Český horský pes, BOC nebo AUO?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Michaela2003

11.3.2020 13:10
Michaela2003

XXX.XXX.56.138

Dobrý den,
už nějakou dobu přemýšlím o pořízení psa, ale nemohu se rozhodnout mezi těmito plemeny a proto prosím ty, kteří mají s těmito plemeny zkušenosti, aby mi poradili.
Žiji na vesnici, v domě s poměrně velkou zahradou. Jsem docela aktivní člověk, který rád tráví víkendy na celodenních výletech. Ráda psy trénuji a učím je triky. Nejsem žádný začátečník. Žiji se psy od narození. Měli jsme jezevčíky, kokršpaněla, labradora a teď máme doma babičku křížence jezevčíka a rok a půl starou fenu NO. S fenou bych neměla v plánu žádné vrcholové sporty či výstavy. Představovala bych si zdravou fenku, která by byla pro každou srandu, byla by aktivní, ale na druhou stranu by měla umět odpočívat a mazlit se.

BOC
Toto plemeno si přeji už 8 let. Líbí se mi její vzhled a jak je všestranná. Věnovala bych se s ní dogfrisbee, pasení a psím trikům, ale pouze rekreačně.
Mám trochu obavy, protože dojíždím do školy a proto by pes musel chvíli vydržet sám doma. Každopádně ostatní členové domácnosti jsou většinou doma dříve než já a postarali by se o něj.
Co mi však na tomto plemeni docela vadí, je její upřený pohled, který čeká jen na další povel a pak také pasení všeho možného. Má kamarádka má fenu a jednou mi řekla, že se se svým psem vůbec nemazlí, že fena nevyhledává lidský dotek a jen chce pracovat a pracovat. Četla jsem, že není přátelská k lidem a k ostatním psům, ale nevím, co je na tom pravdy. Samozřejmě můžou existovat vyjímky.

AUO
Líbí se mi, že je vzhledově podobný BOC, ale jsem si vědoma toho, že povahově je to o něčem jiném.

ČESKÝ HORSKÝ PES