Uvažuji v tomto nebo příštím roce pořídit si k fenečce druhého psa. Už jsme se naladily na jednu vlnu a soužití pěkně zvládáme. Je to větší mix kavalíra, velice aktivní i po kastrovaci.
Teď ale nevím jaké plemeno si pořídím. Uvažuji o pejskovi s pp. Můj sen byl vždycky mudi, ale nevím jak s hrabáním na zahradě, aby se nepodkopal pod plotem nebo v záhonku. Chci totiž psa, který bude moct být aspoň v době mé nepřítomnosti puštěný na zahradě.
Jinak chci psa:
-max 45 cm v kohoutku
-aby vycházel s dalším psem v domě a s kočkama (jinak máme slepice, králíky,...ale zavřené)
-aktivnější, aby se mohl věnovat nějakému sportu, ale může to být i aktivní procházkář a na tůry
-dobře cvičitelný, aby se naučil klidné chůzi na vodítku a běžné poslušnosti, nejsem začátečník, ale vždycky jsem měla dobře spolupracující psy
Mohu mu nabídnout:
-Nikdy nejsem déle jak 8 hodin mimo barák
-můžu se mu 3 hodiny aktivně věnovat + doma s ním budu trávit čas v jeho přítomnosti
-jsem sportovec tělem i duší, teď dělám agi a rekreačně triky, běháme u koloběžky, bruslí a občas koně
-celodenní pobyt na oplocené zahradě, pokud to půjde, tak i přes den, ale jsem schopná ho vzít do domu. Ale přes zimu aby tam vydržel nějakou hodinku (teplé místo je jen zateplená bouda)
A druhá věc s tím související, jak připravit fenku na příchod nového člena? Nikdy jsem neměla více psů zaráz. Návštěva s pejskem u nás nebyla, nemáme přátele s dobře vychovaným psem. Venku se se psy snese, některé aktivnější má tendence usměrňovat, ale neublíží.
Nenabízíte málo,to určitě ne. Plemeno Mudi (osobně žádného neznám,jen to co jsem si o plemeni přečetla) by asi špatná volba nebyla.
Pokud máte se svou stávající fenkou tak bezvadný vztah tak ji musíte znát od a až po y a potom by asi neměl být problém přinést domů nové štěně. To je na Vás ne na té fence..tu si usměrníte,kdyby něco .. (aspon jsem to tak pochopila)