Zdravím,
chtěl bych poprosit o názor..ideálně někoho, kdo má s knírači zkušenosti.
Chci si pořídit knírače. Jenom váhám mezi střední a malou variantou. Srdce mě táhne ke střednímu, ale dostali se mi na ně samé spíš negativní reference (špatná cvičitelnost, agresivita atd). Malej mi taky přijde super, u toho mě prakticky nejvíc asi odrazuje velikost (vím, do města je to asi výhoda).Tak mě zajímá, jestli mezi je opravdu mezi oběma variantami opravdu tak velký rozdíl? I velikostně..
Jinak já žiju v menším bytě, přirozeně pracuji, takže by pes musel vydržet těch cca 9 hod doma sám. Dá se říct, že jsem naprostej začátečník. Mám v plánu ho přibrat k běhu, zkusil bych i psí sporty.
Díky za jakékoliv rady a názory
Před léty jsem řešil úplně stejné dilema jako vy. Byt 3+1 v paneláku, chtěl jsem psa, který moc nelíná a je schopen výcviku sportovní kynologie. V mládí, když jsem bydlel u rodičů v RD jsem cvičil i německé ovčáky. Kromě středního knírače jsem zvažoval ještě erdelteriéra. Nakonec jsem vzal malého knírače - fenku P+S. A za výběr jsem byl rád, protože sportovní - služební kynologii jsem se z důvodu nedostatku času stejně nevěnoval. Suprový pes. Bohužel v 6 letech ze zdravotních důvodů zemřela. To stejné bych doporučil vám. Malého knírače ideálně do bytu fenku, barvu jakoukoliv mimo bílé. Bílou neberte, trochu jiná povaha, víc zdravotních rizik.
Střední je povahově trochu jiný. Trochu tvrdší, řekl bych, že není úplně pro začátečníky. Když už tak raději fenu. Pokud větší velikost nepotřebujete kvůli aktivnímu střežení či obraně, poskytne vám malý ráz to stejné, možná víc.
Ale ve vašem případě bych vám jednoznačně doporučil malého knírače, fenku. Pokud ještě dobře vyberete chovnou stanici a vyrovnaného jedince, bude to úžasný, inteligentní, skladný pes, který se bude cvičit téměř sám (to je samozřejmě trochu nadsázka, ale je to mimořádně inteligentní a cvičitelné plemeno).
Igli
napsal(a):
Zdravím,