Zdokonaľovanie povelov a výchova

Border kolie
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
27.9.2018 22:57
majky358

XXX.XXX.204.128

Ahoj, rád by som sa opýtal na nejaké tipy ako efektívne pokračovať vo výcviku, border kolia. Psík má 1,5 roka, jeho aktivita mi vyhovuje i keď niekedy mám čo robiť aby sa vybil :)

Čo by som rád zlepšil, sem tam sa stane, že si s niektorým psom nesadne začnú po sebe štekať alebo ak šteká pes po ňom bližšie snaží sa opätovať.. pristupujem skôr tak, že mu toto správanie netolerujem, nejak trestať nemá asi zmysel, snažím sa odlákať pozornosť i keď oslovenie dokonca ani chutná saláma niekedy nepomáhajú :/ Ináč mu spoločnosť aj viacerých psov nerobí problém, hravé správanie :)

Ďalšou vecou je privolanie, to cvičím na slovo, prípadne k nohe, ani s cúvaním nemá problém. Skúšam rôzne stopovák okolo 30m.. na voľno to je často stále boj, napríklad v lese tam "ohluchne" a keď zacíti nejaký pach tak len ťažko viem zaujať jeho pozornosť. Snažím sa meniť okrem záhrady doma.. spomenutý les či sídlisko v meste.

Otázku teda mám ohľadom kontroly prejavov/správania sa a výcviku, mám viac meniť miesta alebo to skúšať tam kde je viac problém ?
Ďakujem

29.9.2018 08:18
dsj

XXX.XXX.207.141

Nechcete zkusit pasení? U našeho psa to hodně pomohlo, ty psi jsou tam trochu pod tlakem, nadšený že můžou pracovat, trochu víc roztěkaný, takže si tam člověk nacvičí jak reagovat když je pes chvílema zabraný do něčeho jiného. BOC je radost vidět jak se u ovcí rozzáří a jak je to baví, jak jsou konečně "doma u svého". Kromě toho, co jsem se setkala s instruktorkama, tak byly vždycky zapálený pro věc a od praxe, zaměřený na pracovní využitelnost, spíš než na teoretizování. Při pasení musíte mít poslušnost, ale není to ve smyslu cvičákové poslušnosti, poslušnost je součástí práce.

29.9.2018 11:01
hmn_

XXX.XXX.48.219

Majky, platí to co vždy a všude, na oba tvé problémy - když chceš, aby pes něco ne/dělal, tak ho nauč, co v dané situaci dělat MÁ (tedy neodvádím pozornost, ale učím psa, jak se má chovat na ten či onen podnět = např. štěkající pes). To něco nejdřív musíš nacvičit bez rušivých vlivů, a to naučené pak přenášíš do toho rušivého (jako trenažér) .
Důslednost. Neodejdu ze situace (pokud to teda je reálné), aniž by ji pes zvládl. Pro příklad - u nás průchod kolem plotu za nímž řve pes - patřičný povel vydávám včas, dokud je pes v klidu (i si řekneme, že hele bude pejsek), a pokud se mi pes začne vytáčet, tak okamžitý návrat do bodu klidu, uvolnění, uklidnění a jdem na to znovu.

Přidejte reakci

Přidat smajlík