Potřebuji radu - krmení

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.2.2020 22:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý večer, s přítelem máme čivavu 1,5 roku.... potřebovala bych poradit ohledně granulí, vyzkoušeli jsme docela dost značek, ale tu pravou jsme ještě nenašli....ne jen že je vybíravá, ale má i alergii na drůbež a ryby.....nevíme proto jaké koupit granule, cena okolo 120Kč/1kg..... měla už Brit premium, Brit Care, Ontario, Bodreek, Calibra HA, Fitmin, Yoggies..... myslím že by to mělo být vše......budu moc ráda za rady, děkuji.

11.2.2020 22:40
Markéta80

XXX.XXX.176.252

tak u čivavy snad není nutné řešit cenu . Já mám doma 3 menší feny a pěkně zmlsané takže taky kupuji menší balení. Nejstarší nesmí kuřecí. Dobře jí seděly tyhle https://www.spokojenypes.cz/barking-heads-doggylicious-duck-small-1-5-kg/ . Chce to vyzkoušet. Je blbost řešit cenu z kg ale spíš cena za krmnou dávku, u těch levných je moc vysoké dávkování. Wolfsblut je taky fajn a mají i pro malé psy a kuřecí tam není

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.2.2020 22:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Markéta80 napsal(a):
tak u čivavy snad není nutné řešit cenu . Já mám doma 3 menší feny a pěkně zmlsané takže taky kupuji menší balení. Nejstarší nesmí kuřecí. Dobře jí seděly tyhle https://www.spokojenypes.cz/barking-heads-doggylicious-duck-small-1-5-kg/ . Chce to vyzkoušet. Je blbost řešit cenu z kg ale spíš cena za krmnou dávku, u těch levných je moc vysoké dávkování. Wolfsblut je taky fajn a mají i pro malé psy a kuřecí tam není

Díky moc👍, určitě mrknu😉

12.2.2020 00:23
b.k

XXX.XXX.210.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý večer, s přítelem máme čivavu 1,5 roku.... potřebovala bych poradit ohledně granulí, vyzkoušeli jsme docela dost značek, ale tu pravou jsme ještě nenašli....ne jen že je vybíravá, ale má i alergii na drůbež a ryby.....nevíme proto jaké koupit granule, cena okolo 120Kč/1kg..... měla už Brit premium, Brit Care, Ontario, Bodreek, Calibra HA, Fitmin, Yoggies..... myslím že by to mělo být vše......budu moc ráda za rady, děkuji.

A co zkusit mix masové "kapsičky"+ granule ? Já takhle nastartovala štěně shi-tzu..
Dnes běžně baští to co naši ostatní psi - tzn.syrové maso +přílohy..tzv.BARF

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 07:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

b.k napsal(a):
A co zkusit mix masové "kapsičky"+ granule ? Já takhle nastartovala štěně shi-tzu..
Dnes běžně baští to co naši ostatní psi - tzn.syrové maso +přílohy..tzv.BARF

O BARFu jsme přemýšleli, ale jaké kosti můžu dát čivavě, aby to pokousala, ještě když jedna nemůže kuřecí?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 07:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
O BARFu jsme přemýšleli, ale jaké kosti můžu dát čivavě, aby to pokousala, ještě když jedna nemůže kuřecí?

Prodávají se i mletiny.....a nemusí to být kuře, třeba tady...

http://www.masozravci.cz/mrazene-maso/kachni-hrbety-mlete-1-kg--masozravci/

http://www.masozravci.cz/mrazene-maso/kralici-menu-0-5-kg--masozravci/

To snad zvládne i čivavinda

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 08:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Prodávají se i mletiny.....a nemusí to být kuře, třeba tady...

http://www.masozravci.cz/mrazene-maso/kachni-hrbety-mlete-1-kg--masozravci/

http://www.masozravci.cz/mrazene-maso/kralici-menu-0-5-kg--masozravci/

To snad zvládne i čivavinda

To je super, díky za odkaz, určitě zkusíme, doufám, že to bude chtít.....ona moc na syrové maso nemusí....ale bylo by to super 😁🤗

12.2.2020 08:52
Atheira

XXX.XXX.181.160

Jak je nade mnou - mletiny - jinak mě nenapadá, jak jinak bych podala čivavě kosti, když třeba kuřecí zrovna nemůže - to jsou jediné kosti, kterých bych se u čivavy nebála. Tak pak jedině už pak pomleté, to bude v pohodě.

Kromě toho, co posílala sardullah (tam nakupuje jedna moje známá a je spokojená), můžu doporučit ještě vetamix. Na konci loňského roku jsem zkusila, protože jsem přišla o předchozí zdroj masa a naprostá spokojenost, už jsem od té doby objednávala znovu a větší množství.
Vozí snad úplně všude po ČR.

Z mletin třeba

https://www.vetamix.cz/kralik-mlety-1-kg
https://www.vetamix.cz/teleci-hrubomlete-1-kg-2
https://www.vetamix.cz/kachna-mleta

12.2.2020 09:35
eli22

XXX.XXX.58.41

To je divné, že jí Yoggies nesedí, ty mini granule jsou super. Kupuji našim psům jehně s bílou rybou a pak ještě s kozím masem. Dávám jen na "doražení", protože vařím nebo dávám syrové.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 09:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira napsal(a):
Jak je nade mnou - mletiny - jinak mě nenapadá, jak jinak bych podala čivavě kosti, když třeba kuřecí zrovna nemůže - to jsou jediné kosti, kterých bych se u čivavy nebála. Tak pak jedině už pak pomleté, to bude v pohodě.

Kromě toho, co posílala sardullah (tam nakupuje jedna moje známá a je spokojená), můžu doporučit ještě vetamix. Na konci loňského roku jsem zkusila, protože jsem přišla o předchozí zdroj masa a naprostá spokojenost, už jsem od té doby objednávala znovu a větší množství.
Vozí snad úplně všude po ČR.

Z mletin třeba

https://www.vetamix.cz/kralik-mlety-1-kg
https://www.vetamix.cz/teleci-hrubomlete-1-kg-2
https://www.vetamix.cz/kachna-mleta

Jak přijdu domů, tak to všechno nastuduji, teď jsem bohužel v práci.....taky jsem myslela, že bych ji dala kuřecí to by asi zvládla, ale když je nemůže, tak asi koupím ty mletiny a nastuduji BARF😁

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 09:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

eli22 napsal(a):
To je divné, že jí Yoggies nesedí, ty mini granule jsou super. Kupuji našim psům jehně s bílou rybou a pak ještě s kozím masem. Dávám jen na "doražení", protože vařím nebo dávám syrové.

Ze začátku to bylo v pohodě, pak obě začaly mít průjem, a dokonce zvracely😕, takže jsme přešli na jiné.

12.2.2020 09:45
rapotacka11

XXX.XXX.212.34

Pro jednu čívu objednávat maso?

12.2.2020 09:59
eli22

XXX.XXX.58.41

Já už vůbec kuřecí nedávám, nežeru ho já, nežerou ho oni. Teda myslím kuřata kupovaná. domácí zdroj nemáme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 10:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
O BARFu jsme přemýšleli, ale jaké kosti můžu dát čivavě, aby to pokousala, ještě když jedna nemůže kuřecí?

Ted hned ji stejne kosti davat nebudete - zacnete pomalu davat maso.
A uvidíte, jak ji to pojede.

Ty koupene smesi s kostma jsou zradne -když nemate vypozorovane, kolik ceho můžete dat, nezvyklého psa muzou ucpávat.

a i kdyby kosti nemohla nikdy -daji se snadno nahradit u dospeleho psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 10:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bych chtěla říct, že ty mletiny (a vetamix teda ehm..) pes nemusí chtít.
Myslím, že není problém koupit kilo čehokoli, rozmixovat v tom ultra moderním mixéru a krmit tím čivavu týden.
Většina obchodů s kuřaty prodává králíky, krůty, kachny, hovězí, vepřové. I kdyby nutrie, u čivavy to může být klidně kaviár.
Hovězí oháňka. Chrupavky. Balancer.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 11:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Pro jednu čívu objednávat maso?

Jsou dvě 🤗

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 11:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bych chtěla říct, že ty mletiny (a vetamix teda ehm..) pes nemusí chtít.
Myslím, že není problém koupit kilo čehokoli, rozmixovat v tom ultra moderním mixéru a krmit tím čivavu týden.
Většina obchodů s kuřaty prodává králíky, krůty, kachny, hovězí, vepřové. I kdyby nutrie, u čivavy to může být klidně kaviár.
Hovězí oháňka. Chrupavky. Balancer.

To je dobrý nápad, ale viděla jsem že pes má mít nějaké % svaloviny, kostí atd.
Jak pak mám vědět kolik tam čeho je? Aby to bylo vyvážené

12.2.2020 11:43
Atheira

XXX.XXX.165.86

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bych chtěla říct, že ty mletiny (a vetamix teda ehm..) pes nemusí chtít.
Myslím, že není problém koupit kilo čehokoli, rozmixovat v tom ultra moderním mixéru a krmit tím čivavu týden.
Většina obchodů s kuřaty prodává králíky, krůty, kachny, hovězí, vepřové. I kdyby nutrie, u čivavy to může být klidně kaviár.
Hovězí oháňka. Chrupavky. Balancer.

Co je s vetamixem tak blbýho? Pro mě je to třeba jediná možnost, kde mám dovoz k nám. A na tom mase fakt nevidím nic špatnýho.
U nletiny nevíte nikdy nikde, co tam je namletý, ale popravdě, to v konzervě nebo granulích víte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 11:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě k těm kostem.....můj pes nejí syrové a do doby, než jsem ho naučila jíst třeba syrové kuřecí křídlo....dneska už mu "hodím" k večeři i půlku kuřete vcelku (i když měli byste vidět ten útrpný pohled) tak jsem dávala jako náhradu kostí mleté vaječné skořápky, zakápnuté citronem a nebo s přídavkem drcených šípků...někde jsem se dočetla, že vitamín C pomáhá ke vstřebávání vápníku. Já jsem si teda doma skořápky sbírala a mlela sama, ale dají se i koupit ...mám na mysli tohle|:

https://www.centrumpecepromazlicky.cz/cdvet-vajecne-skorapky-350g

Edit: ohledně nákupu masa pro čivavu bych asi neřešila nějaký objednávání, ale koupila bych normálně v krámě pro lidi...kolik toho může takovej pidipejsek spapkat a nebo se poptala po zooshopech v okolí, u nás se dá maso pro psy normálně koupit v zoo prodejně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mít čivavu, tak ji krmím zadním od řezníka ( pochopitelně s nějakou tou přílohou )

12.2.2020 12:10
lesnížínka

XXX.XXX.165.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mít čivavu, tak ji krmím zadním od řezníka ( pochopitelně s nějakou tou přílohou )

Jsou dvě!

K tomu vetamixu. Když jsem se psy přecházela na maso párkrát jsem objednala, u nás taky jiná možnost nebyla. Ale teda většina byl celkem hnus, smrdělo to až běda. Vadilo to mě, psům by to možná až tolik nevadilo, fakt si nemyslím, že by psi měli žrát jen krásné voňavé masíčko(a většina psů je téhož názoru dle toho, co kde venku sežerou ) Prý se ale vetamix hodně zlepšil, je to přeci jen 10let..
U nás mám u řezníka vepřová žebra, takové ty koncové, hlavně hafl chrupek. Si myslím, že ta by zvládla i číva. Jinak bych brala králičí hřbety, tedy žebírka z králíka. Krůtí a kachní krky. No a jinak všechno si myslím, že by šlo rozmlátit paličkou na cimprcampr. Lepší než mletiny z vetamixu...si myslím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 12:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vetamix je v pohodě, brala jsem běžně ještě loni, a to výhradně mletiny. Maso je pěkný podle ceny. Co stojí 20-30,- za kg, bude samozřejmě smradlavější, co je od 40,- za kg výš, s tím jsme neměli žádnej problém.

12.2.2020 12:16
Atheira

XXX.XXX.181.160

lesnížínka napsal(a):
Jsou dvě!

K tomu vetamixu. Když jsem se psy přecházela na maso párkrát jsem objednala, u nás taky jiná možnost nebyla. Ale teda většina byl celkem hnus, smrdělo to až běda. Vadilo to mě, psům by to možná až tolik nevadilo, fakt si nemyslím, že by psi měli žrát jen krásné voňavé masíčko(a většina psů je téhož názoru dle toho, co kde venku sežerou ) Prý se ale vetamix hodně zlepšil, je to přeci jen 10let..
U nás mám u řezníka vepřová žebra, takové ty koncové, hlavně hafl chrupek. Si myslím, že ta by zvládla i číva. Jinak bych brala králičí hřbety, tedy žebírka z králíka. Krůtí a kachní krky. No a jinak všechno si myslím, že by šlo rozmlátit paličkou na cimprcampr. Lepší než mletiny z vetamixu...si myslím.

Tak já teda objednávala dvakrát, nejdřív menší množství, teď naposled jsem udělala zásoby na dva měsíce.
Maso v pohodě, nesmrdí, jako fakt to voní úplně normálně jako jiný maso. Třeba kachna, kus jsem dala vařit... Tyjo, úplně jsem si vzpomněla na pečenou kachnu od babičky a normálně bych ji sežrala. Jako doopravdy. Jediný, co smrdělo, byly dršťky a vemeno... ale u toho se asi nic jinýho ani neočekává, ne?

Nevím, jak to bylo před deseti lety, jestli jak říkáte, tak teď už jako fakt ne...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 12:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vepřové kosti kupujeme v Globusu. Je tam spousta chrupavek, jen je obrat, plochá žebra - jen je potlouct. A z toho ostatního uvařit vývar. Část psovi ( tedy dvěma čivavám ), z části udělat polívu. Nic nepřijde nazmar :-))
Jehně ( kůzle) se dá celé koupit za 1000,--. Na jak dlouho by vydrželo čivavám ?

12.2.2020 12:55
lesnížínka

XXX.XXX.165.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vepřové kosti kupujeme v Globusu. Je tam spousta chrupavek, jen je obrat, plochá žebra - jen je potlouct. A z toho ostatního uvařit vývar. Část psovi ( tedy dvěma čivavám ), z části udělat polívu. Nic nepřijde nazmar :-))
Jehně ( kůzle) se dá celé koupit za 1000,--. Na jak dlouho by vydrželo čivavám ?

To kůzle(jehně) mě zajímá. To se dá v Globusu koupit celoročně? U nás v okolí tedy Globus není(snad v Brně?) ale to bych určitě psu koupila, protože jinak neseženu, tedy sehnala jsem zatím dvakrát Takže kdybych věděla, že to tam mají, až bude cesta, určitě bych tam na to sjela.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 13:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Čivavě bych se nebála dát jakoukoliv syrovou kost na okousání, na rozdíl od mého psa, číva je taky pes se zubama, takže si něco uhlodá, dozajista nebude kosti štípat a polykat....kuřecí v granulých a kuře vařené / maso, syrové krky.... asi bych vyzkoušela, jak je to s tou alergií, jinak pro dvě čivavky se dá nakupovat kdekoliv pro lidi, já když takhle jdu navečer do kaufu a v oblíbeném masovém koutku jsou slevy není co řešit...včera: vepřové srdce za 55/kilo, kuřecí celá křídla 51/kilo, koupím toho kolik potřebuju(větší než malé množství ) a vejde se případně do mrazáku.... granule máme na dotucnutí nebo když jsme úplně vyžraný...když jsme v Globusu, taky si pytel kostí koupím, na obíračku a pro psíka...to jehně mě taky zajímá, ale ne pro psa nebo jen trochu pro psa, ať nejsem škrťák.
Purizon single meat ...hledejte granule s jedním druhem /zdrojem bílkoviny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 16:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira napsal(a):
Co je s vetamixem tak blbýho? Pro mě je to třeba jediná možnost, kde mám dovoz k nám. A na tom mase fakt nevidím nic špatnýho.
U nletiny nevíte nikdy nikde, co tam je namletý, ale popravdě, to v konzervě nebo granulích víte?

Popravdě? Vím. Jsou tam zbytky z výroby pro lidi.
Nedávno se v konzervách našlo o 2500 % víc vitaminu D. To je v konzervách. I granulích. Tak to prostě je.
Ale když porovnám vzhled a vůni masa z vetamixu a dopsimisky (vozí všude, stačí jim říct, také jsme byli 15km od trasy a v pohodě) nebo tutani, tak to je veliký rozdíl. Ale mám asi jen smůlu. Recenze jsou půl na půl, to jo.

Hehe dvě čivavy, tak to se mělo říct dřív.... průšvih :-)

12.2.2020 16:33
Atheira

XXX.XXX.181.160

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Popravdě? Vím. Jsou tam zbytky z výroby pro lidi.
Nedávno se v konzervách našlo o 2500 % víc vitaminu D. To je v konzervách. I granulích. Tak to prostě je.
Ale když porovnám vzhled a vůni masa z vetamixu a dopsimisky (vozí všude, stačí jim říct, také jsme byli 15km od trasy a v pohodě) nebo tutani, tak to je veliký rozdíl. Ale mám asi jen smůlu. Recenze jsou půl na půl, to jo.

Hehe dvě čivavy, tak to se mělo říct dřív.... průšvih :-)

Mně by docela zajímalo, kdy jste to porovnávala, protože já fakt moc nevím, co by na tom mělo být špatně. Vynechme tedy mletiny, na kterých se nedá nic moc vykoukat, spíš teda jen vyčuchat, z těch jsem měla jen mleté dršťky a ty prostě smrdí a pak to vemeno, který taky úplně vábný není... ale třeba ta celá kuřata, králíci, kachna, jehněčí nebo selečí, co tam mají... Prostě vypadá normálně. V pohodě maso, u kterýho by mě nenapadlo, že by se mi na něm něco nemělo zdát. Co mají na e-shopu na fotkách, to mi taky dovezli. Žádný rozčarování jako u všem známýho hamburgeru z mekáče, který na obrázku vypadá nějak jinak než jak ve skutečnosti.
A po čuchu fakt taky nic. Chodívala jsem si do masny pro obíračku pro psici, občas koupila něco v globusu nebo kaufu a taky mi dodavatel od mamky z obchodu, co vozí maso, jednou dovezl přímo jejich maso pro psy - ořezy, srdce a tak... Nejhorší bylo asi přímo to od toho dodavatele, to nevypadalo úplně nijak hezky, fakt prostě takový zbytky no... Ale i to psi sežrali. To, co mi dovezli z vetamixu je úplně někde jinde. Tak mě právě docela zarazil ten názor tady.
Já neznám nikoho, kdo by měl špatné zkušenosti, vím takhle asi o pěti lidech, co od nich kupují. Ale je pravda, že nikdo z nás u nich neobjednává dýl jak rok a půl...

Porovnání mám jen s tím, co vozí masožravci, co už doporučovala sardullah, byly jsme v létě s fenou u známé, co tím krmí a když jsme takhle po kupě, tak prostě nevozíme maso přes půl republiky, ale moje fena se nají tam, její zase tady... A to, co měla ona, mi přišlo úplně, ale úplně stejný, jako to, co mám doma já... Prostě dobrý, normální maso... Tak fakt nevím, no.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 16:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
To kůzle(jehně) mě zajímá. To se dá v Globusu koupit celoročně? U nás v okolí tedy Globus není(snad v Brně?) ale to bych určitě psu koupila, protože jinak neseženu, tedy sehnala jsem zatím dvakrát Takže kdybych věděla, že to tam mají, až bude cesta, určitě bych tam na to sjela.

Ne, jehně v supáči ne. Od chovatelů. Ovce, kozy inzerce. Nebo místní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 16:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přesně, souhlasím. Brala jsem mletiny v posledních 2 letech od krmimamsem, dopsimisky, tutani, vetamix, a vše je v daný cenový relaci srovnatelný (kromě dostuptnosti a ceny za dopravu a množství sortimentu).

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 16:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Popravdě? Vím. Jsou tam zbytky z výroby pro lidi.
Nedávno se v konzervách našlo o 2500 % víc vitaminu D. To je v konzervách. I granulích. Tak to prostě je.
Ale když porovnám vzhled a vůni masa z vetamixu a dopsimisky (vozí všude, stačí jim říct, také jsme byli 15km od trasy a v pohodě) nebo tutani, tak to je veliký rozdíl. Ale mám asi jen smůlu. Recenze jsou půl na půl, to jo.

Hehe dvě čivavy, tak to se mělo říct dřív.... průšvih :-)

Zmínila jsem jednu, jen kvůli tomu, že má ty alergie, ta druhá je úplný opak sní všechno bez problémů 😁

12.2.2020 21:11
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, jehně v supáči ne. Od chovatelů. Ovce, kozy inzerce. Nebo místní.

Jo ták, já pochopila, že všechno řešíme přes ten Globus Jedině snad přes tu inzerci, u nás si lidi všechno nechávají, nebo pro známé. Mám příbuzné, co chovají, ví, že pes by si dal, dávali mu, co jim zbylo po mrtvém psu, i ví, že bych to v poho zaplatila, ale nenabídnuli. Prostě to mají pro sebe a jestli prodávají, tak možná na burze a zabte si sami...tak to ani omylem

12.2.2020 21:33
eli22

XXX.XXX.58.41

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zmínila jsem jednu, jen kvůli tomu, že má ty alergie, ta druhá je úplný opak sní všechno bez problémů 😁

A ty alergie se projevují jak konkrétně? Na ryby teda moc nebývají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 08:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

eli22 napsal(a):
A ty alergie se projevují jak konkrétně? Na ryby teda moc nebývají.

Ze začátku se "jen" škrábala, pak i zvracela, tak jsme vysadili kuře a rybu, a už je to v pohodě

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 08:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ze začátku se "jen" škrábala, pak i zvracela, tak jsme vysadili kuře a rybu, a už je to v pohodě

Vysadili jste granule s rybou ? Bůhví, co v nich bylo za alergen, ta ryba to být nemusela.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 09:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vysadili jste granule s rybou ? Bůhví, co v nich bylo za alergen, ta ryba to být nemusela.

Měla granule Yoggies s bílou rybou...ty jí ani moc nechutnali,.......ale vyhráli jsme balíček konzerv Canagan, a z těch rybích se škrábala a zvracela

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 09:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Byli jsme i u veterináře na krevních testech, a ty teda potvrdili alergii na kuřecí a ryby

13.2.2020 09:49
janaa

XXX.XXX.174.201

Měla jsem labroše, co nemohl žádný umělý věci s "kuřecím", ani pamlsky,musela jsem hlídat hlavně ostatní lidi na táborech a tak,aby mu to nedávali. Světě div se, celý kuře slupl a nic mu nebylo
Jinak čivavám na okus cokoli přiměřené velikosti, do žrádla klidně kuřecí krky pomlácený paličkou. Když se naučí,nebudou mít problém. Pokud fakt nechcete dávat kuřecí, tak event. dávat do masa zvápeňatělý mořský řasy nebo jiný přírodní přípravky coby dotace vápníku

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 10:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Měla jsem labroše, co nemohl žádný umělý věci s "kuřecím", ani pamlsky,musela jsem hlídat hlavně ostatní lidi na táborech a tak,aby mu to nedávali. Světě div se, celý kuře slupl a nic mu nebylo
Jinak čivavám na okus cokoli přiměřené velikosti, do žrádla klidně kuřecí krky pomlácený paličkou. Když se naučí,nebudou mít problém. Pokud fakt nechcete dávat kuřecí, tak event. dávat do masa zvápeňatělý mořský řasy nebo jiný přírodní přípravky coby dotace vápníku

Bohužel ona to má i z normálního kuřecího masa, třeba z polévky....a za ten nápad s řasami moc děkuju

13.2.2020 10:49
janaa

XXX.XXX.174.201

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bohužel ona to má i z normálního kuřecího masa, třeba z polévky....a za ten nápad s řasami moc děkuju

Prodávají i rozdrcené skořápky a jiné věci, nebo prostě přidávat kompletní doplněk k barfu. Ono je dost psů,co nemůžou kosti,ať už kvůli zubům, trávení, věku (ve stáří mívají někteří veteráni problém trávit kosti), takže se to pak řeší tímhle způsobem :-) Nebo objevit krámek,kde koupíte ty namleté směsky,třeba krůtí,kachní apod. a míchat to s masem svalovinou normálně z krámu. Pro dvě čivavky se nevyplatí kupovat ve velkém.

13.2.2020 10:53
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bohužel ona to má i z normálního kuřecího masa, třeba z polévky....a za ten nápad s řasami moc děkuju

Jo, ty řasy jsou dobré, vlastní zkušenost...teda psa Pořád krkal, olizoval se, občas žral trávu(nikdy ji nezvracel) bylo vidět, že ho pálívá žáha. Když jsem hledala MSM na nožky, náhodou jsem narazila na poznámku, že ty řasy jsou dobré na překyselený žaludek. Nestály moc, tak jsem si řekla, že za zkoušku to stojí. Psu se trávení ohromně zlepšilo, všechny ty problémy přešly. A to je na vařeném na střídačku s granulema a k tomu dostává syrová vepřová žebra k snídani, takže kosti dostává pravidedelně. Doporučuju tyhle, protože ty nám pomohly: https://www.happytails.cz/barf-doplnky/dromy-zvapenatele-morske-rasy-500-g Nevím, jak to dát bez reklamy na nějaký web? Vždycky to někdo prodává...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 11:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Jo, ty řasy jsou dobré, vlastní zkušenost...teda psa Pořád krkal, olizoval se, občas žral trávu(nikdy ji nezvracel) bylo vidět, že ho pálívá žáha. Když jsem hledala MSM na nožky, náhodou jsem narazila na poznámku, že ty řasy jsou dobré na překyselený žaludek. Nestály moc, tak jsem si řekla, že za zkoušku to stojí. Psu se trávení ohromně zlepšilo, všechny ty problémy přešly. A to je na vařeném na střídačku s granulema a k tomu dostává syrová vepřová žebra k snídani, takže kosti dostává pravidedelně. Doporučuju tyhle, protože ty nám pomohly: https://www.happytails.cz/barf-doplnky/dromy-zvapenatele-morske-rasy-500-g Nevím, jak to dát bez reklamy na nějaký web? Vždycky to někdo prodává...

To jsem ráda, že s tím máte dobrou vlastní zkušenost, bude asi nejlepší řešení 🙂😉..... někteří lidé tady píší rady a kolikrát zvíře ani nemají

13.2.2020 11:43
Atheira

XXX.XXX.181.160

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To jsem ráda, že s tím máte dobrou vlastní zkušenost, bude asi nejlepší řešení 🙂😉..... někteří lidé tady píší rady a kolikrát zvíře ani nemají

Ještě skvělá věc - když děláte vejce, skořápky nevyhazujte, stačí rozdrtit na prášek a můžete jim to v pohodě dát do jídla.

Mimochodem, kdo tady radí a nemá zvíře? To by mě docela zajímalo. Co sem tak chodím a všímám si, mají tu psy všichni. Snad jen fikovnice, která nám chodí sem na psy, má kocoury, ale ta taky neradí, co neví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 11:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já. Nemám zvíře. Mám princeznu Megí.
Nejradši má maso smažené nebo pečené a ze sousta pro ni vytahuji kosti i ze pstruha a nevím proč.

Poslední dobou se sem chodí ptát samá zvířata.

13.2.2020 11:50
Atheira

XXX.XXX.181.160

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já. Nemám zvíře. Mám princeznu Megí.
Nejradši má maso smažené nebo pečené a ze sousta pro ni vytahuji kosti i ze pstruha a nevím proč.

Poslední dobou se sem chodí ptát samá zvířata.

Jenže to vám tvrdí ona. Mně taky Lara tvrdí, že není psice, ale prý nějaká carevna Larůnyje.
Nežeru jí to ani omylem!

13.2.2020 14:13
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

S dovolením se přifařím k tématu.

Jelikož je teď už delší dobu Hachi tak nějak ok, znovu jsme začali krmit částečně masem (leč našemu vetovi se to úplně nelíbí).
Můj dotaz je, zda mu maso můžu dávat "na prasáka", tedy nic nevážím, jen mu prostě nandám tak nějak od oka, někdy i bez přílohy, a podávám místo jedné porce granulí. Maso má jedenkrát až dvakrát za den, podle toho, kolik toho mám momentálně rozmrazeno. Některé dny má ale zase třeba jen granule. Maso kupuji většinou hrubomleté mixi (mix svaloviny, kostí, vnitřností a někdy i zeleniny).

Říkám si, že když už mu je rok a největší část vývoje má tedy za sebou, že bych takto nemusela už nic pokazit. Až začne moc tloustnout, uberu, když bude furt vychrtlina, přidám.

Co myslíte, můžu to takto praktikovat?

Jinak přikládám fotky. Všichni mi tvrdí, jak je vychrtlý, ale nepřijde mi, že by to bylo až tak zlé. Ano, když ho vyfotím ze shora, tak vypadá hodně hubeně, ale výstaváci prostě takto úzcí jsou..
Do teď má cca 1,5x DDD granulí + extras v podobě masa, zeleniny, ovoce a Bohemia Pet Food, ale linii si drží pořád stejnou. Proto i ten "návrat" k masu.

13.2.2020 14:57
GAELLE

XXX.XXX.55.67

na té druhé fotce mi teda hubený přijde, na těch ostatních vypadá OK. Taky jsme krmili kombinovaně - občas granule, občas maso, konzervy. U nás byl problém že nežral žádné ovoce ani zeleninu. A byl stále takový "chrtovitý" asi po tom vlkodavovi v něm. A´t žral co žral stále si držel váhu 34 kg. Až nemocí vyhubnul na 27 ...........ale to je jiná kapitola. Taky je podstatné aby ti po mase neměl průjem. Vyzkoušej uvidíš. Držím pěsti.

13.2.2020 15:18
Atheira

XXX.XXX.181.160

Mně takový ty lidi, co si váží jídlo, přijdou už jako dost trhlí.
Je zajímavý, že i většina lidí tady by si klepala na čelo, kdyby si měla každou porci vážit a odměřovat.
No a u psů je to v poho?
Nevážím sobě ani feně. Prostě dám tolik, kolik se sní. A tlustý nejsme ani jedna.
Já vím, že máte s tím vaším psem potíže, já si taky s tou mojí blbajznou dost užila. Paradoxně když jsem to přestala tolik hrotit, srovnala se mi i fena snad úplně nejvíc za celou dobu, co kdy byla. Dřív to bylo pořád něco.
V zásadě krmím masem, někdy vařeným, někdy syrovým. Někdy bez přílohy, někdy s přílohou. Když nahodí oči, dostane u obchodu šunku, když jí vezmu k příbuzným, sežere tam pytlík mlsek nebo vyluxuje granule... Jediný, co je striktní zákaz, je ta blbá pšenice, kterou prostě nemůže, jinak už se nehodlám zabývat tím, kolik by toho měla správně mít. Mi přijde, že z toho pak blbne člověk i ten pes.
Vidím, v jaký je kondici. Každý majitel psa to musí přece vidět... Kdyby se jó přežírala, tak to stopnu, ale z hlídání, počítání a neustálýho vymýšlení, jsem už nějak "vyrostla".

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 15:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je hubeny a ani srst nevypada uplne OK.
coze to ma za ty granule?

13.2.2020 15:35
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je hubeny a ani srst nevypada uplne OK.
coze to ma za ty granule?

Posledních pár měsíců Marp a Acanu, ale vyzkoušeli jsme všechno možné.
Jinak srst bych řekla, že má většinu času krásnou, lesklou, jen teď líná, tak je trochu matnější :)

A myslím, že ho futrujeme vážně od rána do večera, ale nikde se to bohužel neprojevuje. Maximálně tak na energii :))

13.2.2020 15:38
janaa

XXX.XXX.174.201

No tak já maso vážím, protože prostě plus mínus tu dávku musím odvažovat, labiny jsou bezedný a musím to kontrolovat, i když mají mega zátěž. Ale neřeším poměry, přílohy nedávám, zeleninu taky ne od jara do půlky zimy se obsluhují samostatně na zahradě a sežerou toho kvanta, tak jim to ještě nebudu strouhat do misky. Jen třeba když mají v krámě hezkou mrkev, tak koupím a rozdám. Základ masa mají v 90% stejnej a prosperují na tom velmi dobře. Větší rozmanitost hlídám jen u březích fen a štěňat do roka veku.

13.2.2020 15:40
janaa

XXX.XXX.174.201

Ad Hachi - hubenej je, ale pokud má takový dávky,tak stejně nic neuděláš. U zdravýho zvířete bych řekla dávat tučný maso, vemeno,škvarky, ale to u něj asi nepůjde. Ale je mu rok nebo kolik,to klidně může být takový období. Taky mám feny, co v roce vypadaly jak z koncentráku a přitom sežraly na posezení celou krávu. Okolo dvou tří let se to samo srovnalo. Prostě vytáhlý puberťačky,samá ruka,samá noha, moc jsem to neřešila

13.2.2020 15:42
Atheira

XXX.XXX.181.160

janaa napsal(a):
No tak já maso vážím, protože prostě plus mínus tu dávku musím odvažovat, labiny jsou bezedný a musím to kontrolovat, i když mají mega zátěž. Ale neřeším poměry, přílohy nedávám, zeleninu taky ne od jara do půlky zimy se obsluhují samostatně na zahradě a sežerou toho kvanta, tak jim to ještě nebudu strouhat do misky. Jen třeba když mají v krámě hezkou mrkev, tak koupím a rozdám. Základ masa mají v 90% stejnej a prosperují na tom velmi dobře. Větší rozmanitost hlídám jen u březích fen a štěňat do roka veku.

Zase je pravda, že mít nějakou popelnici, tak to redukci asi chce. Mám štěstí, že Lara si sama řekne, kdy má dost a když je najedená, tak už prostě nežere.
Jenže tahle NO žížala? U tý by mě nenapadlo koukat, aby nedostala moc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 15:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

PumaCZ napsal(a):
Posledních pár měsíců Marp a Acanu, ale vyzkoušeli jsme všechno možné.
Jinak srst bych řekla, že má většinu času krásnou, lesklou, jen teď líná, tak je trochu matnější :)

A myslím, že ho futrujeme vážně od rána do večera, ale nikde se to bohužel neprojevuje. Maximálně tak na energii :))

takze oboji grancle jsou GF?
zkuste mu teda k nim pridavat prilohy nejake krom masa - a kvalini olej taky nic nezkazi

vovcaci často při prelinavani hubnou. vzdycky je potřeba jim pridat drive, nez zacnou presrstovat..

ale v kazdem pripade -podle fotek -tohle není zdrave hubeny pes - něco zmente.

13.2.2020 15:44
GAELLE

XXX.XXX.55.67

a vůbec - proč veterinář nedoporučuje maso??

13.2.2020 15:57
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
takze oboji grancle jsou GF?
zkuste mu teda k nim pridavat prilohy nejake krom masa - a kvalini olej taky nic nezkazi

vovcaci často při prelinavani hubnou. vzdycky je potřeba jim pridat drive, nez zacnou presrstovat..

ale v kazdem pripade -podle fotek -tohle není zdrave hubeny pes - něco zmente.

Některé GF, některé s řezaným ovsem, luštěninami či bramborami. Pokaždé kupuji jinou recepturu.
Když mají v akci batáty, dostane je k véče s rybou a řepou. K tomu dostává i tučné pamlsky - 96% hovězí klobásu a sýr (výcvikové úplatky). Vážně si nemyslím, že by jedl málo, spíše mu neustále přidávám.

Mám spíš pocit, že si z toho žrádla nevezme tolik, kolik by měl, což může být spojené s těmi jeho slavnými střevy. Podle našeho veta mu invaginaci způsobila jejich vývojová vada, takže tam může být i funkční problém..

Doufám, že na mase to bude třeba lepší, tak uvidíme. I vemeno jsem mu koupila, ale z toho mám zase strach, aby se nepo.. :/

13.2.2020 16:00
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

GAELLE napsal(a):
a vůbec - proč veterinář nedoporučuje maso??

Prý s těma jeho střevama nemáme dělat žádné dietní experimenty a máme mu dávat to, co mu sedí. A podle manželky našeho veta (také vetka) je u syrového masa risk parazitů či nějakého bakteriálního onemocnění, což by u něj také nebylo úplně ideální. Úplně nám zakázala krmit syrové drůbeží maso, leč jsme ho psovi před invaginací dávali hodně (v lidské kvalitě ze supermarketu).

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 16:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale to je pořád taková dieta - ryba, řepa, brambory.
Nezkusila jste třeba prostě uvařit ovesné vločky a kus vepřového?
Jsem na straně obilninových granulí pro tak velkého psa. Delší střevo = obilí.

13.2.2020 16:07
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale to je pořád taková dieta - ryba, řepa, brambory.
Nezkusila jste třeba prostě uvařit ovesné vločky a kus vepřového?
Jsem na straně obilninových granulí pro tak velkého psa. Delší střevo = obilí.

Vepřovému se úplně vyhýbám a to samé obilovinám, takže nezkusila.
Ale už mě napadlo ho více futrovat přílohama. Mám doma instantní přílohu k BARFu od Bohemia Pet Food. Tu mu právě dávám teď s tou hrubou mletinou - dvě plné hrsti v suchém stavu + cca třetina kilovky mletiny. A to má jednou až dvakrát denně + 2-3x denně čtyři plné hrsti granulí.

Ale i ty ovesné vločky mě napadly. Dostane je dnes k véče s držkama a kachnou a uvidím, co na to řekne :)

13.2.2020 16:08
Atheira

XXX.XXX.181.160

Na rybě a batátech nepřibere nikdo, i kdyby to jedl na kila, ne?

Mně tehdy veterinář řekl, že pro rozhašený trávení je lepší začít vařeným masem, že pro toho psa bude jednodušší z toho vzít, co potřebuje. Ale nevím, na kolik je to kec. Nicméně mně to pomohlo. Nejdřív začít jenom vařeným. Vařila jsem kachnu s rýží, králíka s ov. vločkama, pak jsem se přestala bát i toho vepřovýho. Všichni mě strašili, že se po tom podělá až za ušima a všechno bylo ok. I mi v tom kritickým období, kdy fakt jenom hubla, protože co jsem do ní dostala, to zas vyklopila, hezky přibrala a teď už si váhu drží.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 16:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Stitku a slinivku ma zkontrolovanou, ze?

13.2.2020 16:25
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Tak ty batáty s rybou nemá jako jídlo jídlo, spíš mlsku dvakrát do měsíce. Myslela jsem to tak, že to jsou jediné "přílohy", resp. sacharidy navíc, které mimo granule normálně dostává :)

K těm vločkám, musí se povařit, nebo třeba stačí zalít horkou vodou?

Štítnou žlázu i slinivku má v pořádku. Dělali se komplet krevní rozbory někdy v říjnu či listopadu a jediné, co tehdy vyšlo zvýšené, byl lehce fosfor. A to byl tehdy čistě na granulích.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 16:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira napsal(a):
Ještě skvělá věc - když děláte vejce, skořápky nevyhazujte, stačí rozdrtit na prášek a můžete jim to v pohodě dát do jídla.

Mimochodem, kdo tady radí a nemá zvíře? To by mě docela zajímalo. Co sem tak chodím a všímám si, mají tu psy všichni. Snad jen fikovnice, která nám chodí sem na psy, má kocoury, ale ta taky neradí, co neví.

Taky děkuju za radu😉🤗.....a nemyslela jsem konkrétně tady (v této diskuzi), myslela jsem tak celkově 😁

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 16:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vlocky jsou lepsi povarit.
Ale rozhazuji ca a p stejne jako maso.
Kdyz snese syry a tucne pamlsky tak zkusila i to veprove nebo kachni.

Vyhybani se obilninam u nealergickeho, hubeneho psa nedava smysl

A vajicka jsou zazrak

13.2.2020 16:41
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

PumaCZ napsal(a):
Vepřovému se úplně vyhýbám a to samé obilovinám, takže nezkusila.
Ale už mě napadlo ho více futrovat přílohama. Mám doma instantní přílohu k BARFu od Bohemia Pet Food. Tu mu právě dávám teď s tou hrubou mletinou - dvě plné hrsti v suchém stavu + cca třetina kilovky mletiny. A to má jednou až dvakrát denně + 2-3x denně čtyři plné hrsti granulí.

Ale i ty ovesné vločky mě napadly. Dostane je dnes k véče s držkama a kachnou a uvidím, co na to řekne :)

Můžu se zeptat, proč se vyhýbáte vepřovému? Já teda jsem na svém nežravkovi celý život vychrtlém zjistila, že vepřové mu sedí(i šmakuje) nejvíc. Teď, na stará kolena, když se mu díky těm zmiňovaným řasám zlepšilo trávení i mu celkem už chutná, jsme vepřové museli hodně omezit, většinou dostává hovězí kližku. Paraziti a bakterie jako chápu, že salma z kuřete je u psa s pošramoceným trávením nic moc, ale prostě u šelmy takovéto blbosti neřeším. Nikdy nezabráníte tomu, aby venku nesežral byť jen králičí bobek s nějakou blbou nemocí. Šelmy jsou na tohle přizpůsobené, všichni jsou částeční mrchožrouti.

13.2.2020 16:44
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vlocky jsou lepsi povarit.
Ale rozhazuji ca a p stejne jako maso.
Kdyz snese syry a tucne pamlsky tak zkusila i to veprove nebo kachni.

Vyhybani se obilninam u nealergickeho, hubeneho psa nedava smysl

A vajicka jsou zazrak

A jak dlouho tak vařit? Jako když si dělá člověk kaši? nebo stačí méně?

Vajíčka též dostává pravidelně :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 16:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

PumaCZ napsal(a):
Tak ty batáty s rybou nemá jako jídlo jídlo, spíš mlsku dvakrát do měsíce. Myslela jsem to tak, že to jsou jediné "přílohy", resp. sacharidy navíc, které mimo granule normálně dostává :)

K těm vločkám, musí se povařit, nebo třeba stačí zalít horkou vodou?

Štítnou žlázu i slinivku má v pořádku. Dělali se komplet krevní rozbory někdy v říjnu či listopadu a jediné, co tehdy vyšlo zvýšené, byl lehce fosfor. A to byl tehdy čistě na granulích.

Příloha? někdy nic, jindy co mám v lednici, brambory / těstoviny ze včerejška, zbytek knedlíku, jindy dám do rendlíku jeden brambor, mrkev(celer) trochu vloček a uvařím nebo pro někoho úplná prasárnička, do misky maso a pak za odměnu rohlík nebo tvrdý chleba...... našemu psovi je jedno co žere(zaplať bůh, ale taky to dřív nešlo tak hladce), jestli batátek nebo starý rohlík, hlavně že je toho hodně a jenom její.....

13.2.2020 16:47
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

lesnížínka napsal(a):
Můžu se zeptat, proč se vyhýbáte vepřovému? Já teda jsem na svém nežravkovi celý život vychrtlém zjistila, že vepřové mu sedí(i šmakuje) nejvíc. Teď, na stará kolena, když se mu díky těm zmiňovaným řasám zlepšilo trávení i mu celkem už chutná, jsme vepřové museli hodně omezit, většinou dostává hovězí kližku. Paraziti a bakterie jako chápu, že salma z kuřete je u psa s pošramoceným trávením nic moc, ale prostě u šelmy takovéto blbosti neřeším. Nikdy nezabráníte tomu, aby venku nesežral byť jen králičí bobek s nějakou blbou nemocí. Šelmy jsou na tohle přizpůsobené, všichni jsou částeční mrchožrouti.

Jednak právě kvůli parazitům, protože v syrovém vepřovém je to riziko nejvyšší, ale i kvůli tomu, že je dost tučné, a průjem je u Hachiho vždycky problém.

Ale koupila jsem mu na zkoušku "Vepřo zelo", tak uvidíme :) Ale je fakt, že se více bojím toho vemena, které je známé tím, že projímavé prostě je. Mám kilovku, tak přemýšlím, jak ji nasekat či rozřezat, aby mohl každý den dostat trošku :)

13.2.2020 16:48
GAELLE

XXX.XXX.55.67

taky jsme dávali vepřové syrové i mleté a žádné problémy pes po něm neměl. ale on byl dobrý strávník. Neměl problém s ničím (krom ovoce a zeleniny)

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 17:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Příloha? někdy nic, jindy co mám v lednici, brambory / těstoviny ze včerejška, zbytek knedlíku, jindy dám do rendlíku jeden brambor, mrkev(celer) trochu vloček a uvařím nebo pro někoho úplná prasárnička, do misky maso a pak za odměnu rohlík nebo tvrdý chleba...... našemu psovi je jedno co žere(zaplať bůh, ale taky to dřív nešlo tak hladce), jestli batátek nebo starý rohlík, hlavně že je toho hodně a jenom její.....

Sušený chleba po večerním krmení dostávají mí psi odjakživa. Misku shltnou ( ať je v tom cokoliv) a pak si užívají chroupáníčko.
Vločky vždycky vařené, syrové jsou jenom balast ( to když měla fenka zhubnout )
Vepřové nemusí být syrové ( dřív se všechno maso psům pro sichr vařilo). Takové větší domácí škvarky - to je pochutnání.
Kupuji sýkorkám hovězí lůj. Kdybych psici nedala, to by mi neodpustila. Sýkorkám pověsím flák, psice dostane kousek.
Nemocná střeva jsou velký problém. Možná zkusit po kouskách.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 18:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nebožka byla specialistka na nízko pověšený lůj u krmítek nebo lůj na zemi, já se pořád divila, co chodí do křovíčka a ono tam bylo krmítko....myslím, že v psím žrádle je tuk (sádlo, lůj) nezastupitelná složka, dávat extra libové nebude ono, že se nedávalo dřív psům vepřové se nedivím, bylo to tlusté, že já zvracela, jen se řeklo segedýn.....a pes by ztloustnul během měsíce, teď to už nehrozí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 18:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nebožka byla specialistka na nízko pověšený lůj u krmítek nebo lůj na zemi, já se pořád divila, co chodí do křovíčka a ono tam bylo krmítko....myslím, že v psím žrádle je tuk (sádlo, lůj) nezastupitelná složka, dávat extra libové nebude ono, že se nedávalo dřív psům vepřové se nedivím, bylo to tlusté, že já zvracela, jen se řeklo segedýn.....a pes by ztloustnul během měsíce, teď to už nehrozí.

To kdybyste viděla, co nám dávali na jatkách do kýblíku - všechno muselo být spařené.
Hovězí mulce byly to nejlepší. Někdy v něm byl i železný kruh. Často to ani nešlo všechno zkrmit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 18:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Jo ták, já pochopila, že všechno řešíme přes ten Globus Jedině snad přes tu inzerci, u nás si lidi všechno nechávají, nebo pro známé. Mám příbuzné, co chovají, ví, že pes by si dal, dávali mu, co jim zbylo po mrtvém psu, i ví, že bych to v poho zaplatila, ale nenabídnuli. Prostě to mají pro sebe a jestli prodávají, tak možná na burze a zabte si sami...tak to ani omylem

Třeba tady ( ale pro L.žínku hodně z ruky )

https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/inzerce/r/detail/3565391/kastrovani-kozlici/

13.2.2020 19:13
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Třeba tady ( ale pro L.žínku hodně z ruky )

https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/inzerce/r/detail/3565391/kastrovani-kozlici/

Jo děkuju. Ale to jsem JÁ! Nikdy bych si neodvezla živé zvíře s úmyslem ho zabít. Ani omylem, to budem radši všichni chroustat zeleninu Včera říkám mamce, že jsem posílala muže na akci ,,kapří filety v Lidlu" a ten mi řekl, ať si u našeho rybníkáře objednám čerstvého kapra. Jdu za ním: nééé, kapry nemám, jen pstruhy. Takže prd. A mamka: hele, však hlásil rozhlas, že se zítra na náměstí prodávají čersvé ryby! Oni ti je i na požádání zabijou. Šílíš?!? Jako, že ukážu na kapra: tohohle mi zabijte? To bych si raděj sama usekla ruku. No tak ho zavez tchánovi, ten ti ho zabije. Já to zvíře povezu v kýblu zabít? Já, co nosila tři dny v kýblech ryby z vysychajícího potoka a házela je k nám do jezera, aby nechcípnuly? Pro někoho úplně bezcené ryby...Ale dusily se...Když jsem zjistila, že všechny zachránit nemůžu, taky už jsem vyčerpáním padala na hubu, tak jsem další tři dny doma řvala...

13.2.2020 20:31
GAELLE

XXX.XXX.55.67

lesnížínka napsal(a):
Jo děkuju. Ale to jsem JÁ! Nikdy bych si neodvezla živé zvíře s úmyslem ho zabít. Ani omylem, to budem radši všichni chroustat zeleninu Včera říkám mamce, že jsem posílala muže na akci ,,kapří filety v Lidlu" a ten mi řekl, ať si u našeho rybníkáře objednám čerstvého kapra. Jdu za ním: nééé, kapry nemám, jen pstruhy. Takže prd. A mamka: hele, však hlásil rozhlas, že se zítra na náměstí prodávají čersvé ryby! Oni ti je i na požádání zabijou. Šílíš?!? Jako, že ukážu na kapra: tohohle mi zabijte? To bych si raděj sama usekla ruku. No tak ho zavez tchánovi, ten ti ho zabije. Já to zvíře povezu v kýblu zabít? Já, co nosila tři dny v kýblech ryby z vysychajícího potoka a házela je k nám do jezera, aby nechcípnuly? Pro někoho úplně bezcené ryby...Ale dusily se...Když jsem zjistila, že všechny zachránit nemůžu, taky už jsem vyčerpáním padala na hubu, tak jsem další tři dny doma řvala...

tak to mám naprosto stejně. bych zemřela hlady kdybych měla něco zabít. natož zvíře které by se chovalo doma a nedejbože mělo i jméno

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 20:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
tak to mám naprosto stejně. bych zemřela hlady kdybych měla něco zabít. natož zvíře které by se chovalo doma a nedejbože mělo i jméno

Prvního kozlíka, co se u nás narodil, jsem chtěla prodat. Pak mi moje kozí přítelkyně Bára řekla - co šílíš, jednak se připravíš o kvalitní maso a hlavně, víš ty, jak ho bude někdo vraždit? A tak se kůzlata odborně zabíjela u nás ( já tedy ne, neuměla bych to ). U oběda jsem kozlíkovi poděkovala, že nás nasytil.
Co bude na zabití rozhodoval ten nahoře. Kozičky byly do chovu, kozlíci na zabití.
Ten první kozlík se jmenoval Lenin ( podle data narození ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 20:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vidíte, rybám je nejlépe v udírně, když nemají vodu.... (ryba, králíček, kuře-slepička, to by ještě šlo, ale ta oveška už ne...)

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 20:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vidíte, rybám je nejlépe v udírně, když nemají vodu.... (ryba, králíček, kuře-slepička, to by ještě šlo, ale ta oveška už ne...)

Já bych zas asi nemohla králíky. Moc to připomíná mazlíky ( kočka, pes ). A sama zabít nedokážu ani myš.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já bych zas asi nemohla králíky. Moc to připomíná mazlíky ( kočka, pes ). A sama zabít nedokážu ani myš.

Já ho taky nekrocnu(od ryby po pernatou, na chlupatou nemám-možná v nouzi největší, utrpení a tak), ale i se jménem Bob a Bobek sním, no jo no, jejich hlavičky jsem si pak nosila do mraveniště a měla na kolníku na výstavce(cca 11-14 let mi bylo).....už ale králíky nechovám a kupuju jen z domácího chovu od kolegyně z práce.

13.2.2020 20:59
saola

XXX.XXX.168.140

PumaCZ napsal(a):
Jednak právě kvůli parazitům, protože v syrovém vepřovém je to riziko nejvyšší, ale i kvůli tomu, že je dost tučné, a průjem je u Hachiho vždycky problém.

Ale koupila jsem mu na zkoušku "Vepřo zelo", tak uvidíme :) Ale je fakt, že se více bojím toho vemena, které je známé tím, že projímavé prostě je. Mám kilovku, tak přemýšlím, jak ji nasekat či rozřezat, aby mohl každý den dostat trošku :)

A co rýže jako příloha? Je velmi šetrná, takže i pro ne úplně zdravý trávicí trakt je to super příloha.
Můžete uvařit cosi jako psí rizoto, rýži klidně společně s tím masem uvařit úplně doměkka, nějakou zeleninu k tomu a výsledkem je směs, po které se psi mohou utlouct a je to zároveň šetrné i výživné. Rozhodně zdravější než jakékoliv amarouny.
O vločkách už tady padlo, můj názor je, že dnes se už vařit nemusí, pokud je zalíváte teplým vývarem, protože se prodávají dostatečně jemné - stačí opravdu na chvíli namočit a nechat, než krmení vychladne.
Nevím, proč se striktně vyhýbáte pšenici, pak samozřejmě těstoviny asi nedáte, ale je to taky šetrná a výživná příloha.
Pokud nakupujete maso v lidské kvalitě, tak bych se ani syrového vepřového fakt nebála, a pokud není v kvalitě pro lidi, tak po hlubokém přemražení riziko parazitární nákazy podstatně klesne, takže bych to taky neřešila. Spíš možná vepřové v syrovém stavu nemusí být pro psy tak atraktivní, mé psy nikdy moc nenadchlo, vařené naopak žrali bez problémů. Ale bavím se o mase v kvalitě pro lidi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 21:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rýže se taky prodává instantní vločkovaná ....v koutku s vege a.t.d.(pro rychlé vaření)

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 10:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

PumaCZ napsal(a):
Jednak právě kvůli parazitům, protože v syrovém vepřovém je to riziko nejvyšší, ale i kvůli tomu, že je dost tučné, a průjem je u Hachiho vždycky problém.

Ale koupila jsem mu na zkoušku "Vepřo zelo", tak uvidíme :) Ale je fakt, že se více bojím toho vemena, které je známé tím, že projímavé prostě je. Mám kilovku, tak přemýšlím, jak ji nasekat či rozřezat, aby mohl každý den dostat trošku :)

tak syrove kureci a jeho kampyloneco mi teda prijde jako realnejsi riziko, nez zkontrolovane veprove.
a k traveni tuku ma traveni psu taky jiny postoj, nez lidske

ale jo chapu. ono krmit psa, co mel takovehle potize, není uplne legrace.
tak hlavne ted nezacnete aplikovat uplne všechny rady odtud najednou

že se více bojím toho vemena, které je známé tím, že projímavé prostě je

njn. jenze -když se krmi normalne syrovym, tak se vemeno zkrmi s kostma a zadne prujmy pak nejsou.
to je to riziko, když chci jen něco pridavat "na prilepsenou" a ne krmit plnohodnotne syrovym

15.2.2020 16:31
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak syrove kureci a jeho kampyloneco mi teda prijde jako realnejsi riziko, nez zkontrolovane veprove.
a k traveni tuku ma traveni psu taky jiny postoj, nez lidske

ale jo chapu. ono krmit psa, co mel takovehle potize, není uplne legrace.
tak hlavne ted nezacnete aplikovat uplne všechny rady odtud najednou

že se více bojím toho vemena, které je známé tím, že projímavé prostě je

njn. jenze -když se krmi normalne syrovym, tak se vemeno zkrmi s kostma a zadne prujmy pak nejsou.
to je to riziko, když chci jen něco pridavat "na prilepsenou" a ne krmit plnohodnotne syrovym

Já se třeba zase tolik syrového kuřecí určeného pro lidskou spotřebu nebojím. Přeci jen psí trávení si s pár bakteriemi poradí. Ale po operaci jsem nechtěla nic riskovat, tak dostával jen mleté hovězí + sem tam hovězí kosti na okus, vše v lidské kvalitě.

Jinak mu dávám právě mixi, kde je nejen svalovina, ale i kosti a vnitřnosti, tak si myslím, že to je jakž takž vyvážené. Jen prostě nechci a ani nemůžu přejit jen na maso - v Praze mám v bytě mrazák, kam se mi sotva vejde deset rohlíků, natož zásoby masa pro psa :/ A i nějaký mix přímo s vemenem jsem vzala, ale také kilovku vemeno samotné, že mu ho budu sama přidávat. Jen jsem pořád ještě nepřišla na to, jak z té kilovky udělat pidikousky :))

Od včera má drůbeží hrubomletý mix s mrkví od Vetamixu a musím říci, že tam by se mu bývalo to vemeno fakt hodilo. Chudák ráno kadil "white stones", jak to můj přítel popsal, takže tam měl těch kostí až moc..

Momentálně dostává 2x denně mix masa, povařené ovesné vločky (od zítra pohanka) a zelenina/ovoce. A 2x denně granule. Uvidíme za pár dní, jak mu to takhle bude vyhovovat, ale od pondělí jsem zase v Praze, takže tam bude mít maso max jednou denně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 18:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

drůbeží hrubomletý mix s mrkví od Vetamixu

tyhle mixi nikdy nevite jaky pomer ceho mají.
mam to zarazeno v kategorii -krmim jen tem, co dokážou travit i hrebiky

15.2.2020 22:04
janaa

XXX.XXX.250.132

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
drůbeží hrubomletý mix s mrkví od Vetamixu

tyhle mixi nikdy nevite jaky pomer ceho mají.
mam to zarazeno v kategorii -krmim jen tem, co dokážou travit i hrebiky

Přesně. Když mletý kuřecí,tak to musí být "kuře celé mleté" nebo třeba kuřecí+hovězí napůl. Drůbeží něco bývají semletý skelety,hřbety atd

15.2.2020 22:12
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Když už se tu řeší to maso, tak se vetřu. Mám v plánu pořídit mrazák, konečně jsme vymysleli, kam bychom ho mohli dát . No a chtěla bych víc krmit masem - ale ne úplně. Viděla bych to tak jednou denně granule, jednou maso (teď jsem dávala maso párkrát do týdne. Ale neřešila jsem žádné přílohy a ani kosti. Dávám jen velké kosti na okusování, kuřecí jsem nikdy nedávala. Takže mě zajímá - jakýma kostma začít? Ty krky? Nebo nějaké mletiny? No a pak ještě přílohy - co všechno dáváte?

15.2.2020 22:47
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
drůbeží hrubomletý mix s mrkví od Vetamixu

tyhle mixi nikdy nevite jaky pomer ceho mají.
mam to zarazeno v kategorii -krmim jen tem, co dokážou travit i hrebiky

Uprimne jsem tohle objednala omylem, musela jsem se ukliknout :) Protoze jinak beru jen to, kde vim, co tam je. Jako napriklad mleta kureci kridla s.. apod. Tohle jsem vytahla z tasky a sama se divila, ze tam je neco od Vetamixu. Ale kdyz uz to blba panicka koupila, tak to pes holt musi sezrat :D


Edit: tak panicka az tak blba neni, na fakture zadny Vetamix neni :)

16.2.2020 00:14
lupus4

XXX.XXX.205.61

Takže mě zajímá - jakýma kostma začít? Ty krky? Nebo nějaké mletiny?

klidně celé skelety s masem, bude-li to dávat bez problémů, tak pak přidal i krky

a jako přílohu klidně grancle na který je zvyklej, nemusíte to "oddělovat"

Kolik pesan váží? Jestli cca 20kg, dal bych cca 40dkg skeletů + 1 - 2 krky + cca 10dkg granulí...(denní dávka)

16.2.2020 07:27
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Pes má 30 kg, fena 15 kg.

Právě jsem myslela, že bych dávala i nějakou zeleninu, ovoce - oni to mají rádi

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2020 08:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Pes má 30 kg, fena 15 kg.

Právě jsem myslela, že bych dávala i nějakou zeleninu, ovoce - oni to mají rádi

Zeleninu, ovoce dávám mimo krmení. Jabko, já půl, psice půl.

16.2.2020 10:09
Dája6

XXX.XXX.97.195

lupus4

Prosím a když mám psa okolo 5kg kolik pak a čeho dát na denní krmení. Jako opravdu nevím, moji psy jsou zvyklí na vše v jakém kolik stavu, jsme popelnice.
Děkuji za radu. Dája

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2020 10:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Pes má 30 kg, fena 15 kg.

Právě jsem myslela, že bych dávala i nějakou zeleninu, ovoce - oni to mají rádi

zeleninu sparenou nebo nastrouhanou uplne na jemno,
ovoce jen pro chut. je to hlavne pro vlákninu.

potrebne vit a min.latky doda psovi kompletne maso.

jen teda se tim nemysli svalovina
ta by nemela prevazovat ani.
masove kosti, ořezy, slachy paraty, vnitrnosti.

16.2.2020 20:59
lupus4

XXX.XXX.205.61

Dája6 napsal(a):
lupus4

Prosím a když mám psa okolo 5kg kolik pak a čeho dát na denní krmení. Jako opravdu nevím, moji psy jsou zvyklí na vše v jakém kolik stavu, jsme popelnice.
Děkuji za radu. Dája

muj cca 5kg xjozefčík baští tak 100g syrové hrubo pomleté hov. (občas krůtí)+ hrst přílohy + 2x týdně pocukrované Roboranem

zbaštil by i víc, ale vzhledem k věku (+15)nechci aby byl "obtloustlý"
krmím 1x denně - večer

16.2.2020 21:08
Terven

XXX.XXX.110.191

lupus4 napsal(a):
muj cca 5kg xjozefčík baští tak 100g syrové hrubo pomleté hov. (občas krůtí)+ hrst přílohy + 2x týdně pocukrované Roboranem

zbaštil by i víc, ale vzhledem k věku (+15)nechci aby byl "obtloustlý"
krmím 1x denně - večer

Vzhledem ke hmotnosti a stáří bych mu to rozdělila do dvou dávek.

16.2.2020 21:21
saola

XXX.XXX.30.55

Terven napsal(a):
Vzhledem ke hmotnosti a stáří bych mu to rozdělila do dvou dávek.

jakože by se ani jednou nenajedl alespoň jakžtakž dosyta?
To bych psékovi nedělala - psi to mají s jídlem jinak než lidi (viz rady dietních guruů - papat pravidelně po 3 hodinách a hlavně nemít hlad; na to, že mít hlad je normální, se už jaksi pozapomnělo).

16.2.2020 22:16
lupus4

XXX.XXX.205.61

Terven napsal(a):
Vzhledem ke hmotnosti a stáří bych mu to rozdělila do dvou dávek.

Mimo štěňat, březích fen, psů v rekonvalescenci, long závodech ...atd
jsem zdravé dospělé psy vždy krmil jen jednou denně a představte si, že po ukončení sezony a až do začátku další měli i jednou týdně půst (ó hrůza ) Dávky pro jednotlivce byly upravovány (hrsťovou metodou)dle jejich momentální kondice a úživnosti a pohlaví
A byli naprosto fit do pozdního věku. A mohli žrát kdykoli cokoli a v jakémkoli množství, takže např. v případě sehnání celé krávy, co se nevešla do mrazáku žrali ad libitum vše , co se nevešlo i pár dní...

16.2.2020 22:28
lupus4

XXX.XXX.205.61

Ještě malá poznámka ke krmení štěňat...
Vždy jsem je krmil ad libitum ze společného pekáče (později lodny ).
Efekt to mělo ten, že pažravci se zklidnili, neb se na každého dostalo...(neustálým přidáváním), nežravcům zase v konkurenci lépe chutnalo...a všichni se zbavili "žrací agrese", takže i dospělé jsem mohl krmit navolno s miskama 30cm od sebe, nebo při závodě (tréninku) vždy spolu zapřaženou dvojku z jedné misky

16.2.2020 22:53
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Já nedat mým psům nažrat dvakrát denně, tak asi sežerou mě . Ne, tak oni už to tak mají zafixované - prostě ráno z venčení spěchají domů, protože bude snídaně. Večer když je čas tak pes už si nosí misku, a když se zdržím - myslím jako že jim nejdu dát nažrat v obvyklou hodinu hned a místo toho třeba sedím u PC, tak už mě hypnotizují.

Krmení ad libitum by u nás nešlo - pes se mi několikrát nedopatřením dostal ke žrádlu a žral a žral a žral - byl pak nafouklý a docela jsem o něho začínala mít i strach. Evidentně mu pak bylo zle, což se nedivím. Ale při každé další příležitosti by šel znovu. Fena to samé. Agresi u žrádla neřeším, každý si hledí své misky, maximálně si jdou misky v klidu zkontrolovat po tom, co dožerou. Občas když jim nedávám něco z kuchyně, tak to žerou z jedné misky, nebo jim to házím rovnou do huby. Nikdy nebyl ani náznak žádného problému, co se žrádla týče. A navíc úplně nechci třeba trénovat se psem, který se 10 minut předtím nažral, a při krmení ad libitum bych nad tím neměla kontrolu.

Jinak proti krmení jednou denně nemám nic (u dospěláka), ale to krmení dvakrát denně je takové pro můj lepší pocit - když třeba ráno odjíždím, tak psy jsou vyvenčení, nakrmení a prostě spokojení , jo samozřejmě, kdyby na to žrádlo nebyli zvyklí dvakrát, tak budou spokojení i bez toho . Jinak dospělého psa jsem krmila stejně často jako štěně - aby dostávali žrádlo nastejno - a myslím, že i psovi to vyhovovalo .

Předešlého psa jsme krmili jednou denně, ale pak právě začal mít nějaké trávící problémy a pomohlo dávku rozdělit. Ale pokud to psovi nedělá problém, tak proč ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2020 22:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Pes má 30 kg, fena 15 kg.

Právě jsem myslela, že bych dávala i nějakou zeleninu, ovoce - oni to mají rádi

moje fena 27kg- doufám (je po kastraci) ráno má granule, když si je veme, dvě hrstě nebo prostě má v misce pořád nějaké, ale většinou když nejsem doma je nežere a začne až když přijdu domu, vyvenčím jí a pak jde šmejdit k misce....já pro jednoho psa "můžu " kupovat maso pro lidi, takže toho do mtrazáku moc nedávám a tácky se skeletama nebo s krkama jsou i odvážený , nějak nic jinak neodvažuju, někdy má 300g krků a 300g kuřecích srdíček jindy třeba jen 250g čistého masa a těstoviny, teď měla včera prané držky, srdce a vepřové a hovězí přední s kostí cca 600g , dneska 3 pečená kuřecí stehna bez kosti a br. kaši-zbytky.....tím chci říct, že každý den nemá striktní množství něčeho...příloha cokoliv co není maso a pes to stráví, klidně i pak z ruky večer u televize,když to v mase nejí....

Jinak docela mě i někdy překvapí, když se psina zblije, co se do psího žaludku vejde za množství jídla a já jí dávám jen půl kila....hihi, sranda.

16.2.2020 22:58
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
moje fena 27kg- doufám (je po kastraci) ráno má granule, když si je veme, dvě hrstě nebo prostě má v misce pořád nějaké, ale většinou když nejsem doma je nežere a začne až když přijdu domu, vyvenčím jí a pak jde šmejdit k misce....já pro jednoho psa "můžu " kupovat maso pro lidi, takže toho do mtrazáku moc nedávám a tácky se skeletama nebo s krkama jsou i odvážený , nějak nic jinak neodvažuju, někdy má 300g krků a 300g kuřecích srdíček jindy třeba jen 250g čistého masa a těstoviny, teď měla včera prané držky, srdce a vepřové a hovězí přední s kostí cca 600g , dneska 3 pečená kuřecí stehna bez kosti a br. kaši-zbytky.....tím chci říct, že každý den nemá striktní množství něčeho...příloha cokoliv co není maso a pes to stráví, klidně i pak z ruky večer u televize,když to v mase nejí....

Jinak docela mě i někdy překvapí, když se psina zblije, co se do psího žaludku vejde za množství jídla a já jí dávám jen půl kila....hihi, sranda.

No mě se právě taky úplně nechce odvažovat a tak. Teď jsem po dlouhé době mrkla na pytel od granulí, jakože na dávkování a schválně jsem si zkusila zvážit, kolik toho dostávají - oba dva téměř dvojnásobek dávky .

Ale s tím masem jsem myslela, že bych si vyloženě udělala kompletní balíčky - které pak prostě jen rozmrazím a hodím do misek. Jakože by v tom bylo maso, vnitřnosti, kosti, ale i ta zelenina třeba. A tam bych potřebovala vědět aspoň zhruba kolik toho dát. Nebo je to blbost a stačí dát jeden den to a druhý to?

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2020 23:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola napsal(a):
jakože by se ani jednou nenajedl alespoň jakžtakž dosyta?
To bych psékovi nedělala - psi to mají s jídlem jinak než lidi (viz rady dietních guruů - papat pravidelně po 3 hodinách a hlavně nemít hlad; na to, že mít hlad je normální, se už jaksi pozapomnělo).

Hlad. To je legrační důvod :-)
Malý pes = rychlejší spalování. Je to kvůli poměru střeva k velikosti těla, to je fakt, nikoli zraněné srdíčko dietních guru.
Co píše lupus4 o krmení ad lib u štěňat je sice možné, ale rozhodně se tím nelze řídit u všech psů. Stejně tak s četností krmení.

Hlad mít pes může, nesmí to však způsobovat trable tomu psu. A je prostým faktem, že u štěňat, starých, aktivních, březích a malých psů, je to trávení jiné; rychlejší, či namáhavější, dtto požadavky na výživu. Je tu pár dalších věcí kromě velikosti krmeného. Už třeba mikrobiom. Některé věci se věkem zkrátka mění. Ono se to ví, proto existuje krmivo puppy a senior, ale to senior je zatím postavené úplně blbě :-)

Pokud takto krmení psům od lupus4 vyhovuje, není důvod to měnit, samozřejmě.

16.2.2020 23:20
Terven

XXX.XXX.110.191

Jinak proti krmení jednou denně nemám nic (u dospěláka), ale to krmení dvakrát denně je takové pro můj lepší pocit
ono nejenom pro pocit. Jasně, že pro psovitou šelmu a pro šelmu vůbec je přirozený způsob příjmu potravy "nažrat se k prasknutí a pak dlouhá pauza".
Ale současná malá a miniaturní plemena psů mají k vlku už poměrně daleko a ono je známo, že čím menší živočich, tím intenzivnější metabolismus. Není to jenom můj výmysl, u malých psů se krmení 2x denně běžně doporučuje, K. Novosádová dokonce doporučuje dvě dávky u všech psů. Ona ta jediná velká dávka trávicí trakt víc zatíží a současní psi přecejen žijí jinak než vlci - třeba vy určitě nenecháte psího sportovce celej den ležet a trávit, žejo ...takže to dvojí krmení má opodstatnění.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2020 23:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
No mě se právě taky úplně nechce odvažovat a tak. Teď jsem po dlouhé době mrkla na pytel od granulí, jakože na dávkování a schválně jsem si zkusila zvážit, kolik toho dostávají - oba dva téměř dvojnásobek dávky .

Ale s tím masem jsem myslela, že bych si vyloženě udělala kompletní balíčky - které pak prostě jen rozmrazím a hodím do misek. Jakože by v tom bylo maso, vnitřnosti, kosti, ale i ta zelenina třeba. A tam bych potřebovala vědět aspoň zhruba kolik toho dát. Nebo je to blbost a stačí dát jeden den to a druhý to?

Já měla takové nápady asi .. no už nevím, kdy to bylo :-) vážit kostičky. Stejně to nešlo.
Zeleninu vážit vůbec, to je prostě nějaká vláknina a voda a je to jen prospěšné. Jen bacha na papriku a tak, to může nadýmat.
No já nemůžu zapomenout na to video s bulíky, co komentují, co všechno sežerou. Okurku kyselou a tak. Vtipní jsou. A my si budeme dělat starosti s vážením..
Nejjednodušší je vzít kuře, rozkrájet na čtvrtky, dodat chybějící orgány a pak to rozdělit do pytlíků. Možná to ale ani nebude potřeba mrazit. Teoreticky by kuře dva psi mohli sníst spolu.
U vepřového to budou třeba žebra, ta mají maso a vykošťovat to přece nebudu, abych si ty kosti zvážila. K tomu třeba osminku srdíčka a od oka jater. Poměry.. to mě zajímá asi tak v průběhu .. to tady snad ani nebudu zveřejňovat.. 14 dní, měsíc?
Řeším akorát to, aby se pes nepo.. kdyby sežral kilo sádla. Tak k tučnému masu mu dám chleba. Nebo moc kostí. Ta žebra musí mít dost masa, no, je to plná velká kost. By se psík ucpal. Ale když bude vepřový bok, tam je tuku, ten to zas spraví. Ryba nemá skoro žádnou kostičku. A co. Se to jeden dva dny nezblázní.
Prostě to zas tolik nepitvejte a neporcujte.
edit.: krmím dvakrát denně, protože je to pro mého psa lepší
tečka :)

16.2.2020 23:31
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já měla takové nápady asi .. no už nevím, kdy to bylo :-) vážit kostičky. Stejně to nešlo.
Zeleninu vážit vůbec, to je prostě nějaká vláknina a voda a je to jen prospěšné. Jen bacha na papriku a tak, to může nadýmat.
No já nemůžu zapomenout na to video s bulíky, co komentují, co všechno sežerou. Okurku kyselou a tak. Vtipní jsou. A my si budeme dělat starosti s vážením..
Nejjednodušší je vzít kuře, rozkrájet na čtvrtky, dodat chybějící orgány a pak to rozdělit do pytlíků. Možná to ale ani nebude potřeba mrazit. Teoreticky by kuře dva psi mohli sníst spolu.
U vepřového to budou třeba žebra, ta mají maso a vykošťovat to přece nebudu, abych si ty kosti zvážila. K tomu třeba osminku srdíčka a od oka jater. Poměry.. to mě zajímá asi tak v průběhu .. to tady snad ani nebudu zveřejňovat.. 14 dní, měsíc?
Řeším akorát to, aby se pes nepo.. kdyby sežral kilo sádla. Tak k tučnému masu mu dám chleba. Nebo moc kostí. Ta žebra musí mít dost masa, no, je to plná velká kost. By se psík ucpal. Ale když bude vepřový bok, tam je tuku, ten to zas spraví. Ryba nemá skoro žádnou kostičku. A co. Se to jeden dva dny nezblázní.
Prostě to zas tolik nepitvejte a neporcujte.
edit.: krmím dvakrát denně, protože je to pro mého psa lepší
tečka :)

A takže můžu dát celé kuře (rozdělené) nebo žebra i psům, kteří na ty kosti nejsou zvyklí? Nebo radši nejdřív dávat ty mletiny, případně třeba krky,křídla a ostatní kosti přidat až v průběhu?

Já jsem to s tím porcováním myslela spíš tak, že do toho mrazáku to stejně musím nějak rozdělit, nemám v plánu kupovat maso po dvou kuřatech, ale objednat si třeba 20, 30 kg najednou. Ale zatím jsem z toho taková vyjukaná, že ani pořádně nevím, co přesně a kolik čeho objednat

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2020 23:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
A takže můžu dát celé kuře (rozdělené) nebo žebra i psům, kteří na ty kosti nejsou zvyklí? Nebo radši nejdřív dávat ty mletiny, případně třeba krky,křídla a ostatní kosti přidat až v průběhu?

Já jsem to s tím porcováním myslela spíš tak, že do toho mrazáku to stejně musím nějak rozdělit, nemám v plánu kupovat maso po dvou kuřatech, ale objednat si třeba 20, 30 kg najednou. Ale zatím jsem z toho taková vyjukaná, že ani pořádně nevím, co přesně a kolik čeho objednat

Jo tak, pardon. Kosti pomalu. Zkuste do kuřecího krku praštit paličkou na maso. Já tomu nevěřila, ale ono se to fakt zplacatí :-) A to stačí, takhle to pobere.
V mletinách nelze zjistit, jestli tam není moc kostí, tak nevím. A třeba můj psík mletiny netráví úplně nejlépe, s masem vcelku je to v pořádku.
Zkusila bych asi prostě balíček od každého druhu masa a nějaké mleté. Oni se Vám na to ti psi mohou také vykašlat :-)
Třeba plíce, ledviny a vemeno vůbec nekupuji. Jíst to moc nikdo nechce a jsou to postradatelné součástky.
A skončili jsme na .. to je ostuda.. většinou kuře.. prostě megíně to chutná a vypadá, že i prospívá. Skelety, křídla a játra v jedné misce. Druhý den půl kuřátka. A tak nějak.
Kuřete sní víc než vepřového masa. To je také záhada..
No zkuste nejdřív obyčejné věci, pak se uvidí. Někde měli mix kuře/zelené dršťky a něco, to hrozně smrdí, ale pes nadšený a mně stačilo balíček rozříznout ještě zmrlý na třetiny..

16.2.2020 23:58
saola

XXX.XXX.30.55

Ten hlad byl zmíněn spíš k té lidské dietě, nikoliv k úctyhodnému jozefčímu veteránovi, to je nepochopení.
Pes jako zvíře je plně fyziologicky vybaven na to, aby žral 1x denně, je to masožravec, nikoliv např. lichokopytník.
No, od toho je diskuze, aby se tu prezentovaly různé náhledy na věc.
Osobně si myslím, že označení amarounů puppy a senior je hlavně pro dobrý pocit nakupujících, aby byli utvrzeni v tom, že nakupují odborně správně, protože upřímně věřím tomu, kdyby ty pytle nějaká zmatená majitelka doma omylem prohodila, na psech ve finále stejně nic nepozná.
Příklon ke krmení víckrát denně může zvyšovat riziko tloustnutí psa (zvlášť u současných gaučových povalečů), aniž by se vlastně byť alespoň jednou ve skutečnosti pořádně najedl. Pokud se jedná o psa normálního pracujícího majitele, tak ráno vyvenčit, nakrmit (byť polovinou dávky), odejít do práce, a přijít za osm, devět či deset hodin mi přijde vůči psovi nefér - po krmení je vhodné venčit tak za tři, čtyři hodiny, protože potrava samozřejmě v trávicím traktu postupuje. Nechat ho přes den je prostě lépe na lačno i pro něj.
Kontinuální permanentní nažranost není vhodná ani u lidí, ani u psů.

16.2.2020 23:58
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Díky, no nějak začít musíme a uvidíme, pak případně upravíme. Ale myslím, že u nás nehrozí, že by něco nesežrali - jsou to popelnice a fakt sežerou všechno .

17.2.2020 00:07
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

saola napsal(a):
Ten hlad byl zmíněn spíš k té lidské dietě, nikoliv k úctyhodnému jozefčímu veteránovi, to je nepochopení.
Pes jako zvíře je plně fyziologicky vybaven na to, aby žral 1x denně, je to masožravec, nikoliv např. lichokopytník.
No, od toho je diskuze, aby se tu prezentovaly různé náhledy na věc.
Osobně si myslím, že označení amarounů puppy a senior je hlavně pro dobrý pocit nakupujících, aby byli utvrzeni v tom, že nakupují odborně správně, protože upřímně věřím tomu, kdyby ty pytle nějaká zmatená majitelka doma omylem prohodila, na psech ve finále stejně nic nepozná.
Příklon ke krmení víckrát denně může zvyšovat riziko tloustnutí psa (zvlášť u současných gaučových povalečů), aniž by se vlastně byť alespoň jednou ve skutečnosti pořádně najedl. Pokud se jedná o psa normálního pracujícího majitele, tak ráno vyvenčit, nakrmit (byť polovinou dávky), odejít do práce, a přijít za osm, devět či deset hodin mi přijde vůči psovi nefér - po krmení je vhodné venčit tak za tři, čtyři hodiny, protože potrava samozřejmě v trávicím traktu postupuje. Nechat ho přes den je prostě lépe na lačno i pro něj.
Kontinuální permanentní nažranost není vhodná ani u lidí, ani u psů.

Pokud se jedná o psa normálního pracujícího majitele, tak ráno vyvenčit, nakrmit (byť polovinou dávky), odejít do práce, a přijít za osm, devět či deset hodin mi přijde vůči psovi nefér - po krmení je vhodné venčit tak za tři, čtyři hodiny, protože potrava samozřejmě v trávicím traktu postupuje


To se teda přiznám, že krmím asi úplně špatně, z vašeho pohledu. Krmím ráno a večer, dělám ranní, odpolední a noční. U nás se teda stává spíše výjímečně, že by psi byli pak doma 8 hodin - většinou je doma přítel a vyvenčí on - nicméně psi dělají velkou potřebu zpravidla hned ráno a pak až k večeru. Takže i když dostanou nažrat ráno, tak bobek pak dělají až navečer . To samé třeba po noční - vyvenčím, dám nažrat a jdeme spát, psi spí se mnou a nikdy se mi nestalo, že by se chtěli jít venčit po 4 hodinách - a to si umí říct.

17.2.2020 00:10
saola

XXX.XXX.30.55

Po krmení už nevenčíte? Jiný kraj, jiný mrav...
To by mě tedy nenapadlo, před spaním alespoň vyčůrat, ne?

17.2.2020 00:16
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

To jsem asi špatně vyvlsvetlila, pokud je doma přítel, tak po krmení nevencim, protože s nimi jde zachvili ven on. Pokud doma není, tak ještě vyvencim - nicméně psi jenom curaji.

A večer po krmení taky nevencim úplně hned. Většinou nakrmim po venceni a pak jdeme třeba za hodku. A i v létě, pokud krmim ráno venku, tak si po zradle jdou stejně lehnout a nejdou se hned venčit.

17.2.2020 07:40
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Kdybych psu nedala jíst 2x denně, není šance, že by svou dávku sežral ani omylem. Teda on ji ani tak většinou nesežere, ale je lepší, když něco málo zobne dvakrát. Když jsem zkoušela dát jen jednou, jak on vždycky žral způsobem, že hubu 5 minut v misce a když ji zvednul, vlastně neubylo nic, tak to by nažraný fakt nikdy nebyl. Prostě on je schopný ještě tak dvakrát trochu. Tím narazím na to, jak dával Lupus, že krmí jednou denně a klidně misky u sebe. Já to tak můžu mít taky, protože tito psi jsou prostě nežraví. On si jídlo nehlídá, nežere způsobem: honem, honem, týden jsem nežral. Myslela jsem, že jen ten můj pošuch, ale jeden soused s huskynou mi taky říká, že aby něco snědla, málem ji prosí na kolenou. Trochu pomůže kočka, se kterou se dělit nechce, ale ta vždycky u krmení není. U nás nepomohlo ani to, že byli dva, přijde pes sousedů, můj klidně leží a kouká, jak mu žere žebra na trávníku. Protože kdyby je chtěl, tak je sežral, jinak je klidně přenechá kdekomu. Ježek, liška, kočky...

17.2.2020 07:44
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Ještě jsem zapomněla k tomu krmení a venčení. Když byli všichni psi jen zahradní, nikdo nereguloval, jestli po nakrmení může pes vyběhnout nebo ne. A o torzi jsem nikdy neslyšela. Pravda, jediný velký pes byl tehdy asi NO a těch nebylo tolik. Nemyslím za mého mládí, myslím až třeba za mládí mých rodičů, prarodičů. Lidi měli sami málo, nebylo na to krmit psy jak telata. Takže problém se nejspíš objevil až zpitvořením psů...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2020 07:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já krmím 3x denně, vždy po procházce. Takže večer po procházce se nažere a už se před spaním znova nevyvenčí, funguje to tak 11 let.
Že krmím tolikrát je způsobeno tím, že mi jako začátečníkovi přišel do ruky nežravec žebřiňák a přišlo mi tehdy lepší, aby si zafixoval "procházka-domů-nažrat se". Později už by šlo jedno z těch krmení vynechat, ale přišlo mi zbytečný to měnit. Nakonec pokud krmím granule a nedožere, nechávám mu to nonstop. Tzn. úplně blbý krmící mechanismy, ale nám to funguje :)

17.2.2020 08:30
Dája6

XXX.XXX.97.195

lupus4

Dobrý den,
děkuji vše zapsáno a jdu šmejdit po městě jak to tady máme. Vím, že Globus má syrové pro psy.

No a u nás se krmí 2X denně a to proto, že já i manžel jim chceme něco dát. Nechci aby dopoledne měly prázdny žaludek protože se caniskuje a k večeru jim dává manžel aby jako i on něco. Večer se jde taky ještě ven na takové to chlapské upuštění.
Dája

17.2.2020 08:51
janaa

XXX.XXX.250.132

Já krmím jednou denně vyjma štěňat. Přijde mi to praktičtější,protože mají celý den otevřeno na zahradu a fakt se nezastaví, plus já si dám ráno kafe a jde se na velkou procházku. S plným žaludkem bych to neriskovala,stejně jakože se ráno nažerou a půjdou pořádat pretěky a skoky na zahradu Večer se nažerou,jdou se vyčůrat a jsou zavřený, pak už je pustím jen předtím než jdu spát a zase zalezou. Proto i posouvám čas krmení, v létě, když jsme na zahradě do osmi, dostanou nažrat v osm,v zimě je to dřív.
Jinak vím,že se někdy u veteránů opravdu doporučuje začít krmit dvakrát denně, aby živiny lépe využili. Ale tak to je čistě individuální, stejně jako zmenšit podíl kostí, dávat víc balastu atd. To se musí řídit konkrétním psem,ne tabulkama

17.2.2020 09:03
eli22

XXX.XXX.58.41

Já krmila jednou denně, pes alergik (kuře, rýže), měl granule. Poslední rok měl ale různé trávicí problémy a často u veta. Krmnou dávku zhltnul, vyzvracel a opět sežral, celou nebo něco nechal. Průjmy atd. Tak jsem to radikálně změnila, i když jsem měla obavy v jeho věku (skoro 15) Dávám 2x denně. Před polednem jedem hlavně batáty, mleté hovězí, zeleninu a 2 x týdně křepelčí vajíčko, nebo různé obměny. K večeru granulky s kozím masem, rybou nebo jehněčím. Pupalkový olej nebo lososový + pivovarské kvasnice občas. Od té doby klid.

17.2.2020 10:07
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

eli22 napsal(a):
Já krmila jednou denně, pes alergik (kuře, rýže), měl granule. Poslední rok měl ale různé trávicí problémy a často u veta. Krmnou dávku zhltnul, vyzvracel a opět sežral, celou nebo něco nechal. Průjmy atd. Tak jsem to radikálně změnila, i když jsem měla obavy v jeho věku (skoro 15) Dávám 2x denně. Před polednem jedem hlavně batáty, mleté hovězí, zeleninu a 2 x týdně křepelčí vajíčko, nebo různé obměny. K večeru granulky s kozím masem, rybou nebo jehněčím. Pupalkový olej nebo lososový + pivovarské kvasnice občas. Od té doby klid.

Tak to je dobře, že vám to tak pomohlo

17.2.2020 10:30
Terven

XXX.XXX.110.191

marcelaamax napsal(a):
Pokud se jedná o psa normálního pracujícího majitele, tak ráno vyvenčit, nakrmit (byť polovinou dávky), odejít do práce, a přijít za osm, devět či deset hodin mi přijde vůči psovi nefér - po krmení je vhodné venčit tak za tři, čtyři hodiny, protože potrava samozřejmě v trávicím traktu postupuje


To se teda přiznám, že krmím asi úplně špatně, z vašeho pohledu. Krmím ráno a večer, dělám ranní, odpolední a noční. U nás se teda stává spíše výjímečně, že by psi byli pak doma 8 hodin - většinou je doma přítel a vyvenčí on - nicméně psi dělají velkou potřebu zpravidla hned ráno a pak až k večeru. Takže i když dostanou nažrat ráno, tak bobek pak dělají až navečer . To samé třeba po noční - vyvenčím, dám nažrat a jdeme spát, psi spí se mnou a nikdy se mi nestalo, že by se chtěli jít venčit po 4 hodinách - a to si umí říct.

Taky asi krmím úplně špatně, ale už jsem v klidu, protože jedna věc je, co se tvrdí a skutečnost je často vě druhá - a může to být jinak.
Krmím 2x denně, tu večerní dávku máme trochu netypicky až po tom úplně posledním vyvenčení před spaním. O potřebě venčení 3-4 hodiny po krmení jsem samozřejmě slyšela, takže jsem zpočátku měla obavy, zda nedělám něco blbě, fena mě ale vyvedla z omylu. Pokud ráno vstvám do práce, dost často jí vůbec nemůžu dostat z postele a někdy se stane, že se při ranní procházce ani nevykadí. Mám-li volno, úplně v pohodě vydrží v posteli do osmi, vydržela by i dýl, ale tak dlouho už nevydržím já a opět - když vyjdeme ven, dost často se vykadí až třeba po 15 minutách.
Zrovna tak po ranním krmení vydrží - pokud jsem doma, mám možnost to sledovat a určitě nemá za 3-4 hodiny náhlou potřebu.
Spíš než doba krmení to nucení na stolici ovlivňuje to, co sežere. Po granulích má potřebu kadit častěji, naopak, pokud je jenom na mase a neudělám zrovna dietní chybu, vyprazdňuje se klidně i jen jednou denně.
Když mám na hlídání fenu yorka, praktikujeme stejný režim a taky nemá problém.
Asi nejde univerzálně říct, že pes potřebuje hodit bobek 3-4 hodiny po žrádle, těch faktorů ve hře je víc - velikost psa, délka střev, rychlost metabolismu, druh potravy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2020 10:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Krmím taky jednou denně, jenže u nás je to celý den. Rozhodně to není dobře. Ale kdo z nás se stravuje správně :-))

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2020 12:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

"tu večerní dávku máme trochu netypicky až po tom úplně posledním vyvenčení před spaním. O potřebě venčení 3-4 hodiny po krmení jsem samozřejmě slyšela, takže jsem zpočátku měla obavy, zda nedělám něco blbě, fena mě ale vyvedla z omylu."

tak u nás s HW to bylo zcela typicky - vyprocházkovat, vyčurat, najíst a spát. A fungovalo to po celý jeho život, o nějakých 3-4 hodinách po v životě neslyšel, spal jak jezulátko....

17.2.2020 12:49
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"tu večerní dávku máme trochu netypicky až po tom úplně posledním vyvenčení před spaním. O potřebě venčení 3-4 hodiny po krmení jsem samozřejmě slyšela, takže jsem zpočátku měla obavy, zda nedělám něco blbě, fena mě ale vyvedla z omylu."

tak u nás s HW to bylo zcela typicky - vyprocházkovat, vyčurat, najíst a spát. A fungovalo to po celý jeho život, o nějakých 3-4 hodinách po v životě neslyšel, spal jak jezulátko....

Já myslím ,že to tak má spoustu lidí. Já po večerním krmení ještě venčím (ne hned), ale to proto, že nekrmím úplně večer, ale kolem 19 hod. - teď přes zimu, na jaře a v létě když je dlouho světlo tak krmím dýl, ale chodím většinou spát kolem půlnoci nebo déle, tak psy pouštím ven ještě před spaním.

Jinak znám psy, co jsou třeba na noc v kotci - a tam je režim takový, že večer dostanou žrádlo a kotec se zavírá, venčí se pak ráno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2020 13:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kdy hodit bobek .......střevo si zvykne na svůj čas.....vidím to i na sobě......mě nějaký tlustý střevo nebude honit kolem záchoda......čest vyjímkám
večer na poslední vyčurání psinu doslova táhnu smykem, takže i občas nejdem...
Jasně že hlavní jídlo je večer, ale když jsem doma , celý den do toho psa něco padá....říkám tomu biologický kompostér.

17.2.2020 17:00
Dája6

XXX.XXX.97.195

Dobrý den,
tak jsem prošmejdila naše město a zjistila, že v každém zverimexu mají mražak a dost velký výběr masa pro psy. Dokonce máme obchod specializovaný na Barf. Nakoupila jsem pro začátek 1kg hrubomleté kuřecí za 30kč, 1kg hrubomleté krůtí za 35kč a Roboran k tomu 5kg těstovin s řasou za 110kč.
Připravím, nasáčkují a krmíme. Děkuji za rady.
Dája

17.2.2020 17:15
lupus4

XXX.XXX.205.61

To hrubomleté kuřecí a krůtí bývá dost "bohaté" na kosti - je-li hodně "bílé" tak opatrně, nebo přidejte lžičku oleje... Hrubomleté hovězí neměli?

17.2.2020 17:21
Dája6

XXX.XXX.97.195

lupus4

Hrubomleté jsem šla hned kouknout a bíle tam moc není, ale olej přidám mám pro ně lososový. Hovězinu měly, ale musím napřed pomalu protože tomu jednomu moc nejede hovězí maso, když mu bylo nabídnuto vzal ho a hodil na zem, šel pryč, druhý dojel. Určitě dokoupím abych měla na rozmanitou stravu.
Děkuji za rady
Dája

17.2.2020 18:33
Terven

XXX.XXX.110.191

Dája6 napsal(a):
Dobrý den,
tak jsem prošmejdila naše město a zjistila, že v každém zverimexu mají mražak a dost velký výběr masa pro psy. Dokonce máme obchod specializovaný na Barf. Nakoupila jsem pro začátek 1kg hrubomleté kuřecí za 30kč, 1kg hrubomleté krůtí za 35kč a Roboran k tomu 5kg těstovin s řasou za 110kč.
Připravím, nasáčkují a krmíme. Děkuji za rady.
Dája

U těch mletých směsí pozor - záleží, od kterého jsou výrobce a je třeba číst jejich složení. Já třeba beru od Do psí misky, tam je krůtí mleté bez kostí, mletá husa a kachna jsou s kostmi, ale bez vnitřností, hovězí hrubomleté bylo taky bez kostí. Přitom bílé barvy v něm bylo dost, možná bylo tučnější.

17.2.2020 19:04
Dája6

XXX.XXX.97.195

Jeje tak jsem koukala a je tam napsaný Pošvář ale je pravda, že to složení jsem tam nenašla. No jo zase jsem o něco chytřejší, příště koukám a čtu. Děkuji za upozornění 👌
Dája

17.2.2020 19:43
Terven

XXX.XXX.110.191

Dája6 napsal(a):
Jeje tak jsem koukala a je tam napsaný Pošvář ale je pravda, že to složení jsem tam nenašla. No jo zase jsem o něco chytřejší, příště koukám a čtu. Děkuji za upozornění 👌
Dája

Hm...koukám na jejich eshop, ty popisky jsou takové hodně hodně stručné, informace, že v balíčku je drůbeží mleté by mě teda rozhodně neuspokojila.
U toho hovězího bych si tipla, že je to pouze mletá svalovina, protože kosti a vnitřnosti mají v eshopu zvlášť. Ale nevím.
https://www.krmivaposvar.cz/kategorie-produktu/masne-vyrobky/hovezi-maso/
A jelikož mi to přijde jako zásadní informace, určitě bych jim zavolala.
Jak už jsem psala, beru z DPM a tam je u každého produktu popisek, co přesně obsahuje
https://www.dopsimisky.eu/masove-komplety/38-zelena-kruta.html

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2020 19:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že pošvář je taková klasika, co se dá v kamenných zverimexech běžně koupit. Je to smradlavější, ale normální pes to zvládne. Každopádně pokud krmení masem zaujme, je příjemnější si pak maso objednávat ze zde jmenovaných obchodů. Dáte třeba 45-60 Kč za kilo, ale maso je pěkný, nesmrdí, a třeba je tam i napsaný, co v tom je.

17.2.2020 19:55
Dája6

XXX.XXX.97.195

Děkuji za kouknuti👌. No nic už to dojedeme a budu ještě koukat u nás v prodejně www.krmivo-barf.cz a doufat, že jsou spolehlivý. Jinak kouknu i na Váš odkaz a zálohují si ho, jen spíše by mi vyhovovalo to, že si zajdu a koupím, chybí mražák😜
Děkují Dája.

17.2.2020 20:00
Terven

XXX.XXX.110.191

Terven napsal(a):
Hm...koukám na jejich eshop, ty popisky jsou takové hodně hodně stručné, informace, že v balíčku je drůbeží mleté by mě teda rozhodně neuspokojila.
U toho hovězího bych si tipla, že je to pouze mletá svalovina, protože kosti a vnitřnosti mají v eshopu zvlášť. Ale nevím.
https://www.krmivaposvar.cz/kategorie-produktu/masne-vyrobky/hovezi-maso/
A jelikož mi to přijde jako zásadní informace, určitě bych jim zavolala.
Jak už jsem psala, beru z DPM a tam je u každého produktu popisek, co přesně obsahuje
https://www.dopsimisky.eu/masove-komplety/38-zelena-kruta.html

Opravuju sama sebe- chtěla jsem napsat že u drůbežího bych si tipla, že je to jenom mletá svalovina + ořez

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2020 20:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dája6 napsal(a):
Děkuji za kouknuti👌. No nic už to dojedeme a budu ještě koukat u nás v prodejně www.krmivo-barf.cz a doufat, že jsou spolehlivý. Jinak kouknu i na Váš odkaz a zálohují si ho, jen spíše by mi vyhovovalo to, že si zajdu a koupím, chybí mražák😜
Děkují Dája.

Pokud mají na krámě třeba tyhle, to by mi přišlo rozumný:
https://www.krmivo-barf.cz/kachna-mleta-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/kralik-mlety-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/kruta-mleta-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/mlete-kure-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/teleci-hrubomlete-1kg/

17.2.2020 20:03
janaa

XXX.XXX.250.132

Pošvář je podle mě jeden z nejstrašidelnějších výrobců. Fakt to pořádně očuchejte a prohlédněte.
Já ho v létě náhodně koupila na dovolený ve zveráči a byl to takovej humus,že jsem ho ani psům nedala, a letělo to do koše. A to bylo nějaký jejich extra hovězí,nechtěla bych vidět,co je jejich základní mletina

17.2.2020 20:09
Dája6

XXX.XXX.97.195

Moc děkuji i za upozornění, zatím se rozmrazuje, tak uvidíme zítra. Pokud bude smradlavé letí a jdu koupit nové a hlavně pokukám v prodejně na to co jste mi vybrali 👏
Dája

17.2.2020 20:15
Terven

XXX.XXX.110.191

Dája6 napsal(a):
Děkuji za kouknuti👌. No nic už to dojedeme a budu ještě koukat u nás v prodejně www.krmivo-barf.cz a doufat, že jsou spolehlivý. Jinak kouknu i na Váš odkaz a zálohují si ho, jen spíše by mi vyhovovalo to, že si zajdu a koupím, chybí mražák😜
Děkují Dája.

Taky mám malej mrazák, ale taky malýho psa. Dost dlouho jsem kupovala maso v kvalitě pro lidi, normálně v marketu, třeba ve slevě kvůli končící expiraci, ale i za plnou cenu - u malýho psa mě to nezruinuje. Párkrát jsem objednala z Do psí misky v rámci pravidelného rozvozu - vždycky jenom množství, aby se mi vešlo do mrazáku.
A jelikož teď mám ve slušné dojezdové vzdálenosti prodejnu, cca 1x za měsíc tam dojedu a nakoupím- vyjde to levněji než to "lidský" a je tam větší výběr.
https://www.dopsimisky.eu/content/6-kontakty
a jsou i jiné obchody, třeba krmimmasem.cz

17.2.2020 20:24
Dája6

XXX.XXX.97.195

Terven👍
Tak jsem koukala jestli mají Havířov a mají. Děkuji, kouknu zítra ten krámek a kdyby se mi tam nelíbílo tak obědnám🙋
Dája

26.2.2020 16:38
Dája6

XXX.XXX.97.195

Dobrý den,
podávám hlášení.
Krmím asi 10dní masem a těstovinou. Maso syrové bylo odmítnuto ( prozatím nevadí) Maso jsem zkusila spařit, Batynkovy což je ten bílý chutná, ale Gigoš hnědý vymýšlí, maso jo to sní zase nesní těstoviny. Tak že prozatím mám nadělané balíčky pro každého zvlášť. Zatím nevadí a časem to sjednotíme.
Pošvař nesmrděl tak ho dojíme . Dnes jsem koupila krky a každému dala jeden, ale jsem napřed je potloukla, než si zvyknou. Baty ten se vrhl na krk a baštil, Gigoš chvilku dělal cavyky tak jsem mu ho nakrájela na malé kousky a to ta moje potvora snědla .
Tak že prozatím děláme tanečky, ale doufám, že si zvyknou a budou normálně jíst, musím vychytat co a jak.
Jinak děkuji za rady Vám všem a jestli máte ještě něco tak šup sním.
Dája

26.2.2020 19:24
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Dája6 napsal(a):
Dobrý den,
podávám hlášení.
Krmím asi 10dní masem a těstovinou. Maso syrové bylo odmítnuto ( prozatím nevadí) Maso jsem zkusila spařit, Batynkovy což je ten bílý chutná, ale Gigoš hnědý vymýšlí, maso jo to sní zase nesní těstoviny. Tak že prozatím mám nadělané balíčky pro každého zvlášť. Zatím nevadí a časem to sjednotíme.
Pošvař nesmrděl tak ho dojíme . Dnes jsem koupila krky a každému dala jeden, ale jsem napřed je potloukla, než si zvyknou. Baty ten se vrhl na krk a baštil, Gigoš chvilku dělal cavyky tak jsem mu ho nakrájela na malé kousky a to ta moje potvora snědla .
Tak že prozatím děláme tanečky, ale doufám, že si zvyknou a budou normálně jíst, musím vychytat co a jak.
Jinak děkuji za rady Vám všem a jestli máte ještě něco tak šup sním.
Dája

Tsss, vaši tanečky. To by jste měla vidět ty tance mých velkých psů. Na radu: dej jim do misky(už si nepamatuju, co to mělo být) a uvidíš, jak to slupnou. Fakt nekecám, jeden po druhém čuchli k misce a uskakovali, jako by tam měli hada Před kousky, které jsem jim chtěla dát z ruky, utekli do boudy. Šla jsem s tím zpátky domů a ovařila to. Jenže oni už k té misce nechtěli jít A to já je lákala, slaďounce, málem jsem to žrala sama, abych jim ukázala jaková je to dobrota To trvalo snad týden, než se mi podařilo, alespoň něco vařeného jim vnutit. Snad rok trvalo, než to začali jíst trochu normálně a to jsem se jim snažila nedávat nic, co jim očividně nechutná, třeba játra či kuřecí nechtěli vůbec.

26.2.2020 19:56
Dája6

XXX.XXX.97.195

lesnížínka

😁tak tohle opravdu neznám, u nás se dá miska a jíse. Pokud nesní, bere se, nenechá se. Krmíme 2x denně tak má možnost si dát ještě odpoledne.
Tyhle tanečky jen dočasně, chápu, že byly krmení převážně granulemi, no tak musím si vyžrat👌to co jsem si zavinila. Jinak vždy jsem měla psy popelnice. Akurát dnes jsem zjistila, že kůži taky nesní, banán, pomeranč, mandarinka, cibuli a ani česnek😜. Jinak bílý sní vše a hnědý ten si už trochu vymýšlí.
Dája

26.2.2020 20:51
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Dája6 napsal(a):
lesnížínka

😁tak tohle opravdu neznám, u nás se dá miska a jíse. Pokud nesní, bere se, nenechá se. Krmíme 2x denně tak má možnost si dát ještě odpoledne.
Tyhle tanečky jen dočasně, chápu, že byly krmení převážně granulemi, no tak musím si vyžrat👌to co jsem si zavinila. Jinak vždy jsem měla psy popelnice. Akurát dnes jsem zjistila, že kůži taky nesní, banán, pomeranč, mandarinka, cibuli a ani česnek😜. Jinak bílý sní vše a hnědý ten si už trochu vymýšlí.
Dája

Jojo, kůži. Když byl berňák nemocný a měl dietu, tak kuřecí křídla, ale bez kůže. A samík, že ta kuřecí křídla by tedy šla. Ale rozhodně bez kůže, takže jsem musela křídla stahovat, kromě těch koncových letek. Každý 5ks Naštěstí kuřecí období netrvalo dlouho a teď už sní maximálně někdy krky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.2.2020 21:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Daja, nevím jak daleko to máte do Ostravy ale v Hrabuvce prodávají manželé mletiny a směsi, i kusové maso vlastní výroby. Na obalu napsáno co obsahují. Zkusila jsem teď koupit zkušebně 20 kg různých, dneska rozmrazuju první, tak jsem zvědavá. Ale jsou na to dobré reference, osobně ho mám od lektorky v Koire 🙂 dávám odkaz, třeba se bude hodit.

http://eshop.barf-krmiva.cz/psi-c6/

Edit: dá se vyzvedávat i v Rychvalde, to máte do Havířova blíž 🙂

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.2.2020 21:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Tsss, vaši tanečky. To by jste měla vidět ty tance mých velkých psů. Na radu: dej jim do misky(už si nepamatuju, co to mělo být) a uvidíš, jak to slupnou. Fakt nekecám, jeden po druhém čuchli k misce a uskakovali, jako by tam měli hada Před kousky, které jsem jim chtěla dát z ruky, utekli do boudy. Šla jsem s tím zpátky domů a ovařila to. Jenže oni už k té misce nechtěli jít A to já je lákala, slaďounce, málem jsem to žrala sama, abych jim ukázala jaková je to dobrota To trvalo snad týden, než se mi podařilo, alespoň něco vařeného jim vnutit. Snad rok trvalo, než to začali jíst trochu normálně a to jsem se jim snažila nedávat nic, co jim očividně nechutná, třeba játra či kuřecí nechtěli vůbec.

Tsss....o víkendu jsem udělala pejsům ke svačině vanilkovej puding s piškotkama, no pes k tomu čuchnul a prej, že si ho můžu strčit do zadele, večer na jídelníčku kuřecí křídla...dokonce jsem je i osmahla na pánvi a trošilinku posypala sušeným česnekem, aby to vonělo...vím, že pes syrový moc nemusí, ale s trochou mojí kuchařské fantazie je spucne....no tak prej ty si strč do zadele...já na to, to nemůžu, tam už mám ten piding z odpoledne

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.2.2020 22:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud mají na krámě třeba tyhle, to by mi přišlo rozumný:
https://www.krmivo-barf.cz/kachna-mleta-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/kralik-mlety-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/kruta-mleta-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/mlete-kure-1kg/
https://www.krmivo-barf.cz/teleci-hrubomlete-1kg/

Já mám fenu na mase už 7,5 roku a neměnila bych. Co se týká obchodu krmivo-barf, jak zde uvádíte je to super obchod. Beru odsud pravidelně hlavné doplňky k masu, vždy doručeno za 2 dny, jeden den objednáno, 2. den odesláno. Bydlím v jižních čechách, takže maso odsud vzít nemůžu (Havířov), ale jinak obchod za mě na 1* Maso krmím většinou pro lidi, pokud chci něco jiného beru z do psí misky.

27.2.2020 07:53
Dája6

XXX.XXX.97.195

lesnížínka

sardullah

No holky vaše tanečky bych určitě zvládala jen chvilku a pak bych stejně s tím praštila, nebavilo by mě to. Prostě musím mít psa žravce, je taky pravda, že minulý pejsek byl ze začátku takový ten nežravec, ale i toho se mi podařilo nastartovat s jídlem a až jsem musela brzdit Biška.
No a ta kůže u nás se nejí vepřová i když jsem jí uvařila tak prostě ne a vím i kůže s kachny ne. Jinak kuřecí ano

Cstmr

Děkuji za odkaz, Hrabůvka není tak daleko a dokonce bych jí měla i po cestě když jedu canisky, ale zatím vyzkouším u nás obchod co jsou i tady na něho odkazy

anet10

Ano to je on co ho mám tady kousek a mám v plánu se zítra u nich stavit, uvidím jak to mají na prodejně

Všem děkuji za pomoc a radu Dája

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.2.2020 09:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tsss....o víkendu jsem udělala pejsům ke svačině vanilkovej puding s piškotkama, no pes k tomu čuchnul a prej, že si ho můžu strčit do zadele, večer na jídelníčku kuřecí křídla...dokonce jsem je i osmahla na pánvi a trošilinku posypala sušeným česnekem, aby to vonělo...vím, že pes syrový moc nemusí, ale s trochou mojí kuchařské fantazie je spucne....no tak prej ty si strč do zadele...já na to, to nemůžu, tam už mám ten piding z odpoledne

27.2.2020 11:13
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Včera jsme přišli z prochajdy a to vždycky dostává něco navíc, nějaké kokino. Doma nic, co by bylo vhodné. Kousek rohlíku už měl dopoledne, když jsem přijela z pekárny, takže tím bych ho taky neuctila. Hele, v lednici rozdělané žervé, tak mu dám kolečka rohlíku máznuté tím sýrem...dobré a zdravé S velkou slávou za ním letím..a ten mi to vyplivne a znechuceně zaleze pod stůl

28.2.2020 16:23
Dája6

XXX.XXX.97.195

https://www.krmivo-barf.cz/cz-clanky-1.html

Dobrý den,
jak jsem říkala byla jsem dnes šmejdit tady u nás v tomhle obchodě. Koupila jsem hrubo mleté telecí ( prozatím) jen 1kg za 65kč. V krámku velice milá paní, hoooodně radila a ukazovala a hlavně i když krmení pro psy, ale v krámku vůně. Velký výběr čehokoliv na co si jen človíček vzpomene i formou pamlsků a různých sušenin.
Tam mě budou milovat, ale kreditka to neunese s mražákem . Jinak zatím jíme a asi budu pokračovat bez příloh jako těstoviny, rýže .......atd. Protože jeden přílohy zatím nejí, maso ano. Po troškách budu přidávat zeleninu.
Dája

28.2.2020 18:15
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

lesnížínka napsal(a):
Včera jsme přišli z prochajdy a to vždycky dostává něco navíc, nějaké kokino. Doma nic, co by bylo vhodné. Kousek rohlíku už měl dopoledne, když jsem přijela z pekárny, takže tím bych ho taky neuctila. Hele, v lednici rozdělané žervé, tak mu dám kolečka rohlíku máznuté tím sýrem...dobré a zdravé S velkou slávou za ním letím..a ten mi to vyplivne a znechuceně zaleze pod stůl

Ty jo já si to vůbec nedokážu představit, jestli někdy budu mít takhle nežravého psa, tak to pro mě bude asi šok . Všichni naši psi byli a jsou popelnice, sežerou fakt všechno a s maximální chutí se na to vrhnou. Jediný co pes nežral bylo hlávkové zelí a ledový salát - ne že bych mu to záměrně cpala, ale vždycky když si něco připravuji, tak pes čeká co upadne a vždycky mu kousek dám ochutnat, tohle mu nejelo a plival to. A pak ještě ananas, ten taky nejedl. Ale od té doby co mám fenu, tak jí i tohle . Nabídla jsem jemu - nechtěl, nabídla jsem feně - sežrala. Pes čuměl jak puk, že to snědla, tak jsem mu nabídla znovu a on už taky snědl a chtěl ještě .

Jinak žerou snad veškerou zeleninu a ovoce co jím já, jakékoli maso v jakémkoli stavu, suchý chleba, suchý rohlík, jogurty, tvaroh (tam nechávám vždycky "čistit" kelímky), a já nevím co všechno. Fakt jsem krom těch třech věcí nenarazila na nic, co by s chutí nesežrali .

28.2.2020 19:11
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

marcelaamax napsal(a):
Ty jo já si to vůbec nedokážu představit, jestli někdy budu mít takhle nežravého psa, tak to pro mě bude asi šok . Všichni naši psi byli a jsou popelnice, sežerou fakt všechno a s maximální chutí se na to vrhnou. Jediný co pes nežral bylo hlávkové zelí a ledový salát - ne že bych mu to záměrně cpala, ale vždycky když si něco připravuji, tak pes čeká co upadne a vždycky mu kousek dám ochutnat, tohle mu nejelo a plival to. A pak ještě ananas, ten taky nejedl. Ale od té doby co mám fenu, tak jí i tohle . Nabídla jsem jemu - nechtěl, nabídla jsem feně - sežrala. Pes čuměl jak puk, že to snědla, tak jsem mu nabídla znovu a on už taky snědl a chtěl ještě .

Jinak žerou snad veškerou zeleninu a ovoce co jím já, jakékoli maso v jakémkoli stavu, suchý chleba, suchý rohlík, jogurty, tvaroh (tam nechávám vždycky "čistit" kelímky), a já nevím co všechno. Fakt jsem krom těch třech věcí nenarazila na nic, co by s chutí nesežrali .

Já si teď zase říkám, že mít pažravého psa a muset ho omezovat...to by mi..no nevím jestli šlo

Přidejte reakci

Přidat smajlík