Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
16.2.2006 12:08

Tak jsem nedávno při zjišťování podrobností o katalánském ovčákovi narazila na plemeno l’euskal artzain txakurra (perro de pastoreo vasco) – přeloženo do češtiny baskický ovčák. I pídila jsem se dál, páč jsem o tomhle plemeni slyšela poprvé a dopídila jsem se k tomu, že je to plemeno neuznané FCI. Jak jsem koukala na fotografie, je stavbou těla dost podobný katalánovi. Je méně osrstěný (ale typem srsti dost nevyrovnaný - někteří mají srst podobnou katalánovi, jiní border kolii), uši má buď vztyčené (ty jsou méně časné), polovztyčené nebo svěšené. Zajímavá je ale především barva - červená nebo žlutočervená (ale ne plavá jako u briardů).

Spousta informací je tady: http://www.pastorvasco.com
Problém je v tom, že ty stránky jsou jenom ve španělštině a baskičtině Ale je tam aspoň velká halda fotografií

Myslím, že se mi líbí (ta barva je geniální) Co vy na něj?

15.2.2006 17:17

zet napsal(a):
Tak jsem nedávno při zjišťování podrobností o katalánském ovčákovi narazila na plemeno l’euskal artzain txakurra (perro de pastoreo vasco) – přeloženo do češtiny baskický ovčák. I pídila jsem se dál, páč jsem o tomhle plemeni slyšela poprvé a dopídila jsem se k tomu, že je to plemeno neuznané FCI. Jak jsem koukala na fotografie, je stavbou těla dost podobný katalánovi. Je méně osrstěný (ale typem srsti dost nevyrovnaný - někteří mají srst podobnou katalánovi, jiní border kolii), uši má buď vztyčené (ty jsou méně časné), polovztyčené nebo svěšené. Zajímavá je ale především barva - červená nebo žlutočervená (ale ne plavá jako u briardů).

Spousta informací je tady: http://www.pastorvasco.com
Problém je v tom, že ty stránky jsou jenom ve španělštině a baskičtině Ale je tam aspoň velká halda fotografií

Myslím, že se mi líbí (ta barva je geniální) Co vy na něj?

Katalánek je hezčí, má hezčí kukuč a čumák. Nemáš nějaké nové fotky tvého katalánka? Jaký se vyvíjí ... myslím hlavně povahově?

16.2.2006 12:08

9248 napsal(a):