Aktivity se psem ve městě

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.1.2019 01:39
Domik047

XXX.XXX.64.136

Zdravím pejskaře hlavně z měst a prosím o nápady na aktivity s našim vořechem (2 roky) ve městě. Park máme blízko, ale naše psisko honění míčku nic moc nedá a chtěla bych mu nabídnout i jiný denní vyžití, než "nudný" chození v parku :) (k tomu ještě cvičíme provozní poslušnost a povely). Bydleli jsme na vesnici a chodívali do lesa, mezi pole, louky, kde jsme blbli a dělali stopy, ale to tady nejde na denní bázi. Napadlo mě, že bychom začali běhat + tahání zátěže na menší společný zahrádce, ale to ho nijak moc nezaměstná. Pořídila jsem pár překážek a tunel. To ho celkem baví, ale přeci jen to není ono. Díky za tipy :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 05:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Domik047 napsal(a):
Zdravím pejskaře hlavně z měst a prosím o nápady na aktivity s našim vořechem (2 roky) ve městě. Park máme blízko, ale naše psisko honění míčku nic moc nedá a chtěla bych mu nabídnout i jiný denní vyžití, než "nudný" chození v parku :) (k tomu ještě cvičíme provozní poslušnost a povely). Bydleli jsme na vesnici a chodívali do lesa, mezi pole, louky, kde jsme blbli a dělali stopy, ale to tady nejde na denní bázi. Napadlo mě, že bychom začali běhat + tahání zátěže na menší společný zahrádce, ale to ho nijak moc nezaměstná. Pořídila jsem pár překážek a tunel. To ho celkem baví, ale přeci jen to není ono. Díky za tipy :)

...nosework - dá se provozovat opravdu všude - čicháme i v běžném provoze na nádraží, okolo kostela, v parku, na stavbách a tak všelijak podobně.....hlavolamy........cvičíme poslušnost na hl. nádraží v Praze a tak............

6.1.2019 08:26
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

Jestli je možno v parku míti psa na volno, a jsou-li přítomny oddělené vzrostlé stromy, dá se ještě provozovat obíhání na povel. A pro znáročnění naučit obíhat na dva povely z jedné nebo druhé strany (po nebo proti směru hodinových ručiček).

Nosework není špatný nápad, jestliže jste dělala stopy.

Dlouhé procházky a blbnutí v otevřeném prostoru bohužel ničím nenahradíte. V podstatě stejně bude se psem buď pracovat na bázi cvičení poslušnosti nebo "sportovat" s překážkami. Běhání v městském prostoru (chodníky, beton) mi nepříjde moc vhodné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 08:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

z tech organizovanych zabav- co coursing, mantrailing?
to se da i ve meste.

jinak -najela bych na turnusove zabavy - par dni v tydnu jen vencit a par dni, když je vice casu- vyrazit mimo město, na trenink nekam?

6.1.2019 08:42
saola

XXX.XXX.229.2

Pro zadavatelku:
O jaké město se jedná?
Všude se dá vyjet ven mhd, vlakem či autem do blízkého okolí a vrátit se procházkou zpět či udělat v terénu kolečko zpět k autu. I v pracovní dny. Pes pozná nové prostředí, cestou se vylítá a nemusíte s ním stále být na jednom nudném placu v parku. Pokud si na venčení vyhrdíte po práci dvě až tři hodiny, není to nic nereálného. Nebo alespoň obden - vždyť to můžete střídat.
Běhání je pro psa nuda, ať už u kola, s koloběžkou nebo jen tak vedle majitele, pokud tedy nemá běh ve své hlavní přirozenosti jako saňoví psi apod. Pes si potřebuje zaměstnat i hlavu, tedy běžné počuchání, a na to je vycházka rychlejší chůzí o délce více km v různém prostředí ideální.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 08:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kde ve městě bydlíte? Je problém sednout na MHD a jet na konečnou na konec města a jít do lesa?

6.1.2019 09:11
saola

XXX.XXX.229.2

Pro zadavatelku:
Otázka se týká ČR nebo jiné země?

6.1.2019 10:14
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Pro Saola: K tomu tahání - ze je to pro psa nuda když to neni vyloženě sanovy pes. Tak to je blbost. Nebude to bavit kazdeho psa ale znam různá plemena, ktera se můžou zbláznit jakmile se oblékají do postroje a jde se na koloběžku. Kamarádka jezdi s ridgebackem, i závodně. Druha s borderkou a vidam na koloběžce i bigla, a panička taky říká, ze ho to baví.

Meho xAST to taky bavi hrozně, a vůbec většinu bull plemen, co znám. A navic se tím pes fakt utaha. Ma u toho i par povelu doleva, pomalu. Kolikrát zastavíme, dame pauzu a pak ho vyhecuju a běžíme naplno znova. Kdyz prijdeme domu tak je pes hotovej a jde si lehnout. Kdezto kdyz jsme přišli po trihodinove procházce kde lítal, tak unavený nebyl.

6.1.2019 11:59
saola

XXX.XXX.229.2

Marcelo, čemu nerozumíte na slově apod?

Děkuji za informaci, co baví právě vaši křižovatku, jistě to diskuzi obohatí a třeba to bude pro zadavatelku přínosné.
Nicméně - a neberte si to, prosím, osobně ani vy ani váš kříženec - opravdu existují psi, kteří potřebují zaměstnat také hlavu, protože pouhé běhání odnikud nikam bez cíle považují za otravné či nudné. Čtení pachů je základní psí dovednost a také potřeba, kterou u většiny psů přirozeně uspokojíte právě procházkami v rozličném prostředí.

Nikdy jsem úplně nepochopila, proč se s běžnými gaučáky a vořechy musí hlavně pořád něco dělat a říkat tomu práce. Jak to neběhá u kola, nedělá to agility či ten úžasný nosework, není to třikrát týdně na cvičáku, tak to prostě pomalu ani nežije.
Chodit na dlouhé procházky pomalu dnes není asi in.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 12:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola napsal(a):
Marcelo, čemu nerozumíte na slově apod?

Děkuji za informaci, co baví právě vaši křižovatku, jistě to diskuzi obohatí a třeba to bude pro zadavatelku přínosné.
Nicméně - a neberte si to, prosím, osobně ani vy ani váš kříženec - opravdu existují psi, kteří potřebují zaměstnat také hlavu, protože pouhé běhání odnikud nikam bez cíle považují za otravné či nudné. Čtení pachů je základní psí dovednost a také potřeba, kterou u většiny psů přirozeně uspokojíte právě procházkami v rozličném prostředí.

Nikdy jsem úplně nepochopila, proč se s běžnými gaučáky a vořechy musí hlavně pořád něco dělat a říkat tomu práce. Jak to neběhá u kola, nedělá to agility či ten úžasný nosework, není to třikrát týdně na cvičáku, tak to prostě pomalu ani nežije.
Chodit na dlouhé procházky pomalu dnes není asi in.

Vy zase musíte pochopit, že bez ohledu na to, jestli je onen pes kříženec nebo ne, tak práci (=aktivitu) k životu potřebuje. A takových není málo.

6.1.2019 12:16
Terven

XXX.XXX.110.147

Ač se saola o noseworku vyjadřuje pohrdavě, vřele ho doporučuju. Je to zábava, která využívá psí přirozenosti, je ideální i pro psy, kteří si nepotrpí na dynamické aktivity typu agility, běh apod., může ji provozovat i pes s pohybovým handicapem a hlavně není omezena věkem ani psa ani psovoda
Dá se praktikovat jak venku tak v interiéru a psy to opravdu baví. Samozřejmě je lepší chodit trénovat organizovaně, nenaděláte tolik chyb, které by později bylo nutno odnaučovat. Já jsem úplně původně začala samodomo podle manuálu, který jsem si stáhla z netu, teprve později jsem našla trenérku. Mám fenu - samorosta, která se na většinu psích aktivit nehodí, tohle nám opravdu maximálně vyhovuje.
Tady si můžete zdarma stáhnout e-book do začátků
https://www.kristynadostalkova.cz/
jinak nedávno vyšla kniha, kde je vysvětlené vše komplet
https://www.kristynadostalkova.cz/knizka
a doporučuju fb skupinu nosework CZ, kde se dozvíte info o kurzech a seminářích, případně kde se nosework provozuje ve vašem okolí.

6.1.2019 12:18
saola

XXX.XXX.229.2

A co to s tím má co dělat?
Pokud to psovi vyhovuje, tak ať to dělá, budou spokojení oba. Ale šmahem každého psa zapojovat do takové "zábavy" smysl nemá, protože to každého bavit prostě nebude, stejně jako agility nebo cvičák. Psi pro své majitele obvykle udělají hodně, ale to neznamená, že je to opravdu taky skutečně baví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 12:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola napsal(a):
Marcelo, čemu nerozumíte na slově apod?

Děkuji za informaci, co baví právě vaši křižovatku, jistě to diskuzi obohatí a třeba to bude pro zadavatelku přínosné.
Nicméně - a neberte si to, prosím, osobně ani vy ani váš kříženec - opravdu existují psi, kteří potřebují zaměstnat také hlavu, protože pouhé běhání odnikud nikam bez cíle považují za otravné či nudné. Čtení pachů je základní psí dovednost a také potřeba, kterou u většiny psů přirozeně uspokojíte právě procházkami v rozličném prostředí.

Nikdy jsem úplně nepochopila, proč se s běžnými gaučáky a vořechy musí hlavně pořád něco dělat a říkat tomu práce. Jak to neběhá u kola, nedělá to agility či ten úžasný nosework, není to třikrát týdně na cvičáku, tak to prostě pomalu ani nežije.
Chodit na dlouhé procházky pomalu dnes není asi in.

...no našemu gaučovému motýlovi nabídnout jen vycházky, tak doma zničí kočky i mně.......vycházky jsou naprostou samozřejmostí, ale ty ho jen tak neunaví a že je u nás kam jít na hodně dlouhé vycházky, včetně chození svižnější chůzí do kopce.......navíc motýl velice rychle regeneruje z fyzické zábavy, no a ten nosework ho opravdu unaví - ono takové čichání např. v nádražní hale za běžného provozu dá opravdu hodně zabrat..........

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 12:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola napsal(a):
A co to s tím má co dělat?
Pokud to psovi vyhovuje, tak ať to dělá, budou spokojení oba. Ale šmahem každého psa zapojovat do takové "zábavy" smysl nemá, protože to každého bavit prostě nebude, stejně jako agility nebo cvičák. Psi pro své majitele obvykle udělají hodně, ale to neznamená, že je to opravdu taky skutečně baví.

...padla otázka, tak byla zodpovězena nabídkou možných aktivit - samozřejmostí je, že budou daného psa bavit, pokud ne, musí zadavatelka hledat co jejímu psu sedne a někdy opravdu stačí dlouhé svižné procházky.............

6.1.2019 12:35
Terven

XXX.XXX.110.147

saola napsal(a):
A co to s tím má co dělat?
Pokud to psovi vyhovuje, tak ať to dělá, budou spokojení oba. Ale šmahem každého psa zapojovat do takové "zábavy" smysl nemá, protože to každého bavit prostě nebude, stejně jako agility nebo cvičák. Psi pro své majitele obvykle udělají hodně, ale to neznamená, že je to opravdu taky skutečně baví.

Má to s tím dělat to, že je to k věci, tj. na co se zadavatelka ptala.
Jinak moje fena nepatří mezi psy, kteří by cokoli dělali pro páníčkovy krásné oči, tu to baví opravdu...a ono je to na těch psech poznat.


Nikdy jsem úplně nepochopila, proč se s běžnými gaučáky a vořechy musí hlavně pořád něco dělat a říkat tomu práce. Jak to neběhá u kola, nedělá to agility či ten úžasný nosework, není to třikrát týdně na cvičáku, tak to prostě pomalu ani nežije.
Chodit na dlouhé procházky pomalu dnes není asi in.

Možná proto, že ne každého psa baví dlouhé procházky s občasným čuchnutím k zemi. A ne každému psu stačí. Pro moji minulou fenu to bylo OK, tahle potřebuje venku něco dělat. Okruh, který mi s tou minulou trval 20 minut, s touhle jdeme hodinu i víc. Mohla bych jí donutit, aby vedle mě ťapala jako stroj, ale bavit jí to nebude, tím pádem ani mě. Ke štěstí potřebuje hrabat díry, nekonečně dlouho šmejdit v porostu nebo jenom sedět a monitorovat terén. Anebo jí můžu vymyslet zábavu, třeba poschovávat skořici.
Nevidím důvod, proč by aktivity měly vořechy bavit míň než psy s PP a v neposlední řadě to možná těší i páníčky

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 12:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Ač se saola o noseworku vyjadřuje pohrdavě, vřele ho doporučuju. Je to zábava, která využívá psí přirozenosti, je ideální i pro psy, kteří si nepotrpí na dynamické aktivity typu agility, běh apod., může ji provozovat i pes s pohybovým handicapem a hlavně není omezena věkem ani psa ani psovoda
Dá se praktikovat jak venku tak v interiéru a psy to opravdu baví. Samozřejmě je lepší chodit trénovat organizovaně, nenaděláte tolik chyb, které by později bylo nutno odnaučovat. Já jsem úplně původně začala samodomo podle manuálu, který jsem si stáhla z netu, teprve později jsem našla trenérku. Mám fenu - samorosta, která se na většinu psích aktivit nehodí, tohle nám opravdu maximálně vyhovuje.
Tady si můžete zdarma stáhnout e-book do začátků
https://www.kristynadostalkova.cz/
jinak nedávno vyšla kniha, kde je vysvětlené vše komplet
https://www.kristynadostalkova.cz/knizka
a doporučuju fb skupinu nosework CZ, kde se dozvíte info o kurzech a seminářích, případně kde se nosework provozuje ve vašem okolí.

...já dlouho hledala jak našeho praštěného motýla zaměstnat a protože jsme nešikovná, líná a stydlivá (na agility a ostatní aktivity), tak jsem si našla trenérku kousek od našeho domu, poskytující i individuální lekce - psovi byla nabídnuta lekce hlavolamů a nseworku a obě si zamiloval, tak se pak pokračovalo už cíleně noseworkem a hlavolamy má buď doma nebo u tety trenérky jako doplněk když se trénuje ve cvičebně....... jsme oba maximálně spokojeni, protože hodinová lekce je schopna ho opravdu unavit.........mně to také velmi chytlo - více než kdysi chození na stopy v rámci sportovního výcviku....navíc mně fascinuje, jak se dá trénovat opravdu všude, dnes už když jdu nějakým zajímavým prostorem, tak si říkám, to by bylo fajn na čichání.........no a ampuli se skořicí, klikr a pinzetu nosím s sebou neustále po kapsách.......ta nová knížka o nos. se mi moc líbí..........

6.1.2019 12:54
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Vsak ja nemam nic proti noseworku, je to super. Prostě některý pes potřebuje pohyb i unavit hlavu, některému stačí jen prochazky. Nevim co jste, saolo, nepochopila na mem příspěvku. Ja neříkám ze ta koloběžka je ideální pro tohoto psa nebo pro každého, jen to, že pro spoustu psu různých plemen to neni nudné, spíš naopak. Ale tak kazdy si musí prijit sam na to, co psa baví.

Slovu apod. rozumím, ale nevím jestli ke psum podobným sanovym patří bullove, kolie, ridgeback, a bigl 🤔

Edit: a k tomu, ze jsou opravdu psi co potřebují zaměstnat i hlavu, to vim moc dobře, muj pes to taky potřebuje. Potřebuje zaměstnat jak fyzicky, tak psychicky.

6.1.2019 13:08
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

saola napsal(a):
A co to s tím má co dělat?
Pokud to psovi vyhovuje, tak ať to dělá, budou spokojení oba. Ale šmahem každého psa zapojovat do takové "zábavy" smysl nemá, protože to každého bavit prostě nebude, stejně jako agility nebo cvičák. Psi pro své majitele obvykle udělají hodně, ale to neznamená, že je to opravdu taky skutečně baví.

Tak myslím, ze pan na vlastním psovi pozná, co ho opravdu bavi.

Pokud vasemu psovi a vyhovuji jen prochazky, tak pak je to v pořádku. Ale jsou prostě psi, kterým to nestačí a tam je potreba najit ještě neco, co je bide bavit a cim se zaměstnaji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 15:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikdy jsem úplně nepochopila, proč se s běžnými gaučáky a vořechy musí hlavně pořád něco dělat a říkat tomu práce. Jak to neběhá u kola, nedělá to agility či ten úžasný nosework, není to třikrát týdně na cvičáku, tak to prostě pomalu ani nežije.
Chodit na dlouhé procházky pomalu dnes není asi in.


Naprosto souhlasím.

6.1.2019 15:56
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nikdy jsem úplně nepochopila, proč se s běžnými gaučáky a vořechy musí hlavně pořád něco dělat a říkat tomu práce. Jak to neběhá u kola, nedělá to agility či ten úžasný nosework, není to třikrát týdně na cvičáku, tak to prostě pomalu ani nežije.
Chodit na dlouhé procházky pomalu dnes není asi in.


Naprosto souhlasím.

Hm tak ja chodit s mym vorechem "jen" na dlouhé procházky tak mam z baráku kulnicku na dříví, pes bude nervni a pořád se dozadovat pozornosti a jak bude znudeny tak si bude zábavu hledat sam.

Na procházky taky chodíme a je to fajn, ale nestačí to. Ale netvrdím, ze pes, který chodí "jen" na dlouhé procházky by se mel nejak špatně, když mu to stačí tak proc ne.

6.1.2019 16:02
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

Saola zase ukázala, jak nedokáže normálně komunikovat s lidmi. Chlapa si zase asi nenašla..


Balu, vy bydlíte v Brně? Poradila byste mi kam takhle se psem? Budu se tam stěhovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nejsem sice Balu, ale "Brno je zlatá loď", ale je veliké, záleží na tom, na které straně budete. Ale okolí má krásné a se psy spousta možností.

6.1.2019 16:13
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejsem sice Balu, ale "Brno je zlatá loď", ale je veliké, záleží na tom, na které straně budete. Ale okolí má krásné a se psy spousta možností.

Vypadá to na Židenice (Juliánov) Zatím hledám byt, ale v tomhle místě budu pracovat, takže asi tak, co jsem koukala tak tam nějaká zeleň je.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Hm tak ja chodit s mym vorechem "jen" na dlouhé procházky tak mam z baráku kulnicku na dříví, pes bude nervni a pořád se dozadovat pozornosti a jak bude znudeny tak si bude zábavu hledat sam.

Na procházky taky chodíme a je to fajn, ale nestačí to. Ale netvrdím, ze pes, který chodí "jen" na dlouhé procházky by se mel nejak špatně, když mu to stačí tak proc ne.

Jenže není procházka jako procházka. Procházka, klidně dlouhá, může být se psem na vodítku, kdy není třeba vydávat a plnit povely. Ale taky může být skoro celá se psem na volno, nebo střídat vodítko a na volno, chůzi u nohy, občas sedni, lehni, stůj, zůstaň, u nohy procvičit obraty, procvičit odložení, klidně i delší podle situace a toho, co pes umí, občas hodit klacek jako aport, nechat psa přeskočit překážku, nebo přejít kládu v lese, ztratit se mu, aby pána hledal, a tak podobně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Znám severní stranu Brna ( Lesná ), odtamtud se táhnou lesy až do Moravského krasu, a pak Hády, tam můžete jít a jít taky kam vás nohy nesou.......

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

můžeš začít trénovat :

http://bvvs.vyskovnice.cz/

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrýsek3 napsal(a):
Saola zase ukázala, jak nedokáže normálně komunikovat s lidmi. Chlapa si zase asi nenašla..


Balu, vy bydlíte v Brně? Poradila byste mi kam takhle se psem? Budu se tam stěhovat.

Z Židenic to máte kousek nad ulici Bělohorskou, tam je velký výběh pro psy. Máte kousek do Líšně, do Mariánského údolí. Máte kousek na Velkou Klajdovku a dále do lesů Moravského krasu. Z Velké Klajdovky taky můžete do lomů, můžete do zatím ladem ležící oblasti směrem na Maloměřice k seřazovacímu nádraží. Můžete si zajet do Maloměřic na Cacovický ostrov. Píšu kousek, ale je to na popojetí autem nebo MHD. Bohužel jsou tu všudypřítomní cyklisté, člověk se jim nevyhne ani v lese. A když byste chtěla někam dál, tak směrem na Ochoz, do Moravského krasu, nebo na Bílovice a Adamov, nebo na Kuřim a Tišnov, tam je všude hrozně krásně v každém ročním období. Vůbec Brno má moc krásné okolí, západ, sever a východ je lesnatý, kopcovitý, jen jih je holý a rovina.

6.1.2019 16:33
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jenže není procházka jako procházka. Procházka, klidně dlouhá, může být se psem na vodítku, kdy není třeba vydávat a plnit povely. Ale taky může být skoro celá se psem na volno, nebo střídat vodítko a na volno, chůzi u nohy, občas sedni, lehni, stůj, zůstaň, u nohy procvičit obraty, procvičit odložení, klidně i delší podle situace a toho, co pes umí, občas hodit klacek jako aport, nechat psa přeskočit překážku, nebo přejít kládu v lese, ztratit se mu, aby pána hledal, a tak podobně.

Jasně, ale tak v tom případě uz to beru jako nějaké cvičení, zaměstnávám psovi hlavu...

Ja neříkám, ze kazdy pes musi chodit na cvičák, ono je v podstatě jedno jestli si pocvicime na cvičáku, na zahradě a nebo na procházce. Ale pořád je to cvičení.

Me to přišlo jako kdyby saola proti tomu neco mela, jako kdyby podle ni kazdemu psovi stačila jen procházka, bez cvičení, a zbytek byl vymysl majitelů, ze s tím psem musi ještě neco...

Ja si třeba jedu na cvicak, pak si chvíli doma odpocineme a jdeme na koloběžku nebo na procházku v sedaku. A pak je to v podstatě to same co děláte vy. Akorát že ja si zajedu zacvičit nekam jinam no.

6.1.2019 16:39
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
můžeš začít trénovat :

http://bvvs.vyskovnice.cz/

100km za den, pes by to možná dal, ale co já..

6.1.2019 16:40
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Z Židenic to máte kousek nad ulici Bělohorskou, tam je velký výběh pro psy. Máte kousek do Líšně, do Mariánského údolí. Máte kousek na Velkou Klajdovku a dále do lesů Moravského krasu. Z Velké Klajdovky taky můžete do lomů, můžete do zatím ladem ležící oblasti směrem na Maloměřice k seřazovacímu nádraží. Můžete si zajet do Maloměřic na Cacovický ostrov. Píšu kousek, ale je to na popojetí autem nebo MHD. Bohužel jsou tu všudypřítomní cyklisté, člověk se jim nevyhne ani v lese. A když byste chtěla někam dál, tak směrem na Ochoz, do Moravského krasu, nebo na Bílovice a Adamov, nebo na Kuřim a Tišnov, tam je všude hrozně krásně v každém ročním období. Vůbec Brno má moc krásné okolí, západ, sever a východ je lesnatý, kopcovitý, jen jih je holý a rovina.

Tyo, děkuju, zkusím to nějak najít přes mapy..zatím se tam pohybuji jen Nádraží - Židenice - Staré Brno - a bary v centru - bez psa samozřejmě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Jasně, ale tak v tom případě uz to beru jako nějaké cvičení, zaměstnávám psovi hlavu...

Ja neříkám, ze kazdy pes musi chodit na cvičák, ono je v podstatě jedno jestli si pocvicime na cvičáku, na zahradě a nebo na procházce. Ale pořád je to cvičení.

Me to přišlo jako kdyby saola proti tomu neco mela, jako kdyby podle ni kazdemu psovi stačila jen procházka, bez cvičení, a zbytek byl vymysl majitelů, ze s tím psem musi ještě neco...

Ja si třeba jedu na cvicak, pak si chvíli doma odpocineme a jdeme na koloběžku nebo na procházku v sedaku. A pak je to v podstatě to same co děláte vy. Akorát že ja si zajedu zacvičit nekam jinam no.

Nevím, proč oddělujete (nejen vy, je to obecný trend) běžný život se psem a cvičení. Přitom to je provázané, život se psem je jedno velké cvičení. Protože psa v běžném životě povelujete, vyjdete z domu, dáte nějaký povel, třeba jdeme, necháte ho vyčurat, protože musí hned, dáte povel k noze, sedni, pochválíte, odepnete vodítko, dáte povel volno a psa pustíte na volno. Pak potřebujete aby přišel, dáte povel ke mně, necháte předsednout, pochválíte, připnete nebo ho zase s povelem volno pustíte a tak podobně. Na ulici dáte povel k noze, zastavíte se, dáte povel sedni. S někým se zakecáte, dáte povel lehni. A tak dál. Nelze oddělovat jedno od druhého.To byla zásada, kterou nám vštěpovali na svazarmovském cvičáku, a je stále platná.
Takové to, teď jen venčíme, teď jdeme cvičit a máme na to jiný obojek, a teď zase jen venčíme - na co to je? Jaký to má význam? Potřebuji psa, který poslechne všude za všech okolností, ne jen v prostředí, kde to po něm vyžaduji a za specifikovaných podmínek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrýsek3 napsal(a):
Tyo, děkuju, zkusím to nějak najít přes mapy..zatím se tam pohybuji jen Nádraží - Židenice - Staré Brno - a bary v centru - bez psa samozřejmě.

Jasně, mrkněte na mapu.

6.1.2019 16:56
L(phi)

XXX.XXX.114.133

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím, proč oddělujete (nejen vy, je to obecný trend) běžný život se psem a cvičení. Přitom to je provázané, život se psem je jedno velké cvičení. Protože psa v běžném životě povelujete, vyjdete z domu, dáte nějaký povel, třeba jdeme, necháte ho vyčurat, protože musí hned, dáte povel k noze, sedni, pochválíte, odepnete vodítko, dáte povel volno a psa pustíte na volno. Pak potřebujete aby přišel, dáte povel ke mně, necháte předsednout, pochválíte, připnete nebo ho zase s povelem volno pustíte a tak podobně. Na ulici dáte povel k noze, zastavíte se, dáte povel sedni. S někým se zakecáte, dáte povel lehni. A tak dál. Nelze oddělovat jedno od druhého.To byla zásada, kterou nám vštěpovali na svazarmovském cvičáku, a je stále platná.
Takové to, teď jen venčíme, teď jdeme cvičit a máme na to jiný obojek, a teď zase jen venčíme - na co to je? Jaký to má význam? Potřebuji psa, který poslechne všude za všech okolností, ne jen v prostředí, kde to po něm vyžaduji a za specifikovaných podmínek.

Ked so psom nerobite ziadny sport, tak vam to je nanic samozrejme.

Ale keby mi pes predviedol na skuske to sadni lahni kumne v kvalite sidliskovej poslusnosti, tak nedosiahne ani na limit. Preto sa to rozlisuje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 16:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím, proč oddělujete (nejen vy, je to obecný trend) běžný život se psem a cvičení. Přitom to je provázané, život se psem je jedno velké cvičení. Protože psa v běžném životě povelujete, vyjdete z domu, dáte nějaký povel, třeba jdeme, necháte ho vyčurat, protože musí hned, dáte povel k noze, sedni, pochválíte, odepnete vodítko, dáte povel volno a psa pustíte na volno. Pak potřebujete aby přišel, dáte povel ke mně, necháte předsednout, pochválíte, připnete nebo ho zase s povelem volno pustíte a tak podobně. Na ulici dáte povel k noze, zastavíte se, dáte povel sedni. S někým se zakecáte, dáte povel lehni. A tak dál. Nelze oddělovat jedno od druhého.To byla zásada, kterou nám vštěpovali na svazarmovském cvičáku, a je stále platná.
Takové to, teď jen venčíme, teď jdeme cvičit a máme na to jiný obojek, a teď zase jen venčíme - na co to je? Jaký to má význam? Potřebuji psa, který poslechne všude za všech okolností, ne jen v prostředí, kde to po něm vyžaduji a za specifikovaných podmínek.

"Takové to, teď jen venčíme, teď jdeme cvičit a máme na to jiný obojek, a teď zase jen venčíme - na co to je? Jaký to má význam? Potřebuji psa, který poslechne všude za všech okolností, ne jen v prostředí, kde to po něm vyžaduji a za specifikovaných podmínek"

njn. jen ten pes na cvicaku poslechnout -nemusi. tam ma chtit poslechnout.
i proto se to oddeluje.

6.1.2019 17:00
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím, proč oddělujete (nejen vy, je to obecný trend) běžný život se psem a cvičení. Přitom to je provázané, život se psem je jedno velké cvičení. Protože psa v běžném životě povelujete, vyjdete z domu, dáte nějaký povel, třeba jdeme, necháte ho vyčurat, protože musí hned, dáte povel k noze, sedni, pochválíte, odepnete vodítko, dáte povel volno a psa pustíte na volno. Pak potřebujete aby přišel, dáte povel ke mně, necháte předsednout, pochválíte, připnete nebo ho zase s povelem volno pustíte a tak podobně. Na ulici dáte povel k noze, zastavíte se, dáte povel sedni. S někým se zakecáte, dáte povel lehni. A tak dál. Nelze oddělovat jedno od druhého.To byla zásada, kterou nám vštěpovali na svazarmovském cvičáku, a je stále platná.
Takové to, teď jen venčíme, teď jdeme cvičit a máme na to jiný obojek, a teď zase jen venčíme - na co to je? Jaký to má význam? Potřebuji psa, který poslechne všude za všech okolností, ne jen v prostředí, kde to po něm vyžaduji a za specifikovaných podmínek.

Ale to jsme zase nekde jinde. Ja reagovala na to, ze podle saoli se psem nemusi nic moc delat a je to jen nějaký vymysl paničku, tak jsem to pochopila.

A k tomu rozdělování cvičení a běžný život. Ano ja to rozděluji. Kdyz cvičíme tak psa motivuji, odmenuji a pozaduji presne a rychle provedeni cviku. Prostě to cvičení vypadá úplně jinak, on me pozoruje a čeká co mu reknu, je nateseny, je jak na perkach, no fakt nevím jak presne to vysvětlit. Coz na běžné procházce nepozaduji a davam i jine povely, některé, ne všechny. Nedavam mu třeba "k noze" ale "tady u me", protože při povelu k noze požaduji aby sel ukázkove u nohy a sledoval me. Venku mi stačí kdyz jde tak nejak u nohy. Nebo aport - jo trenujeme ho i venku tak jak ma vypadat. Ale nepotrebuji aby to pokaždé donesl s předsednutim. Takze "aport" je klasický aport a "prines" je dones to nekam ke me a vyplnivni zo tady nebo mi to narvi do ruky... Pak třeba jeste rozlisuji "pusť" a "dej". On uz pes za tu dobu poznal ten rozdil a odlisi to. A ano, pri cvičení dávám kovovy stahovak - je to takový rituál, vezmu stahovak a pes vi přesně, co se jde delat, cvičit. Vezmu nylonovy obojek a vi, ze se jde na procházku, vezmu postroj - jde se na koloběžku nebo sedak.

Nikomu to nevnucuji, ale me to takhle vyhovuje a budu to tak delat dal... Nevím, co na tom lidem tak vadí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

L(phi) napsal(a):
Ked so psom nerobite ziadny sport, tak vam to je nanic samozrejme.

Ale keby mi pes predviedol na skuske to sadni lahni kumne v kvalite sidliskovej poslusnosti, tak nedosiahne ani na limit. Preto sa to rozlisuje.

Takže venku psovi nedáváte třeba povel sedni? Nepřivoláváte ho?

6.1.2019 17:04
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Takže venku psovi nedáváte třeba povel sedni? Nepřivoláváte ho?

Ja třeba venku psovi nedávám "ke mě", ale volam jen jménem a nebo "pocem".

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já patřím k těm, co jenom procházkují.....jedinej, kdo se mi na "jenom" procházce nudil byla ovčanda, tam jsme nějakou činnost vyvíjet musely...ale pokud šlo víc lidí z rodiny, tak jsme se jí věnovat nemuseli, chudák měla tolik práce s tím udržet nás v hloučku
ale tyhle moje potvory to baví......chodíme vlastně jenom do přírody, měníme trasy....já mám pesany hodně čuchací, takže si myslím docela přijdou na svý....na louce potom poběhají (teď ke stáru už ne tak intenzivně jako za mlada)a je na nich vidět, jak jsou vyřehtaný.......
Takže přeci nejde o to, co je jediné správné, jde o to jakého máme psa a tomu by jsme se měli přizpůsobit...resp. většinou jsme natolik zodpovědní, že si pořizujeme psy nejen podle toho jak se nám líbí, ale hlavně podle toho, co od soužití se psem očekáváme....když budu mít ambice lítat po cvičákách a skládat zkoušky, tak si pořídim nějaký pracovní plemeno, když se budu vidět jako královna agility, tak bude bordera jasná volba, no a s bernardýnem se s klidem můžu procházkovat......

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Ale to jsme zase nekde jinde. Ja reagovala na to, ze podle saoli se psem nemusi nic moc delat a je to jen nějaký vymysl paničku, tak jsem to pochopila.

A k tomu rozdělování cvičení a běžný život. Ano ja to rozděluji. Kdyz cvičíme tak psa motivuji, odmenuji a pozaduji presne a rychle provedeni cviku. Prostě to cvičení vypadá úplně jinak, on me pozoruje a čeká co mu reknu, je nateseny, je jak na perkach, no fakt nevím jak presne to vysvětlit. Coz na běžné procházce nepozaduji a davam i jine povely, některé, ne všechny. Nedavam mu třeba "k noze" ale "tady u me", protože při povelu k noze požaduji aby sel ukázkove u nohy a sledoval me. Venku mi stačí kdyz jde tak nejak u nohy. Nebo aport - jo trenujeme ho i venku tak jak ma vypadat. Ale nepotrebuji aby to pokaždé donesl s předsednutim. Takze "aport" je klasický aport a "prines" je dones to nekam ke me a vyplnivni zo tady nebo mi to narvi do ruky... Pak třeba jeste rozlisuji "pusť" a "dej". On uz pes za tu dobu poznal ten rozdil a odlisi to. A ano, pri cvičení dávám kovovy stahovak - je to takový rituál, vezmu stahovak a pes vi přesně, co se jde delat, cvičit. Vezmu nylonovy obojek a vi, ze se jde na procházku, vezmu postroj - jde se na koloběžku nebo sedak.

Nikomu to nevnucuji, ale me to takhle vyhovuje a budu to tak delat dal... Nevím, co na tom lidem tak vadí.

Mně to nevadí, je to vaše věc. Akorát to nechápu. Nebo to beru jinak, protože nemám ambice skládat zkoušky. Stejně se mi líbí jedině TART, a tam se nekladou požadavky jako na IPO ani na ZVV na přesnost předsednutí, kde se sledují skoro milimetry. Nemám ráda takovou tu šou, do které se zkoušky vyvinuly. Taky to nikomu nenutím.

6.1.2019 17:08
lupus4

XXX.XXX.205.61

omlouvám se za OT, ale nedalo mi to

na policii - korunní svědek, manželka, 5ti letý syn
policista : po vašem svědectví bude celá rodina, s novými doklady převezena a ukryta na NEZNÁMÉM místě, kde začnete nový život...
klučina: já nechci do Brna...

jinak šli jsme asi 2 nebo 3 dogtreky ze Šlapanic Moravským krasem a byly tam fain trasy (žádný extra kopce) a těch 80 - 90 km krásnej 2denní čundr
letos je 11.-14.4.2019

viz http://www.dogtrekking.info/terminovka.htm

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Takové to, teď jen venčíme, teď jdeme cvičit a máme na to jiný obojek, a teď zase jen venčíme - na co to je? Jaký to má význam? Potřebuji psa, který poslechne všude za všech okolností, ne jen v prostředí, kde to po něm vyžaduji a za specifikovaných podmínek"

njn. jen ten pes na cvicaku poslechnout -nemusi. tam ma chtit poslechnout.
i proto se to oddeluje.

A jen venku nemá chtít poslechnout? Proč by nechtěl?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A jen venku nemá chtít poslechnout? Proč by nechtěl?

venku často i musi
bez nejake diskuze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Ja třeba venku psovi nedávám "ke mě", ale volam jen jménem a nebo "pocem".

1. tak nějak (a "hajinkybucinky" coby lehni a tak....)
2. pes mi to tak nějak uměl rozlišit, kdy cvičíme a kdy jsme jenom civilně poslušní

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
venku často i musi
bez nejake diskuze.

Furt nechápu - na cvičáku chce ale venku musí? Na cvičáku nemusí?

6.1.2019 17:16
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
1. tak nějak (a "hajinkybucinky" coby lehni a tak....)
2. pes mi to tak nějak uměl rozlišit, kdy cvičíme a kdy jsme jenom civilně poslušní

Jo ja misto lehni venku rikam "dolů". Sedni teda zrovna používám normálně. A jak píšete, pes uz taky rozliší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Furt nechápu - na cvičáku chce ale venku musí? Na cvičáku nemusí?

ne, na cvicaku - nemusi. na cvicaku hlavne chce.
klidne se nechava udelat chybu -nemusi splnit povel. protože se nestane nic jiného, nez ze proste"jen" nedostane odmenu.

ale to si mimo cvicak nemůže nikdo dovolit, takovy luxus. proto se to rozdeluje.

.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Hm tak ja chodit s mym vorechem "jen" na dlouhé procházky tak mam z baráku kulnicku na dříví, pes bude nervni a pořád se dozadovat pozornosti a jak bude znudeny tak si bude zábavu hledat sam.

Na procházky taky chodíme a je to fajn, ale nestačí to. Ale netvrdím, ze pes, který chodí "jen" na dlouhé procházky by se mel nejak špatně, když mu to stačí tak proc ne.

"Na procházky taky chodíme a je to fajn, ale nestačí to"

když to je ta zakladni otázka, kolem které se to toci
ten pes uz je zvykly na něco jiného -proto mu uz jen prochazky stacit nebudou.

ale kdyby si nikdy nezvyknul? co je vlastne primerene vyziti psa..

6.1.2019 17:38
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Na procházky taky chodíme a je to fajn, ale nestačí to"

když to je ta zakladni otázka, kolem které se to toci
ten pes uz je zvykly na něco jiného -proto mu uz jen prochazky stacit nebudou.

ale kdyby si nikdy nezvyknul? co je vlastne primerene vyziti psa..

Jo to je takovy začarovaný kruh. Ale na druhou stranu do roka jsme jen prochazkovali a cvičili a už tam bylo vidět, ze to je pro psa málo, ze potřebujete vic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne, na cvicaku - nemusi. na cvicaku hlavne chce.
klidne se nechava udelat chybu -nemusi splnit povel. protože se nestane nic jiného, nez ze proste"jen" nedostane odmenu.

ale to si mimo cvicak nemůže nikdo dovolit, takovy luxus. proto se to rozdeluje.

.

Vy si cvičíte, proto, že si cvičíte. Já jsem cvičila, abych měla vycvičeného psa, a aby spolehlivě poslechl, kdekoliv, na cvičáku, venku, na nádraží, kdekoliv. Můj cíl nebyly zkoušky a soutěže, ale pes pro život.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vy si cvičíte, proto, že si cvičíte. Já jsem cvičila, abych měla vycvičeného psa, a aby spolehlivě poslechl, kdekoliv, na cvičáku, venku, na nádraží, kdekoliv. Můj cíl nebyly zkoušky a soutěže, ale pes pro život.

ale copak to se vylučuje....?

ten pes uz je zvykly na něco jiného -proto mu uz jen prochazky stacit nebudou.
nebo se hledá aktivita, protože procházky psu nestačí = neodpočívá, je aktivní, ničí, utíká a pod.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vy si cvičíte, proto, že si cvičíte. Já jsem cvičila, abych měla vycvičeného psa, a aby spolehlivě poslechl, kdekoliv, na cvičáku, venku, na nádraží, kdekoliv. Můj cíl nebyly zkoušky a soutěže, ale pes pro život.

Tak ptala jste se, proc se to dela, tak odpovídáme

Jinak -vy si myslite, ze pes se zkouskama - nefunguje v bezne provozni poslusnosti?
Ze neposloucha třeba na nadrazi? Venku?

6.1.2019 17:53
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale copak to se vylučuje....?

ten pes uz je zvykly na něco jiného -proto mu uz jen prochazky stacit nebudou.
nebo se hledá aktivita, protože procházky psu nestačí = neodpočívá, je aktivní, ničí, utíká a pod.

Jo tak nějak. Když jsem si psa porizovala, tak me ani nenapadlo, ze budeme někdy jezdit na koloběžce, behat coursing a nebo jezdit na závody bull sportu. To všechno prislo az postupem času, kdy jsem hledala způsoby, jak psa pořádně unavit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak ptala jste se, proc se to dela, tak odpovídáme

Jinak -vy si myslite, ze pes se zkouskama - nefunguje v bezne provozni poslusnosti?
Ze neposloucha třeba na nadrazi? Venku?

Tak to nevím, funguje?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to nevím, funguje?

ano balu,funguje

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 17:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to nevím, funguje?

jasne, ze jo :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jasne, ze jo :-)

Věřím vám, i hmn. Ale moje parketa to není. Už když IPO začínalo, tak se mi nellíbilo. Výcvik psa neberu jako sport, tak jak se bere dnes, ale jako přípravu na život a na situace, které mohou nastat. Mnohem bližší je mi TART.

6.1.2019 18:09
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Věřím vám, i hmn. Ale moje parketa to není. Už když IPO začínalo, tak se mi nellíbilo. Výcvik psa neberu jako sport, tak jak se bere dnes, ale jako přípravu na život a na situace, které mohou nastat. Mnohem bližší je mi TART.

co je prosím TART? děkuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:11
6.1.2019 18:13
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
http://www.sks-tart.cz/

děkuji

6.1.2019 18:17
Terven

XXX.XXX.110.147

Evidentně to má každý jinak - lidi majé různé psy za různými účely a logicky podle toho od nich požadují různé věci.
Nechápu, proč někoho pobuřuje, že i s vořechy a společenskými plemeny se chodí na cvičák nebo se provozujou psí sporty. Možná je to proto, že to psa i páníčka baví a tom by to mělo být, ne? A možná je to moderní, ale konkrétně v tomhle případě jsem přesvědčená, že ne každá móda je špatná. Tahle móda se mi zrovna moc líbí. A přála bych všem psům, které jejich majitelé třikrát denně povinně obvláčí kolem bloku, aby mohli se svými páníčky něco takového zažívat.
Nechápu, proč povelování během vycházky by dle někoho mělo být OK, zatímco třeba tahání koloběžky nebo hledání skořice je považováno za ujetý módní výstřelek. Doba se změnila, lidské aktivity se mění též, ze všeho nejsem nadšená, za tuhle změnu jsem ráda. Kéž by děti, co většinu dne čučí do mobilu šly běhat se psy agility nebo trénovat nosework.

6.1.2019 18:19
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Terven napsal(a):
Evidentně to má každý jinak - lidi majé různé psy za různými účely a logicky podle toho od nich požadují různé věci.
Nechápu, proč někoho pobuřuje, že i s vořechy a společenskými plemeny se chodí na cvičák nebo se provozujou psí sporty. Možná je to proto, že to psa i páníčka baví a tom by to mělo být, ne? A možná je to moderní, ale konkrétně v tomhle případě jsem přesvědčená, že ne každá móda je špatná. Tahle móda se mi zrovna moc líbí. A přála bych všem psům, které jejich majitelé třikrát denně povinně obvláčí kolem bloku, aby mohli se svými páníčky něco takového zažívat.
Nechápu, proč povelování během vycházky by dle někoho mělo být OK, zatímco třeba tahání koloběžky nebo hledání skořice je považováno za ujetý módní výstřelek. Doba se změnila, lidské aktivity se mění též, ze všeho nejsem nadšená, za tuhle změnu jsem ráda. Kéž by děti, co většinu dne čučí do mobilu šly běhat se psy agility nebo trénovat nosework.

👍👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Věřím vám, i hmn. Ale moje parketa to není. Už když IPO začínalo, tak se mi nellíbilo. Výcvik psa neberu jako sport, tak jak se bere dnes, ale jako přípravu na život a na situace, které mohou nastat. Mnohem bližší je mi TART.

Tak ještě k tomuhle.
Kdyby to bylo tak "jako dřív " - nikdy bych se svým psem sportovku delat nemohla. nemel by na to -psychicky, fyzicky.
neustal by rany před zakusem, treninkove metody poplatne tenkrat nastavenym pozadavkum.
Proc ale cvicit jako do ostrych akci uplne vsechny psy, když 99% z nich nikdy nikam na ostro nepujde?

To ze muzu ted sportovat je dane jen a jen tim, ze se zmenil způsob cviceni - a požadavky. A ze to pro psa muze byt hlavne zabava.

do diskuze, ze to (ne)kazi psum povahy ale uz nepujdu

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

"A přála bych všem psům, které jejich majitelé třikrát denně povinně obvláčí kolem bloku, aby mohli se svými páníčky něco takového zažívat."

tady se asi shodneme, ze proc psum nedoprat další vyziti.

ale zase aby ten, kdo chodi s psem na dlouhe vycházky byl pranyrovan za to, ze psa jinak nezabavi - to je zase druhy extrem.
a tady vemi často se to clovek muze docist.

6.1.2019 18:29
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"A přála bych všem psům, které jejich majitelé třikrát denně povinně obvláčí kolem bloku, aby mohli se svými páníčky něco takového zažívat."

tady se asi shodneme, ze proc psum nedoprat další vyziti.

ale zase aby ten, kdo chodi s psem na dlouhe vycházky byl pranyrovan za to, ze psa jinak nezabavi - to je zase druhy extrem.
a tady vemi často se to clovek muze docist.

Ale neni to náhodou tak, že třeba clovek chodi se psem na dlouhé procházky a pes pak doma stejně řadí, nudí se a nebo neco ničí? Takze evidentně mu to nestačí a je mu doporučeno delat se psem ještě neco víc. Pokud tady někdo napíše, ze se psem chodi na dlouhé procházky a jsou oba spokojeni, jak pan tak pes, tak ho přece nikdo nepranyruje za to. Nebo jo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Ale neni to náhodou tak, že třeba clovek chodi se psem na dlouhé procházky a pes pak doma stejně řadí, nudí se a nebo neco ničí? Takze evidentně mu to nestačí a je mu doporučeno delat se psem ještě neco víc. Pokud tady někdo napíše, ze se psem chodi na dlouhé procházky a jsou oba spokojeni, jak pan tak pes, tak ho přece nikdo nepranyruje za to. Nebo jo?

přesně

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Ale neni to náhodou tak, že třeba clovek chodi se psem na dlouhé procházky a pes pak doma stejně řadí, nudí se a nebo neco ničí? Takze evidentně mu to nestačí a je mu doporučeno delat se psem ještě neco víc. Pokud tady někdo napíše, ze se psem chodi na dlouhé procházky a jsou oba spokojeni, jak pan tak pes, tak ho přece nikdo nepranyruje za to. Nebo jo?

"Nebo jo?"


tak napr. - první odpověď na "Jake si mam vybrat plemeno" je vždycky -a co s nim budete delat?
a co se zvrhne, když odpovi, ze prochazky a ma zahradu ? peklo :-)
ze si ma poridit plysaka.

a ted tyhle diskuze tady - jak zacaly?
ze když pes je lovec - musí se unavit "jinak" a pak zarucene prestane lovit

6.1.2019 18:44
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Nebo jo?"


tak napr. - první odpověď na "Jake si mam vybrat plemeno" je vždycky -a co s nim budete delat?
a co se zvrhne, když odpovi, ze prochazky a ma zahradu ? peklo :-)
ze si ma poridit plysaka.

a ted tyhle diskuze tady - jak zacaly?
ze když pes je lovec - musí se unavit "jinak" a pak zarucene prestane lovit

Tak k tomu plemeni, pokud se zeptá jaké si ma pořídit plemeno, tak je jasné, ze prijde otázka co s tim psem chce dělat. Bez te informace nelze doporučit plemeno. A uznávám, ze je tu par rypalu, kteří na to ze budou chodit na procházky napíši, at si poridi plysaka. Ale taky jsou tu normální lidi, kteří doporučí par plemen.

A myslim, ze vyloženě, ze se pes musí unavit jinak a pak přestane lovit to tady nepadlo. A taky je to blbost. I kdyby můj pes po tréninku padal na hubu a byl hotovej tak lovit stejně pujde 😁. Ale to uz tady zas řešíme blbosti 😊. Ja bych go shrnula a ukoncila tím, co psala Terven :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

první odpověď na "Jake si mam vybrat plemeno" je vždycky -a co s nim budete delat?
a prosím co je na tomto špatného?

6.1.2019 18:48
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

marcelaamax napsal(a):
Tak k tomu plemeni, pokud se zeptá jaké si ma pořídit plemeno, tak je jasné, ze prijde otázka co s tim psem chce dělat. Bez te informace nelze doporučit plemeno. A uznávám, ze je tu par rypalu, kteří na to ze budou chodit na procházky napíši, at si poridi plysaka. Ale taky jsou tu normální lidi, kteří doporučí par plemen.

A myslim, ze vyloženě, ze se pes musí unavit jinak a pak přestane lovit to tady nepadlo. A taky je to blbost. I kdyby můj pes po tréninku padal na hubu a byl hotovej tak lovit stejně pujde 😁. Ale to uz tady zas řešíme blbosti 😊. Ja bych go shrnula a ukoncila tím, co psala Terven :-)

Ale je pravda, že zrovna vy jste psala, že pokud si někdo pořídí zlatého retrívra - určitě mu nestačí jen procházky. to přece nejde takhle říct..

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
první odpověď na "Jake si mam vybrat plemeno" je vždycky -a co s nim budete delat?
a prosím co je na tomto špatného?

a co je spatneho na "budu chodit na prochazky a bude na zahrade?"

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a co je spatneho na "budu chodit na prochazky a bude na zahrade?"

no nic
dle toho volím plemeno, přeci...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrýsek3 napsal(a):
Ale je pravda, že zrovna vy jste psala, že pokud si někdo pořídí zlatého retrívra - určitě mu nestačí jen procházky. to přece nejde takhle říct..

"to přece nejde takhle říct.. "

presne
mam plemeno, které by teoreticky mělo byt klidne a ty prochazky a zahrada by měli byt OK.
jen - bud mam divne jedince, nebo jsem je to naučila - ale nestaci jim to.
a co ted ?

6.1.2019 18:58
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Jo to si myslím. Ze "jen" na procházky jsoi vhodnější plemena kdyz uz mermomoci musim mít retrívra tak mu poskytnu alespoň nějaké cuchani, aportovani a prinaseni. Nemusí jit přímo o lovecky výcvik, muzu to delat na těch procházkách. Ale když nekdo napíše jen prochazky tak nepředpokládám, ze n nich chce dělat něco takového. Ale to uz je o plemeni, nikde jsem nepsala, ze kdyz chce nekdo psa jen na procházky at si poridi plysaka a ze na to neni vhodné žádné plemeno, jen to podle me neni retrivr. Respektive - vim ze tu nekdo psal, ze takové retrívry zna, ale ja je nebudu doporučovat, kdyz jsou na to vhodnější plemena.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 18:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Věřím vám, i hmn. Ale moje parketa to není. Už když IPO začínalo, tak se mi nellíbilo. Výcvik psa neberu jako sport, tak jak se bere dnes, ale jako přípravu na život a na situace, které mohou nastat. Mnohem bližší je mi TART.

ano, je to dost o tom, jak to bere člověk, i to IPO a další.....

jsou psi, kteří dělají i IPO, i TART i další ZŘ.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 19:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Ale neni to náhodou tak, že třeba clovek chodi se psem na dlouhé procházky a pes pak doma stejně řadí, nudí se a nebo neco ničí? Takze evidentně mu to nestačí a je mu doporučeno delat se psem ještě neco víc. Pokud tady někdo napíše, ze se psem chodi na dlouhé procházky a jsou oba spokojeni, jak pan tak pes, tak ho přece nikdo nepranyruje za to. Nebo jo?

.......ráno než jdu do práce, tak vyrazím se psy na hodinu...hodinu půl (na delší jednorázovku už teď chodíme spíše vyjímečně raději dáme 2 kratší), naším tempem to není dlouhá procházka plácnu cca 5-10 kiláků, přijdem domů, pesani se nasnídaj a chrní ještě než odejdu do práce...chrápou pomalu až do oběda........

A o tom to je...pokud by mi za hodinu skákali po hlavě a dělali neplechu, tak je jasný, že je nějaká prochajda málo nebo že ta prochajda je sakra krátká........a to myslím trochu rozumný páník, který má se psem nějaký vztah pozná......

Bohužel na mě občas diskuze zde působí podobným dojmem (byť to tak nemusí být a často není myšleno), kdo se psem nic nedělá-jen procházkuje, tak je to špatně..........

6.1.2019 19:01
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"to přece nejde takhle říct.. "

presne
mam plemeno, které by teoreticky mělo byt klidne a ty prochazky a zahrada by měli byt OK.
jen - bud mam divne jedince, nebo jsem je to naučila - ale nestaci jim to.
a co ted ?

Mám křížence labradora a něčeho asi bullovitého (celkem v kondici, žádný prasátko), dle teorie zde, by měl dělat bůh ví co, a taky chvíli dělal, teď jen procházkujeme..A nestěžuje si, ale pokud tu procházku (dlouhou) nemá jeden den, tak je to znát.

6.1.2019 19:03
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

marcelaamax napsal(a):
Jo to si myslím. Ze "jen" na procházky jsoi vhodnější plemena kdyz uz mermomoci musim mít retrívra tak mu poskytnu alespoň nějaké cuchani, aportovani a prinaseni. Nemusí jit přímo o lovecky výcvik, muzu to delat na těch procházkách. Ale když nekdo napíše jen prochazky tak nepředpokládám, ze n nich chce dělat něco takového. Ale to uz je o plemeni, nikde jsem nepsala, ze kdyz chce nekdo psa jen na procházky at si poridi plysaka a ze na to neni vhodné žádné plemeno, jen to podle me neni retrivr. Respektive - vim ze tu nekdo psal, ze takové retrívry zna, ale ja je nebudu doporučovat, kdyz jsou na to vhodnější plemena.

Ale dle mé zkušenosti odsud, byste klidně doporučila křížence z útulku (třeba štěně), je to tak? A co když z toho vyroste něco jako to vaše?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 19:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bohužel na mě občas diskuze zde působí podobným dojmem (byť to tak nemusí být a často není myšleno), kdo se psem nic nedělá-jen procházkuje, tak je to špatně..........
občas to tak je, ale vždy to je o respektu k plemeni (i když někdy přehnaném a někdy mimo), a tak by to snad mělo být, ne?

6.1.2019 19:09
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Andrýsek3 napsal(a):
Ale dle mé zkušenosti odsud, byste klidně doporučila křížence z útulku (třeba štěně), je to tak? A co když z toho vyroste něco jako to vaše?

Tak zrovna u štěněte z útulku člověk vždycky musi počítat s určitou nejistotou. Ale pokud uz je to odrostle štěně, roční, třeba, tak tam si myslím, že uz bude znát jakou asi aktivitu pes potřebuje

Edit. a ano, pokud člověk nemá vysnene plemeno nebo tak a tape mezi plemeny, tak je mi pak sympatictejsi, kdyz si vezme psa z útulku :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 19:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teda teď budu úplně OT, ale musím říct, že je fakt děsný, jak jsme tady všichni schopní zaplevelit diskuzi úplně mimo téma (sama mám teda máslo na hlavě), nám tady to nevadí...podiskutujeme a je to, ale z pohledu člověka, který tady na diskuzích bude hledat nějakou konstruktivní radu a má se prokousat hromadou příspěvků, které s tématem nemají nic společnýho, na to musí být velká trpělivost se k nějakým rozumným informacím a radám dobrat......
Jestli by nebylo od věci se eventuelně přesunout do příslušných témat, popř založit nové nějaké k věci...popř. založit diskuzi např. "plkání" a tam si můžem plkat až do alelujá....

6.1.2019 19:21
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Teda teď budu úplně OT, ale musím říct, že je fakt děsný, jak jsme tady všichni schopní zaplevelit diskuzi úplně mimo téma (sama mám teda máslo na hlavě), nám tady to nevadí...podiskutujeme a je to, ale z pohledu člověka, který tady na diskuzích bude hledat nějakou konstruktivní radu a má se prokousat hromadou příspěvků, které s tématem nemají nic společnýho, na to musí být velká trpělivost se k nějakým rozumným informacím a radám dobrat......
Jestli by nebylo od věci se eventuelně přesunout do příslušných témat, popř založit nové nějaké k věci...popř. založit diskuzi např. "plkání" a tam si můžem plkat až do alelujá....

Souhlasím :D Takže, co dělat se psem ve velkoměstě. jsem zvědavá na ty psí parky, nikdy jsem v nich nebyla..tam se pouští psi na volno? Je tam předpoklad, že se tam psi druží nebo to je jako normálně až po domluvě?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 19:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrýsek3 napsal(a):
Souhlasím :D Takže, co dělat se psem ve velkoměstě. jsem zvědavá na ty psí parky, nikdy jsem v nich nebyla..tam se pouští psi na volno? Je tam předpoklad, že se tam psi druží nebo to je jako normálně až po domluvě?

Tak třeba u nás ve městě je "psí výběh", tak pro 3 čivavy....obávám se, že kdybych bydlela někde na sídlišti a nebudu v režimu, že obejdu se psem blok a tradá dom, tak buď naložit psa a vyjet za město a nebo opravdu navštěvovat nějaký cvičák....větší města na tom možná budou líp, ale myslím, že u nás v Chomutově je to katastrofa....psy se vlastně nesmí pouštět z vodítka, ale zároveň nejsou vytvořené bezpečné plochy (psí parky-výběhy), kde by to bylo možné...

6.1.2019 19:55
Terven

XXX.XXX.110.147

Andrýsek3 napsal(a):
Souhlasím :D Takže, co dělat se psem ve velkoměstě. jsem zvědavá na ty psí parky, nikdy jsem v nich nebyla..tam se pouští psi na volno? Je tam předpoklad, že se tam psi druží nebo to je jako normálně až po domluvě?

U nás je teď nově už skoro rok psí hřiště. Zřejmě, aby obvod měl čárku, že dělá něco pro pejskaře, jinak nevím. Je tam několik dřevěných překážek, které nabeton projektoval nepejskař, není to na agi, není to na nic.
Jsme na okrajovém sídlišti velkého města, psů je tu mraky, nicméně až na výjimky na hřišti krom nás nikdy nikdo není
Fena si tam přeskočí pár překážek, které nehrozí likvidací pohybového aparátu jezevčíka, zkontroluje pachy, párkrát jsme tam schovaly skořici. Není tam koš na exkrementy, plot v jistém místě v pohodě podběhl francouzský buldoček, čivava by podběhla všude.
Občas tam vidím někoho se psem typu bull, jsou rádi, že je nikdo neruší a mohou navolno, jakmile vidí, že přichází někdo další, klidí se.
Docela by mě zajímalo, jak to funguje jinde.

6.1.2019 20:03
Andrýsek3

XXX.XXX.212.44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jasně, mrkněte na mapu.

Tak jsem na to mrkla, a pokud to dopadne, tak budu bydlet jen pár desítek metrů od toho psího parku na Bělohorský, což by bylo fajn. A koukala jsem i na Mariánské údolí a to vypadá taky suprově a kousek, a dá se tam jet i busem přímo od toho místa, kde bych asi bydlela. a pak když bude víc času tak určitě za Brno. Díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 20:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrýsek3 napsal(a):
Souhlasím :D Takže, co dělat se psem ve velkoměstě. jsem zvědavá na ty psí parky, nikdy jsem v nich nebyla..tam se pouští psi na volno? Je tam předpoklad, že se tam psi druží nebo to je jako normálně až po domluvě?

Já jsem nad tou Bělohorskou, jak píšu níže, nikdy nebyla. Ale má to být velký výběh pro psy. Tak uvidíte. Jinak já parky nemám ráda, vždycky jsem bydlela na kraji města a tak jsem je ani nepotřebovala na vyžití, ani jako dítě pro dětské hry, ani později, když už jsem měla psa. Mám raději les, řeku, pole, louky a těch byl donedávna ještě v mém okolí dostatek. Ale staví se jak o život a developeři nemilosrdně zastavují veškeré volné plochy. Tuhle se na fb ve skupině mého bydliště někdo ptal, kam jít s dítětem sáňkovat. Skoro není kam. Ty lokality, kde jsem sáňkovala já jako dítě, kam jsem chodila se svými dětmi, ty jsou zastavěné, nebo oplocené. A podobné je to při otázce kam jít se psem. Z původních lesních a polních cest jsou cyklostezky, aniž by pro pěší existovala alternativa, a cyklisté jsou asi nejbezohlednější skupinou lidí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 20:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jsem nad tou Bělohorskou, jak píšu níže, nikdy nebyla. Ale má to být velký výběh pro psy. Tak uvidíte. Jinak já parky nemám ráda, vždycky jsem bydlela na kraji města a tak jsem je ani nepotřebovala na vyžití, ani jako dítě pro dětské hry, ani později, když už jsem měla psa. Mám raději les, řeku, pole, louky a těch byl donedávna ještě v mém okolí dostatek. Ale staví se jak o život a developeři nemilosrdně zastavují veškeré volné plochy. Tuhle se na fb ve skupině mého bydliště někdo ptal, kam jít s dítětem sáňkovat. Skoro není kam. Ty lokality, kde jsem sáňkovala já jako dítě, kam jsem chodila se svými dětmi, ty jsou zastavěné, nebo oplocené. A podobné je to při otázce kam jít se psem. Z původních lesních a polních cest jsou cyklostezky, aniž by pro pěší existovala alternativa, a cyklisté jsou asi nejbezohlednější skupinou lidí.

No nám tady taky hodně venčících tras ubraly cyklostezky.....dřív byly tzv. venčící plácky..........když jsem psala na magistrát, že vybudovaný výběh pro psy je naprosto nefunkční, tak mi bylo sděleno, že jim je to líto, ale že to konzultovali s odborníky a s kynnology....no nevím, je to spíš pro ostudu..........prostě si nemyslím, že je takový problém oplotit pletivem větší travnatou plochu, eventuelně tam dát nějakou tu překážku, odpadkový koš a je hotovo........lidi sice psy pouští, ale mám pocit, že to u nás vyhláška zakazuje..........
Prostě na nějaký to běžný venčení někde u středu města to je fakty tak max procházka kolem bloku po chodníku a nebo eventuelně do parku, ale taky na vodítku.....ono taky záleží na psu, když budu mít pekinéze tak pohoda......

6.1.2019 22:41
Domik047

XXX.XXX.64.136

Koukám, že jsem nějak zaspala Jde o zahraničí – konkrétně o město velikosti Plzně ve Skotsku. Bohužel, vyžití pro psy je tu bída. Je tu jeden "cvičák", ale ty maj tak nešikovně udělaný šestitýdenní kurzy, který si musí člověk dopředu zaplatit. Nejsem si jistá, jestli by mi to a psovi vyhovovalo, jelikož se tu jede výhradně pozitivka bez jakýchkoli korekcí (byť sebemenších) – já toho uplně zastánce nejsem, ale to už je asi jiný téma :) Ale snad by tam šel domluvit individuál na nosework, to by bylo fajn. Za město se samozřejmě dá vyjet, ale teďka jak je brzy tma, tak jezdíme jen o víkendech a po práci to nechci ve tmě někde sama riskovat... Jinak s těma parkama – psi tu můžou být všude na volno a lidi se o víkendech dopoledne schází na psí hraní, kde si hraje třeba 10 – 20 psů najednou. Toho moc fanda nejsem, jelikož tu jsou psi hodní, ale poměrně dost nevychovaný a ti lidi prostě neví, že už ta hra je moc brutální, že by je měli odvolat. S tim zase souvisí ten přístup, že na psa se nemůžeš ani křivě podívat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2019 22:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Do Brna jezdím poměrně často a co vím, tak jsou tam měšťáci snad nejaktivnější. Co se psů týče. Rozhodně aktivnější než u nás ve městě. Třeba v Lužánkách . buď vodítko, nebo košík - a to i malí šmudlové. Docela mě to překvapilo. U nás třeba NO bez košíku, bez vodítka, žádná zvláštnost. Výmarský ohař, bulloidní plemena........

7.1.2019 07:48
Andrýsek3

XXX.XXX.158.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Do Brna jezdím poměrně často a co vím, tak jsou tam měšťáci snad nejaktivnější. Co se psů týče. Rozhodně aktivnější než u nás ve městě. Třeba v Lužánkách . buď vodítko, nebo košík - a to i malí šmudlové. Docela mě to překvapilo. U nás třeba NO bez košíku, bez vodítka, žádná zvláštnost. Výmarský ohař, bulloidní plemena........

Jo o volném pohybu pouze s košíkem jsem o Brně věděla.. pes nenosí košík vůbec.. budu ho muset naučit. I kvůli cestování vlakem, které teď bude asi častěji podstupovat. U nás chodí na volno normálně bez košíku..

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.1.2019 09:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Domik047 napsal(a):
Koukám, že jsem nějak zaspala Jde o zahraničí – konkrétně o město velikosti Plzně ve Skotsku. Bohužel, vyžití pro psy je tu bída. Je tu jeden "cvičák", ale ty maj tak nešikovně udělaný šestitýdenní kurzy, který si musí člověk dopředu zaplatit. Nejsem si jistá, jestli by mi to a psovi vyhovovalo, jelikož se tu jede výhradně pozitivka bez jakýchkoli korekcí (byť sebemenších) – já toho uplně zastánce nejsem, ale to už je asi jiný téma :) Ale snad by tam šel domluvit individuál na nosework, to by bylo fajn. Za město se samozřejmě dá vyjet, ale teďka jak je brzy tma, tak jezdíme jen o víkendech a po práci to nechci ve tmě někde sama riskovat... Jinak s těma parkama – psi tu můžou být všude na volno a lidi se o víkendech dopoledne schází na psí hraní, kde si hraje třeba 10 – 20 psů najednou. Toho moc fanda nejsem, jelikož tu jsou psi hodní, ale poměrně dost nevychovaný a ti lidi prostě neví, že už ta hra je moc brutální, že by je měli odvolat. S tim zase souvisí ten přístup, že na psa se nemůžeš ani křivě podívat.

Terven sem dávala odkaz na K.D. https://www.kristynadostalkova.cz/ , prvních 20 návodných lekcí ( nosework ) máte zdarma, další si můžete předplácet. Určitě to zvládnete sama ( i když s trenérem je to lepší, ale se Skotským ? ), můžete provozovat v obýváku.

7.1.2019 09:25
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Terven sem dávala odkaz na K.D. https://www.kristynadostalkova.cz/ , prvních 20 návodných lekcí ( nosework ) máte zdarma, další si můžete předplácet. Určitě to zvládnete sama ( i když s trenérem je to lepší, ale se Skotským ? ), můžete provozovat v obýváku.

A ještě mě napadlo tohle
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnmdlU-hON5_oBw3iIVxOindxZaURW6jw

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.1.2019 11:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
A ještě mě napadlo tohle
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnmdlU-hON5_oBw3iIVxOindxZaURW6jw

Ten odkaz je super. Ještě bych se chtěla zeptat : Jak používáte skořici, jak často ji obměňujete, asi by pes cítil i přes obal ?
Takhle mi přijde hrozně rychle umolousaná. Používáte pokaždé novou?

7.1.2019 12:18
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ten odkaz je super. Ještě bych se chtěla zeptat : Jak používáte skořici, jak často ji obměňujete, asi by pes cítil i přes obal ?
Takhle mi přijde hrozně rychle umolousaná. Používáte pokaždé novou?

Používám ji v takovém tom uzavíratelném igelitovém sáčku nejmenší velikosti. Pes to v pohodě cítí i přes igelit a v bytě to má mj. tu výhodu, že tam není x míst cítit skořicí (tzv. teplé úkryty).
Na tréninku to děláme stejně, venku jsem občas použila skořici bez obalu, třeba, když jsem jí zapichovala do země. Ta se potom musí měnit častěji, jinak tu pytlíkovou nechávám dost dlouho...teď aktuálně bych teda potřebovala spíš vyměnit ten pytlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.1.2019 13:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Používám ji v takovém tom uzavíratelném igelitovém sáčku nejmenší velikosti. Pes to v pohodě cítí i přes igelit a v bytě to má mj. tu výhodu, že tam není x míst cítit skořicí (tzv. teplé úkryty).
Na tréninku to děláme stejně, venku jsem občas použila skořici bez obalu, třeba, když jsem jí zapichovala do země. Ta se potom musí měnit častěji, jinak tu pytlíkovou nechávám dost dlouho...teď aktuálně bych teda potřebovala spíš vyměnit ten pytlík

...já používám na skořici zkumavky na moč- v lékárně za pár korun......

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.1.2019 13:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Používám ji v takovém tom uzavíratelném igelitovém sáčku nejmenší velikosti. Pes to v pohodě cítí i přes igelit a v bytě to má mj. tu výhodu, že tam není x míst cítit skořicí (tzv. teplé úkryty).
Na tréninku to děláme stejně, venku jsem občas použila skořici bez obalu, třeba, když jsem jí zapichovala do země. Ta se potom musí měnit častěji, jinak tu pytlíkovou nechávám dost dlouho...teď aktuálně bych teda potřebovala spíš vyměnit ten pytlík

Tak to mám skořici ve stejném pytlíku, jen jsem do něj děrovačkou udělala asi 4 dírky.

Přidejte reakci

Přidat smajlík