Neregistrovanýuživatel

XXX.XXX.209.209
Mám doma 14 týdenní štěně a jak se to vezme...je trochu nezvladatelný. Hodně kouše, hrabe a já vím, že je to u štěňat normální, ale slyšela jsem, že se to musí ve štěněčím věku regulovat, proto jsem pomyslela na psí školku. Náš psík je totiž trochu víc hyperaktivní a nedávno si zlomil nožku a byl na operaci. Uběhlo už asi 15 dní a vypadá to, že se mu to hojí dobře. Za dva týdny má další kontrolu. Chtěla jsem se zeptat, kdy nejdříve bych ho mohla vzít do školky a všechno, co bych o školce měla vědět. Jsem začátečník a chtěla bych, aby se psík měl, co nejlépe a myslím si, že by mu to hodně pomohlo. Děkuju.
Ve 14 ti týdnech do školky už může, pokud vaše školka nemá nějaká speciální pravidla. Takže stačí počkat, až to povolí veterinář a můžete vyrazit. U nás je školka teď bohužel zavřená, jestli je vaše v provozu, tak máte štěstí :-) Až tu naší znovu otevřou, tak tu mojí obludu asi nezvládnu vydávat za štěně 🤣🤷
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vychovávat a cvičit štěně můžete (nebo spíš měli byste) i bez školky. Chodit ven, socializovat, potkávat pejsky a prostě obecně poznávat svět je taky potřeba i bez školky. Školka je ale fajn, že je tam víc pejsků pohromadě a třeba v podobným věku. Zase je tam ale větší riziko, že vám štěně nějaký jiný pes zbtyečně "semele" nebo vám cvičitel poradí nějakou ptákovinu.
Takže je to spíš o tom, co štěně aktuálně dle veterináře smí a nesmí. A to si pak pohlídat v tý školce. "Všechno, co bych o školce měla vědět" - no to je bohužel těžký. Jako začátečník asi moc nepoznáte, že je to tam blbý. Já bych především dbala na bezpečí a ochranu svýho psa. Pokud budete mít pocit, že je nějaká hra nebo nějaký pejsek na něj moc, klidně do toho vstupte, dřepněte si k němu, pomožte mu, prostě zasáhněte. Nikoliv hystericky, ale v klidu. Bohužel z mých zkušeností cvičitelé dost často nechávají na cvičáku docházet k mezi-psím situacím, který jsou úplně blbě a neprospívají vůbec nikomu ze zúčastněných.