Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
13.5.2018 13:49
david324

XXX.XXX.85.115

Dobry den chteli by sme si poridit psa a byli by sme radi za typ jake plemeno psa by bylo pro nas vhodne. Bydlime na vesnici, mame dum z velkou zahradou, pes by mel byt asi stredni velikosti, spis klidnejsi povahy, dobre se snaset s detmi, domacimi zviraty (ovce, kralici, slepice), byl by drzen venku v kotci a na zahrade (v mrazech by mohl do garaze), nekdy by mohl domu ale ne pravidelne, jsme zacatecnici takze zadna bojova plemena, a aby se dal relativne jednoduse vychovat. Za rady dekuju.

13.5.2018 14:03
Sunnik

XXX.XXX.146.157

Co hodláte se psem dělat?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 14:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Velký, vlčí špic nebo voříšek (z útulku si vyberte nejlépe zvíře do 4 let nebo jsou tam i štěňata nebo od jiných lidech ve vesnici).

13.5.2018 15:07
Forester

XXX.XXX.42.201

Zdravím. A co takhle naše národní plemeno-Česky chodsky pes(takovy univerzal jako Německy ovčák), ale menší, mírnější. Zmiňovaný Špic je také možny adept, snad i střední Knírač.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 15:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Forester napsal(a):
Zdravím. A co takhle naše národní plemeno-Česky chodsky pes(takovy univerzal jako Německy ovčák), ale menší, mírnější. Zmiňovaný Špic je také možny adept, snad i střední Knírač.

Choďák se absolutně nehodì na nicnedělání a bez kontaktu s majitelem.

Neregistrovaný uživatel

13.5.2018 15:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.70.135

Bojové plemeno ... A jaký ten pes bude mít vyžití? Chodíte třeba pravidelně běhat? Nebo chodíte na túry? Nebo máte v plánu cvičák a poslušnost? Obrany? Nebo chcete psa jen aby ležel někde na dvoře? Vy jste napsal sice co byste chtěl, ale nenabídl jste nic pro toho psa.

13.5.2018 15:32
Forester

XXX.XXX.42.201

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Choďák se absolutně nehodì na nicnedělání a bez kontaktu s majitelem.

Ale zadavatel nepíše, že nebude se psem vyvíjet žádné aktivity, ani že bude, takže soudime mimo mísu. Pes může být klidně v kotci, kde se vyspí odpočine, když se mu budou dostatečně vénovat. Zářný příklad byl můj první bulík, rasa, o které se všude tvdí, že do kotce apsolut ne!a bez kontaktu s člověkem. Do interiéru jen nakoukl, se všemi se přivítal a tím to haslo. Za pár minut se čelem opřel o vchodové dveře a chtěl do svého-ven. V domě být opravdu nechtěl.Se zateplenou boudou a tim, že kromě hodin v práci, jsme byli jedna duše.Ale tenkrát to byli jiní bulici, tvrdší. Dneska- trni vadí, kopřivy vadí, někdy i bláto..

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 16:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zadavatel už zde měl stejný dotaz Pes pro začátečníka 20.1.

13.5.2018 19:52
david324

XXX.XXX.169.33

Takze abych neco nabidl pro toho psa. Casove bych mu mohl nabidnout tak asi hodinu rano, ze dve odpoledne a hadinu pak vecer 9-10 hodina. Cele odpoledne jsem vetsinou venku na zahrade tam by byl se mnou. Psa bych bral na tury, behat nebo
s sebou na kolo ale to tak 4-5krat za tyden ale ne celodenni ale tak 3-4hodiny. Cvicak, obrana asi ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 20:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hodina rano, "ze dve odpoledne" (nerozumim - asi preklep) a hodinu vecer... + plus cele odpoledne na zahrade s panickem...
Takze stredne velky pes (co bude zit v kotci) pro duchodce, co k nim jezdi vnoucata?
Stene neni treba? Poptavate jen rasu, nebo submisivniho lehce cvicitelneho psa, ktery je pratelsky i k detem?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 20:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

"ze dvě odpoledne" znamená asi dvě hodiny odpoledne...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Forester napsal(a):
Zdravím. A co takhle naše národní plemeno-Česky chodsky pes(takovy univerzal jako Německy ovčák), ale menší, mírnější. Zmiňovaný Špic je také možny adept, snad i střední Knírač.

Plemeno se nazývá Chodský pes.

13.5.2018 21:08
david324

XXX.XXX.169.33

Z prispevku Viktorii jsem absolutne nic nepochopil.
Premyslim prave nad chodskym psem ale nevim zda mu tolik pohybu bude stacit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 21:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ten by na "pozadavky" sedel.
Ovsem vychova jaksi nesmi chybet.
...pro "zacatecnika" co hned pise, ze "ne cvicak"...?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 21:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Z prispevku Viktorii jsem absolutne nic nepochopil.
Premyslim prave nad chodskym psem ale nevim zda mu tolik pohybu bude stacit.

Tim bylo mysleno, jestli krom uvedeno casu vite, cim psa zamestnate.

13.5.2018 21:19
david324

XXX.XXX.169.33

Vycvik problem neni u dedova psa jsem toho neco pochytil. K zamestnani psa jako co bude delat tech par hodin co nejsem doma a v noci? nebo kdy? 24 hodin denne mu planovat neminim.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kladla jsem hlavne otazky, takze z toho nic "pochopit" ani neslo...
Spis jsem chtela pochopit oc "jde Vam"...
Odpoved zadna.

Pokud mate tolik zkusenosti se psy, proc se ptate zde? Navic podruhe?
To zas nechapu ja?

13.5.2018 21:56
david324

XXX.XXX.169.33

Skusenosti se psy bych to nenazval ale srovnat si psa a neco ho naucit bych zvladl. Ptam se proto ze jsem nikdy sveho psa nemel a co jsem se psem v kontaktu byl tak to bylo pul roku co jsem jezdil k dedovi pravidelne parkrat tydne cvicit se psem ale ze bych ho vlastnil? to ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 22:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

A to beru jako super zaklad.
Se psem tedy umite pracovat.
Ale k cemu ho chcete?
Obrana, spolecnik?

Aby zvladat oboje dobre, je to fura prace... Jen "plemeno" na to nestaci...
Je tam dulezita prave ta "vychova".

13.5.2018 22:06
david324

XXX.XXX.169.33

Obrana ne, spis spolecnik k mym aktivitam, k rodine, nejake utocne, obranarske cviky ne. Jasne nastolene hranice jsou ale samozrejmosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 22:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Stene je mimino.
Nez z nej bude partak potrva... A zase vychova...

Nez pujdete cestou "novorezence", kouknete po utulcich v okoli. Obcas tam jsou fakt "hotovi" psi.
Zrovna na vase pozadavky "stredni velikost, ok s rodinou, stredne aktivni, submisivni, venkovni" by tam neco byt mohlo. Asi zadnej zazrak vzhledem, ale povahou urcite.

Za to nic nedate. A koupit stene muze i pak, ikdyz si nevyberete.

13.5.2018 22:34
david324

XXX.XXX.169.33

Sice uz delsi cas koukam ale pes z utulku z toho mam trochu strach aby nenadelal problemy nikdy nevim co se z neho vyklube za ulicnika. Stene to jde hodne ovlivnit vychovou. Dospeleho se bude asi o hodne hur odvykat nejake zlozvyky. Stene si vic udelam na miru ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2018 22:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mate pravdu. Pes z utulku muze byt ulicnik, ale kdejake stene s "papiry" taky...
Rozhodovani je to tezke. Prave proto je dobre brat psa z overeneho utulku a stene z overene chovky. Nikdo Vam ovsem ani tak nic predem nezaruci.
Snad budete mit statsnou ruku.

13.5.2018 23:07
david324

XXX.XXX.169.33

Mate pravdu ze je to z velke casti o stesti. Dekuju za vsechny rady.

14.5.2018 07:37
Atheira

XXX.XXX.50.119

david324 napsal(a):
Sice uz delsi cas koukam ale pes z utulku z toho mam trochu strach aby nenadelal problemy nikdy nevim co se z neho vyklube za ulicnika. Stene to jde hodne ovlivnit vychovou. Dospeleho se bude asi o hodne hur odvykat nejake zlozvyky. Stene si vic udelam na miru ne?

Štěně si víc uděláte na míru, ano, ale je taky velmi lehké ho (třeba i omylem) zkazit. Počítat se musí s tím, že chvíli budete mít u malého štěňátka pocit, že vás hrozně poslouchá a najednou bum - je z něj pubertální netvor, který přes noc zapomněl, co ještě předchozího dne tak krásně uměl. Mám zkušenosti s obojím - štěňaty i psy osvojenými už v dospělosti, brali jsme si jak útulkové mlaďochy kolem dvou let, tak starší šesti let. A musím říct, že odnaučit nějaké zlozvyky jinak docela pohodového psa (ono je jich tam v těch útulcích víc v pohodě, než se mezi lidmi říká) mi přijde nakonec jednodušší než od malička vést a vychovávat štěně.

14.5.2018 08:57
assil

XXX.XXX.72.105

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tim bylo mysleno, jestli krom uvedeno casu vite, cim psa zamestnate.

Tak třeba špice zaměstná právě tím, že pes je na zahradě a hlídá. To je totiž špicí práce. smajlík

14.5.2018 15:01
Forester

XXX.XXX.42.201

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Plemeno se nazývá Chodský pes.

Jj to samozřejmě nazývá. Diky za korekci

14.5.2018 22:06
david324

XXX.XXX.169.33

Chodsky pes taky na zahrade v podstate hlida ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2018 22:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Chodsky pes taky na zahrade v podstate hlida ne?

Tak to jenom v podstatě, je potřeba ho zaměstnat, narozdíl od špice, choďák Vám při nudě zahradu "pěkně" porovná, špicovi stačí to, co nabízíte.

14.5.2018 23:16
david324

XXX.XXX.169.33

A jak by melo vypadat to zamestnani? Co by to mohlo byt?

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2018 23:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
A jak by melo vypadat to zamestnani? Co by to mohlo byt?

Každodenní práce, tzn nějaká aktivita, spíše více (cviky z poslušnosti-od nejlehčího k nejtěžšímu), aporty, vyhledávání předmětů (stopy), druhý den např aporty do vody, pasení, frisbee, atd. Ten pes prostě nevydrží být jen v kotci a pak se proběhnout pár hodin po zahradě.

15.5.2018 06:26
david324

XXX.XXX.169.33

Vzdyt to ja vim. Aport, frizbee, poslusnost to jsou bezne aktivity provadene behem prochazky nebo na zahrade. Ja myslel ze chcete planovat co bude delat kdyz budu mimo dum.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 08:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Vzdyt to ja vim. Aport, frizbee, poslusnost to jsou bezne aktivity provadene behem prochazky nebo na zahrade. Ja myslel ze chcete planovat co bude delat kdyz budu mimo dum.

Ne, jde o to, že pokud bude pes v kotci po dobu, kdy Vy budete pryč, tak se nic neděje, ale jakmile se vrátíte, tak se prostě v první řadě musíte věnovat psovi, mají v sobě hrozně energie, ten pes vyletí z kotce, občůrá Vám keříky, vezme něco do huby a začne s tím lítat jak magor, jen abyste se mu věnoval a to jenom jemu, ne, že si půjdete dát kafìčko a budete si myslet, že mu budete házet z terasy tenisák a jemu to bude stačit a Vy si u toho vypijete alespoň kafe, takhe to nefunguje.

15.5.2018 08:45
rapotacka11

XXX.XXX.32.249

david324 napsal
Vzdyt to ja vim...
""""""

15.5.2018 08:53
macomb

XXX.XXX.99.24

Tak to bych si dovolila nesouhlasit. Mám rok a půl starého choďáka, Přes noc nebo když nejsme doma je zavřený na dvoře kde má průlez do dílny. Ráno jdeme jen na krátkou procházku, někdy hážeme míček někdy ne a nikdy přes den neničil. Občas manželovi přes den vytahá z dílny nářadí a nějaký krámy, ale to je manželova chyba, má si to pořádně uklízet :-P On to je akční pes, míčky bude nosit dokud by ho nezkolil infarkt snad, ale umí se i válet. smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 09:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

macomb napsal(a):
Tak to bych si dovolila nesouhlasit. Mám rok a půl starého choďáka, Přes noc nebo když nejsme doma je zavřený na dvoře kde má průlez do dílny. Ráno jdeme jen na krátkou procházku, někdy hážeme míček někdy ne a nikdy přes den neničil. Občas manželovi přes den vytahá z dílny nářadí a nějaký krámy, ale to je manželova chyba, má si to pořádně uklízet :-P On to je akční pes, míčky bude nosit dokud by ho nezkolil infarkt snad, ale umí se i válet. smajlík

Válet se umí každý pes, když se mu chce, ale když se mu nechce a potřebuje jít něco dělat, tak se fakt válet nebude

15.5.2018 09:40
macomb

XXX.XXX.99.24

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Válet se umí každý pes, když se mu chce, ale když se mu nechce a potřebuje jít něco dělat, tak se fakt válet nebude

tak to je samozřejmý smajlík Jen, že to není zas tak urputnej akčňák jako třeba maliny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 09:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

macomb napsal(a):
tak to je samozřejmý smajlík Jen, že to není zas tak urputnej akčňák jako třeba maliny.

Tak s malinou bych ho úplně nesrovnávala, ale ty co znám, ty jsou takhle akční, takže bych je nepodceňovala

15.5.2018 09:57
macomb

XXX.XXX.99.24

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak s malinou bych ho úplně nesrovnávala, ale ty co znám, ty jsou takhle akční, takže bych je nepodceňovala

o tom žádná akční umí být taky :-D Minulej víkend jsme byli na celodením výcviku od klubu ( poslušnost, stopy, obrany), já byla večer mrtvá a ten doběhnul s balonem a pojď si hrát :-D Já jen aby si pán nemyslel, že pokud s ním nebude den co den něco dělat tak mu udělá se zahrady oraniště... i když co kus to originál :-D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 10:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

macomb napsal(a):
o tom žádná akční umí být taky :-D Minulej víkend jsme byli na celodením výcviku od klubu ( poslušnost, stopy, obrany), já byla večer mrtvá a ten doběhnul s balonem a pojď si hrát :-D Já jen aby si pán nemyslel, že pokud s ním nebude den co den něco dělat tak mu udělá se zahrady oraniště... i když co kus to originál :-D.

Na to bych nespoléhala, lépe je nepodceňovat než se pak divit být nešťastný z takového psa. Kazdému psovi se musíte denně věnovat, jen některému stačí pár "aportiků" a jinému hodina přemýšlení a hodina pořádného pohybu.

15.5.2018 11:58
macomb

XXX.XXX.99.24

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na to bych nespoléhala, lépe je nepodceňovat než se pak divit být nešťastný z takového psa. Kazdému psovi se musíte denně věnovat, jen některému stačí pár "aportiků" a jinému hodina přemýšlení a hodina pořádného pohybu.

To je pravda smajlík Pro mě je choďák taková zlatá střední cesta, ale co je pro jednoho akorát může být pro druhýho už moc...

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 14:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

macomb napsal(a):
To je pravda smajlík Pro mě je choďák taková zlatá střední cesta, ale co je pro jednoho akorát může být pro druhýho už moc...

Přesně tak jsem to myslela

15.5.2018 16:53
david324

XXX.XXX.169.33

Mene nez parkilometrovy beh, prochazka + (aportovani frizbee) mu denne doprat nemyslim. Ale nejake delsi kolo, hory nebo neco podobneho jen parkrat v tydnu ne kazdy den.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 18:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Mene nez parkilometrovy beh, prochazka + (aportovani frizbee) mu denne doprat nemyslim. Ale nejake delsi kolo, hory nebo neco podobneho jen parkrat v tydnu ne kazdy den.

To je pro choďáka málo. Co bšo?, tomu by to stačilo.

15.5.2018 18:41
david324

XXX.XXX.169.33

Pro chodaka je malo kdyz se z nim kazdy den probehnu tech 8 km, pritom v pauzach nejake ty aporty, rano a vecer kilometrova(pro mne kratsi) prochazka, cele odpoledne (od 3 do vecera) mimo sport stravene se mnou na zahrade (v tom poslusnost, frizbee)? Parkrat (2-3 krat) za tyden neco delsiho (puldenniho) jako hory (na kole, pesky)? Opravdu je to pro neho malo? To je pomalu narocnejsi nez borderka. Co mu mam jeste vic nabidnout? Bšo bila barva neni moc prakticka a uz asi neni stredni velikosti.

15.5.2018 19:42
Forester

XXX.XXX.42.201

david324 napsal(a):
Pro chodaka je malo kdyz se z nim kazdy den probehnu tech 8 km, pritom v pauzach nejake ty aporty, rano a vecer kilometrova(pro mne kratsi) prochazka, cele odpoledne (od 3 do vecera) mimo sport stravene se mnou na zahrade (v tom poslusnost, frizbee)? Parkrat (2-3 krat) za tyden neco delsiho (puldenniho) jako hory (na kole, pesky)? Opravdu je to pro neho malo? To je pomalu narocnejsi nez borderka. Co mu mam jeste vic nabidnout? Bšo bila barva neni moc prakticka a uz asi neni stredni velikosti.

Jestli mu toto poskytnete, tak klidně Choďák

15.5.2018 19:45
david324

XXX.XXX.169.33

Posledni reakci jsem jenom shrnul to co cely cas rikam, se snazim popsat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 20:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Pro chodaka je malo kdyz se z nim kazdy den probehnu tech 8 km, pritom v pauzach nejake ty aporty, rano a vecer kilometrova(pro mne kratsi) prochazka, cele odpoledne (od 3 do vecera) mimo sport stravene se mnou na zahrade (v tom poslusnost, frizbee)? Parkrat (2-3 krat) za tyden neco delsiho (puldenniho) jako hory (na kole, pesky)? Opravdu je to pro neho malo? To je pomalu narocnejsi nez borderka. Co mu mam jeste vic nabidnout? Bšo bila barva neni moc prakticka a uz asi neni stredni velikosti.

Určitě to málo není. Měli jsme choďačku a zdaleka neměla tolik činností jaké nabízíte, a nestrádala, netrpěla, nic neničila a byla bezvadnou parťačkou a hlídačkou na zahradě spolu s kavkazankou.

15.5.2018 20:28
david324

XXX.XXX.169.33

Ve dvou se mozna min nudily.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Pro chodaka je malo kdyz se z nim kazdy den probehnu tech 8 km, pritom v pauzach nejake ty aporty, rano a vecer kilometrova(pro mne kratsi) prochazka, cele odpoledne (od 3 do vecera) mimo sport stravene se mnou na zahrade (v tom poslusnost, frizbee)? Parkrat (2-3 krat) za tyden neco delsiho (puldenniho) jako hory (na kole, pesky)? Opravdu je to pro neho malo? To je pomalu narocnejsi nez borderka. Co mu mam jeste vic nabidnout? Bšo bila barva neni moc prakticka a uz asi neni stredni velikosti.

8km je na pracáka fakt málo, ale třeba byste měl štěstí na "líného" jedince...

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Pro chodaka je malo kdyz se z nim kazdy den probehnu tech 8 km, pritom v pauzach nejake ty aporty, rano a vecer kilometrova(pro mne kratsi) prochazka, cele odpoledne (od 3 do vecera) mimo sport stravene se mnou na zahrade (v tom poslusnost, frizbee)? Parkrat (2-3 krat) za tyden neco delsiho (puldenniho) jako hory (na kole, pesky)? Opravdu je to pro neho malo? To je pomalu narocnejsi nez borderka. Co mu mam jeste vic nabidnout? Bšo bila barva neni moc prakticka a uz asi neni stredni velikosti.

Ještě dodatek k té bocce, správnà bordera je na nohou min 10-12h denně, to je úplně jiný level než "Váš" choďák

15.5.2018 23:04
tapina

XXX.XXX.211.174

david324 napsal(a):
Pro chodaka je malo kdyz se z nim kazdy den probehnu tech 8 km, pritom v pauzach nejake ty aporty, rano a vecer kilometrova(pro mne kratsi) prochazka, cele odpoledne (od 3 do vecera) mimo sport stravene se mnou na zahrade (v tom poslusnost, frizbee)? Parkrat (2-3 krat) za tyden neco delsiho (puldenniho) jako hory (na kole, pesky)? Opravdu je to pro neho malo? To je pomalu narocnejsi nez borderka. Co mu mam jeste vic nabidnout? Bšo bila barva neni moc prakticka a uz asi neni stredni velikosti.

Z vlastní zkušenosti,8km je vždycky jedna část z našich tras, máme to do různých směrů hodinu, hodinu a půl. Mám 2 +-25kg psy. Jo, spolu si vyhrají, podporují se v společném klidu ale i ve společné aktivitě. Nejsou to teda ani choďáci, ani bordery, jsou to vořesi. Kdyžtak dál nečtěte smajlík Pokud fakt jen poběží a oni mě budou doprovázet, je to málo. Takové nouzové "rychlovenčení" může být, když je průběžně komanduju, aby se soustředili na změny směrů apod. nebo pro psa, který ještě v tom není úplně jistý, to ztížit třeba tak, že běžíme sami bez feny čtvrtí za každým plotem pes nebo polňačkou. Máme tu strašně drzou smečku zajíců. Tak střídáme běh, down... Ale. Musel se nejprve naučit, zas až tak moc ho to nebaví, že by to byla pro něj aktivita č.1, ani omylem, asi ani č.35 no... a leckdy mu to ani takto "aktivně" fakt nestačí, spíš se mi teda zdá, že je dobrý pak třeba hodinku dvě jen tak korzovat, v klidném známém terénu, sem tam ho nechat někde počkat, nebo si někde sednout a nechat ho jen ležet, po chvilkách, pár minut. Když bych ho tak hned vzala domů, buďto se tak hodinu dvě budou mydlit s fenou nebo ho musím zavřít a je jak kdyby venku nebyl. Takhle ok, umyjou se s kocourem a jdou spát. Feně, která už je "vyběhaná", a běhá fakt ráda, těší se, té to nestačí vůbec, je to pro ně oba spíš taková rozcvička. Aporty to samý. Nemá smysl psa "do mrtva" honit za aportem. Ta interakce na zahradě, hlídání, to bude dobrý, to bude asi ten základ, ostatní jsou podle mě už spíš takové věci pro Vás, se štěnětem to stejně nemůžete. Musíte s ním chodit pomalu porůznu, doma, na zahradě, do města, na veterinu, k jiným zvířatům atd. atd., učit ho zkrátka spoustu jiných věcí. Zahrada dobrý, zbytek fakt žere víc času než by zabral 8km běh. Ale jo, dobrý, vůbec nic proti - to musí každý zjistit, až to přijde - spíš jen tak reakce na ten běh, přišlo mi to vtipný. Asi tak týden, než mi ho pes nudou rozkousal, jsem měla krokoměr, denně to pod 17000 kroků (chůze + běh) nešlo a to jsem si zrovna říkala, takový slabý týden.8km, to mám uběhnutý já špekoun neběžec, pes neběžec za 3/4h i s vypravením se z baráku a kecama sousedů. S fenou cca 35 minut. To je o ničem. Ale jsme rovina, no.
Myslím, že hlavně ta zahrada s Vámi, každý den od 3 do večera, to je super, to já psům dát nemůžu. Blbý je, že v zimě už je ve 4 tma, zahrada spí a běhat se člověku taky moc nechce smajlík

Edit. A to si chválím, jak mám hodné psy. Na choďáka bych neměla. Blbost to psát, ale nemyslím si, že by byli nějak enormně aktivní, takoví normální střední větší psi normální tělesné stavby a temperamentu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 23:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

david324 napsal(a):
Ve dvou se mozna min nudily.

Nevím, jaké máte představy co spolu dva psi dělají. Ale fakt si nehrají a nehoní se celé dny. Určitě je to o jedinci, ale choďák obecně opravdu není šílenec jako bordera či malina. Dost záleží na tom, jaký režim, jaký životní rytmus psovi od začátku nastolíte. Je to zajímavé, ale měla jsem psy různých plemen, na dvoře i v bytě, ale nikdy nic neničili, když pominu štěněcí věk, kdy každý něco rozkousal či jinak zlikvidoval. Ale v dospělosti nikdy. Čím to asi je?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 23:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím, jaké máte představy co spolu dva psi dělají. Ale fakt si nehrají a nehoní se celé dny. Určitě je to o jedinci, ale choďák obecně opravdu není šílenec jako bordera či malina. Dost záleží na tom, jaký režim, jaký životní rytmus psovi od začátku nastolíte. Je to zajímavé, ale měla jsem psy různých plemen, na dvoře i v bytě, ale nikdy nic neničili, když pominu štěněcí věk, kdy každý něco rozkousal či jinak zlikvidoval. Ale v dospělosti nikdy. Čím to asi je?

Řekla bych, že temperamentem a povahou zároveň.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2018 23:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Řekla bych, že temperamentem a povahou zároveň.

Psi různých plemen? Choďák, kavkazan, samojed, střední knírač,...?

16.5.2018 06:18
tapina

XXX.XXX.211.174

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Psi různých plemen? Choďák, kavkazan, samojed, střední knírač,...?

A páník? Prosím ať za to může geniální páník smajlík Ne legrace. Já měla vždycky taky strašně hodné psy a kočky. Vesměs neplemena. Temperament střední, povaha veselá. Vznětlivost různá. Úplně nejdokonalejší, co všichni uměli, když člověku není dobře, neotravovat, nalepit se, spát, kdekoli, kdykoli. V dospělosti nikdo nic nelikvidoval, akorát teda ten práh dospělosti smajlík pes je fakt dobrý, strašně brzo mohl být po celém bytě sám. Bohužel teda tady na fauně si přečetl, že je fakt trapný při příchodu páníka počkat na svém místě 10s než se člověk svlíkne a odloží si a dojde k němu, že je lepší nosit rukavici nebo botu. "Kdo to ksakru má s tou botou v klidu vydržet, hele já jsem dneska kolie, já donesu krokoměr, nejsem nejsem nejsem kolie, peněženku, hele jasně, kartáček na zuby, to stopro všichni ocení" smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 06:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

rájka, nepřeháníš to s tím choďákem?
davide, kdybys tam přidal třeba pachové práce, jako výborné zaměstnání fyzické a zejména psychické, to by bylo fajn (nějaké aportíky či frisbí...no, pejsek se vyběhá, poničí kloubíčky a páteř, ale tou únavou si nejsem jista). Hlavu je třeba zaměstnávat.

16.5.2018 07:08
david324

XXX.XXX.169.33

Takze by mu behat se mnou nevyhovovalo? Ma zustat doma? Pachove prace by sly, jen stim nemam zadnou skusenost(u dedy to moc nefungovalo, pes to nemusel), tak neco nastuduju.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 07:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jistěže by mu běhat (asi) vyhovovalo. Ale to je jenom jedna část (ono pro psa to bývá tak nějak přirozené, ten běh), druhá část je ta hlava, učení sakra unaví a choďák je pracovní, ve smyslu spolupráce a činnosti s člověkem. S těmi stopami asi na cvičák, nebo pokud někoho máš, kdo stopuje...i nastudovat se dá určitě. Můžeš i mantrailing (např. : https://mtvbrne.webnode.cz/co-je-mt-/)

Měla jsem hovíka - tůra v Beskydech, kterou on dal asi tak 1,5x (neb běhal za klackem házeným dozadu)...půlhoďku se vyspal a byl čilouš.
Výcvik (poslušnost, stopa, obrana) = spánek až do večerního venčení


Klasická sportovní kynologie fajn, turistika výborná, záchranařinu asi dělat nebudeš.

Hodně záleží na výběru konkrétního štěněte, určitě bych hledala kliďase (a nakonec ho budeš svými aktivitami obtěžovat ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 07:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
rájka, nepřeháníš to s tím choďákem?
davide, kdybys tam přidal třeba pachové práce, jako výborné zaměstnání fyzické a zejména psychické, to by bylo fajn (nějaké aportíky či frisbí...no, pejsek se vyběhá, poničí kloubíčky a páteř, ale tou únavou si nejsem jista). Hlavu je třeba zaměstnávat.

Já? Já určirě ne, se zeptej těch psů :-D
Jen znám dost choďáků, kteří prostě makat potřebují. Toť vše.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
A páník? Prosím ať za to může geniální páník smajlík Ne legrace. Já měla vždycky taky strašně hodné psy a kočky. Vesměs neplemena. Temperament střední, povaha veselá. Vznětlivost různá. Úplně nejdokonalejší, co všichni uměli, když člověku není dobře, neotravovat, nalepit se, spát, kdekoli, kdykoli. V dospělosti nikdo nic nelikvidoval, akorát teda ten práh dospělosti smajlík pes je fakt dobrý, strašně brzo mohl být po celém bytě sám. Bohužel teda tady na fauně si přečetl, že je fakt trapný při příchodu páníka počkat na svém místě 10s než se člověk svlíkne a odloží si a dojde k němu, že je lepší nosit rukavici nebo botu. "Kdo to ksakru má s tou botou v klidu vydržet, hele já jsem dneska kolie, já donesu krokoměr, nejsem nejsem nejsem kolie, peněženku, hele jasně, kartáček na zuby, to stopro všichni ocení" smajlík

Páníkem to fakt není, někteří vyjmenovaní psi jsou mé mamky, někteří moji. A nebydlíme spolu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 08:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Psi různých plemen? Choďák, kavkazan, samojed, střední knírač,...?

Taky záleží, v jaké době jste ty psy měla, jelikož dnešní povahy a temperament s dávnými nelze srovnávat.
Jinak samojed ani kao nic neničí, tedy ani ten knír, u toho choďáka to buď bylo šteští na povahu nebo takovou povahu mělu v té době všichni choďáci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 08:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky záleží, v jaké době jste ty psy měla, jelikož dnešní povahy a temperament s dávnými nelze srovnávat.
Jinak samojed ani kao nic neničí, tedy ani ten knír, u toho choďáka to buď bylo šteští na povahu nebo takovou povahu mělu v té době všichni choďáci.



Tohle asi nemá dál cenu, vy máte svou pravdu - samojed, střeďák, KAO nikdy nic neničí, ale choďák ano. Kdybych napsala, že jsem měla borderu, která nic nezničila, napíšete mi to stejné co na choda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 08:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):


Tohle asi nemá dál cenu, vy máte svou pravdu - samojed, střeďák, KAO nikdy nic neničí, ale choďák ano. Kdybych napsala, že jsem měla borderu, která nic nezničila, napíšete mi to stejné co na choda.

No, kdybyste napsala, že jste ji měla v bytě, tak bych Vám i uvěřila, zrovna nedávno jsem viděla jeden "povedený" vrh dospělých border, a tam to bylo dost tristní, povaha nula nezávisle na majitelích.
Taky jsem dřív mívala NO a kdybych srovnávala, to, jaké aktivity měli u mě, s tím, jací jsou ovčaci (pracky) dnes, tak se to moc srovnat nedá. Tak možnà je to tím.

16.5.2018 11:10
tapina

XXX.XXX.142.233

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Páníkem to fakt není, někteří vyjmenovaní psi jsou mé mamky, někteří moji. A nebydlíme spolu.

Třeba jste obě s mamkou takové typy, že jsou s vámi psi rádi, tak nějak vám to věří, máte zdravý vztah, funguje to nebo nevím konkrétně, jak to nazvat. Není to o nějakých psaných poučkách, jednotlivostech, které jde nastudovat. Nemusíte mít s mamkou ani stejnou povahu, aktivitu, i ti psi můžou být různí. Ale prostě víte, že tak je to správně a když se budete chovat přiměřeně, výsledek bude nakonec v pořádku, jako je to v čemkoli. Ne?

S nadsázkou, takhle od Vás, směrem k plemenům, počtu jedinců od jednotlivých plemen, které jste měla, to není dostatečně reprezentativní vzorek, co se týká hodnocení Vás, to už by reprezentativní vzorek skoro byl. A nebo štěstí.

Choďáci jsou tu v širším okolí 3, všichni mají stejný, (pro mě nelibý) vysoký, pronikavý, pískavý štěkot. Je to normální nebo nějaká místní anomálie?

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 11:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Třeba jste obě s mamkou takové typy, že jsou s vámi psi rádi, tak nějak vám to věří, máte zdravý vztah, funguje to nebo nevím konkrétně, jak to nazvat. Není to o nějakých psaných poučkách, jednotlivostech, které jde nastudovat. Nemusíte mít s mamkou ani stejnou povahu, aktivitu, i ti psi můžou být různí. Ale prostě víte, že tak je to správně a když se budete chovat přiměřeně, výsledek bude nakonec v pořádku, jako je to v čemkoli. Ne?

S nadsázkou, takhle od Vás, směrem k plemenům, počtu jedinců od jednotlivých plemen, které jste měla, to není dostatečně reprezentativní vzorek, co se týká hodnocení Vás, to už by reprezentativní vzorek skoro byl. A nebo štěstí.

Choďáci jsou tu v širším okolí 3, všichni mají stejný, (pro mě nelibý) vysoký, pronikavý, pískavý štěkot. Je to normální nebo nějaká místní anomálie?

Nemám srovnání s jinými chody ve výšce zvuku štěkotu, ale proti hlubokému štěkotu kavkazanky to bylo jak signální siréna. Trochu přeháním , ale vyšší štěkot to je.

16.5.2018 12:19
tapina

XXX.XXX.142.233

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemám srovnání s jinými chody ve výšce zvuku štěkotu, ale proti hlubokému štěkotu kavkazanky to bylo jak signální siréna. Trochu přeháním , ale vyšší štěkot to je.

Siréna je náš pes smajlík před chvílí měl zkoušku.

Tady, to je alarm, čekáte smečku aspoň 6 čivav a pak se vyloupne, jak to jejich sousedi nazývají, "vlčák křížený s jorkšírem", v počtu 1ks. Bydlí od nás 300m, pes ji tajně miluje, jak zaštěká, valí se podívat, jestli to náhodou nebylo na něj. Ve vnitrobloku mají ještě nějakého ovčáka, i když ho máme v podstatě pod okny a neštěká taky zrovna málo, na tuhle fenu to fakt nemá. A přitom jinak je to takový miloučký tvor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Siréna je náš pes smajlík před chvílí měl zkoušku.

Tady, to je alarm, čekáte smečku aspoň 6 čivav a pak se vyloupne, jak to jejich sousedi nazývají, "vlčák křížený s jorkšírem", v počtu 1ks. Bydlí od nás 300m, pes ji tajně miluje, jak zaštěká, valí se podívat, jestli to náhodou nebylo na něj. Ve vnitrobloku mají ještě nějakého ovčáka, i když ho máme v podstatě pod okny a neštěká taky zrovna málo, na tuhle fenu to fakt nemá. A přitom jinak je to takový miloučký tvor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2018 12:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Siréna je náš pes smajlík před chvílí měl zkoušku.

Tady, to je alarm, čekáte smečku aspoň 6 čivav a pak se vyloupne, jak to jejich sousedi nazývají, "vlčák křížený s jorkšírem", v počtu 1ks. Bydlí od nás 300m, pes ji tajně miluje, jak zaštěká, valí se podívat, jestli to náhodou nebylo na něj. Ve vnitrobloku mají ještě nějakého ovčáka, i když ho máme v podstatě pod okny a neštěká taky zrovna málo, na tuhle fenu to fakt nemá. A přitom jinak je to takový miloučký tvor.

U nás to bylo tak, že chodka uvedla štěkotem do činnosti kavkazanku. Působila jako alarm.

Přidejte reakci

Přidat smajlík