Změna chování po pořízení druhého psa?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 13:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den,
ráda bych se zde zeptala na, pro mě, důležitou otázku. Momentálně mám 4 letého pejska belgického ovčáka. Je na mě velmi vázaný, výborně zvládá základní povely, s ostatními psy vychází dobře. Je již dospělý fyzicky i psychicky a proto jsem začala uvažovat o dalším parťákovi (vždy jsem chtěla více zvířat). Nejprve jsem zamítla druhého psa a chtěla jsem pořídit kočku nebo něco podobného. Postupně jsem ale začala uvažovat, zda ten druhý pes přeci jen nebude lepší. Nicméně důvody, proč jsem psa původně zamítla mě stále celkem odrazují.

Přiznám se, že jsem asi sobec, ale belgičáka jsem si pořídila právě pro jeho naprostou oddanost pánovi (a milion dalších věcí, teď řeším jen tuto). Pro to, že jej majitelé velmi často označují jako stín. A tak se bojím, že pokud pořídím druhého psa (opět stejné plemeno i pohlaví - pes) přestane nynější být tak navázaný na mě a prostě pro něj bude lepší zábava nový kamarád. A o to více se toho bojím u štěněte. To už přeci jen nebude mít 4 roky za sebou jen a pouze se mnou. Ačkoliv samozřejmě výcvik a vycházky by dlouhou dobu probíhaly odděleně, většinu času by stejně byli spolu.

Může se něco takového stát? Děkuji.

1.5.2017 15:50
jahodapavel

XXX.XXX.168.108

RISKUJETE, ŽE PSI NA SEBE ZAČNOU ŽÁRLIT, JAKMILE MLADŠÍ ZAČNE DOSPÍVAT, ZAČNOU BOJE O DOMINANTNÍ POSTAVENÍ. KUPTE SI RADĚJI FENU. NĚKOLIKRÁT JSEM MĚL DVA PSY A NIKDY TO NEDĚLALO DOBROTU. I TEĎ NÁM 14TILETÉHO A 4LETÉHO A NEUSTÁLE PO SOBĚ VRČÍ A TRNU, ŽE SE CHYTÍ.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 16:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

jahodapavel napsal(a):
RISKUJETE, ŽE PSI NA SEBE ZAČNOU ŽÁRLIT, JAKMILE MLADŠÍ ZAČNE DOSPÍVAT, ZAČNOU BOJE O DOMINANTNÍ POSTAVENÍ. KUPTE SI RADĚJI FENU. NĚKOLIKRÁT JSEM MĚL DVA PSY A NIKDY TO NEDĚLALO DOBROTU. I TEĎ NÁM 14TILETÉHO A 4LETÉHO A NEUSTÁLE PO SOBĚ VRČÍ A TRNU, ŽE SE CHYTÍ.

S fenami mám špatnou zkušenost a také na mě, na ženu, logicky lépe přilne pes. Proč myslíte, že na sebe začnou žárlit? Ptám se protože jsem četla, že je větší problém se soužitím více fen než více psů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 16:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Měla jsem a mám vždy několik psů - samců, čuvačů, čuvače a berńáky, nyní čuvače, tibetskou dogu, velký špic a starý berńák.Psi spolu vycházeli bez problémů, jediné kdy se chytli bylo, když se měnily vůdčí role, ale nikdy to nebylo nic vážného.Pokud pes vyrůstal se smečkou, nebyl problém.Jediný, který nezapadl byl čuvač, kterého jsem si vzala zpět ve 2 letech a měla doma jeho bráchu, Ti jediní se nesnesli.Co se týká závislosti, naši jsou všichni závisláci.Na procházky chodí všichni, jen pokud učím štěně nový cvik cvičím jen s ním, ale třeba pasení učím s více psy najednou.Štěně to daleko dříve odkouká.

1.5.2017 16:16
jahodapavel

XXX.XXX.168.108

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
S fenami mám špatnou zkušenost a také na mě, na ženu, logicky lépe přilne pes. Proč myslíte, že na sebe začnou žárlit? Ptám se protože jsem četla, že je větší problém se soužitím více fen než více psů.

U FEN JE TO TO SAMÉ, MÁM 3 FENY 7,5,2ROKY, A MINIMÁLNĚ 1X TÝDNĚ SE SERVOU. NEJAGRESÍVNĚJŠÍ JE TA NEJMLADŠÍ. NEJSTARŠÍ SE BOJÍ CHODIT VEN, SPÍ V JINÉ MÍSTNOSTI. OPTINÁLNÍ VZTAH JE MEZI PSY A FENAMI. PES NA FENU NEŽÁRLÍ, JEDINÝ PROBLÉM JE HÁRÁNÍ, ALE JE TO JEN 2X ROČNĚ 10 DNÍ.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 16:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

jahodapavel napsal(a):
U FEN JE TO TO SAMÉ, MÁM 3 FENY 7,5,2ROKY, A MINIMÁLNĚ 1X TÝDNĚ SE SERVOU. NEJAGRESÍVNĚJŠÍ JE TA NEJMLADŠÍ. NEJSTARŠÍ SE BOJÍ CHODIT VEN, SPÍ V JINÉ MÍSTNOSTI. OPTINÁLNÍ VZTAH JE MEZI PSY A FENAMI. PES NA FENU NEŽÁRLÍ, JEDINÝ PROBLÉM JE HÁRÁNÍ, ALE JE TO JEN 2X ROČNĚ 10 DNÍ.

Podle caps locku soudím, že si tady jen někdo ze mě střílí.
O tom zda se snesou otázka nebyla, toho se vůbec nebojím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 16:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Měla jsem a mám vždy několik psů - samců, čuvačů, čuvače a berńáky, nyní čuvače, tibetskou dogu, velký špic a starý berńák.Psi spolu vycházeli bez problémů, jediné kdy se chytli bylo, když se měnily vůdčí role, ale nikdy to nebylo nic vážného.Pokud pes vyrůstal se smečkou, nebyl problém.Jediný, který nezapadl byl čuvač, kterého jsem si vzala zpět ve 2 letech a měla doma jeho bráchu, Ti jediní se nesnesli.Co se týká závislosti, naši jsou všichni závisláci.Na procházky chodí všichni, jen pokud učím štěně nový cvik cvičím jen s ním, ale třeba pasení učím s více psy najednou.Štěně to daleko dříve odkouká.

Moc děkuji za odpověď!
To, že by se mělo cvičit a na procházky chodit po dlouhou dobu odděleně jsem se dočetla na internetu (myslím na stránkách nějaké CHS, ale můžu se plést). Já osobně dva psy najednou nikdy neměla, takže netuším.

1.5.2017 16:28
scylla

XXX.XXX.150.32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moc děkuji za odpověď!
To, že by se mělo cvičit a na procházky chodit po dlouhou dobu odděleně jsem se dočetla na internetu (myslím na stránkách nějaké CHS, ale můžu se plést). Já osobně dva psy najednou nikdy neměla, takže netuším.

To považuji docela za blbost, pokud chcete, aby spolu psi vycházeli, měli by být spolu. Pokud chcete něco učit štěně, dospělého odložte.

hmn

1.5.2017 16:37
hmn

XXX.XXX.74.218

"To, že by se mělo cvičit a na procházky chodit po dlouhou dobu odděleně jsem se dočetla na internetu"

zapomeň na nějaké "by se mělo"...každý pes je jiný a každý "já" jsme jiní, ty musíš dělat tak, aby byli schopni fungovat spolu i každý sám...pokud bys je "po dlouhou dobu" držela odděleně, tak by se ti taky mohlo stát, že už je dohromady nedáš. Pokud bys je druhým extrémem držela jenom spolu, tak ti třeba jeden bez druhého nebude fungovat (jako bez "taťky" necvičím a necvičím)...to dle jejich nátur a to musíš poznat a zvážit sama.

Třeba já měla dva velké samce, vždy jsem pro každého byla nejdůležitější já a díky povaze pastevce fungovali nejlíp, když byli spolu jako "můj a moja"

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 16:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

jahodapavel napsal(a):
U FEN JE TO TO SAMÉ, MÁM 3 FENY 7,5,2ROKY, A MINIMÁLNĚ 1X TÝDNĚ SE SERVOU. NEJAGRESÍVNĚJŠÍ JE TA NEJMLADŠÍ. NEJSTARŠÍ SE BOJÍ CHODIT VEN, SPÍ V JINÉ MÍSTNOSTI. OPTINÁLNÍ VZTAH JE MEZI PSY A FENAMI. PES NA FENU NEŽÁRLÍ, JEDINÝ PROBLÉM JE HÁRÁNÍ, ALE JE TO JEN 2X ROČNĚ 10 DNÍ.

Tohle opravdu dobře zapadá dohromady s tím vaším doporučováním EO obojku a dalších nesmyslných názorů na výchovu a výcvik psů. Díky, obrázek mám kompletní :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 17:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tam se psalo právě o tom, aby pak na sobě nebyli až moc závislí a fungovali i samotní. A také, aby se štěně neučilo od dospělého hned od začátku špatné návyky.

"Po dlouhou dobu držela odděleně, tak by se ti taky mohlo stát, že už je dohromady nedáš" to bylo myšlené jen co se procházek a výcviku týče. Zbytek času by samozřejmě byli spolu. Nicméně jsem ráda, že jste mi to vyvrátili. Takto budu moci být s oběma dvojnásob času, než kdybych je brala po jednom a jen sem tam budu brát po jednom.

K

1.5.2017 17:12
K

XXX.XXX.99.3

Dobrý den, není to sice k zadanému vláknu, ale moc bych chtěla poprosit zadavatelku o nějaké podrobnější informace o BO. Nevím, jakou variantu máte, mým snem je Malinois, a já Vás chci poprosit o denní harmonogram činnosti -vcetne času - s Vaším pejskem. Všude se píše, že je hyperaktivni a potřebuje hodně pohybu a práce, jenže toto je relativní - pro každého je "hodně" něco jiného. Chtěla bych vědět, zda si tento sen budu moci někdy splnit nebo ne. Moc Vám předem děkuji za odpověď :).

1.5.2017 17:19
vava69

XXX.XXX.98.20

Nesmysl. Jak si je vychováte, tak je máte. Psi samci spolu vychází obecně víc bez problémů než feny. Měli jsme dva psy, teď mám psa a fenu. Znám smečku čtyř psů našeho plemene a zrovna tak smečku čtyř fen v jedné domácnosti. Jak je vedete, tak se chovají. Jasně, že s mrňousem musíte cvičit odděleně aby se něco naučil. Na druhou stranu ho hodně naučí ten dospělý pes. Buď ho naučí ty největší pitomosti, které zná nebo vám ho vychová. Tak to bylo u nás.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 17:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

K napsal(a):
Dobrý den, není to sice k zadanému vláknu, ale moc bych chtěla poprosit zadavatelku o nějaké podrobnější informace o BO. Nevím, jakou variantu máte, mým snem je Malinois, a já Vás chci poprosit o denní harmonogram činnosti -vcetne času - s Vaším pejskem. Všude se píše, že je hyperaktivni a potřebuje hodně pohybu a práce, jenže toto je relativní - pro každého je "hodně" něco jiného. Chtěla bych vědět, zda si tento sen budu moci někdy splnit nebo ne. Moc Vám předem děkuji za odpověď :).

Sama mám "jen" tervíka, kteří jsou méně hyperaktivní a také vhodnější pro začátečníky. Doporučuji domluvit se na vycházce s někým s "magorem malinou" a uvidíte sama, zda ten hyperaktiv není pro vás jen průměrně aktivní pes.

Doufám, že jsem na nic nezapomněla:
Psovi věnuji veškerý volný čas, což každý udělat nemůže. Každý den běháme "canicrossem" zhruba 10-15 kilometrů, dva dny v týdnu cvičíme agility a dog frisbee a v ty samé dny krátíme canicross a běhá lehčím tempem vedle kola stejnou vzdálenost (tedy tu ujedu, on jistě naběhá i dvojnásobek). Každý den také cvičíme základní poslušnost a zdokonalujeme ji a také ho učím další povely - vždy jen 5-10 minut maximálně, ale vícekrát denně. Denně zaměstnáváme hlavu, například mě musí hledat po celém domě nebo cvičíme stopy. A především jsem ho ze všeho nejdříve učila odpočívat, abych neměla problémy s "magorem". Samozřejmostí jsou pro nás dvě velké procházky, ve kterých dohromady dáme cca 15 kilometrů chůzí. Vše děláme jen jako hobby a hlavně se přizpůsobuji jeho potřebám. Nemám problémy s demolicí bytu ani se psem, který myslí jen na práci. A to i přes fakt, že mám spíše aktivnějšího tervíka. Doufám, že jsem pomohla

K

1.5.2017 17:59
K

XXX.XXX.99.3

Děkuji moc, vážím si toho. Tak hodně štěstí s pejskem :).

1.5.2017 18:18
scylla

XXX.XXX.150.32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sama mám "jen" tervíka, kteří jsou méně hyperaktivní a také vhodnější pro začátečníky. Doporučuji domluvit se na vycházce s někým s "magorem malinou" a uvidíte sama, zda ten hyperaktiv není pro vás jen průměrně aktivní pes.

Doufám, že jsem na nic nezapomněla:
Psovi věnuji veškerý volný čas, což každý udělat nemůže. Každý den běháme "canicrossem" zhruba 10-15 kilometrů, dva dny v týdnu cvičíme agility a dog frisbee a v ty samé dny krátíme canicross a běhá lehčím tempem vedle kola stejnou vzdálenost (tedy tu ujedu, on jistě naběhá i dvojnásobek). Každý den také cvičíme základní poslušnost a zdokonalujeme ji a také ho učím další povely - vždy jen 5-10 minut maximálně, ale vícekrát denně. Denně zaměstnáváme hlavu, například mě musí hledat po celém domě nebo cvičíme stopy. A především jsem ho ze všeho nejdříve učila odpočívat, abych neměla problémy s "magorem". Samozřejmostí jsou pro nás dvě velké procházky, ve kterých dohromady dáme cca 15 kilometrů chůzí. Vše děláme jen jako hobby a hlavně se přizpůsobuji jeho potřebám. Nemám problémy s demolicí bytu ani se psem, který myslí jen na práci. A to i přes fakt, že mám spíše aktivnějšího tervíka. Doufám, že jsem pomohla

Dobře přetížený pes, jsem zvědavá, kdy se psychicky nebo fyzicky složí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 18:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
Dobře přetížený pes, jsem zvědavá, kdy se psychicky nebo fyzicky složí.

Na to jsem se vás neptala. Buď odpovězte na otázku tohoto vlákna, nebo si založte vlastní. Děkuji.

1.5.2017 18:43
conie

XXX.XXX.206.202

Já mám smečku 5 fen (60 kg,50 kg,20 kg,8 kg a 6 kg) s tím, že průběžně pravidelně přibíráme další 3 - 4 fenky malého vzrůstu na hlídání a smečka mi funguje naprosto v pohodě. Velké feny jsou trvale venku, zbytek bydlí doma a mají k dispozici společně velkou zahradu. K zadavatelce jen z letité zkušenosti - nové štěně beru na běžné procházky se staršími poslušnými fenami, dost odkouká, ale také na samostatné cvičící procházky, kdy se věnujeme chůzi na vodítku, samostatnému přivolání apod. Společné procházky denně, samostatné třeba ob den dle možnosti a potřeby, většinou stačí kratší, cca 30 minutové. Tento systém se mi osvědčil. Na socializační procházky a výlety beru štěně a jednu ze straších klidných a vychovaných fen, ta mu poskytne jistotu. Takže - klidně dalšího kamaráda a užijte si to!

hmn

1.5.2017 18:49
hmn

XXX.XXX.74.218

"O tom zda se snesou otázka nebyla, toho se vůbec nebojím"
Proč se toho nebojíš?
Tohohle bych se teda bála víc, než toho, na co se ptáš...

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 18:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

conie napsal(a):
Já mám smečku 5 fen (60 kg,50 kg,20 kg,8 kg a 6 kg) s tím, že průběžně pravidelně přibíráme další 3 - 4 fenky malého vzrůstu na hlídání a smečka mi funguje naprosto v pohodě. Velké feny jsou trvale venku, zbytek bydlí doma a mají k dispozici společně velkou zahradu. K zadavatelce jen z letité zkušenosti - nové štěně beru na běžné procházky se staršími poslušnými fenami, dost odkouká, ale také na samostatné cvičící procházky, kdy se věnujeme chůzi na vodítku, samostatnému přivolání apod. Společné procházky denně, samostatné třeba ob den dle možnosti a potřeby, většinou stačí kratší, cca 30 minutové. Tento systém se mi osvědčil. Na socializační procházky a výlety beru štěně a jednu ze straších klidných a vychovaných fen, ta mu poskytne jistotu. Takže - klidně dalšího kamaráda a užijte si to!

Děkuji!

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 18:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

hmn napsal(a):
"O tom zda se snesou otázka nebyla, toho se vůbec nebojím"
Proč se toho nebojíš?
Tohohle bych se teda bála víc, než toho, na co se ptáš...

Protože jsem měla již několikrát na hlídání (i na měsíc a déle) i vcelku dominantní psy většinou stejného pohlaví a v pohodě se s nimi snesl. Ještě nějaká otázka naprosto mimo mé vlákno?

1.5.2017 19:09
rapotacka11

XXX.XXX.32.123

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Protože jsem měla již několikrát na hlídání (i na měsíc a déle) i vcelku dominantní psy většinou stejného pohlaví a v pohodě se s nimi snesl. Ještě nějaká otázka naprosto mimo mé vlákno?

Mé vlákno ?
Je to tady především veřejná diskuze, suverénko.

hmn

1.5.2017 19:25
hmn

XXX.XXX.74.218

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Protože jsem měla již několikrát na hlídání (i na měsíc a déle) i vcelku dominantní psy většinou stejného pohlaví a v pohodě se s nimi snesl. Ještě nějaká otázka naprosto mimo mé vlákno?

Tak to máš jednoho, a ten druhý...? takto je úvaha jenom poloviční...

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.5.2017 20:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Těm, kteří mi odpověděli na mou otázku a i těm, kteří poradili i s něčím jiným moc moc děkuji za skvělé rady/odpovědi!

Opouštím tohle vlákno, takže vy ostatní si můžete otázkami a "odpověďmi" na neexistující otázky úplně mimo téma zahltit tuto diskuzi jak jen chcete. Vůbec nikomu ani ničemu jste nepomohli, ale jistě se nyní cítíte velmi důležití a užiteční.

A ano toto vlákno s mou otázkou je mé, ačkoliv se nachází na veřejné diskuzi. Nebo jsi jej snad založila ty, rapotacko? Zítra už škola volá, užij si jí!

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.5.2017 07:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

"A ano toto vlákno s mou otázkou je mé"
a takové pravidlo je zakotveno kde? V pravidlech ifauny nikoliv...Zakladatel vlákna je jeho majitelem?...to jsou věci, to jsou věci...

a ty jsi to teda dostala natřeno, rapotacko, hybaj zpátky do školních škamen ...já bych se teda vrátila ráda, to by bylo ještě psů...

jenom mě teda fakt zajímalo, jestli s agresí mezi psy zakladatelka suverénka počítá, když už teda má potřebu se ptát na takové, až by se dalo říct, nicotnosti...já to teda brala jako zákonitý předpoklad, při pořízení druhého psa...

2.5.2017 09:25
Atheira

XXX.XXX.240.43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"A ano toto vlákno s mou otázkou je mé"
a takové pravidlo je zakotveno kde? V pravidlech ifauny nikoliv...Zakladatel vlákna je jeho majitelem?...to jsou věci, to jsou věci...

a ty jsi to teda dostala natřeno, rapotacko, hybaj zpátky do školních škamen ...já bych se teda vrátila ráda, to by bylo ještě psů...

jenom mě teda fakt zajímalo, jestli s agresí mezi psy zakladatelka suverénka počítá, když už teda má potřebu se ptát na takové, až by se dalo říct, nicotnosti...já to teda brala jako zákonitý předpoklad, při pořízení druhého psa...

Ale tady přece nejde o psy, tady jde o zadavatelku, aby se s příchodem druhýho psa necítila tím původním odstrčená.

2.5.2017 11:41
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Atheira napsal(a):
Ale tady přece nejde o psy, tady jde o zadavatelku, aby se s příchodem druhýho psa necítila tím původním odstrčená.

Teď jste uhodila hřebíček na hlavičku, už to zdůrazňování toho, jak závislé je tohle plemeno. Nesnáším lidi, kteří si ze psů dělají své poskoky a obdivovatele. Dáma se nenarodila královnou ze Sáby, tak si to vynahrazuje psem. Bože, to je ubohost..

2.5.2017 11:48
Atheira

XXX.XXX.240.171

lesnížínka napsal(a):
Teď jste uhodila hřebíček na hlavičku, už to zdůrazňování toho, jak závislé je tohle plemeno. Nesnáším lidi, kteří si ze psů dělají své poskoky a obdivovatele. Dáma se nenarodila královnou ze Sáby, tak si to vynahrazuje psem. Bože, to je ubohost..

Však ona to tam píše hned v úvodním příspěvku a ani se nesnaží to nějak zaobalit, aby nevypadala jak sobecký malý dítě.

A tak se bojím, že pokud pořídím druhého psa (opět stejné plemeno i pohlaví - pes) přestane nynější být tak navázaný na mě a prostě pro něj bude lepší zábava nový kamarád.

Já teda nevím, ale kdybych si k feně pořizovala dalšího psa (jakože mého domů, jinak ano, máme ještě u mamky druhého, se kterým se vídáme denně, ale toho do toho nepočítám, nebydlí přímo s námi), tak bych asi byla strašně ráda, kdyby si oba sedli tak moc, že by mě až tak nepotřebovali. Ne proto, že bych je neměla ráda u sebe, ale právě z toho důvodu, že bych věděla, že jsou naprosto šťastní i beze mě.

2.5.2017 12:00
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Atheira napsal(a):
Však ona to tam píše hned v úvodním příspěvku a ani se nesnaží to nějak zaobalit, aby nevypadala jak sobecký malý dítě.

A tak se bojím, že pokud pořídím druhého psa (opět stejné plemeno i pohlaví - pes) přestane nynější být tak navázaný na mě a prostě pro něj bude lepší zábava nový kamarád.

Já teda nevím, ale kdybych si k feně pořizovala dalšího psa (jakože mého domů, jinak ano, máme ještě u mamky druhého, se kterým se vídáme denně, ale toho do toho nepočítám, nebydlí přímo s námi), tak bych asi byla strašně ráda, kdyby si oba sedli tak moc, že by mě až tak nepotřebovali. Ne proto, že bych je neměla ráda u sebe, ale právě z toho důvodu, že bych věděla, že jsou naprosto šťastní i beze mě.

Právě. Když jsem měla dva psy od štěnda, všichni mne od toho zrazovali: smečka, nebo se budou rvát, nesednou si...a já se bála, aby něco z toho nenastalo. Kluci byli celý život spolu super. Nikdy smečku neutvořili, protože rozumný, závislý berňák, to kočíroval a držel samíka v mezích. Samík ho zbožňoval a když šlo do tuhého, hned byl za ním schovaný jinak si hrál na kápa a berňucha mu to blahosklonně toleroval. Hrála jsem si s oběma najednou, ale pokud kluci řádili spolu, byla jsem nejraděj. Proto jsem si taky pořizovala dva - aby měl jeden druhého. Ačkoliv se snažím, pes nejsem a nikdy mu ho nedokážu dostatečně nahradit..

2.5.2017 12:19
skaia

XXX.XXX.122.94

Přesně! Podle aktivit vypsaných zadavatelkou, které se psem podniká a kolik svého času mu věnuje je to rozmazlený spratek co má psa jen na dokazování si. Asi jste nikdy takového rozmazleného spratka nepoznali, když tohle píšete. Jistě se u vás psi mají líp, protože jste naprosté bohyně, dokonalé dámy s velkým D. Nenapadlo vás, že už možná má načteno o výchově a možných problémech soužití více psů (soudě podle toho, co psala) a proto to neřeší, nebo to zkrátka neřeší momentálně a bude řešit až poté, co si zjistí pro ní více důležité věci? Má nekonfliktního psa PROBOHA! Nemá si pořizovat druhého, protože pár nudících se bab (omlouvám se za výraz, ale už mě to opravdu vytáčí doběla) na anonymní diskuzi jí tak nařídili? Chápu kritiku například v případě matky co chce koupit borderu synáčkovi, ale v tomhle případě si myslím, že jen hledáte způsoby jak zesměšnit každého kdo sem přijde pro radu, protože to VY jste dokonalé a každý ostatní je pouhý odpad. Neřešila bych to, ale když vidím, že naprosto znechutíte ptaní se mnohým začátečníkům (a to i těm, kteří se očividně dost o svého psa zajímaj), jak si myslíte, že to dopadne? Myslíte, že se ještě někdy přijdou nechat zesměšnit a ponížit? Proberte se už!

2.5.2017 12:39
Atheira

XXX.XXX.240.42

skaia napsal(a):
Přesně! Podle aktivit vypsaných zadavatelkou, které se psem podniká a kolik svého času mu věnuje je to rozmazlený spratek co má psa jen na dokazování si. Asi jste nikdy takového rozmazleného spratka nepoznali, když tohle píšete. Jistě se u vás psi mají líp, protože jste naprosté bohyně, dokonalé dámy s velkým D. Nenapadlo vás, že už možná má načteno o výchově a možných problémech soužití více psů (soudě podle toho, co psala) a proto to neřeší, nebo to zkrátka neřeší momentálně a bude řešit až poté, co si zjistí pro ní více důležité věci? Má nekonfliktního psa PROBOHA! Nemá si pořizovat druhého, protože pár nudících se bab (omlouvám se za výraz, ale už mě to opravdu vytáčí doběla) na anonymní diskuzi jí tak nařídili? Chápu kritiku například v případě matky co chce koupit borderu synáčkovi, ale v tomhle případě si myslím, že jen hledáte způsoby jak zesměšnit každého kdo sem přijde pro radu, protože to VY jste dokonalé a každý ostatní je pouhý odpad. Neřešila bych to, ale když vidím, že naprosto znechutíte ptaní se mnohým začátečníkům (a to i těm, kteří se očividně dost o svého psa zajímaj), jak si myslíte, že to dopadne? Myslíte, že se ještě někdy přijdou nechat zesměšnit a ponížit? Proberte se už!

Uklidněte se, proboha. Třeba já se jenom snažila říct, že to, co by mělo člověka zajímat při pořizování dalšího psa je to, jestli si sednou, jestli budou společně šťastní... je hromada toho "jestli". Ale rozmýšlet, zda bude ten původní i nadále na ní takhle závislý, to je jenom výkřik sobeckosti. Protože, máme-li doma zvířata, chceme pro ně přece, aby byla šťastná, ne šťastná jenom s námi.

2.5.2017 12:48
skaia

XXX.XXX.122.94

Atheira napsal(a):
Uklidněte se, proboha. Třeba já se jenom snažila říct, že to, co by mělo člověka zajímat při pořizování dalšího psa je to, jestli si sednou, jestli budou společně šťastní... je hromada toho "jestli". Ale rozmýšlet, zda bude ten původní i nadále na ní takhle závislý, to je jenom výkřik sobeckosti. Protože, máme-li doma zvířata, chceme pro ně přece, aby byla šťastná, ne šťastná jenom s námi.

Po pár měsících sledování tohohle diskuzního fóra jsem prostě vypěnila, no.
Ale ona přece nikdy nenapsala, že se nezajímá o to, jak si sednou. Ani, že nechce aby nebyli šťastný i bez ní. Založila tuhle diskuzi s jednou otázkou a přece v ní nebude řešit jiné věci, které stejně nezjistí, dokud nové štěně nedosáhne dospělosti (protože to je jediná neznámá, její pes, opakuji, je bezproblémový). Ale neznamená to, že je již nezjišťovala nebo zjišťovat nebude. To zda je to nebo není výkřik sobeckosti je přeci úplně jedno. Tomu psovi přeci neubližuje navázanost na pána (navíc, nepsala, že je závislý, jen vázaný a to je prostě standard BO) a zrovna tento konkrétně se má, troufám si tvrdit podle jejího popisu, lépe než většina psů lidí tady diskutujících.

2.5.2017 12:54
conie

XXX.XXX.206.202

Atheira napsal(a):
Uklidněte se, proboha. Třeba já se jenom snažila říct, že to, co by mělo člověka zajímat při pořizování dalšího psa je to, jestli si sednou, jestli budou společně šťastní... je hromada toho "jestli". Ale rozmýšlet, zda bude ten původní i nadále na ní takhle závislý, to je jenom výkřik sobeckosti. Protože, máme-li doma zvířata, chceme pro ně přece, aby byla šťastná, ne šťastná jenom s námi.

Někdy mám dojem, že "hlavní poradkyně a poradci" zde jsou lidé, kteří neumí - nechtějí žít a vycházet s lidmi, proto jsou pro ně psi vším a musí se jim vše podřídit. Mám svou smečku ráda, pečuji o ně, ale nejsou jediným smyslem mého života. A když si plánuji pořídit dalšího psa, tak PRO SEBE, ne pro jiné psy. Chci ho např. na výcvik, výstavy, chov nebo jen na mazlení, to je moje volba a podle toho taky případně vybírám plemeno i jedince. A smečku mám prostě vychovanou tak, že dalšího člena (samozřejmě rozumně vybraného, bulla bych do smečky nikdy nepřivedla) prostě přijmou.

2.5.2017 12:56
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

skaia napsal(a):
Přesně! Podle aktivit vypsaných zadavatelkou, které se psem podniká a kolik svého času mu věnuje je to rozmazlený spratek co má psa jen na dokazování si. Asi jste nikdy takového rozmazleného spratka nepoznali, když tohle píšete. Jistě se u vás psi mají líp, protože jste naprosté bohyně, dokonalé dámy s velkým D. Nenapadlo vás, že už možná má načteno o výchově a možných problémech soužití více psů (soudě podle toho, co psala) a proto to neřeší, nebo to zkrátka neřeší momentálně a bude řešit až poté, co si zjistí pro ní více důležité věci? Má nekonfliktního psa PROBOHA! Nemá si pořizovat druhého, protože pár nudících se bab (omlouvám se za výraz, ale už mě to opravdu vytáčí doběla) na anonymní diskuzi jí tak nařídili? Chápu kritiku například v případě matky co chce koupit borderu synáčkovi, ale v tomhle případě si myslím, že jen hledáte způsoby jak zesměšnit každého kdo sem přijde pro radu, protože to VY jste dokonalé a každý ostatní je pouhý odpad. Neřešila bych to, ale když vidím, že naprosto znechutíte ptaní se mnohým začátečníkům (a to i těm, kteří se očividně dost o svého psa zajímaj), jak si myslíte, že to dopadne? Myslíte, že se ještě někdy přijdou nechat zesměšnit a ponížit? Proberte se už!

Proto jsem zadavatelce vůbec neodpovídala. Protože jak sama napsala:
Přiznám se, že jsem asi sobec, ale belgičáka jsem si pořídila právě pro jeho naprostou oddanost pánovi a jak už jsem zmínila, tyhle lidi nedávám. Sama mám psy proto, že je miluju a chci pro ně udělat první poslední. Já pro ně..nechci po nich, aby mi sloužili. Chci, aby se se mnou měli dobře a to i v případě, že dají přednost sousedům, jiným psům a nevím ještě jakové zábavě, přede mnou. Protože pro mne je jejich spokojenost prvořadá. Ať si máte psy na co chcete, nechtějte po mě, abych sobeckost chápala. Nejsem taková a nepochopím...

2.5.2017 12:57
Atheira

XXX.XXX.240.44

skaia napsal(a):
Po pár měsících sledování tohohle diskuzního fóra jsem prostě vypěnila, no.
Ale ona přece nikdy nenapsala, že se nezajímá o to, jak si sednou. Ani, že nechce aby nebyli šťastný i bez ní. Založila tuhle diskuzi s jednou otázkou a přece v ní nebude řešit jiné věci, které stejně nezjistí, dokud nové štěně nedosáhne dospělosti (protože to je jediná neznámá, její pes, opakuji, je bezproblémový). Ale neznamená to, že je již nezjišťovala nebo zjišťovat nebude. To zda je to nebo není výkřik sobeckosti je přeci úplně jedno. Tomu psovi přeci neubližuje navázanost na pána (navíc, nepsala, že je závislý, jen vázaný a to je prostě standard BO) a zrovna tento konkrétně se má, troufám si tvrdit podle jejího popisu, lépe než většina psů lidí tady diskutujících.

Podle popisu aktivit těžko můžete soudit, jak se jaký pes u koho má. To je to "kouzlo" internetu. Takže asi není úplně na místě vykládat tu, čí psi se mají líp a čí nemají. Teda jestli nechcete taky spadnout na tu nechvalnou ifauňáckou úroveň, proti které tu teď bojujete.

Vždyť ona to zadavatelka sama přiznává:
Přiznám se, že jsem asi sobec, ale belgičáka jsem si pořídila právě pro jeho naprostou oddanost pánovi (a milion dalších věcí, teď řeším jen tuto).
A ta jediná věc, na kterou se ptala, a kterou chce řešit, je právě to: "Nechci aby se na mě můj pes vyprdnul, když mu pořídím kámoše. Bude mě pořád mít radši než novýho kámoše?"

Já osobně si myslím, že jsou plemena (BO mezi ně jistě patří), pro které je jejich člověk téměř svátost sama. Takoví budou svého pána milovat stejně, i kdyby jich měl doma padesát. Pokud to bude stejně i z jeho strany.
Tak přece snad znám svého psa a vím, jestli mě má rád proto, že mě má skutečně rád, nebo proto, že mu nic jinýho nezbývá.

2.5.2017 13:33
Atheira

XXX.XXX.240.42

conie napsal(a):
Někdy mám dojem, že "hlavní poradkyně a poradci" zde jsou lidé, kteří neumí - nechtějí žít a vycházet s lidmi, proto jsou pro ně psi vším a musí se jim vše podřídit. Mám svou smečku ráda, pečuji o ně, ale nejsou jediným smyslem mého života. A když si plánuji pořídit dalšího psa, tak PRO SEBE, ne pro jiné psy. Chci ho např. na výcvik, výstavy, chov nebo jen na mazlení, to je moje volba a podle toho taky případně vybírám plemeno i jedince. A smečku mám prostě vychovanou tak, že dalšího člena (samozřejmě rozumně vybraného, bulla bych do smečky nikdy nepřivedla) prostě přijmou.

No já tady nejsem ta, kdo si pořídil psa jenom proto, aby ho někdo uctíval jak božstvo. Takže mi tu můžete dál povídat o neschopnosti a neochotě vyjít s lidmi.

2.5.2017 13:40
skaia

XXX.XXX.122.94

Atheira napsal(a):
No já tady nejsem ta, kdo si pořídil psa jenom proto, aby ho někdo uctíval jak božstvo. Takže mi tu můžete dál povídat o neschopnosti a neochotě vyjít s lidmi.

Bože. Naprosto překrucujete napsané věty. Kde píše, že chce být "uctívaná"? Jen, že chce psa vázaného na sebe. LOL! Tím pádem hurá do mě, protože psy si také pořizuji jen pro sebe, ne pro jiné lidi ani psy, ti ať si pořídí své. Zásadně si také pořizuji plemena, která typicky přilnou nejvíce ke svému člověku a ne psy typu mops a labrador. A, divte se, necítím se být uctívaná a ani být nechci. Neznamená to ani, že nejsem ráda nebo jsem dotčená, když s jiným psem tvoří kamarádskou dvojku ani když si můžou ocas uvrtět na nějakého z mých kamarádů. A upřímně se necítím jako bych byla ani sobecká ani rozcapená ani jako bohyně. To mi přijde spíš, že si tak připadají dámy zde na diskuzi když srazí na samé dno každého, kdo se ptá, protože proto.

EDIT: "pořídil jenom proto, aby ho někdo uctíval" - "(a milion dalších věcí, teď řeším jen tuto)" Ještě něco chcete překroutit? Nechápete, že člověk nemá povinnost psát slohovky, aby odpověděl všechny možné a nemožné otázky?

2.5.2017 13:58
Atheira

XXX.XXX.240.43

To je tady zas jak u debilů. Hezká hádka, tak já zas jdu. Ani jednu poznámku si nemůžu beztrestně napsat, aby se tu nezačalo vyvádět. To je ta krásná věc na psaným textu... Já takhle prostě píšu. Někdy až rýpavě a některý výrazy trochu přeženu, zbytečně něco nadhodnotím. Mluvený slovo by působilo jinak. Asi nejsem zvyklá diskutovat s nervózníma bláznama. Divný, že jsem si ještě nezvykla, když je to tady běžný.
Ale fajn, když hystericky slovíčkaříte, tak hurá do toho. Tohle fakt nemám zapotřebí.

elikk

2.5.2017 18:52
elikk

XXX.XXX.192.88

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tam se psalo právě o tom, aby pak na sobě nebyli až moc závislí a fungovali i samotní. A také, aby se štěně neučilo od dospělého hned od začátku špatné návyky.

"Po dlouhou dobu držela odděleně, tak by se ti taky mohlo stát, že už je dohromady nedáš" to bylo myšlené jen co se procházek a výcviku týče. Zbytek času by samozřejmě byli spolu. Nicméně jsem ráda, že jste mi to vyvrátili. Takto budu moci být s oběma dvojnásob času, než kdybych je brala po jednom a jen sem tam budu brát po jednom.

Mam dve feny. A jo - je to jiné, nez když jsem mela doma jedináčka.
něco je lepsi, neco horsi.
.
Oddelovani - vetsinu casu jsou spolu. Cvici kazda zvlast, kratke prochazky třeba před cvicenim -chodim s kazdou zvlast - aby obe měly pocit, ze me mají chvilku jen pro sebe, nemusi se delit.

A jsou na me navazane obe. Zadne samostatne jednotky se z nich nestaly.

Dlouhe prochazky uz chodi spolu -nepujdu 2x smajlík

A jsou zvykle na oddelovani i doma.
Ono třeba v době harani, kdyz s nimi cloumaji hormony - je nekdy lepe, když si od sebe odpocinou smajlík to same v pripade zraneni apod. proste -hodi se to, když to psi umi, znaji a neresi.

3.5.2017 22:14
Zrzavci

XXX.XXX.174.104

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děkuji!

Já jen jestli můžu dodám - myslím, že je důležitý věnovat jak individuální čas štěněti - kdy buduju hlavně tu vazbu na sebe. Ano společné procházky jsou pochopitelně dobře, fajn a nutné, ale stejně nutné - tedy podle mě /protože mě záleží na individuálním vztahu s každým psem/, jsou i ty samostatné procházky. Protože - pokud máš člověk štěně se značnou dávkou samostatnosti, je hodně důležité budovat si vzájemný vztah. Náš současný mlaďas byl jako štěndo poměrně nezávislý a navíc měl pochopitelně tendenci se řídit tím, jak se chovala naše fenka. Kdykoliv jsem pískla přivolání, koukal nejdřív co ona. Chtěla jsem aby se rozhodoval na základě svého rozhodnutí a ne podle toho co ten druhý pes. Taky jsem potřebovala vybudovat to, aby pro něj společná hra byla odměnou, tou nej zábavou. To šlo ale jen když jsme byli sami.
Bude záležet na konkrétním štěněti, kolik individuálního času bude potřebovat. Ale - za mě co je taky hodně důležitý- ty samostatný procházky dají tomu prvnímu psu jeho vlastní prostor, ukáží mu, že on je pro nás stále ten nej. Vždy s každým psem, který je doma už usalašený, podníkám "spiklenecký" procházky, kdy si užíváme vzájemné společnosti, já psovi předám velení, vše jede podle něj, jde se tam kam chce. Např. společné večerní procházky městem, kdy je všude klid, vyrazíme si jen my dva, oni nemusí řešit splašenýho mlaďase...

Edit - pokud se sem ještě vrátíte (teď jsem dočetla celou diskuzi) - rozumím tomu, čeho se obáváte. Máme ohaře, původně jsme taky začínali s jedním psem, kdy byl veškerý čas věnovaný jen jemu smajlík, bylo neuvěřitelné vidět ho, jak se rozvíjí, kam jsme se dokázali mentálně dostat. To už nikdy takhle nebude, když budou dva, budou to trochu jiné procházky, trochu jiné vztahy, ale... zase uvidíte jak si spolu hrají, jak spolu přirozeněji komunikují. A... pokud jim budete mít možnost věnovat hodně času individuálně - nebude to zas takový rozdíl. Vždy se dá vybalancovat to, že s jedním si hraju, mazlím, cvičím a ten druhý je na pelíšku a pak to otočím.

4.5.2017 08:59
jezicek

XXX.XXX.94.7

lesnížínka napsal(a):
Teď jste uhodila hřebíček na hlavičku, už to zdůrazňování toho, jak závislé je tohle plemeno. Nesnáším lidi, kteří si ze psů dělají své poskoky a obdivovatele. Dáma se nenarodila královnou ze Sáby, tak si to vynahrazuje psem. Bože, to je ubohost..

A nas nemuzu vystat lidi, co si poridej psa nekterych plemen (typicky to byva CSV porizeny jako modni doplnek, ale ne jen to) nebo se psovi nevenuji, nehraji si spolu, pro psa je zajimavejsi vsechno jine nez jeho clovek, proto pak maji problemy s beznou provozni poslusnosti - aby pak tito majitele mluvili o "prirozene povaze", "hrdem psovi" a s despektem se vyjadrovali o "psech, co ze sebe nechavaji delat sasky na cvicaku".

A klidne se priznam, ze ocekavam, ze pro psa budu stredobodem jeho vesmiru a jeho motivace bude uz samotny fakt, ze se mnou na cemkoli spolupracuje.

4.5.2017 11:24
Zrzavci

XXX.XXX.65.169

jezicek napsal(a):
A nas nemuzu vystat lidi, co si poridej psa nekterych plemen (typicky to byva CSV porizeny jako modni doplnek, ale ne jen to) nebo se psovi nevenuji, nehraji si spolu, pro psa je zajimavejsi vsechno jine nez jeho clovek, proto pak maji problemy s beznou provozni poslusnosti - aby pak tito majitele mluvili o "prirozene povaze", "hrdem psovi" a s despektem se vyjadrovali o "psech, co ze sebe nechavaji delat sasky na cvicaku".

A klidne se priznam, ze ocekavam, ze pro psa budu stredobodem jeho vesmiru a jeho motivace bude uz samotny fakt, ze se mnou na cemkoli spolupracuje.

trefné smajlík velmi trefné.
Mám to stejně, chci pro psa být tím středobodem, což nutně nemusí znamenat to, že si z něj udělám otroka, který mě uctívá jako božstvo, jak tu bylo ventilováno. Jde o partnerství, o vzájemnou důvěru a možnost spolehnout se jeden na druhýho. Z obou pólů. Já na něj, on/ona na mne. A jsem nadšená ze společný radosti z toho, že se nám něco daří. I proto, že to posiluje toho psa samotnýho. Moc hezky je to teď vidět na tý naší flekatici, když se jí něco podaří, jak se z toho raduje, z toho, že něco dlěáme spolu! Předtím měla svůj uzavřený svět, teď má mnohem širší škálu prožitků, pocitů, raduje se. Ale to se těžko vysvětlí, když to někdo nechce chápat. Moc jsem nepochopila tuhle vlnu ostrý kritiky.

fargo

5.5.2017 06:40
fargo

XXX.XXX.170.8

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sama mám "jen" tervíka, kteří jsou méně hyperaktivní a také vhodnější pro začátečníky. Doporučuji domluvit se na vycházce s někým s "magorem malinou" a uvidíte sama, zda ten hyperaktiv není pro vás jen průměrně aktivní pes.

Doufám, že jsem na nic nezapomněla:
Psovi věnuji veškerý volný čas, což každý udělat nemůže. Každý den běháme "canicrossem" zhruba 10-15 kilometrů, dva dny v týdnu cvičíme agility a dog frisbee a v ty samé dny krátíme canicross a běhá lehčím tempem vedle kola stejnou vzdálenost (tedy tu ujedu, on jistě naběhá i dvojnásobek). Každý den také cvičíme základní poslušnost a zdokonalujeme ji a také ho učím další povely - vždy jen 5-10 minut maximálně, ale vícekrát denně. Denně zaměstnáváme hlavu, například mě musí hledat po celém domě nebo cvičíme stopy. A především jsem ho ze všeho nejdříve učila odpočívat, abych neměla problémy s "magorem". Samozřejmostí jsou pro nás dvě velké procházky, ve kterých dohromady dáme cca 15 kilometrů chůzí. Vše děláme jen jako hobby a hlavně se přizpůsobuji jeho potřebám. Nemám problémy s demolicí bytu ani se psem, který myslí jen na práci. A to i přes fakt, že mám spíše aktivnějšího tervíka. Doufám, že jsem pomohla

To jsou zase kecy. Tyhle diskuse jsou fakt spíš k ničemu než k něčemu. Ještě mu vaříte třikrát denně teplé jídlo o čtyřech chodech a masírujete hodinu každou nohu zvlášť... prostě normálně jako my všichni.

Přidejte reakci

Přidat smajlík