Hladkosrstý trpasličí jezevčík - štěkání doma

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

KristýnaHunt

27.2.2020 13:11
KristýnaHunt

XXX.XXX.240.246

Dobrý den, moc prosím o radu. Pořizuji si trpasličího krátkosrstého jezevčíka. Pracuji jako učitelka v mateřské škole tudíž pouze 6 hodin denně. Většinu volného času trávím v lese na loukách nebo na chatě. Proto si myslím, že pohyb pejskovi chybět nebude. Co mi však dělá starost je, zda ráno po odchodu nebude štěkat. Chápu, že pro psa je to přirozenost. Obávám se však, aby nerušil ostatní v domě. U štěněte to chápu a první týdny s nim budu i doma, ale lze pejska, nějak naučit aby po mém odchodu neštěkal ? Děkuji za odpověď

27.2.2020 13:29
Terven

XXX.XXX.110.191

Témat o tomto už tu bylo milión, včetně moc hezkých postupů - bohužel vyhledávání už nefunguje jako dřív.
Pejska je na samotu nutno zvykat postupně, nejde odejít rovnou na šest hodin- to bude štěkat téměř jistě.
Nejprve se odchází na pár vteřin až minut do jiné místnosti, na záchod, na balkón, na chodbu. A je důležité vracet se v momentě, kdy pejsek ztichne, aby se neutvrzoval v tom, že váš příchod si může štěkáním vynutit. Ideální je vzít si na příchod štěněte dovolenou a dobu pobytu mimo domov postupně prodlužovat.
Před odchodem do práce je třeba psa řádně vyvenčit a unavit - nejenom tělo, ale i hlavu. Mně se osvědčilo těsně před odchodem dát feně k dispozici hlavolam nebo katrónové krabice naplněné vším možným včetně pamlsků, případně něco na žvýkání, co je bezpečné i v nepřítomnosti majitele a nemůže se to psu nikam zapíchnout. Moje fena je teď už čtyřletá a když se chystám odejít, tváří se netrpělivě "...tak už konečně vypadni, ať si můžu vyžrat ten hlavolam.."
Teď aktuálně řeším odcházení s další fenou - útulkačkou, takže jsem zkusila vyhledávač - vím, že sem psala paní s nickem Zrzavci a ta ten postup měla opravdu vymazlený - bohužel se mi nepovedlo najít.

27.2.2020 16:06
sisi58

XXX.XXX.191.1

Taky nemůžu nic nejít.