Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
14.2.2016 22:17
Aliana

XXX.XXX.222.251

Dnes sem narazila na fotku jezevčíka, kde majitelka tvrdí, že se jedná o vzácné zbarvení choco-berry.
Existuje taková barva?
Moc se mi merle jezevčíci líbí, navíc jezevčík je moje plemeno a ráda bych si takového jezevčíka pořídila, ale toto mi připadá spíš jako double merle. I zdravotní problémy, by tomu odpovídaly. (hluchota, problém s okem).
Ptám se proto zdejších znalců , jak to vidíte?

14.2.2016 22:23
koňadra

XXX.XXX.128.31

Toto je neuznaná barva. Po pravdě: něco takového by nepřekročilo práh mého domu. Nejen, že se mě to vůbec nelíbí, ale ještě to vypadá, že nějakou jezevčici poběhl nějaký podvraťák. Bohužel lidi chtějí něco neobvyklého, co nemají všichni, a tak za to platí i nemalé peníze. Vsadila bych se, že jde o jezevčíka bez PP. Že tato barva s sebou nese i riziko nemocí, to už neřeší, protože to často ani neví.

14.2.2016 22:31
Aliana

XXX.XXX.222.251

Mě se líbí velmi, což o to. Normálně merle barvu nemusím, ale u jezevčíka to byla láska na první pohled.
Po tygříkách koukám už dlouho, ale tolik bílé mě zarazilo.
Barvu choco-berry jsem nikde nenašla, tak jsem z toho paf.

14.2.2016 22:36
koňadra

XXX.XXX.128.31

Aliana napsal(a):
Mě se líbí velmi, což o to. Normálně merle barvu nemusím, ale u jezevčíka to byla láska na první pohled.
Po tygříkách koukám už dlouho, ale tolik bílé mě zarazilo.
Barvu choco-berry jsem nikde nenašla, tak jsem z toho paf.

Kdo chce kam...
Choco bery - co to je?! Přečtete si standard a bude vám to jasné. Viz http://www.kchj.cz/standard.html.

14.2.2016 22:41
Aliana

XXX.XXX.222.251

Moment, já ho nechci koupit.

Jen se na jiných stránkách čerstvá majitelka psa pochlubila svým miláčkem. Všichni vzdychají nad barvou a litují hluchého psa po operaci oka. Majitelka se rozčiluje, že tato barva u nás nejde uchovnit. Jestli je s PP netuším, celé to jen sleduji, nehodlám se zapojovat.

14.2.2016 22:43
rapotacka11

XXX.XXX.32.43

Nevím to.
Jsem přesvědčena že PP nemá.
Zdravotní rizika - nestál by mi za to.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2016 22:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Nevím to.
Jsem přesvědčena že PP nemá.
Zdravotní rizika - nestál by mi za to.

To určitě ne, double merle se samozřejmě produkovat nesmí.

14.2.2016 22:49
Aliana

XXX.XXX.222.251

Takže se skutečně jedná o double merle?

14.2.2016 22:52
koňadra

XXX.XXX.128.31

Aliana napsal(a):
Moment, já ho nechci koupit.

Jen se na jiných stránkách čerstvá majitelka psa pochlubila svým miláčkem. Všichni vzdychají nad barvou a litují hluchého psa po operaci oka. Majitelka se rozčiluje, že tato barva u nás nejde uchovnit. Jestli je s PP netuším, celé to jen sleduji, nehodlám se zapojovat.

No jo, ale to jste v úvodním příspěvku nenapsala. Myslela jsem, že ho chcete koupit vy, alespoň to tak vyznělo. "Ráda bych si takového jezevčíka pořídila" svědčí o čem? Nicméně nic to nemění na mém názoru. Takový jezevčík není jezevčík a ještě k tomu ty nemoci... prostě nechtěla bych to do baráku. A ta, co ho koupila, je pro mne hlupačka, co podporuje množírny (v normálním chovu by tohle nemohlo vzniknout).
Teď jsem si vzpomněla, že zrovna včera jsem viděla ve městě slečnu s malinkým dlouhosrstým jezevčíkem merle. Že to bylo štěňátko, tak ještě bylo roztomilé, ale jak vyroste... prostě pro mne je to hnus a ne jezevčík.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2016 22:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliana napsal(a):
Takže se skutečně jedná o double merle?

Přesně tak - dvojitý tygr alias Double Dapple.

http://www.anipaltimes.com/2011/06/double-dapples-the-risk/.

14.2.2016 23:14
Aliana

XXX.XXX.222.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přesně tak - dvojitý tygr alias Double Dapple.

http://www.anipaltimes.com/2011/06/double-dapples-the-risk/.

Děkuji, bohužel si nepočtu.

Vím, že budu za hlupáka, ale tento pes se mi od pohledu líbí, ovšem nepořídila bych si ho. A ani momentálně nechci psa pořizovat, chodím se jen kochat.
Prolítla jsem jezevčí stránky od Koňadry a chápu to dobře, že bíla v není povolená?
Znamená to, že bílá u jezevčíků je vždy double merle?

Co tito krasavci, je to bílá nebo béžová?

15.2.2016 05:26
koňadra

XXX.XXX.128.31

U jezevčíků bílá není povolená. Toleruje se jen malinký bílý znak na hrudi, který u drsnosrstých nakonec nebývá ani vidět. Někde jsem viděla fotky (z Ameriky), kde byli jezevčíci všelijak barevní, třeba i bílí se znaky (třeba hnědými fleky - jako "vořech"). To, co máte na fotce, bude určitě merle. Ať je to bílá nebo merle, stejně to je nějaký paskvil a ne jezevčík.

15.2.2016 11:38
imattree

XXX.XXX.109.11

Ano, v Americe, se chovají i bílí jezevčíci se skvrnami, ovšem nejedná se o double merle nýbrž o podchycení toho genu, co způsobuje malý bílý znak na hrudi. V České Republice a myslím, že ani nikde v Evropě je pod nějakou uznávanou organizací neuchovníte (Myslím, že i v Americe se neregistrují pod AKC, ale mají svoji organizaci, jako třeba panda shepards).

Jinak ti dva modří tygři na fotce jsou podle mně v pohodě, pokud je pejsek na první fotce hluchý a z Evropy, pravděpodobně bude double merle a bez PP.

15.2.2016 11:44
imattree

XXX.XXX.109.11

Ještě přidávám pár fotek, ze kterých je jasné, že u těch amerických se nejedná o double merle.

Nevypadají ani na křížence, ale to už je jiná diskuze, podobně jako bieweři.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2016 12:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

imattree napsal(a):
Ano, v Americe, se chovají i bílí jezevčíci se skvrnami, ovšem nejedná se o double merle nýbrž o podchycení toho genu, co způsobuje malý bílý znak na hrudi. V České Republice a myslím, že ani nikde v Evropě je pod nějakou uznávanou organizací neuchovníte (Myslím, že i v Americe se neregistrují pod AKC, ale mají svoji organizaci, jako třeba panda shepards).

Jinak ti dva modří tygři na fotce jsou podle mně v pohodě, pokud je pejsek na první fotce hluchý a z Evropy, pravděpodobně bude double merle a bez PP.

Když lidi si pořád musí vymýšlet, že chtějí mít něco extra. A přitom takový hrubosrstý jezevčík, pěkně upravený - paráda. Stejně tak i ti dlouhosrstí a krátko jakbysmet - když to nejsou sídlištní koule bez PP. Zrovna v sobotu na výletě jsme jednoho hrubosrstého frajera potkali, byl opravdu krásný.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2016 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bavila jsem se s 3 lidmi z drahova - díra, kde má ta množka bydlet. nikdo z nich neví, že se to tam děje. jsou i podobně staří. to je fakt síla. jestli si to bydliště ale nevymyslela.92 domů,164 obyvatel.

15.2.2016 12:44
imattree

XXX.XXX.109.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když lidi si pořád musí vymýšlet, že chtějí mít něco extra. A přitom takový hrubosrstý jezevčík, pěkně upravený - paráda. Stejně tak i ti dlouhosrstí a krátko jakbysmet - když to nejsou sídlištní koule bez PP. Zrovna v sobotu na výletě jsme jednoho hrubosrstého frajera potkali, byl opravdu krásný.

Já neříkám, že je správné, nebo špatném hezčí nebo ošklivější, jen jsem to podotkl, protože to tu bylo zmiňované. Názor si může udělat každý sám.

15.2.2016 13:11
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

A je to tady zase: lidi pořád budou vymýšlet harakiri se psy, jen aby měli něco extra, co nemá soused. Jezevčík, co je tak dlouhý, že by se mu zhodil ještě jeden pár nohou uprostřed, jinak mu rupne páteř. Plesnivý jezevčík...co po tom, že je hluchý...atd

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2016 13:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jako malá jsem měla hladkosrstého jezevčíka *87. Hluboký hrudník, malinko delší nohy než teď, velmi štíhlý, do konce života (16,5 let) ani náznak problémů s páteří. Vlastně s ničím. Navíc krásný, při venčení se znalí němečtí turisté div nehroutili. Když jsem poprvé potkala merle, tak jsem myslela, že je to voříšek a dodnes jsem jim nepřišla na chuť.

15.2.2016 17:30
imattree

XXX.XXX.1.4

lesnížínka napsal(a):
A je to tady zase: lidi pořád budou vymýšlet harakiri se psy, jen aby měli něco extra, co nemá soused. Jezevčík, co je tak dlouhý, že by se mu zhodil ještě jeden pár nohou uprostřed, jinak mu rupne páteř. Plesnivý jezevčík...co po tom, že je hluchý...atd

Ovšem tygr, neboli merle, jezevčíci jsou úplně standartní. Není to výmysl dnešní doby.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2016 20:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

imattree napsal(a):
Ovšem tygr, neboli merle, jezevčíci jsou úplně standartní. Není to výmysl dnešní doby.

To jsou, ale nepatří do ruky diletantům. Jakmile se merle pustí do standardu a tím je jich víc, tak to zavání průšvihem, že producenti bez PP sprsknou double.

15.2.2016 23:02
imattree

XXX.XXX.1.4

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To jsou, ale nepatří do ruky diletantům. Jakmile se merle pustí do standardu a tím je jich víc, tak to zavání průšvihem, že producenti bez PP sprsknou double.

Ono, jak je to teď moderní zbarvení, tak ho bez PP "vytvoří" i u plemen, kde se nikdy nevyskytovalo, stačí se podívat na pomeraniany, pudly nebo frbuly.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2016 23:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

imattree napsal(a):
Ono, jak je to teď moderní zbarvení, tak ho bez PP "vytvoří" i u plemen, kde se nikdy nevyskytovalo, stačí se podívat na pomeraniany, pudly nebo frbuly.

Njn, lidi jsou Mengelové. Z genetických anomálií a vad udělají přednost.

16.2.2016 02:23
imattree

XXX.XXX.1.4

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Njn, lidi jsou Mengelové. Z genetických anomálií a vad udělají přednost.

Přednost pro trh, ne pro chovatelství či plemeno...

Love vera

17.2.2016 19:37
Love vera

XXX.XXX.68.148

Hello good day i am happy to connect with you my name is vera i will be happy to Talk to you please send me mail so that you will know me more pleasure to read from you thanks
(verazokaya@hotmail.com)

Dobrý deň, dobrý deň Som rád, že sa s vami spojiť volám sa vera Budem rád s vami hovoriť, prosím pošlite mi e-mail, takže mi bude vedieť viac potešenie čítať z vás vďaka.

Přidejte reakci

Přidat smajlík