Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Niklausia

7.10.2019 19:12
Niklausia

XXX.XXX.212.228

Dobrý den,
na jaro/léto příštího roku bych si ráda pořídila pejska. S mámou a mladším bratrem se budeme stěhovat do bytu, 3+1 a nejsem si jistá, jaké plemeno by pro nás bylo nejvhodnější.
Jsem studentka a do školy budu dojíždět, domů bych se vracela asi kolem 15-16 hodin, bratr půjde tou dobou do první třídy ZŠ a mamka by měla pravděpodobně ranní směny, takže pejsek nebude dlouho sám.
Chci papírového pejska, také jsem uvažovala o nějakém z útulku, jenže s ním chci jezdit na výlety a celkově cestovat a ve spoustě zemích jsou některá plemena a jejich kříženci zakázaná.
A tak bych chtěla poradit, jaký středně velký až větší pes, ne obřích rozměrů, a bez silného loveckého pudu by se k nám hodil? Taky by bylo fajn, kdyby pejsek nebyl vyloženě lenoch, ale zase nepotřeboval denně běhat stovky kilometrů. Prostě takový pohoda pes, který se jeden den bude válet na gauči a druhý půjde běhat s kolem...
Pejskovi můžeme nabídnout milující domov,
Pár psů už jme měli, takže nějaké zkušenosti máme.
Osobně se mi líbí spíš ostražitější, hlídací psi, jako RTW, NO, RR, Chodský pes,...
Taky mě napadla dlouhosrstá kolie. Tak nevím, jaké plemeno si myslíte, že by bylo vhodné? Děkuji :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2019 19:33

Tak nikde jsem nenašla mimo nějakých výletů ani slovo o tom, co pesovi nabízíte. Jsou plemena, kterým bude stačit, že jsou s rodinou, že se chodí ven a na výlety a jsou plemena, která se jen v režimu "procházka" budou nudit. Třeba i NO může bydlet v bytě, ale je potřeba mu nabídnout nějakou "práci" a samozřejmě psa si pořizuje celá rodina, takže zatímco vy např. nebudete mít problém s třeba s rotvíkem, tak pro maminku by to mohlo být velké sousto.
Píšete, že pár psů už jste měli....jakých?? nebylo mezi nimi tedy plemeno se kterým máte zkušenost a které by vyhovovalo??