Co dělat, když se domácí psi rvou.

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Trrrr

16.9.2020 23:50
Trrrr

XXX.XXX.120.103

Dobrý den,
chci se zeptat co mám dělat, když se naši psi rvou. Máme osmiletého Jacka russella a šestiměsíčního Německého ovčáka. Nejdříve spolu vycházeli a teď se rvou,bohužel i tak,že Jack utrpěl dost ošklivé rány. Vždy když se jde na procházku tak ovčák na něj doráží a začnou se rvát. Nebo si ovčák hraje s k klackem a Jack jde k němu a začne na něj vrcet a pak se porvou. Nevím co s tím trochu se bojím, že nam Jacka zakousne. Na procházce si ovčák Jacka vždy hlídá a nechce ho pustit pred sebe. Na povely nereagují ani jeden. S ostatními psy na hřišti ovčák vychází.

17.9.2020 00:10
b.k

XXX.XXX.210.119

Psy oddělit,věnovat se každému zvlást

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.9.2020 05:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak se to nějak množí.. ze stejného města jako ten rotvík, doufám :-)

17.9.2020 05:56
impact

XXX.XXX.58.239

Trrrr napsal(a):
Dobrý den,
chci se zeptat co mám dělat, když se naši psi rvou. Máme osmiletého Jacka russella a šestiměsíčního Německého ovčáka. Nejdříve spolu vycházeli a teď se rvou,bohužel i tak,že Jack utrpěl dost ošklivé rány. Vždy když se jde na procházku tak ovčák na něj doráží a začnou se rvát. Nebo si ovčák hraje s k klackem a Jack jde k němu a začne na něj vrcet a pak se porvou. Nevím co s tím trochu se bojím, že nam Jacka zakousne. Na procházce si ovčák Jacka vždy hlídá a nechce ho pustit pred sebe. Na povely nereagují ani jeden. S ostatními psy na hřišti ovčák vychází.

Zkuste si najít někde ve zverimexu tady toto, viz obrázek. Dost to na neposlušné psy pomáhá.

17.9.2020 06:42
rapotacka11

XXX.XXX.212.228

- Nejdříve spolu vycházeli ....

To bych teda chtěla vidět.
Štěně musí zákonitě staršího psa otravovat.

17.9.2020 07:11
impact

XXX.XXX.58.239

rapotacka11 napsal(a):
- Nejdříve spolu vycházeli ....

To bych teda chtěla vidět.
Štěně musí zákonitě staršího psa otravovat.

"" Vždy když se jde na procházku tak ovčák na něj doráží a začnou se rvát.""

""Na procházce si ovčák Jacka vždy hlídá a nechce ho pustit pred sebe.""

Otravuje ho furt. Akorát raslovi už došla trpělivost. Jsem zvědavá na ten inzerát darujeme JRT, nesnese se s naším štěnětem. Pak ho sem dojdu dát.

17.9.2020 09:36
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

rapotacka11 napsal(a):
- Nejdříve spolu vycházeli ....

To bych teda chtěla vidět.
Štěně musí zákonitě staršího psa otravovat.

Nemyslím si, že štěně musí zákonitě staršího psa otravovat, ne ve všech případech.

Náš pes byl ze štěněte nadšený, nechal by se od ní okusovat hodiny v kuse a to i přesto, že už to potom s těma jehlama bylo až do krve, takže jsem to korigovala já. Ale pes to jako otravování nevnímal, naopak to bral jako super hru.

17.9.2020 09:50
rapotacka11

XXX.XXX.212.228

Váš pes byl menší než nové štěně?
Mé osmileté čivavě nepřipadá jako
super hra, když po ní šlape půlroční
střední pudl, pro kterého to je fakt
taky super hra.
Samozřejmě si hrají, ale
až se prcek radostně vylítá a zklidní.

17.9.2020 10:00
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Ne, to nebyl. Ale myslím ,že ani o té velikosti to většinou není. Oni ti malí psi jsou rychlí a hbití a dost často mají z velkých štěňat vyloženě srandu.

Mám dost známých, co mají fakt velikostně vtipné kombinace a ve spoustě případů byl jako první malý pes a k němu pak velké štěně, ale žádné otravování se nekonalo.

Já se nechci dohadovat, jen jsem reagovala na to, že štěně zákonitě musí staršího psa otravovat ..

Edit.: koukám,že jste ještě něco dopsala, než jsem odpověděla. Tak taky doplním. Jo jasně, že záleží na spoustě okolností. Ale tak namátkou znám třeba čínského naháče, ke kterému se pořídilo štěně argentinské dogy - od prvního dne spolu dováděli a štěně naháče nestíhalo, naháče to bavilo. Pak kombinace jorkšír a rotvík a další..

A zrovna JRT není úplně "křehký" pes...

Čímž nechci říct, že štěně nemůže otravovat staršího psa, samozřejmě může, jen jsem narážela na to "zákonitě", protože to tak nemusí být vždycky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.9.2020 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dyť je to celé blbost. Mi neříkejte, že má někdo teriéra, kterého nic nenaučil, a k němu si pořídí pracovní plemeno, co bude mít 40 - 50 kg a které také nic nenaučíme ani v půl roce :-)
Anebo.. ještě je tu možnost, že se šlechtí nové bojové plemeno..
Půjdu do práce, a až se vrátím, uvidíme, jestli bude jack ještě žít.
??

17.9.2020 10:10
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dyť je to celé blbost. Mi neříkejte, že má někdo teriéra, kterého nic nenaučil, a k němu si pořídí pracovní plemeno, co bude mít 40 - 50 kg a které také nic nenaučíme ani v půl roce :-)
Anebo.. ještě je tu možnost, že se šlechtí nové bojové plemeno..
Půjdu do práce, a až se vrátím, uvidíme, jestli bude jack ještě žít.
??

Mě tohle nepřijde zase tak nemožné.

Znám lidi, kteří prvního psa nenaučili nic, pak už se na něj vykašlali a pořídili druhé štěně v domnění, že to bude jiné, lepší.

17.9.2020 10:27
ainu

XXX.XXX.10.169

Tipuji dle podobnch postů na různých online forech/diskuzích v rámci let:

1) nezvládnutá výchova a výcvik JRT (místo zaměstnání a práce jej většinou odbyli házením míčků, na které se fixnul, tzn. hlídání zdrojů), pořádně jej neunaví a nezaměstnají ani teď. Nesprávný přístup vzhledem k charakteru plemene (a tipuji bezPP)

2) do toho další pes, zcela jiná povaha, a opět nezvládnutý přístup. Ale tak aby příliš aktivní jrt měla kámoše, který by jej zabavil, protože na majitele je to moc. A voni NO jsou jednoduší, jak se obecně říká, poslouchaj atd...


3) postupné nabalování menších a větších chyb do jednoho velkého problému.

=
příčina: majitel/ka bordel v hlavě > > > psi bordel v hlavě. komplexní problém, který nepatří do diskuze na netu, ale na

1) cvičák - výcvik
2) psího poradce - výchova, napravení chyb nasekaných majitelem
3) otevření očí majitele: chyba není ve psech, ale v něm. zamyslet se a začít makat. pořádně. na sobě i na psech


Jo, Ruda Desenský měl v něčem pravdu...
Češi nejsou národ pejskařů. Spíš blbců, kteří chtějí mít vše, včetně psa, říká Rudolf Desenský
https://magazin.aktualne.cz/rozhovor-psycholog-psu-rudolf-desensky/r~214bf0dc0a6811e8a44c0cc47ab5f122/

17.9.2020 13:44
whasabi

XXX.XXX.201.200

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dyť je to celé blbost. Mi neříkejte, že má někdo teriéra, kterého nic nenaučil, a k němu si pořídí pracovní plemeno, co bude mít 40 - 50 kg a které také nic nenaučíme ani v půl roce :-)
Anebo.. ještě je tu možnost, že se šlechtí nové bojové plemeno..
Půjdu do práce, a až se vrátím, uvidíme, jestli bude jack ještě žít.
??

Bohužel nemusí to být blbost, před pár lety přišla na cvičák asi dvanáctiletá holčina s borderkou - psem, byl celý bílý s modrýma očima a silně obsesivním chováním. Cvakal po imaginárních mouchách, točil se dokola. Přes den byl prý na zahradě kde buď honil auta nebo se točil. Dala jsem jí kontakt na paní, která cvičí borderky. Nešli tam, paní byla moc drahá. Rodiče koupili holčině další stěně bordery - fenku.Chvilku s ní cvičila, pak ji to přestalo bavit. Teď mají na zahradě dvě řvoucí bordery. Ale jinak jsou spokojení, aspoň je mají na štěňata, no.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.9.2020 15:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nafackovat si, protože tu situaci jste zapříčinila vy. Doma psy oddělovat, na vycházku dát náhubky. A začít psy vychovávat. Minimálně je naučit "místo", kde setrvají, než je uvolníte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.9.2020 17:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na povely nereagují ani jeden

tak ja nevim - pak treba zkusit vrouci modlitbu, jestli ta nezabere?

proc, proc dalsiho psa?

17.9.2020 21:01
ainu

XXX.XXX.230.251

marcelaamax napsal(a):
Mě tohle nepřijde zase tak nemožné.

Znám lidi, kteří prvního psa nenaučili nic, pak už se na něj vykašlali a pořídili druhé štěně v domnění, že to bude jiné, lepší.

Tedy v tomhle si musim uprimne taky trochu nasypat popel na hlavu. Prvni pes adoptak, naprosto bezproblemovy (psy byli vzdy v rodine).
Druhy hafan, nesocializovany adoptak (inzerovan jako foxterier, vyklubal se z nej mix malamut/fox), starost o nej nemela byt puvodne pouze na mne. No clovek mini, zivot meni, co uz. Takze cvicak, soukromy cvicitel, psi poradci, literatura, vylety, snaha pochopit (plus prace a k ni dalkove studium). A dost to bylo o snaze videt veci jinak, nevzdavat to - jsou horsi a lepsi dny. Zacit toho hafana vnimat, byt i duslednym pruvodcem. Clovek nadela spoustu chyb pri sve ceste, a neni to vzdy idealni, ale ten pes za to proste stoji.

/konec tak trochu OT vsuvky nejen o psech

18.9.2020 08:55
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

ainu napsal(a):
Tedy v tomhle si musim uprimne taky trochu nasypat popel na hlavu. Prvni pes adoptak, naprosto bezproblemovy (psy byli vzdy v rodine).
Druhy hafan, nesocializovany adoptak (inzerovan jako foxterier, vyklubal se z nej mix malamut/fox), starost o nej nemela byt puvodne pouze na mne. No clovek mini, zivot meni, co uz. Takze cvicak, soukromy cvicitel, psi poradci, literatura, vylety, snaha pochopit (plus prace a k ni dalkove studium). A dost to bylo o snaze videt veci jinak, nevzdavat to - jsou horsi a lepsi dny. Zacit toho hafana vnimat, byt i duslednym pruvodcem. Clovek nadela spoustu chyb pri sve ceste, a neni to vzdy idealni, ale ten pes za to proste stoji.

/konec tak trochu OT vsuvky nejen o psech

Ale tohle je přece něco trochu jiného. Adaptovaný pes, ač třeba problémový, ale nenechal jste ho růst jak dříví v lese a nepořídil si dalšího 😉.

Já mluvím vyloženě o lidech, co prvního psa nevychovali, tak nějak odstrcili a pořídili si dalšího s tím, že ten už teda bude v pohodě, nebo pomůže tomu prvnimu se zabavit.

Ale já jsem zticha, můj první pes taky není úplně "normální", jednoduchý. Pro spoustu lidí problémový.A poridila jsem k němu druhého :) . Ale nedokážu si představit, že bych si toho druhého pořídila třeba v době, kdy byl prvnímu rok a měli jsme ještě spousty práce.

18.9.2020 11:40
ainu

XXX.XXX.241.103

marcelaamax napsal(a):
Ale tohle je přece něco trochu jiného. Adaptovaný pes, ač třeba problémový, ale nenechal jste ho růst jak dříví v lese a nepořídil si dalšího 😉.

Já mluvím vyloženě o lidech, co prvního psa nevychovali, tak nějak odstrcili a pořídili si dalšího s tím, že ten už teda bude v pohodě, nebo pomůže tomu prvnimu se zabavit.

Ale já jsem zticha, můj první pes taky není úplně "normální", jednoduchý. Pro spoustu lidí problémový.A poridila jsem k němu druhého :) . Ale nedokážu si představit, že bych si toho druhého pořídila třeba v době, kdy byl prvnímu rok a měli jsme ještě spousty práce.

Proste bych to tem zviratum neudelala. Radeji pracovat v ramci moznosti a schopnosti s jednim (a se sebou), nez aby pak trpeli psi i okoli. Taky jsou dny, kdy ma clovek stres z prace, veci k reseni atd a ten pes to samozrejme vnima, tu naladu, coz se projevuje i pri prochazkach/fungovani.

A navic jeste v tehle dobe, kdy se lidem rve do hlavy strach, stres atd., aby se ovecky lepe ovladaly a nedrzely moc se sebou, komunitne. Nejhorsi doba na porizeni zvirete, hlavne z duvodu kompenzace neceho vlastniho

Trrrr

18.9.2020 15:15
Trrrr

XXX.XXX.120.103

Tak za prvé NO ( je s PP - klidné povahy) je můj a Jack je bratra, který si ho moc nevšímá a tak Jack poslouchá jen díky mně. V podstatě mě bere jako svého pána. Jack byl zvyklý na druhého psa, který byl můj a bohužel už nežije. NO jsem si pořídila já a poslouchá na svůj věk pěkně. Na cvičák samozřejmě chodíme. Jen když se perou tak jako by nic neslyšeli. Chtěla jsem jen vědet co s tím mám dělat (tudíž jsem žádala o radu a ne o posouzení zda bylo správné či špatné pořizovat druhého psa), protože náš veterinář tvrdí, že si vyřizují účty. Prý s tím nic neudělám. Též mě zajímalo jak správně od sebe psy oddělit, aby si už neubližovali. Názory se na toto téma dost liší. Je až zajímavé kolik lidí tu na mě háže špínu, když ani neví za jakým účelem jsem si pejska pořídila a je to mé soukromí tak se v tom nešťourejte :-). Za druhé už jsem nejspíš detekovala problém a snažím se ho řešit. Nejspíš se jedná o žárlivost na toho druhého. Snažím se to zjistit, ale dá to zabrat ,když s nimi nebydlím a tak nemám možnost je pozorovat celý den. Prosím zdržte se komentářů typu " vy jste si pořídila psa a nebydlíte s nim; nemáte si pořizovat NO,když na něj nemáte čas (času mám na něj dost) " momentálně mám k tomuto sve důvody. Jestli myslíte strach z covidu tak ten fakt nemám, jelikož podle vlády jsem měla být už dávno mrtvá nebo přinejlepším na přístrojích. Nechápu jak myslíte větu, že jsem to zapříčinila já? Vy tu snad bydlíte? Mimochodem povel "místo" umějí oba. Vychovaný jsou také, neříkám, že NO je na 100% vychovaný na některých věcech ještě pracujeme. Každopádně všem ostatním co přispěli nějakou tou radou či ještě přispějí mnohokrát děkuji :-). Nemíním se tu s nikým hádat, jelikož mi to nepřijde jako dobře využitý čas.

18.9.2020 15:26
ainu

XXX.XXX.241.103

Trrrr napsal(a):
Tak za prvé NO ( je s PP - klidné povahy) je můj a Jack je bratra, který si ho moc nevšímá a tak Jack poslouchá jen díky mně. V podstatě mě bere jako svého pána. Jack byl zvyklý na druhého psa, který byl můj a bohužel už nežije. NO jsem si pořídila já a poslouchá na svůj věk pěkně. Na cvičák samozřejmě chodíme. Jen když se perou tak jako by nic neslyšeli. Chtěla jsem jen vědet co s tím mám dělat (tudíž jsem žádala o radu a ne o posouzení zda bylo správné či špatné pořizovat druhého psa), protože náš veterinář tvrdí, že si vyřizují účty. Prý s tím nic neudělám. Též mě zajímalo jak správně od sebe psy oddělit, aby si už neubližovali. Názory se na toto téma dost liší. Je až zajímavé kolik lidí tu na mě háže špínu, když ani neví za jakým účelem jsem si pejska pořídila a je to mé soukromí tak se v tom nešťourejte :-). Za druhé už jsem nejspíš detekovala problém a snažím se ho řešit. Nejspíš se jedná o žárlivost na toho druhého. Snažím se to zjistit, ale dá to zabrat ,když s nimi nebydlím a tak nemám možnost je pozorovat celý den. Prosím zdržte se komentářů typu " vy jste si pořídila psa a nebydlíte s nim; nemáte si pořizovat NO,když na něj nemáte čas (času mám na něj dost) " momentálně mám k tomuto sve důvody. Jestli myslíte strach z covidu tak ten fakt nemám, jelikož podle vlády jsem měla být už dávno mrtvá nebo přinejlepším na přístrojích. Nechápu jak myslíte větu, že jsem to zapříčinila já? Vy tu snad bydlíte? Mimochodem povel "místo" umějí oba. Vychovaný jsou také, neříkám, že NO je na 100% vychovaný na některých věcech ještě pracujeme. Každopádně všem ostatním co přispěli nějakou tou radou či ještě přispějí mnohokrát děkuji :-). Nemíním se tu s nikým hádat, jelikož mi to nepřijde jako dobře využitý čas.

Uvodni post vsak vyzniva zcela jinak. Jine informace.

Jak byste chtela napr. po automechanikovi opravit auto, kdyz byste mu nahlasila jinou zavadu a projevy?

K tomu veterinari: ti nemaji ve vetsine pripadu delat co s vycvikem a vychovou. Jsou to lekari, kteri resi zdravi psa, ne (certifikovani) kynologove ci etologove (ac tedy ona psychika miva vliv i na zdravi, ale to je na delsi povidani). Na opravu pracky byste si taky pozvala treba zednika?

Pisete, ze NO je 100% vychovany, a pritom v uvodnim postu je napsano "na povely nereaguji ani jeden'. To si logicky naprosto odporuje. Jeden post zcela jiny jak druhy. A po ostatnich pritom chcete, aby Vam relevantne poradili?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.9.2020 15:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Jen když se perou tak jako by nic neslyšeli. Chtěla jsem jen vědet co s tím mám dělat (tudíž jsem žádala o radu a ne o posouzení zda bylo správné či špatné pořizovat druhého psa), protože náš veterinář tvrdí, že si vyřizují účty. Prý s tím nic neudělám. Též mě zajímalo jak správně od sebe psy oddělit, aby si už neubližovali. "

Trrr, vtip je v tom psy nechat se porvat. Preventovat neboli předcházet konfliktům.
A to se dělá zhruba tak, že se psi vedou, neboli je jim řečeno, co mají dělat a nenechá se to na nich. Pokud budou mít oba "místo" či co, tak to vylučuje rvačku.
A zároveň je tím vedením psovod učí, že přítomnost toho druhého je nejen normální, ale i žádoucí a výhodná.
Toť idea. Zhruba a ve zkratce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.9.2020 15:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jack utrpěl dost ošklivé rány.
Jo, jo, psi vycvičení a vychovaní jak sviňa :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.9.2020 15:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Vždy když se jde na procházku tak ovčák na něj doráží a začnou se rvát."
člověk tomuto musí zabránit
člověk dostatečně zaměstnat aktivní štěně NO

"Nebo si ovčák hraje s k klackem a Jack jde k němu a začne na něj vrcet a pak se porvou."
proč nechá člověk jít jacka k NO s klackem?!

"Na procházce si ovčák Jacka vždy hlídá a nechce ho pustit pred sebe."
a člověk opět nic? Nechá psy dělat si co chtějí?

" Na povely nereagují ani jeden. "
tady není nic o povelech při rvačce.......

edit: v mém předchozím příspěvku je "malinko" chybka:
"Trrr, vtip je v tom psy nechat se porvat. "
správně je prosím NEnechat se porvat......

Přidejte reakci

Přidat smajlík