Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
16.4.2021 20:27
Ouško4

XXX.XXX.225.15

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli je normální, že pes (krmený masem) občas třeba po sežrání kostí bleje, a pak to po sobě znova žere.
Novosádová ve své knížce píše, že je to úplně normální, že když třeba tlačí kost v žaludku, je to reflex, pes se vybleje, a sežere si to znovu, aby se mu to líp trávilo.
Jenže jak často je to normální?
Celý život jsem měla psy na granulích, kde zvracení znamenalo problém. Můj současný pejsek je první, kterého mám na BARFu, hodně toho mám načteno, ale občas ještě tápu a sháním informace, někdy si nejsem jistá, jako třeba teď, jestli je to ještě normální, nebo už je to nějaký divný.

Snažím se s tím tak nějak popasovat, že se třeba jednou za 14 dní stane, že se mi pes vybleje, pak to po sobě znova sežere. A že v mé duši by měl vládnout klid a mír (namísto hysterie že něco je špatně).

Dneska mi vyhodil hovězí žebra, říkala jsem si o.k., žral to ve spěchu, blbě pokousal. Požral si to po sobě hned znova...a pak to celý hodil ještě jednou. To už jsem lehce znervózněla, a že mu to už seberu, ale než jsem došla pro ubrousky, měl to v sobě podruhý. A teď spokojeně spí.
Tak já nevím 🙈
Řešili byste to, nebo to řešit nemám?

Nevypadá, že by měl problém se zažíváním, od doby, co barfujem, má naprosto ukázkový bobky...jen to občasný blití mě nedá klidu.

16.4.2021 20:40
Sonnic

XXX.XXX.55.171

Je to úplně v pořádku, náš to dělá taky a niv mu není.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2021 20:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Osobně bych zkusila dávat nějaké menší masité kosti...třeba kuřecí křídla a ještě bych to roztloukla paličkou. Obzvlášť jestli je to hltoun, tak bych nějaký čas zkusila tohle.
Nebo naopak bych mu dala třeba půlku syrového kuřete vcelku...to spolknout nemůže, musí si k tomu lehnout a nějak to zpracovat.

Jinak, to že pes něco zhltá, nějaký větší kus, vzápětí to vybleje a pak to po sobě sní, tak to bych řekla, že není katastrofa....moji berbeři teda kosti moc nejedli, ale obzvlášť fena hltoun, tak tý se to jednou za čas povedlo....jedla vařený maso, nakrájený na kostky, jídlo defakto vdechla a za chvilku to celý vyhodila a pak to snědla.

Já osobně, pokud by to nebylo nějak často a nevypadalo by to, že pes má nějaké zdravotní problémy se zažíváním, tak bych to echt neřešila.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2021 20:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

A co krmíte za kosti? Byla ta hovězí žebra nějak obalená masem nebo jen holá? Nebo k nim nějaké další maso?
Když to pes po sobě sežere a dál je v pohodě, nemusí mít problém. Ale nemělo by se to stávat opakovaně. Pak bych přemýšlela o změně typu kostí. Místo žeber třeba měkčí kuřecí masité skelety, vepřovou lopatku apod. Určitě bych to řešila, ne hystericky, ale zamyslela bych se, po čem pes blije a tomu bych se snažila vyhnout. Kosti bych navíc krmila tak, aby pes neměl pocit, že musí spěchat. Jestli je to vysavač a hltač a málo kosti pokouše, viz výše, volila bych měkčí kosti jiného druhu.

16.4.2021 20:45
lupus4

XXX.XXX.205.61

normálka (zejména u hltounů, při společném krmení) netřeba řešit

16.4.2021 20:59
Ouško4

XXX.XXX.225.15

Děkuju moc, tohle byly hovězí kosti (žebra) vcelku obalené masem (z Do Psí Misky), a měl k nim ještě skopové drštky.
Sežral nejdřív drštky, pak asi půl hodiny louskal ty kosti...následně všechno vyblil a znova sežral. Dvakrát.

Ale tohle mu teda asi nesedlo...teď na něho koukám, že jak leží, že to v něm škručí a žbluňká. Možná jsem mi to už neměla nechat sežrat podruhý, a vzít mu to. Ale nestihla jsem to, byl fakt rychlej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2021 21:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Žebra samotná už nekrmím. Jen vepřová (protože hovězí takový kus většinou ani v krámě není) v podobě bůčku, protože tam je kůže a maso a sádlo a já to můžu rozporcovat tak, aby kosti nebyly moc holé. Protože jinak to pes vyhodí jednou nebo druhou stranou a tou zadní stranou mu to moc nejde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2021 21:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ouško4 napsal(a):
Děkuju moc, tohle byly hovězí kosti (žebra) vcelku obalené masem (z Do Psí Misky), a měl k nim ještě skopové drštky.
Sežral nejdřív drštky, pak asi půl hodiny louskal ty kosti...následně všechno vyblil a znova sežral. Dvakrát.

Ale tohle mu teda asi nesedlo...teď na něho koukám, že jak leží, že to v něm škručí a žbluňká. Možná jsem mi to už neměla nechat sežrat podruhý, a vzít mu to. Ale nestihla jsem to, byl fakt rychlej.

Hlavní je, že mu chutná :-) asi to pokousal málo, takže se to do bříška neuložilo správně, musel to přeskládat, no.

16.4.2021 21:10
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Z mé zkušenosti: mí psi, ačkoliv normálně žerou kosti i vařené, pečené...tak hovězí žebra nežrali. Velcí psi, ale prostě tyhle kosti na ně byli moc tvrdé, ani jeden nechtěl nic tak tvrdého kousat. Žebra jen vepřová.
Nebyli hltavci a neblili nikdy.

16.4.2021 21:16
Terven

XXX.XXX.110.191

Myslím, že zrovna Novosádová píše, že u psů je vyblití a následný znovusežrání normální.
Asi kdyby se mi to dělo denně, řešila bych to.
Vikina mi to zásadně dělávala s celýma rybama. Teď jí vcelku dávám jenom malinký - sardinky nebo grundle - a to je v pohodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2021 21:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Můj pes je na kosti magor a nerad kouše, jídlo není žvýkací hračka podle něj, asi. Je schopen vdechnout pomalu celé křídlo, div se nezadusí. Dostávat to vcelku, tak asi blinká první ligu, takže u nás tak akorát ryby, kuřecí letky a jinak mletiny. Ale úplně ho nechápu, když dostane z kuřecích stehem ty konce od pařátů, tak je schroustá maximálně pečlivě. To asi bere jako hračku, nebo fakt nevím.

16.4.2021 22:02
Ouško4

XXX.XXX.225.15

Děkuji všem za reakce, on by teda měl být zvyklej na leccos, většinou zvládne i celý ryby (v celku), krev, drůbeží hlavy a pařáty, i z moráků, jakoukoli kůži i s chlupama, nebo celý kuře i s peřím, nožičky i s kopýtkama...
Takovej ten fakt poctivej (drsnej) vesnickej barf, řezníkův pes se vším všudy. Slabší povahy se kácej.
Akorát občas (právě při tom blití) mám pochybnosti, jestli nejsme přírodní už moc 🙈
Ten blijanec po sobě sjel že jsem nestihla dojít ani vedle pro něco, čím to utřu.

Teď už zase leží klidně a spokojeně, a už to v něm nehroutí, tak jdu dokoukat detektivku.
Tak snad to bude dobrý.
Děkuju moc všem.

27.4.2021 11:22
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Není to tu tak dlouhé, tak přihodím postřeh sem. Včera bylo Workovi blbě, očividně žáha. Panička mu chtěla předevčírem udělat radost, tak mu dala levnou konzervu z marketu. Pes nadšený, no ale asi nic moc. Dala jsem mu sodu a bylo dobře. Ale ten postřeh Sypala jsme na jahodníky drcenou rohovinu(tuším hoštická to zrovna je) a ten jak to zjistíl, polovinu mi z toho povybíral, byl úplně divý, musela jsem mu nasypat hromádku vedle, aby měl ,,kokino" Tak mě napadlo, že pro ty psy, kteří moc nedostávají(nebo vůbec) kosti, by to bylo asi taky dobré řešení....nebo ne? Je v tom složení vápník? Přiznám se, že nevím, ale myslím si, že třeba v rozích je, ne? Jen doufám, že tam něco nepřidávají neměla jsem brejle

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.4.2021 11:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Není to tu tak dlouhé, tak přihodím postřeh sem. Včera bylo Workovi blbě, očividně žáha. Panička mu chtěla předevčírem udělat radost, tak mu dala levnou konzervu z marketu. Pes nadšený, no ale asi nic moc. Dala jsem mu sodu a bylo dobře. Ale ten postřeh Sypala jsme na jahodníky drcenou rohovinu(tuším hoštická to zrovna je) a ten jak to zjistíl, polovinu mi z toho povybíral, byl úplně divý, musela jsem mu nasypat hromádku vedle, aby měl ,,kokino" Tak mě napadlo, že pro ty psy, kteří moc nedostávají(nebo vůbec) kosti, by to bylo asi taky dobré řešení....nebo ne? Je v tom složení vápník? Přiznám se, že nevím, ale myslím si, že třeba v rozích je, ne? Jen doufám, že tam něco nepřidávají neměla jsem brejle

Především je to keratin - bílkovina. A vápník samozřejmě. Vy jste samá legrace, nejdřív to dám psovi a pak zkoumám, z čeho to je.
No z čeho, se podívejte na obal :-)
Pro psy se prodává mleté paroží třeba.

27.4.2021 16:50
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Ne, já samozřejmě vím, že je to keratin-rohovina (kopyta, rohy...) ale nevěděla jsem, jestli do toho neprdnou nějaký konzervant třeba. I když jsem si říkala,že na kytky snad na co? Já mu to nedala on mi to vyžíral sám, až jsem mu to musela nasypat bokem, aby mi nepolámal jahodníky, jak to od nich doloval. Keratin mi taky je jasný, jen to složení...že bílkovina psáno je, ale ten vápník jsem napsaný vyloženě neviděla(neměla jsem už čas to hledat) jen jsem ho tam nějak tušila

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.4.2021 17:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rohovina(rohy, paznehty) je kožní útvar(derivát kůže) , paroží mají kostěný základ. Tam bych toho vápníku hledala víc.
Ale drcené rohy pod kytky by mě psovi dát nenapadlo, jestli nutně potřebujete rohovinu pro psa, nasbírám vám od kopytáře, ale mě se z toho pes vždy zaručeně poblije, protože to nekouše(kouše, ale hltá, takže to není až tak důkladně) a neproleze mu to ze žaludku....donesu mu kousek a stačí, do stáje, když se dělají kopyta už ho neberu., protože je jí potom vždy špatně.Má plné břicho kopyt.

27.4.2021 17:12
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Ne, ne, ono je to jedno jestli ke kytkám, je to prostě drcená rohovina. V tom je ten vtip že drcená, protože kdyby to měl kousat, tak se na to vybodne(třeba hlodat to paroží) to ho nikdy nebavilo, ani velké kosti. Ostrouhané kopyta by mi přinesla ze stájí i sestřenka, ale já to drtit nebudu(ani nemám na čem )

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.4.2021 20:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

ono je to jedno jestli ke kytkám, je to prostě drcená rohovina

videla jste nekdy, jak vypada ta hromada tehle zbytku, co jde už jen do hnojiva?

me by to teda taky nenapadlo nechat psa zrat.

Přidejte reakci

Přidat smajlík