Prosím o radu - výběr pejska

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.11.2019 15:57
LiEm

XXX.XXX.232.94

Zdravím,

je mi 26, jsem už dostatečně vybouřená a po několikaletém pečlivém zvažování bych si chtěla do jednoho až dvou let pořídit pejska. Mám představu, jaké to je mít psa - žila jsem rok v bytě se psem, který byl jako vlastní. Nyní jsem se přestěhovala do vlastního - menší byt. Pracuji z domu. Času mám poměrně dost. Přes léto jsem prakticky nonstop na chalupě se zahradou 1ha anebo chodím po horách, na čundry, do lesa, výlety, stále někde - nebývám moc doma. Přesto jelikož bydlím na okraji maloměsta, mám za bytovkou už jen pole a lesík a v dálce vesnice. Toť snad stačí k mému životnímu stylu..

A teď co bych si tak představovala?
- nejspíš fenku (případně poraďte)
- středně velké anebo velké plemeno (pokud bude fenka i některá větší plemena jsou téměř velikosti středních)
- nenáročný na výchovu (jsem začátečník, ale výchova psů mě fascinuje a těším se na cvičák a ráda se učím, takže pokud doporučíte středně náročné plemeno na výchovu s tím, že když budu pilná, tak to zvládnu, není problém)
- středně náročný na pohyb (bude část roku v bytě, dokud si nenajdu nějakýho ženicha a nepostaví mi dům, takže něco jako střední plemeno typu malého poblázněného Jacka Russela nebude vhodné)
- vím o nějakých psích plemenech (střední rasy), které údajně nemají podsadu a prý nelínají - to bych popravdě upřednostnila, pokud máte někdo zkušenosti
- příjde do kontaktu se spoustou lidí - měl by být tedy přátelský
- vzhledem k mýmu věku a stále ještě optimistickému postoji vůči mužům (chápej, že stále doufám, že existuje nějakej normální muž) očekávám v následujících 12 letech děti, takže by měl pes mít i dobrý vztah k dětem.
- někteří z mých přátel již psi mají a proto by bylo vodné, aby měl k ostatním zvířatům tolerantní nebo aspoň nekonfliktní postoj
- nemusel by to být zrovna boxer, kterému z papuly tečnou nonstop sliny :D