Dobrý den, potřeboval bych poradit s výběrem vhodného plemena.
Bydlíme na horách u lesa na samotě. Chtěly bychom psa který vydrží celoročně venku i v zimě. Na zahradě bude mít zateplenou budu a pohyb po cele zahradě volný.
Pracuji jako hrázný, takže pejsek může být po celou pracovní dobu semnou v práci. Odpoledne občas nějaká procházka a hlavně pobyt na zahradě.
Máme malého syna, proto by měl mýt rád děti a dobře s nimy vycházet. Je tu velký pohyb cizích lidí i psů.
Zaujaly náš salašnicka plemena, ja chtěl velkeho švicarskeho ale partnerka je proti že je moc veliký. Tak přemýšlíme o appenzellským nebo entlebušským. Ale u nich se všichni popisují závislost na majitelích. Tak nevíme jestli by vydržel přes noc sám venku. Máte s těmito plemeny někdo zkušenosti?
Nebo poradí někdo vhodné plemeno do hor, střední velikosti s kratší srstí?
Děkuji Tomáš.
Pes závislý na majitelích bez problému vydrží přes noc sám a váš rozvrh je pro takové psy jak dělaný.
U takových závisláků jde jen o to, že ho nemůžete šoupnout ven a věnovat mu dvě hodiny denně a pak ho nechat samotného. Jsou to psy, kteří potřebují aspoň pasivní pozornost majitele co největší část dně. U malých plemen je to to, že pes leží na gauči zatímco majitel vaří. U vašeho by to bylo ležení někde na trávě zatímco vy pracujete.
A co se týče toho aby vydržel přes noc v zateplené boudě, nevím jak moc tam máte zimu, ale normálně by to měl zvládnout každý pes, který má podsadu.
Jinak s konkrétním plemenem nepomůžu, ve velkých se neorientuji, pro mě nejsou skladná na cesty
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zaujaly náš salašnicka plemena, ja chtěl velkeho švicarskeho ale partnerka je proti že je moc veliký. Tak přemýšlíme o appenzellským nebo entlebušským