Sražení psa - odpovědnost

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

klmn

26.1.2020 18:55
klmn

XXX.XXX.98.8

Dobrý den,
Jeden můj kamarád jel dneska autem, a najednou se mu na cestě zjevili tři psi, kteří tam vběhli z domku hned vedle. Pozdě zabrzdil a toho jednoho srazil, ale naštěstí mu nic nebylo. Hned se zvedl. Ale i tak se chci zeptat, co by s ním bylo, kdyby ho zranil nebo nedejbože zabil? Šel by za to do vězení? Nebo je to vina majitele, který si je má hlídat?

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 19:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nezajištění psi - majitel by mohl mít problém ohledně případné škody na autě.
Pokud ale třeba překročil povolenou rychlost nebo byl pod vlivem, pak je to zase jiná otázka.
Ale taky je otázka, zda by si někdo ze zúčastněných zaplatil jak moc šikovné advokáty.

Mimochodem vzpomněla jsem si na ten případ, jak psa na vodítku napadl nezajištěný NO, jenže ten pes na vodítku toho NO zabil. Výsledkem byla myslím pokuta pro majitele zabitýho NO, neboť pes utíkal opakovaně a majitel byl víckrát vyzýván, aby si ho zajistil.

klmn

26.1.2020 19:22
klmn

XXX.XXX.98.8

Tak autu se nic nestalo....ale ten kamarád se učil řídit a nebyl ve vozidle autoškoly. Učil se s rodiči.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 19:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

klmn napsal(a):
Tak autu se nic nestalo....ale ten kamarád se učil řídit a nebyl ve vozidle autoškoly. Učil se s rodiči.

A jak zní teda otázka? Kdo se provinil víc, jestli ten, co nezajistil psy, nebo ten, co řídil auto a neměl papíry? :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 19:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

klmn napsal(a):
Tak autu se nic nestalo....ale ten kamarád se učil řídit a nebyl ve vozidle autoškoly. Učil se s rodiči.

To nemyslíte vážně, že rodiče vzali syna do provozu aniž by měl řidičák! Co kdyby vyběhly děti místo psů? Nebo kdyby nezvládl řízení a do někoho to napral! To by byl obr průšvih nejen toho kamaráda, ale hlavně těch rodičů. Taková šílená nezodpovědnost! Člověk fakt neví, s jakými šílenci se na silnici potká...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 19:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

klmn napsal(a):
Dobrý den,
Jeden můj kamarád jel dneska autem, a najednou se mu na cestě zjevili tři psi, kteří tam vběhli z domku hned vedle. Pozdě zabrzdil a toho jednoho srazil, ale naštěstí mu nic nebylo. Hned se zvedl. Ale i tak se chci zeptat, co by s ním bylo, kdyby ho zranil nebo nedejbože zabil? Šel by za to do vězení? Nebo je to vina majitele, který si je má hlídat?

Úplně vidím, jak se všem třem, vašemu kamarádovi a jeho rodičům, svíraly půlky, aby majitel psů či svědek nezavolal policii. Ale já bych jim to přála. Člověk bez řidičáku nemá za volantem co dělat. Vůbec to ani jeden z nich nedomyslel.

26.1.2020 19:55
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

klmn napsal(a):
Tak autu se nic nestalo....ale ten kamarád se učil řídit a nebyl ve vozidle autoškoly. Učil se s rodiči.

To nebyl kamarád, viďte 🤫

... jako pochopila bych ještě kdyby taťka půjčil auto klukovi někde na prázdným odstavným parkovišti nebo na polňačce za dědinou, ale tohle je už hodně přes čáru 🙄

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 20:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

OT :Já přidám historku : Starší rodiče, otec artrozu v kolenou, 14 ti letý syn....Na výletě v kopcích. Auto na parkovišti pod kopcem, na kopec silnička k horské chatě, jak to tak bývá. Rodiče se na synův "vkus" moc courali, oznámil, že jde napřed, rodiče si neuvědomili, že klíče od auta jsou v tom batohu, který má momentálně synek na zádech. Dost se divili, když si to proti nim sypal v autě, že prý už se nemohl koukat na to, jak se táta vleče.....
Tedy dodám - žádného psa nepřejel.
A kdo asi toho 14ti letého naučil jezdit?
At hodí kamenem, kdo je bez viny :-)) Který kluk jde do autoškoly a neumí jezdit?
To jenom dospělé ženské a pak jsou za blbky :-(

26.1.2020 20:47
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT :Já přidám historku : Starší rodiče, otec artrozu v kolenou, 14 ti letý syn....Na výletě v kopcích. Auto na parkovišti pod kopcem, na kopec silnička k horské chatě, jak to tak bývá. Rodiče se na synův "vkus" moc courali, oznámil, že jde napřed, rodiče si neuvědomili, že klíče od auta jsou v tom batohu, který má momentálně synek na zádech. Dost se divili, když si to proti nim sypal v autě, že prý už se nemohl koukat na to, jak se táta vleče.....
Tedy dodám - žádného psa nepřejel.
A kdo asi toho 14ti letého naučil jezdit?
At hodí kamenem, kdo je bez viny :-)) Který kluk jde do autoškoly a neumí jezdit?
To jenom dospělé ženské a pak jsou za blbky :-(

Ať se kluci (a holky) klidně učí jezdit, ale tam, kde nikoho neohrozí.

... jinak ty dnešní městské princezny (kluci) před autoškolou řídit většinou neumí🤫

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 20:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi máte pravdu, mám už svůj věk :-(( a píšu, jak to bylo dřív. Třeba když mi bylo něco přes 25 a kamarádky brácha ( 15 ) nás vozil na traktoru - nikdo neřešil. Kdo by taky na vsi prásknul, že jezdí, jezdili všichni.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 20:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

jak by to bylo? způsobil řidič nehodu a přitom jel a neměl řidičské oprávnění? způsobil, oprávnění nemá, neměl tam co dělat.

do vězení ho nezavřou, ale průser by z toho byl pořádnej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 20:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

"do vězení ho nezavřou, ale průser by z toho byl pořádnej".
To první by bylo, že by tatík, který seděl vedle přišel o řidičák. Pokud by rychle neutekl "kanálem".

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

A protože jsem "ovčí babička", přidám pohádku. Ale je to pravda pravdoucí.
Jela jsem osobákem motoráčkem a tam půjčil řízení mašinfíra vnukovi - asi desetiletému. A to se kluk ještě vzpěčoval, že nechce."Nekecej a řiď, nic to není, jede to po kolejích!"
Jo, jsou mezi námi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 21:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT :Já přidám historku : Starší rodiče, otec artrozu v kolenou, 14 ti letý syn....Na výletě v kopcích. Auto na parkovišti pod kopcem, na kopec silnička k horské chatě, jak to tak bývá. Rodiče se na synův "vkus" moc courali, oznámil, že jde napřed, rodiče si neuvědomili, že klíče od auta jsou v tom batohu, který má momentálně synek na zádech. Dost se divili, když si to proti nim sypal v autě, že prý už se nemohl koukat na to, jak se táta vleče.....
Tedy dodám - žádného psa nepřejel.
A kdo asi toho 14ti letého naučil jezdit?
At hodí kamenem, kdo je bez viny :-)) Který kluk jde do autoškoly a neumí jezdit?
To jenom dospělé ženské a pak jsou za blbky :-(

Jenomže je rozdíl, jestli se kluk nebo holka učí na prázdném parkovišti nebo na polní cestě, a nebo na silnici v běžném provozu. I když samozřejmě bez řidičáku nemá co dělat za volantem obecně. Na to je autoškola. A ne každý, kdo umí držet volant, umí taky řídit a zná předpisy.
Proč jsou dospělé ženské za blbky, když neumí při začátku autoškoly řídit? Proto tam snad jdou, ne? Aby se všechno naučily ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 22:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jasně, dnes když si můžete autoškolu vybrat, tak by za chvíli pohořela ta, kde by vám dali najevo, že je přinejmenším prapodivné, když nevíte a neumíte......
Ale když byla v městě autoškola jedna a frontu stáli žáci, nikov instruktoři.....
Jinak nevím jak dnes, ale asi je to podobné. V autoškole se naučíte minimum-ten základ, ale jezdit vás musí naučit stejně táta, manžel, brácha......

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

já. když šla do autoškoly, jsem byla za exota, protože jsem za volantem seděla poprvé. Musím říct že všechny naše děti naučil řídit muž a v autoškole pilovaly řízení v provozu. Ale kdyby způsobili bývali škodu, malér by to byl. Navíc dnes jsou pokuty opravdu vysoké a kdyby se nedejbože něco stalo nevztahuje se na škody poviné ručení a pak je to moc drahý.
Jinak v tomhle případě by měly malér obě strany. Majitel má mít zajištěného psa a kluk nemá za volantem co dělat. Na místě obou bych to radši nikde moc neřešila.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 22:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak já než jsem šla do autoškoly, tak jsem jezdila podnikovou avií - pochopitelně načerno, na zodpovědnost řidiče, sice po vedlejších silnicích, ale po silnicích a v provozu.....byli jsme mladí a problémy se nás přece netýkaly :-))

26.1.2020 22:30
Huskyjanina

XXX.XXX.252.57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak jasně, dnes když si můžete autoškolu vybrat, tak by za chvíli pohořela ta, kde by vám dali najevo, že je přinejmenším prapodivné, když nevíte a neumíte......
Ale když byla v městě autoškola jedna a frontu stáli žáci, nikov instruktoři.....
Jinak nevím jak dnes, ale asi je to podobné. V autoškole se naučíte minimum-ten základ, ale jezdit vás musí naučit stejně táta, manžel, brácha......

Tak to je hodně mizerná autoškola. Ještěže jsem měla štěstí a v autoškole mě všechno naučili. S manželem jsme se vždycky akorát pohádali

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 22:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Tak to je hodně mizerná autoškola. Ještěže jsem měla štěstí a v autoškole mě všechno naučili. S manželem jsme se vždycky akorát pohádali

Píšu, že už není!

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Znám osobně experta, který nechává svého těžce postiženého syna řídit auto v provozu na silnici 1třídy, když jsem je viděla, málem sem se leknutím vybourala. Když jsem mu pak řekla že to je nezodpovědnost, tak se ještě urazil, Se sebevrahy nikdo nehne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 22:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Tak to je hodně mizerná autoškola. Ještěže jsem měla štěstí a v autoškole mě všechno naučili. S manželem jsme se vždycky akorát pohádali

To by ta autoškola musela trvat aspoň rok. Co se naučíte za 10 - 15 hodin jízd? Tolik jsme jich měli my. A taky jsme "jezdili" na trenažeru - to byla vůbec legrace a "hodně nám to dalo".

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 22:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak jasně, dnes když si můžete autoškolu vybrat, tak by za chvíli pohořela ta, kde by vám dali najevo, že je přinejmenším prapodivné, když nevíte a neumíte......
Ale když byla v městě autoškola jedna a frontu stáli žáci, nikov instruktoři.....
Jinak nevím jak dnes, ale asi je to podobné. V autoškole se naučíte minimum-ten základ, ale jezdit vás musí naučit stejně táta, manžel, brácha......

V autoškole se naučíte základ, to je fakt. Ale řidičem se stanete až praxí, tedy ježděním a zase ježděním. Po absolvování autoškoly, samozřejmě, ne před ní.
Ale že by musel ženu po absolvování autoškoly učit jezdit táta, manžel, brácha, prostě nekdo, tak s tím nemohu souhlasit. To tak možná bylo kdysi, a jen u některých žen.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rozhodně se nechci hádat, ale chtěla bych vidět tu ženu, která by si po 10ti hodinách jízd v autoškole sedla za volant a vyjela do provozu.....Pak klobouk dolů a chodit jinudy.
Viděla jsem dobrou fotku, bohužel ji neumím přemiklíkovat sem :
"Táto, hodila jsem auto na dvůr, aby nám ho na ulici někdo neodřel." Jenže přes zavřená vrata :-))

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Orionko, nechápu, jak můžete obhajovat ježdění na veřejných komunikacích bez řidičáku, bez absolvování autoškoly, a ještě se chlubit, jak jste takto jezdila vy. Ten, kdo sedí vedle řidiče, ten, kdo to umožnil, vědomě porušil zákon, a nemá vůbec žádnou možnost ovlivnit jízdu. Na rozdíl od učitele v autoškole...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To by ta autoškola musela trvat aspoň rok. Co se naučíte za 10 - 15 hodin jízd? Tolik jsme jich měli my. A taky jsme "jezdili" na trenažeru - to byla vůbec legrace a "hodně nám to dalo".

Já jsem se v autoškole naučila řídit! Tedy řadit, brzdit, odbočovat, couvat, vnímat semafory a křižovatky. Trenažer nebyl a nikdo mě předtím nikterak jezdit neučil. Dodnes snad funguje kouzelna nalepka "Z", ke které by měli být zkušení řidičí shovívaví, ostatně jako k autům autoškoly.
Horší bylo se nadrtit předpisy a projít teoretickou částí. Vyjezdila jsem se po získání papírů (na první pokus, teorie i praxe) po městě a klidnějších silničkách po boku svého otce. Který sice občas brzdil do podlahy na spolujezdci, ale nestresoval mě, jen radil. A říkal: "Bacha, třetí auto před tebou brzdí, musíš koukat dopředu, budeš brzdit taky." Kupodivu ho ani nenapadlo mě učit řídit nějak předem, zkoušet to na parkovišti a polních cestách.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rozhodně se nechci hádat, ale chtěla bych vidět tu ženu, která by si po 10ti hodinách jízd v autoškole sedla za volant a vyjela do provozu.....Pak klobouk dolů a chodit jinudy.
Viděla jsem dobrou fotku, bohužel ji neumím přemiklíkovat sem :
"Táto, hodila jsem auto na dvůr, aby nám ho na ulici někdo neodřel." Jenže přes zavřená vrata :-))

A kam jako by měla jet, když ne do provozu? Ve městě to ani jinak nejde. Buď je provoz větší nebo menší, třeba v noci, ale nějaký je vždycky.
A proč jen ženy? Co muži? Těm počet hodin v autoškole stačí? Jsou snad schopnější?

Já jsem šla do autoškoly, aniž bych kdy před tím seděla za volantem. Ve čtyřiceti, nějakou dobu po rozvodu. S manželem jsme auto neměli, on nechtěl, nikdy na auta nebyl. Autoškola nabízela standardně 14 jízd, to znamená 28 hodin po 45 minutách. V průběhu autoškoly jsem si koupila auto. Na rozdíl od mladších kluků, kteří se mnou dělali autoškolu, jsem udělala na poprvé jak teorii, tak jízdy. A jakmile jsem dostala řidičák, vyjela jsem. Sice ne sama, první jízdy se mnou na střídačku absolvovali moje mamka (řidička od mládí) a starší syn, který v té době už jezdil cca rok. Po pár dnech jsem musela s fenou na veterinu a nikdo z mých opor neměl čas jet se mnou. Jela jsem sama, ve špičce po Brně, zvládla jsem to a od té doby jezdím denně. A nejradši sama.
Tolik k tomu učení "otcem, manželem, bratrem".

26.1.2020 23:33
alcamer

XXX.XXX.183.121

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rozhodně se nechci hádat, ale chtěla bych vidět tu ženu, která by si po 10ti hodinách jízd v autoškole sedla za volant a vyjela do provozu.....Pak klobouk dolů a chodit jinudy.
Viděla jsem dobrou fotku, bohužel ji neumím přemiklíkovat sem :
"Táto, hodila jsem auto na dvůr, aby nám ho na ulici někdo neodřel." Jenže přes zavřená vrata :-))

Nemůžu mluvit za všechny, ale z mých spolužáků téměř všichni hned vyjeli do provozu. Moji rodiče byli třeba nadšení, že už nemusí mladšího bráchu vozit na tréninky a zápasy nebo jezdit z plesů a podobných akcí taxi. A skoro vždycky jsem jezdila bez jiného dospělého - většinou jen s bráchou. A auto jsem před autoškolou stejně jako všechny holky ze třídy nikdy neřídila. I při autoškole jsem si sedla za volant jen s instruktorem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Orionko, nechápu, jak můžete obhajovat ježdění na veřejných komunikacích bez řidičáku, bez absolvování autoškoly, a ještě se chlubit, jak jste takto jezdila vy. Ten, kdo sedí vedle řidiče, ten, kdo to umožnil, vědomě porušil zákon, a nemá vůbec žádnou možnost ovlivnit jízdu. Na rozdíl od učitele v autoškole...

Tak to jsem nebyla dobře pochopena. Jednak to neobhajuju, jen konstatuju, že to tak bylo, je a asi i bude. Však píšu, že by otec přišel o řidičák, kdyby je v zadavatelčině případě chytli. To je stejné, jako když si sednete do auta vedle řidiče pod vlivem - když máte řidičák, tak o něj přijdete taky. A to, že jsem tak jezdila, to se rozhodně nechlubím - to je ( a taky to tam píšu ) takové to "jsem mladý a kdo je víc" - a uznávám, že i my jsme takoví byli.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Sice ne sama, první jízdy se mnou na střídačku absolvovali moje mamka (řidička od mládí) a starší syn, který v té době už jezdil cca rok".
Však píšete, že ne sama, že s vámi někdo jezdil. A jestli táta, máma, nebo manžel či kamarád....to je snad jedno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

.."Vyjezdila jsem se po získání papírů (na první pokus, teorie i praxe) po městě a klidnějších silničkách po boku svého otce."....
dtto

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Sice ne sama, první jízdy se mnou na střídačku absolvovali moje mamka (řidička od mládí) a starší syn, který v té době už jezdil cca rok".
Však píšete, že ne sama, že s vámi někdo jezdil. A jestli táta, máma, nebo manžel či kamarád....to je snad jedno.

Reagovala jsme na tuto vaši větu: "V autoškole se naučíte minimum-ten základ, ale jezdit vás musí naučit stejně táta, manžel, brácha...... "
Asi to každá chápeme nějak jinak. Já jsem s nimi jela jako s berličkou, s oporou, ale fakt mne neučili ani jeden jezdit. Autoškola dá základ a člověk se musí vyjezdit sám, chce to čas a jezdit, jezdit, jezdit...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jasně v autoškole vás naučí, kde je který pedál, kde je řadící páka.....Že se budete rozjíždět na 1.....
Ale "proboha dej už tam tu trojku, to neslyšíš, jak ti to řve!?" a "bacha na toho v.ola, ten vůbec nečumí a neví o tobě"...atd. atd.
Ale je poměrně důležité, aby to byl řidič a né tetička .......

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2020 23:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

A pak jsem zažila jednu mladou holčinu po autoškole u nás na návštěvě : "Tady bych nechtěla bydlet, tady je to samý kopec a zatáčka. A já jezdím ráda rychle a rovně !" Ta fakt uměla jezdit hned :-))

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 03:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

já vám nevím, orionko.

já jsem absolvovala autoškolu. předtím jsem jezdit neuměla.

a po autoškole jsem začala jezdit, hned a sama a prostě jsem se vyjezdila. postupně, na okreskách, klidně jsem velikou oklikou objížděla město, kde byly semafory s rozjezdem do kopce, pokud byla zrovna dopravní špička :D

ale chlapa, co by mi do toho kecal, jsem s sebou fakt nevozila. ono ani nebyl čas, prostě jsem začla objíždět pacienty, tak co by se mnou někdo v tom autě dělal.

27.1.2020 07:44
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Naprosto chápu Orionku jak to myslela: za našich mladých let bylo opravdu běžné, na vesnici standart, že otec děcka naučil řídit, třeba v areálu statku, nebo na nějakých obslužných cestách. Ve městě možná ta možnost není a hrozí tam policie - tu by ste tu tehdy nepotkali. Já si ale dělala autoškolu až skoro ve 30, protože jsem byla ve Zlíně a potřebovala jsem dojíždět za mamkou právě proto, že taťka umřel. Jako spolujezdec a radič muži jsem měla naježděno takže teorii jsem zvládala perfektně, jen jsem fakt fyzicky nikdy neřídila. A je opravdu rozdíl, jestli děláte autoškolu ve městě, nebo tady na vesnických cestách. Ve městě vás to prostě hodí do provozu a vyjezdíte se mnohem rychleji, než tu, kde je jedna jednoduchá křižovatka a sem tam potkáte auto. Takové to, že se někdo neudrží rovně na cestě nevím čím je, s tím jsem problém neměla, ale s pár takovýma už jsem jela. Přiznám se, že teď už jezdím léta jen tady u nás a jet třeba do Brna, už bych si asi netroufnula. Jsem totiž trochu kalamity Jane - někdy dřív konám, než myslím a to za volantem není zrovna OK

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 07:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jojo, vzpomínám, jak mě instruktor při první jízdě po chvíli vyděšenýho kroužení po dopravním hřišti poslal rovnou na silnici, prej "zařaďte si dvojku", aniž by se obtěžoval zjistit, jestli tuším, o čem to mluví.... Ten den bylo ještě k tomu čerstvých 10 čísel sněhu.

Autoškolu jsem nicméně přežila a vyježdění bylo fakt hodně nutný, vždy s doprovodem a nápovědou nějakýho řidiče. Pozdějc jsem zase doprovázela mladší sourozence s čertsvýma papírama. Ta nápověda jako kdy co zařadit, na co nezapomenout, pohlídat různý věci, byla z počátku fakt příhodná. Ale samozřejmě asi by to šlo i bez toho (ačkoliv třeba rozdíl mezi naším prastarým favoritem a autoškolovou fábií byl dost velkej).

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 07:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jasně v autoškole vás naučí, kde je který pedál, kde je řadící páka.....Že se budete rozjíždět na 1.....
Ale "proboha dej už tam tu trojku, to neslyšíš, jak ti to řve!?" a "bacha na toho v.ola, ten vůbec nečumí a neví o tobě"...atd. atd.
Ale je poměrně důležité, aby to byl řidič a né tetička .......

Tak něco takového bych na sedadle vedle sebe nesnesla.

27.1.2020 08:47
assil

XXX.XXX.225.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to jsem nebyla dobře pochopena. Jednak to neobhajuju, jen konstatuju, že to tak bylo, je a asi i bude. Však píšu, že by otec přišel o řidičák, kdyby je v zadavatelčině případě chytli. To je stejné, jako když si sednete do auta vedle řidiče pod vlivem - když máte řidičák, tak o něj přijdete taky. A to, že jsem tak jezdila, to se rozhodně nechlubím - to je ( a taky to tam píšu ) takové to "jsem mladý a kdo je víc" - a uznávám, že i my jsme takoví byli.

To jako fakt, že než sednu k někomu do auta, musím mu dát dejchnout, jeslti si náhodou nedal pivo? Nějaká blbost ne?
Jinak já si dělala řidičák v pokročilém věku a nikdo se mnou pak nejezdil a popravdě je to znát, je spousta věcí, na který v autoškole narazíte tak možná jen teoreticky, třeba jak se předjíždí cyklisti a v praxi vám pak nezbejvá než to okoukat od druhejch a rozhodně je lepší, když to někdo vysvětlí přímo v reálu. Parkovat do řady neumím do dneška, v autoškole jsme to dělali asi dvakrát.

27.1.2020 08:50
assil

XXX.XXX.225.195

Jo a jinak v autoškole je povinných 28 hodin jízdy, jestli jste někde někdo jezdil 10-15 hodin, tak vás okradli.
Ale viděla jsem teď nedávno na yt Američanku vyprávět o rozdílech v autoškole ČR x USA a musím říct, že jejich systém je daleko lepší.

27.1.2020 09:03
marushka

XXX.XXX.41.2

Do autoškoly jsem nastoupila v 19 hned po úmrtí otce, který mi nikdy řídit nedovolil (auto bylo jeho mazlík), instruktorovi jsem oznámila, že jsem řízením úplně nepolíbená a ten mi naopak říkal, že je to dobře.. že ti "zaškolení" řidiči mnohdy vjedou do provozu příliš suverénně a navíc se tváří namachrovaně Ihned po absolvování autoškoly jsem byla jako jediný řidič v rodině nucena jezdit i docela dlouhé štreky a rozhodně jsem po boku nikoho zkušeného nemívala.. No z auta mazlíka se stal tak trochu otloukánek (naštěstí jen při parkování)..

Jinak k věci: pokud by se záležitost dostala k policejnímu orgánu, tak jednoznačný je přestupek "řidiče" bez řidičského oprávnění. Teoreticky by připadal v úvahu i trestný čin obecného ohrožení, ale to spíš v případě, že by byly dány ještě jiné skutkové okolnosti (jakože by se třeba nepřiměřeně rychle řítil po frekventované silnici apod.) Za (neúmyslné) zabití psa by mu vězení nehrozilo, i kdyby se prokázalo, že vina byla pouze na straně řidiče. Pes je podle trestního zákoníku stále pořád věcí a pro trestný čin poškození cizí věci je vyžadován úmysl.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 09:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

na druhou stranu možná by mu nehrozil trestněprávní postih, ale kdyby někomu zajel psa jakože fakt třeba na chodníku na vodítku nebo tak, prostě určitě jeho vina, tak je tam určitě možnost občanskoprávního sporu a náhrady škody, která může být i velká, protože podle nového občanského zákoníku taková škoda na zvířeti může obsahovat i psychickou újmu spojenou s jeho ztrátou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 10:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

marushka napsal(a):
Do autoškoly jsem nastoupila v 19 hned po úmrtí otce, který mi nikdy řídit nedovolil (auto bylo jeho mazlík), instruktorovi jsem oznámila, že jsem řízením úplně nepolíbená a ten mi naopak říkal, že je to dobře.. že ti "zaškolení" řidiči mnohdy vjedou do provozu příliš suverénně a navíc se tváří namachrovaně Ihned po absolvování autoškoly jsem byla jako jediný řidič v rodině nucena jezdit i docela dlouhé štreky a rozhodně jsem po boku nikoho zkušeného nemívala.. No z auta mazlíka se stal tak trochu otloukánek (naštěstí jen při parkování)..

Jinak k věci: pokud by se záležitost dostala k policejnímu orgánu, tak jednoznačný je přestupek "řidiče" bez řidičského oprávnění. Teoreticky by připadal v úvahu i trestný čin obecného ohrožení, ale to spíš v případě, že by byly dány ještě jiné skutkové okolnosti (jakože by se třeba nepřiměřeně rychle řítil po frekventované silnici apod.) Za (neúmyslné) zabití psa by mu vězení nehrozilo, i kdyby se prokázalo, že vina byla pouze na straně řidiče. Pes je podle trestního zákoníku stále pořád věcí a pro trestný čin poškození cizí věci je vyžadován úmysl.

Prosím Vás, kdybyste se nudila, mohla byste najít nějaké vodítko k případům, kdy vedu svého psa na vodítku, přiřítí se rozzuřený cizí pes a já se tak bojím (nebo jsem mírně narušená), že vytáhnu legálně drženou zbraň (jak to udělám z pouzdra pod deseti vrstvách oblečení v zimě, se mě neptejte) a cizího psa zastřelím?
Bude to nutná obrana, nebo cosi podobného, když řeknu, že bráním svého psa, nebo sebe, protože prostě je možné, že by mě cizí pes mohl sežrat?
Moc děkuji :)

Jo, k tématu - řídit neumím, šetřím planetu a jezdím vlakem. Akorát ty soukromí dopravci mi to čím dál víc stěžují, tak možná "megí antiřidič na českých silnicích coming soon" :-) to nechtějte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 10:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

"To jako fakt, že než sednu k někomu do auta, musím mu dát dejchnout, jeslti si náhodou nedal pivo? Nějaká blbost ne?"
Najděte si vyhlášku. Není to blbost. Většinou, když si sedáte k někomu do auta, tak víte, jestli požil.
Snad jedině na stopu, ale i tam byste to zjistila záhy.

27.1.2020 11:12
marushka

XXX.XXX.41.2

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Prosím Vás, kdybyste se nudila, mohla byste najít nějaké vodítko k případům, kdy vedu svého psa na vodítku, přiřítí se rozzuřený cizí pes a já se tak bojím (nebo jsem mírně narušená), že vytáhnu legálně drženou zbraň (jak to udělám z pouzdra pod deseti vrstvách oblečení v zimě, se mě neptejte) a cizího psa zastřelím?
Bude to nutná obrana, nebo cosi podobného, když řeknu, že bráním svého psa, nebo sebe, protože prostě je možné, že by mě cizí pes mohl sežrat?
Moc děkuji :)

Jo, k tématu - řídit neumím, šetřím planetu a jezdím vlakem. Akorát ty soukromí dopravci mi to čím dál víc stěžují, tak možná "megí antiřidič na českých silnicích coming soon" :-) to nechtějte.

Ono je to s tím útokem psa poněkud komplikovanější.. ve zkratce - existují dvě okolnosti vylučující protiprávnost (ve vašem případě tedy to zastřelení psa), které by se na daný případ daly vztáhnout - krajní nouze a nutná obrana. Nutná obrana je možná pouze v případě, že existuje přímo hrozící útok.. A tady nastává ta komplikace - za útok se podle trestního zákoníku považuje pouze ta situace, kdy se jedná o zaviněné jednání člověka, tedy pes je poštván člověkem a pes je tedy v podstatě živým nástrojem člověka pro útok. Situace, kdy pes zaútočí samovolně bez poštvání tedy není útokem ve smyslu trestního zákoníku a není na to možné vztáhnout ustanovení o nutné obraně a jedná se tedy o krajní nouzi (tohle už bylo judikatorně řešeno, čili není to pouze můj výklad). Rozdíl, zda se jedná o nutnou obranu či krajní nouzi, je právě v tom, jak se poté posuzuje přiměřenost Vaší reakce. Můj názor je, že pokud byste se na zdraví a životě při útoku psa bez poštvání člověkem (řekněme většího vzrůstu a ne třeba jorkšíra) cítila ohrožena vy sama, tak zastřelení psa je krajní nouzí a Vám za to nehrozí žádný postih. Jiná situace by ale byla, pokud by byl na zdraví a životě ohrožen "jen" Váš pes, protože reakcí na krajní nouzi by neměl být způsoben následek stejně závažný jako hrozil - tzn. - hrozilo úmrtí Vašeho psa a zastřelením způsobíte opět úmrtí jiného psa = stejně závažný následek. Je tedy otázkou, jak by policejní orgán celou záležitost posuzoval. Každopádně, kdybyste se do této situace nedejbože dostala, doporučuji tvrdit, že jste se na zdraví a životě cítila ohrožena Vy sama. Snad je můj výklad pochopitelný. A vůbec tedy neřeším, zda se jedná o legálně drženou zbraň, to už je jiná otázka :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 11:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

marushka napsal(a):
Ono je to s tím útokem psa poněkud komplikovanější.. ve zkratce - existují dvě okolnosti vylučující protiprávnost (ve vašem případě tedy to zastřelení psa), které by se na daný případ daly vztáhnout - krajní nouze a nutná obrana. Nutná obrana je možná pouze v případě, že existuje přímo hrozící útok.. A tady nastává ta komplikace - za útok se podle trestního zákoníku považuje pouze ta situace, kdy se jedná o zaviněné jednání člověka, tedy pes je poštván člověkem a pes je tedy v podstatě živým nástrojem člověka pro útok. Situace, kdy pes zaútočí samovolně bez poštvání tedy není útokem ve smyslu trestního zákoníku a není na to možné vztáhnout ustanovení o nutné obraně a jedná se tedy o krajní nouzi (tohle už bylo judikatorně řešeno, čili není to pouze můj výklad). Rozdíl, zda se jedná o nutnou obranu či krajní nouzi, je právě v tom, jak se poté posuzuje přiměřenost Vaší reakce. Můj názor je, že pokud byste se na zdraví a životě při útoku psa bez poštvání člověkem (řekněme většího vzrůstu a ne třeba jorkšíra) cítila ohrožena vy sama, tak zastřelení psa je krajní nouzí a Vám za to nehrozí žádný postih. Jiná situace by ale byla, pokud by byl na zdraví a životě ohrožen "jen" Váš pes, protože reakcí na krajní nouzi by neměl být způsoben následek stejně závažný jako hrozil - tzn. - hrozilo úmrtí Vašeho psa a zastřelením způsobíte opět úmrtí jiného psa = stejně závažný následek. Je tedy otázkou, jak by policejní orgán celou záležitost posuzoval. Každopádně, kdybyste se do této situace nedejbože dostala, doporučuji tvrdit, že jste se na zdraví a životě cítila ohrožena Vy sama. Snad je můj výklad pochopitelný. A vůbec tedy neřeším, zda se jedná o legálně drženou zbraň, to už je jiná otázka :-)

Pro mě naprosto srozumitelné. Děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 11:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Každopádně, kdybyste se do této situace nedejbože dostala, doporučuji tvrdit, že jste se na zdraví a životě cítila ohrožena Vy sama."
Kdykoliv by byl ohrožen na životě můj pes, cítila bych se ohrožená i já. Jedině snad, že by byl pes ode mne vzdálen x kilometrů a to nebývá.
Čili kdybych mezi psy vlítla, určitě bych se cítila ohrožená. Ale já zas nemám zbraň, kterou bych útočníka zastřelila - takže nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Jo, k tématu - řídit neumím, šetřím planetu a jezdím vlakem. Akorát ty soukromí dopravci mi to čím dál víc stěžují"
Ono to tak moc k tématu není - ty autoškoly.
Ale když už je téma tak zaplevelené, zeptám se na vaše zkušenosti s Arrivou a psem. Dík.

27.1.2020 13:44
Terapeutka

XXX.XXX.150.101

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Jo, k tématu - řídit neumím, šetřím planetu a jezdím vlakem. Akorát ty soukromí dopravci mi to čím dál víc stěžují"
Ono to tak moc k tématu není - ty autoškoly.
Ale když už je téma tak zaplevelené, zeptám se na vaše zkušenosti s Arrivou a psem. Dík.

Nevím sice, který přesně dopravce jezdí u nás (Frýdecko-Místecko), ale dcera jela včera nečekaně se psem autobusem a úplně v pohodě, nemusela dávat ani náhubek (máme půlroční štěně XGR), jen ho ukázala řidiči. Sedla si sama bokem od lidí, pes ležel v klidu na zemi pod sedačkou.

27.1.2020 14:32
assil

XXX.XXX.225.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"To jako fakt, že než sednu k někomu do auta, musím mu dát dejchnout, jeslti si náhodou nedal pivo? Nějaká blbost ne?"
Najděte si vyhlášku. Není to blbost. Většinou, když si sedáte k někomu do auta, tak víte, jestli požil.
Snad jedině na stopu, ale i tam byste to zjistila záhy.

Jakou vyhlášku? Ať hledám, co hledám, nic nenacházím. A pořád mi to přijde jako blbost, že když např. sednu do auta k sousedovi, co mě popoveze na zastávku a nemám tucha, že on si dal k obědu pivo, tak riskuju řidičák.
A popravdě já když sedám k někomu do auta, tak sice vidím, že není ožralej, ale jedno pivo nebo panáka fakt nepoznám. A pochybuju, že někdo jo.

Jinak všude je jen klasika důvodů

zavinil (je podezřelý, že zavinil) dopravní nehodu, při níž byl někdo usmrcen nebo těžce zraněn,
ujel z místa dopravní nehody, na které měl účast a kterou byl povinen ohlásit policii,
požil (je podezřelý, že požil) alkohol nebo jinou návykovou látku během jízdy,
řídil (je podezřelý, že řídil) vozidlo po požití alkoholu nebo jiné návykové látky nebo v takové době po jejich požití, kdy byl ještě pod jejich vlivem,
se odmítl podrobit vyšetření ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem,
se odmítl podrobit vyšetření ke zjištění, zda není ovlivněn jinou návykovou látkou,
řídil vozidlo bez řidičského oprávnění pro příslušnou skupinu vozidel,
řídil vozidlo, přestože mu byl soudem nebo správním orgánem uložen zákaz řízení.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 14:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terapeutka napsal(a):
Nevím sice, který přesně dopravce jezdí u nás (Frýdecko-Místecko), ale dcera jela včera nečekaně se psem autobusem a úplně v pohodě, nemusela dávat ani náhubek (máme půlroční štěně XGR), jen ho ukázala řidiči. Sedla si sama bokem od lidí, pes ležel v klidu na zemi pod sedačkou.

Tak nepočítejte s tím, že je to takhle u vás". Nemusí to tak být vždycky, v autobuse záleží na řidiči.
Jen u nás ze vsi - už jsem zažila v autobuse 3 psy, jindy se nedal řidič uprosit ( doslova) ani na dva.
Některý psici při nastupování podrbe, jiný mě nerudně pošle stát na plošinu, přestože autobus je poloprázdný. A jednou mi řekl, že chlupatiny nevozí....Lidé jsou různé.

27.1.2020 14:51
assil

XXX.XXX.225.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Jo, k tématu - řídit neumím, šetřím planetu a jezdím vlakem. Akorát ty soukromí dopravci mi to čím dál víc stěžují"
Ono to tak moc k tématu není - ty autoškoly.
Ale když už je téma tak zaplevelené, zeptám se na vaše zkušenosti s Arrivou a psem. Dík.

Jezdím občas meziměstskou Arrivou u Prahy a psy berou, ale už jsem i zažila, že když byl plnej bus, tak nevzal. Co neberou nikdy jsou kočárky a to jsou někdy moc hezký výstupy, když někdo chce s kočárkem jet. Každopádně jsem se dozvěděla z argumentů, že vše nutno hledat v přepravních podmínkách daného dopravdce a poznámek ke konkrétnímu jízdnímu řádu, podmínky se liší i linka od linky stejného dopravce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 16:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Jo, k tématu - řídit neumím, šetřím planetu a jezdím vlakem. Akorát ty soukromí dopravci mi to čím dál víc stěžují"
Ono to tak moc k tématu není - ty autoškoly.
Ale když už je téma tak zaplevelené, zeptám se na vaše zkušenosti s Arrivou a psem. Dík.

Tak. Jízdenku pro psa mi neprodal eshop, průvodčí, ani pokladna. Tudíž jezdí zadarmo. Teda jel dvakrát, protože je to tam velice nepohodlné. Je to takový tramvajový vagonek. Jestli u Vás jezdí ty žluté Regionovy, tak to máte místa hafec. My máme co dělat dva lidé proti sobě, aby se nám vešly nohy, natož pes. Nejde otevřít okno a nejsou rolety, ani závěsy, stolek nebo koš. Se psem je to někdy jako s malým dítětem na cestách, tak je to pro nás dost nepohodlné.
Jinak teda průvodčí jsou celí rozzáření, když Megí vidí, dnes se mě i ptali, kde je. Ale to dělali téměř všichni i u ČD, kolikrát říkali - sundat košík. Jen jeden klučina průvodčí se bál, ale když jsem vzala psa do náruče, tak ok.
Říkám si, když vlastně na ten vlak nemá pes jízdenku, tak není cestující a nemusí mít košík.
Ale jasně že to neudělám. Jen taková myšlenka.. co by mi na to asi tak průvodka řekl? Dyť toho psa nemůže vyhodit, když tam žádný není.
V přepravních podmínkách se o tom nic nepíše.. pes bez lístku tam není.
Myslím, že se tady všichni průvodčí tak usmívají (i na lidi bez psů), protože veřejnost je tak vytočená.. mají co napravovat.
No a já se psem nikdy ve vlaku problém neměla, častokrát ji v uličce překračovali, sami otevřeli okno, nebo se ptali, jestli mají počkat, jestli se chce venčit. Miska na zemi nikdy nevadila, když Megína koukala z okna, tak také ne.
Busem nejezdím, to tady má pořád Busline a to jedeme jen výjimečně 5km, jinak chodíme pěšky. Obvykle říkám - já a pes. A řidič - jaký pes, žádnýho nevidím, já mám malý psy rád.
Takže.. pokud najdete dost místa (je i málo sedaček) pro sebe a psa, budete spokojeni.

Neregistrovaný uživatel

27.1.2020 17:40
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Ja bych bez otcu profi ridicu tady parkrat nebyla. Autoskolu jsem udelala celkem v poho. Tusila jsem o co go. Polnacky a stara rodinná auta vivat. V autoškole me naučil znacky a jak se motat ve městě z pruhu do pruhu. Tim to haslo. Ale jak reagovat v krizovkach co delat kdyz... To vse jsem mela odpozorovane od otcu nebo me to doucili. A bylo par situaci kdy nebyt tohohle uz tu nejsem.

27.1.2020 18:18
Huskyjanina

XXX.XXX.252.57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To by ta autoškola musela trvat aspoň rok. Co se naučíte za 10 - 15 hodin jízd? Tolik jsme jich měli my. A taky jsme "jezdili" na trenažeru - to byla vůbec legrace a "hodně nám to dalo".

Měla jsem rychlokurz na dva měsíce. Jízd jsem měla 28. Žádnej trenažer a hned druhou jízdu jsem jela 10 km a zpátky na flek přes celý město, třetí jízda už jen po městě. Je teda fakt, že mě řidičák neskutečně bavil a jelikož jsem v myšlení chlap, tak mi ani nedělal problémy. Ještě dlouho před koncem mi instruktor říkal, že už mě v podstatě nemá co učit. Po řidičáku jsem jezdila hned sama, protože nebyl nikdo, kdo by se mnou jezdil a dojela jsem si, kam jsem potřebovala. A řidičák jsem udělala hned v pohodě napoprvé. Jako pro mě to byla fakt hračka a nechápu kolegyně z práce, co s tím mají problém :)

27.1.2020 18:27
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Huskyjanina napsal(a):
Měla jsem rychlokurz na dva měsíce. Jízd jsem měla 28. Žádnej trenažer a hned druhou jízdu jsem jela 10 km a zpátky na flek přes celý město, třetí jízda už jen po městě. Je teda fakt, že mě řidičák neskutečně bavil a jelikož jsem v myšlení chlap, tak mi ani nedělal problémy. Ještě dlouho před koncem mi instruktor říkal, že už mě v podstatě nemá co učit. Po řidičáku jsem jezdila hned sama, protože nebyl nikdo, kdo by se mnou jezdil a dojela jsem si, kam jsem potřebovala. A řidičák jsem udělala hned v pohodě napoprvé. Jako pro mě to byla fakt hračka a nechápu kolegyně z práce, co s tím mají problém :)

Heh, já měla řidičák na auto za 10 (slovy DESET) dní, a taky jsem jela hned druhou jizdu ve špičce po centru Brna.

... ale je pravda, že už jsem předtím měla sk. A, takže pravidla a přehled v provozu jsem ovládala už z motorky, a auto mě učil řídit kolega o víkendu v areálu firmy, když tam nikdo nebyl

28.1.2020 10:51
malea

XXX.XXX.129.209

Huskyjanina napsal(a):
Měla jsem rychlokurz na dva měsíce. Jízd jsem měla 28. Žádnej trenažer a hned druhou jízdu jsem jela 10 km a zpátky na flek přes celý město, třetí jízda už jen po městě. Je teda fakt, že mě řidičák neskutečně bavil a jelikož jsem v myšlení chlap, tak mi ani nedělal problémy. Ještě dlouho před koncem mi instruktor říkal, že už mě v podstatě nemá co učit. Po řidičáku jsem jezdila hned sama, protože nebyl nikdo, kdo by se mnou jezdil a dojela jsem si, kam jsem potřebovala. A řidičák jsem udělala hned v pohodě napoprvé. Jako pro mě to byla fakt hračka a nechápu kolegyně z práce, co s tím mají problém :)

Já to měla naopak. Kurz mi trval 8 měsíců, než mě instruktor pustil ke zkouškám. Měla jsem přikoupeno mraky jízd - byla to hrůza. Zkoušky jsem udělala napoduhé, resp. jízdy. Teorie byla brnkačka. Nicméně - ani po 12 letech nejezdím bůhvíjak dobře, zvládám v pohodě jen naučené trasy, pořád mám problémy s parkováním a couváním a myslím, že nikdy dobrá řidička nebudu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 11:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Žádnej trenažer a hned druhou jízdu jsem jela 10 km a zpátky na flek přes celý město"

Však on taky trenažer byl úplně naprd. Třeba ho pamauje ještě někdo jiný a popíše ho. Můj pocit je ten, že přidali jízdy, když ho zrušili. Ale zas tolik mě to nezajímalo.
A abych tu nebyla za pitomce, řidičák jsem udělala taky napoprvé, teorii i jízdy. A jak dlouho řídím, to radši nebudu počítat :-))

28.1.2020 11:43
assil

XXX.XXX.225.195

malea napsal(a):
Já to měla naopak. Kurz mi trval 8 měsíců, než mě instruktor pustil ke zkouškám. Měla jsem přikoupeno mraky jízd - byla to hrůza. Zkoušky jsem udělala napoduhé, resp. jízdy. Teorie byla brnkačka. Nicméně - ani po 12 letech nejezdím bůhvíjak dobře, zvládám v pohodě jen naučené trasy, pořád mám problémy s parkováním a couváním a myslím, že nikdy dobrá řidička nebudu.

Mám to úplně stejně, někdo holt rozený řidič není. :D Ale musím říct, že je to o dost lepší, co jsem si koupila automat.

28.1.2020 11:55
Varaxi

XXX.XXX.1.226

assil napsal(a):
Mám to úplně stejně, někdo holt rozený řidič není. :D Ale musím říct, že je to o dost lepší, co jsem si koupila automat.

Jo, automat je nejlepší věc, fakt to hodně věcí usnadní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 12:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Žádnej trenažer a hned druhou jízdu jsem jela 10 km a zpátky na flek přes celý město"

Však on taky trenažer byl úplně naprd. Třeba ho pamauje ještě někdo jiný a popíše ho. Můj pocit je ten, že přidali jízdy, když ho zrušili. Ale zas tolik mě to nezajímalo.
A abych tu nebyla za pitomce, řidičák jsem udělala taky napoprvé, teorii i jízdy. A jak dlouho řídím, to radši nebudu počítat :-))

Tak já měla v autoškole ještě taky trenažery, myslím, že to bylo max dobrý k tomu, aby si člověk "osahal", kde je jaký pedál, pak jsme měli 3 hodiny na cvičišti, aby jsme si tzv. ošahali auto, pamatuju si, že jsme zajížděli mezi kuželi, učili se parkovat mezi kuželi a snad i nějakej slalom tam byl a pak teprve hurá do ulic.
Já teda ten základ, řazení, ovládání auta, měla natrénováno ještě než jsem s řidičákem začala, kousek od nás je takový letišťátko, myslím, že se tam učilo vícero lidí.
Řidičák jsem taky udělala napoprvé, to jak dlouho řídím raději také nebudu počítat, označila bych se za řidičku s dlooouhou praxí

28.1.2020 13:27
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Varaxi napsal(a):
Jo, automat je nejlepší věc, fakt to hodně věcí usnadní.

Mám pocit, že s automatem se dá jezdit i s prstem v nose tam už člověk nemusí myslet na fůru věcí, neřkuli u auta, co má muž - to už i tlumí světla samo...Ale když jsem z mé Fabky sedla do jeho automatu, to byl zpočátku děsný nezvyk. Seděla jsem, hleděla si pod nohy a uvažovala, na co jsou ty pedály(spojka chybí) Pak zase na řadící páku, plné soustředění, abych místo dopředu neprojela barákem skrz Cuklo to dopředu, sláva, uhádla jsem to řazení, vyjedu vítězoslavně z garáže šlápnu na brzdu, pedál se propadne a já jedu dál, vyděšená do trávníku. Děsně jsem se lekla, že to nezastaví a já ještě prorazím plot. Zastavilo po pár metrech a pak mi muž vysvětlil, že brzdy ještě nějak ,,nebyly nachytané" či co. Jsem se zapřísáhla, že už do toho nevlezu Pak jsem teda párkrát vlezla, když jsem měla svoje třeba v servisu a potřebovala někam popojet. A pro mne nedoslýchavou je absence řazení super - někdy totiž ve Fabce zapomenu, jelikož to neslyším a motor řve na trojku Do jeho nového jsem zatím nesedla, to už je takové elektroniky, že nemám odvahu. Když jsme jeli blízko auta zaparkovaného na krajnici a samo to duplo na brzdu, málem mne klepla pepka. Muže teda taky radši tu funkci už vypnul

28.1.2020 13:36
Varaxi

XXX.XXX.1.226

My máme CitiGo, pětidveřové, automat. Má to ještě nějaká ta písmenka jako ABS a pár dalších, ani nevím, co to všechno znamená. Jedno je o dobržďování, když jedu v koloně a dojíždím auto před námi, samo to zpomalí či zastaví. Další písmenka znamenají, že když vyjedu pravým kolem ze silnice na krajnici, přestane to přidávat plyn. Má to senzor na couvání, takže mi to tůtá, jak jsem daleko a kolik ještě můžu couvnout. Ale takové vymoženosti jako samotlumicí světla, to nemáme. Ono to ani není třeba, užíváme je jako nákupní tašku a dopravu do práce. Málo to žere, dobře se s tím parkuje, je tam i docela dost místa, na to, jak je to autíčko maličké.
Jako s tím automatem se musí taky naučit člověk žít, ne že by to bylo naprosto blbuvzdorné. Hůř se třeba předjíždí, protože to začne přežvykovat rychlosti v nejhorší možný moment. Ale když s tím umíte, dokážete těm situacím předcházet.

28.1.2020 15:06
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Varaxi napsal(a):
My máme CitiGo, pětidveřové, automat. Má to ještě nějaká ta písmenka jako ABS a pár dalších, ani nevím, co to všechno znamená. Jedno je o dobržďování, když jedu v koloně a dojíždím auto před námi, samo to zpomalí či zastaví. Další písmenka znamenají, že když vyjedu pravým kolem ze silnice na krajnici, přestane to přidávat plyn. Má to senzor na couvání, takže mi to tůtá, jak jsem daleko a kolik ještě můžu couvnout. Ale takové vymoženosti jako samotlumicí světla, to nemáme. Ono to ani není třeba, užíváme je jako nákupní tašku a dopravu do práce. Málo to žere, dobře se s tím parkuje, je tam i docela dost místa, na to, jak je to autíčko maličké.
Jako s tím automatem se musí taky naučit člověk žít, ne že by to bylo naprosto blbuvzdorné. Hůř se třeba předjíždí, protože to začne přežvykovat rychlosti v nejhorší možný moment. Ale když s tím umíte, dokážete těm situacím předcházet.

Ano, malé auto, to je do města super! Muž se mi snažil vnutit jeho staré, takovou obludu. Nikam to nevleze, příšerné parkování. Má Fabka nemá ani automat, ani ty ostatní vymoženosti, ale zavrtím volantem a jsem kde chci...nemusím všude najíždět na 5x

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 17:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Varaxi napsal(a):
Jo, automat je nejlepší věc, fakt to hodně věcí usnadní.

Fuj. Ani za zlaty prase.

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 17:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

lesnížínka napsal(a):
Ano, malé auto, to je do města super! Muž se mi snažil vnutit jeho staré, takovou obludu. Nikam to nevleze, příšerné parkování. Má Fabka nemá ani automat, ani ty ostatní vymoženosti, ale zavrtím volantem a jsem kde chci...nemusím všude najíždět na 5x

Vobludy zachranujou zivoty stejne jako manualka... Aneb kdyz jedete po rychlostce a z vedlejsi se do vas vriti dedula ve fabii.... Nebyt manualky a velkyho auta byla sem na placku...

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 17:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vobludy zachranujou zivoty stejne jako manualka... Aneb kdyz jedete po rychlostce a z vedlejsi se do vas vriti dedula ve fabii.... Nebyt manualky a velkyho auta byla sem na placku...

Stejnr jako je bomba mit na aute kouli. Vec k nezaplaceni kort na mokru nebo v zime kdyz potkavate bl becky co neumej dobrzdit.

28.1.2020 19:20
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vobludy zachranujou zivoty stejne jako manualka... Aneb kdyz jedete po rychlostce a z vedlejsi se do vas vriti dedula ve fabii.... Nebyt manualky a velkyho auta byla sem na placku...

Jsem ráda, že má bezpečné auto, o tom žádná, ale do přeplněného města, je to věc nepraktická.

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 19:25
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

lesnížínka napsal(a):
Jsem ráda, že má bezpečné auto, o tom žádná, ale do přeplněného města, je to věc nepraktická.

Vec zvyku... V preplnene dopravě s nejasnym znacenim kdy i z vedlejsky se cpou nadoraz je velky auto super. Hodne si rozmyslej tam vlitnout. Ale na parkovani to byva horsi. Ale tak casem se to clovek nauci taky. A pobere to spoustu veci. Uz bych bez kombika s manualem byt nemohla 😁

28.1.2020 20:36
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vec zvyku... V preplnene dopravě s nejasnym znacenim kdy i z vedlejsky se cpou nadoraz je velky auto super. Hodne si rozmyslej tam vlitnout. Ale na parkovani to byva horsi. Ale tak casem se to clovek nauci taky. A pobere to spoustu veci. Uz bych bez kombika s manualem byt nemohla 😁

Tak on je věcí zvyku i ten automat.
Nikomu to nevnucuju, má to své mouchy, jako všechno. Ale jestli je to dobrý vynález nebo ne, je čistě otázkou osobní preference, stejně jako deasel vs. benzin, staré vs. nové, velké vs. malé, evropské vs. asijské...
Jsem ráda, že je na trhu tolik různých variant, že si vybere každý.

28.1.2020 20:45
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Stejnr jako je bomba mit na aute kouli. Vec k nezaplaceni kort na mokru nebo v zime kdyz potkavate bl becky co neumej dobrzdit.

Jj, na kouli nedám dopustit!

... a automatům taky nehovím - jako přežiju to, ale manuál pro mě k řízení patří (si nepřipadám jak v šalině 🤪)

28.1.2020 21:00
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jj, na kouli nedám dopustit!

... a automatům taky nehovím - jako přežiju to, ale manuál pro mě k řízení patří (si nepřipadám jak v šalině 🤪)

Hmm, akorát neznám nikoho, kdo by z automatu dobrovolně přešel zpátky na manuál. Samozřejmě nemyslím ty maníky 50+, co si po rodinném velkém automatu, koupí ferrari To má ovšem jiné důvody, než nechuť k automatu

28.1.2020 21:09
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

lesnížínka napsal(a):
Hmm, akorát neznám nikoho, kdo by z automatu dobrovolně přešel zpátky na manuál. Samozřejmě nemyslím ty maníky 50+, co si po rodinném velkém automatu, koupí ferrari To má ovšem jiné důvody, než nechuť k automatu

Já!
Měla jsem jeden čas sporťáka v automatu, a po roce jsem se vrátila na manuál - prostě mě to řízení tak vic baví.

28.1.2020 21:14
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Já!
Měla jsem jeden čas sporťáka v automatu, a po roce jsem se vrátila na manuál - prostě mě to řízení tak vic baví.

Tak vy jste asi z těch, co si to řízení užívají já jezdím jen, že je to pro mě nutnost, abych se přepravila z bodu A do bodu B

28.1.2020 21:23
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

lesnížínka napsal(a):
Tak vy jste asi z těch, co si to řízení užívají já jezdím jen, že je to pro mě nutnost, abych se přepravila z bodu A do bodu B

Jj, baví mě to 🙂

... taky proto, že si v autě můžu beztrestně zpívat😂

28.1.2020 21:33
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jj, baví mě to 🙂

... taky proto, že si v autě můžu beztrestně zpívat😂

Tak kdybych já si ještě v autě zpívala tak bude prohlášeno za zbraň hromadného ničení Já když si v zahradě začnu zpívat, tak mě pes přiběhne utěšovat...proč kňučím?!?

28.1.2020 21:45
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

lesnížínka napsal(a):
Tak kdybych já si ještě v autě zpívala tak bude prohlášeno za zbraň hromadného ničení Já když si v zahradě začnu zpívat, tak mě pes přiběhne utěšovat...proč kňučím?!?

To je taky důvod, proč jsem nikdy nechtěla cabrio😂

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 21:47
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

No tak treba automat kdyz se podelaj brzdy ve chvili kdy jedete padesat a pod auto vam skoci zenska co proste musi ted prebehnout.... S automatem byste si zazili tahanice po soudech a modlili se at jsoj to jen tezky zlomeniny. S manualem se srazce zabranilo. A ne tahat rucku v padesatce kdyz navic clovek nabira bych fakt nechtela. Max bych prd eli sejmula nekoho jinyho.

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 21:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Nebo kdyz to ficite po rychlostce krasny rovný stovkou a nejakej kr ipl vam tam z vedlejsky vlitne toutez rychlosti a nenapadne ho nic lepsiho nez kdyz vas kus pred zmerci zapichnout to tak ze stoji ve vasem pruhu... Asi vsichni vime co by se stalo na namokly silnici pri dupnuti na brzdu nebo pokusu o mysku... Zlatej manual

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 21:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Jasne automaty i maly auta jsou pro nekoho supr. Me velky auta a manualy zachránily zadek a krk nekolikrat. Kutalet se misto staryho medanka piana ve fabce 300m sudy lesem... Asi tu dneska nejsem... Napr.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Hmm, akorát neznám nikoho, kdo by z automatu dobrovolně přešel zpátky na manuál. Samozřejmě nemyslím ty maníky 50+, co si po rodinném velkém automatu, koupí ferrari To má ovšem jiné důvody, než nechuť k automatu

Tak tady jednoho máte....je to trošku ironie, když jsem byla mladá, ještě ne tak vyježděná, tak jsem říkala, že by bylo super mít automat, že bych nemusela řadit a můj manžel říkal, že to přeci není ono, že to kouzlo řízení je právě v tom, že člověk může řadit, no a jaká je situace dnes, já se po roce ježdění v automatu vrátila pokorně k manuálu, protože na rovinu, automat mě rozčiluje a můj manžel si už neumí představit, že by neměl automat...je to přeci tááák pohodlné.

Jinak sporťáka jsem si koupila taky, prostě proto, že jsme ho nikdy neměli, s malýma dětma to bylo jaksi taksi nepraktické, tak jsem si chtěla "na stará kolena" udělat radost, dokud jsem ještě fyzicky schopná z tak nízkého auta vylézt a čtyři roky jsem si to vysloveně užívala a to nejsem žádnej machr mezi nebem a zemí, ale opravdu dobře se mi v tom jezdilo, no teď už jsem se zase pokorně vrátila k vozu typu van....a neumím si představit, že bych měla "normální" auto, sedím vysoko, vidím daleko, auto je vyšší, takže pěkně vyhupsnu na sedačku a pak sklouznu dolů a hlavně toho hodně odvezu a vejdou se tam i moje dvě psí příšery.

Prostě manuál je pro mě jasná volba, ale máte pravdu, většinu lidí, které znám, co "čuchli" k automatu, tak už u něj většinou zůstali, pokud měli tu možnost.

28.1.2020 21:58
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Nebo kdyz to ficite po rychlostce krasny rovný stovkou a nejakej kr ipl vam tam z vedlejsky vlitne toutez rychlosti a nenapadne ho nic lepsiho nez kdyz vas kus pred zmerci zapichnout to tak ze stoji ve vasem pruhu... Asi vsichni vime co by se stalo na namokly silnici pri dupnuti na brzdu nebo pokusu o mysku... Zlatej manual

Tak ty moderní auta už to mají dost vychytaný - je tam pomalu na kazdou situaci nějaký asistent, ale přesto je manuál memu srdci bližší - přijde mi, že s ním člověk za volantem tolik nehloupne .
Když jsem měla Vipera, tak se s ním dalo super machrovat, a lítat (což samozřejmě člověk ve 20 ocení), ale to bylo tak asi všechno. Nakonec jsem byla ráda, když jsem se ho zbavila, a koupila si línýho kombíka

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 22:07
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tak ty moderní auta už to mají dost vychytaný - je tam pomalu na kazdou situaci nějaký asistent, ale přesto je manuál memu srdci bližší - přijde mi, že s ním člověk za volantem tolik nehloupne .
Když jsem měla Vipera, tak se s ním dalo super machrovat, a lítat (což samozřejmě člověk ve 20 ocení), ale to bylo tak asi všechno. Nakonec jsem byla ráda, když jsem se ho zbavila, a koupila si línýho kombíka

Neznam automat s asistenty co by tohle zmak jinak nez bourackou nebo smykem.

28.1.2020 22:18
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Neznam automat s asistenty co by tohle zmak jinak nez bourackou nebo smykem.

Dnešní auta už snad smyk ani neumí přes všechny ty ABS, ASR, ESP a já nevím čeho ještě

28.1.2020 22:18
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Jinak je divné, že tady do té auto diskuse nepřijdou se svou troškou do mlýna i chlapi?!? Třeba by nás poučili(nebo přidali alespoň svůj pohled na věc)

28.1.2020 22:21
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

lesnížínka napsal(a):
Jinak je divné, že tady do té auto diskuse nepřijdou se svou troškou do mlýna i chlapi?!? Třeba by nás poučili(nebo přidali alespoň svůj pohled na věc)

Myslíte třeba Vetřelec? 🤫

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 22:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

No ale fakt ukazte mi kterej automat s asistentem to ze 100/110 zapichne na 15m na mokry silnici bezpecne tak aby to auto nesmet nebo se vyhne tak aby nesel do smyku... Nevim o tom ze by tohle jakejkoli asistent zvladal. Hloupost. A co umi UI v aute mi staci. Pytlik vyhodnoti jako chodce a mraky dalsich preslapu.
Kdo tyhle vyspely berlicky ktery stejne nejsou spolehlivy potrebuje nemel by podle me vubec za volant lizt.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 22:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No ale fakt ukazte mi kterej automat s asistentem to ze 100/110 zapichne na 15m na mokry silnici bezpecne tak aby to auto nesmet nebo se vyhne tak aby nesel do smyku... Nevim o tom ze by tohle jakejkoli asistent zvladal. Hloupost. A co umi UI v aute mi staci. Pytlik vyhodnoti jako chodce a mraky dalsich preslapu.
Kdo tyhle vyspely berlicky ktery stejne nejsou spolehlivy potrebuje nemel by podle me vubec za volant lizt.

Zlatá 110 LS :-))

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 22:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když jste u těch automatů, ještě se učí a zkouší v autoškole technické minimum?

28.1.2020 23:04
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No ale fakt ukazte mi kterej automat s asistentem to ze 100/110 zapichne na 15m na mokry silnici bezpecne tak aby to auto nesmet nebo se vyhne tak aby nesel do smyku... Nevim o tom ze by tohle jakejkoli asistent zvladal. Hloupost. A co umi UI v aute mi staci. Pytlik vyhodnoti jako chodce a mraky dalsich preslapu.
Kdo tyhle vyspely berlicky ktery stejne nejsou spolehlivy potrebuje nemel by podle me vubec za volant lizt.

No, přiznám se, že neznám ani manuál, co to ve 110 km/h na mokré silnici zapíchne na 15 metrech.

Naproti tomu občas jezdím s Hyundai i 55 v automatu, a na to jaká je to kráva, tak má hodně jedovatý brzdy - tam na to dupnout, tak proběhnu čelním sklem snad i se sedadlem

Neregistrovaný uživatel

28.1.2020 23:10
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Inspektor Pišišvor napsal(a):
No, přiznám se, že neznám ani manuál, co to ve 110 km/h na mokré silnici zapíchne na 15 metrech.

Naproti tomu občas jezdím s Hyundai i 55 v automatu, a na to jaká je to kráva, tak má hodně jedovatý brzdy - tam na to dupnout, tak proběhnu čelním sklem snad i se sedadlem

Taky jsem to nezapichla. Ale podrazeni manualkou mi dovolilo dostatecne rychle zpomalit tak abych i v mysce mela odpich a nehodilo me to do smyku. Takze jsem se vyhla. O chlup ale vyhla. Stejne jako kdyz to do me napalil deda co jel z vedlejsky rychlý podrazeni stoceni a vyhla jsem se narazu. Jakakoli brzda nebo jen zpomaleni by mi nedovolilo bezpecne stocit auto na odbočku (jela jsem po hlavni a dotycnej prejizdel hlavni) napalil by mi to primo do dveri ridice. Takhle to odsralo jen pravy predni blatnik kolo atd. Pro starý auto totalka. Pro jeho silena oprava ale nesmetli jsme pani co z teto odbocky vyjizdela a nic se nikomu nestalo (v podstate se po me svez). Bohuzel jsem na tohle magnet a pito mce potkavam casto. Stejne jako kdyz v zime na ledovce v sileny vanici potkate tesne za zatackou neosvetlenou bilou dodavku co vidite az par m od sebe. Holt smolar....

neverend

29.1.2020 01:48
neverend

XXX.XXX.213.247

Hele když prostě máte blbý den,nezachrání Vás žádné SUV.
https://youtu.be/CpZ_ug_dHos

neverend

29.1.2020 02:05
neverend

XXX.XXX.213.247

A jen tak pro zajímavost ještě něco co majitelé SUV sice neradi slyší,ale je dobré si to alespoň přečíst.
https://www.autoforum.cz/bleskovky/suv-mozna-nejsou-tak-bezpecna-jak-se-rika-trapi-je-jeden-zasadni-problem/

29.1.2020 02:59
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jj, na kouli nedám dopustit!

... a automatům taky nehovím - jako přežiju to, ale manuál pro mě k řízení patří (si nepřipadám jak v šalině 🤪)

Říká se, že kdo je duší řidič, tak automat nechce. Já jej nechci z principu, ale i proto, že nemám na to kupovat si jiné auto...
Právě jsem se vrátila z cest, najezdila jsem teď za večer 300km, což je i na mě moc (řídím denně, ale ne tolik km), takže návrat domů nebyl bez problémů. Ještě jsem totiž vezla domů za město kolegyni a její matku jsem zas vezla od ní do jejího bytu na druhém konci než bydlím já. No, a míjíme policajty...a už jsem je měla v patách! Za pár vteřin diskotéka - blikání, houkání, prosvěcování dálkovými. Tak jsem si říkala, že jsem asi překročila rychlost, oni jsou vždy takoví tajnosnubní - nejdříve mile řeknou jen "Paní řidičko, silniční kontrola, předložte doklady." Každopádně jak jsem vezla domů tu mámu kolegyně, tak jsem měla doklady na zadním sedadle. Vystoupím, a protože mám všeho za dnešek/včerejšek plné brýle, tak jsem sama sebe překvapila, jak jsem zavrávorala - únavou. Periferním pohledem jsem zaznamenala významný pohled cajtů na sebe. A hned: "Paní řidičko, jste ochotna se podrobit dechové zkoušce?" A já, že ano, ale ještě jsem tam cosi zabrblala - jako že jsem unavená (v duchu jsem byla teda naštvaná za další zdržení takto v noci). A zase dotaz:"A ta únava Vám brání ve vykonání dechové zkoušky?" Tak už jsem neprotestovala, ale v duchu jsem se modlila, aby ten nealko Birell, co jsem před jízdou měla, nakonec neměl nějaký významný alkec.
Po výsledku 0.0 mi zasalutovali a prý, že vše v pořádku...tak snad ani s tou rychlostí nakonec nebyl problém. S tím dejcháním mě naštvali - nepřipadám si jako typ člověka řídícího v podnapilosti, ale s krátkým odstupem je plně chápu - fakt jsem zavrávorala, do toho u nás ledovka - ještě jsem se před nimi mohla rozplácnout. To bych - předpokládám - pak musela možná i "lízat".

29.1.2020 03:17
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Úplně vidím, jak se všem třem, vašemu kamarádovi a jeho rodičům, svíraly půlky, aby majitel psů či svědek nezavolal policii. Ale já bych jim to přála. Člověk bez řidičáku nemá za volantem co dělat. Vůbec to ani jeden z nich nedomyslel.

No, neříkám, že je to správné, co teď napíšu, ale můj táta mě naučil řídit opravdu dost brzy - mohlo mi být cca 14 - 15 let (přesně už nevím). Ale bylo to na chalupě - na louce, která tehdy patřila nám. Samozřejmě, že na dopravní komunikaci by to byla nehorázná nezodpovědnost. (Tím také "Balu" rozhodně neobhajuji to, co udělal údajný kamarád (?) zadavatele). Můj táta obecně miloval auta, měl tehdy hodně silné, ale samozřejmě jsem začínala s ježděním na jedničku a postupně se učila vždy zas něco navíc. Když jsem si pak v plnoletosti dělala papíry, tak jsem se ale cítila poměrně ochuzená o ježdění. Instruktor po první jízdě se mnou naznačil, že mě pomalu nemá co učit, a jaký že jsem to talent , ale opravdu jsem toho najezdila během autoškoly významně méně než sestřenice, s níž jsem dělala papíry zároveň. Tehdy (dávno již tomu ) nebyla nějaká extra přísnost či hlídanost toho, jestli jsem opravdu absolvovala přesně počet hod, kolik jsem absolvovat měla...

Jinak nevím, proč mám v případě zadavatele pocit, že žádný kamarád neexistuje, nýbrž píše o své zkušenosti... Ať tak či tak, v ostrém provozu je to opravdu zhovadil.st.

29.1.2020 03:29
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT :Já přidám historku : Starší rodiče, otec artrozu v kolenou, 14 ti letý syn....Na výletě v kopcích. Auto na parkovišti pod kopcem, na kopec silnička k horské chatě, jak to tak bývá. Rodiče se na synův "vkus" moc courali, oznámil, že jde napřed, rodiče si neuvědomili, že klíče od auta jsou v tom batohu, který má momentálně synek na zádech. Dost se divili, když si to proti nim sypal v autě, že prý už se nemohl koukat na to, jak se táta vleče.....
Tedy dodám - žádného psa nepřejel.
A kdo asi toho 14ti letého naučil jezdit?
At hodí kamenem, kdo je bez viny :-)) Který kluk jde do autoškoly a neumí jezdit?
To jenom dospělé ženské a pak jsou za blbky :-(

Jé vidíte, já to čtu zase postupně...ale moje vlastní zkušenost říká, že nejen kluci chodí do autoškoly a již umí řídit.

29.1.2020 03:37
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Znám osobně experta, který nechává svého těžce postiženého syna řídit auto v provozu na silnici 1třídy, když jsem je viděla, málem sem se leknutím vybourala. Když jsem mu pak řekla že to je nezodpovědnost, tak se ještě urazil, Se sebevrahy nikdo nehne.

Co "se sebevrahy", ono se také lehce mohou stát vrahy.
Včera jsem četla článek o té šílené nehodě na Plzeňsku, jak se tam velmi vážně zranila celá rodina. Nejhorší je asi to, že pětiletá dívenka ochrnula, její babička přišla o paži, maminka bojovala o život, protože měla protržené střeva,... Hrozné, a zavinil to dle všeho mladej floutek v protisměru.

29.1.2020 05:48
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

fikovnice napsal(a):
Říká se, že kdo je duší řidič, tak automat nechce. Já jej nechci z principu, ale i proto, že nemám na to kupovat si jiné auto...
Právě jsem se vrátila z cest, najezdila jsem teď za večer 300km, což je i na mě moc (řídím denně, ale ne tolik km), takže návrat domů nebyl bez problémů. Ještě jsem totiž vezla domů za město kolegyni a její matku jsem zas vezla od ní do jejího bytu na druhém konci než bydlím já. No, a míjíme policajty...a už jsem je měla v patách! Za pár vteřin diskotéka - blikání, houkání, prosvěcování dálkovými. Tak jsem si říkala, že jsem asi překročila rychlost, oni jsou vždy takoví tajnosnubní - nejdříve mile řeknou jen "Paní řidičko, silniční kontrola, předložte doklady." Každopádně jak jsem vezla domů tu mámu kolegyně, tak jsem měla doklady na zadním sedadle. Vystoupím, a protože mám všeho za dnešek/včerejšek plné brýle, tak jsem sama sebe překvapila, jak jsem zavrávorala - únavou. Periferním pohledem jsem zaznamenala významný pohled cajtů na sebe. A hned: "Paní řidičko, jste ochotna se podrobit dechové zkoušce?" A já, že ano, ale ještě jsem tam cosi zabrblala - jako že jsem unavená (v duchu jsem byla teda naštvaná za další zdržení takto v noci). A zase dotaz:"A ta únava Vám brání ve vykonání dechové zkoušky?" Tak už jsem neprotestovala, ale v duchu jsem se modlila, aby ten nealko Birell, co jsem před jízdou měla, nakonec neměl nějaký významný alkec.
Po výsledku 0.0 mi zasalutovali a prý, že vše v pořádku...tak snad ani s tou rychlostí nakonec nebyl problém. S tím dejcháním mě naštvali - nepřipadám si jako typ člověka řídícího v podnapilosti, ale s krátkým odstupem je plně chápu - fakt jsem zavrávorala, do toho u nás ledovka - ještě jsem se před nimi mohla rozplácnout. To bych - předpokládám - pak musela možná i "lízat".

To foukání si vůbec beberte osobně - je to běžná součást silniční kontroly.
Spíš bych před nimi vynechala tu poznamku o únavě - vy totiž unavená správně za volant sednout nesmíte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 05:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, jenže zaměstnavatel nebo klient se na to neptá:D kdybych nemohla řídit unavená, jakože fakt ne, a bylo by to považováno za relevantní placenou omluvu, to by bylo něco jiného.

takhle.... jako uznávám, že když je člověk tak k.o. že mu nedává pořádně smysl to, co na silnici vidí, hlavně když je tma a všechno jsou jen legrační světýlka, je to asi trochu nebezpečné, ale co člověk nadělá.

29.1.2020 06:10
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jo, jenže zaměstnavatel nebo klient se na to neptá:D kdybych nemohla řídit unavená, jakože fakt ne, a bylo by to považováno za relevantní placenou omluvu, to by bylo něco jiného.

takhle.... jako uznávám, že když je člověk tak k.o. že mu nedává pořádně smysl to, co na silnici vidí, hlavně když je tma a všechno jsou jen legrační světýlka, je to asi trochu nebezpečné, ale co člověk nadělá.

To je jasný - taky občas jezdím "na autopilota", ale nebudu to vykládat policajtům

29.1.2020 10:13
Varaxi

XXX.XXX.1.226

fikovnice, Vy tedy máte zážitky s policisty. :)
Já je mám veskrze pozitivní.
Jednou jsem takhle jela z práce domů a zdálo se mi, že protijedoucí auto na mě zablikalo dálkovými světly. Tak si říkám, třeba je tam na silnici skokánek... Neřešila jsem to, dokud nezablikalo druhé. To už jsem si říkala, že asi nesvítím, tak jsem něco pošmátrala na palubní desce, ujistila se, že svítí všechny kontrolky, co obvykle, a jela dál - když vtom na mě zablikalo třetí auto.
To už nemůže být jen tak, na tom autě je něco špatně, asi mi upadl blatník nebo rozbité světlo nebo moc kouře z výfuku nebo něco, co je vidět zvenku, ale ze vnitř ne. Zastavila jsem na nejbližším možném místě, na zastávce autobusu. Vystoupila jsem z auta a obcházela je, abych zjistila, co všechno je špatně, když za mnou přišel, podotýkám, že pěšky, policista. A povídá vcelku přísným tónem - slečno, tady nemůžete parkovat, tady je autobusová zastávka. Vysvětlila jsem mu, že to samozřejmě vím, ale že mám závadu na vozidle. Policista úplně obrátil a ptal se mě, s čím mi může pomoct a co konkrétně mám za problém. Opáčila jsem, že to právě nevím, ale že na mě blikala protijedoucí auta a že teda něco špatně s autem musím mít.
Policista se zatvářil velice shovívavě, cukal mu u toho koutek, ale zachoval profesionalitu, a povídá: Víte, slečno, my tu za zatáčkou měříme rychlost vozidel, tak na Vás blikali, abyste jela pomalu.
Nedostala jsem pokutu za zastavení na zastávce ani za nic jiného, ještě mi zastavil auta, abych mohla nacouvat do silnice, a nechal mě odjet.

Neregistrovaný uživatel

29.1.2020 10:16
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

neverend napsal(a):
A jen tak pro zajímavost ještě něco co majitelé SUV sice neradi slyší,ale je dobré si to alespoň přečíst.
https://www.autoforum.cz/bleskovky/suv-mozna-nejsou-tak-bezpecna-jak-se-rika-trapi-je-jeden-zasadni-problem/

Suv jsou dnes stejne plecky jako jina auta. Posledni slusna se delala v 90.letech. Ja mluvila o tezkych rozlozitych sedanech a kombicich. Suv az na starsi modely a vyjimecne par novych je k prdu.
Asi nejbezpecnejsi co jsem zazila bylo stary piano mercedes. 300m sudy lesem a odnesly to jen skla a plechy pomackany. Jinak auto bez ztráty kytičky plne pojízdny. Stary bavoraky podobneho rocniku tez luxus... A ani citroeny nebyli tehdy nejhorsi. Nevlastni tata byl autoklempir a automechanik tak se nam na dvore v dilne ocitlo leccos.
Ted nedam dopustit na pitomyho renaulta z roku 99.nafta,manual,kombik.
Zlaty auto. Zadek mi parkrat zachranil. Jednou slo o zivot. Dokud se udrzi na kolech tak zustane a to uz se blizime k pulega nájezdu.

Neregistrovaný uživatel

29.1.2020 10:19
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Jinak. Dnesni auta odchazej rychle. Tatovo starý mercedes model co byl po pianu. Kupoval ho kdyz mel 400tis nalitano. Prodaval kdyz 800tis. Auto dodnes plne pojizdny a v provozu a hnat si to po dalnici umi furt (pravda neda 160 ale provoz nezdrzi) tohle zadnej novej model s tunou asistentu nezmakne. Jo a plechy dvere, kapota narazniky, puvodni. Co vim menil se akorst nejakej blatnik vpredu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 10:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak já jednou jela z práce fakt úplně vyflusaná, zařizovali jsme hospodu, celej den se uklízelo (už několik dní po sobě), stěhovalo a v deset večer jedu dom a kousek od baráku policajti, už si nepamatuju, co jsem měla špatně, buď mi něco nesvítilo a nebo něco chybělo v povinné výbavě....a policajti, tak co s tím budeme dělat, to je na pokutu...za normální situace bych zahrála ženu v nesnázích, svedla všechno na neschopného manžela a v nejhorším případě uronila i slzu nebo zažertovala, něco ve stylu "bylo to způsobeno mojí lehkomyslností a nezodpovědností, ale když mi pořádně vynadáte, tak už to nikdy neudělám", prostě dle situace, ale bohužel mě nechytli v té pravé diplomaticko- ženské náladě...prostě ten den to byla poslední kapka a na férovku jim říkám "pánové, já už toho mám dneska fakt plný zuby, jsem celej boží den na nohou a na tohle už nemám patrony, takže si tady klidně nechte to auto (měla jsem takový postrkovadlo, starýho bavoráka), klíče jsou v zapalování a já jdu domů" vzala jsem si kabelku, zabouchla jsem dveře a....no co budu povídat, tohle asi nečekali a asi jsem vypadala velmi odhodlaně, takže mě nakonec ještě chlácholili a asi byli rádi, když tu bláznivou ženskou přemluvili, aby si sedla zpátky do auta a odjela s ním.

29.1.2020 12:19
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Dobré zážitky holky

Dovolím se ohradit: SUV nejsou plečky, pokud si koupíte pořádné a ne nejlevnější na trhu jen proto, aby jste měl SUV.
Jak někdo dával, že nedrží na cestě....tak pochopitelně se sporťákem se to srovnávat nedá, ale se sedanem dnešní moderní SUV už ano. Pokud umíte houby řídit, vyletíte ze zatáčky s tím sedanem zrovna tak, se starým bez všech těch systémů ochrany ani nemluvě. Máme tady jednu takovou zrádnou zatáčku, já si s Fabkou netroufnu projet ji tak rychle, jako muž s SUV. To cítíte, že se tam to SUV ani nehne...na rozdíl od Fabie, už proto, že je to těžké auto(ovšem kdyby se hnulo, to by pak byl nářez )

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 16:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak přidám ještě jednu, pro mě úsměvnou historku s policajtama.
Bylo to v době, kdy jsem měla žlutou Alfu romeo GTV, docela nápadný auto, jedu domů a už pod kopcem asi půl kiláku od baráku jsem dojela policajty, projeli jsme křižovatkou, ve stejném směru a jedeme....u nás před barákem bych se sice potřebovala na silnici otočit, protože barák máme na druhý straně, ale poté, co tam jedna dáma popárala asi 5 zaparkovaných aut, nám tam nakreslili plnou čáru...přede mnou ti policajti, tak si říkám nebudu provokovat a jela jsem teda za nima do kopce asi dalších 300-400 metrů, kde je areál jedný firmy a dá se tam na parkovišti otočit a sjet zpátky dolů, co čert nechtěl, oni se tam otáčeli taky, tak jedu zase za nima z toho kopce a ještě si říkám, aby si nemysleli, že je sleduju nebo že něco chci...no a přímo před mým domem majáky...stop...a už šel policista ke mě, tak jsem otevřela okýnko a volám....já vás nesleduju, já tady bydlim...nechal si ukázat doklady a prej, no fakty bydlíte přímo tady, nám to bylo divný, že se nás takovou dobu držíte

29.1.2020 17:25
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To foukání si vůbec beberte osobně - je to běžná součást silniční kontroly.
Spíš bych před nimi vynechala tu poznamku o únavě - vy totiž unavená správně za volant sednout nesmíte.

To já vím a já se na ně ani nezlobím...já opravdu řídím cca 30let (uf, ani se mi tu číslovku nechce psát!) - do loňska bez nehody, loni dvě nehody, teda ťukance, škrábance, promáčklej blatník, nárazník atd. od dvou neumětelů kratičce po sobě. Poprvé jsem si auto vyzvedla, osobu, která do mě napálila zezadu na STOPce její neschopnost stála 25 tis. (teda její pojišťovnu) a asi 2 týdny poté soused (asi 50letej chlap do mě naboural, když vyjížděl z kolmého parkování vedle mě - není snad nic jednoduššího; navíc chtěl ujet a náhoda tomu chtěla, že jsem seděla zrovna v autě a začala na něj mávat, tak se vrátil) - škoda 11 tis. Myslím, že mi včera cajti snad ani pořádně nerozuměli - já spíš něco brblala, že mám za sebou několik h jízdy a před tím několik h přednášení, ale opravdu víc pro sebe než nahlas. A dávala jsem během řízení pauzy, ale i tak holt už na mnoho hod za volantem v kuse nejsem zvyklá. Nicméně s tím foukáním - ono to bylo přece tak, že se schvalovalo, že při KAŽDÉ silniční kontrole se bude nechávat foukat. A já teda už zažila kontroly, kdy jsem nefoukala, respektive většina kontrol tak probíhala. Takže nevím, zda je to na libovůli policie nebo jak to je. Včerejšek také připočítávám té pozdní noční hodině.

29.1.2020 17:36
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jo, jenže zaměstnavatel nebo klient se na to neptá:D kdybych nemohla řídit unavená, jakože fakt ne, a bylo by to považováno za relevantní placenou omluvu, to by bylo něco jiného.

takhle.... jako uznávám, že když je člověk tak k.o. že mu nedává pořádně smysl to, co na silnici vidí, hlavně když je tma a všechno jsou jen legrační světýlka, je to asi trochu nebezpečné, ale co člověk nadělá.

Jo, souhlasím s Vámi...plus ono fakt s věkem ta únava přichází dřív - překvapivě...

Ale když si vzpomenu na ten včerejšek (vlastně dnešek), tak si vybavuji, že jsem chtěla těm cajtům říct, kde že jsem to přednášela (město) a najednou v hlavě pusto a prázdno a mlha, odkud že to jedu! Já fakt můžu být ráda, že jsem včera i nelízala...

Btw, jsme tu skoro samý ženský, už jste kontrolu na fet některá zažily?

29.1.2020 17:43
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Moje zemřelá teta byla expert na řízení - to byly cca 70. - 80. léta a ona třeba jela (naštěstí vše znám jen z vyprávění) a jela strašně při krajnici, téměř najížděla na chodník. Silnici tam lemovaly lampy, a ona že tam prostě vidí líp. Až po několika km jí došlo, že jede pozdě večer s nezapnutými světly! Tak ji to holt táhlo k pouličnímu osvětlení...

No a pak jednou zas jela s autem na technickou. A když si auto přebíral technik, tak mu zcela naivně říká:"Jo, a pravé přední a zadní dveře nejdou otevřít, kdybyste tam něco potřebovali, tak se tam dostanete zleva!"

29.1.2020 17:51
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Varaxi napsal(a):
fikovnice, Vy tedy máte zážitky s policisty. :)
Já je mám veskrze pozitivní.
Jednou jsem takhle jela z práce domů a zdálo se mi, že protijedoucí auto na mě zablikalo dálkovými světly. Tak si říkám, třeba je tam na silnici skokánek... Neřešila jsem to, dokud nezablikalo druhé. To už jsem si říkala, že asi nesvítím, tak jsem něco pošmátrala na palubní desce, ujistila se, že svítí všechny kontrolky, co obvykle, a jela dál - když vtom na mě zablikalo třetí auto.
To už nemůže být jen tak, na tom autě je něco špatně, asi mi upadl blatník nebo rozbité světlo nebo moc kouře z výfuku nebo něco, co je vidět zvenku, ale ze vnitř ne. Zastavila jsem na nejbližším možném místě, na zastávce autobusu. Vystoupila jsem z auta a obcházela je, abych zjistila, co všechno je špatně, když za mnou přišel, podotýkám, že pěšky, policista. A povídá vcelku přísným tónem - slečno, tady nemůžete parkovat, tady je autobusová zastávka. Vysvětlila jsem mu, že to samozřejmě vím, ale že mám závadu na vozidle. Policista úplně obrátil a ptal se mě, s čím mi může pomoct a co konkrétně mám za problém. Opáčila jsem, že to právě nevím, ale že na mě blikala protijedoucí auta a že teda něco špatně s autem musím mít.
Policista se zatvářil velice shovívavě, cukal mu u toho koutek, ale zachoval profesionalitu, a povídá: Víte, slečno, my tu za zatáčkou měříme rychlost vozidel, tak na Vás blikali, abyste jela pomalu.
Nedostala jsem pokutu za zastavení na zastávce ani za nic jiného, ještě mi zastavil auta, abych mohla nacouvat do silnice, a nechal mě odjet.

Že?
A narovinu píšu, že některé zážitky jsem si netroufla sem ani napsat... A vím, že mnohokrát v dávné minulosti při mně fakt stáli všichni svatí...

Ale taky písnu ještě jednu historku. Ta je stará několik let. Jedu po městě, kde mám chalupu, pozdě večer a v tom setina sekundy - úplně mě oslnilo světlo z boku - a ptž to znám již z minulosti , tak mi hned bylo jasný, co se stalo - bleskli mě cajti, kteří tam měřili rychlost... Čím dál víc mě to deptalo, tak asi po 10km otočka a vrátila jsem se na místo činu. Tam fakt v civilním autě Policie. Já hned za nima:"Prosím Vás, já nevydržím čekat na nějakou obsílku, já tu před chvílí jela a vy jste mě asi vyfotili, tak se jdu zeptat, co můžu očekávat." A oni:"Jo, to jste Vy s tím černým autem, no my jsme dostali nový přístroj a na Vás jsme to jen testli." Sranda byla, že ve finále jsme se pomalu omlouvali vzájemně.

29.1.2020 17:58
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Varaxi napsal(a):
fikovnice, Vy tedy máte zážitky s policisty. :)
Já je mám veskrze pozitivní.
Jednou jsem takhle jela z práce domů a zdálo se mi, že protijedoucí auto na mě zablikalo dálkovými světly. Tak si říkám, třeba je tam na silnici skokánek... Neřešila jsem to, dokud nezablikalo druhé. To už jsem si říkala, že asi nesvítím, tak jsem něco pošmátrala na palubní desce, ujistila se, že svítí všechny kontrolky, co obvykle, a jela dál - když vtom na mě zablikalo třetí auto.
To už nemůže být jen tak, na tom autě je něco špatně, asi mi upadl blatník nebo rozbité světlo nebo moc kouře z výfuku nebo něco, co je vidět zvenku, ale ze vnitř ne. Zastavila jsem na nejbližším možném místě, na zastávce autobusu. Vystoupila jsem z auta a obcházela je, abych zjistila, co všechno je špatně, když za mnou přišel, podotýkám, že pěšky, policista. A povídá vcelku přísným tónem - slečno, tady nemůžete parkovat, tady je autobusová zastávka. Vysvětlila jsem mu, že to samozřejmě vím, ale že mám závadu na vozidle. Policista úplně obrátil a ptal se mě, s čím mi může pomoct a co konkrétně mám za problém. Opáčila jsem, že to právě nevím, ale že na mě blikala protijedoucí auta a že teda něco špatně s autem musím mít.
Policista se zatvářil velice shovívavě, cukal mu u toho koutek, ale zachoval profesionalitu, a povídá: Víte, slečno, my tu za zatáčkou měříme rychlost vozidel, tak na Vás blikali, abyste jela pomalu.
Nedostala jsem pokutu za zastavení na zastávce ani za nic jiného, ještě mi zastavil auta, abych mohla nacouvat do silnice, a nechal mě odjet.

To je super příhoda!
Ale něco se mi plete s tím mým milionem zážitků, že mi za to probliknutí protijedoucím autům na výstrahu, že tam je hlídka, jiní policajti vynadali, že proti předpisům zbytečně používám světelnou houkačku! Naštěstí z toho byla jen domluva... Jo, někdy se to dá ukecat...

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 18:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

já teda žádné veselé zážitky s policejní hlídkou nemám :D

nejvtipnější byla asi jen kontrola, která mě stavěla při cestě z prasečáku - z prasečáku, kam takové věci jako fungující sprchy nedorazily a ono by to asi stejně nepomohlo. vyznačovala se tím, že byla velice, ale velice krátká.

29.1.2020 18:08
fikovnice

XXX.XXX.134.11

A asi úúúplně nej historka s mámou, ještě když žila. Vezla jsem ji na nákup do obchodňáku, mamka už byla špatně mobilní, měla velké problémy s páteří. Po nákupu jsem chtěla být co nejdřív doma a při vyjíždění z parkoviště u OC jsem na STOPce přibrzdila, ale neuvedla úplně auto do klidu. No, a už jsem je měla za sebou. Tak mě zastavili a zas:"Paní řidičko, předložte prosím doklady." Já, vědoma si toho, co jsem provedla, tak říkám:"Ano, ano, hned." No ale vtom do toho vstoupila máma ze sedadla vedle mě:"Aaaach, co se děje?" Já jí říkám:"No, vidíš, zastavila nás hlídka..." A mamka veeelmi nahlas:"Aaaach, aaaaah, to jsou bolesti. Už pojedeme? Aaaach, bolí mě to i při sezení, to jsou hrozné bolesti."
A policajt po nahlédnutí do kabiny:"Prosím Vás, paní řidičko, jeďte. A příště na té STOPce opravdu zastavte." No, moje máma v mládí měla jako jednu z největších zálib ochotnické divadlo! Očividně jí to zůstalo až do vysokého věku...

29.1.2020 18:09
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
já teda žádné veselé zážitky s policejní hlídkou nemám :D

nejvtipnější byla asi jen kontrola, která mě stavěla při cestě z prasečáku - z prasečáku, kam takové věci jako fungující sprchy nedorazily a ono by to asi stejně nepomohlo. vyznačovala se tím, že byla velice, ale velice krátká.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 21:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jo, souhlasím s Vámi...plus ono fakt s věkem ta únava přichází dřív - překvapivě...

Ale když si vzpomenu na ten včerejšek (vlastně dnešek), tak si vybavuji, že jsem chtěla těm cajtům říct, kde že jsem to přednášela (město) a najednou v hlavě pusto a prázdno a mlha, odkud že to jedu! Já fakt můžu být ráda, že jsem včera i nelízala...

Btw, jsme tu skoro samý ženský, už jste kontrolu na fet některá zažily?

Kontrolu na fet nikdy a přiznám se, že i o test na alkohol jsem si musela říct, když mě zastavili policajti a jeden z nich byl známej, tak jsem hezky prosila a smutně koukala, že si to chci zkusit...vlastně nevím jaký metódy se používají dneska, já foukala, ale už ne do balónku, ale do toho přístroječku. Můj kolega v práci, mladej kluk 23 let, takovej pidižvíček vypadá na patnáct, tak ten mi nedávno, když jsme se o tom bavili říkal, že alkohol a drogy mu dělaj při každý kontrole.
No tak to asi bude tím, že už asi vypadám ve svém věku jako seriózní pani.

neverend

29.1.2020 23:00
neverend

XXX.XXX.213.247

Ten myslel že je ještě v hospodě.😀
https://youtu.be/H5EHTGJCvT0

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 23:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jo, souhlasím s Vámi...plus ono fakt s věkem ta únava přichází dřív - překvapivě...

Ale když si vzpomenu na ten včerejšek (vlastně dnešek), tak si vybavuji, že jsem chtěla těm cajtům říct, kde že jsem to přednášela (město) a najednou v hlavě pusto a prázdno a mlha, odkud že to jedu! Já fakt můžu být ráda, že jsem včera i nelízala...

Btw, jsme tu skoro samý ženský, už jste kontrolu na fet některá zažily?

Me řízení živí takže kontrol mám za sebou požehnaně... Lizani na fet proběhlo, ale spíš jen proto, aby splnili nějakou normu, podle toho co říkali 🙂

30.1.2020 09:03
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kontrolu na fet nikdy a přiznám se, že i o test na alkohol jsem si musela říct, když mě zastavili policajti a jeden z nich byl známej, tak jsem hezky prosila a smutně koukala, že si to chci zkusit...vlastně nevím jaký metódy se používají dneska, já foukala, ale už ne do balónku, ale do toho přístroječku. Můj kolega v práci, mladej kluk 23 let, takovej pidižvíček vypadá na patnáct, tak ten mi nedávno, když jsme se o tom bavili říkal, že alkohol a drogy mu dělaj při každý kontrole.
No tak to asi bude tím, že už asi vypadám ve svém věku jako seriózní pani.

Já v práci dávám dechovou zkoušku, nedostávám, takže jsem si to chtěla taky zkusit.
A třikrát mě už už zastavovali, ale vždycky mě předjelo nějak blbě auto, třeba na plné čáře nebo tak, tak zastavili je a ne mě.
A když pak konečně zastavili mě, taky jsem si musela o dechovou zkoušku říct, protože je zajímal řidičák, techničák, zelená karta a podobné, ale alkohol ne. :)
Takže zkoušku na alkohol za 4 roky každodenního řízení mám jednu. Na drogy žádnou.

30.1.2020 10:09
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

lesnížínka napsal(a):
Hmm, akorát neznám nikoho, kdo by z automatu dobrovolně přešel zpátky na manuál. Samozřejmě nemyslím ty maníky 50+, co si po rodinném velkém automatu, koupí ferrari To má ovšem jiné důvody, než nechuť k automatu

Já znám pár lidí, kteří přešli z automatu zpátky na manuál. A taky znám lidi, kteří si po zkušební jízdě s automatem jeho koupi celou rozmysleli a radši vybrali manuál. A většinou to bylo o tom, že je pak ta jízda nebavila, když to řeknu blbě, tak se za volantem nudili a neměli tam co dělat .

Třeba můj otec taky přešel z manuálu na automat (služební auto, které si nevybíral)- ze začátku na to hooodně nadával. Nakonec si teda zvyknul s tím, že třeba na nějaké delší trasy dobré, ale kdyby si mohl vybrat, tak jde do manuálu. Jinak to auto taky samo dobržďuje v koloně, drží se v pruhu (když se zapne nějaká funkce), tlumí světla, zapíná stěrače když začne pršet a nevím co všechno ještě .

No a já mám manuál a úplně obyčejné auto, kde si vlastně všechno musím udělat manuálně a jsem spokojená, stačí mi to .

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.1.2020 12:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Já znám pár lidí, kteří přešli z automatu zpátky na manuál. A taky znám lidi, kteří si po zkušební jízdě s automatem jeho koupi celou rozmysleli a radši vybrali manuál. A většinou to bylo o tom, že je pak ta jízda nebavila, když to řeknu blbě, tak se za volantem nudili a neměli tam co dělat .

Třeba můj otec taky přešel z manuálu na automat (služební auto, které si nevybíral)- ze začátku na to hooodně nadával. Nakonec si teda zvyknul s tím, že třeba na nějaké delší trasy dobré, ale kdyby si mohl vybrat, tak jde do manuálu. Jinak to auto taky samo dobržďuje v koloně, drží se v pruhu (když se zapne nějaká funkce), tlumí světla, zapíná stěrače když začne pršet a nevím co všechno ještě .

No a já mám manuál a úplně obyčejné auto, kde si vlastně všechno musím udělat manuálně a jsem spokojená, stačí mi to .

Já mám taky "obyčejné" auto, žádní asistenti, kteří by mi "pomáhali", jsem taková konzerva, pořád si říkám, že čím jednodušší auto je, tak tím míň se toho může podělat.

Neříkám, že ty "moderní funkce" co auta mají jsou špatně, ale není to nic, co bych nezvládla sama...rozsvítit, zapnout stěrače, držet se v pruhu atd atd, ale možná bych mluvila jinak, kdybych jezdila pravidelně dálky, na to moje šmrdlání "kolem komína" to fakty nepotřebuju.

31.1.2020 14:34
Zoia

XXX.XXX.211.224

Já mám starou "plečku", se kterou vyvážím psy do lesa a jezdím převážně po našem maloměstě a jsem s ní spokojená, automat mi nechybí, popravdě jsem se s ním ještě ani nenaučila jezdit. Druhý auto ale automat máme, protože muž jezdí denně hodinu do práce a zpátky a půlku času prostojí v kolonách, a ten říká, že na tohle popojíždění je automat (a celkově auto s hlídáním rozestupů atp.) je to fakt hodně výraznej upgrade, už by asi zpátky klasiku nechtěl.

Přidejte reakci

Přidat smajlík