Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.

Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod).

iFauna.cz » Diskuze » Psi »

Dědičnost torze žaludku

Dobrý den, je torze žaludku respektive predispozice k tomuto onemocnění dědičné? Plánuji vrh štěňat u plemene, kde torze není úplně ojedinělou záležitostí. Děd mé feny na torzi umřel a teď jsem zjistila, že pejsek, kterého jsem si předvybrala ke krytí, torzi prodělal. Tak přemýšlím, jestli není rizikové spojovat takové pejsky.. Bohužel mnoho jiných nepříbuzných psů na výběr není...
Říká se, že je z části geneticky podmíněna. Volnější vazy můžou být podle mě nějakým způsobem dědičné stejně jako vazivová tkáň u kýly. S vet jsem se bavila o kýle a ta striktně nesouhlasí s chovem na psech s kýlou, protože se to prý může projevit kdekoliv jinde v těle, kde je přítomna vazivová tkáň. Ale netuším, jestli to má souvislost s vazy žaludku nebo sleziny, jsem laik, co se jen čas od času o něco zajímá. A po tomhle jsem podrobně nepátrala, moje plemeno na torzi netrpí.
Ja som zase o torzii dosť študovala keď sme si išli kupovať prvého vlkodava a žiadnu štúdiu, ktorá by preukázala dedičnosť som nenašla.
Ak viete po anglicky celkom dobrý bol tento článok: http://www.irishwolfhounds.org/GDV.htm#top
Kebyže pri vlkodavoch chcem nájsť na krytie psa ktorý by v rodokmeni nemal nikoho kto umrel na torziu tak asi vôbec šancu nemám.
Souhlasím s Ollie, také mám od chovatelů berňáků poznatek, že se bohužel dispozice k torzi dědí.. Může se samozřejmě objevit torze u psa, v jehož rodokmenu nic takového není, třeba skákáním s plným žaludkem jídla či vody, ale pokud měl předek psa torzi, určitě bych ho mnohem víc hlídala.
Ano dispozice je dědičně podmíněna.
Měla jsem dva dobrmany, jeden z nich z útulku.
Oba zemřeli na torzi. Jeden v 11 letech, byl po jídle, ovšem v klidu a ten druhý v 5ti letech v neděli dopoledne úplně na lačno.