Plemeno pro obedience/cvičení

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Alissdogs

27.1.2020 15:55
Alissdogs

XXX.XXX.66.196

Ahoj,
píšu sem protože bych chtěla poradit od zkušených chovatelů,nejlépe plemen které vypíšu níže.
Já sama jsem měla prvního pejska křížence nejspíše německého ovčáka a nyní mám malé společenské plemeno (pekinéze) a každy den s ním cvičím(ale moc jí to nebere ), je chovná takže plánujeme výstavy, už jsme se pár účastnili,také jsme byli na různých psích akcích.
Teď k otázce: Budeme se stěhovat do většího se zahradou a já bych si ráda pořídila parťáka pro naši fenku ale také pejska, kterého bych mohla cvičit(pracujeme s klikrem), vytáhnout do přírody(peki je spíš gaučáček ).
Jedíný problém u mě je že jsem nemocná a na sporty typu canicross mít nejspíš nebudu
Jsem schopná denně ujít pár kilometrů, protože jsem celý den doma tak budu se psy stále a cvičit mohu tedy jak dlouho budou potřebovat(napadá mě také dogfrisbee,cvičák a možná méně náročné agility).
Plemena co mě napadla:
Německý ovčák (+plus: není hyperaktivní,poslušnost má dobrou/inteligentní,podobné plemeno jsem měla, - minus:je k naší fence dost velký, bojím se ostrosti).
Mudi: (+plus :rychle se učí, velikostně k fence se hodí víc, moc se mi líbí vzhledově,- minus: jsou poměrně vzácní,nevím jak je to u nich s hyperaktivitou?)
Border kolie:(+plus: rychle se učí,k fence se velikostně také hodí a vzhledově se mi také líbí,-mínus: hodně lidí straší s hyperaktivitou,nevím zda není toto plemeno jen pro extrémně aktivní lidi?, prý jich je už hodně přešlechtěných?
Jako poslední mě napadl ještě Australský ovčák nebo Chodský pes
Co byste mi doporučili? Máte někdo s těmito plemeny zkušenosti,hlavně co se aktivity týče?

Děkuji za odpovědi

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 17:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

pudl střeďák.

proč? potřebujete menšího psa. takže to vylučuje NO. borderka, australák i ten mudi jsou hyperaktivky. potřebujou makat jakože hodně. pokud máte zdravotní problémy, to je špatný, co když budete mít horší den nebo týden. a borderky jsou, co je znám, taky labilní a vůbec takové dost blbé pro normálního člověka.

ale pudl. rychle se učí, bude pro každou špatnost a zároveň když zrovna nebude, tak zvládá i ten gauč.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 17:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přidávám se k bodlince ! Pudl je dobrá volba Jen momentálně není módní - a o to je lepší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 18:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi i dost záleží, na jaké úrovni chcete obedience dělat. Pokud máte větší ambice, tak borderka je jasná volba. Na vrcholové OB málokdy najdete jiná plemena. A borderky nejsou hyperaktivní, opravdu ne! Sama mám dvě, jednu výstavní a jednu echt pracovní (znám jich opravdu hodně a hodně z nich se věnují právě obedienci), bydlím v bytě, pracuju na plný úvazek (takže vaše podmínky jsou naprosto luxusní oproti mě), s psíky běhám agility a dá se to. Ale ano, je pravda že borderky mají své mouchy, chce to hodně pečlivě vybírat chovku, obecně je tam sklon k labilitě - já mám jednu pohodářku a jednu, která je hodně labiliní se sklony k agresivitě ze strachu (ale naučili jsme se spolu fungovat, i když to trvalo). Taky je obecně horší snášenlivost se psy. Nicméně na sport lepšího psa neznám, choďák ani australák takový projev nemají. Takže asi záleží, co jste ochotná obětovat. Bordera potřebuje makat hlavně hlavou, takže mírný fyzický handicap nevadí, naopak v obedienci závodí hodně lidí, kteří mají nějaká zdravotní omezení (agility by pro vás asi nebylo, tam opravdu hodně běhá i psovod). Vybírala bych po rodičích, kteří sami v obedienci závodí. Jinak pudl určitě není špatný, rozhodně je jednodušší na soužití, to určitě, ale přeci jen v tom projevu tomu psovi něco chybí. Nicméně pokud budete počítat s tím, že borderka je trochu jiná a má určité nároky, tak proč ne, ale není to hyperkaktivní pes, myslím, že ohaři nebo teriéři jsou mnohem větší raplové než bordera. Ale chce to vybírat pečlivě, zdraví jde v poslední době dost do kopru. Australák je na to zdravotně asi lépe. Co se mudiho týče, obecně znám pouze jednoho, ale říká se, že jsou to větší labilové než borderky a je u nich prý hodně epilepsie. Možná by se vám mohl líbit holandský ovčák? Zkuste kouknout.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 18:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

holandský ovčák? taky neznám jedinýho normálního. jsou to nevyrovnaní, někdy až agresivní psi.

a borderky fakt neznám normální, takové, se kterými bych chtěla žít. pase to stíny, je to agresivní ze strachu, naprosto labilní.... jo, asi budou i duševně zdravé, proč ne, ale z mého vzorku vyplývá, že šance, že si člověk domů pořídí magora, je dost velká.

27.1.2020 18:47
nadja

XXX.XXX.112.238

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
holandský ovčák? taky neznám jedinýho normálního. jsou to nevyrovnaní, někdy až agresivní psi.

a borderky fakt neznám normální, takové, se kterými bych chtěla žít. pase to stíny, je to agresivní ze strachu, naprosto labilní.... jo, asi budou i duševně zdravé, proč ne, ale z mého vzorku vyplývá, že šance, že si člověk domů pořídí magora, je dost velká.

Holanďáků znám asi 10 a jsou to pohodoví vyrovnaní psi

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 18:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

já přesně šest a doma bych nechtěla ani jednoho. možná toho nejstaršího, protože mu je jedenáct a na vysírání už nemá energii, je rád, že jde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 19:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes musí mít každý druhý borderu. Taky jsem ji chtěla, někdy v roce 1996, kdy jich u nás bylo jako šafránu a ve své velké většině dobří, normální psi.
Dnes bych určitě volila - na rekreační sport - toho středního pudla. Střední pudl z kvalitního chovu nemá s těmi kreaturami, kterých byla plná sídiště, nic moc společného. Tenkrát u nás byl mezi všemi napodobeninami jeden hnědý s PP a byla to pěkná raketa.

27.1.2020 19:29
GAELLE

XXX.XXX.55.67

ten choďák by možná byl dobrá volba. A jinak souhlas s pudlem. Kamarádka už má třetího a všichni byli super.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 19:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
ten choďák by možná byl dobrá volba. A jinak souhlas s pudlem. Kamarádka už má třetího a všichni byli super.

Další výhoda pudla proti chodskému nebo australákovi = méně uklízení, méně chlupů.
Nevím jak z chodskho, ale z australáka jsou chlupy pořád, všude a furt.......a hromady. Možná je to tím, že psice žije v podstatě v bytě ( na zahradě sama nebude.....), možná pes venku na jaře vylíná, na podzim nasrstí.

27.1.2020 20:11
GAELLE

XXX.XXX.55.67

tak zas pudl se musí stříhat a udržovat aby k něčemu vypadal

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 20:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
tak zas pudl se musí stříhat a udržovat aby k něčemu vypadal

Jasně, ale ostříhám - nechám ostříhat - a je uklizeno. Měla jsem upravované psy, byla to pohoda, proti chlupatci, co mám teď.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 21:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že Alissdogs se už neozve...
Nicméně, zadavatelko, plemena vyjmenovaná v prvním příspěvku jsou nevhodná coby "parťák" pro fenu pekinéze. Buď ji udupou, nebo vy budete nešťastná, když máte nějaké zdravotní problémy.
Co přemýšlet o menším, inteligentním a spolupracujícím plemeni? Tedy předpoklácám, že by nový pejsek byl v domě s vámi. Zde zmíněný pudlík by byla dobrá volba. Dále bych vybírala spíše ve společenských a menších plemenech. Například papillon, brabantík, klidně i corgi - šikovná plemena nejen na obedience, jen tedy frisbee by muselo lítat hodně nízko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2020 21:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Například papillon" - taky dobrý výběr.
Možná i šeltička, kdyby zadavatelka měla antipatie k pudlíkovi. Ale po pčlivé volbě ( zdraví a "nervy" )

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 12:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

...papillon už výše zmiňovaný.......svižný pes, který je schopen se naučit ve své podstatě cokoli.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 14:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

OT: zrovna minulý týden jsem si vzpoměla na pekiňáky, že už jsem žádného dlouho,dlouho neviděla, v devadesátkách jich všude bylo....
Nebyla by fotečka?
Jinak pudlík dobrá volba...i ten malý.

Neregistrovaný uživatel

29.1.2020 01:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: zrovna minulý týden jsem si vzpoměla na pekiňáky, že už jsem žádného dlouho,dlouho neviděla, v devadesátkách jich všude bylo....
Nebyla by fotečka?
Jinak pudlík dobrá volba...i ten malý.

A vymizeli i japoncici. Pritom povahove jsou to dokonalí psi a ti co jsme meli byli i dost fyzicky zdatni na svuj vzhled. (x kilometrove vychazky kazdy den a radeni s vetsimi psy)

29.1.2020 10:01
LájošM

XXX.XXX.14.251

Na obedience jsou bordery nejlepší, ale chce to zkušenost, neudělat chyby hned na začátku při výchově. Udělat z ní magora je velmi snadné.
Mudi je sice malý pes, ale skutečně velmi energický, není to s ním tak lehké, jak by se vzhledem k jeho velikosti zdálo.
Holanďáků znám jen pár, ale až na jednu fenu jsou to nevyrovnaní psi, plně souhlasím s Bodlinkou. Kamarádka má tak protivnou a agresivní fenu, že se to málokdy vidí. A to s ní pořád pracuje, chodí mezi psy i lidi, běhá agility, poctivě chodí na cvičák.Zkoušky udělá, ale na běžný život to není s ní pohoda.
Píšete, že NO není hyperaktivní, ale ono je to trošku jinak. Moc záleží na rodové linii. A hlavně na výchově. Pokud nejste zdravotně v pořádku, určitě bych neuvažoval o psovi, ale když už, tak o fence.
Ausíci a choďáci nejsou úplně na obedience vhodní. Jsou u cvičení hluční, což se promine na sportovce, ale u OB se to neodpouští. Skoro každý ausík je prostě uřvaný, u choďáka to je tak 50 na 50.
Pudlíci jsou univerzálové. Chytří, příjemní společníci, dlouhověcí, nenároční.

Poslední dobou moc nevidím tervuerenů, tam se musí sice taky hodně vybírat, ale bývají fajn společníci.

Alissdogs

30.1.2020 10:31
Alissdogs

XXX.XXX.66.196

Tak moc děkuju za reakce,
pokud se můj stav nezlepší pejska si nepořídím,jsem zodpovědná a chci aby se měl co nejlépe
Nemoc mám těžké deprese a s tím spojenou únavu,jsem zaléčená ale někdy se ozvou..
Zatím se snažím si každý den zlepšit kondičku,i když pomalu ale snažím se <3
Určitě když už by to byla fenka a před pořízením projdeme co nejvíce akcí s plemenem,sportovní akce a popovídám s chovateli daného plemene
Jinak moje fenka pekinézka je moc chytrá , každý den cvičíme s klikrem a docela jí to baví(na pekinéze :D) sice se někdy sekne ale takoví prý jsou
Je mnou hodně vymazlená a tak chodíme do domova důchodců zaměřeného pro alzheimer staroušky a dělá canisterapii (sice amatérsky ale moc jim to pomáhá), a mě to pomáhá že děláme něco dobrého <3
Jinak posílám fotečku mojí holčičky

31.1.2020 10:31
Zoia

XXX.XXX.211.224

Ta fotka je super, normálně mi rozsvítila den :-). Uvědomila jsem si, když jsem se na ní dívala, že už jsem pekinéze hodně dlouho venku neviděla, přitom dřív jich bývalo docela dost, minimálně teda na sídlišti, kde jsem vyrostla.

Jinak mi pudl taky přijde jako dobrý nápad, sama jsme uvažovala, po odchodu posledního psa, že s ním doplním smečku, měla jsme tedy zacíleno na velkého. Nakonec to rozhodování dopadlo ve prospěch druhého flata, ale časem, až bude míň energie a sil, u toho pudla asi stejně skončíme :-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2020 11:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zoia napsal(a):
Ta fotka je super, normálně mi rozsvítila den :-). Uvědomila jsem si, když jsem se na ní dívala, že už jsem pekinéze hodně dlouho venku neviděla, přitom dřív jich bývalo docela dost, minimálně teda na sídlišti, kde jsem vyrostla.

Jinak mi pudl taky přijde jako dobrý nápad, sama jsme uvažovala, po odchodu posledního psa, že s ním doplním smečku, měla jsme tedy zacíleno na velkého. Nakonec to rozhodování dopadlo ve prospěch druhého flata, ale časem, až bude míň energie a sil, u toho pudla asi stejně skončíme :-).

U velkého? Ten potřebuje stejně energie a sil jako flat, ne?

Mně se velký pudl moc líbí. Ale odrazuje mne péče o srst. Nejsem zrovna na to, psa hodiny fénovat a už vůbec bych ho hezky neupravila. Nemám výtvarný cit.

31.1.2020 11:34
Zoia

XXX.XXX.211.224

To bych neřekla, flat je hyperaktiv, který se do tří let pomalu nezastaví. Náš starší pes se "nechal" poprvý při bdělosti pohladit asi v 5 letech, do tý doby, jakmile zjistil šanci na nějakou pozornost, byl u nás s nějakou hračkou míčkem, že jako fajn, jde se něco dělat. Mladší je v tomhle o něco lepší, ale i pro něj platí, že je fakt megašťastnej za jakoukoliv práci, takže procházka-výlet super, ale procházka s nějakým cvičením megasuper, a když mám občas zdravotní problémy a moc tomu cvičeni nedáme, tak se pak se cítím provinile, že se mu tím aktivním způsobem nevěnuju dostatečně a že třeba jenom "jdeme".
No a konečně venčíme z 99 % na loukách a v lese a loveckej pud má flat silnej, tohle by předpokládám u pudla odpadlo.

Jinak to česání je taky to, co mě asi nejvíc odrazuje, na druhou stranu vloni nám mladší pes línal od února skoro do září, což taky nebylo nic moc :-).

emufa

4.2.2020 14:51
emufa

XXX.XXX.254.38

border terier je strasne prispusobivi skveli partak pro vas si myslim . snadno se uči a ma rad i prochadzki.

emufa

4.2.2020 15:00
emufa

XXX.XXX.254.38

border terier je strasne prispusobivi skveli partak pro vas si myslim . snadno se uči a ma rad i prochadzki.

emufa

4.2.2020 15:02
emufa

XXX.XXX.254.38

osheltie by mohla byt.a te pudlik

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2020 15:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zoia napsal(a):
Ta fotka je super, normálně mi rozsvítila den :-). Uvědomila jsem si, když jsem se na ní dívala, že už jsem pekinéze hodně dlouho venku neviděla, přitom dřív jich bývalo docela dost, minimálně teda na sídlišti, kde jsem vyrostla.

Jinak mi pudl taky přijde jako dobrý nápad, sama jsme uvažovala, po odchodu posledního psa, že s ním doplním smečku, měla jsme tedy zacíleno na velkého. Nakonec to rozhodování dopadlo ve prospěch druhého flata, ale časem, až bude míň energie a sil, u toho pudla asi stejně skončíme :-).

Přesně, taky si jako dítě pamatuju, že jsem pekinézů potkávala docela dost.

Přidejte reakci

Přidat smajlík