Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.7.2019 19:47
Bbbbbb

XXX.XXX.139.214

Ahoj mám 4 měsíční štěně lehce křížené borderky. Když jde s námi na procházku i jiný pes a pustíme je na volno tak je vše v pořádku. Štěně se drží staršího psa ale jakmile jdeme sami neustále někam útíká ( myslím když jsme na chatě ) takže se bojím že když ho pustím samotného někde na poli tak uteče. Jinak na menší louce kde jsme byli utíká do chat ostatních chatařů. Takže se ptám. Jako mám naučit na volno ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2019 20:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vůbec nerozumím tomu, co vlastně chcete. Co je to naučit na volno? Podle toho, co píšete, tak štěně zvládá na volno velmi dobře, dělá si co chce :-) Jak to máte s přivoláním?

10.7.2019 20:07
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Zkuste se stendem více chodit solo, bez druhého psa a trénovat formou hry přivolání. Pokud se vas štěně přirozeně samo nedrzi, tak mu dejte stopovacku a pomozte si s ni. Důležité je, aby po povelu pro přivolání pes povel vždy splnil.

11.7.2019 18:29
LájošM

XXX.XXX.14.251

Zkoušeli jste toho psa zabavit? Hrát si s ním? Učit cíleně přivolání? Vázat ho na sebe?
Co takhle si o chování psů, a hlavně o výchově, něco nastudovat?

24.7.2019 21:45
Zuzika

XXX.XXX.173.42

LájošM napsal(a):
Zkoušeli jste toho psa zabavit? Hrát si s ním? Učit cíleně přivolání? Vázat ho na sebe?
Co takhle si o chování psů, a hlavně o výchově, něco nastudovat?

Muzete se prosim na toto tema rozepsat? Treba konkretni hry, zpusob uceni privolani a vazani na sebe?
Cim vic nazoru, tim lepe

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2019 22:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zuzika napsal(a):
Muzete se prosim na toto tema rozepsat? Treba konkretni hry, zpusob uceni privolani a vazani na sebe?
Cim vic nazoru, tim lepe

to je přece úplně individuální věc. každé štěně je jiné, každý člověk je jiný a každý vztah člověk a pes je jiný. to je jak kdyby se člověk ptal, jak se přesně chovat na prvním rande, abyste se zamiloval a skončilo to svatbou.

24.7.2019 22:21
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Zuzika napsal(a):
Muzete se prosim na toto tema rozepsat? Treba konkretni hry, zpusob uceni privolani a vazani na sebe?
Cim vic nazoru, tim lepe

Je pravda, že je to individuální, ale tak třeba u nás - způsob učení přivolání - nevím, jak staré máte štěně? Já začínám od úplného "mimina" kdy volám radostně jménem, mlaskám, utíkám směrem pryč od něho,kleknu si, případně jinak zaujmu. Ale ono většinou stačí jen to jméno, protože malé štěndo je na vás závislé (většinou), když pak štěndo přiběhne, tak si pohrajeme, pomazlim ho, případně dám pamlsek. Tohle probíhá už první dny doma, ani to nějak nevnímám, je to tak jako mimochodem během dne. No a štěně už si vytvoří takový reflex. Postupně přidávám povel. Venku pak to samé, navíc se štěněti schovávám - během chvilky jeho nepozornosti hupsnu třeba někam za strom, štěně se tím naučí si mě hlídat a držet se mě (ale ani to neplatí na všechna štěnda, zrovna na moji současnou fenu to taky neplatilo - na první větší procházce se suverénně zastavila a bylo ji úplně fuk, že jdu směrem pryč od ní k domu, že už mě nevidí, ani hračka ji nezajímala, nechtělo se ji domů, nehnula jsem s ní, takže jsem se pro ni musela vrátit ) . Trénuji to přivolání s tím, že pokaždé když už vyslovím povel, tak to štěně musí přiběhnout. Takže já nejdřív oslovím jménem, pokud se štěně na mě nepodívá tak zaujmu jinak a když už mám jeho pozornost a vím, že ke mě štěně poběží tak dám i povel. No a pak veeelká pochvala a pohrajeme si s hračkou.

No a já pak ještě dělám to, co tady asi i nějaká část holek bude odsuzovat - vezmu si třeba celou krmnou dávku - oslovím štěně jménem, když se na mě podívá - odměním. Postupně vyžaduji aby mě štěně sledovalo déle a déle a odměňuji až po delším intervalu. Nebo pak takhle klidně chodím po zahradě, po louce, a volám jménem, když je štěně dál a dál ode mě. Do toho taky občas vytáhnu hračku. No a štěně se krásně naučí na to spojení jméno a odměna. Ale i na to, že je pro něj výhodné být pořád někde poblíž mě.

Ale neexistuje zaručený jeden způsob, jak na sebe psa navázat, protože jak už psala Bodlinka, každý pes je jiný. Takže já bych radila hodně si se štěnětem hrát, trávit s ním hodně času, blbnout, učit něco, dělat třeba i hlavolamy - prostě každou činností (která psa baví) kterou děláte společně se váš vztah tak nějak "utužuje".

Edit.: joo a ještě taková jedna rada - pokud k vám štěně nechce přijít nebo utíká - nehoňte ho. Dneska jsem řešila s kamarádkou její půl roční štěně - na procházkách na štěně zavolala, ono k ní nešlo, tak ona teda jako že musí tak ho začala honit. Štěně z toho samozřejmě srandu a zdrhalo. Když už ho chytla, tak ho okamžitě připla na vodítko. Takhle to dělala 4 měsíce. A výsledek? Štěně jakmile může, tak zdrhne a krouží kolem paničky, skáče a nenechá se chytit. Proč taky, že jo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.7.2019 22:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

no, a funguje to jednou, dvakrát, člověk má pocit že ví jak na ně a třetí pes je držka, kterému je radostné volání jedno, tleskání ho pohoršuje a utíkání pryč je mu jedno. získat si pozornost byl promyšlený úkon a povel ke mně přesně načasovaný trik, který se nesměl opakovat moc často, protože co zase chceš, vždyť tohle už jsme dělali.

na oslovení spolehlivě reaguje teď, v roce a půl, a asi by mě už i postrádala, kdybych se jí ztratila. ale veelká pochvala a radostné volání, to jsem se rychle musela odnaučit, protože nebuď trapná, teta.

24.7.2019 22:49
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Jo,já jsem psala, že to nefunguje na každého psa, popisovala jsem jen, co fungovalo na mé psy

Ale i v rámci mých dvou psů je samozřejmě každý trochu jiný. Zatímco pes si mě hlídá okatě a z těsné blízkosti - jo taky si popoběhne dál, ale pořád sleduje a je kolem mě pár metrů. A fena ta si lítá mnohem dál - na vzdálenost, na jakou na mě vidí, a sleduje tak nějak po očku. A ještě doteď se mi občas stane, že když se ji nechce domů, tak si prostě sedne, čumí a já s ní nehnu. To u psa neexistuje. Psa třeba venku zajímají hračky - úplně stejně jako doma, rád pro balónek běhá a nosí ho, vždycky. Zatímco fena na to musí mít náladu a venku ji hračky tak moc neberou....

Edit.: Bodlinko, prosím, tak taky popište co platilo na Norinku, když radostné volání a velká pochvala ne, ať tady máme více těch zkušeností :-)

25.7.2019 00:10
Zuzika

XXX.XXX.173.42

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to je přece úplně individuální věc. každé štěně je jiné, každý člověk je jiný a každý vztah člověk a pes je jiný. to je jak kdyby se člověk ptal, jak se přesně chovat na prvním rande, abyste se zamiloval a skončilo to svatbou.

Presne tak, proto jsem psala, ze budu rada za hodne nazoru - vice zkusenosti. Ja stene nemam, posledni jsem mela pred 20 lety a uz si tohle vubec nepamatuji, od te doby jsem mela nekolik psu, ale beru si dospele nechtene. Dnes nas na prochazce oslovila pani s nevychovanym pubertackym boxerem,moje zkusenosti s vychovou psu ze spatnych podminek a zkusenosti moji spoluvencitelky, ktera ma 2 labradory, kteri se ji narodili doma se uplne neshoduji - samozrejme. Tak procitam diskuze, zajimaji mne zkusenosti ostatnich.. Casto se tu clovek docte rady typu "zabav psa, unav psa, hraj si s nim,..." Malokdo ale rozepise konkretni napady. Neprosim o kouzelne zaklinadlo, ktere funguje na 100% psu, zkousim rozpoutat diskuzi plnou napadu, ktere pomohly jinym a mohly by pomoct dalsim.

25.7.2019 05:44
rapotacka11

XXX.XXX.79.9

Casto se tu clovek docte rady typu "zabav psa, unav psa, hraj si s nim,..." Malokdo ale rozepise konkretni napady. Neprosim o kouzelne zaklinadlo, ktere funguje na 100% psu, zkousim rozpoutat diskuzi plnou napadu, ktere pomohly jinym a mohly by pomoct dalsim.

Návod ?
Myslím, že úplně nejsnadnější to je, když je člověk mladej .
Se psem v tomhle věku venku řádí, lítá, schovává se mu,
Občas v tom bl bnutí proberou základní povely (lehni,sedni,čekej...)
Prostě si s ním hrajte jako puberťák .
Nebo někdo mladý z rodiny.
Štěně to potřebuje a tak právě vzniká vztah.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2019 06:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
no, a funguje to jednou, dvakrát, člověk má pocit že ví jak na ně a třetí pes je držka, kterému je radostné volání jedno, tleskání ho pohoršuje a utíkání pryč je mu jedno. získat si pozornost byl promyšlený úkon a povel ke mně přesně načasovaný trik, který se nesměl opakovat moc často, protože co zase chceš, vždyť tohle už jsme dělali.

na oslovení spolehlivě reaguje teď, v roce a půl, a asi by mě už i postrádala, kdybych se jí ztratila. ale veelká pochvala a radostné volání, to jsem se rychle musela odnaučit, protože nebuď trapná, teta.

No známe i takové specifické povahy
Ale na "normální štěně" většinou funguje to, co popsala Marcela

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2019 06:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Casto se tu clovek docte rady typu "zabav psa, unav psa, hraj si s nim,..." Malokdo ale rozepise konkretni napady. Neprosim o kouzelne zaklinadlo, ktere funguje na 100% psu, zkousim rozpoutat diskuzi plnou napadu, ktere pomohly jinym a mohly by pomoct dalsim.

Návod ?
Myslím, že úplně nejsnadnější to je, když je člověk mladej .
Se psem v tomhle věku venku řádí, lítá, schovává se mu,
Občas v tom bl bnutí proberou základní povely (lehni,sedni,čekej...)
Prostě si s ním hrajte jako puberťák .
Nebo někdo mladý z rodiny.
Štěně to potřebuje a tak právě vzniká vztah.

Přesně tak to bylo ( před mnoha lety ) u nás. Synovi bylo 14, od chovatelky si vzal štěně do auta na klín, a protože štěně bylo doma omezené na kuchyň, vzal si syn spacák a spal tam s ním. Ráno se štěně vzbudilo, "zaplakalo", on tam byl - utišil a od té doby byli super dvojka. Že by štěně šlo za někým jiným - neexistovalo, ani pamlsek si od cizího nevzalo - bez učení. Moc příruček syn načtených neměl, ale psu se věnoval, lozil s ním po lesích, po skalách, na vandru ve spacáku...... a fungovalo jim to bezvadně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2019 07:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zuzika napsal(a):
Presne tak, proto jsem psala, ze budu rada za hodne nazoru - vice zkusenosti. Ja stene nemam, posledni jsem mela pred 20 lety a uz si tohle vubec nepamatuji, od te doby jsem mela nekolik psu, ale beru si dospele nechtene. Dnes nas na prochazce oslovila pani s nevychovanym pubertackym boxerem,moje zkusenosti s vychovou psu ze spatnych podminek a zkusenosti moji spoluvencitelky, ktera ma 2 labradory, kteri se ji narodili doma se uplne neshoduji - samozrejme. Tak procitam diskuze, zajimaji mne zkusenosti ostatnich.. Casto se tu clovek docte rady typu "zabav psa, unav psa, hraj si s nim,..." Malokdo ale rozepise konkretni napady. Neprosim o kouzelne zaklinadlo, ktere funguje na 100% psu, zkousim rozpoutat diskuzi plnou napadu, ktere pomohly jinym a mohly by pomoct dalsim.

Se štěnětem, co se hned zkraje "drží máminy sukně"...to znamená, že není ještě moc samostatné a drží se nového páníčka, s tím je to vcelku jednoduchý......opravdu stačí ten nadšený způsob, evetuelně tleskání, sednout si u toho na bobek a až se štěndo přivalí, tak pořádně pomazlit, eventuelně dát dobrůtku......využít prostě toho období, než začne být samostatnější.

Druhou kategorií jsou štěňata, která sice nadšeně přiběhnou, ale jsou trochu samostatnější, odběhnou i kousek dál nebo nepřijdou, když mají zrovna něco na práci.....u těch většinou stačí se schovat....štěndo se pak naučí si svého člověka hlídat.

U obou těchto kategorií hodně pomáhá motivace....i když já třeba dospělý psy nikterak nemotivuju, tak u štěňat to teda praktikuju v hojné míře. A tam je to hodně individuální....některé štěndo "utáhnete" na pamlsek, některé je mazlící, některé je na hračku....atd atd....dá se samozřejmě využít kombinace motivací.

No a pak jsou ty specifické povahy a jednou z nich je psí mimino, které je samostatnou jednotkou, jeho nový majitel je mu tak nějak šumák....pamlsek si nevezme nebo když už mu ho strčíte do tlamky, tak ho znechuceně vyplivne, na hračky se vám může tak max krajcvajc....když děláte nadšené divadlo, tak se k vám raději nebude hlásit a když utíkáte pryč a nebo se schováte???...""nou stres" to ho teda rozhodně nevzruší, když si dodělá, co potřebuje a zjistí, že tam nejste, tak se bez nějaké paniku vypraví směrem k domovu, no a pak je to naopak páník, co za ním letí, protože na cestě k domovu jsou bohužel i silnice........tohle je asi extrém, nicméně můj chrt takový byl.......a tady se mi nejvíc osvědčilo budování vztahu s velkým důrazem na respektování jeho povahy........štěně pak sice nadšeně stejně nepřibíhá, ale tak nějak se drží v okolí páníčka a dokonce se i přibližně pohybuje stejným směrem.

Samozřejmě můžou nastat kombinace výše zmíněných možností, tohle bylo hodně zjednodušené, ale prostě i štěňata jsou individuality......měla jsem asi štěňata z každého příkladu, co jsem uvedla........respektive od totálních závisláků, přes něco mezi až k samostatné jednotce a jediné, co teda praktikuju u všech štěňat je, že je hned na první prochajdě okamžitě mám na volno....samozřejmě na bezpečném místě.......

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2019 13:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Jo,já jsem psala, že to nefunguje na každého psa, popisovala jsem jen, co fungovalo na mé psy

Ale i v rámci mých dvou psů je samozřejmě každý trochu jiný. Zatímco pes si mě hlídá okatě a z těsné blízkosti - jo taky si popoběhne dál, ale pořád sleduje a je kolem mě pár metrů. A fena ta si lítá mnohem dál - na vzdálenost, na jakou na mě vidí, a sleduje tak nějak po očku. A ještě doteď se mi občas stane, že když se ji nechce domů, tak si prostě sedne, čumí a já s ní nehnu. To u psa neexistuje. Psa třeba venku zajímají hračky - úplně stejně jako doma, rád pro balónek běhá a nosí ho, vždycky. Zatímco fena na to musí mít náladu a venku ji hračky tak moc neberou....

Edit.: Bodlinko, prosím, tak taky popište co platilo na Norinku, když radostné volání a velká pochvala ne, ať tady máme více těch zkušeností :-)

na Norinku platilo... no, prostě jsme spolu trávily čas a já jsem ten kamarád, co má dobré nápady. a taky sušený plíce, Nora je naštěstí dost žravá.

ale trvalo hodně dlouho, než jsem si přestala myslet, že v případě rozpojení venku by šla prostě sama domů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2019 14:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
na Norinku platilo... no, prostě jsme spolu trávily čas a já jsem ten kamarád, co má dobré nápady. a taky sušený plíce, Nora je naštěstí dost žravá.

ale trvalo hodně dlouho, než jsem si přestala myslet, že v případě rozpojení venku by šla prostě sama domů.

A kam by šla???....hledala by vás??

Mě teda současní psi nespustí z očí....nemám šanci ani udělat 2 kroky za strom, abych se schovala.
Ovčanda si mě sice tak bedlivě nehlídala, ale pokud jsem jí zmizela - schovala se, tak se vracela na místo, kde mě viděla naposledy a pak mě "vystopovala"
No a chrt....tam to bylo od mala jasné....dle něho dohoda zněla...a kdyby něco, tak se sejdem doma nebo u auta, pokud jsme byli někde na výletě.....s jeho orientačním smyslem nebyl problém vrátit se na místo posledního setkání, ale pokud jsem tam nebyla...a neviděl mě ani když se pořádně rozhlédl, tak opravdu v klidu pokračoval sám v procházce akorát teda směrem k domovu.....bože, jak se mi i dneska po deseti letech, co mi odešel do psího nebe po něm stejzká

25.7.2019 14:50
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A kam by šla???....hledala by vás??

Mě teda současní psi nespustí z očí....nemám šanci ani udělat 2 kroky za strom, abych se schovala.
Ovčanda si mě sice tak bedlivě nehlídala, ale pokud jsem jí zmizela - schovala se, tak se vracela na místo, kde mě viděla naposledy a pak mě "vystopovala"
No a chrt....tam to bylo od mala jasné....dle něho dohoda zněla...a kdyby něco, tak se sejdem doma nebo u auta, pokud jsme byli někde na výletě.....s jeho orientačním smyslem nebyl problém vrátit se na místo posledního setkání, ale pokud jsem tam nebyla...a neviděl mě ani když se pořádně rozhlédl, tak opravdu v klidu pokračoval sám v procházce akorát teda směrem k domovu.....bože, jak se mi i dneska po deseti letech, co mi odešel do psího nebe po něm stejzká

A coze další pesan nebude zase chrťák? :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.7.2019 15:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A kam by šla???....hledala by vás??

Mě teda současní psi nespustí z očí....nemám šanci ani udělat 2 kroky za strom, abych se schovala.
Ovčanda si mě sice tak bedlivě nehlídala, ale pokud jsem jí zmizela - schovala se, tak se vracela na místo, kde mě viděla naposledy a pak mě "vystopovala"
No a chrt....tam to bylo od mala jasné....dle něho dohoda zněla...a kdyby něco, tak se sejdem doma nebo u auta, pokud jsme byli někde na výletě.....s jeho orientačním smyslem nebyl problém vrátit se na místo posledního setkání, ale pokud jsem tam nebyla...a neviděl mě ani když se pořádně rozhlédl, tak opravdu v klidu pokračoval sám v procházce akorát teda směrem k domovu.....bože, jak se mi i dneska po deseti letech, co mi odešel do psího nebe po něm stejzká

hledala... no, občas se tak vzájemně hledáme, ona vůbec nepoužívá nos, takže hledá očima a někdy to trochu nejde, případně vymyslí, logicky, kudy já půjdu že tam na mě počká a když mě rupnou nervy a hledám jí, tak tamtudy nejdu a pak se nemůžeme najít, ale každopádně když k na sebe nevidíme, tak už jí tam prostě chybím a shání se po mě. Jako malá byla schopná prostě se sebrat a jít domů i když jsem třeba potkala souseda a dali jsme se do řeči, prostě nuda, tak já jdu, čau

takže teď máme takovou domluvu, že si vzájemně věříme že nejsme blbé a pak se neztrácíme. ale kdybych se plánovaně schovala, tak mě asi nenajde, ale bude čekat na cestě, kde sakra jsem.

Přidejte reakci

Přidat smajlík