Dobrý den,
Jdu si k Vám pro radu ohledně vození psa v autě. Problém je v tom, že máme pracovní auto, tedy 2 místa vepředu oddělená mříží od zadního volného prostoru. Jak v takovém autě psa zabezpečit? Pokud pojedu sama, tak bude mít na přední sedadlo vodítko na pás a něco jako takovou “ohrádku”. Ale pokud pojedeme ve dvou, bude muset jet asi vzadu nějak, protože mít ho u nohou mi nepřijde bezpečné. Máme tedy pořídit nějakou přepravku či klec do zadu? Děkuji za rady a zkušenosti 😊
Maka93
napsal(a):
Dobrý den,
Jdu si k Vám pro radu ohledně vození psa v autě. Problém je v tom, že máme pracovní auto, tedy 2 místa vepředu oddělená mříží od zadního volného prostoru. Jak v takovém autě psa zabezpečit? Pokud pojedu sama, tak bude mít na přední sedadlo vodítko na pás a něco jako takovou “ohrádku”. Ale pokud pojedeme ve dvou, bude muset jet asi vzadu nějak, protože mít ho u nohou mi nepřijde bezpečné. Máme tedy pořídit nějakou přepravku či klec do zadu? Děkuji za rady a zkušenosti 😊
Ano, pořiďte dozadu přepravku, a na ježdění na předním sedadle raději zapomeňte - není to bezpečné a navic se to nesmí.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kde je psané že se zajištěný pes nesmí vozit vpředu?
My jezdíme roky takto. Bezpečné, pohodlné, snadné na údžbu.
Přidám dotaz : kdyz jedu sama, mam psa vzadu na plachtě , v postroji, připoutaný.
Problém je, kdyz vezeme věci, zadní sedačky jsou sklopené. Pak mám psa jako spolujezdec vepředu pod nohama. Obojek,vodítko. Pes většinou leží a cestu prospí. Je to pro policii připoutany pes?
Jak jinak cestovat se psem, kdyz je plné auto?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mousinka
napsal(a):
Přidám dotaz : kdyz jedu sama, mam psa vzadu na plachtě , v postroji, připoutaný.
Problém je, kdyz vezeme věci, zadní sedačky jsou sklopené. Pak mám psa jako spolujezdec vepředu pod nohama. Obojek,vodítko. Pes většinou leží a cestu prospí. Je to pro policii připoutany pes?
Jak jinak cestovat se psem, kdyz je plné auto?
Zůstane doma. Nebo se dá do klece, přepravky.. a připoutá se to. Do kufru, na sedačky,... dopředu určitě ne. Tam může být něco, co má 12 let a 150cm asi, ne? 160? Nevím. Ale pes to určitě není.
edit... to teda bylo zrušené v 2006 ale nějaké opodstatnění to mělo
v přepravce tam být může, když i dítě v sedačce
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE
napsal(a):
pes by měl být na bezpečnostním páse nebo v přepravce (kleci). volně v kufru určitě ne a pod nohama spolujezdce nebo navolno na zadním sedadle taky ne.
No a ještě může být v kufru za pevnou mříží. A v tom případě nemusí být připoután. Zas samozřejmě záleží na velikosti psa. Malý by tam lítal, ale velký třeba zalehne celý kufr.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jak si to uděláte tak to budete mít. Zákon hovoří jasně.
https://www.policie.cz/clanek/preprava-zvirat-ve-vozidle.aspx
Zákon o silničním provozu č. 361/2000 Sb.Povinnosti řidiče, § 5,
i) zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete8) a bezpečnou přepravu nákladu,
j) zabezpečit přepravované zvíře tak, aby neohrozilo řidiče a přepravované osoby,
https://www.youtube.com/watch?v=pIHrDdu_bVE
https://www.youtube.com/watch?v=fZaQJfHwEN8
https://www.youtube.com/watch?v=tTRc1LJcOXA
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
No a ještě může být v kufru za pevnou mříží. A v tom případě nemusí být připoután. Zas samozřejmě záleží na velikosti psa. Malý by tam lítal, ale velký třeba zalehne celý kufr.
na krátké vzdálenosti jsme ho tak někdy měli. ale na delší cesty vždy na zadním sedadle a na páse
No tak ona třeba taková ta obyčejná "spojka" co se pripne na postroj a cvakne do auta tam co pás, je uplne k ničemu. Myslím tu za pár Kč z obyc zverimexu, ta se mi kolikrát vycvakla, když jsem trochu slapla na brzdu. Pak je i nějaký postroj s takovou spojkou s atestem.
My vozime v kufru v pevné kleci na míru, fenu někdy v plastové přepravce na zadní sedačce. A přiznám se, že pokud jedeme kousek a mám zrovna vydanou klec, tak je někdy vezu volně v kufru jen za sítí. Když jsem ještě měla staré "psí" auto, tak jsem psa občas k rybníku (cca kilometr po takové polní cestě) vozidla na sedačce spolujezdce, jezdil tak rád, ale samozřejmě to bezpečné nebylo.
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE
napsal(a):
na krátké vzdálenosti jsme ho tak někdy měli. ale na delší cesty vždy na zadním sedadle a na páse
Já vozím psy vždy v kufru za pevnou mříží bez vodítka - připoutání. I když jedu sama, natož s rodinou.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak ono se řeší zajištění při normální jízdě. Tzn, aby zvíře nemohlo zasáhnout do řízení, skočit pod nohy na pedály, nerozptylovalo řidiče atd.
Pokud už dojde k nehodě, tak tam už končí sranda, protože se jedná o kinetickou energii, ale ono už je celkem jedno, jestli vám palici urazí pes, nebo třeba roztříští pet flaška, či nákup z kauflandu co máte hozený v kufru. Těch proměnných je tam mnoho.
Další věc, že po nehodě vás mohu zachránit, (první pomoc), ale neposkytnu, protože tam bude nezajištěná vystresovaná vaše obluda, která záchranaře napadne. Zkuste se jen třeba zamyslet jak by se asi choval váš mazel, když vám budu zastavovat třeba krvácení a vy tam v šoku budete hysterčit. a ještě tam bude poraněný vynervovaný pes, kterému někdo "zabíjí" paničku.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Tak ono se řeší zajištění při normální jízdě. Tzn, aby zvíře nemohlo zasáhnout do řízení, skočit pod nohy na pedály, nerozptylovalo řidiče atd.
Pokud už dojde k nehodě, tak tam už končí sranda, protože se jedná o kinetickou energii, ale ono už je celkem jedno, jestli vám palici urazí pes, nebo třeba roztříští pet flaška, či nákup z kauflandu co máte hozený v kufru. Těch proměnných je tam mnoho.
Další věc, že po nehodě vás mohu zachránit, (první pomoc), ale neposkytnu, protože tam bude nezajištěná vystresovaná vaše obluda, která záchranaře napadne. Zkuste se jen třeba zamyslet jak by se asi choval váš mazel, když vám budu zastavovat třeba krvácení a vy tam v šoku budete hysterčit. a ještě tam bude poraněný vynervovaný pes, kterému někdo "zabíjí" paničku.
bohužel máte ve všem pravdu .......................nikdo si možnost nehody nepřipustí. dokud se opravdu nestane
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zkuste se jen třeba zamyslet jak by se asi choval váš mazel, když vám budu zastavovat třeba krvácení a vy tam v šoku budete hysterčit. a ještě tam bude poraněný vynervovaný pes, kterému někdo "zabíjí" paničku.
Jak by se měl asi tak chovat??? ˇUplně normálně....ukousne jim palici
Ne teď vážně, fena má i v autě koš. Normálně jsem vozila v kufru za mříží teď za sítí.
Co má fena zdravotní problém, tak jsem ráda, že mám tak variabilní auto, protože do kufru už je to problém, je to dost vysoko, takže jsem vyrskla jednu zadní sedačku dala tam pelech a přiznám se, že takhle jezdím bez sítě...je to teda cesta na veterinu a zpátky......ale síť za přední sedačky asi dám trvale, protože pes už je taky starej a to skákání do kufru a seskakování je míň komfortní, než hezky nastoupit přes boční dveře.
bado, z fleku byste mohla psát večerníčky.
Zkuste se vrátit do reality - víte, že se jezdilo poměrně nedávno (desítky let) ve městě bez pásů? A ještě o pár let dřív úplně všude bez pásů? Bez povinného svícení ve dne? S auty, která si o dnešních prvcích pasivní bezpečnosti mohla jenom zdát? A přežili jsme to, my (dříve školou povinní) i naši psi - malý pes vpředu na sedačce či před ní, velký pes vzadu na sedadle nebo v prostoru kombíku. Navolno.
Nebo holt v kufru - tam bych ale svého psa nikdy nedala, je to kolizní prostor.
Pes skočil do auta, lehl si na sedadla a ležel - a proč ne? Prostě o nic nešlo. Jelo se. Maximálně občas vstal, otočil se a zase si lehl.
Bože (jen řečnické oslovení),jak jsme to mohli všichni přežít? A bez nehody (doteď)
Možná by stálo za to nebýt tak připo....ý, s tímhle přístupem ani nevylezete z baráku.
Argumenty typu, že dřív nebyl takový provoz, nejezdilo se rychle a kdesi cosi podobného neberu. Jediný rozdíl ve dřív a nyní vidím v tom, že řidiči byli soudnější, více předvídali a lépe četli provoz.
Paradoxně to samé by se dalo říct i o většině majitelů psů kdysi a dnes
Schválně - kdo z diskutujících má osobní zkušenost s vlastní bouračkou, když měl v autě psa?
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Argumenty typu, že dřív nebyl takový provoz, nejezdilo se rychle a kdesi cosi podobného neberu. Jediný rozdíl ve dřív a nyní vidím v tom, že řidiči byli soudnější, více předvídali a lépe četli provoz."
nebyli soudnější, nepředvídali, ale skutečně lépe četli provoz, což není divu, neb oproti dnešku žádný nebyl. Dřív byla dvě auta na panelák, dnes dvě auta na byt v tom paneláku. To je ten hlavní rozdíl........
Osobně ne, vozím fenu v kufru za síti a moje dvě pidi nehody byli vždy bez psa. To jednou přišla bratrancova přítelkyně jestli ji vytáhnem auto z příkopu. Zajela tam poté co její bsp na zadní sedačce se dral dopředu a ona se na něj otočila aby ho umravnila. A vím o dvou psech kteří nepřežili, jeden na zadni sedačce a druhý byl v nohou spolujezdce.
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola
napsal(a):
bado, z fleku byste mohla psát večerníčky.
Zkuste se vrátit do reality - víte, že se jezdilo poměrně nedávno (desítky let) ve městě bez pásů? A ještě o pár let dřív úplně všude bez pásů? Bez povinného svícení ve dne? S auty, která si o dnešních prvcích pasivní bezpečnosti mohla jenom zdát? A přežili jsme to, my (dříve školou povinní) i naši psi - malý pes vpředu na sedačce či před ní, velký pes vzadu na sedadle nebo v prostoru kombíku. Navolno.
Nebo holt v kufru - tam bych ale svého psa nikdy nedala, je to kolizní prostor.
Pes skočil do auta, lehl si na sedadla a ležel - a proč ne? Prostě o nic nešlo. Jelo se. Maximálně občas vstal, otočil se a zase si lehl.
Bože (jen řečnické oslovení),jak jsme to mohli všichni přežít? A bez nehody (doteď)
Možná by stálo za to nebýt tak připo....ý, s tímhle přístupem ani nevylezete z baráku.
Argumenty typu, že dřív nebyl takový provoz, nejezdilo se rychle a kdesi cosi podobného neberu. Jediný rozdíl ve dřív a nyní vidím v tom, že řidiči byli soudnější, více předvídali a lépe četli provoz.
Paradoxně to samé by se dalo říct i o většině majitelů psů kdysi a dnes
Schválně - kdo z diskutujících má osobní zkušenost s vlastní bouračkou, když měl v autě psa?
A bez autosedaček pro děti, kdy děti stály mezi předními sedadly jichž se držely a koukaly dopředu...
saola
napsal(a):
bado, z fleku byste mohla psát večerníčky.
Zkuste se vrátit do reality - víte, že se jezdilo poměrně nedávno (desítky let) ve městě bez pásů? A ještě o pár let dřív úplně všude bez pásů? Bez povinného svícení ve dne? S auty, která si o dnešních prvcích pasivní bezpečnosti mohla jenom zdát? A přežili jsme to, my (dříve školou povinní) i naši psi - malý pes vpředu na sedačce či před ní, velký pes vzadu na sedadle nebo v prostoru kombíku. Navolno.
Nebo holt v kufru - tam bych ale svého psa nikdy nedala, je to kolizní prostor.
Pes skočil do auta, lehl si na sedadla a ležel - a proč ne? Prostě o nic nešlo. Jelo se. Maximálně občas vstal, otočil se a zase si lehl.
Bože (jen řečnické oslovení),jak jsme to mohli všichni přežít? A bez nehody (doteď)
Možná by stálo za to nebýt tak připo....ý, s tímhle přístupem ani nevylezete z baráku.
Argumenty typu, že dřív nebyl takový provoz, nejezdilo se rychle a kdesi cosi podobného neberu. Jediný rozdíl ve dřív a nyní vidím v tom, že řidiči byli soudnější, více předvídali a lépe četli provoz.
Paradoxně to samé by se dalo říct i o většině majitelů psů kdysi a dnes
Schválně - kdo z diskutujících má osobní zkušenost s vlastní bouračkou, když měl v autě psa?
nemám vlastní zkušenost ale příbuzné. smetl je na křižovatce kamion. Ona jela na hlavní měla přednost a kamion tam neměl co dělat. Ona na místě mrtvá, její dvě děti 4 a 11 na místě mrtvé. přežila dcera 13 a kupodivu malý pes který zajisté byl v autě na volno.....................a dcera seděla na "sedadle smrti"
saola
napsal(a):
bado, z fleku byste mohla psát večerníčky.
Zkuste se vrátit do reality - víte, že se jezdilo poměrně nedávno (desítky let) ve městě bez pásů? A ještě o pár let dřív úplně všude bez pásů? Bez povinného svícení ve dne? S auty, která si o dnešních prvcích pasivní bezpečnosti mohla jenom zdát? A přežili jsme to, my (dříve školou povinní) i naši psi - malý pes vpředu na sedačce či před ní, velký pes vzadu na sedadle nebo v prostoru kombíku. Navolno.
Nebo holt v kufru - tam bych ale svého psa nikdy nedala, je to kolizní prostor.
Pes skočil do auta, lehl si na sedadla a ležel - a proč ne? Prostě o nic nešlo. Jelo se. Maximálně občas vstal, otočil se a zase si lehl.
Bože (jen řečnické oslovení),jak jsme to mohli všichni přežít? A bez nehody (doteď)
Možná by stálo za to nebýt tak připo....ý, s tímhle přístupem ani nevylezete z baráku.
Argumenty typu, že dřív nebyl takový provoz, nejezdilo se rychle a kdesi cosi podobného neberu. Jediný rozdíl ve dřív a nyní vidím v tom, že řidiči byli soudnější, více předvídali a lépe četli provoz.
Paradoxně to samé by se dalo říct i o většině majitelů psů kdysi a dnes
Schválně - kdo z diskutujících má osobní zkušenost s vlastní bouračkou, když měl v autě psa?
Jo, a ještě dřív jezdily koňský povozy, a psi běhali po svých za žebřiňákem, děcka nepřipoutaný na fůře sena, a před autama běžel pikolík s praporkem ... 🤔
... a teď zase zpátky do 21. století!
Nebo Vám taky ještě před autem běhá nějaký atlet? 🚩
Dobrý podvečer,
tak napíšu můj příběh.
Jedu pro manžela a na křižovatce kde já byla na hlavní pán nezastavil na stopce a naboural do mě až posunul vnitřek auta, střílely erb egy. Moje auto na odpis, hasiči mě musely vystřihávat a zároveň říkal, že je veliké štěstí, že mám W Jetta, že být to Fabie tak tu nejsem. Pán měl Škodovku Superb a ta neměla předek, motor fuč.
No a dva pejsci v autě jeden připoutaný a mrtvý , druhý na volno a živý nic se mu nestalo až po měsíci začal mít takový ten stav posttraumatický a trvalo tři měsíce než ho přešel strach. Jenže ono to mohlo být i tím, že když mě vytahovaly tak policie vzala klíče a toho živého pejska zavřely na 2hod. s mrtvým pejskem.
Havárka byla před 7lety a doteď se nemůžeme smířit, že nám odešel tak nešťastně pejsek Damišek
Dája
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
"Argumenty typu, že dřív nebyl takový provoz, nejezdilo se rychle a kdesi cosi podobného neberu. Jediný rozdíl ve dřív a nyní vidím v tom, že řidiči byli soudnější, více předvídali a lépe četli provoz."
nebyli soudnější, nepředvídali, ale skutečně lépe četli provoz, což není divu, neb oproti dnešku žádný nebyl. Dřív byla dvě auta na panelák, dnes dvě auta na byt v tom paneláku. To je ten hlavní rozdíl........
Jj a když to embéčko jelo stovkou, byla už to třetí kosmická a víc než stodvacítku to snad ani nedalo...ten provoz, krom toho, že žádný nebyl, byl výrazně pomalejší. Na dnešní dálnici by mojí mámu, která se při rychlostech 80+ křečovitě chytala pásu, ranila mrtvice.
A ono při nárazu na rychlosti záleží, co si budeme povídat...
Ale řidiči možná byli i soudnější,jednak proto, že byli starší - dneska má skoro každej mladej kluk s mokrým řidičákem vlastní auto a jak známo, je to nejrizikovější skupina řidičů
a druhak ti řidiči spoléhali jenom sami na sebe, zatímco v dnešních moderních autech mají pocit neohroženosti.
Uživatel s deaktivovaným účtem

pes se nemá poutat tam, co je airbag..
vztahuje se na převoz zvířat i zákon na ochranu proti týrání dokonce
prostě psa a lidi musím vystavit co nejmenšímu riziku
někdy si nevybereš, bohužel, na silnici je hovad čím dál víc, rychlá doba
ale vpředu na vodítku to fakt nejlepší řešení nebude
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola
napsal(a):
bado, z fleku byste mohla psát večerníčky.
Zkuste se vrátit do reality - víte, že se jezdilo poměrně nedávno (desítky let) ve městě bez pásů? A ještě o pár let dřív úplně všude bez pásů? Bez povinného svícení ve dne? S auty, která si o dnešních prvcích pasivní bezpečnosti mohla jenom zdát? A přežili jsme to, my (dříve školou povinní) i naši psi - malý pes vpředu na sedačce či před ní, velký pes vzadu na sedadle nebo v prostoru kombíku. Navolno.
Nebo holt v kufru - tam bych ale svého psa nikdy nedala, je to kolizní prostor.
Pes skočil do auta, lehl si na sedadla a ležel - a proč ne? Prostě o nic nešlo. Jelo se. Maximálně občas vstal, otočil se a zase si lehl.
Bože (jen řečnické oslovení),jak jsme to mohli všichni přežít? A bez nehody (doteď)
Možná by stálo za to nebýt tak připo....ý, s tímhle přístupem ani nevylezete z baráku.
Argumenty typu, že dřív nebyl takový provoz, nejezdilo se rychle a kdesi cosi podobného neberu. Jediný rozdíl ve dřív a nyní vidím v tom, že řidiči byli soudnější, více předvídali a lépe četli provoz.
Paradoxně to samé by se dalo říct i o většině majitelů psů kdysi a dnes
Schválně - kdo z diskutujících má osobní zkušenost s vlastní bouračkou, když měl v autě psa?
No, trochu pokory by to chtělo. On ještě dnes se Vám klidně může život obrátit naruby.
A myslíte, že to obrácení naruby odvrátím, když budu zde psát pokorně?
Takhle to nefunguje.
Jste záchránář či jinak profesionálně deformovaná k uctívání všech možných zabezpečovacích udělátek?
Nic ve zlém, každý je nějak poznamenaný povoláním. Nicméně většina lidí prostě fatální nehodu se psem nezažila - naštěstí.
Zajímaly by mne podrobnosti ohledně toho mrtvého upoutaného psíka Dáji - k jeho smrti došlo díky deformaci vozidla nebo proč? Vím, že ta otázka zní divně, ale při tom upoutání psa do postroje a napevno k pásu mě děsí působení popruhů postroje na tělo toho psa, ten ráz a prudký výpad těla proti popruhům - nemůže to být pro zvíře fatální?
Sally
Já nevím a ani netuším. Mě odvážela záchranka a opravdu nikdo ohledně pejska nic nevyšetřoval. Manžel se mě ptal jestli jsem Damiška neslyšela? Nic jen ticho, ani jsem netušila, že nežije, jen jsem vydělá Bříška, že žije.
Víte co? Já věřím, že ať děláte vše v dobré výře tak co se má se stane.
To byla má druhá havárka, v 19letech mě zase přejelo auto. Tak já říkám, že do třetice mě auto ..........
Dája
Dája6
napsal(a):
Sally
Já nevím a ani netuším. Mě odvážela záchranka a opravdu nikdo ohledně pejska nic nevyšetřoval. Manžel se mě ptal jestli jsem Damiška neslyšela? Nic jen ticho, ani jsem netušila, že nežije, jen jsem vydělá Bříška, že žije.
Víte co? Já věřím, že ať děláte vše v dobré výře tak co se má se stane.
To byla má druhá havárka, v 19letech mě zase přejelo auto. Tak já říkám, že do třetice mě auto ..........
Dája
je mi to moc líto, vás i pejska........ ne do třetice se nestane nic. Nesmíte na to myslet tím to akorát přivoláte.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor
napsal(a):
Jo, a ještě dřív jezdily koňský povozy, a psi běhali po svých za žebřiňákem, děcka nepřipoutaný na fůře sena, a před autama běžel pikolík s praporkem ... 🤔
... a teď zase zpátky do 21. století!
Nebo Vám taky ještě před autem běhá nějaký atlet? 🚩
Neběhá, ale je to hezká myšlenka. Nějaký rychlý, třeba Usain Bolt...
Jasně, že se pokrok nedá zastavit. Bezpečnostní opatření se zpřísňují, bezpečnostní prvky se zdokonalují. Šance na přežití ilustrují crash testy, kdy starší auta z doby, kdy se nebylo třeba poutat a nebyly dětské autosedačky, jsou na šrot a moderní auta mají jen zdeformované deformační zóny. A to nemluvím o tom, kolik dětských životů autosedačky zachránily.
A zatímco mamka, která má řidičák od sedmdesátých let a zažila dobu, kdy se nebylo třeba poutat ani mimo město, dodnes brblá, když sedá do auta a poutá se, já bych nepřipoutaná nevyjela. Je to pro mě automatické.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115
Tak ja zazila bouracku fatalku s malym psem (japan chin). Rodice vpredu, ja s brachou vzadu mezi nama halda bund a v ni chrapajici pes. 300m sudy lesem. Zastavili sme se o shluk briz. Vymlaceny okna plechy pomackany jinak teda auto naprosto cajk a pojizdny (vivat autum do roku 90ty neco vydrzely). My vylejzali prednim oknem a pak se shanel pes. Byl pod bundama a cely to uspesne prospal a jeste se nas pokusila (byla to fena) rafnout za to ze ji budime a tahame do zimy 😂
Uživatel s deaktivovaným účtem

saola
napsal(a):
A myslíte, že to obrácení naruby odvrátím, když budu zde psát pokorně?
Takhle to nefunguje.
Jste záchránář či jinak profesionálně deformovaná k uctívání všech možných zabezpečovacích udělátek?
Nic ve zlém, každý je nějak poznamenaný povoláním. Nicméně většina lidí prostě fatální nehodu se psem nezažila - naštěstí.
Zajímaly by mne podrobnosti ohledně toho mrtvého upoutaného psíka Dáji - k jeho smrti došlo díky deformaci vozidla nebo proč? Vím, že ta otázka zní divně, ale při tom upoutání psa do postroje a napevno k pásu mě děsí působení popruhů postroje na tělo toho psa, ten ráz a prudký výpad těla proti popruhům - nemůže to být pro zvíře fatální?
To je chyba většiny nehod, člověk to nezažil, tak se to nemůže stát...?
Na silnicích se bezpečnost nevyplácí podceňovat, a ano, je to deformace, protože na cestách trávím většinu svého času a co člověk občas vidí, to ho fakt vyléčí.
U psa je hlavně problém, že je to další "těleso", které nepripoutane může zabít řidiče, spolujezdce, jen proto, že je ne zajištěn. Přeci jen,i střední, tricetikilovy pes se při nárazu stává mnohokrát těžší a pokud vás zachrání airbag, letící pes zezadu vás akorát doděla. Viz ty videa s crashtesty psů.
Pokud na postroj, tak co nejširší, s atestem na poutani v autě, ne ksirecky jak na morče.
A fatální pro psa může být jak připoutani, tak jízda na volno. Stejně jako pro člověka, jsou i takoví, kteří přežili jízdu bez pásu, i takoví které pás zabil.
Hlavně neříkejte, že když to málokdo zažil, že je to nereálné...
Pamatuji si případ, kdy řidič dostal za volantem infarkt. Vyjel ze silnice, ťukl do stromu, drobná nehoda. Záchranka byla na místě za chvíli. Jenže na zadním sedadle byl na volno naštvaný německý ovčák, doktor se k chlapovi nemohl dostat. Čekalo se na kynologa z odchytovky. Než dorazil a psa odklidil, trvalo to tak dlouho, že pro řidiče už bylo pozdě. Doktoři říkali, že pokud by byl pes zajištěný vzadu za mříží nebo v přepravce, byla velká šance na záchranu jeho pána.
Uživatel s deaktivovaným účtem
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115
No narovinu pri fakt tezkych nehodach je drtiva vetsina bovejsich aut tak na sracky ze je uplne sumak jestli je pes v kufru, kleci nebo na ksirach. Starsi auta tedy pro rypaly urcite znacky a typy vydrzely paradoxne mnohem vic jak dnesni sunky. A crash testy jsou pekne ale real je nekde uplne jinde.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nemyslím si, že auta 20 let stará vydrží víc (ať nová nebo po těch 20 letech).......
Tragicky vozím psa na přední sedačce nebo pod nohama spolujezdce....někdy je nacvaklá do pásu-krátké vodítko s koncovkou do pásu.....
V kufru totiž pořád něco je a když někam jedem na déle, třeba celá rodina na chatu, musí manžel na motorce-on rád, máme nacpané auto "po víčko" a to máme kombíka....v kleci bylo jen morče, hm taky ale nebyla zajištěná.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.115
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Nemyslím si, že auta 20 let stará vydrží víc (ať nová nebo po těch 20 letech).......
Tragicky vozím psa na přední sedačce nebo pod nohama spolujezdce....někdy je nacvaklá do pásu-krátké vodítko s koncovkou do pásu.....
V kufru totiž pořád něco je a když někam jedem na déle, třeba celá rodina na chatu, musí manžel na motorce-on rád, máme nacpané auto "po víčko" a to máme kombíka....v kleci bylo jen morče, hm taky ale nebyla zajištěná.
Videla jsem mercedes po skutaleni se ze svahu holeho par m. Byla to placka. Nas stolety z roku 80a neco valel 300m sudy lesem zastavil se o shluk briz a krom vymlacenejch skel a pomackanych plechu nebylo autu naprosto nic. Nikomu z nas se nic nestalo a pes bouracku dokonce prospal. Jakykoli dalsi novější auto bylo i pri podstatne mensich nehodach na srot. Takze za me to stary auta vedou. Novym sejmete srnu a mate v haji chladic a predbi naraznik svetla atd. Ja starickym pezotem sejmula srny i prase a nemela jsem ani praskly svetlo. O tom jak dlouho vydrzi funkcni motory starych modelu a novych netreba polemizovat. Novej byt naftak jr na pul mega najezdu do srotu a je sama dira v plechu. Starej medak napr je i v mega a ctvrt stale v plne sile a s puvodnimi dily i plechy. Tata je automechanik. Nevlastni otec automechanik a autoklempir. Na dvore a v rodine se nam vystridalo aut nepocitane takze muzu srovnavat. Nehlede na narocnosti oprav bovych a starých modelu. Proto si svuj 20let starej skopek necham dokud se nerozpadne. Furt me stoji min na udrzbu i provoz nez novejsi modely aut co mw mamino pritel a muj pritel.
neverend

XXX.XXX.213.247
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Videla jsem mercedes po skutaleni se ze svahu holeho par m. Byla to placka. Nas stolety z roku 80a neco valel 300m sudy lesem zastavil se o shluk briz a krom vymlacenejch skel a pomackanych plechu nebylo autu naprosto nic. Nikomu z nas se nic nestalo a pes bouracku dokonce prospal. Jakykoli dalsi novější auto bylo i pri podstatne mensich nehodach na srot. Takze za me to stary auta vedou. Novym sejmete srnu a mate v haji chladic a predbi naraznik svetla atd. Ja starickym pezotem sejmula srny i prase a nemela jsem ani praskly svetlo. O tom jak dlouho vydrzi funkcni motory starych modelu a novych netreba polemizovat. Novej byt naftak jr na pul mega najezdu do srotu a je sama dira v plechu. Starej medak napr je i v mega a ctvrt stale v plne sile a s puvodnimi dily i plechy. Tata je automechanik. Nevlastni otec automechanik a autoklempir. Na dvore a v rodine se nam vystridalo aut nepocitane takze muzu srovnavat. Nehlede na narocnosti oprav bovych a starých modelu. Proto si svuj 20let starej skopek necham dokud se nerozpadne. Furt me stoji min na udrzbu i provoz nez novejsi modely aut co mw mamino pritel a muj pritel.
Mám to podobně.Zkonfiskoval jsem mamče starou třistašestku combi a mám klid.🙂 Jinak s těmi staršími auty to tak opravdu je a to i co se týče spolehlivosti.Byl o tom před časem i článek ve SM,kde staré Mercedesy a BMW jezdili do servisu opravdu tak s prasklou žárovkou ve světlometu a dnes vévodí v počtu závad celému žebříčku.😀 Ono když vidíte u nových aut ty svazky vodičů vedoucích k různým prvkům,tak spíš doufáte,že to ještě zítra pojede.😀 Tegra čip,který je teď často v řídících jednotkách aut má myslím 256000 ovládacích vstupů a výstupů.😀 To by bylo aby se alespoň jeden "nepotento".Pro úplnost, ne všechny jsou využité,ale když selžou,tak ve výsledku budou stejně detekovány jako závady.
jericho

XXX.XXX.105.51
Já jsem jel na vlastní svatbu, vzadu jsem vezl babičku a dědu nevěsty a vepředu u spolujezdce saka a dole v nohách psa. Pes vyskočil na sedačku, já, aby nezacapal sako jsem se k němu otočil, auto vletělo dvěma kolama do příkopu, škubnul jsem volantem zpátky, smyk na suché silnici se podařilo srovnat a babička se ptá - co to bylo? A děda říká - to tam byl jen nějaký kanál - věděl dobře. (:-). To celé ve špalíru svatebních aut a aleji stromů. Našli bychom tam vícero poučení, ale to hlavní pro mě je, že pes dopředu ne a bez spolujezdce, který by jej měl na starost už vůbec ne.