kubrt11 napsal(a):
Tak zkusíme ještě jednoho krasavce

drozd plavý?

14.4.2020 19:30
lupus4

XXX.XXX.205.61

Alkonost napsal(a):
drozd plavý?

nee

14.4.2020 20:21
Alkonost

XXX.XXX.254.245

lupus4 napsal(a):
nee

HA! jasně už sem narazila na článek přímo tady na fauně

14.4.2020 21:07
lupus4

XXX.XXX.205.61

Alkonost napsal(a):
HA! jasně už sem narazila na článek přímo tady na fauně

bingo

14.4.2020 22:18
Moudivláček

XXX.XXX.67.120

lupus4 napsal(a):
tak z našich luhů a hájů

Pane lupus 4,
Spíš to měla být interní zpráva.
Vy asi jako já hodně diskutujete na rozdíl ode mě v různých oborech. S něčím souhlasím, ale nesouhlasím s častými různými odkazy na něco. Dávám přednost vlastním sděleným zkušenostem, což mně u vás často chybí
.Chtěl jsem se podívat na něco, co máte doma, ale v profilu jsou jen slova, ani jedna fotka, ikdyž dnes mnozí posílají fotky něčeho, co není jejich. Můj profil je realita, ikdyž už ne s dobou.
Jaké cizokrajné ptactvo odchováváte?
Zde se to nehodí, ale můžete mně odpovědět interní zprávou, aby Vás někdo nevykradl.

14.4.2020 23:36
lupus4

XXX.XXX.205.61

nesouhlasím s častými různými odkazy na něco.

Nesouhlasit je vaše právo ,ALE
Které konkrétně máte na mysli ? Odkazy používám např. u želv a u věcí, u kterých potřebnou obsáhlou informaci sepsal někdo daleko lépe, než bych to dokázal já, nebo u věcí , kde mi nebaví psát to samé stále dokola...

Doufám, že si nemyslíte, že na to, poznat (či si najít) o jakého opeřence jde (ať "našeho" či "cizího") je potřeba všechny mít doma

Dávám přednost vlastním sděleným zkušenostem, ...

to víte, že ste nejlepší

... mně u vás často chybí
...nemám pocit, že bych se míchal do něčeho s čím nemám zkušenost, takže opět

... můžete být konkrétní ?

PS. mám možná mylný pocit, viz ODKAZ
https://www.ifauna.cz/okrasne-ptactvo/diskuse/detail/3667893/duveryhodnost-informaci-diskuze-na-webu-ifauna?from-list=1#a3669738 AŤ MÁTE RADOST
že si potřebujete neustále s někým "poměřovat pi.díky", doufám, že se pletu
dobrou noc, jdu se psem alespoň na hod ven , je krásná noc

15.4.2020 14:47
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Tak ještě do třetice...nejlehčí ze všech třech!?!

15.4.2020 15:02
Góďa

XXX.XXX.46.152

Drozd kvíčala??

15.4.2020 16:38
JoPe

XXX.XXX.82.6

kubrt11 napsal(a):
Tak ještě do třetice...nejlehčí ze všech třech!?!

Drozd černoprsý ?

15.4.2020 20:00
Pandinus

XXX.XXX.139.58

0,1 dissimilis

17.4.2020 00:20
lupus4

XXX.XXX.205.61

přátelé, foto tohohle ptáčka sem dát musím - poznáte ? je to 0,0,1
není to "našinec" i když zástupce řádu máme i u nás

17.4.2020 06:20
emill

XXX.XXX.21.82

lupus4 napsal(a):
přátelé, foto tohohle ptáčka sem dát musím - poznáte ? je to 0,0,1
není to "našinec" i když zástupce řádu máme i u nás

Opět napíšu jen zkratky. P. R. - N. B.?

17.4.2020 06:34
JoPe

XXX.XXX.82.6

lupus4 napsal(a):
přátelé, foto tohohle ptáčka sem dát musím - poznáte ? je to 0,0,1
není to "našinec" i když zástupce řádu máme i u nás

Nejvíc je podobný u nás žijícímu lelkovi

17.4.2020 13:39
lupus4

XXX.XXX.205.61

s klasikem "...mimikry jsou, když se ztratí..."
je delší než Bubo bubo,
photo by Alan Murphy

17.4.2020 19:34
Weivlad

XXX.XXX.229.197

Já jsem pro - Lelkoun soví

17.4.2020 20:26
lupus4

XXX.XXX.205.61

Weivlad napsal(a):
Já jsem pro - Lelkoun soví

nee, emill už určil

17.4.2020 20:50
raduz

XXX.XXX.122.98

Teda Emile to smekám, jestli jsi z téhle fotky určil i druhové jméno :) to bych teda netrefil...

měl jsem někde odkaz na suprovou fotku - bohužel to nemůžu najít. tak přidám ještě jednu podobnou..vždycky mě zajímalo jak hnízdí, tak jsem to jednou hledal.. Lelkoun ušatý- fotka není moje, odkaz na autora https://www.instagram.com/yfenglim/?hl=cs

A pro lupuse4 pěkně zákeřný, já budu teda hodnější, tak se ukažte pánové ještě jednou ty mimikry :)

a nekoukejte do mého alba :)

17.4.2020 22:10
lupus4

XXX.XXX.205.61

nejde mi určit něco, co nevidím
ale zkusím pohledat...

to tenhle je vidět dobře

2.2.2021 22:02
raduz

XXX.XXX.123.98

Tak přátelé, tuhle fotku musím vložit :) tak kdo ví? Je to ve stejné koleji jako předešlé, ale je to poprvé co jsem "ho" viděl naživo...

2.2.2021 22:43
stewe5

XXX.XXX.186.147

raduz napsal(a):
Tak přátelé, tuhle fotku musím vložit :) tak kdo ví? Je to ve stejné koleji jako předešlé, ale je to poprvé co jsem "ho" viděl naživo...

Je to lelkoun!

2.2.2021 22:47
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Potu obecný

2.2.2021 22:51
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Jestli mohu přispět troškou do mlýna, vložím jednu méně exotickou fotku

3.2.2021 10:45
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Není to Bekasina otavní.

3.2.2021 15:18
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Horák lutino napsal(a):
Není to Bekasina otavní.

Bekasína to není

Neregistrovaný uživatel

3.2.2021 16:02
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Sluka lesní.Je nebo není.

4.2.2021 20:30
raduz

XXX.XXX.123.98

pisík obecný

4.2.2021 20:42
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Není to ani pisík, ani sluka. Název ptáka hodně napoví prostředí na fotografii. Komprimace webu bohužel hodně dala na frak kvalitě snímku, ale i tak se to odvodit dá

4.2.2021 20:54
JoPe

XXX.XXX.82.6

vodouš bahení

4.2.2021 21:36
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

JoPe napsal(a):
vodouš bahení

Přesně

4.2.2021 21:40
JoPe

XXX.XXX.82.6

Alisterus 23 napsal(a):
Přesně

Lítají mi občas za plotem na rybníčcích, když jsou vypuštěný.

4.2.2021 22:54
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

V roce 2019 jsem stihl návštěvu pražské ZOO, u tohoto ptáka jsem stál s otevřenou pusou a když trochu vzlétl to byla nádhera. Ta příroda dokáže divy. Naživo je tento pták neuvěřitelný. Měl jsem krásné fotky ,ale omylem jsem si je vymazal, až se situace zklidní pojedu tam zase ,otevřeli nový pavilon papoušků.

5.2.2021 04:31
mirous

XXX.XXX.32.204

Je to člunozobec.

6.2.2021 19:48
lupus4

XXX.XXX.205.61

Vanga hákozobá (Vanga curvirostris)

taková magadaskarská "straka" ohledně malých pěvců

6.2.2021 20:39
emill

XXX.XXX.59.148

Tato Vovo napsal(a):
Opáčim aj ja

Poštolka rudonohá.

6.2.2021 20:59
Tato Vovo

XXX.XXX.89.80

Super je to F. vespertinus

6.2.2021 21:16
lupus4

XXX.XXX.205.61

kukačka rudozobá ?

6.2.2021 21:32
root

XXX.XXX.26.24

Bingo! Carpococcyx renauldi.

6.2.2021 22:25
root

XXX.XXX.26.24

Do třetice něco těžšího. Vpravo samec, vlevo samice.

alfonzo

7.2.2021 12:15
alfonzo

XXX.XXX.0.243

Zdravím

lupus4
Vanga hákozobá (Vanga curvirostris), taková magadaskarská "straka" ohledně malých pěvců .

Když jsem kouknul,tak se mě vybavil Ťuhýk,zobák zahnutý na trhání masa,pohledal jsem blíže a ono to tak v jádru je.Nikdy dříve jsem tohoto ptáka neviděl,ale ty znaky tam jsou,hlavně ten zahnutý nástroj na konci zobáku.
Toto je dobrý nápad-hádanky,jen se někdy ostatní nedovědí oč opravdu jde,někteří opravdu znalí odpovědí ve zkratkách,zadavatel napíše,že mají pravdu,zveřejňujte prosím i pro ostatní neznalou veřejnost oč se opravdu jedná celým názvem,děkuji.

7.2.2021 14:00
root

XXX.XXX.26.24

Pokud chcete podrobnější informace o nějakém živočichu (rostlině) a máte jeho název (ideálně latinský), stačí ho zkopírovat do Google a zmáčknout Enter. Okamžitě máte k dispozici velkou spoustu odkazů na články, fotky, videa apod. Mezi prvními odkazy bývá i ten na Wikipedii (kvalitnější bývá anglická verze, na kterou si případně z české verze překliknete v levém sloupku - "v jiných jazycích"), kde máte vpravo i "vědeckou klasifikaci". Tam zjistíte do jaké čeledi (vangovití), popř. řádu (pěvci) zvíře patří, popřípadě jaké další druhy rod Vanga obsahuje (jen druh curvirostris). Pokud česká verze neobsahuje informace o čeledi vangovití (vpravo nápis v ČERVENÉ barvě), vlevo překliknete na "english", vpravo nápis Vangidae "zmodrá" a po jeho zmáčknutí máte přehled o všech rodech a příslušných druzích této zajímavé čeledi, i s přímými odkazy (a často i náhledy fotek). Možná jsem to napsal trochu složitě, ale jak se do toho dostanete, je to velmi jednoduché. Hezký den.

alfonzo

7.2.2021 14:14
alfonzo

XXX.XXX.0.243

root
Zdravím,nevím,jestli reakce směřuje na můj dotaz,po netu se umím pohybovat na dosti profesionální úrovni,moderní technika je mým koníčkem.
Zde nešlo o hádanku kde jsem reagoval,ale někde výše,kde tuším ve zkratkách tuším odpověděl emil,podle prvních písmen názvu si člověk nemá co zadat.
Podobné dění je i u různých fotografií v jiných vláknech,nepopsané obrázky,ani druh,či jaká je to mutace,my jsme se také učili z obrázků v knihách,všude však byla popiska,někdy také chybná,ale to už je jiná kapitola.Dle mého názoru je to dosti důležité pro neznalé a novou populaci mladých chovatelů,mohli by se podle toho učit,takto vidí jen jakéhosi papouška na fotce.Sic něco řeším a sám se toho nezúčastňuji a kritizuji neznamená,že to myslím ve zlém,jen by to pomohlo těm neznalým.

7.2.2021 14:37
root

XXX.XXX.26.24

Myslím si, že "emill" jen nechtěl prozradit před ostatními název ptáka a tím jim chtěl dát možnost ještě hádat. I párek ptáků na poslední fotce poznal a poslal mi o tom soukromou zprávu, aby i ostatní mohli hádat.

alfonzo

7.2.2021 15:17
alfonzo

XXX.XXX.0.243

JJ,rozumím,je to dobré zpestření diskuze,myslím tím hádanky,sebe néééé.

7.2.2021 18:08
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Já tedy opět vyvážím exotiku jedním opeřencem z Jižní Moravy

7.2.2021 18:24
Pandinus

XXX.XXX.127.59

Alisterus 23 napsal(a):
Já tedy opět vyvážím exotiku jedním opeřencem z Jižní Moravy

JB?

7.2.2021 18:27
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Pandinus napsal(a):
JB?

Začátek sedí

Neregistrovaný uživatel

7.2.2021 18:38
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

JO?

7.2.2021 18:46
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
JO?

Napovím, že je to pták na podzimním tahu

7.2.2021 18:50
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Jespák bojovný?

Neregistrovaný uživatel

7.2.2021 19:09
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Poslední pokus JR. Jespák je v barvě velmi variabilní-tak se potvůrka těžko určuje.

7.2.2021 19:36
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Jespák obecný?

7.2.2021 20:21
raduz

XXX.XXX.123.98

root napsal(a):
Do třetice něco těžšího. Vpravo samec, vlevo samice.

Tohle je hodně těžké.
Latinsky CV česky DZ.

7.2.2021 20:54
root

XXX.XXX.26.24

raduz napsal(a):
Tohle je hodně těžké.
Latinsky CV česky DZ.

Jsou to oni, gratulace, není to jednoduché.

7.2.2021 21:10
root

XXX.XXX.26.24

Alisterus 23 napsal(a):
Já tedy opět vyvážím exotiku jedním opeřencem z Jižní Moravy

JK, latinsky CF ?

7.2.2021 21:10
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.2.2021 21:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přidám obrázek, pták z cizozemska, ostrovní endemit a když mu přinesete fíky, bude rád

7.2.2021 21:26
lupus4

XXX.XXX.205.61

Kubrt - jen pokus 0,1 T.z lat I.s. from jůesej ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.2.2021 21:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Spíš T.b., lat. I.g.

7.2.2021 22:18
raduz

XXX.XXX.123.98

Jen malá prosba. Vkládejte další fotky až po určení předešlých. Začíná v tom být docela zmatek.
Ten špágr to je fotka z Rákosova pavilonu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.2.2021 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, moje vlastní fotka.

7.2.2021 22:27
raduz

XXX.XXX.123.98

Už je to tedy delší čas, ale tyhle ptáky mám obzvlášť rád, mají hodně "hlučný" let..
foto je z Talaraku - Filipíny. Jeden čas jsem o nich také uvažoval ale ta cena byla brutální a ani po těch letech se nezměnila...
Jedná se o špačka holohlavého (Sarcops calvus).

7.2.2021 22:43
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

root napsal(a):
JK, latinsky CF ?

Naprosto přesně Foceno na Nových Mlýnech před pár lety

8.2.2021 18:17
raduz

XXX.XXX.123.98

Tak máme pourčováno, vidím, že je tu opět jen pár nadšenců, takže je asi zbytečné udávat jen zkratky a kdo ví může psát rovnou celý název.
Vložím jednu fotku, malá nápověda - foceno v Jižní Americe. Není to v Evropě běžně známý pták, zřejmě zde není ani k vidění. Ale rozhodně zajímavý druh z řádu pěvců.

8.2.2021 19:08
root

XXX.XXX.26.24

Kotinga Pipreola riefferii.

8.2.2021 19:20
raduz

XXX.XXX.123.98

Tak to byl fofr, ano je to tak.

8.2.2021 21:23
RaKoSnIcEk1

XXX.XXX.234.216

Mám takové tušení, že tohle bude hodně rychlé.

8.2.2021 22:22
root

XXX.XXX.26.24

Vypadá to jako husička Dendrocygna autumnalis, ale nejsem si jistý. Pak už mě napadá jedině "husokachna" mixlá indickým běžcem.

8.2.2021 22:27
raduz

XXX.XXX.123.98

mrkněte do dolního pravého rohu, pak mrkněte na stránky zoo jihlava a máte to :)

8.2.2021 22:35
PiLnÍk

XXX.XXX.234.216

raduz napsal(a):
mrkněte do dolního pravého rohu, pak mrkněte na stránky zoo jihlava a máte to :)

Tak snad trochu poctivosti.

8.2.2021 22:37
root

XXX.XXX.26.24

Dospělé pižmovky ostruhaté znám, jsou to černí ptáci s bílým břichem. Poddruh gambensis má více bílé tváře a boky břicha než poddruh niger. Mohl jste napsat, že to jsou mláďata, tahle to asi málokdo pozná.

8.2.2021 23:13
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

root napsal(a):
JK, latinsky CF ?

Jespák křivozobý.

9.2.2021 07:53
Tato Vovo

XXX.XXX.89.80

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.2.2021 08:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tato Vovo napsal(a):
Tento vrabec by mal byť malina

Strnad luční?

9.2.2021 08:20
Tato Vovo

XXX.XXX.89.80

To bol frkot, áno strnádka lúčna!

9.2.2021 09:37
RaKoSnIcEk1

XXX.XXX.234.216

root napsal(a):
Dospělé pižmovky ostruhaté znám, jsou to černí ptáci s bílým břichem. Poddruh gambensis má více bílé tváře a boky břicha než poddruh niger. Mohl jste napsat, že to jsou mláďata, tahle to asi málokdo pozná.

Je to tak, pižmovka ostruhatá. Myslím si, že i mladé jsou u tohoto druhu snadno určitelné, ale jak myslíte.

9.2.2021 20:03
kubrt11

XXX.XXX.53.50

lupus4 napsal(a):
Kubrt - jen pokus 0,1 T.z lat I.s. from jůesej ?

Nevydařený pokus,ale jste blizko...je to T.b.(I.g.)

9.2.2021 20:04
kubrt11

XXX.XXX.53.50

Tak tady něco lehkého,to asi pozná každý!?

9.2.2021 20:55
root

XXX.XXX.26.24

Vypadá to trochu jako ťuhýkovec Laniarius atrococcineus.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.2.2021 08:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

kubrt11 napsal(a):
Tak tady něco lehkého,to asi pozná každý!?

Vlhovec jihoamerický?

10.2.2021 19:46
kubrt11

XXX.XXX.53.50

root napsal(a):
Vypadá to trochu jako ťuhýkovec Laniarius atrococcineus.

Bingo...Ťuhýkovec rudobřichý( (Laniarius atrococcineus)

11.2.2021 09:59
kele

XXX.XXX.234.74

Prispievam druhom vtáctva, ktorý odchovávam. Na foto sú mladé vtáky - po preperení do dospelého peria.
Tí čo viete že ich chovám, dajte šancu na hádanie ostatným...
Ďakujem.

11.2.2021 11:05
JoPe

XXX.XXX.82.6

Drozdík bělotemenný

11.2.2021 12:44
pterodactyll

XXX.XXX.92.7

Tak jsem si vzpomněl, když jsem byl kluk,s tátou jsme chytali Kačaby na vějíčky. Někteří samci byli i zelení. Chovali jsme je dlouhá léta. Dnes by bylo povolení asi problém. Slyšet po lesích stále jsou,ale neznám nikoho kdo by je choval. Papoušek českých lesů.

11.2.2021 12:54
vegh

XXX.XXX.58.134

pterodactyll napsal(a):
Tak jsem si vzpomněl, když jsem byl kluk,s tátou jsme chytali Kačaby na vějíčky. Někteří samci byli i zelení. Chovali jsme je dlouhá léta. Dnes by bylo povolení asi problém. Slyšet po lesích stále jsou,ale neznám nikoho kdo by je choval. Papoušek českých lesů.

Chovať chovaju treba nan cites.pred pár rokov kamarát choval asi 4-druhi krivčího aj mutačné.

11.2.2021 13:17
lupus4

XXX.XXX.205.61

pterodactyll napsal(a):
Tak jsem si vzpomněl, když jsem byl kluk,s tátou jsme chytali Kačaby na vějíčky. Někteří samci byli i zelení. Chovali jsme je dlouhá léta. Dnes by bylo povolení asi problém. Slyšet po lesích stále jsou,ale neznám nikoho kdo by je choval. Papoušek českých lesů.

Loni jsem je viděl na Šumavě (u Boubína)
Tady u nás nic, jen často oproti jiným letům zase datel (i 3ks najednou)

11.2.2021 14:45
kele

XXX.XXX.234.74

JoPe napsal(a):
Drozdík bělotemenný

Cossypha niveicapilla odchov po odchyťových rodičoch, každé hniezdenie je adrenalin...

11.2.2021 19:25
pterodactyll

XXX.XXX.35.2

lupus4 napsal(a):
Loni jsem je viděl na Šumavě (u Boubína)
Tady u nás nic, jen často oproti jiným letům zase datel (i 3ks najednou)

Tady na Vysočině jsou slyšet pravidelně, vidět je to horší, většinou nemám dalekohled. Již tak dobře nevidím. Navíc lesy budou bez smrků a tak to s nima moc dobře nevypadá. Datla jsem již dlouho neviděl, tedy černého.Ještě strakapoud chodí i na krmítko.

vlaštovička

11.2.2021 19:57
vlaštovička

XXX.XXX.220.64

Nedá mi to a musím prozradit, o jaký druh se jedná, protože mi je divné, že tak nezaměnitelného ptáka nikdo nepozná.
Je to křivka obecná.
V roce 2017 byla nějaká velká křivčí invaze. Byly i v Praze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.2.2021 20:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi je lepší sem samozřejmě dávat obrázky, protože na skoro každou slovní otázku je se strýčkem gůglem lehké odpovědět, ale přece jen se zeptám, a třeba někdo odpoví i bez gůgla:

Jakými druhy chuti oproti člověku nedisponují tučňáci?

A proč?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.2.2021 22:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Odhadl bych sladkou,nic z této skupiny v přírodě nepotkají?

11.2.2021 22:19
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

lupus4 napsal(a):
Loni jsem je viděl na Šumavě (u Boubína)
Tady u nás nic, jen často oproti jiným letům zase datel (i 3ks najednou)

Mně létaly na napajedlo,které mám v lese a dokonce přivedly i mladé.Bohužel co les padnul díky kůrovci už jsem je tu neviděl

12.2.2021 07:03
pterodactyll

XXX.XXX.35.2

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Asi je lepší sem samozřejmě dávat obrázky, protože na skoro každou slovní otázku je se strýčkem gůglem lehké odpovědět, ale přece jen se zeptám, a třeba někdo odpoví i bez gůgla:

Jakými druhy chuti oproti člověku nedisponují tučňáci?

A proč?

Měli by poznat slanou a kyselou. Hořká a sladká je jim utajena. Již jsem to někde četl. Chybí jim nějaké receptory,nebo tak nějak.

12.2.2021 10:43
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Zedníček skalní ,jestli je to on už tu byl .

12.2.2021 10:51
Tato Vovo

XXX.XXX.89.80

12.2.2021 11:36
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Tato Vovo napsal(a):
Ok, je to on
Ta ideme ďalej..

Linduška lesní

12.2.2021 12:07
atobajus

XXX.XXX.195.189

Jen taková drobnost. Když už se hádá podle fotek tak je určitě lepší používat vlastní fotografie, které nejsou na netu. Jinak je každá fotografie z netu snadno dohledatelná na googlu a tím i lehce určený druh ptáka. Stačí na ni kliknout pravou a zvolit "Vyhledat obrázek".

12.2.2021 14:00
hopi

XXX.XXX.208.90

máte štěstí,že jste padli na odborníka to vím přesně Ptakoliška kamzičí (ursus vulpes)

12.2.2021 14:03
JoPe

XXX.XXX.82.6

kozlokachník lasicovito cezarkkovitý

12.2.2021 15:34
atobajus

XXX.XXX.195.189

Jsem tak brouzdal po FB a u těhle fotek mě napadlo, že jednou, vzhledem k rozšířenému chovu jeho mutací, i u tohoto ptáka budeme třeba hádat co je to vlastně za druh.

Neregistrovaný uživatel

12.2.2021 15:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Přírodní a jaká krása!

Neregistrovaný uživatel

12.2.2021 16:02
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.118

Tato Vovo napsal(a):
Ok, takže vlastné...

V roce 2020 poprve spatřen na Pálavě-zatím nezařazen.

12.2.2021 19:33
Tato Vovo

XXX.XXX.89.80

Čapkám všetkým za fundované určenie a prikladám foto z Palavy

12.2.2021 20:05
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Za mě JEDNOROŽEC bažantovitý po koronaviru.

12.3.2023 00:06
raduz

XXX.XXX.123.98

Tak přátelé, opět po letech oživuji zajímavé vlákno,... z této fotky mám opravdu velkou radost, bližší info Ekvádor - oblast Rio Silanche :
https://mindocloudforest.org/rio-silanche-bird-sanctuary/

Tak kdo uhádne?

12.3.2023 00:49
lupus4

XXX.XXX.205.61

ahoj,že by m.m.t šírozobý ?

12.3.2023 06:59
jarat

XXX.XXX.205.181

raduz napsal(a):
Tak přátelé, opět po letech oživuji zajímavé vlákno,... z této fotky mám opravdu velkou radost, bližší info Ekvádor - oblast Rio Silanche :
https://mindocloudforest.org/rio-silanche-bird-sanctuary/

Tak kdo uhádne?

Cikáda v zobáku mandelníka?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2023 07:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

jarat napsal(a):
Cikáda v zobáku mandelníka?

Já jenom, omlouvám se, neměl to být mandelík?

12.3.2023 08:48
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Já souhlasím s "lupus4" , že je to momot širokozobý

12.3.2023 13:13
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Dostal jsem tuto fotku bez určení ptáčka, existuje jako druh? Nebo je to jen přibarvená (kachna)?

12.3.2023 13:18
lupus4

XXX.XXX.205.61

papežík

12.3.2023 13:19
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

Horák lutino napsal(a):
Dostal jsem tuto fotku bez určení ptáčka, existuje jako druh? Nebo je to jen přibarvená (kachna)?

Dle mého je to papežík zelenohřbetý

12.3.2023 13:19
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

lupus4 napsal(a):
papežík

Jste byl rychlejší

12.3.2023 13:34
lupus4

XXX.XXX.205.61

Alisterus 23 napsal(a):
Jste byl rychlejší

nehledal jsem, mám ho nakoukaného z atlasu

12.3.2023 13:39
Horák lutino

XXX.XXX.167.135

Tak ten se povedl a chová je někdo?

12.3.2023 13:54
lupus4

XXX.XXX.205.61

Horák lutino napsal(a):
Tak ten se povedl a chová je někdo?

kdysi je vozil Laube, ale jak je to teď netuším ...

12.3.2023 17:33
root

XXX.XXX.24.111

Ten momot je Baryphthengus martii anebo Electron platyrhynchus?
Díky za odpověď

12.3.2023 18:15
Alisterus 23

XXX.XXX.214.25

lupus4 napsal(a):
nehledal jsem, mám ho nakoukaného z atlasu

Ani já ho nemusel hledat. Mám ho mimo jiné v knížce "Okrasní ptáci od Chvapila"


"root" Electron platyrhynchus

26.3.2023 16:24
raduz

XXX.XXX.123.98

Pánové omlouvám se za pozdní odpověď, uhádli jste, je to Electron platyrhynchus.

Vaclav48

27.4.2023 12:09
Vaclav48

XXX.XXX.49.73

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.4.2023 13:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vaclav48 napsal(a):
Kdo to uhádne?

Vypadá jako budníček.

27.4.2023 14:53
lupus4

XXX.XXX.205.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vypadá jako budníček.

pochvala kometo netřeba "hádat" stačí poznat ...
jj, budníček menší

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.4.2023 17:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
pochvala kometo netřeba "hádat" stačí poznat ...
jj, budníček menší

Ano, vím, lehké. Ale i tak mám radost.

Přidejte reakci

Přidat smajlík