Štěně spadlo z asi půlmetrové výšky

Jezevčík dlouhosrstý
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Sofina

20.7.2020 04:42
Sofina

XXX.XXX.28.102

Dobrý den,

máme 4 týdenního chlapečka, maminka odmítala kojit a tak ho dokrmuje. Dnes v noci při dokrmovaní jsem seděla a měla jsem ho v klíně, když mi omylem sklouzl a spadl na koberec, výška cca půl metru, po dopadu ihned začal brečet ale hned jsem ho zvedla do náruče přestal.
Hraje si a skáče jako obvykle. Hrozně si to vyčítám, že jsem ho nehlídala líp. Přibližně po 15 minutách usnul, je to nejmenší štěně z vrhu a mám o něj obavy.Myslíte si, že může mít otřes mozku? Dopadl na záda/bok,takže si myslím že trochu mohl praštit do hlavičky.

Děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 05:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Základní informace, máte chlapečka nebo psa ?

20.7.2020 07:26
ainu

XXX.XXX.26.110

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Základní informace, máte chlapečka nebo psa ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 07:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Otřes mozku se nemyje. Ale mozek může být vymýván.
Další hrubky raději bez komentáře.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 08:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Oprava pravopisu? A jde to, že?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 08:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Oprava pravopisu? A jde to, že?

A k tomu štěněti něco máte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 09:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A k tomu štěněti něco máte?

Ani ne. A vy?

Štěně je zřejmě v pořádku...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 09:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ani ne. A vy?

Štěně je zřejmě v pořádku...

..ale někdo se praštil do hlavy, že jo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 09:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..ale někdo se praštil do hlavy, že jo.

Myslíte, že může "mýt" otřes mozku?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 09:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sofina napsal(a):
Dobrý den,

máme 4 týdenního chlapečka, maminka odmítala kojit a tak ho dokrmuje. Dnes v noci při dokrmovaní jsem seděla a měla jsem ho v klíně, když mi omylem sklouzl a spadl na koberec, výška cca půl metru, po dopadu ihned začal brečet ale hned jsem ho zvedla do náruče přestal.
Hraje si a skáče jako obvykle. Hrozně si to vyčítám, že jsem ho nehlídala líp. Přibližně po 15 minutách usnul, je to nejmenší štěně z vrhu a mám o něj obavy.Myslíte si, že může mít otřes mozku? Dopadl na záda/bok,takže si myslím že trochu mohl praštit do hlavičky.

Děkuji.

Nebojte se, štěně je pravděpodobně v pořádku. Závažnější zranění by se už nejspíš projevilo, když si hraje a skáče, tak je asi v pohodě.
Hodně trpělivosti s maličkým, ať to spolu zvládnete a děláte si vzájemně radost.
Co je to za rasu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 09:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Myslíte, že může "mýt" otřes mozku?

Ano, myelin má s tímto přímou souvislost.
Jistě už na veterině byli (ano, veterina je nespisovný výraz),
snad to dobře dopadlo. Mnozí z nás takto upadli několikrát, na některých to ani stopu nezanechalo.
Bylo by pěkné, kdyby sem pak tazatelé občas zašli a spravili osadníky, jak se problém vyvíjí.
Ale kdo by sem ještě lez.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 09:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, myelin má s tímto přímou souvislost.
Jistě už na veterině byli (ano, veterina je nespisovný výraz),
snad to dobře dopadlo. Mnozí z nás takto upadli několikrát, na některých to ani stopu nezanechalo.
Bylo by pěkné, kdyby sem pak tazatelé občas zašli a spravili osadníky, jak se problém vyvíjí.
Ale kdo by sem ještě lez.

... kdo by sem ještě lez.

To máte pravdu, kdo by sem ještě lezl, když se v obavách o štěně zeptá "zkušenějších" a dostane se mu jen rýpání a zesměšňování...

Mimochodem - máte tam taky pravopisné chyby.

Ale je mi záhadou, jak se zadavatelce podařilo původní dotaz editovat, mě to ke starším příspěvkům nepustí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
... kdo by sem ještě lez.

To máte pravdu, kdo by sem ještě lezl, když se v obavách o štěně zeptá "zkušenějších" a dostane se mu jen rýpání a zesměšňování...

Mimochodem - máte tam taky pravopisné chyby.

Ale je mi záhadou, jak se zadavatelce podařilo původní dotaz editovat, mě to ke starším příspěvkům nepustí.

Třeba jde ten úvodní text editovat... Nevím, už dlouho jsem novou diskuzi nezakládala.

Já se snažím dost držet zpátky a hrubky přehlížet, ale někdy to prostě nejde... Ale jak je vidět z opravy úvodního textu, zadavatelka pravopis zná. Jen ho z neznámého důvodu asi neměla "zapnutý" při psaní příspěvku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, myelin má s tímto přímou souvislost.
Jistě už na veterině byli (ano, veterina je nespisovný výraz),
snad to dobře dopadlo. Mnozí z nás takto upadli několikrát, na některých to ani stopu nezanechalo.
Bylo by pěkné, kdyby sem pak tazatelé občas zašli a spravili osadníky, jak se problém vyvíjí.
Ale kdo by sem ještě lez.

Spravit osadníky? Jsou rozbití?
Nebo zpravit osadníky o tom, jak se problém vyvíjí?...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Spravit osadníky? Jsou rozbití?
Nebo zpravit osadníky o tom, jak se problém vyvíjí?...

Jsou rozbití.
Jaká další chyba tu je?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Někteří jste rozbití, je mi líto. Té paní spadlo štěně, má strach, píše na mobilu s aut. opravou, tak asi těžko hlídá nápovědy a překlepy. Ale tak hlavně, že jste spokojení.
Já tu házím chyb, a co, občas napíšu polovinu věty/souvětí, a pak si to rozmyslím, ale v textu už se nevrátím, typicky psi/psy, i když z češtiny jsem měla jedničku. A vedlejšák je korektura a editace. Tady mi to už přijde trochu plýtvání, přiznávám.
Ale je fakt, že z úcty jsem mohla napsat zpravit. Asi se mi nechtělo, ale omlouvám se, už taková nebudu. Ale nevím, začíná to být nakažlivé.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jsou rozbití.
Jaká další chyba tu je?

to lez
Tento tvar patří k rozkazovacímu způsobu, příčestí minulé je lezl

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Balu, víte, kolik chyb jste kde po ifauně nasekala? Ne že bych je počítala :-) Dost Vám nejdou čárky. (V klidu, i já ve své práci občas otevřu poradnu ÚJČ, ale vadí mi, když někdo opravuje, i když sám není neomylný, to nejsme nikdo.) Ale vím, že jste bývala pedagog; nemůžete si pomoct. Vážně Vám to v některých případech nepřijde trošičku zbytečné? Já vím, nepřijde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to lez
Tento tvar patří k rozkazovacímu způsobu, příčestí minulé je lezl

:-) jo tak, já tu nepíši výhradně spisovně, také dosti nepoužívám -nul, píši -l (sehnul, sehl), což je špatně. A třeba "velkej". Tak pardon, ale Vy to chápete :)

hmn

20.7.2020 10:46
hmn

XXX.XXX.4.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to lez
Tento tvar patří k rozkazovacímu způsobu, příčestí minulé je lezl

toť hovorový jazyk
na ten má každý autor nárok
bo!

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to lez
Tento tvar patří k rozkazovacímu způsobu, příčestí minulé je lezl

Mám velký problém autorům opravovat věci jako "pane, já vás asi zabiji" :-) To prostě nejde :-) Všimněte si, jak se lidé vyjadřují, když mají vztek; jsou rozrušeni. A jsou to chytří lidé. Ale úplně jasně vidím, že v okamžiku psaní příspěvku jsou ultra naštvaní, protože použijí - ej. Já si texty strašně pamatuji, je to celkem nevhodná schopnost. A vlastně úplně blbá, protože to není fotografická paměť, ani básničku se rychle nenaučím, ale vím, kde na stránce text ležel.
Asi bych dostala infarkt, kdyby mi spadlo štěně. Nejspíš bych nenapsala vůbec nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
:-) jo tak, já tu nepíši výhradně spisovně, také dosti nepoužívám -nul, píši -l (sehnul, sehl), což je špatně. A třeba "velkej". Tak pardon, ale Vy to chápete :)

Jasně, nejsme na fóru o krásách spisovného českého jazyka.

Já jsem ten úvodní příspěvek před opravou nečetla, tak nevím, jak moc zlé to bylo. Každopádně mám za to, že zadavatelka měla v té chvíli výrazně jiné starosti, než pravopis. Dokud jsou příspěvky srozumitelné, hrubky neřeším a trpím tiše.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Balu, víte, kolik chyb jste kde po ifauně nasekala? Ne že bych je počítala :-) Dost Vám nejdou čárky. (V klidu, i já ve své práci občas otevřu poradnu ÚJČ, ale vadí mi, když někdo opravuje, i když sám není neomylný, to nejsme nikdo.) Ale vím, že jste bývala pedagog; nemůžete si pomoct. Vážně Vám to v některých případech nepřijde trošičku zbytečné? Já vím, nepřijde.

Megi, od vás, která píšete často jako kdybyste byla na drogách, výtka opravdu sedí. Mimochodem, učitelka jsem nikdy nebyla a nejsem.
A opravdu mi nepřijde zbytečné upozornit na takové chyby, jako je víška - výška, mýt mozek - mít mozek, atd. Základní školu jsme snad absolvovali všichni. A jak je patrné z opravy úvodního textu, zadavatelka česky umí. Tak proč to nenapsala rovnou správně? Tohle přece nejsou překlepy... A ano, vím, jak je protivné psát jen na telefonu, který často doplňuje nesmysly.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Megi, od vás, která píšete často jako kdybyste byla na drogách, výtka opravdu sedí. Mimochodem, učitelka jsem nikdy nebyla a nejsem.
A opravdu mi nepřijde zbytečné upozornit na takové chyby, jako je víška - výška, mýt mozek - mít mozek, atd. Základní školu jsme snad absolvovali všichni. A jak je patrné z opravy úvodního textu, zadavatelka česky umí. Tak proč to nenapsala rovnou správně? Tohle přece nejsou překlepy... A ano, vím, jak je protivné psát jen na telefonu, který často doplňuje nesmysly.

často píšete, jako kdybyste... dál nečtu, nyní nemohu :)
Byla to automatická oprava telefonu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 10:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám velký problém autorům opravovat věci jako "pane, já vás asi zabiji" :-) To prostě nejde :-) Všimněte si, jak se lidé vyjadřují, když mají vztek; jsou rozrušeni. A jsou to chytří lidé. Ale úplně jasně vidím, že v okamžiku psaní příspěvku jsou ultra naštvaní, protože použijí - ej. Já si texty strašně pamatuji, je to celkem nevhodná schopnost. A vlastně úplně blbá, protože to není fotografická paměť, ani básničku se rychle nenaučím, ale vím, kde na stránce text ležel.
Asi bych dostala infarkt, kdyby mi spadlo štěně. Nejspíš bych nenapsala vůbec nic.

No právě. Asi byste napsala " Spadlo mi štěně, z 1/2 m na koberec, 4 týdny, pudl ( labrador, čivava).
Co mám dělat? " - kdybyste byla po tom pádu jeho ve stresu. A nežvanila byste o chlapečkovi......atd.
Takový divný dotaz ( i když nemá číslo ) a ještě tam napráská chyb jak máku. Prázdniny?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 11:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jasně, nejsme na fóru o krásách spisovného českého jazyka.

Já jsem ten úvodní příspěvek před opravou nečetla, tak nevím, jak moc zlé to bylo. Každopádně mám za to, že zadavatelka měla v té chvíli výrazně jiné starosti, než pravopis. Dokud jsou příspěvky srozumitelné, hrubky neřeším a trpím tiše.

Co je na tom dotazu srozumitelného. Že se jedná o štěně se dozvíte až ve třetí větě druhého odstavce. A to jen tak mimochodem. Máte dojem, že si zadavatelka spletla web.
Maminka ho nekojí, ale dokrmuje. Fakt fena? Dokrmuje? Čím?

20.7.2020 11:23

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Třeba jde ten úvodní text editovat... Nevím, už dlouho jsem novou diskuzi nezakládala.

Já se snažím dost držet zpátky a hrubky přehlížet, ale někdy to prostě nejde... Ale jak je vidět z opravy úvodního textu, zadavatelka pravopis zná. Jen ho z neznámého důvodu asi neměla "zapnutý" při psaní příspěvku.

Dobrý den,
je-li úvodní text obtížně srozumitelný, někdy ho Admini upraví, kvůli lepší orientaci uživatelů i čtenářů, kteří v budoucnu mohou hledat podobný dotaz. (Pouze v míře nutné k vyhledávání a pohodlnému přečtení.)
Jak zde zaznělo, někdy je text psán v rozrušení, na mobilu atd. Jde o čistě kosmetickou úpravu s cílem usnadnit čtenářům iFauny orientaci v diskusních tématech, podobně jako někdy Admini upraví název (např. z "Dotaz" na "Krmení mladých psů")
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.
Redakce iFauna.cz

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 11:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

iFauna napsal(a):
Dobrý den,
je-li úvodní text obtížně srozumitelný, někdy ho Admini upraví, kvůli lepší orientaci uživatelů i čtenářů, kteří v budoucnu mohou hledat podobný dotaz. (Pouze v míře nutné k vyhledávání a pohodlnému přečtení.)
Jak zde zaznělo, někdy je text psán v rozrušení, na mobilu atd. Jde o čistě kosmetickou úpravu s cílem usnadnit čtenářům iFauny orientaci v diskusních tématech, podobně jako někdy Admini upraví název (např. z "Dotaz" na "Krmení mladých psů")
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.
Redakce iFauna.cz

Dobrý den,
jak tomu mám rozumět? Tak, že admin upravil ten původní dotaz s hrubkami - opravil hrubky?
Tedy zadavatel diskuze nemá možnost upravit svůj úvodní příspěvek?

20.7.2020 12:47

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý den,
jak tomu mám rozumět? Tak, že admin upravil ten původní dotaz s hrubkami - opravil hrubky?
Tedy zadavatel diskuze nemá možnost upravit svůj úvodní příspěvek?

Dobrý den,
úvodní příspěvek má nastavené stejné možnosti editace uživatelem, jako ostatní příspěvky v diskusi.
Nicméně v tomto případě k zásahu Admina došlo, aby se zlepšila čitelnost příspěvku

20.7.2020 14:11
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Štěně je v pořádku.
Šokové stavy mohou někdy nastoupit s odstupem, ale pokud štěně spadlo ve čtyři ráno, teď už by se jistě projevily.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 14:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý den,
jak tomu mám rozumět? Tak, že admin upravil ten původní dotaz s hrubkami - opravil hrubky?
Tedy zadavatel diskuze nemá možnost upravit svůj úvodní příspěvek?

To vypadá skoro na to, že ten původní dotaz psal sám admin..... :-))

20.7.2020 19:11
GAELLE

XXX.XXX.55.67

ach jo to je teda zas diskuse

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pane bože, proč tady pořád řešíte, jaké kdo napsal hrubky a chyby, osočujete se jeden na druhého, člověk ve stresu nebo vypjatých chvílích přemýšlí úplně jinak, než aby řešil, jestli někde udělal pravopisnou chybu. Taky si toho všimnu, ale neřeším to. Min. pátek dávali na ČT2 krásný dokument. Koukněte, stojí za shlédnutí, je to moc hezky nafilmováno
https://www.ceskatelevize.cz/porady/12856581020-vlci-odysea/22038256836/

21.7.2020 13:54
Dasvo

XXX.XXX.101.12

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pane bože, proč tady pořád řešíte, jaké kdo napsal hrubky a chyby, osočujete se jeden na druhého, člověk ve stresu nebo vypjatých chvílích přemýšlí úplně jinak, než aby řešil, jestli někde udělal pravopisnou chybu. Taky si toho všimnu, ale neřeším to. Min. pátek dávali na ČT2 krásný dokument. Koukněte, stojí za shlédnutí, je to moc hezky nafilmováno
https://www.ceskatelevize.cz/porady/12856581020-vlci-odysea/22038256836/

No vidíte, a mně se to nelíbilo. Někdo má rád vdolky a jiný holky.

A k zde probíhající hádce...
Paní nepsala původní příspěvek v žádném akutním stresu, anžto ho psala po delší době od události.
Upřímně za sebe ale říkám, že základní chyby nejsou omluvitelné ani ve stresu. Pokud zkrátka někdo nemá zažitou shodu přísudku s podmětem, skloňování (výše zmínění psi/psy) nebo y/i (mýt versus mít), tak na tom „nestres“ vůbec nic nezmění - pořád bude psát jako hlupák. Kdyby si tihle lidé raději přiznali, že jim je mateřský jazyk ukradený! :-( Namísto výmluv na stres, autokorekci v telefonu, nebo keců typu „tady na tom nezáleží, nejsme ve skupině o češtině“. Mnohdy by stačilo jen nebýt líný a svůj post si přečíst a zkontrolovat před tím, než ho odešlu.
Hrozně moc mi vadí, že spousta Čechů na náš krásný jazyk kašle. Je to smutné, protože i jazyk je dědictví po předcích, jehož kouzlo se pomalu, ale jistě, vinou této ignorance vytrácí!
S balu mnohdy nesouhlasím a občas mě pekelně štve :-), ale tady podepíšu každé její slovo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 14:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dasvo napsal(a):
No vidíte, a mně se to nelíbilo. Někdo má rád vdolky a jiný holky.

A k zde probíhající hádce...
Paní nepsala původní příspěvek v žádném akutním stresu, anžto ho psala po delší době od události.
Upřímně za sebe ale říkám, že základní chyby nejsou omluvitelné ani ve stresu. Pokud zkrátka někdo nemá zažitou shodu přísudku s podmětem, skloňování (výše zmínění psi/psy) nebo y/i (mýt versus mít), tak na tom „nestres“ vůbec nic nezmění - pořád bude psát jako hlupák. Kdyby si tihle lidé raději přiznali, že jim je mateřský jazyk ukradený! :-( Namísto výmluv na stres, autokorekci v telefonu, nebo keců typu „tady na tom nezáleží, nejsme ve skupině o češtině“. Mnohdy by stačilo jen nebýt líný a svůj post si přečíst a zkontrolovat před tím, než ho odešlu.
Hrozně moc mi vadí, že spousta Čechů na náš krásný jazyk kašle. Je to smutné, protože i jazyk je dědictví po předcích, jehož kouzlo se pomalu, ale jistě, vinou této ignorance vytrácí!
S balu mnohdy nesouhlasím a občas mě pekelně štve :-), ale tady podepíšu každé její slovo.

Tak, to já zase tu češtinu až tak nerozebírám, jediné, co mi vadí, když slyším samé-jakoby a nicméně, to se fakt nedá.

21.7.2020 14:08
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

No, taky se mi občas stane, že udělám chybu, třeba v psi/psy a vím naprosto přesně, kde má jaké i/y být. Příspěvky si po sobě většinou prolétnu a někdy si toho ani tak nevšimnu. Všimnu si třeba později, když někdo cituje můj příspěvek a tam už mi to úplně blikne do očí 😀.

Minule jsem psala SMS a napsala jsem "mi jsme byli", to jsem si teda připadala fakt jako hlupák, všimla jsem si toho až po odpovědi a nechápala jsem, jak jsem to mohla napsat 😀.

Neviděla jsem ten původní dotaz, jak moc to bylo špatné, ale občas se to prostě stane i lidem, kteří češtinu celkem ovládají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dasvo napsal(a):
No vidíte, a mně se to nelíbilo. Někdo má rád vdolky a jiný holky.

A k zde probíhající hádce...
Paní nepsala původní příspěvek v žádném akutním stresu, anžto ho psala po delší době od události.
Upřímně za sebe ale říkám, že základní chyby nejsou omluvitelné ani ve stresu. Pokud zkrátka někdo nemá zažitou shodu přísudku s podmětem, skloňování (výše zmínění psi/psy) nebo y/i (mýt versus mít), tak na tom „nestres“ vůbec nic nezmění - pořád bude psát jako hlupák. Kdyby si tihle lidé raději přiznali, že jim je mateřský jazyk ukradený! :-( Namísto výmluv na stres, autokorekci v telefonu, nebo keců typu „tady na tom nezáleží, nejsme ve skupině o češtině“. Mnohdy by stačilo jen nebýt líný a svůj post si přečíst a zkontrolovat před tím, než ho odešlu.
Hrozně moc mi vadí, že spousta Čechů na náš krásný jazyk kašle. Je to smutné, protože i jazyk je dědictví po předcích, jehož kouzlo se pomalu, ale jistě, vinou této ignorance vytrácí!
S balu mnohdy nesouhlasím a občas mě pekelně štve :-), ale tady podepíšu každé její slovo.

Jsem ráda, že v tom nejsem sama. Ta tendence je bohužel lehce sledovatelná a v průběhu let úroveň klesá opravdu rapidně...

A naproti tomu jsou zase přehnané snahy o spisovnost a 95% lidí už naprosto suverénně, v domnění správnosti, používá:
- by jsem
- by jste
- by jsme

... z toho mě berou mrákoty...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 15:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale to nebyla hádka, my jsme se s ir.mou bavily. Nevím, jak ostatní.
Mrákoty na mě kvůli pravopisu jít mohou, ale instinkt a vychování mi velí nejdřív pomoct. Tak co nadělám.
Co ostatní, šli byste s upadlým štěníkem k veterinářovi?
Já mám teda poslední dobou horší alergii na jako uměle tvořené dotazy. A domnívám se, že administrátoři by je opravovat neměli, protože z projevu se dá mnoho vyčíst, dle toho reaguji. Kdyby opravili mě, tak se fakt naštvu :-) si na své nesrozumitelnosti zakládám.
95procentní lidé. 95 procent lidí. ;-) Také legrace, neřešte to :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 15:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nicméně "nicméně" a "respektive" vyhrávají :-)
(to je poprvé v životě, co jsem tahle slova použila.. a megí na mě kouká jako "ses uhodila do hlavy?")

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 15:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych rozhodně s upadlým štěníkem k veterináři hned neběžela, pokud by se zdál být o. k. Ale pokud už bych šla, určitě bych tam nevykládala jak můj malinkatej chlapeček spadnul na zádíčka a bůček a pak brečel, dokud jsem ho nevzala do náruče.

Já nevím, tohle mi prostě přijde divný. Jako jo, štěňata jsou roztomilá, že člověk občas to šišlání neovládne, ale myslím, že je něco jinýho, jak se zvířectvem mluvím doma a jak se projevuju například tady.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 15:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale to nebyla hádka, my jsme se s ir.mou bavily. Nevím, jak ostatní.
Mrákoty na mě kvůli pravopisu jít mohou, ale instinkt a vychování mi velí nejdřív pomoct. Tak co nadělám.
Co ostatní, šli byste s upadlým štěníkem k veterinářovi?
Já mám teda poslední dobou horší alergii na jako uměle tvořené dotazy. A domnívám se, že administrátoři by je opravovat neměli, protože z projevu se dá mnoho vyčíst, dle toho reaguji. Kdyby opravili mě, tak se fakt naštvu :-) si na své nesrozumitelnosti zakládám.
95procentní lidé. 95 procent lidí. ;-) Také legrace, neřešte to :)

Když ono se z některých příspěvků opravdu těžko luští, co tím chtěl "básník říci". Gramatika, interpunkce, slovosled ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 17:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Čeština má spoustu krásných jedinečností ( nedávno někdo nazval háček "tou krásnou vlaštovkou" ), je to jednak háček a potom i přechýlené -ová. Pochybuji, že naše světovost se projeví tím, že některá bude Smetana, jiná Novák.
A jazyk je velké kulturní dědictví a popírat ho je veliký "hřích". Budeme se dohadovat o "kdejaký kámen v dlažbě" a přitom budeme zanedbávat jazyk !
I mobilní telefon má ž,š,č,ř k dispozici.
Zcela souhlasím s Dasvo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 17:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

A k tématu. Spadlo mi štěně z náručí, trochu jsem to zbrzdila nastavenou nohou. Nic se mu nestalo.
A v základním dotazu se zadavatelka capí, místo aby uvedla tak podstatnou věc, jakou je plemeno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 18:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ad ta čeština....
chápu někdy se to špatně luští, ale někdy to čitelné je, možná s chybami, které bijí do očí, možná to někdo dělá z nepozornosti, ale jsou prostě lidi, kterým čeština nejde, ale přeci člověk, který píše s chybami se taky může zeptat na něco ohledně pejsků.
(co si budeme povídat, někdy se mi taky zadaří, zjistim to až když příspěvek odešlu a kolikrát už to nejde editovat, navíc píšu jak mi zobák narostl...nespisovně, protože to tady beru jakože mluvené slovo přepisuji do písemné podoby...taky to zde možná někomu vadí)

21.7.2020 18:21
GAELLE

XXX.XXX.55.67

S češtinou též musím souhlasit, někdy je to fakt hrůza a svádět to na telefon......?
a jinak je jistě rozdíl zda z půl metru spadne čivava na hlavu nebo NO na nohy........

21.7.2020 18:30
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pane bože, proč tady pořád řešíte, jaké kdo napsal hrubky a chyby, osočujete se jeden na druhého, člověk ve stresu nebo vypjatých chvílích přemýšlí úplně jinak, než aby řešil, jestli někde udělal pravopisnou chybu. Taky si toho všimnu, ale neřeším to. Min. pátek dávali na ČT2 krásný dokument. Koukněte, stojí za shlédnutí, je to moc hezky nafilmováno
https://www.ceskatelevize.cz/porady/12856581020-vlci-odysea/22038256836/

Tenhle dokument byl moc pěknej. Mě se líbil ještě tenhle, kterej je o tom, jak se natáčel film Loup. Nádherná spolupráce člověka s divokým zvířetem..... Vlčí síla
https://www.youtube.com/watch?v=GPpOl_HE5_M

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 18:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ad ta čeština....
chápu někdy se to špatně luští, ale někdy to čitelné je, možná s chybami, které bijí do očí, možná to někdo dělá z nepozornosti, ale jsou prostě lidi, kterým čeština nejde, ale přeci člověk, který píše s chybami se taky může zeptat na něco ohledně pejsků.
(co si budeme povídat, někdy se mi taky zadaří, zjistim to až když příspěvek odešlu a kolikrát už to nejde editovat, navíc píšu jak mi zobák narostl...nespisovně, protože to tady beru jakože mluvené slovo přepisuji do písemné podoby...taky to zde možná někomu vadí)

Samozřejmě se může zeptat i s chybami, i já už jsem odlikla rychleji, než bylo záhodno, ale někdy se to fakt nedá číst (a porozumět). Už jsem to tady zmiňovala - moje kamarádka je dyslektik, nemá problém napsat "pitel" ovsa, ale když potřebuje sepsat úřední lejstro, nechá si ho zkontrolovat.

21.7.2020 20:43
domi.t

XXX.XXX.219.221

Ako to tu tak čítam,môžem byť sakra rada,že som Slovenka a nikto tu po mne interpunkciu či skloňovanie neopravuje 😁

21.7.2020 21:30
Šarina

XXX.XXX.243.72

Dasvo napsal(a):
No vidíte, a mně se to nelíbilo. Někdo má rád vdolky a jiný holky.

A k zde probíhající hádce...
Paní nepsala původní příspěvek v žádném akutním stresu, anžto ho psala po delší době od události.
Upřímně za sebe ale říkám, že základní chyby nejsou omluvitelné ani ve stresu. Pokud zkrátka někdo nemá zažitou shodu přísudku s podmětem, skloňování (výše zmínění psi/psy) nebo y/i (mýt versus mít), tak na tom „nestres“ vůbec nic nezmění - pořád bude psát jako hlupák. Kdyby si tihle lidé raději přiznali, že jim je mateřský jazyk ukradený! :-( Namísto výmluv na stres, autokorekci v telefonu, nebo keců typu „tady na tom nezáleží, nejsme ve skupině o češtině“. Mnohdy by stačilo jen nebýt líný a svůj post si přečíst a zkontrolovat před tím, než ho odešlu.
Hrozně moc mi vadí, že spousta Čechů na náš krásný jazyk kašle. Je to smutné, protože i jazyk je dědictví po předcích, jehož kouzlo se pomalu, ale jistě, vinou této ignorance vytrácí!
S balu mnohdy nesouhlasím a občas mě pekelně štve :-), ale tady podepíšu každé její slovo.

Plný souhlas!
Z té neúcty k rodnému jazyku mi je smutno.
Čeština je chrám i tvrz, jak píše klasik.

Jak se chce domlouvat příští generace, když už i ta současná totálně kašle na okolí a napíše - a klidně pošle do světa - příspěvek plný pravopisných a stylistických hrubek často nedávající smysl... a ani se nezastydí. Pro mě je to lenost ducha a arogance vůči okolí. (Něco po vás chci, ale nedám si práci si příspěvek po sobě vůbec přečíst.)

(Nemám na mysli překlepy, nebo když občas něco ujede při změně textu, to se jistě může stát.)

21.7.2020 23:03
fikovnice

XXX.XXX.135.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
... kdo by sem ještě lez.

To máte pravdu, kdo by sem ještě lezl, když se v obavách o štěně zeptá "zkušenějších" a dostane se mu jen rýpání a zesměšňování...

Mimochodem - máte tam taky pravopisné chyby.

Ale je mi záhadou, jak se zadavatelce podařilo původní dotaz editovat, mě to ke starším příspěvkům nepustí.

Kde má "Megí" v tom inkriminovaném příspěvku chybu? Já nic nenašla.

21.7.2020 23:06
fikovnice

XXX.XXX.135.11

fikovnice napsal(a):
Kde má "Megí" v tom inkriminovaném příspěvku chybu? Já nic nenašla.

Jo, spravit vs. zpravit. Už to vidím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2020 09:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jo, spravit vs. zpravit. Už to vidím.

A ještě tam bylo to hovorové lez, místo lezl.

Ale nešlo mi o rýpání. Chtěla jsem poukázat na to, že občas člověk při rychlém psaní chybu udělá a není třeba se z toho hroutit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2020 09:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jenže
Kdo by sem lezl.
Kdo by sem lez.
Ta druhá věta má jiný význam.
"ty vole, kdo by sem lez", protože neřeknu "vy vole, kdo by sem lezl"
velkej problém vs. velkí problém
ještě můžeme místo rad řešit, jestli musím dodržet nějaký kodex komentáře (máme zakázané vulgární výrazy, text musí mít určitý počet normostran a být v jednotném formátu)
a proč někdo na začátku věty nepíše velké písmenko a na konci interpunkční znaménko
proč se tolik používá výpustka a proč se taktéž používá špatně
správně je trojtečka - ne tři tečky, ani dvě tečky, ale trojtečka
je to stejné, jako když se neustále říká "respektive" a "nicméně" a spousta dalších exoticky znějících výrazů, aniž bych tušila, co povídám (experimenty jakožto nejslavnější slovo ifauny a výměny manželek)
naflákám dva tři příspěvky, kde někoho poučím o jazyku českém, ale o psech neřeknu nic?
ale tak já jsem divná, občas tady čekám i nějakou tu radu, mě si nevšímejte :-)

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík