Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
18.11.2018 17:45
SabinaE

XXX.XXX.248.130

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jaký máte názor na trestání psů? Já svého nikdy nějak netrestala, nebylo to potřeba, ale čím dál tím víc se setkávám s případy, kdy lidé trestají svého psa. Nazývají to ,, negativní výchova" např. když pes něco udělá tak ho zavřou do jiné místnosti. Já si myslím, že to úplně nemá cenu, ale třeba se mýlím. Jaký názor na to máte vy? Jaké tresty jsou adekvátní a jaké úplně nevhodné a k ničemu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 18:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevím, jestli to má cenu nebo nemá...
Vlastně ani nevím za co bych měla psa potrestat???...pokud něco dělá špatně, tak je to moje vina, že jsem ho nenaučila "slušnému" vychování, takže max vymyslet si nějaký trest na sebe a pejskovi vysvětlit co a jak........

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 18:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pes si to v životě nemůže spojit, trest jako vyhoštění je ptákovina na entou.

18.11.2018 19:12
saola

XXX.XXX.77.252

Pro zadavatelku:
Kolik těch případů z okolí znáte? A navíc čím dál tím víc? To máte jako vysledováno v čase? Na jak velkém vzorku? Nebo prostě jen není o čem psát?
Osobně neznám nikoho takového.
Pojem trest má mnoho významů. Jaký máte konkrétně na mysli?
Neználci, jednající se zvířaty, si trest často vykládají jako oprávněnou pomstu za nesplnění požadavku, což je chyba. V komunikaci je na místě psovi vysvětlit, co udělal špatně, a zároveň - tak, aby to pochopil - mu sdělit, jak to má být správně.

18.11.2018 19:24
impact

XXX.XXX.195.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pes si to v životě nemůže spojit, trest jako vyhoštění je ptákovina na entou.

"Trest" ve forme vyhozeni ze smecky prave pes pochopi naprosto perfektne.

Nicmene jako vse ostatni to clovek musi umet pouzit a pes musi vedet, proc se to stalo.

Dokonce jsou i psi, co se naucit zdrhnout dobrovolne..

18.11.2018 19:29
saola

XXX.XXX.77.252


Vyhození ze smečky.....bože.
Ach, Kikino, to jsou zase perly.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 19:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

to je trest, ta Kikina, že jo :-)

18.11.2018 19:36
impact

XXX.XXX.195.92

saola napsal(a):

Vyhození ze smečky.....bože.
Ach, Kikino, to jsou zase perly.

Copak miláčku? Už jsi zapomněla, jak se jmenuju?

Jooo děvčico, že se neumíš normálně domluvit se psem je tvůj problém. Ovšem to, že ty to neumíš, ještě neznamená, že to neexistuje.

18.11.2018 19:36
saola

XXX.XXX.77.252

Ne, to je terminus technicus, názvoslovné označení.

Zajímalo by mne, když už se tedy zapojil "odborník přes psy a komunikaci", jak to ten pes, vyvržený ze smečky za trest, jako luští? Jak si to ve své hlavě přerovnává a vyhodnocuje, co tedy udělal špatně?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 19:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

jak se prosím něčím takovým trestá pes, který si do té jiné místnosti odejde dobrovolně a zavřené dveře mu budou akorát vyhovovat, protože si tam nerušeně bude moc provádět nějaké svoje věci?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 19:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

můj pes má furt výraz "jsem týraný dejte mi najíst vezměte si mě domů a rychle"
tedy pokud je komu to říkat - nejlépe na náměstí, na nádraží, veterinářce,..
všechno má trest
chudák ve vlaku náhubek, chudák prázdná miska po večeři, míček jsem jí zahodila do stoky (no a co že nechtěně), klepat se začne jak někdo řekne "proč chudák nemá pláštěnku ?", jak největší chudáček nemůže v trafice nakupovat m&m´s ale musí trapně sedět u nohy než koupím noviny, chudák nedostala sušenku - ani jednu ze tří
a to pak odejde mimo smečku s výrazem - zas to sežrala sama
a potrestaná jsem já

18.11.2018 19:47
impact

XXX.XXX.195.92

saola napsal(a):
Ne, to je terminus technicus, názvoslovné označení.

Zajímalo by mne, když už se tedy zapojil "odborník přes psy a komunikaci", jak to ten pes, vyvržený ze smečky za trest, jako luští? Jak si to ve své hlavě přerovnává a vyhodnocuje, co tedy udělal špatně?

V jedničkách a nulách asi, ty trdlo moje.

18.11.2018 19:51
impact

XXX.XXX.195.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jak se prosím něčím takovým trestá pes, který si do té jiné místnosti odejde dobrovolně a zavřené dveře mu budou akorát vyhovovat, protože si tam nerušeně bude moc provádět nějaké svoje věci?

Nejsem typ diskutujícího, který tady vždy a za každou cenu krafá úplně do každýho vlákna. Odpovídám čistě jen tam, kde mám zkušenost. A tohle mi prostě naprosto perfektně funguje. Proto jsem odpověděla.

A fakt nemůžu za to, že to někomu jinému nejde. Já třeba taky neumím připravit psa na IPO3, no. Ale taky nikomu nevykládám, že to nejde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 19:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

odborné názvosloví aha takže impact je tak zvláštní, vzácná, že dostala odborný název
protože jako nadávka to myšleno není, že, to dělají děti ve školce..

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 19:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

a tak funguje to asi jako ignorace, na některého psa vůbec a na některé jo, oni ti psi nejsou úplně blbí
jenže já mám nejblíž pokoj, kde je luxusní postel :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 19:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

můj pes má neustále výraz "celý svět mi leží u nohou, mám to zmáknutý a naprosto pod kontrolou". miska je sice prázdná, ale žaludek plný a pro míček do stoky si můžu jít sama a je úplně jedno, jestli jsem ho tam zahodila schválně, omylem nebo se tam skutálel, on si počká nahoře, až s míčkem vylezu. a že trapně sedí u nohy či nosí náhubek je docela fajn, protože v levé kapse je hromada nakrájených šušených plic pro ty, kdo to omezení na svobodě dobrovolně podstoupí.

s nějakým trestem si můžu jít někam. Křičet na jeho veličenstvo je kontraproduktivní, praštit jeho veličenstvo, když s výrazem čau, uvidíme se později, mizí v dáli, nemůžu, tak dlouhou ruku nemám, a zavřít, aspoň ho nikdo neruší při hlubokém spánku, nazdar a dobrou noc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 19:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

a trdlo teda také není zrovna pěkné, nechcete si založit vlákno ? kde si to vyřídíte, a pak třeba upečte trdelník (pro mě bez skořice) na důkaz uzavření míru

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 20:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

trest je i ukončení hry třeba - negativní
něco mu přidat - lepáka, zařvat - pozitivní trest

takže asi všichni trestáme, minimálně při výchově štěňat nebo nového psa

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 20:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Nejsem typ diskutujícího, který tady vždy a za každou cenu krafá úplně do každýho vlákna. Odpovídám čistě jen tam, kde mám zkušenost. A tohle mi prostě naprosto perfektně funguje. Proto jsem odpověděla.

A fakt nemůžu za to, že to někomu jinému nejde. Já třeba taky neumím připravit psa na IPO3, no. Ale taky nikomu nevykládám, že to nejde.

ale tak zadavatelka se ptala na názor, no.

a s tresty, stejně jako s odměnami, je to tak, že každý pes je přece jiný. je-li pro psa jeho odvedení do jiné místnosti trest, pak se to dá použít jako trest. je-li to psovi buřť, tak se to nedá použít jako trest

18.11.2018 20:08
impact

XXX.XXX.195.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale tak zadavatelka se ptala na názor, no.

a s tresty, stejně jako s odměnami, je to tak, že každý pes je přece jiný. je-li pro psa jeho odvedení do jiné místnosti trest, pak se to dá použít jako trest. je-li to psovi buřť, tak se to nedá použít jako trest

Ale já reaguju na rájku a její prohlášení, že si to pes v životě nemůže spojit.

Moje zkušenost je opačná - může.

Ovšem nikde netvrdím, že to funguje vždy, všude a za každé situace. Prostě ho vyrazím a svět bude v pořádku. To mi tam vkládáte Vy.

Ne, nefunguje. Proto jsem tam napsala, že to člověk musí umět použít a pes musí přesně vědět, proč se to stalo.

18.11.2018 20:10
impact

XXX.XXX.195.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a trdlo teda také není zrovna pěkné, nechcete si založit vlákno ? kde si to vyřídíte, a pak třeba upečte trdelník (pro mě bez skořice) na důkaz uzavření míru

Megí až se naučí do mě nevysírat, nebudou reakce. Zatím si o sobě Saolka pořád myslí, jak je extra zajímavá. Tak ať si to myslí. Já mám svatou trpělivost.

18.11.2018 20:23
Sunnik

XXX.XXX.104.72

Tady musím souhlasit s impact,
například známá má 2 psy. Ze začátku na sebe dost žárlili - starší štěkal, když si hladila mladšího. Vždy když začal, odvedla ho na pár sekund z místnosti, během několika pokusů pes pochopil a byl klid.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 20:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevim jestli to sem sedne. Ale napr. nas pes - snad muzu napsat vychovany pes. Se stava velmi otravnym a skoro nezvladatelnym, pokud muz sleduje fotbal/hokej.
Muz drepi na guaci, pred nim miska s pochutinou + napoj.
Pes si klidne lezi na miste.
Do chvile..., nez muz zacne rvat "di si pro to, dej to tam, co cumis, kde ses.... ty ....tyt...tyt.... ses... do....to je p.....Sem to rikal...".
Pes velice rychle zneklidni, zacne knourat, ci stekat.
Pak musi nastupit zla panicka, ktera psa odkaze na misto a kdyz ani "misto" psa neuklidni (stale knoura), je odvolan do jine "bezsportovni " mistnosti.
Trest to neni. Je to jen snaha udrzet alespon jednoho samce z rodiny bez nasledku a v klidku, at ten ci onen tym dopadne jak chce....

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 20:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale tak zadavatelka se ptala na názor, no.

a s tresty, stejně jako s odměnami, je to tak, že každý pes je přece jiný. je-li pro psa jeho odvedení do jiné místnosti trest, pak se to dá použít jako trest. je-li to psovi buřť, tak se to nedá použít jako trest

No tak nějak....vzpomenu-li na chrta...tresty nemyslitelné...odměnu si můžu strčit za klobouk a když chtěl mít klid, tak odešel do jiné místnosti.........

Jen tak mimochodem, když bych vyhodila fenu za dveře, tak bych se musela zamknout, protože není trdlo makový a umí si otevřít....a já zamčená v obýváku?? tak nevím, to je nepraktické.......a pes by pro změnu brečel a hodně, ono stačí když ho někde "zapomeneme", protože si myslíme, že už šel pryč, třeba ve sklepě....venku na zahradě.....doma, když my jdeme na zahradu....to on pláče tak srdceryvně, že si neumím představit, co by musel udělat strašnýho, abych mu provedla takovou kruťárnu........

18.11.2018 20:29
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

Já teda z osobní zkušenosti a se svým psem ultravořechem..... občas mi při cvičení dělá skopičiny, je to takovej šašek a má tendence si k cvičení něco přidávat, hlavně u cviků co jsou moooooc dlouhý a nudný. Když vidím, že to prostě nejde a lumpačení je prostě primární, odvedu ho bez řečí do kotce/auta/odložky ..... nechám ho tam půl hodiny, dám si kafe a pak to zkusím znovu. Většinou pak šlape jako hodinky a snaží se "zavděčit" a udělat, co mi na očích vidí. Takže bych řekla, že to ukončení společnýho trávení času a "vykázání" ze smečky asi funguje a pes to chápe.

Stejně tak doma. Když provede nějakou lumpárnu, posílám ho na místo. Po chvíli ho zase přivolám a on se tváří jako nejhodnější a neposlušnější pejsek na světě - neasi paničko.

A lumpárnama opravdu myslím to, že vymyslí něco nového a protože je to takovej pubertální šašek, tak u nových věcí jednou "dost" nestačí. Provozní poslušnost má dobrou, u ní žádné vykazování na místo neřeším.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 20:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

no, tak to já musím cviky co jsou dlouhý a nudný prostě promyšleně dávkovat, protože pak by taky konec cvičení mohl být ne trest, ale odměna

18.11.2018 20:48
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
no, tak to já musím cviky co jsou dlouhý a nudný prostě promyšleně dávkovat, protože pak by taky konec cvičení mohl být ne trest, ale odměna

.... to je jasný. Ale je to palice pastevecká ... takže jednou se vyplatí počkat - protože bude ten bezva žužlavej míček, a jindy je to děsná nuda a je potřeba buď luštit trávu nebo si rovnou lehnout na záda a přední i zadní nohy do praku - než příjde ten bezva žužlavej míček. Je jedno, že ta chvíle trvá furt stejně. Tomu se říkáí "nevyrovnaný výkon".

A stejně tak třeba aport přes překážku .... jeden den to udělá dobře, druhý den to udělá dobře, třetí den přeskočí tam, vezme aport a pak z boku překážky na mne vykoukne opatrně hlava, upustí aport udělá "chacháááá", vezme aport vrátí se za překážku, ukázkově ji přeskočí a ukázkově předá.

18.11.2018 20:54
SabinaE

XXX.XXX.248.130

Se to nějak vyhrotilo tady
Ano, jak už někdo psal, ptala jsem se na názor a děkuju rozumným lidem co se do mě hned nepustili a napsali svůj názor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 21:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když mě psice v pokoji naštve a houknu "a vypal", leží pak u dveří jako hromádka neštěstí. Trest to pro ni určitě je. A určitě ví za co.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 22:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
"Trest" ve forme vyhozeni ze smecky prave pes pochopi naprosto perfektne.

Nicmene jako vse ostatni to clovek musi umet pouzit a pes musi vedet, proc se to stalo.

Dokonce jsou i psi, co se naucit zdrhnout dobrovolne..

Reagovala jsem na "zavírání do jiné místnosti". Tohle si fakt nespojí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2018 22:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jasně, když dojdu domů a zjistím, že rozkousal papuči ( vlezl na stůl atd, a pod - dosaď, co chceš ) a já řeknu : tak pojď pojď, a půjdeš do sklepa ( chodby.....atd ), tak si to určitě nespojí a neví, za co.

19.11.2018 06:49
impact

XXX.XXX.195.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Reagovala jsem na "zavírání do jiné místnosti". Tohle si fakt nespojí.

A ja po treti rikam - kdyz je mu to spravne podane, tak efekt vyhozeni za dvere muze perfektne zafungovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2018 11:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
A ja po treti rikam - kdyz je mu to spravne podane, tak efekt vyhozeni za dvere muze perfektne zafungovat.

Možná, že nakonec jo, ve správné chvíli, já někdy používám povel "odejdi", je to taky vykázání, ale fakt psy nikam nezavírám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2018 11:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky posílám na místo "do chodby", ale ne ve formě trestu....prostě potřebuju třeba vysávat, aby se mi nepletli pod nohama.......
Jinak, když jsou pesani třeba moc rozjívení nebo prostě mají den a zlobí, tak stačí houknout, aby se uklidnili......ale zase já po nich nechci žádný výkony...doma poslouchaj a venku je stejně "na hanbu" poslat nemůžu, když by byl problém...

Jinak ad Impact....já třeba myslím, že pro mého psa by to trest byl - ve správném podání, u feny mám takový dojem, že by to spíš od ní vyznělo
"tak si trhni nohou...odcházím"

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2018 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Dokonce jsou i psi, co se naucit zdrhnout dobrovolne.."

.....a tohle je úplně a absolutně a definitivně a bezdebatně a přímo vědecky důkaz o tom, že to vykázání pro ně byl trest....
to fakt určitě a jistě ano......

19.11.2018 15:14
impact

XXX.XXX.34.82

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Dokonce jsou i psi, co se naucit zdrhnout dobrovolne.."

.....a tohle je úplně a absolutně a definitivně a bezdebatně a přímo vědecky důkaz o tom, že to vykázání pro ně byl trest....
to fakt určitě a jistě ano......

Me nikdy neprestane facinovat, jak z hole vody dokazes uvarit madarskej gulas. Aneb vubec nevim, o co jde, ale rychle si neco domyslim a na zaklade toho budu vykrikovat svatou pravdu.

Přidejte reakci

Přidat smajlík