Zdravím,
chci se zeptat těch co dělají sportovku, jde mi konkrétně o poslušnost, je nutnost používat zvukové povely s přesným zněním jak je v řádu? Mám na psa pro běžnou ovladatelnost venku povel "Ke mně" a znamená jen přijď sednou blízko ke mně. Na správné předsednutí jsem ho pak učila povel "Come".
Zní to jako blbost, ale mám to takhle zavedené u starší fenky, která poslušnost nedělá a nechci na ně na procházce volat na každého jiný povel nebo nutit psa na procházce předsedat, když volám i v rušných situacích.
Stejně tak jsem používala na tréninku "Sit" a "Down", protože v češtině používám povely zase do běžného života a nevyžaduji symetrické držení těla ani žádnou extra výdrž v poloze do odvolání. Tohle by pes asi pochopil, kdy jde o trénink a kdy ne, ale u toho přivolání se vážně bojím, aby to pak neflákal na zkouškách.
A předem děkuji za odpovědi, jsem v tomhle nováček, děláme agility a cc a až s tímto psem jsem se pustila do něčeho klidnějšího a přesnějšího
Uživatel s deaktivovaným účtem

"nutnost používat zvukové povely s přesným zněním jak je v řádu"
ano
z MZŘ (IGP, dříve IPO):
Povelová technika
"Zvukové povely jsou dané zkušebním řádem. Zvukové povely jsou zpravidla normálně vyslovované, krátké povely, sestávající z jednoho slova. Zvukové povely je možné vydávat v mateřském jazyce. Mohou být také vyslovovány v jakémkoliv jazyce, ale pro všechny cviky musí být použit stejný jazyk. Pro všechny oddíly dané zkoušky rovněž platí, že pro jednu a tutéž požadovanou činnost musí být zvukové povely stejné.
Pro přivolání může být použito i jméno psa. V takovém případě však jméno psa nahrazuje povel pro přivolání. V průběhu cviku vyhledání figuranta může být povel "ke mě" použit i ve spojení se jménem psa. V ostatních případech, kdy je jméno psa použito ve spojení s jakýmkoli povelem, je toto považováno za druhý povel.
"
povely jsou dané i u NZŘ
karo2702
napsal(a):
Zdravím,