Bojím se útoku cizího psa při venčení - pomůže pepřový sprej?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Natysekkk

16.7.2020 17:03
Natysekkk

XXX.XXX.233.129

Dobré odpoledne,

když jsme měli minulého pejska a byl už starší, vystartoval po nás cizí pes - šli jsme okolo restaurace, on vyběhl zpod stolu bez varování. Měl naštěstí náhubek, takže se nic nestalo, ale já se od té doby hrozím další podobné situace. Do toho celkem nedávno přišla sousedka o pejska, při procházce jí ho roztrhal pes, který pobíhal sám.

S minulým pejskem jsme toho po útoku už moc nenachodili, začal marodit a chodili jsme jen okolo baráku a na zahradě.

Teď ale máme štěně a můj strach se vrátil. Na každé procházce jsem nervózní, pořád se rozhlížím, bojím se, že odněkud vyběhne pes nevolno a nejhůř i bez pána. Přitom společné procházky bych si tak moc chtěla užívat. Jsem tedy celkově dost velká "poseroutka", ale venku se nebojím sama ani s malým dítětem, jen s tím pejskem.

Napadlo mě chodit s pepřovým sprejem. Ale na internetu jsou různé názory - někde jsou spreje na útočící psy doporučované, jinde se píše, že je to ještě více naštve.
Zajímalo by mě, jestli tedy má cenu sprej na vycházky nosit, a jak ho případně použít - s jakou chvíli, z jaké vzdálenosti apod. Nebo nějaká jiná rada?

Jinak náš pejsek nebude žádný prcek, v dospělosti by měl mít 20-25 kilo, bývalý pejsek také tak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2020 17:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Za mě teda určo lepší paralyzér, lidi mají zkušenost, že psa už může odradit jen ten zvuk.
Nevím, jestli psa pepřák víc naštve, sama kasr mám standardně v tašce, ale zkuste ho použít a ještě na nějakou vzdálenost, když fouká vítr.

16.7.2020 17:37
olga

XXX.XXX.166.82

Mám stejný problém...Taky zvažuji co..Před 2 lety mi fenu napadl staford...naštěstí se fene nic nestalo.Ja skončila na chirurgii a dreny v noze.Znama mi radila elektrický paralyzer. Ale ještě ho nemám a zvažuji zda ano či ne

16.7.2020 18:45
tero

XXX.XXX.236.104

olga napsal(a):
Mám stejný problém...Taky zvažuji co..Před 2 lety mi fenu napadl staford...naštěstí se fene nic nestalo.Ja skončila na chirurgii a dreny v noze.Znama mi radila elektrický paralyzer. Ale ještě ho nemám a zvažuji zda ano či ne

Když už jsou psi v sobě, tak dostanou ránu asi oba? Nebo se pletu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2020 20:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

tero napsal(a):
Když už jsou psi v sobě, tak dostanou ránu asi oba? Nebo se pletu?

Podle distributora UZI prý nedostanou. Ptala jsem se asi před 2 lety a pořád ho nemám. Ale zítra už asi objednám.

16.7.2020 21:10
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Podle distributora UZI prý nedostanou. Ptala jsem se asi před 2 lety a pořád ho nemám. Ale zítra už asi objednám.

Já ho mám, už asi 8let ve skříni. Po tom, co mi psa napadnul kříženec kavkaze, totální pes ma.or, kterého sem na hlídání objektu přitáhnuli bůhví odkud, pes zdrhal a pokousal půl dědiny, než ho zastřelil v lese myslivec. Pes bez varování vystřelil od vrátnice, kudy prolézal a letěl k nám, doufala jsem, že se jako každý normální pes zastaví kousek od nás a bude pouštět hrůzu, ale houby, oběhnul mě a rovnou skočil na samojeda. A zakousnul se mu do krku. Samík se, jako vždy ani moc nebránil a já ke všemu šité tři prsty na pravé ruce. Než se mi povedlo vydolovat pepřák z tašky, samík už chrčel. Nastříkala jsem to tomu zmetkovi do gesichtu snad z 10cm. Postříkala jsem pochopitelně i svého psa. Letěla jsem s ním do potoka a snažila se ho co nejvíc umýt, přitom jsem se o něj pootírala a měla popálenou pravou tvář a stehno. Mezitím jsem volala muže, i když jsme to měli domů asi 500m, ať pro nás přijede, neviděla jsem na oko. Doma jsme šli hned do sprcháče vyšamponovat, ale byla to hrůza, pálilo to ještě druhý den, jak psa netuším Proto mi muž pořídil ten UZI, ale já jsem strčila kdysi prsty do elektriky, takže mám strach ze všeho, co elektrikou jen zavání A za pár týdnů pes zmizel a byl pokoj.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2020 21:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

to lesnížínka

Kolik máte V? A nosíte s sebou? Já budu, u nás je to jeden lobotom za druhým, myslím majitele.

16.7.2020 21:58
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Ne, nenosím, je ve skříni, já jsem na něj nesáhnula

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2020 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ne, nenosím, je ve skříni, já jsem na něj nesáhnula

To už by něco dalo, manžel se stará. Já mám vybranou tužku 500 000.

16.7.2020 22:23
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To už by něco dalo, manžel se stará. Já mám vybranou tužku 500 000.

Vůbec netuším, kolik a na co voltů musí být, ale když jsem ho teď vyštrachala a nesla dolů, ať mi ho nafotí a můžu to sem hodit, tak jsem ho cestou ze schodů zmáčknula, protože jsem si myslela, že je dávno vybitý. Nebyl vypnutý a málem jsem si cvrknula! Muž se válel v obýváku smíchy, protože to slyšel, jak výboj, tak muj řev a smál se, že ještě mne mohlo napadnout, si to přiložit k ruce Nééé úplně blbá nejsem, jen jsem nevěděla, že to má na boku ještě i hlavní vypínač...který tedy vyplý nebyl Já si myslím, že všechny, co se prodávají tu účinnost mají, jaký tedy je v tom rozdíl, nám třeba někdo povolanější vysvětlí
Popravdě...neměla bych problém to použít na člověka, ale nevím, jestli bych to použila na psa, to už by opravdu muselo jít o život. A myslím si, že na většinu psů by fakt ten výboj do vzduchu stačil, je to hrůzostrašné i pro mě, natož psa

Natysekkk

16.7.2020 22:31
Natysekkk

XXX.XXX.233.129

lesnížínka napsal(a):
Já ho mám, už asi 8let ve skříni. Po tom, co mi psa napadnul kříženec kavkaze, totální pes ma.or, kterého sem na hlídání objektu přitáhnuli bůhví odkud, pes zdrhal a pokousal půl dědiny, než ho zastřelil v lese myslivec. Pes bez varování vystřelil od vrátnice, kudy prolézal a letěl k nám, doufala jsem, že se jako každý normální pes zastaví kousek od nás a bude pouštět hrůzu, ale houby, oběhnul mě a rovnou skočil na samojeda. A zakousnul se mu do krku. Samík se, jako vždy ani moc nebránil a já ke všemu šité tři prsty na pravé ruce. Než se mi povedlo vydolovat pepřák z tašky, samík už chrčel. Nastříkala jsem to tomu zmetkovi do gesichtu snad z 10cm. Postříkala jsem pochopitelně i svého psa. Letěla jsem s ním do potoka a snažila se ho co nejvíc umýt, přitom jsem se o něj pootírala a měla popálenou pravou tvář a stehno. Mezitím jsem volala muže, i když jsme to měli domů asi 500m, ať pro nás přijede, neviděla jsem na oko. Doma jsme šli hned do sprcháče vyšamponovat, ale byla to hrůza, pálilo to ještě druhý den, jak psa netuším Proto mi muž pořídil ten UZI, ale já jsem strčila kdysi prsty do elektriky, takže mám strach ze všeho, co elektrikou jen zavání A za pár týdnů pes zmizel a byl pokoj.

A jak na ten pepřák útočník reagoval? Dal pokoj hned? Nerozběsnilo ho to zpočátku ještě vic?

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2020 22:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

to lesnížínka

Každopádně manžel ví, nepořídil žádný no name šmejd.

16.7.2020 22:45
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Natysekkk napsal(a):
A jak na ten pepřák útočník reagoval? Dal pokoj hned? Nerozběsnilo ho to zpočátku ještě vic?

Ne, nerozběsnilo. On jak byl zakouslý, tak nepustil, chvíli trvalo, než mu to asi došlo do mozku. Myslím, že jsem stříknula jednou trochu a čekala a když nezaregoval, tak jsem to pak zmáčknula fakt fest. Pustil a utíkal pryč. Netuším, jak to mává či ne se psem typu bull, kterému hned tak něco nevadí...ale myslím si, že tohle spustí takovou fyzickou reakci, že to nedá ani on.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2020 23:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ne, nerozběsnilo. On jak byl zakouslý, tak nepustil, chvíli trvalo, než mu to asi došlo do mozku. Myslím, že jsem stříknula jednou trochu a čekala a když nezaregoval, tak jsem to pak zmáčknula fakt fest. Pustil a utíkal pryč. Netuším, jak to mává či ne se psem typu bull, kterému hned tak něco nevadí...ale myslím si, že tohle spustí takovou fyzickou reakci, že to nedá ani on.

Oni ti psi s prahem bolesti někde jinde jsou průšvih, adrenalin jim úplně vymaže mozek. Stačí příklad - pes loví, téměř smrtelně a bolestivě se zraní a stejně doběhne.

17.7.2020 00:12
b.k

XXX.XXX.210.87

Je bezvadný jak ani jedna z Vás nemá psa typu "bull" ale všechno o nich víte..

17.7.2020 07:17
sisi58

XXX.XXX.191.1

b.k napsal(a):
Je bezvadný jak ani jedna z Vás nemá psa typu "bull" ale všechno o nich víte..

Lépe strašit, než být happy a pak litovat. Zde na iFauně není žádná zabijácká majitelka, která by schválně pouštěla do okolojdoucích psů typu bull, elektřinu. A bohužel se, díky majitelům bezmozkům, stávaji tito pejsci opravdu hrozbou.

17.7.2020 07:30
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

b.k napsal(a):
Je bezvadný jak ani jedna z Vás nemá psa typu "bull" ale všechno o nich víte..

Pár jich znám, někteří jsou naši kamarádi, některé bych potkat nechtěla. A myslím, že v dnešní době má člověk materiálu dost, pokud chce o psu něco zjistit. I tady jsem četla rady od majitelů: to musíš mít páčidlo. Už z toho se mi dělá šoufl, páčit psu hubu, protože není schopný se naučit pusť. Ale já ty psy ,,nevyrobila", za to jak fungujou, je zodpovědný nějaký šílený Frankenstein

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 07:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Pár jich znám, někteří jsou naši kamarádi, některé bych potkat nechtěla. A myslím, že v dnešní době má člověk materiálu dost, pokud chce o psu něco zjistit. I tady jsem četla rady od majitelů: to musíš mít páčidlo. Už z toho se mi dělá šoufl, páčit psu hubu, protože není schopný se naučit pusť. Ale já ty psy ,,nevyrobila", za to jak fungujou, je zodpovědný nějaký šílený Frankenstein

Můj pes umí pustit. Oni to umí všichni, ale musíte jim to říct :-)
Většina těch psů vůbec neposlouchá; nikdo je to nenaučil, tak co s tím, tasit paralyzer, no, než mít zakouslého psa.
Myslím, že poslední dva řádky chcete opravit, že jo :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 10:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když je zakouslý pes v amoku ( asi se tomu říká po psovsku jinak ), nepřekusuje, netřepe, drží a nevnímá, prostě nevnímá! nic.
Páčili jsme hubu feně, která držela naši a dusila ji. Nepomohlo vůbec nic, až klacek za špičáky a páčit na patro.
Když jsme jí hubu konečně otevřeli, vůbec nevěděla, co se s ní dělo, vrtěla ocasem a přátelsky koukala - jako "co je?"
Nebyl to žádný bull, je terier.

17.7.2020 11:28
olga

XXX.XXX.166.82

Místo klidných vánoc s rodinou mě obden někdo musel vozit na chirurgii na převazy. Majitel psa na mě řval,že on má psa hodnýho. Když jsem po napadení volala policii,chtěl mi vytrhnout mobil se slovy ,,ty p..o,jestli voláš policajty,rozšlapu ti mobil a pak ti rozbiju hubu"

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 15:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je mi líto nohy, ale nebyl to ani stafford, ani majitel psa. Byl to plagiát a ten chlap ten pán s hrncem.

17.7.2020 16:14
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když je zakouslý pes v amoku ( asi se tomu říká po psovsku jinak ), nepřekusuje, netřepe, drží a nevnímá, prostě nevnímá! nic.
Páčili jsme hubu feně, která držela naši a dusila ji. Nepomohlo vůbec nic, až klacek za špičáky a páčit na patro.
Když jsme jí hubu konečně otevřeli, vůbec nevěděla, co se s ní dělo, vrtěla ocasem a přátelsky koukala - jako "co je?"
Nebyl to žádný bull, je terier.

Ten pepřák jste nezkoušeli? Ptám se proto, že ten blbý kavkaz taky nevnímal, že ho kopu, ale pepřák teda pomohl. Chápu, nebudu ho zkoušet na svého psa, či psa kamarádky. Ale to bych se já bála právě použít i ten klacek, že mu vylomím zub, vyhodím čelist...či tak něco

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 17:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ten pepřák jste nezkoušeli? Ptám se proto, že ten blbý kavkaz taky nevnímal, že ho kopu, ale pepřák teda pomohl. Chápu, nebudu ho zkoušet na svého psa, či psa kamarádky. Ale to bych se já bála právě použít i ten klacek, že mu vylomím zub, vyhodím čelist...či tak něco

Stalo se v čase, kdy pepřáky ještě nebyly v módě. Když vaší feně visí z huby modrající jazyk, neuvažujete o nějakém zubu té druhé ( i když byla v podstatě taky "naše" )

17.7.2020 17:45
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

lesnížínka napsal(a):
Pár jich znám, někteří jsou naši kamarádi, některé bych potkat nechtěla. A myslím, že v dnešní době má člověk materiálu dost, pokud chce o psu něco zjistit. I tady jsem četla rady od majitelů: to musíš mít páčidlo. Už z toho se mi dělá šoufl, páčit psu hubu, protože není schopný se naučit pusť. Ale já ty psy ,,nevyrobila", za to jak fungujou, je zodpovědný nějaký šílený Frankenstein

protože není schopný se naučit pusť.

Ono to ale není o tom, že by se ti psi nebyli schopní naučit "pusť. Můj pes umí "pusť",v pohodě na povel pustí hračku, mršinu nebo jiný hnus, žrádlo, kost atd. - tam teda spíš používám "dej" (ale to je fuk). Má perfektní pouštěčky na obranách.

Ale jakmile jde o psa, tak je to úplně něco jiného a to slovíčko tam prostě nefunguje. Funguje tam buď přiškrcení na obojku a nebo to páčidlo - a upřímně si myslím, že to páčidlo nadělá nejméně paseky, protože u toho se psem nehýbete a tím pádem "neškubete" druhým psem. Ale chápu, že málokteří majitelé ostatních psů u sebe nosí páčidlo (asi žádní), někdy není v blízkosti ani ten klacek, nebo něco, co by se dalo použít. Tohle by měl hlavně vědět majitel toho bulla, jak se v takové situaci zachovat. Ovšem pokud tam ten majitel je, že....

Už jsem tu popisovala kolikrát, jak se mi pes serval se psím kámošem, kvůli myši, kterou chytili. Taky držel, taky nechtěl pustit. Prostě jsem ho vyvěsila na obojku. Pak zase zapnul mozek. koukal co se děje, a druhého psa vyzýval ke hře. Společně jsme s oběma došli na veterinu a čekali v čekárně, psi seděli vedle sebe, v klidu.... Tomu vyvěšení předcházelo to, že majitelka druhého do obou psů švihala vodítkem a tahala je za obojky od sebe, čímž to ještě zhoršila.. ale chápu, nevěděla. Jo a mimochodem, můj pes dopadl hůře než ten druhý - teda takhle, ten druhý měl jednu ránu, ve které se později udělala kapsa, potom už bez problémů. Můj pes měl šrámy po celé hlavě, krku a doteď má jizvy...

Jestli by v tu chvíli pomohl pepřák ale nevím....

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 22:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

to marcela

Taky ta amoky známe, když vidí top nepřítele, tak nemá mozek. A pak zbytek dne koukal jako pytel neštěstí, když jsem po intuitivním cuknutí vodítkem (blbka) nechala nohu v jeho kolečku s otevřenou tlamou. Vždycky mě v té souvislosti pobaví situace, kdy se jakákoliv fena jen divně zakření, tak je na značkách.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 23:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

My máme tento. Panther 2,5 mil. Není až tak důležité, kolik má V, ale kolik je mA Tenhle má 9,8mA. Má i slušnou baterku a už jen ten zvuk je nepříjemný.Nosíme ho s sebou na prochajdy do přírody, jednou se nám stalo v lese na houbách, skupina 6 divočáků proběhla okolo nás ve vzdálenosti asi 7m. Jen jsme stáli a koukali.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 23:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My máme tento. Panther 2,5 mil. Není až tak důležité, kolik má V, ale kolik je mA Tenhle má 9,8mA. Má i slušnou baterku a už jen ten zvuk je nepříjemný.Nosíme ho s sebou na prochajdy do přírody, jednou se nám stalo v lese na houbách, skupina 6 divočáků proběhla okolo nás ve vzdálenosti asi 7m. Jen jsme stáli a koukali.

A tohle by vás před divočáky nějak ochránilo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2020 23:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A tohle by vás před divočáky nějak ochránilo?

Tenkrát jsme ho ještě neměli, manžel mi tvrdí, že proti divočákovi prý ano, kdyby vás nějak napadl, proti stádu by jste asi nestíhala, záleželo by na situaci

17.7.2020 23:26
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Divočáci zdrhnou. potkávám je v lese běžně a dost velké tlupy i 13 kusů

18.7.2020 01:30
b.k

XXX.XXX.210.169

GAELLE napsal(a):
Divočáci zdrhnou. potkávám je v lese běžně a dost velké tlupy i 13 kusů

Tak to obdivuji váš klid.

Nezažila jsem,ale od lidí,kterým nemám důvod nevěřit jsem slyšela jiné story.. Jeden z nich je můj táta,druhý kamarád,kterýmu divočák psa zabil,kamarádka jejíž pes měl fakt namále a to se potkal de facto se seletem.. Bylo by toho hodně,ale zas nechci lidi strašit.
Ostražitost je na místě

18.7.2020 05:18
Terven

XXX.XXX.110.191

b.k napsal(a):
Tak to obdivuji váš klid.

Nezažila jsem,ale od lidí,kterým nemám důvod nevěřit jsem slyšela jiné story.. Jeden z nich je můj táta,druhý kamarád,kterýmu divočák psa zabil,kamarádka jejíž pes měl fakt namále a to se potkal de facto se seletem.. Bylo by toho hodně,ale zas nechci lidi strašit.
Ostražitost je na místě

To nebude klid, ale jen nedostatek zkusenosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 07:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
To nebude klid, ale jen nedostatek zkusenosti.

Nebo naopak dostatek zkušeností.
Když jdete potmě a tušíte je kolem sebe, stačí pustit melodii na mobilu a jdou vám z cesty. Pustit do nich psa, je ovšem nesmysl. S větším psem si rychle poradí.

18.7.2020 07:52
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nebo naopak dostatek zkušeností.
Když jdete potmě a tušíte je kolem sebe, stačí pustit melodii na mobilu a jdou vám z cesty. Pustit do nich psa, je ovšem nesmysl. S větším psem si rychle poradí.

Já je kolem sebe tušit, tak bych byla tak vyklepaná, že bych nejspíš nebyla schopná ani ten mobil z tašky vyštrachat

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 07:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Divočák....moje noční můra a to žádné zkušenosti nemám, ale respekt obrovský.

Edit: když mě Sárina za ranního kuropění na cestě podél lesa, který byl ještě ve tmě, stopla a začala dunět, tak jsem se nebála, že tam někde číhá v křoví skrčenej sadistickej vrah, toho bychom snad ve třech i udolali, ale že by tam právě mohl být divočák a pokud to dunění neustalo jakože "tak už je to ok, můžeme jít", ale duněla ještě víc, tak jsem popadla nohy na ramena, pesany na vodítko a pelášili jsme pryč.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 08:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tenkrát jsme ho ještě neměli, manžel mi tvrdí, že proti divočákovi prý ano, kdyby vás nějak napadl, proti stádu by jste asi nestíhala, záleželo by na situaci

Dokážete si představit, jak byste musela být duchapřítomná, abyste to zvládla použít, protože - kdyžtak mne opravte - je to pro použití nablízko. Takže divočák by musel být těsně u vás. A když zaútočí a už bude tak blízko, nebudete mít čas na nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 08:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

b.k napsal(a):
Tak to obdivuji váš klid.

Nezažila jsem,ale od lidí,kterým nemám důvod nevěřit jsem slyšela jiné story.. Jeden z nich je můj táta,druhý kamarád,kterýmu divočák psa zabil,kamarádka jejíž pes měl fakt namále a to se potkal de facto se seletem.. Bylo by toho hodně,ale zas nechci lidi strašit.
Ostražitost je na místě

Ostražitost je na místě, to ano. Ale zase je třeba si uvědomit, že divočáci se člověku vyhnou. Útočí jen když se cítí ohroženi - a to pokud se mají v prostoru kudy vyhnout nehrozí, nebo když bachyně brání selata. Ale i ta se s nimi člověku nejraději vyhne. Útok divočáka může být až fatální. Psa divočák rozpárá, a ten buď umře hned, nebo následně v hrozných bolestech. Proto je důležité mít psa v lese, nebo prostě na zazvěřené lokalitě, pod kontrolou a nenechat ho šmejdit v křoví a nikde, kam člověk nevidí.
Divoká prasata jsou přemožená, takže pokud jdete v lese, na poli, v lukách, je vysoce pravděpodobné, že někde poblíž, v houští budou. Nám chodí prasata kolem zahrad i do zahrad v okolí. Zničí plot a požerou plodiny... Není výjimkou, že v noci korzují při hledání potravy po cestě mezi zahradami. A to mluvím o okrajové části Brna, takže o civilizaci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 08:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

...."Není výjimkou, že v noci korzují při hledání potravy po cestě mezi zahradami. A to mluvím o okrajové části Brna, takže o civilizaci".....
A bude hůř, protože lidi jsou prasata. Kdyby kolem popelnic nebylo nastláno "dobrot"........A kolem sídel vůbec. V sídlišti bylo "dobrým" zvykem nejlepší kousky házet z oken - rybí hlavy, kosti, shnilý květák.....přece si tím nezas.erou koš.
Zkušenost bohatá. Všechny kuchyně na jednu stranu - tam se se psy nedalo ani projít.
.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 09:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...."Není výjimkou, že v noci korzují při hledání potravy po cestě mezi zahradami. A to mluvím o okrajové části Brna, takže o civilizaci".....
A bude hůř, protože lidi jsou prasata. Kdyby kolem popelnic nebylo nastláno "dobrot"........A kolem sídel vůbec. V sídlišti bylo "dobrým" zvykem nejlepší kousky házet z oken - rybí hlavy, kosti, shnilý květák.....přece si tím nezas.erou koš.
Zkušenost bohatá. Všechny kuchyně na jednu stranu - tam se se psy nedalo ani projít.
.

Jo, jenže tam nepotkáte divočáky, ale potkany...
Prasata nešmejdí u popelnic, protože tady mají zahrádkáři popelnice pěkně u sebe na zahradě a kolem si přirozeně nepořádek nedělají, ale když už se do zahrady dostanou, tak jdou po plodinách.

18.7.2020 09:53
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nebo naopak dostatek zkušeností.
Když jdete potmě a tušíte je kolem sebe, stačí pustit melodii na mobilu a jdou vám z cesty. Pustit do nich psa, je ovšem nesmysl. S větším psem si rychle poradí.

Možná záleží, kde žijete. U nás v okolí je jich fůra a díky různým stavbách, zejména dopravním, se jim neustále zmenšuje životní prostor. Sama jsem je se psy několikrát potkala za bílého dne- oni nám sice šli z cesty, ale nahnaly jsme je prakticky "do náruče" jiné skupině pejskařů.
Samozřejmě úmyslně do nich nikdo psa nepustí. Jedné ženě prase napadlo výmara na dlouhém vodítku ani ne dva metry od cesty. Mix labradora skončil po potyčce s prasetem na veterině, majitel se pak možná pět let bál jít k lesu. Nejvíc mě dostala příhoda, která proběhla i médii, bylo to v jiné části města - majitel si hrál se svými psy na louce u řeky, kanec se vynořil z křoví a napadl fenu bulla.
Svoje feny nenechávám lítat volně po lese ani šmejdit v křoví, ale jsem jenom člověk a ony jsou jenom psi. A ta pozornost během vycházky občas poleví. Respekt z prasat mám obrovskej, moc ráda bych si řekla, že prostě zdrhnou. Bohužel těch příhod, kdy nezdrhli, znám dost a taky od lidí, kterým nemám důvod nevěřit.

18.7.2020 11:01
TyVed

XXX.XXX.96.205

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dokážete si představit, jak byste musela být duchapřítomná, abyste to zvládla použít, protože - kdyžtak mne opravte - je to pro použití nablízko. Takže divočák by musel být těsně u vás. A když zaútočí a už bude tak blízko, nebudete mít čas na nic.

No pokud divočák zaútočí, tak to v první řadě člověk, který to nemá celou dobu v ruce nestihne ani vyndat a pokud ano, tak se nestihne trefit, než bude na zemi a upustí to. Já si nedovedu představit, že bych tím dokázal trefit třeba ani naše psy. Pokud se pes rozhodne, když si hrajeme, že ho nechytnu, tak se motá metr kolem mě, ale abych ho dokázal dotknout tou legrační krabičkou než mě sundá, to bych musel mít sakra kliku. Na psy se to asi dá použít, pokud bráním svého psa a jsem tam jako třetí strana, ale nedovedu si představit se tím bránit útoku velkého psa na moji osobu, pokud to opravdu nebudu mít připravené v ruce a nebudu ten útok čekat. A i pak je to o hodně rychlé reakci a vsadím boty, že to stejně většina lidí nezvládne. Představy jsou jedna věc a skutečná situace kdy o něco jde je naprosto něco jiného.

18.7.2020 11:02
tero

XXX.XXX.236.140

b.k napsal(a):
Je bezvadný jak ani jedna z Vás nemá psa typu "bull" ale všechno o nich víte..

A jak víte kdo tady má nebo nemá psa typu bull?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 11:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

TyVed napsal(a):
No pokud divočák zaútočí, tak to v první řadě člověk, který to nemá celou dobu v ruce nestihne ani vyndat a pokud ano, tak se nestihne trefit, než bude na zemi a upustí to. Já si nedovedu představit, že bych tím dokázal trefit třeba ani naše psy. Pokud se pes rozhodne, když si hrajeme, že ho nechytnu, tak se motá metr kolem mě, ale abych ho dokázal dotknout tou legrační krabičkou než mě sundá, to bych musel mít sakra kliku. Na psy se to asi dá použít, pokud bráním svého psa a jsem tam jako třetí strana, ale nedovedu si představit se tím bránit útoku velkého psa na moji osobu, pokud to opravdu nebudu mít připravené v ruce a nebudu ten útok čekat. A i pak je to o hodně rychlé reakci a vsadím boty, že to stejně většina lidí nezvládne. Představy jsou jedna věc a skutečná situace kdy o něco jde je naprosto něco jiného.

Přesně tak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 11:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Žiju na vsi, za zahradou les, na kraji lesa ( 50 m ) obrovské buky, na druhé straně lesa velikánské duby. Za pastvinou kukuřice a řepka.
Pod buky i pod duby prasata sbírají. Ale je fakt, že tady se mají kam vyhnout. S psicí v "našem" lese
chodím na volno, je přehledný, přes den v něm prasata nebývají. Do zarostlé rokle ji nepouštím, ani do ní nelezu. Nějaký prostor jim nechat musíme. Kolem kukuřice ji na volno nepouštím, kdyby si tam snad chtěla čuchnout. Když vlezeme na zarostlou stezičku, nechám ji na kraji lesa štěkat - hele prasátka, jděte spát jinam, my jdeme.
Horší je to na okrajích měst, kde není přes lidi a psy kam plivnout a prasata nemají kam šlápnout. Jednomu uhnou a narazí na jiného.
Taky znám věrohodnou historku, jak prase hnalo cyklistu po cyklostezce - ujel. Asi už byl patnáctý, který mu zkřížil cestu a bylo už dost naštvaný.
Jinak vzpomeňte na Mládka - Medvědi nevědi......Dnes už vědi a je s nimi problém. Až pochopí prasata - bude hůř.

18.7.2020 12:15
Terven

XXX.XXX.110.191

TyVed napsal(a):
No pokud divočák zaútočí, tak to v první řadě člověk, který to nemá celou dobu v ruce nestihne ani vyndat a pokud ano, tak se nestihne trefit, než bude na zemi a upustí to. Já si nedovedu představit, že bych tím dokázal trefit třeba ani naše psy. Pokud se pes rozhodne, když si hrajeme, že ho nechytnu, tak se motá metr kolem mě, ale abych ho dokázal dotknout tou legrační krabičkou než mě sundá, to bych musel mít sakra kliku. Na psy se to asi dá použít, pokud bráním svého psa a jsem tam jako třetí strana, ale nedovedu si představit se tím bránit útoku velkého psa na moji osobu, pokud to opravdu nebudu mít připravené v ruce a nebudu ten útok čekat. A i pak je to o hodně rychlé reakci a vsadím boty, že to stejně většina lidí nezvládne. Představy jsou jedna věc a skutečná situace kdy o něco jde je naprosto něco jiného.

Zhruba před rokem, po napadení mojí feny bull fenou, které se přetrhlo vodítko, jsem měla potřebu pořídit nějakou ochranu, prostě nemuset pro příště spoléhat jenom na modlení. Pepřák jsem zavrhla a o paralyzéru chvíli uvažovala. Projela jsem různé diskuze, eshopy...nakonec jsem, přesně jak píšete, usoudila, že v krizové situaci bych stejně neměla šanci to úspěšně použít. Musela bych to neustále nosit někde u pasu. Ještě možná, pokud by to byla věc denní potřeby, naučila bych se to používat automaticky, rychle, bez nutnosti o tom přemýšlet- ale to je v případě paralyzéru nesmysl.
Se dvěma psy na vodítku je to nesmysl už úplně.
Přesto o nějaké ochraně průběžně pořád uvažuju, možná by stačilo něco se zvukovým efektem, co člověk může použít v případě, kdy má pouhé obavy z bezprizorního psa anebo něco, co použije jako třetí stana, tedy jsou-li psi už v sobě. Jen jsem zatím nenašla nic ideálního.

18.7.2020 12:28
GAELLE

XXX.XXX.55.67

b.k napsal(a):
Tak to obdivuji váš klid.

Nezažila jsem,ale od lidí,kterým nemám důvod nevěřit jsem slyšela jiné story.. Jeden z nich je můj táta,druhý kamarád,kterýmu divočák psa zabil,kamarádka jejíž pes měl fakt namále a to se potkal de facto se seletem.. Bylo by toho hodně,ale zas nechci lidi strašit.
Ostražitost je na místě

u nás v Polabí je bohužel prasat moc. a lesy stále ubývají jak se kácí o stošest. Prase opravdu vždy uteče. Jednou přes cestu jich šlo asi 15, velké vpředu a vzadu mezi nima selata a dorostenci. Běžela si svou cestou.
Když jsme ještě měli psa tak do lesa jedině na vodítku a to nejen kvůli prasatům.
Myslím že by zaútočilo jen zvíře nemocné či zraněné.
Už víme kde většinou jsou tak se těm místům vyhýbáme nebo děláme hluk a oni zdrhnou.To by člověk do lesa vůbec nemohl jít.
Na Šumavě jsme zahlédli i vlka.
Určitě bych se více bála třeba v Beskydech nebo Tatrách kde se vyskytují medvědi.
edit - na prase bych určitě spray ani paralyzer nezkoušela (ani jedno nemám)

18.7.2020 14:03
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Vrátím se ke psům, nedávno jsem uvažovala o tom, jestli by na potencionálního útočníka(psa) nestačilo udělat pusou takovéto tsss, jako dělá spray? Nezkoušeli jste? Většina psů se toho bojí, ale můj teda ne Spíš asi ta malá otravná plemena, co řvou a koušou tak maximálně kotníky

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.7.2020 14:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když nebyly pepřáky a paralyzéry, sem tam pomohla i voda, když byla po ruce. Na zakouslého psa i sysla.
Tssss, tssss pusou bych na zuřícího psa nedělala. To už radši Lybar v kapse :-))

18.7.2020 14:25
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když nebyly pepřáky a paralyzéry, sem tam pomohla i voda, když byla po ruce. Na zakouslého psa i sysla.
Tssss, tssss pusou bych na zuřícího psa nedělala. To už radši Lybar v kapse :-))

Lybar nepoužívám Teda nic takového právě

18.7.2020 15:48
TyVed

XXX.XXX.96.205

Terven napsal(a):
Zhruba před rokem, po napadení mojí feny bull fenou, které se přetrhlo vodítko, jsem měla potřebu pořídit nějakou ochranu, prostě nemuset pro příště spoléhat jenom na modlení. Pepřák jsem zavrhla a o paralyzéru chvíli uvažovala. Projela jsem různé diskuze, eshopy...nakonec jsem, přesně jak píšete, usoudila, že v krizové situaci bych stejně neměla šanci to úspěšně použít. Musela bych to neustále nosit někde u pasu. Ještě možná, pokud by to byla věc denní potřeby, naučila bych se to používat automaticky, rychle, bez nutnosti o tom přemýšlet- ale to je v případě paralyzéru nesmysl.
Se dvěma psy na vodítku je to nesmysl už úplně.
Přesto o nějaké ochraně průběžně pořád uvažuju, možná by stačilo něco se zvukovým efektem, co člověk může použít v případě, kdy má pouhé obavy z bezprizorního psa anebo něco, co použije jako třetí stana, tedy jsou-li psi už v sobě. Jen jsem zatím nenašla nic ideálního.

Já s tím poradit neumím, jelikož naši miláčkové jsou neodstrašitelní běžnými prostředky a obávám se že naopak nějaký hluk, divné zvuky a podobně by vedly k upoutání zájmu a následně k rozhodnutí, že radši tedy sežrat, jistota je jistota . V našem případě by platilo, že chovat se tiše, vyhnout se očnímu kontaktu a co možná klidně se odklidit pomalou chůzí pryč. Ale naše psiska sama ven nechodí, alespoň o tom tedy nevím

18.7.2020 16:54
GAELLE

XXX.XXX.55.67

TyVed napsal(a):
Já s tím poradit neumím, jelikož naši miláčkové jsou neodstrašitelní běžnými prostředky a obávám se že naopak nějaký hluk, divné zvuky a podobně by vedly k upoutání zájmu a následně k rozhodnutí, že radši tedy sežrat, jistota je jistota . V našem případě by platilo, že chovat se tiše, vyhnout se očnímu kontaktu a co možná klidně se odklidit pomalou chůzí pryč. Ale naše psiska sama ven nechodí, alespoň o tom tedy nevím

potkat je samotné venku asi bych na místě zcepeněla a na pomalou chůzi se nezmohla
a dráždit je sprejem či paralyzerem to už vůbec.

18.7.2020 17:57
TyVed

XXX.XXX.96.205

GAELLE napsal(a):
potkat je samotné venku asi bych na místě zcepeněla a na pomalou chůzi se nezmohla
a dráždit je sprejem či paralyzerem to už vůbec.

Jen aby to nevyznělo špatně, oni se mimo své teritorium pohybují naprosto tiše a dost možná by jste o nich ani nevěděla. Pokud se někde nepotácí řvoucí ožrala, tak oni prostě chápou, že člověk pro ně neznamená žádné nebezpečí a nevěnují nikomu pozornost. A kdyby jste měla v patách toho divočáka, tak Vám ještě přiběhnou na pomoc I ty hlasité projevy vlastně moc neřeší, jen pokud mají nějaký agresivní podtext.

Přidejte reakci

Přidat smajlík