Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
28.1.2020 14:10
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

Dobrý den, už si nevím rady tak zkusím poprosit o radu tady. Máme skoro ročního psa dobrmana. Chodíme na procházky má dostatek hraček, má svůj pelech, svoje místo neustale plnou misku vody a kvalitní granule, pamlsky, prostě všechno co pes potřebuje ale neustále nám doma kňučí, když nejsme doma tak je v klidu ale jakmile jsme doma neustále kňučí v kuse i klidně 12 hodin prostě celý den, vyvenceny je naježený napity taky ale přesto to furt dělá, jsem s ním každý den doma sám je jen když jdeme nakoupit ale v tom problém není, nevím už jak mu dát najevo ať toho nechá okrikujeme ho , ven ho vezmu až přestane knucet ať pochopí prostě že to nemá dělat ale nic nepomáhá už si fakt nevím rady jsem z toho na prášky to poslouchat celé dny, hrajeme si s ním všechno ale jakmile se jdeme dívat třeba na televizi nebo jdu vařit tak to začne , okrikovani na něho neplatí je to spíše ještě horší, na cvičák jsme bohužel nechodili protože si jako štěně zlomil nohu a léčba byla dlouhá, ale už je zcela zhojen tak na jaře začneme chodit, přemýšlela jsem jestli ho ta noha nebolí třeba že kňučí kvůli tomu ale ne, na poslední kontrole bylo vše zhojeno a běhá jako kdyby ji neměl nikdy zlomenou. Moc děkuji za popripadne rady!!! (Opravdu kňučí celý každý den)

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 14:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

On by vám ten cvičák stejně pravděpodobně nepomohl, tam se obvykle naučíte tak v lepším případě k-noze-sedni, a ne takový výchovný věci.

Pokud se nepletu, jsou dobrmani známí svým pískáním-kňučením. Majitelé dobrmanů hned podezírali mýho vořecha, že má v sobě dobrmana, jakmile ho slyšeli pískat. U našeho psa jsme to během let dokázali dostat do rozumných mezí, ale určitě by to bývalo šlo ještě víc. Zamlada byl fakt děsnej. Beru to jako projev nespokojenosti (v krajním případě nervozity), jako "chtěl bych" - nějakou zábavu, pokračovat v procházce (paničko přestaň vykecávat a pojď), pozdravit se s tamtím pejskem, nakrýt tuhle fenku, ...

Kdysi jsem se o tom bavila s člověkem, co psům rozumí, a bylo mi sděleno, že takovýhle pískání se po čase stane zlozvykem a pes už si to ani nemusí uvědomovat. Chce to zarazit hned, jakmile s tím začne.

Takže pokud si jste jistý, že psovi nic není, najděte způsob, jak to zarazit. Přivolat, poslat na místo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 15:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Naučit pvel "štěkej" a následně "ticho" - třeba to pochopí i vzhledem k pískání, časem.

28.1.2020 15:13
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Katarína 23 napsal(a):
Dobrý den, už si nevím rady tak zkusím poprosit o radu tady. Máme skoro ročního psa dobrmana. Chodíme na procházky má dostatek hraček, má svůj pelech, svoje místo neustale plnou misku vody a kvalitní granule, pamlsky, prostě všechno co pes potřebuje ale neustále nám doma kňučí, když nejsme doma tak je v klidu ale jakmile jsme doma neustále kňučí v kuse i klidně 12 hodin prostě celý den, vyvenceny je naježený napity taky ale přesto to furt dělá, jsem s ním každý den doma sám je jen když jdeme nakoupit ale v tom problém není, nevím už jak mu dát najevo ať toho nechá okrikujeme ho , ven ho vezmu až přestane knucet ať pochopí prostě že to nemá dělat ale nic nepomáhá už si fakt nevím rady jsem z toho na prášky to poslouchat celé dny, hrajeme si s ním všechno ale jakmile se jdeme dívat třeba na televizi nebo jdu vařit tak to začne , okrikovani na něho neplatí je to spíše ještě horší, na cvičák jsme bohužel nechodili protože si jako štěně zlomil nohu a léčba byla dlouhá, ale už je zcela zhojen tak na jaře začneme chodit, přemýšlela jsem jestli ho ta noha nebolí třeba že kňučí kvůli tomu ale ne, na poslední kontrole bylo vše zhojeno a běhá jako kdyby ji neměl nikdy zlomenou. Moc děkuji za popripadne rady!!! (Opravdu kňučí celý každý den)

Pes je v bytě, domě? Co s ním děláte celý den, když jste s ním tedy doma. Co celý den dělá ten pes? Kolik a jak dlouhých procházek, venčení denně, co venku děláte? Jen jdete, nebo má rád třeba aporty, hrabání myší, běhání na volno, berete ho ke kolu...Možná je to jen můj pocit, ale nejspíš se nudí a potřeboval by pořádnou činnost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 15:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Naučit pvel "štěkej" a následně "ticho" - třeba to pochopí i vzhledem k pískání, časem.

Což taky může dopadnout tak, že se tím pes rozštěká a kromě kňučení budou do konce jeho života řešit ještě štěkání :)
Ne že by se mi to stalo :D

28.1.2020 15:21
rapotacka11

XXX.XXX.212.158

Katarína 23
Co se psem děláte?
Sport, cvičák?!
Když Vám bylo 10 nebo 12, bavilo by Vás procházkovat
s babčou po hřbitově? Nebo lítat na kole s dětmi,
na zimáku bruslit, plavat v bazénu?
Asi u PC, jasný.
Ale mladý pes potřebuje makat !
Chce to, baví ho to. Dva roky potřebuje Váš čas.
Tak mu ho dejte, on si Vás nevybral, byla to Vaše volba.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 15:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

No mě prostě přijde, že se nudí, chce společnost, zábavu, akci....

To je jako odvelen na místo a tam kňourinká?? Nebo chodí za vámi a kňourá.

Pokud vezmu v potaz, že bude mít pes dostatek vyžití, nejen procházky, kdy se "jen" procházíte, ale i nějaká "práce"...zaměstnat nejen tělo, ale i hlavinku, tak potom si myslím není od věci psa učit režimu...činnost a následně klid a teď nemyslím 10 minut aport a pak 3 hodiny ležet....určitě není špatné třeba po prochajdě a nějakém cvičení psa odpovelovat na místo a nabídnout mu třeba velkou hovězí kost na žužlání, aby se zabavil.
Nicméně pokud má pes dost vyžití...procházky a jiná činnost je v přiměřeném množství, tak většinou zalehne sám, protože je prostě unavený a třeba dvě (i více) hoďky chrápe....a jak píše rapotacka...je to mladý pes, potřebuje makat, i kdyby to mělo být, že doma budete schovávat předměty nebo pamlsky a necháte psa, aby je hledal.....
A u té televize??...já mám psy neakční lenochy, kteří se mnou klidně tráví čas u televize na gauči, ale i oni se třeba nudí i ve svém seniorském věku a dají mi to najevo...no tak to potom nezbývá, než zvednout zadel a jít "něco dělat"..a tak max si můžu říkat "dobře ti tak, měla jsi s nima něco dělat než jsi si k tý televizi dřepla. Rozhodně není důvod je okřikovat a odesílat na místo, ať neotravujou, protože to je moje vina, kdybych je "unavila" předtím, tak budou spát na peleších a nebudu o nich vědět.

28.1.2020 16:08
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Naučit pvel "štěkej" a následně "ticho" - třeba to pochopí i vzhledem k pískání, časem.

Povel štekej umí i na povel přestane, poslouchá je vychovaný jen to kňučení

28.1.2020 16:13
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

lesnížínka napsal(a):
Pes je v bytě, domě? Co s ním děláte celý den, když jste s ním tedy doma. Co celý den dělá ten pes? Kolik a jak dlouhých procházek, venčení denně, co venku děláte? Jen jdete, nebo má rád třeba aporty, hrabání myší, běhání na volno, berete ho ke kolu...Možná je to jen můj pocit, ale nejspíš se nudí a potřeboval by pořádnou činnost.

Pes je v bytě, jdu s ním na chvíli ven asi 3x než přítel přijde z práce, jsem na nemocenské a vycházky mám až odpoledne takže s ním nemůžu lítat po polích, to s ním jde přítel jakmile přijde z prace, máme za domem kousek pole tak chodí tam házejí si klacky běhá si jak potřebuje, vrátí se po 2 hodinách a stejně u nás stojí a kňučí. Všichni kdo mají psa tak přece chodí do práce a pes je polovinu dne doma, je to snad normální (tohle není náš případ já s ním jdu aspoň ven před dům než přítel přijde z prace )

28.1.2020 16:17
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

rapotacka11 napsal(a):
Katarína 23
Co se psem děláte?
Sport, cvičák?!
Když Vám bylo 10 nebo 12, bavilo by Vás procházkovat
s babčou po hřbitově? Nebo lítat na kole s dětmi,
na zimáku bruslit, plavat v bazénu?
Asi u PC, jasný.
Ale mladý pes potřebuje makat !
Chce to, baví ho to. Dva roky potřebuje Váš čas.
Tak mu ho dejte, on si Vás nevybral, byla to Vaše volba.

Četla jste si můj příspěvek ? Že měl zlomenou nohu a nemohl na ni skoro půl roku chodit ? A psala jsem že na cvičák v tom případě nemohl, na cvičák s ním jdeme po zimě. Chodí na dlouhé procházky se vylitat. Nemusíte mě tady urážet že jsem seděla jako malá u PC když mě ani neznáte, my ani počítač neměli, takže si vaše rypani nechte nikoho to nezajímá, prosila jsem o radu a ne o tohle, a vím co se se psem má dělat není to náš první pes, pohybu má dost hraní taky a furt to dělá proto prosím o radu.

28.1.2020 16:21
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No mě prostě přijde, že se nudí, chce společnost, zábavu, akci....

To je jako odvelen na místo a tam kňourinká?? Nebo chodí za vámi a kňourá.

Pokud vezmu v potaz, že bude mít pes dostatek vyžití, nejen procházky, kdy se "jen" procházíte, ale i nějaká "práce"...zaměstnat nejen tělo, ale i hlavinku, tak potom si myslím není od věci psa učit režimu...činnost a následně klid a teď nemyslím 10 minut aport a pak 3 hodiny ležet....určitě není špatné třeba po prochajdě a nějakém cvičení psa odpovelovat na místo a nabídnout mu třeba velkou hovězí kost na žužlání, aby se zabavil.
Nicméně pokud má pes dost vyžití...procházky a jiná činnost je v přiměřeném množství, tak většinou zalehne sám, protože je prostě unavený a třeba dvě (i více) hoďky chrápe....a jak píše rapotacka...je to mladý pes, potřebuje makat, i kdyby to mělo být, že doma budete schovávat předměty nebo pamlsky a necháte psa, aby je hledal.....
A u té televize??...já mám psy neakční lenochy, kteří se mnou klidně tráví čas u televize na gauči, ale i oni se třeba nudí i ve svém seniorském věku a dají mi to najevo...no tak to potom nezbývá, než zvednout zadel a jít "něco dělat"..a tak max si můžu říkat "dobře ti tak, měla jsi s nima něco dělat než jsi si k tý televizi dřepla. Rozhodně není důvod je okřikovat a odesílat na místo, ať neotravujou, protože to je moje vina, kdybych je "unavila" předtím, tak budou spát na peleších a nebudu o nich vědět.

Dělá to nonstop, i když stojí u mě, i když ho pošlu na místo, ven chodíme dene na 2 hodiny a více přijdeme domů a stejně stojí u nás a kňučí, já s ním bohužel nemůžu pochodovat 6 hodin po venku myslím že ty 2 hoďky na poli by mu měli stačit. Ano jenže náš pes na sedačku nesmí budeme mít miminko a nejsem zvědavá na to že malý bude na sedačce a pes na něho skočí, a to nemluvím o chlupech všude a o každodenním vysavani, ale jako to mi nevadí to k tomu patří jen konstatuji

28.1.2020 16:34
PumaCZ

XXX.XXX.219.211

2 hodiny na poli neni pro psa typu dobrman zadna prace. Zabavte mu hlavu - cvicte zakladni povely, triky, ..
Podle vaseho popisu se pes proste nudi. Mam doma to same, ale misto knuceni chodi a stipe, popripade ostentativne okusuje, co nema, takze vy mate opravdu jeste tu lepsi variantu.
I doma se se psem da dost delat. U nas je momentalne vyhlasen stav nebezpeci diky extremne silnemu vetru (9. Stupen) a vichrici, takze od odpoledne se psem misto litani venku jen nacvicuji triky. A pes je spokojeny, chrape a ja se muzu v klidu ucit :)

28.1.2020 16:41
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

PumaCZ napsal(a):
2 hodiny na poli neni pro psa typu dobrman zadna prace. Zabavte mu hlavu - cvicte zakladni povely, triky, ..
Podle vaseho popisu se pes proste nudi. Mam doma to same, ale misto knuceni chodi a stipe, popripade ostentativne okusuje, co nema, takze vy mate opravdu jeste tu lepsi variantu.
I doma se se psem da dost delat. U nas je momentalne vyhlasen stav nebezpeci diky extremne silnemu vetru (9. Stupen) a vichrici, takze od odpoledne se psem misto litani venku jen nacvicuji triky. A pes je spokojeny, chrape a ja se muzu v klidu ucit :)

Pracujeme s ním, každý den procvičujeme cviky, ale umí ty základní dokonale a taky ho to zachvilku přestane bavit, já si myslím že si prostě vynucuje pozornost, ale nemůže být s námi 24/7 ..

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 17:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jasně, že si vynucuje pozornost :) Musíte se naučit, jak mu dát najevo, že to dělat nebude. Důsledně, hned jak s tím začne.
Mimochodem k unavení psa není jen pohyb a cviky, ale i potkávání psů, lidí, různý neobvyklý aktivity. Když má něco pořád, je to pro něj normálka a neunaví se tím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 18:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Katarína 23 napsal(a):
Dělá to nonstop, i když stojí u mě, i když ho pošlu na místo, ven chodíme dene na 2 hodiny a více přijdeme domů a stejně stojí u nás a kňučí, já s ním bohužel nemůžu pochodovat 6 hodin po venku myslím že ty 2 hoďky na poli by mu měli stačit. Ano jenže náš pes na sedačku nesmí budeme mít miminko a nejsem zvědavá na to že malý bude na sedačce a pes na něho skočí, a to nemluvím o chlupech všude a o každodenním vysavani, ale jako to mi nevadí to k tomu patří jen konstatuji

No já osobně bych s ním pocvičila klidně doma, plus nějakou tu hru na "hledání", klidně zkusit učit nějaký triky, jak bylo psáno výše.
Chápu ten gauč, někdo prostě psa na gauči nechce....chlupy jsou, dobrman má navíc ty "blbé chlupy" co se zapichujou a pokud je k tomu náchylný podklad, tak to ani moc vysát nejde, nicméně si jen dovolím upozornit, že malé dítě nebude pořád jen na sedačce, že malé děti lezou po zemi a tam se tomu stejně nevyhnete.

Co se týče třeba asistence v kuchyni, tak moji psi asistují a vždycky všichni asistovali, ovšem dle mých pravidel, pokud se mi pletou, tak mají přesně určená místa, kam si zalehnou, pokud je o to požádám a tam čekají, protože ví, že když budou hodní, tak z paničky vždycky nějaký ten odřezek vypadne, popř. dá vylízat misku od tvarohu apod.

Nevím, jaký máte nastavený režim...všechny moje psy jsem vždycky od štěňat učila že je čas na aktivitu a stejně tak, jsem je učila odpočívat. Nevím, zda jste to provozovali také a jestli pejsan režim akceptoval a nebo jestli na něj zkraje bylo třeba víc času, navíc co si budeme povídat roztomiloučké štěňátko svádí k tomu, aby mu člověk věnoval podstatně víc pozornosti a on to teď prostě vyžaduje.

Ještě k tomu:
2 hoďky na poli by mu měli stačit

některému psu to stačí, některému ani zdaleka, mám psí lenochy, žádný pracovní akčňáky...dneska už seniory, ale dokud to fyzicky dávali, tak jsem s nima byla venku minimálně 4 hodiny denně..někdy i 6 hodin a to mám zahradu, takže asi tak.
S ovčandou to byly 2 hodinový procházky ráno a večer plus 1-2 hodiny s ohledem na věk následně i déle, kde se kombinovala prochajda, cvičení, lítání se psy, samozřejmě když byla štěndo a měla víc energie resp. ty intervaly činnost-klid byly kratší, tak třeba dopolko, když byla doma jen s naší babčou vymejšlela bejkárny, chtěla si hrát, ale jak rostla, tak se ty doby prodlužují a bylo to v poho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 18:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Katarína 23 napsal(a):
Pes je v bytě, jdu s ním na chvíli ven asi 3x než přítel přijde z práce, jsem na nemocenské a vycházky mám až odpoledne takže s ním nemůžu lítat po polích, to s ním jde přítel jakmile přijde z prace, máme za domem kousek pole tak chodí tam házejí si klacky běhá si jak potřebuje, vrátí se po 2 hodinách a stejně u nás stojí a kňučí. Všichni kdo mají psa tak přece chodí do práce a pes je polovinu dne doma, je to snad normální (tohle není náš případ já s ním jdu aspoň ven před dům než přítel přijde z prace )

"máme za domem kousek pole tak chodí tam házejí si klacky běhá si jak potřebuje, vrátí se po 2 hodinách"

a ja vam nevim, proc tem 2 hodinam každý, uplne kazdicky den - nejak neverim

vazne se zamyslete nad tim, jak hodne ten pes chodi ven a co tam dela.
protože zakopany pes je v tomto.

28.1.2020 18:48
PumaCZ

XXX.XXX.219.211

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"máme za domem kousek pole tak chodí tam házejí si klacky běhá si jak potřebuje, vrátí se po 2 hodinách"

a ja vam nevim, proc tem 2 hodinam každý, uplne kazdicky den - nejak neverim

vazne se zamyslete nad tim, jak hodne ten pes chodi ven a co tam dela.
protože zakopany pes je v tomto.

Mam ze zadavatelky stejny pocit, ale na druhou stranu ja i Marcela (a urcite i dalsi zdejsi diskuteri) mame obe psy, kterym ani nadstandardni aktivity nestacily a musely jsme najit jiny zpusob, jak si psy zklidnit..

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přesně, jedna věc je dostatek aktivit, druhá věc je, že tomu fakt nedám 6 hodin denně. Chce to vyvážit unavení psa a zaražení nežádoucího otravování doma. Čím dřív, tím líp, a jakožto majitel starýho psa opět mohu zopakovat, že se stářím se všechny tyhle věci přirozeně zhoršují. Takže bojujte, dokaď je mladej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 18:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

PumaCZ napsal(a):
Mam ze zadavatelky stejny pocit, ale na druhou stranu ja i Marcela (a urcite i dalsi zdejsi diskuteri) mame obe psy, kterym ani nadstandardni aktivity nestacily a musely jsme najit jiny zpusob, jak si psy zklidnit..

sorry, ale ono je to často tak, ze ze psu si hyperaktivisty lidi vyrabi

2 hodiny denne je luxusni cas na venovani se psovi - a utahate tak i super-truper sportaka.
málokdo ma denne 2 hodiny casu jen na psa.
a neknuci jim doma.

jen se ty 2 hodiny neskladaji z toho, ze stojim na kraji maleho pole a cekam az se pes na tom miste sam od sebe unavi….

28.1.2020 20:13
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"máme za domem kousek pole tak chodí tam házejí si klacky běhá si jak potřebuje, vrátí se po 2 hodinách"

a ja vam nevim, proc tem 2 hodinam každý, uplne kazdicky den - nejak neverim

vazne se zamyslete nad tim, jak hodne ten pes chodi ven a co tam dela.
protože zakopany pes je v tomto.

Jo, protože vy mě znáte a víte co dělám každý den ;) i když litá po lese že 4mi psy tak přijdeme domů a nejde si lehnout stoupne si a kňučí, prostě kdo ho nezná tak to nepochopí ..

28.1.2020 20:16
Katarína 23

XXX.XXX.32.19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
sorry, ale ono je to často tak, ze ze psu si hyperaktivisty lidi vyrabi

2 hodiny denne je luxusni cas na venovani se psovi - a utahate tak i super-truper sportaka.
málokdo ma denne 2 hodiny casu jen na psa.
a neknuci jim doma.

jen se ty 2 hodiny neskladaji z toho, ze stojim na kraji maleho pole a cekam az se pes na tom miste sam od sebe unavi….

No ano stojím na kraji pole které má ani nevím kolik hektarů a dívám se jak běhá, proboha nepište mi sem takové věci když vůbec nevíte, procházka se skládá z toho že jdeme třeba po poli 5 kilometrů hrajeme si hazeme klacky pes si běhá kam chce a řádí .. prosila jsem o radu a ne o tyhle urážlivé kecy, takže si je prosím nechte a pište jen ti kteří mi jsou ochotni poradit hezký den 😠🤷🏻‍♀️

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 21:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Měli jsme kříž. dobrmana, nebylo to nic pro mě, já mám volné myšlenky, a tak šel k lidem do práce.
Ta práce není běhání, ale opravdové zaměstnání hlavy - dnes nahání ovce a kozy spolu s borderkolií, spí ve stodole, nosí a hledá nářadí po poli, furt se učí nové věci a hlídá. Ale beze mě.
Pro mě je správný pes pitbuloidní. Řeklo by se, že tomu dvě hodiny stačit nebudou, že potřebuje 20km..ale ne.. ve skutečnosti je to sprinter (dobrman spíše vytrvalec). Sice šašek, poskakující bambula, vypadá neudolatelně (a neodolatelně samozřejmě), ale zas tolik toho zaměstnání na hlavičku nevydrží a v kombinaci s hodinovým tryskem do kopců..
Ráno si pobíhá, dělá si tak nějak, co chce. Odpoledne asi tak hodinu dvě nabité, že přijde, nažere se a spí.
Je to cvičení trpělivosti, rychlosti, detailů, nových věcí. Po cestě domů už jen nese míček a občas ho i položí na zem a kouká, jestli bych jí nepomohla ho nést :-)
Doma to jídlo a spát.
Ale ona se to musela naučit. Umí - teď musím pracovat a teď si jdeme hrát. A neprotestuje. Jde na gauč (to je můj gauč, ale prý její místo) a buď spí, nebo něco kouše).
Dvě hodiny mám málokdy.
Cesta do města veřejnou dopravou a muset dávat pozor a poslouchat na "milimetr" přesně je víc, než hodina cvalu.
Být v klidu na nějakém nepřekážejícím místě se učila po malých chvilkách..
"čekej tady" ....uplynulo 10 vteřin...hodný pes tady máš odměnu......a pak minuta.. atd.
A taky umí pískat. A dělá divné hrdelní zvuky. A bublá. Ne bublinky, ale zavřenou tlamou. Si představte, že se ten dobrman domluví s kocourem a budou pískat střídavě. Nebo jak ještě dorazí dítě ze školy. Konec. To řvu "všichni na místo".
Ale ono se tam ze začátku blbě sedí, když není co dělat.
Pomáhá naučení rozvrhu dne. Zas ne na minutu, to by pak pískal jak budík, to taky znám, v 22h večer začne nadávat, že mám jít spát.
Spíme, jíme, cvičíme, kouše se kost, stopování, běžíme, čekáme, jíme, spíme.
Jistota, stereotyp.
A práci pro dobrmany. Něco, kde musí přemýšlet. Schovka. Stopa. Hlídat pelech.
Copak já vím, co dělají dobrmani? :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 21:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Katarína 23 napsal(a):
Jo, protože vy mě znáte a víte co dělám každý den ;) i když litá po lese že 4mi psy tak přijdeme domů a nejde si lehnout stoupne si a kňučí, prostě kdo ho nezná tak to nepochopí ..

Tak pokud je to tak, že pes je vylítanej a není tedy to kňučení z toho, že by toho pohybu a činnosti bylo málo, tak striktně "na místo" a teď se odpočívá. Jako já psy rozmazluju, ale vocamcaď pocamcaď. Prostě teď se odpočívá a fertiga bez keců.
Alespoň tak to funguje u nás, třeba ráno...prochajda, snídaně a tradá na pelíšky, chodí tam automaticky.
Věnuju psům všechen svůj volný čas, můžu si to dovolit, pesani jsou můj koníček, děti mám dospělé, ale to neznamená, že když si pes pískne..zakňourá, štěkne, tak že budu hned fungovat, jak on uzná za vhodné, taky nemám čas 24/7, abych skákala, jak on píská.
Jsem rozmazlovací až na půdu, ale denní režim jede podle mě...pesani už to mají zažité a tak to dělají vlastně automaticky...ráno prochajda, pak snídaně a pak se odeberou sami na pelíšky, to samé po obědě...vyvenčení a pak stačí říct "dobrou" a jdou hajindat...minimálně 2-3 hodiny o nich nevím, jak jsem psala, učím to hned od prvního dne, co štěndo přinesu domů, akorát intervaly mezi jednotlivými činnostmi se postupem času-věku psů prodlužují.

Můj názor je, že i hyperaktivní pes se prostě musí naučit odpočívat a někdy je to těžší než mu věnovat x-hodin denně s nějakou aktivitou, která směřuje k utahání psa.

neverend

28.1.2020 21:54
neverend

XXX.XXX.213.247

Mě tohle dělala "chronická balónko-nosička" kříženec NO.To byl prostě neunavitelný pejsek a ta zkrátka narvala do ruky balónek či klacek i návštěvě.😀 Je jasné že si tím pískáním pejsek vyžaduje pozornost,ale co s tím Vám neporadím.Měl jsem balónky a klacky všude a prostě si s ní vždy chvilku hrál a házel jí.Pracoval jsem celkem často z domova a tak to šlo.To něco děláte v dílně a najednou slyšíte jak míček skáče po schodech a je jasné že "belzebub" je nahoře a čeká na aportík.Celkem normálka a časem si člověk zvykne,že tenhle pejsek je opravdu pro celou rodinu.🙂

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2020 23:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

neverend napsal(a):
Mě tohle dělala "chronická balónko-nosička" kříženec NO.To byl prostě neunavitelný pejsek a ta zkrátka narvala do ruky balónek či klacek i návštěvě.😀 Je jasné že si tím pískáním pejsek vyžaduje pozornost,ale co s tím Vám neporadím.Měl jsem balónky a klacky všude a prostě si s ní vždy chvilku hrál a házel jí.Pracoval jsem celkem často z domova a tak to šlo.To něco děláte v dílně a najednou slyšíte jak míček skáče po schodech a je jasné že "belzebub" je nahoře a čeká na aportík.Celkem normálka a časem si člověk zvykne,že tenhle pejsek je opravdu pro celou rodinu.🙂

Když si ho pouštěla po schodech, tak si ho tam mohla ulovit a zas nosit nahoru.
Chodil s námi venčit jezevčík. K řece, měl rád balonek. Majtel hodil balonek jednou do řeky, pejsek doplaval, vylezl si s ním na navigaci, skutálel si ho dolů, seběhl, doplaval, vynesl, pustil.......Majitel seděl na pařezu a četl si noviny. Dočetl, řekl to snad stačilo, dal míček do kapsy a šli dál. Úžasný jezevčík to byl.

neverend

28.1.2020 23:20
neverend

XXX.XXX.213.247

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když si ho pouštěla po schodech, tak si ho tam mohla ulovit a zas nosit nahoru.
Chodil s námi venčit jezevčík. K řece, měl rád balonek. Majtel hodil balonek jednou do řeky, pejsek doplaval, vylezl si s ním na navigaci, skutálel si ho dolů, seběhl, doplaval, vynesl, pustil.......Majitel seděl na pařezu a četl si noviny. Dočetl, řekl to snad stačilo, dal míček do kapsy a šli dál. Úžasný jezevčík to byl.

To té mojí taky stačilo si s ní sednout a ona posílala balónek ke mě a já jí ho "cvrnkal" zpátky.🙂 Klidně jsem mohl čučet do noťasu a hlavně musel cvrnkat.🙂Ovšem jak jsem pauznul,tak "haf" a pokračujeme.Ježiš stejně je mi po nich všech tak smutno,když si člověk vzpomene vždycky.😔 Na procházkách chodila "připoutaná" silovým polem od klacíku směrem k ní.Jak pes na dálkáč.😀

29.1.2020 08:41
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Ono to ale opravdu nemusí být o tom, že pes nemá dost aktivity, může to být jen o tom, že neumí odpočívat. Můj pes to taky neuměl - mohli jsme mít poslušnost na cvičáku, chvíli po ní obrany, cestou zpátky jsme se stavili pro kamarádku a šli na louku ještě s jejím psem je vylítat, zaplavali si, pak jsem něco trochu pocvičili - přišli jsme domů a pes si nešel lehnout a nespal. Samozřejmě, že ta aktivita mu musela stačit, on asi i byl unavený, ale neuměl odpočívat a pořád se dožadoval nějaké činnosti. Když se naučil odpočívat doma, tak jsem přišla na to, že neumí odpočívat na zahradě - jakmile jsme přišli na zahradu, tak chtěl cvičit, hrát si. Pokud jsem ho poslala na místo, tak to vypadalo asi jako odložení - pes předpisově ležel a sledoval mě - takže si stejně neodpočinul. Později se naučil odpočívat v kotci. Pak jsme se přestěhovali a začalo všechno nanovo - doma teda od začátku bez problému. Ale na zahradě zase pořád očekával, že se bude něco dít. Když už se naučil, že si tam jen tak lehnul, spal a vyhříval se, tak mezitím jsme si na druhém konci začali dělat různé překážky na bull sporty a trénovat - a tím to šlo zase všechno do háje . Vyřešili jsme to tak (ale to i z jiných důvodů), že jsme zahradu rozdělili na dvě části - takže v té první je v klidu a odpočívá a v té druhé se cvičí a trénuje.....

Ale k zadavatelce - neříkám, že by dvě hodiny tomu psovi třeba nestačily, ale zkuste je naplnit nějak jinak, než běháním po poli a házením klacků. Zkuste část procházky opravdu cvičit, schovávat mu hračky (to můžete i doma než se vrátí přítel), můžete zkusit různé hlavolamy. Pokud máte možnost, tak s ním občas jeďte MHD, projděte náměstí plné lidí, kde se pes bude muset soustředit i v tom ruchu. Možná by ho mohli bavit i obrany. No a když se s unaveným psem vrátíte domů, tak ho pošlete na místo, dejte mu tam třeba velkou kost na okusování a buďte důsledná - nenechte ho odejít z místa, případně ho tam vraťte. Dejte mu pravidla, naučte ho, že to, kdy se bude něco dít určujete vy a ne on.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 08:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Katarína 23 napsal(a):
No ano stojím na kraji pole které má ani nevím kolik hektarů a dívám se jak běhá, proboha nepište mi sem takové věci když vůbec nevíte, procházka se skládá z toho že jdeme třeba po poli 5 kilometrů hrajeme si hazeme klacky pes si běhá kam chce a řádí .. prosila jsem o radu a ne o tyhle urážlivé kecy, takže si je prosím nechte a pište jen ti kteří mi jsou ochotni poradit hezký den 😠🤷🏻‍♀️

a tohle je jako zaměstnání, práce přiměřená pracovnímu plemeni dobrman?

29.1.2020 09:32
LájošM

XXX.XXX.14.251

Zkuste "práci", která ho donutí k soustředění. Na netu najdete plno čuchacích her (např. na FB je skupina Hersenwerk pro psy). A zkuste nosework. Když se bude soustředit, mohl by i přestat s kňučením.
On je problém, když nevíte, z jakého důvodu to pes dělá. Možná ani neví, že píská. Je to nějaká nevědomá reakce na situaci.

Mám taky kňučícího psa, ale v jiné situaci. Když se na něco těší, píská, kňučí, ve velkém rozrušení štěká. U noseworku ani nepípne, doma mám "čichací kobereček" , když ho potřebuji vyklidnit.
Kvůli noseworku pro zábavu ani nemusíte chodit na žádné kurzy, kupte si knížku od Kristýny Dostálkové Nosework, je tam vše dobře popsané krok po kroku.

Budeme rádi, když nám sem pak napíšete, jestli se situace zlepšila, která rada vám pomohla.

29.1.2020 12:26
PumaCZ

XXX.XXX.219.211

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
sorry, ale ono je to často tak, ze ze psu si hyperaktivisty lidi vyrabi

2 hodiny denne je luxusni cas na venovani se psovi - a utahate tak i super-truper sportaka.
málokdo ma denne 2 hodiny casu jen na psa.
a neknuci jim doma.

jen se ty 2 hodiny neskladaji z toho, ze stojim na kraji maleho pole a cekam az se pes na tom miste sam od sebe unavi….

Neříkám, že tomu tak nemůže být :) Sama jsem přišla "jak na to" teprve minulý týden v pondělí po rozhovoru s Evou Štemberovou, která mi řekla, že mám pěknýho rozmazlence, protože jsem pronesla, že byl "chudák" skoro šest hodin doma sám :))
Do té doby jsem měla pocit, že "chudákovi" psovi nedávám dostatek podnětů, a mohla jsem se přetrhnout, abych ho "uspokojila", a to i na úkor všeho ostatního. A světe div se, od pondělí jsem přitvrdila, ubrala času, který spolu aktivně trávíme (ale stále jsou to určitě minimálně 2 hodiny denně, spíše víc), a důsledně vyžaduji, aby doma chrápal a neprudil. Zatím to funguje, tak snad to tak vydrží a i přítel si tohle zvládne prosadit :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 17:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Katarína 23 napsal(a):
No ano stojím na kraji pole které má ani nevím kolik hektarů a dívám se jak běhá, proboha nepište mi sem takové věci když vůbec nevíte, procházka se skládá z toho že jdeme třeba po poli 5 kilometrů hrajeme si hazeme klacky pes si běhá kam chce a řádí .. prosila jsem o radu a ne o tyhle urážlivé kecy, takže si je prosím nechte a pište jen ti kteří mi jsou ochotni poradit hezký den 😠🤷🏻‍♀️

takze - co muzu napsat?
ze jste chudak a mate pitomeho psa? mate pocit, ze tohle vam pomuze vice?

mate nervozniho, nespokojeného psa. dejte mu rezim, pravidelnou zabavu. rady jste dostala.
pridam ještě jednu -aportovani muze dostavat psa do neprimerenych otáček. tak jako hry se psy.
mozna tak unavi telo - ale hlava mu pojede dal.

ale ze tu budete dokola psat, jak mame odpovídat a ze vy delate všechno dobře - to vam zmenu neprinese

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2020 18:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

PumaCZ napsal(a):
Neříkám, že tomu tak nemůže být :) Sama jsem přišla "jak na to" teprve minulý týden v pondělí po rozhovoru s Evou Štemberovou, která mi řekla, že mám pěknýho rozmazlence, protože jsem pronesla, že byl "chudák" skoro šest hodin doma sám :))
Do té doby jsem měla pocit, že "chudákovi" psovi nedávám dostatek podnětů, a mohla jsem se přetrhnout, abych ho "uspokojila", a to i na úkor všeho ostatního. A světe div se, od pondělí jsem přitvrdila, ubrala času, který spolu aktivně trávíme (ale stále jsou to určitě minimálně 2 hodiny denně, spíše víc), a důsledně vyžaduji, aby doma chrápal a neprudil. Zatím to funguje, tak snad to tak vydrží a i přítel si tohle zvládne prosadit :)

U me urcity nadhled na skutečnou potrebu podnetu- prisel s vice psy v domacnosti.
Abychom všichni prezili ve zdravi - aktivity se proste presunuly na ven a doma se hlavne spi.
Když se nespi -okusuji se kosti. A pak se zase spi.
Naucili se to všichni.

O to horsi je to teda ted venku - ale s tim uz se pocita

29.1.2020 18:21
Zoia

XXX.XXX.211.224

Tazatelce - může to být opravdu tak, že pes nepotřebuje další aktivity, ale naopak se naučit klidu.

Už tu padlo jméno Evy Štemberové, zkuste se podívat, jestli nebude dělat nějaký kurz. Byla jsem na jednom, kde se (krom jiného) řešila bordera, co měla spoustu aktivit a vyžití, ale nedokázala odpočívat a to včetně toho, že na jiným místě než doma nespala a majitelka se od ní vůbec nemohla hnout. Za těch pár dní, co s ní majitelka pod vedením Evy pracovala, se ten pes změnil k nepoznání a byla to neskutečná úleva pro obě.

29.1.2020 19:22
eli22

XXX.XXX.58.41

U dobrmanů je to skoro genetické. Buď se projevují tak, jak píše zadavatel, nebo si mohou až chorobně lízat tělo. Podle psích psychologů vyžaduje dobrman správnou péči a klid víc než ostatní plemena a údajně vůbec nesnášejí, když jsou ponecháni sami sobě.

29.1.2020 19:44
Zuzika

XXX.XXX.173.42

@Katarina23 dobrmanka mi nepiskala, ale nemela jsem ji od stenete a zrovna ta moje nepotrebovala ani prilis pohybu. Piskajici pubertalni jelitko jsem mela par mesicu v docasce, usli jsme 6km, cestou jsme cvicili triky, hledal sisku, trenovali jsme sebekontrolu(pri cviceni na jednicku 😉), pak se mnou jel nakoupit nebo vyzvednout deti ze skoly(podnetu spousta),nasledovalo litani s psi partou, doma hryzani a stejne piskal v kazdem mezicase, kdy jsem si dovolila stat nebo dokonce si sednout- o unave to nebylo 😉 A piskani zacinalo pravidelne v 5 rano 🤣
Pomohlo naopak ubrani aktivity(cviceni jen par minut, bud prochazka nebo vyzvednuti deti ze skoly - ne oboje v jednom dni, ...) a nuceny odpocinek v kleci(byl na ni zvykly uz pred prijezdem k nam) a nedat se vnutit do hry(pretahovani o uzel, hazeni, schovavani hracky) - poslala jsem na misto a za par minut ho na hru zavolala sama a zase jsem ji ja ukoncila.
Drzim palce, at knourani stahnete na minimum pred prichodem miminka - to byva na par let cas odstaveni psa na druhou kolej a neni cas ani energie resit zvozvyky 😉

Přidejte reakci

Přidat smajlík