Klec pro štěně dobrmana - na jak dlouho?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
20.9.2016 11:03
Beica

XXX.XXX.215.194

Ahoj všichni, mám dotaz, pro někoho asi absurdní, no já nemůžu dohledat ty správné informace.
Vzhledem ke skutečnosti, že mě poslední dobou začínají lidé nabádat, abych si pro štěně dobrmana (koupě snad v únoru, ještě není jisté) koupila minimálně pro první rok života klec. Štěně bude od svých cca 4-5 měsíců denně (krom víkendů) 9 hodin doma samo s možností vyvenčení cca po 5 hodinách. Do té doby s ním budu až na výjimky doma já.
Já zaprvé nejsem úplný zastánce držení psa v kleci, proto se chci za A zeptat, zda je to opravdu nutné? Nerada bych měla doma z bytu kůlničku na dříví... tak nějak si aktuálně nemůžu dovolit celkovou rekonstrukci :) Jaké jsou Vaše zkušenosti a názory? Případně jak velkou klec byste mi doporučili? Dívala jsem se na pár kusů, ale to, co oni doporučují, nebo tedy inzerují jako klec pro dobrmana, mi přijde poměrně malé... když už tam má být nějakou dobu zavřený, tak ať tam má alespoň dost prostoru...
a za B, kdybych se nakonec přeci jen pro klec rozhodla - je potom nutné klec ponechat po zbytek života psa? Nebo je možné prostě klec vyměnit za klasický pelech?

Všem díky moc za informace a zkušenosti a rady a tak prostě

20.9.2016 13:52
Andrýsek3

XXX.XXX.3.86

Taky jsem neměla u štěněte klec, zničil nám židle, počůral podlahy, rozkousal nějaké mpje oblečení, plastové misky, dózy, které jsme zapomněli na lince, ovladač, malé polštáře, nic velkého. Pro nás byli nejhorší ty židle, ale jinak to bylo v pohodě. Odpadkový koš musím uklízet stále. Pak jsou ale psi, kteří likvidují dveře, lino, gauč a vše co jim přijde pod ruku a pak to ještě sežerou. Takže záleží individuálně. Podle mě je nejlepší vymezit jednu místnost, třeba předsíň, kde bude mít misku, pelech, hračky, kousadla a málo toho co může zničit.

20.9.2016 13:55
dadu

XXX.XXX.137.189

Myslím, že pokud v té kleci bude pouze když budete v práci, tak by neměl být problém. Někteří psi jsou totální "demoliční četa", někteří jsou kliďasové a nic neničí. Já mám čivavu a klec mám taky. Ale z bezpečnostních důvodů - bydlím v klasické roubence a bylo tu spoustu míst, kudy mi sem lezly myši, takže jsem tu mívala nastražený jed a pastičky na myši. Takže pokud jsem nebyla doma, čivavka byla v kleci, kde má pelíšek, hračky, záchodek i misky s pitím a granulkama. Teď už tu myši nemám, klec zůstala, ale je stále otevřená a čivina do ní v klidu chodí do pelíšku (třeba když venku chodím okolo dalších zvířat a jí se tam nechce být), nebo na záchodek, když jsou zavřené dveře ven na dvůr. I váš pejsek může mít klec celoživotně jako místo, kde má svůj pelíšek a klid (třeba před dětmi, ... ).

20.9.2016 13:59
rapotacka11

XXX.XXX.32.70

Pes patří do klece!
Bylo to i v TV.
https://search.seznam.cz/?q=fenka+aura+v+kleci&sId=6NT5lenZSQRZh8IQsYuh&sourceid=top&oq=&aq=-1&su=b

Pes který rozkouše dveře ap. zničí i klec.

20.9.2016 14:28
Beica

XXX.XXX.215.194

Výborně, díky moc za rady, tipy a tak. Více méně jste mi potvrdili, že to nemusí být tak horké. Tím, že se psem hlavně ze začátku budu neustále doma (s občasnými odchody na chvíli abych ho postupně navykla na samotu) tak uvidím, jak moc chce věci demolovat... více méně...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.9.2016 14:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Raději bych štěněti vyčlenila místnost, třeba předsíň...neumím si představit, že bych štěně měla zavřené v kleci...

20.9.2016 14:40
Beica

XXX.XXX.215.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Raději bych štěněti vyčlenila místnost, třeba předsíň...neumím si představit, že bych štěně měla zavřené v kleci...

Souhlasím, jak jsem psala, nejsem zastánce těchto metod, no kdyby to bylo nutné... našla bych tu největší klec, snad bych ji nechala udělat i na míru, jen aby tam měl dost prostoru... ale pokud říkáte i vy, zkušenější, že to není nic šíleného (ono nás maltézák snad jedinkrát v životě rozkousal botu... jinak nic...), tak to risknu... stejně potřebujeme novou pohovku

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.9.2016 14:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Beica napsal(a):
Souhlasím, jak jsem psala, nejsem zastánce těchto metod, no kdyby to bylo nutné... našla bych tu největší klec, snad bych ji nechala udělat i na míru, jen aby tam měl dost prostoru... ale pokud říkáte i vy, zkušenější, že to není nic šíleného (ono nás maltézák snad jedinkrát v životě rozkousal botu... jinak nic...), tak to risknu... stejně potřebujeme novou pohovku

My jsme to vždycky měli na nějakém omezeném prostoru...klíďo obývák, ale zahrazený přístup do kuchyně a na chodbu...spíš kvůli bezpečí štěněte...všude se válely hromady hraček, ale taky třeba starý ručníky a povlečení, bezpečné klacky, papírové krabice, takže když se štěně dostalo do "likvidačního" období, tak vlastně zničilo jen předměty určené k likvidaci...za celou dobu, co psy mám, to trochu odnesl mírně okousaný kuchyňský stůl a ovladač, pár rozcupovaných kusů oblečení, které jsme zapomněli uklidit a podobný prkotiny

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.9.2016 23:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

dadu napsal(a):
Myslím, že pokud v té kleci bude pouze když budete v práci, tak by neměl být problém. Někteří psi jsou totální "demoliční četa", někteří jsou kliďasové a nic neničí. Já mám čivavu a klec mám taky. Ale z bezpečnostních důvodů - bydlím v klasické roubence a bylo tu spoustu míst, kudy mi sem lezly myši, takže jsem tu mívala nastražený jed a pastičky na myši. Takže pokud jsem nebyla doma, čivavka byla v kleci, kde má pelíšek, hračky, záchodek i misky s pitím a granulkama. Teď už tu myši nemám, klec zůstala, ale je stále otevřená a čivina do ní v klidu chodí do pelíšku (třeba když venku chodím okolo dalších zvířat a jí se tam nechce být), nebo na záchodek, když jsou zavřené dveře ven na dvůr. I váš pejsek může mít klec celoživotně jako místo, kde má svůj pelíšek a klid (třeba před dětmi, ... ).

Co to je za kravinu? Pes 9 hodin v kleci? To je zlý sen. Nebo bude mít klec v bytě 3 x 3 metry? Nebo větší?
Nikdy jsem klec na psa neměla a její použití takovým způsobem, jak zamýšlí tazatelka, považuji za týrání psa.
Psa vychovejte, nebude vám byt ničit. Nebo si ho nepořizujte, když se k němu chcete takto chovat.

20.9.2016 23:40
Beica

XXX.XXX.64.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co to je za kravinu? Pes 9 hodin v kleci? To je zlý sen. Nebo bude mít klec v bytě 3 x 3 metry? Nebo větší?
Nikdy jsem klec na psa neměla a její použití takovým způsobem, jak zamýšlí tazatelka, považuji za týrání psa.
Psa vychovejte, nebude vám byt ničit. Nebo si ho nepořizujte, když se k němu chcete takto chovat.

Asi jste si neprecetla radne celou diskuzi...! Napsala jsem sama, ze nejsem zastance techto veci a chtela jsem se pouze informovat. Samotne se mi nezamlouva myslenka, ze je pes cely den zavreny v kleci... Chtela jsem pouze znar vice informaci a sama jsem nakonec celou myslenku zavrhla. Priste nejprve ctete... Pak piste. Na druhou stranu, znama ma psa, ktery je z utulku a stabilne se ji snazi prokousat se panelovou zdi... Radeji klec nez pes se znicenyma zubama a zakrvacenyma dasnema jak je ma odrene. U ni je napriklad klec naprosta nezbytnost. Snazi se to idnaucit od prvniho dne co psa maji (jiz pres rok) no zatim bez vysledku i navzdory pomoci odborniku... Radeji byste tohoto psa nechala volne a vratila se domu s tim, ze pes ma vazne ponicene celisti a dozivotne posramocene zdravi? Nejsem zastance kleci. Kamaradka ji ma a absolutne zbytecne. To se mi taktez nelibi. Ja chtela pouze infirmace...

21.9.2016 03:23
scylla

XXX.XXX.150.32

Beica napsal(a):
Ahoj všichni, mám dotaz, pro někoho asi absurdní, no já nemůžu dohledat ty správné informace.
Vzhledem ke skutečnosti, že mě poslední dobou začínají lidé nabádat, abych si pro štěně dobrmana (koupě snad v únoru, ještě není jisté) koupila minimálně pro první rok života klec. Štěně bude od svých cca 4-5 měsíců denně (krom víkendů) 9 hodin doma samo s možností vyvenčení cca po 5 hodinách. Do té doby s ním budu až na výjimky doma já.
Já zaprvé nejsem úplný zastánce držení psa v kleci, proto se chci za A zeptat, zda je to opravdu nutné? Nerada bych měla doma z bytu kůlničku na dříví... tak nějak si aktuálně nemůžu dovolit celkovou rekonstrukci :) Jaké jsou Vaše zkušenosti a názory? Případně jak velkou klec byste mi doporučili? Dívala jsem se na pár kusů, ale to, co oni doporučují, nebo tedy inzerují jako klec pro dobrmana, mi přijde poměrně malé... když už tam má být nějakou dobu zavřený, tak ať tam má alespoň dost prostoru...
a za B, kdybych se nakonec přeci jen pro klec rozhodla - je potom nutné klec ponechat po zbytek života psa? Nebo je možné prostě klec vyměnit za klasický pelech?

Všem díky moc za informace a zkušenosti a rady a tak prostě

Místo klece vychovávejte, učte samostatnosti a bude to dobré.

21.9.2016 05:25
rapotacka11

XXX.XXX.32.66

- znama ma psa, ktery je z utulku a stabilne se ji snazi prokousat se panelovou zdi... Radeji klec nez pes se znicenyma zubama a zakrvacenyma dasnema jak je ma odrene. U ni je napriklad klec naprosta nezbytnost. Snazi se to idnaucit od prvniho dne co psa maji (jiz pres rok) no zatim bez vysledku i navzdory pomoci odborniku..

Kristepane.
To si chudák pomoh.
To je vytrvalá spasitelka...

21.9.2016 05:40
scylla

XXX.XXX.150.32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co to je za kravinu? Pes 9 hodin v kleci? To je zlý sen. Nebo bude mít klec v bytě 3 x 3 metry? Nebo větší?
Nikdy jsem klec na psa neměla a její použití takovým způsobem, jak zamýšlí tazatelka, považuji za týrání psa.
Psa vychovejte, nebude vám byt ničit. Nebo si ho nepořizujte, když se k němu chcete takto chovat.

Jo, doba 3K je pro psy náročná - klikr, klece, kastrace.

21.9.2016 06:59
Beica

XXX.XXX.64.6

rapotacka11 napsal(a):
- znama ma psa, ktery je z utulku a stabilne se ji snazi prokousat se panelovou zdi... Radeji klec nez pes se znicenyma zubama a zakrvacenyma dasnema jak je ma odrene. U ni je napriklad klec naprosta nezbytnost. Snazi se to idnaucit od prvniho dne co psa maji (jiz pres rok) no zatim bez vysledku i navzdory pomoci odborniku..

Kristepane.
To si chudák pomoh.
To je vytrvalá spasitelka...

Bere te to hned moc zostra... Ina se snazi, dela pro nej naximum. Nikdo si s nim nevi rady, nikdo nechape proc to dela... Ale co jineho krom urazek a vycitek jsem tu cekala ze...

21.9.2016 07:08
Beica

XXX.XXX.64.6

scylla napsal(a):
Jo, doba 3K je pro psy náročná - klikr, klece, kastrace.

Klikr jsem nikdy nemusela pouzivat. Kastrovat psa nehodlam, neprijde mi to nutne a s vynucenyma kastracema napriklad ze strany utulku nesouhlasim. A klece? Jsem ochotna uznat, ze obcas je to i v zajmu psa. NE VZDY A ABSOLUTNE NE NA CELE DNY. Tak jako tak ale ja osobne beru klec jako absolutne to nejkrajnejsi reseni. Sama bych v kleci bejt nechtela a ta myslenka, ze bych tam zavrela sveho partaka, se mi vubec nelibi... Proto jsem se hned jako prvni ditaz ptala, jestli je to opravdu nutne... Viditelne neni. Klec jsem twdy zamitla a kupovat ji v planu nemam...

21.9.2016 07:10
Beica

XXX.XXX.64.6

scylla napsal(a):
Místo klece vychovávejte, učte samostatnosti a bude to dobré.

Dekuji za odpoved ;) udelam proto maximum - i bez klece.

21.9.2016 07:12
rapotacka11

XXX.XXX.32.66

Asi by mu bylo líp někde na dvorku.
Je to na palici a ohavné
a to nechci nikoho urážet.
Tohle udělat psovi bych nedokázala...
Nesocializovanej pes z útulku patří ven, aby byl relativně
spokojenej a ne mu "chránit " zuby v kleci.

21.9.2016 07:23
Beica

XXX.XXX.64.6

Tak tohle vam neberu. Ja si neumim predstavit resit takovyto problem. Psa je mi lito, to co se mu odehrava v hlave je pro me naprosta zahada a nerozumim tomu, proc to dela... V utulku to pry nedelal... Tezko rict jestli je to pravda nebo ne.

Neregistrovaný uživatel

21.9.2016 07:33
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

scylla napsal(a):
Jo, doba 3K je pro psy náročná - klikr, klece, kastrace.

No, vy evidentně klikru rozumíte...

21.9.2016 07:45
rapotacka11

XXX.XXX.32.66

Beica napsal(a):
Tak tohle vam neberu. Ja si neumim predstavit resit takovyto problem. Psa je mi lito, to co se mu odehrava v hlave je pro me naprosta zahada a nerozumim tomu, proc to dela... V utulku to pry nedelal... Tezko rict jestli je to pravda nebo ne.

- nerozumim tomu, proc to dela...

Protože je v pohodě...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2016 07:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Beica napsal(a):
Tak tohle vam neberu. Ja si neumim predstavit resit takovyto problem. Psa je mi lito, to co se mu odehrava v hlave je pro me naprosta zahada a nerozumim tomu, proc to dela... V utulku to pry nedelal... Tezko rict jestli je to pravda nebo ne.

Asi to nebude moc velký pes a tak bych ho zkusila nabídnout někam do domečku na dvorek důchodcům, kteří jsou většinu času doma. Bylo by jim oběma líp. Není ostuda psa, kterému se u mě až tak nedaří poslat dál, nebo vrátit do útulku. I tam mu zřejmě bylo líp. Možná to zkusila a nezadařilo se...V útulku to nedělal, protože tam nebyl zavřený mezi čtyřmi stěnami.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2016 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Beica napsal(a):
Asi jste si neprecetla radne celou diskuzi...! Napsala jsem sama, ze nejsem zastance techto veci a chtela jsem se pouze informovat. Samotne se mi nezamlouva myslenka, ze je pes cely den zavreny v kleci... Chtela jsem pouze znar vice informaci a sama jsem nakonec celou myslenku zavrhla. Priste nejprve ctete... Pak piste. Na druhou stranu, znama ma psa, ktery je z utulku a stabilne se ji snazi prokousat se panelovou zdi... Radeji klec nez pes se znicenyma zubama a zakrvacenyma dasnema jak je ma odrene. U ni je napriklad klec naprosta nezbytnost. Snazi se to idnaucit od prvniho dne co psa maji (jiz pres rok) no zatim bez vysledku i navzdory pomoci odborniku... Radeji byste tohoto psa nechala volne a vratila se domu s tim, ze pes ma vazne ponicene celisti a dozivotne posramocene zdravi? Nejsem zastance kleci. Kamaradka ji ma a absolutne zbytecne. To se mi taktez nelibi. Ja chtela pouze infirmace...

Sice v úvodním dotazu píšete, že nejste úplným zastáncem klece, ale už jen fakt, že vás to napadlo a že o kleci pro dobrmana! uvažujete, o něčem svědčí.

21.9.2016 08:11
rapotacka11

XXX.XXX.32.66

Nejsem zastance kleci. Kamaradka ji ma a absolutne zbytecne. To se mi taktez nelibi. Ja chtela pouze infirmace...

mám info:
Žít si v klídku
a bez psa a bez klece.
Dát se na jógu, ne na kynologii.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2016 08:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Nejsem zastance kleci. Kamaradka ji ma a absolutne zbytecne. To se mi taktez nelibi. Ja chtela pouze infirmace...

mám info:
Žít si v klídku
a bez psa a bez klece.
Dát se na jógu, ne na kynologii.

Super řešení ! Sice by byly přeplněné tělocvičny, ale skalní pejskaři by měli ráj na zemi.

Neregistrovaný uživatel

21.9.2016 08:16
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Super řešení ! Sice by byly přeplněné tělocvičny, ale skalní pejskaři by měli ráj na zemi.

Myslím, že by se ulevilo všem - a hlavně těm psům

21.9.2016 08:20
rapotacka11

XXX.XXX.32.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Super řešení ! Sice by byly přeplněné tělocvičny, ale skalní pejskaři by měli ráj na zemi.

U nás, cvičili celé léto venku .

21.9.2016 08:24
Beica

XXX.XXX.215.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sice v úvodním dotazu píšete, že nejste úplným zastáncem klece, ale už jen fakt, že vás to napadlo a že o kleci pro dobrmana! uvažujete, o něčem svědčí.

Spíše bych to vysvětlila tak, že mě nikdy nenapadlo dát psa do klece, proto jsem se ptala, jestli je to skutečně nutné. Pokud by to totiž nutné bylo, tak bych se na to vykašlala a psa si nekupovala. Ve vězení to není život... Byt máme veliký dost, tak mi hlava nebrala informaci, že ho mám zavírat do klece. S tímhle celým přišla mamka (upozorňuji, že není kynolog a psa měli vždy jen ve velkém kotci na zahradě - cca 30m2), že jí to řekla kolegyně v práci, která má 4 velké psy, a že to bez klece nepůjde. Že by mi to řekl každý chovatel. Dost mě to zarazilo, neboť jsem o tom nikdy neslyšela a má chovatelka, od které si štěně budu kupovat, se o tom taky nikdy ani slovem nezmínila, tak jsem se ptala tady prostě mezi lidmi, co mají psi. Možná byl prvotní dotaz špatně postaven (myslím sousled vět a slov...) a tak to vyznělo blbě. Jak jsem psala, kamarádka má klec na křížence pitbula a staforda. Nikdy jsem to nechápala a vždycky jsem jí říkala, že nerozumím tomu, že jí zavírá do klece. Ale je to její věc... kecat jí do toho nemůžu. Já toho psa doma nemám. Psi miluju, nikdy bych neudělala úmyslně nic, co by mu ublížilo a rozhodně bych ho jen tak z pohodlnosti nezavírala do klece. Viditelně ale nemá cenu se tu obhajovat. Každej si tu mezi komentáři najde pouze to, co se mu hodí... Jako ve všech jiných diskuzích...

21.9.2016 08:29
Beica

XXX.XXX.215.194

rapotacka11 napsal(a):
Nejsem zastance kleci. Kamaradka ji ma a absolutne zbytecne. To se mi taktez nelibi. Ja chtela pouze infirmace...

mám info:
Žít si v klídku
a bez psa a bez klece.
Dát se na jógu, ne na kynologii.

Taky mám pro vás info:
žiji v klidu, v milující rodině, brzy s námi bude tuhle rodinu sdílet i pes a to bez klece. Ke vší spokojenosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2016 08:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Beica napsal(a):
Taky mám pro vás info:
žiji v klidu, v milující rodině, brzy s námi bude tuhle rodinu sdílet i pes a to bez klece. Ke vší spokojenosti.

Moc vám to přeju! ( bez ironie- aby to nevyznělo špatně).
Napište za rok.

21.9.2016 08:36
Beica

XXX.XXX.215.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moc vám to přeju! ( bez ironie- aby to nevyznělo špatně).
Napište za rok.

Díky :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2016 08:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Beica napsal(a):
Spíše bych to vysvětlila tak, že mě nikdy nenapadlo dát psa do klece, proto jsem se ptala, jestli je to skutečně nutné. Pokud by to totiž nutné bylo, tak bych se na to vykašlala a psa si nekupovala. Ve vězení to není život... Byt máme veliký dost, tak mi hlava nebrala informaci, že ho mám zavírat do klece. S tímhle celým přišla mamka (upozorňuji, že není kynolog a psa měli vždy jen ve velkém kotci na zahradě - cca 30m2), že jí to řekla kolegyně v práci, která má 4 velké psy, a že to bez klece nepůjde. Že by mi to řekl každý chovatel. Dost mě to zarazilo, neboť jsem o tom nikdy neslyšela a má chovatelka, od které si štěně budu kupovat, se o tom taky nikdy ani slovem nezmínila, tak jsem se ptala tady prostě mezi lidmi, co mají psi. Možná byl prvotní dotaz špatně postaven (myslím sousled vět a slov...) a tak to vyznělo blbě. Jak jsem psala, kamarádka má klec na křížence pitbula a staforda. Nikdy jsem to nechápala a vždycky jsem jí říkala, že nerozumím tomu, že jí zavírá do klece. Ale je to její věc... kecat jí do toho nemůžu. Já toho psa doma nemám. Psi miluju, nikdy bych neudělala úmyslně nic, co by mu ublížilo a rozhodně bych ho jen tak z pohodlnosti nezavírala do klece. Viditelně ale nemá cenu se tu obhajovat. Každej si tu mezi komentáři najde pouze to, co se mu hodí... Jako ve všech jiných diskuzích...

Je třeba používat zdravý rozum. A ten vám musí prostě říct, že klec NE.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2016 08:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Beica napsal(a):
Bere te to hned moc zostra... Ina se snazi, dela pro nej naximum. Nikdo si s nim nevi rady, nikdo nechape proc to dela... Ale co jineho krom urazek a vycitek jsem tu cekala ze...

A náhubek nezkoušela?

21.9.2016 09:09
Beica

XXX.XXX.215.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A náhubek nezkoušela?

Náhubek byl to první, co jí napadlo. Skončil s odřenou půlkou hlavy jak se vehementně snažil dostat ke zdi, aby jí mohl kousat... Podotýkám, že jinak snáší náhubek dobře, kousacích hraček má mraky a kosti na hryzání také. Z nějakého důvodu ale hlavně jde po těch zdech... za nedlouho se mají stěhovat do nového bytu se zahrádkou, tak třeba to nějak pomůže.

21.9.2016 09:10
anonymx

XXX.XXX.27.66

Beica - kromě klece je ještě možnost ohrádky. Jsou pevné a pes tam má víc prostoru. My máme klec (kenelku) na noc, přes den je volně otevřená a psi si tam chodí sami i přes den a když se jde spát, tak už i mrňata mažou sami do klece spinkat. Případně mrňata zavírám přes den v případě potřeby práce, kde je jejich asistence kontraproduktivní vytírání, luxování apod.

21.9.2016 09:11
rapotacka11

XXX.XXX.32.66

Sehnat psovi nový domov - venku
a přestat ho trápit.

21.9.2016 10:42
anonymx

XXX.XXX.27.66

rapotacka11 napsal(a):
Sehnat psovi nový domov - venku
a přestat ho trápit.

?

Přidejte reakci

Přidat smajlík