Ahoj, dobrý den,
jsem pejskař začátečník a mám aktuálně čerstvě ročního psa plemene lagotto romagnolo a zajímají mne vaše zkušenosti se psy "nadrženci". Chtěla bych vědět, jak se to projevovalo u vašich psů, protože jsem začátečník a tyto projevy ještě nedokážu jistě rozeznat.
Můj pes už od cca 7 měsíce začal vnímat fenky - ovšem ne přímo jako fenky živé tvory (že by za každou běhal, naskakoval apod.), ale spíše mi připadá, že ho víc zajímá to, co po sobě fenka nechává při venčení. Tenkrát začal v trávě olizovat venčení asi po fenkách (jsou to jen úvahy samozřejmě), pak se mu chvěla čelist a já dlouho tápala o co jde, až jsem se tu na fauně dočetla, že je to nějaký typ vzrušení (bohužel už se mi teď nepodařilo to vlákno dohledat).
S tím přišlo i občasné obskakování mě. Chvíli to bylo vážně o nervy, každý den intenzivně a žádné postupy od zkušených trenérů z různých cvičáků, jak reagovat, aby toho nechal, nezabírali. Pak jsme začali více vyjíždět mimo sídliště a trochu se to zlepšilo i když mě sem tam z ničeho nic naskočí i jinde než doma, třeba na zahradě na chalupě, kde žádná fena nikdy nebyla.
Teď jsme zase trávili více času doma na sídlišti a naskakování se zhoršilo. Dneska dokonce byl opravdu na zabití po hodně dlouhé době. Otravuje, nenechá mě sednou, jakmile si sednu, začne naskakovat, když stojím, skočí na mě a čuchá mi mezi nohy (to dělá tedy taky od těch 7 měsíců průběžně v závislosti na tom naskakování). Dneska speciálně je vážně jak pošahanej, k nezastavení, třeba jen stojí a štěká na mě. Venku skoro nečůral, jen měl nos naplácnutej na zemi a jak čára šel a jakoby něco hledal. Teď už by dávno odpočíval/spal ale furt tady chodí po bytě a je děsně neklidnej. A to by dneska měl být unavenej, dopoledne kratší procházka za pejsky, takže socializace, odpoledne vycházka v lese asi hodka a půl a v rámci toho trénink s aportem, večer jsme schovávali a hledali pamlsky.