Pastevec a kolemjdoucí

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
30.3.2020 22:02
Irbis191

XXX.XXX.41.92

Ahoj, jak řešíte vy, majitelé pastevců nebo i jiných psů co dost hlídají, běžné situace kdy potkáváte náhodné lidi, na ulici, v přírodě... ? Já nemám absolutně zkušenosti, ptám se čistě ze zvědavosti, žádného pastevec neznám. Nevím, jestli začnou štěkat, když spatří člověka, co jde proti nim, nebo jak to řeší? Četla jsem, že pastevec vše spolehlivě ohlásí, tak jak to děláte když nechcete aby na danou osobu štěkal a bral ji jako hrozbu? Nebo to socializací jde udělat, že si psi lidí nevšímají? Já fakt tyhle typy neznám a docela mě to zajímá

30.3.2020 23:19
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Sousedi mají kavkazanku. Já byla v zahradě, sousedka s ní venku, tak se zastavily se mnou u plotu. Kecáme, jde kolem pán. Naše cesta je nefrekventovaná, i tak šel dle psiny moc blízko. Vyletěla na něj, naštěstí sousedka držela vodítko na krátko, ale tohle nečekala. Lekly jsme se pořádně, pána se jí chňapnout nepovedlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.3.2020 23:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Určitě jsou i normální a vychovaní pastevci, ale docela často se setkávám s takovými, kteří se snaží zbourat plot, když jdu s psicí okolo.
Tibetský dogák u nás na vsi byl kapitola sama pro sebe. Nedělalo mu problém, kdykoliv zdrhnout a toulat se po vsi. Rád stával uprostřed silnice, kudy museli lidi projít na autobus. Když to bylo ráno ještě za tmy, šera nebo mlhy, byl to docela bobřík odvahy.
Jednou kolem nás doprovázel pána s háravou fenou. Jednou doprovázel nás se stádečkem z pastvy.......
Choval se úplně inertně, ani nevrtěl ocasem, že je jako rád, že někoho vidí, ale ani neštěkal, necenil zub.....Už vůbec na nikoho neskákal. Stejně to nebyla vítaná setkání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 05:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Norince nikdo neřekl, že má být zlým neovladatelným psem, takže běžné situace řešíme naprosto běžně, prostě nijak. Potkávání lidí je přece úplně normální a není třeba je nijak hlásit. Když jí ale někdo osloví nebo pochválí, tak se jde s dotyčným mazlit, třeba s tím počítat a případně kontrolovat tu držku slintavou (ne kvůli zubům, ale kvůli slimákům)

Za plotem štěká, to jo.

Návštěvy jsou mazlící objekt, radši jí zavírám.

A venku se od úplně cizího člověka nechá prostě kamkoliv odvést.

31.3.2020 07:26
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Norince nikdo neřekl, že má být zlým neovladatelným psem, takže běžné situace řešíme naprosto běžně, prostě nijak. Potkávání lidí je přece úplně normální a není třeba je nijak hlásit. Když jí ale někdo osloví nebo pochválí, tak se jde s dotyčným mazlit, třeba s tím počítat a případně kontrolovat tu držku slintavou (ne kvůli zubům, ale kvůli slimákům)

Za plotem štěká, to jo.

Návštěvy jsou mazlící objekt, radši jí zavírám.

A venku se od úplně cizího člověka nechá prostě kamkoliv odvést.

Nora ale asi není ještě dospělá, ne? Nebo je šmrncnutá hodným milým pejskem

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 07:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Naše kavkazanka si na procházce lidí nevšímá. Teda všímá, registruje je, ale chová se, jak kdyby nebyli, je klidná, nejde k nim, nevrčí, neštěká. Nemá proč, není ve svém teritoriu. Když se s někým zastavíme na pár slov, tak trpělivě čeká, ale nejde k němu, nechce se nechat hladit cizími.
V zahradě za plotem je to něco jiného, ale ani tam bezhlavě neštěká na všechny a na všechno. Nějak si vybírá, instinktivně. Ale vždycky štěká na cyklisty, lidi s kapucí, větším batohem, prostě "na podezřelé".

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 08:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Oni tibetani takoví jsou, emoce dávají najevo málo. Na cizí prakticky vůbec.
Nicmene umím si představit že pro cizí to musí být hrůza potkat uprostřed cesty medvěda 😁
Co se nás týče, můj tibet je dobře socializovany a s lidmi venku nemá problém, většinou si jich nevšímá, pokud už se s někým dám do řeči a chce si pohladit, se mnou může, ale pes to snese jen kvůli me. Návštěvy dovnitř pustí, ocicha a odchází, žádné echt vítáni, pokud daného nezná, se nekona. Ale kdyby se ke mě někdo priritil a chtěl mě chytit třeba pod krkem, asi by na něm dřív visel pes, než by to stihl udělat. Vypadají netečne, jako by neuměli do 5 napocitat, ale když pak vyhodnotí nebezpečí, mají zrychlení z nuly na sto za sekundu. Z krizových situaci ale vím, že stačí jeden můj povel a pes okamžitě reaguje.
A to mám prosím puberťáka, takže nemá ty reakce tak ostré jako dospělý pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 08:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nemám pastevce, ale občas člověk venku někoho s pastevcem, většinou teda kavkazani... potká a ještě se mi nestalo, aby po mě...kolemjdoucí...pes vystartoval. I když pastevce člověk potká, alespoň u nás spíš na procházce v přírodě, ve městě jsem snad dvakrát viděla středoasijce, pokaždé odrostlé štěně - mlaďoch, tak si spíš myslím, že tam to bylo o tom, aby se uměl pohybovat i v civilizaci.
Já mám pesany, co jsou za plotem jako bohové pomsty, ale venku si lidí taky nevšímaj....teda pokud se jim někdo nezdá podezřelý, což se nám stalo asi 2x a oba případy byly bezdomovci, co se ráno vynořili nečekaně....liduprázdné místo..odlehlé garáže za městem........

Myslím, že normálně vychovaný pes, neútočí na všechny lidi na potkání, to spíš potkám typické pidi psy, kteří štěkají úplně na každého. Když byli pesani štěnďata, tak jsem potkávala subtilní slečnu s obrovským kavkazanem a světe div se, když jsme se s nima míjeli na chodníku, tak nás nesežral.

31.3.2020 09:12
conie

XXX.XXX.206.202

Moje šarplaninky za plotem hlídaly, podle jejich výběru buď štěkaly nebo jen číhaly. Na procházce registrovali každého člověka poblíž, na cestě je míjely jakoby bez zájmu. Ve skutečnosti byly ve střehu a pokud by se dotyčný zachoval nějak divně - rychlé přiblížení k paničce, rozhazování rukama apod., okamžitě se snažily ho zastavit. Když jsme byly v lese, tam jistili každého - nikdy neštěkaly, jen se postavily do střehu - hodily pastevce, jak říkáme - tj. srovnaly se do přímky od ocasu po čumák s hlavou nataženou dopředu. Pokud dotyčný nevyhovoval jejich požadavkům , začaly vrčet, což připomínalo nastartovaný traktor. Nikdy se nikdo nepokusil přiblížit, takže jak by reagovaly dál, nevím. Prostě - na svém pozemku si hlídají vše, co tam je - lidi, zvířata, majetek, na procházce nekompromisně svojí paničku, případně další členy rodiny.

31.3.2020 10:14
Irbis191

XXX.XXX.41.92

Díky moc za reakce, tihle psi mají můj respekt

31.3.2020 10:55
conie

XXX.XXX.206.202

Irbis191 napsal(a):
Díky moc za reakce, tihle psi mají můj respekt

Podle mého je pastevec prostě srdeční záležitost, je to ně co jiného než ostatní plemena. Moje jedinečná fenka nás opustila ve 12 letech, byla úžasná - socializovaná, vychovaná, dokonce s přehledem zvládla i zkoušky ZOP. Přesto měla na hodně věcí svůj názor, hlavně pokud šlo o moji bezpečnost, zde nehodlala nic riskovat. Co se jednou naučila, to už uměla pořád. Práce s ní, to byla vysoká školy kynologie. Ale tak od jejích 3-4 let jsem již jen užívala přítomnost kamarádky, se kterou jsme si rozuměly beze slov. Byl to takový rovnocenný vztah, i když fena poslouchala, ale tak nějak ze své vůle. Budilo to ve mě pokoru před úžasným tvorem, který se rozhodl sdílet svůj život se mnou. Mladší fena je prima, taky pravá pastevecká povaha, ale ten vztah je trochu jiný.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 18:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Nora ale asi není ještě dospělá, ne? Nebo je šmrncnutá hodným milým pejskem

Dva roky. To už není úplně štěňátko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 18:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Doma jsem měla křížence kavkazana a chodila jsem kamarádce krmit středoasiatku, kterou jsem znala od štěňátka a ona mě brala jako člena smečky. Oba psi se k lidem, které považovali za členy rodiny chovali hezky a na procházce mimo domov byli nekonfliktní. Ale, ve chvíli, kdy došlo k útoku, dokázal našeho psa zastavit jen můj muž, nikdo další. U té středoasiatky, jsem viděla, jak z pozice kdy ležela na zádech a mazlila se se mnou, během vteřiny natvrdo zaútočila na člověka, který zkusil pootevřít vrata, naštěstí stihl přibouchnout. Já mám radši psi, kteří před útokem dají možnost ústupu, alespoň zaštěkáním, zavrčením, prostě nějak. Na víc, já nevím, možná jsem měla jen smůlu, ale ti psi klidně zaútočili i na přátelskou návštěvu, o které se zkrátka rozhodli, že tam nemá co dělat. To mi třeba knírač, vlčák apod nikdy neudělal. My už psa pak striktně zavírali a měli všechno zamčené, ale upřímně můj život se hodně zjednodušil, když Rambo odešel do psího nebe a za mě už nikdy víc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 18:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Abych zas všechno nelíčila černě, když byla v bezprostředním okolí série vloupání do okolních domů, našemu se moudře vyhli.

31.3.2020 18:51
domi.t

XXX.XXX.239.210

Ja sama síce aziata nemám(aj ked Nefret sa tak nonstop tvári a ako rastie,čoraz viac vyzerá ako malý SAO), ale moja známa má dvojročného samca SAO(S PP,import z Ruska) a často ich chodíme spolu venčiť. Pes má náhubok, pevný obojok, elektrický obojok(pre prípad, ak by náhodou po niekom vyštartoval-nekomentujme, možno lepšie toto ako nechať aziata len tak na verím boha) a samozrejme mega pevné vodítko. Ked je s Nefret,iných ľudí ani psov si nevšíma-príde mi to,že má potrebu ju chrániť a je do nej asi zalúbený,stále ju sleduje,ona natešene cupká vedla neho,občas doňho strčí a on na ňu zvrchu pozrie,že no čo,ty krpaňa Ale ked je s ním vonku známa sama,tak si radšej vyberá miesta,kde je minimálny výskyt psov a ľudí alebo chodí aj s mužom a vedie ho on. Doma je to miláčik Aslanko a bavia sa s ním štýlom Aslanko, povedali sme si,že sliepočky sa netrhajú,že nám dávajú vajíčka, ktoré potom tak rád papáš...a podobne

On vlastne so žiadnym psom okrem Nefret v kontakte nie je,lebo sa ho všetci boja. Čo je ale zaujímavé,ked sú spolu,tak zrazu Aslanko sa nechá ukecať aj na nahánanie lopty,preťahovanie sa s uzlom, aj pískaciu hračku občas vezme do tlamy...často si ho brávam k nám,Nefret sa naňho vždy teší a ja jej nemusím doma robiť program. Nemusím písať,že známa je z toho dojatá,lebo jej Aslanko sa socializuje -má ho miesto dieťaťa, ktoré mať nemože. Nefret ho dokonca naučila plávať a to je už čo povedať,lebo predtým do vody ani nevstúpil.

Priznám,že si ma toto plemeno získalo a trošičku o ňom začínam roymýšlať tiež. Ale je mi jasné,že čo pes,to iná povaha,reakcie...

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 18:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, slepičky se netrhají... když se dívám.

Ale v pondělí přelítl kohout ze slepičí části do psí části a tím efektivně spáchal sebevraždu. vajíčka sice rády papáme, ale masíčko taky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 19:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, slepičky se netrhají... když se dívám.

Ale v pondělí přelítl kohout ze slepičí části do psí části a tím efektivně spáchal sebevraždu. vajíčka sice rády papáme, ale masíčko taky.

Kohout vejce nesnáší, tím pádem není důvod ho nepapat

31.3.2020 19:19
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kohout vejce nesnáší, tím pádem není důvod ho nepapat

předběhla jste mne

31.3.2020 19:20
TyVed

XXX.XXX.23.41

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dva roky. To už není úplně štěňátko.

To není, ale v extrémním případě máte ještě rok, kdy se ta dospělá povaha může projevit. A čím socializovanější a mazlenější pes, tím později může v tomhle vyzrát. Takže pořád ještě je opatrnost na místě, protože pak a to říkám z vlastní zkušenosti, člověk docela zírá

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2020 19:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uvidíme, jaká bude. Spíš mi připadá, že má tak obrovské sebevědomí, že v jejím světe prostě nic nebezpečného neexistuje a život je prostě krásný.

Jediný příznak dospění zatím je, že zvedá nohu jako pes

31.3.2020 19:58
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doma jsem měla křížence kavkazana a chodila jsem kamarádce krmit středoasiatku, kterou jsem znala od štěňátka a ona mě brala jako člena smečky. Oba psi se k lidem, které považovali za členy rodiny chovali hezky a na procházce mimo domov byli nekonfliktní. Ale, ve chvíli, kdy došlo k útoku, dokázal našeho psa zastavit jen můj muž, nikdo další. U té středoasiatky, jsem viděla, jak z pozice kdy ležela na zádech a mazlila se se mnou, během vteřiny natvrdo zaútočila na člověka, který zkusil pootevřít vrata, naštěstí stihl přibouchnout. Já mám radši psi, kteří před útokem dají možnost ústupu, alespoň zaštěkáním, zavrčením, prostě nějak. Na víc, já nevím, možná jsem měla jen smůlu, ale ti psi klidně zaútočili i na přátelskou návštěvu, o které se zkrátka rozhodli, že tam nemá co dělat. To mi třeba knírač, vlčák apod nikdy neudělal. My už psa pak striktně zavírali a měli všechno zamčené, ale upřímně můj život se hodně zjednodušil, když Rambo odešel do psího nebe a za mě už nikdy víc.

Mám na ně stejný pohled, i když sousedovic pyrenejku mám ráda a nebojím se jí, jenže to taky není ten echt pastevec Z těch mám respect, nikdy bych si nepořídila psa, u kterého vím, že ho fyzicky nezvládnu a musím spoléhat jen na to, že poslechne. A také to, co popisujete. Nelíbilo by se mi, aby on vyhodnocoval kdo se mu líbí a kdo ne. Normální pes takového člověka, co se mu nelíbí prostě ignoruje, tenhle po něm vystartuje. To, že to nemusí být vrah, ale jen děda s hůlkou nemusí vyhodnotit správně.

31.3.2020 20:48
lupus4

XXX.XXX.205.61

Několik let sme potkávali postarší fenu SAO, která po různých majitelovo životních "peripetiích" s ním zkončila v bytě v činžáku...chodil s ní po ulicích navolno a Růženka si nevšímala nikoho a ničeho, jen si čuchala pár m za páníkem...ostatní psi měli respekt a ani se nesnažili o bližší kontakt
ALE kdykoli potkali známého...a zastavili se na kus řeči...byli varováni ať nepodávají ruku, neobjímají, nemávají, nehulákají... všichni to respektovali - Růženka se také zastavila cca 2m od "objektu" a jen přestala s čucháním a koukala ...úplně to stačilo

Páník působil trochu jako "vágus" , ale s čubou se milovali a výborně si sedli, když pak začla mít pohyb. potíže (artróza ?) Ještě půl roku ji nosil z a do 2. patra...

31.3.2020 22:26
fikovnice

XXX.XXX.135.179

conie napsal(a):
Podle mého je pastevec prostě srdeční záležitost, je to ně co jiného než ostatní plemena. Moje jedinečná fenka nás opustila ve 12 letech, byla úžasná - socializovaná, vychovaná, dokonce s přehledem zvládla i zkoušky ZOP. Přesto měla na hodně věcí svůj názor, hlavně pokud šlo o moji bezpečnost, zde nehodlala nic riskovat. Co se jednou naučila, to už uměla pořád. Práce s ní, to byla vysoká školy kynologie. Ale tak od jejích 3-4 let jsem již jen užívala přítomnost kamarádky, se kterou jsme si rozuměly beze slov. Byl to takový rovnocenný vztah, i když fena poslouchala, ale tak nějak ze své vůle. Budilo to ve mě pokoru před úžasným tvorem, který se rozhodl sdílet svůj život se mnou. Mladší fena je prima, taky pravá pastevecká povaha, ale ten vztah je trochu jiný.

"Conie", Tebe teď někdy opustila ta starší feňule? To mě moc mrzí! Pamatuji si, jak sis pořizovala mladší, jak se sžívaly, jak ji ta starší vychovávala... Vůbec jsem nevěděla, že už máš jen jednu...

31.3.2020 22:45
TyVed

XXX.XXX.23.41

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uvidíme, jaká bude. Spíš mi připadá, že má tak obrovské sebevědomí, že v jejím světe prostě nic nebezpečného neexistuje a život je prostě krásný.

Jediný příznak dospění zatím je, že zvedá nohu jako pes

Přijde mi, že to sebevědomí je ten základ, který jim pak právě umožňuje postavit se čemukoli. Naši psi jsou oba takoví, jen ta tendence zasáhnout je naprosto odlišná. Pes je v zásadě tolerantní, ale pak díky tomu už by nevaroval, protože by neměl kdy. Fena jasně dává najevo, že si kolemjdoucího hlídá a kouká tak, že k nám blízko vlastně nikdo nechodí.

31.3.2020 23:39
conie

XXX.XXX.206.202

fikovnice napsal(a):
"Conie", Tebe teď někdy opustila ta starší feňule? To mě moc mrzí! Pamatuji si, jak sis pořizovala mladší, jak se sžívaly, jak ji ta starší vychovávala... Vůbec jsem nevěděla, že už máš jen jednu...

Bora odešla 19. ledna v nedožitých 12 letech. Denně mi chybí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.4.2020 07:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

conie napsal(a):
Bora odešla 19. ledna v nedožitých 12 letech. Denně mi chybí.

To je mi líto. Držte se.

1.4.2020 12:51
conie

XXX.XXX.206.202

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je mi líto. Držte se.

Díky, naštěstí tu mám další pejsky a kočičky, tak se musím stále o někoho starat.

1.4.2020 21:09
fikovnice

XXX.XXX.134.59

conie napsal(a):
Bora odešla 19. ledna v nedožitých 12 letech. Denně mi chybí.

To Ti naprosto věřím! Jen čas tu bolest trochu otupí...

Přidejte reakci

Přidat smajlík