Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.12.2021 22:10
Mimimi

XXX.XXX.187.185

Ahoj,
máme fenku, které jsou 4 roky, ale my ji budeme mí teprve 2 roky 🙂
Minulý rok s námi byla první Silvestr a bylo to peklo. Kdyby jen štěkala a běhala jak pomatená, ale ona mi strachy čůrá doma a počurala mi celý byt .
Teď, jako je to každý rok, se už najdou idioti, co mají potřebu si bouchnout pár petard už X dní předem, tak že jsme po 6ti ranách co slyšela museli psa 2 hodiny uklidňovat a jestě vydrbat počuraný koberec
Jelikož teď byla během 2 měsíců 3x uspaná, tak jí nechcem cpát chemii, ale chceme něco na uklidnění. Bylinky nejlépe, třeba kapky, ale fakt bylinky.
Hodně lidí mi doporučuje bachovi kapky, jestli máte někdo zkušenost nebo nějaké jiné kapky – doporučujete?

Vicky.Pollard

19.12.2021 22:27
Vicky.Pollard

XXX.XXX.110.33

Ne, pokud takto šílí, tak vám žádný dryák nepomůže. Jediný, co na mýho psa trochu zabíralo, byl Alavis Calming, kupte ho co nejdřív a podávejte denně až do Silvestra. Ale ideální by bylo fenu na Silvestra sbalit a odvézt někde na chalupu do lesů. Nebo pokud zvládá auto, tak přes nejexponovanější čas naložit do auta a jezdit.

A náhodné jednorázové ohňostroje řešte tím, že teď feně denně budete dávkovat dost pohybu a doma zaměstnáte hlavu – čuchací hry, cvičení... Pak bude klidnější a líp bude rány snášet.

Neregistrovaný uživatel

19.12.2021 23:04
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.37.53

Nedelat kolem silvestra zadny halo a cavyky a nevysilovat. Ke psu se chovat jako kterejkoli jinej den. Doma pak zatahnout zavesy. Bejt se psem. Lehce ho zamestnavat zradlo trousit spia po kouskach nez mu narvat misku a nhlaa tv nebo radio. I nas hysterak kterej by se jinak snad zabil to v tomhle režimu přežil protoze proste byla slyswt pulka veci a tlumene. Videt nebylo nic. A moc se soustředil na to kdy upadne kus sunky nez aby resil jestli venku neco tlumene dela bumbum

20.12.2021 07:21
rapotacka11

XXX.XXX.225.200

U nás začali včera kolem 18 hod.
Pak byl klid, pes se bál i na zahradu.
TEĎ zas nějaký idi ot dal salvu, kanonádu nebo rachejtle
Šunka nepomůže.

20.12.2021 07:51
Atheira

XXX.XXX.209.8

Já se teda nechci do nikoho navážet, ale zůstává mi rozum stát nad tou šablonou, která se opakuje speciálně kolem silvestra... A to není jenom o zadavatelce, je to jen další v dlouhé řadě stejných situací.
Neříkám nic, když si přivedete nového psa a první společný silvestr zjistíte, že je to průser, větší než jste čekali.
Ale když to víte a máte na to celý rok než přijde ta situace znovu, jak je možné, že za rok skončíte zase v tom samým zadku, co napoprvý.
Na poslední chvíli se tyhle věci nedohoní.

Já jako netvrdím, že je to ok - ohňostroje jsou totální nesmysl a jenom primitiv považuje za zábavu bouchání a světýlka na obloze. Ale zároveň začít to řešit až kolem Vánoc, je strašně pozdě a nepomůže vám nic než psa něčím nadopovat a zavřít se s ním ve skříni nebo ve vaně... Přitom za ten rok určitě šlo se strachem pracovat tak, aby vydržela doma aspoň bez hysterie a čurání.

A fakt, mimimi (teď si přijdu jak blázen, že tu fakt někoho takhle oslovuju ), to neberte jako útok na vás. Vážně se z toho zkuste poučit a na příští rok začít se strachem pracovat včas. Může se to jedině zlepšit jak pro vás, tak pro toho psa.

20.12.2021 07:52
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Kámoška s berňákem v Praze na činžáku. Omotala mu hlavu, na uši připlácnula ručníky. Pes se narval někde v koupelně k vaně, tam mu dala repro a pustila mu oblíbenou vážnou hudbu. Tak to praktikovali 11let, až do jeho smrti. By mě asi kleplo kor, když to není jen ten silvestr. Jenže se mi to mluví, můj pes je v pohodě, toho bavilo lítat po zahradě a štěkat na světýlka. Náhodné rány jsou mu úplně šumák.

20.12.2021 08:10
rapotacka11

XXX.XXX.225.200

Jenže se mi to mluví .....

Mí předchozí psi byli klidní, tohle jim nevadilo
a tomuto malýmu pár let taky ne Nereagoval
na to. Teď mu to asi 3 r. vadí, bojí se.
Nedopujem, nelezem do almary, přežijem., ale
....e mě to.
(NO se bál bouřky)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 08:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

"se z toho zkuste poučit a na příští rok začít se strachem pracovat včas"

velmi mnoho lidi ani netusi, ze s tim jde (nekdy) neco delat vhodnym nacvikem.
mozna by bylo lepsi to tazatelce na primo napsat, nez ji tyhle litanie?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 08:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Jenže se mi to mluví .....

Mí předchozí psi byli klidní, tohle jim nevadilo
a tomuto malýmu pár let taky ne Nereagoval
na to. Teď mu to asi 3 r. vadí, bojí se.
Nedopujem, nelezem do almary, přežijem., ale
....e mě to.
(NO se bál bouřky)

nezkousela jste ten "obvaz" na telo psa?

20.12.2021 08:51
rapotacka11

XXX.XXX.225.200

Ale zkoušela.
Byl tak hysterický, že jsem zkoušela snad všechno.
Opravdu bez výsledku - obvaz .

.

20.12.2021 09:02
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Já naštěstí zkušenost s psím strachem z ohňostrojů nemám, ale prý jsou dobré ohlasy na přípravek Sileo od Aptusu- není to žádné sedativum.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 09:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

cbd kapky (tak deklarují)

a až se oklepe z tohoto silvestra, tak nácvik

20.12.2021 09:52
Terven

XXX.XXX.110.191

K tomu nácviku - myslím si, že nacvičit to jde jenom omezeně. Já třeba odmítám pořizovat pyrotechniku a podporovat tenhle deb.ilní průmysl za účelem výcviku.
A různé "náhradní" zvuky, to prostě není ono. Mý feny třeba střelbu ze zbraně neřeší, natož nějaký nahraný zvuky nebo praskání pet lahve apod.
To si myslím, že má smysl u psů, kteří mají strach opravdu z každýho hlasitějšího zvuku.
U nás je to třeba doma v pohodě, nemusíme se zavírat do vany nebo tak něco.¨
Ale pokud při venčení kus od nás práskne dělbuch, tak prostě blbý a nedělám si ambice, že by se to mohlo změnit dřív než ohluchnou.
Nemyslím si, že psa, kterej z toho má panickou hrůzu, jde navyknout na to, co se děje ve městech po půlnoci. Minulý Silvestr to sice bylo kvůli zákazu vycházení tak třetinové oproti předchozím letům, ale stejně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 10:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nahrávky na youtube nejsou špatné. A drogy :-) Ale pro psy asi jich moc není.
Psice neřešila nic do pěti let. Najednou vadí vše, co zní jako Silvestr. Tak jsem ji naučila se běžet schovat ne 5 km ode mě, abych už ji nikdy nenašla, ale ke mně. Naštěstí to funguje. Začala jsem nahrávkou na yt a převedením na něco jiného - přetahování. Mám z toho super bolest hlavy, ale funguje to. Když ji přiměju tahat se o plyšáka, tak rve plyšáka - ale jen se mnou, sama ne - a nejde se záchvatově nikam schovat. Venku běží ke mně a já ji "schovám" a řeknu, že to udělalo auto nebo "hele, to támhle tomu pánovi něco spadlo, to znáš, to nic není".
No, jenže nechápu, proč se to objevilo teď. U takového drzého neohroženého psa. Začínám mít podezření na nějaký zdravotní problém. Jestli to je vůbec možné. Ne že je na hlavu, ale... nechápu to. Kdyby se to objevilo v půl roce, ok, ale proč teď.
A vím, že jí nikdo nic neprovedl, je pořád se mnou. Nebo jestli jsem byla z domu hodinu a mezitím nám někdo kolem chalupy házel granáty? Ale dřív to nevadilo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 10:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nahrávky na youtube nejsou špatné. A drogy :-) Ale pro psy asi jich moc není.
Psice neřešila nic do pěti let. Najednou vadí vše, co zní jako Silvestr. Tak jsem ji naučila se běžet schovat ne 5 km ode mě, abych už ji nikdy nenašla, ale ke mně. Naštěstí to funguje. Začala jsem nahrávkou na yt a převedením na něco jiného - přetahování. Mám z toho super bolest hlavy, ale funguje to. Když ji přiměju tahat se o plyšáka, tak rve plyšáka - ale jen se mnou, sama ne - a nejde se záchvatově nikam schovat. Venku běží ke mně a já ji "schovám" a řeknu, že to udělalo auto nebo "hele, to támhle tomu pánovi něco spadlo, to znáš, to nic není".
No, jenže nechápu, proč se to objevilo teď. U takového drzého neohroženého psa. Začínám mít podezření na nějaký zdravotní problém. Jestli to je vůbec možné. Ne že je na hlavu, ale... nechápu to. Kdyby se to objevilo v půl roce, ok, ale proč teď.
A vím, že jí nikdo nic neprovedl, je pořád se mnou. Nebo jestli jsem byla z domu hodinu a mezitím nám někdo kolem chalupy házel granáty? Ale dřív to nevadilo.

už jsem se tady dokonce jednou ptala, čím může být způsobena reakce na rachejtle (či bouřku) v pokročilejším věku... Ani jedna doga nikdy žádné zvuky neřešila do tří, čtyř let. Pak se to pomalu začalo horšit... Rok za rokem. Nikdy to nevygradovalo nějakým "šokovým klepacím stavem", ale nervozita, neklid, zrychlené dýchání ano. To nevygradování může být způsobeno i krátkověkostí dog... Night překvapil - ještě na šesti letech byl zcela v klidu - ehm... Loni v létě začal lehkým neklidem řešit bouřku a Silvestr už taky prožil neklidný.

Kdysi mi tu někdo napsal, že to může být s vědomím nižší schopnosti zvládat nebezpečí ve stáří - ale nějak se mi nechce věřit, že by se čtyřletá doga cítila fyzicky stará... Naopak - všechny byly ještě v dokonalé formě, když začaly "blbnout"...

Ojedinělá rána zatím nevadí vůbec, uvidíme, jak to bude letos

20.12.2021 10:12
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nahrávky na youtube nejsou špatné. A drogy :-) Ale pro psy asi jich moc není.
Psice neřešila nic do pěti let. Najednou vadí vše, co zní jako Silvestr. Tak jsem ji naučila se běžet schovat ne 5 km ode mě, abych už ji nikdy nenašla, ale ke mně. Naštěstí to funguje. Začala jsem nahrávkou na yt a převedením na něco jiného - přetahování. Mám z toho super bolest hlavy, ale funguje to. Když ji přiměju tahat se o plyšáka, tak rve plyšáka - ale jen se mnou, sama ne - a nejde se záchvatově nikam schovat. Venku běží ke mně a já ji "schovám" a řeknu, že to udělalo auto nebo "hele, to támhle tomu pánovi něco spadlo, to znáš, to nic není".
No, jenže nechápu, proč se to objevilo teď. U takového drzého neohroženého psa. Začínám mít podezření na nějaký zdravotní problém. Jestli to je vůbec možné. Ne že je na hlavu, ale... nechápu to. Kdyby se to objevilo v půl roce, ok, ale proč teď.
A vím, že jí nikdo nic neprovedl, je pořád se mnou. Nebo jestli jsem byla z domu hodinu a mezitím nám někdo kolem chalupy házel granáty? Ale dřív to nevadilo.

U nás to bylo taky tak - Vikina čtyři roky nic neřešila, reakce na petardy nula nula nic a vloni v pěti letech najednou všechno špatně. Jakmile se to ozvalo, vypínala se a hystericky táhla domů.
A přesně tak mi to říkalo víc lidí - že to prostě přichází s věkem. A pak to odchází s ohluchnutím.

Neregistrovaný uživatel

20.12.2021 10:14
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.37.53

Delbuchy jsou naprd. Ale svetylka na obloze nahodou super. Kazdej rok si par svetylek udelame. Jako sorry ale kraval z koncertu oproti par světlicim je horsi. A ty zakazat nechcete. A svetlice budem odpalovat besele dal. Hned po pripitku a cauves. Komu vadi i ohnostroj je fakt jebnutej a mel by s tim zviretem enco delat protože to uz fakt neni normalni.

20.12.2021 10:15
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Megííí, u Berušky se strach taky objevil, až někdy kolem 6.roku. Ale tam vím, že jim k plotu děcka házela ty malé práskací tyčinky, našla jsem je tam poházené. Myslím si, že se leknul a od té doby sice ne panika, ale při bouřce zalezl do boudy a při ohňostroji se tvářil nervozně. Zhoršit do míry paniky...by to třeba časem bylo, ale se to nestihnulo.

20.12.2021 10:20
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Já uznávám bouchání a rachejtle na Silvestra. Od toho ten Silvestr je. Jeden den v roce na upuštění páry, pití a celkově dělání blbostí.
Ale aby mi tu mlátily petardy od půlky listopadu do února, to se na mě nezlobte, s tím ať si ti výrostci táhnou dělat bordel do města a ne sem na vesnici, kde plaší domácí i divokou zvěř.

20.12.2021 10:29
Terven

XXX.XXX.110.191

Varaxi napsal(a):
Já uznávám bouchání a rachejtle na Silvestra. Od toho ten Silvestr je. Jeden den v roce na upuštění páry, pití a celkově dělání blbostí.
Ale aby mi tu mlátily petardy od půlky listopadu do února, to se na mě nezlobte, s tím ať si ti výrostci táhnou dělat bordel do města a ne sem na vesnici, kde plaší domácí i divokou zvěř.

Překvapivě i ve městě plaší domácí a divokou zvěř. A děsí děti a obtěžujou lidi, kteří na to nejsou zvědaví a vadí jim to.
Já to tedy neuznávám ani na Silvestra. Pokud má někdo potřebu se odvazovat a upouštět páru, tak klidně, ale ať to dělá způsobem, kterej neubližuje těm, kteří se proti tomu neumějí bránit.

20.12.2021 10:38
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Terven napsal(a):
Překvapivě i ve městě plaší domácí a divokou zvěř. A děsí děti a obtěžujou lidi, kteří na to nejsou zvědaví a vadí jim to.
Já to tedy neuznávám ani na Silvestra. Pokud má někdo potřebu se odvazovat a upouštět páru, tak klidně, ale ať to dělá způsobem, kterej neubližuje těm, kteří se proti tomu neumějí bránit.

Souhlas. Ačkoliv je to psu šumák, znám jich jich x, co jim to vadí a vadí hodně. Vadí to i mě, když to nečekám. A jak to zvládali bez pyrotechniky naši předci? Myslím, že mí prarodiče ani skoro něvěděli, že je Silvestr a...žili spokojeně do 90ti. Asi to máme v rodině, taky to nijak neprožívám.

Neregistrovaný uživatel

20.12.2021 10:43
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.37.53

Varaxi napsal(a):
Já uznávám bouchání a rachejtle na Silvestra. Od toho ten Silvestr je. Jeden den v roce na upuštění páry, pití a celkově dělání blbostí.
Ale aby mi tu mlátily petardy od půlky listopadu do února, to se na mě nezlobte, s tím ať si ti výrostci táhnou dělat bordel do města a ne sem na vesnici, kde plaší domácí i divokou zvěř.

Jo tohle je na presdrzku. Nam omylem. Zbyly ohnostroje (dva kompakty) ze silvestra tak jsme je pak pouzili pri narozeninach mamky pritele. Nicmene jsme to hlasili na obec den předem a vypálili hned jak padla tma. Na nasem pozemku. Jinak jen silvestr a hned po pulnoci.

Neregistrovaný uživatel

20.12.2021 10:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.37.53

lesnížínka napsal(a):
Souhlas. Ačkoliv je to psu šumák, znám jich jich x, co jim to vadí a vadí hodně. Vadí to i mě, když to nečekám. A jak to zvládali bez pyrotechniky naši předci? Myslím, že mí prarodiče ani skoro něvěděli, že je Silvestr a...žili spokojeně do 90ti. Asi to máme v rodině, taky to nijak neprožívám.

Takze kvůli vam se maj omezovat vsichni ostatní? Sorry ale. Ne. Petardy furt jsou nahovno a ti co to delaj jsou hovada. Ale par svetylek o silvestru fakt prezijete. A zvirata jsou s tim v pohode. Sorry ale takovej hon ke vetsi nervak jak pitomej sikvestr. Pamatuju par let danky a jeleny a zajice a ovce na statku kde jsem mela kone. Petardy bouchaly celej den. Po pulnovi ohnostroje. Danci chrapali mezi stromky jeleni zahrabany nahore ve vybehu u sena a nezajem. Max kdyz to bylo jo blizko poposkocili nebo se zvedli ale tim to haslo. Zajici v boudach cpali se. Ovce si zalezli do chlivu. Kone meli co delat se zlabem. Drubez trosku kravalila ale zadna exht panika.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Já uznávám bouchání a rachejtle na Silvestra. Od toho ten Silvestr je. Jeden den v roce na upuštění páry, pití a celkově dělání blbostí.
Ale aby mi tu mlátily petardy od půlky listopadu do února, to se na mě nezlobte, s tím ať si ti výrostci táhnou dělat bordel do města a ne sem na vesnici, kde plaší domácí i divokou zvěř.

To nám tu začali dělat dva tři roky zpět, vzala jsem psa a šla je na náves seřvat. Zapla jsem video a řekla, že ještě jednou, a jdu do školy. A bylo po bordelu.
Asi to slyšeli až v okresním městě, minimálně v krámech tady jo, někdo jim to prodávat musel, od té doby klid.

20.12.2021 11:00
elisak

XXX.XXX.194.232

Quiík loni svýho prvního Silvestra moc neřešil, hodně mu vadili jen ty hodně hvízdavý, ale jen trošku nervózně pobíhal a celkem rychle se uklidnil.
Ale po Novým roce mě naštvali sousedi, bylo asi 3.1. cca 6 večer, šla jsem se psem na rychlý čůrání a sousedi začali střílet rachejtle, když jsme byli od nich asi 15m, pes měl ortézou, bylo náledí, klouzalo nám to oboum. Fakt paráda, kdyby počkali těch 5-10minut, nebo se aspoň zeptali... To že pes není v pořádku věděli. Viděli nás, byli jsme pod lampou, jen koukali jak mi pes na vodítku vyvádí a v klidu pokračovali...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 11:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takže věk? A rozbijí se takto možná spíše feny? Dyť tomu psovi je teprve 6 a není to bernie.
Vidím to poprvé a vůbec se mi to nelíbí. Ten pes je schopný se poblinkat a proskočit oknem. A víte někdo, co s tím má společného vana? Proč se psi schovají do vany? Nebo kdyby bylo otevřeno do sklepa, zdrhnou tam jako do koncového bodu, že dál už to nejde?
Jo, ten Alavis mi někdo dal, nedělá to absolutně nic.
Ono to tu na Silvestra trvá hodinu dvě, to je prostě debullní, zas tak dlouho to přetahování nedávám :-) A moc to nechápu, komu se to na vsi líbí, dyť máme srny skoro u oken, pouť vždy stopnou v osm večer... ale je tu hodně chalupářů, no...

20.12.2021 11:04
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Já třeba miluju prskavky. Ty mám strašně ráda. Ale ty rachejtle a dělbuchy, to není nic pro mě.
Co se týče ohňostrojů, které nejsou tolik hlučné, tak to opravdu tu jednu noc přejdu. Jsou horší věci. Je třeba dělat kompromisy. Navíc když o tom vím, tak si ty domácí zvířata ohlídám. Divoká zvěř je holt chudák. Ale pořád lepší jednu noc než čtyřicet.

20.12.2021 11:23
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Takze kvůli vam se maj omezovat vsichni ostatní? Sorry ale. Ne. Petardy furt jsou nahovno a ti co to delaj jsou hovada. Ale par svetylek o silvestru fakt prezijete. A zvirata jsou s tim v pohode. Sorry ale takovej hon ke vetsi nervak jak pitomej sikvestr. Pamatuju par let danky a jeleny a zajice a ovce na statku kde jsem mela kone. Petardy bouchaly celej den. Po pulnovi ohnostroje. Danci chrapali mezi stromky jeleni zahrabany nahore ve vybehu u sena a nezajem. Max kdyz to bylo jo blizko poposkocili nebo se zvedli ale tim to haslo. Zajici v boudach cpali se. Ovce si zalezli do chlivu. Kone meli co delat se zlabem. Drubez trosku kravalila ale zadna exht panika.

Takze kvůli vam se maj omezovat vsichni ostatní? ... a to jsi vyčetla kde? Píšu, že Workovi je to jedno, kočky jsou zalezlé doma. Já se o Silvestru jdu koukat před barák, protože jsme mezi dvěma vesnicema, tak vidím ohňostroje z obou. Co mi vadí, je neustálé bouchání, které začíná týden před Vánocema, celé svátky a ještě minimálně týden po Silvestru. Lidi, co mají ustrašené psy, neví co dělat. Vyjdou vyvenčit - prásk. Na prochajdu - prásk. Nakonec pes už ani nechce vytáhnout paty z domu

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 11:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Takze kvůli vam se maj omezovat vsichni ostatní? Sorry ale"

nene
samozřejmě že ne
to kvůli pár yebnutejm se mají omezovat všichni ostatní. Sorry ale.

20.12.2021 11:33
Varaxi

XXX.XXX.150.244

lesnížínka napsal(a):
Takze kvůli vam se maj omezovat vsichni ostatní? ... a to jsi vyčetla kde? Píšu, že Workovi je to jedno, kočky jsou zalezlé doma. Já se o Silvestru jdu koukat před barák, protože jsme mezi dvěma vesnicema, tak vidím ohňostroje z obou. Co mi vadí, je neustálé bouchání, které začíná týden před Vánocema, celé svátky a ještě minimálně týden po Silvestru. Lidi, co mají ustrašené psy, neví co dělat. Vyjdou vyvenčit - prásk. Na prochajdu - prásk. Nakonec pes už ani nechce vytáhnout paty z domu

Co mi vadí, je neustálé bouchání, které začíná týden před Vánocema, celé svátky a ještě minimálně týden po Silvestru. Lidi, co mají ustrašené psy, neví co dělat. Vyjdou vyvenčit - prásk. Na prochajdu - prásk. Nakonec pes už ani nechce vytáhnout paty z domu

Ale leithian tohle přece odsuzuje taky.
A že si užije jednu jedinou noc z těch 356 tím, že odpálí pár relativně tichých rachejtlí? Jako opravdu jsou horší věci. Opravdu ano.
Nedělá to takový hluk ani smrad, a když se to odpálí mezi půlnocí a čtvrt na jednu... Nejen chlebem živ je člověk.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 11:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, ještě jsem vymyslela, že když někdo práskne kolem nás, pes se lekne, tak jí říkám - to je lump, štěkej, kde je, hledej, jdeme se podívat!
A to pomáhá.
Ale stejně mě to, že by přestal pes být odolný v polovině, třetině života, nějak neuspokojuje. Něco v tom musí být.

20.12.2021 11:36
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Terven napsal(a):
Překvapivě i ve městě plaší domácí a divokou zvěř. A děsí děti a obtěžujou lidi, kteří na to nejsou zvědaví a vadí jim to.
Já to tedy neuznávám ani na Silvestra. Pokud má někdo potřebu se odvazovat a upouštět páru, tak klidně, ale ať to dělá způsobem, kterej neubližuje těm, kteří se proti tomu neumějí bránit.

Překvapivě i ve městě plaší domácí a divokou zvěř.
U nás ve městě na náměstí teda ne. Tam žádná zvěř není, je to dané vyhláškou. A divoká je na předměstí, ne vprostřed města.
A děsí děti a obtěžujou lidi, kteří na to nejsou zvědaví a vadí jim to.
To sice jo... Ale město má prostě vyhrazené prostory (právě to náměstí). Ve vesnici to máme zakázané vyjma toho Silvestra. Tak ať si to jedou práskat tam, kde je to povolené.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 11:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Tam žádná zvěř není, je to dané vyhláškou. " :-) :-) kolik je pokuta pro srnu? :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 11:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě teda ohňostroje ani petardy, světlice a pod. nikdy nebraly a nikdy jsem za ně neutratila ani korunu. Za mýho dětství to bývalo výjimečně, dnes to dělá pomalu každej druhej několikrát do roka na své vlastní zahradě. A řeknu vám, že ani pro člověka to není extra super probuzení, když ráno vstáváte v 5 do práce a o půlnoci má někdo potřebu dělat ostatním naschvály. A o ničem jiným to opravdu není.
Včera jsem náhodou musela jít s fenou přes náměstí a mazala jsem teda jak namydlenej blesk. Předevčírem to tam začalo střílet tak nečekaně, že i já poskočila a zalehlo mě v uších a pes vedle nás, kterého paní naštěstí držela na vodítku, málem dostal záchvat, jak se třepal. Znám osobně chovatelku, která fenečku ze svého odchovu učila nebát se střelby přes petardy. Fenu si nadobro zkazila a dnes už ji nemá. Ona totiž ta střelba je úplně něco jinýho než střílet petardy psovi u zadku.

20.12.2021 11:45
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Tam žádná zvěř není, je to dané vyhláškou. " :-) :-) kolik je pokuta pro srnu? :-)

Né, domácí zvěř tam není. :)
Divoká se tam běžně nezatoulá, měla by to přes dálnici a z dalších směrů to je k předměstí kilometry.

20.12.2021 11:51
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Varaxi napsal(a):
Co mi vadí, je neustálé bouchání, které začíná týden před Vánocema, celé svátky a ještě minimálně týden po Silvestru. Lidi, co mají ustrašené psy, neví co dělat. Vyjdou vyvenčit - prásk. Na prochajdu - prásk. Nakonec pes už ani nechce vytáhnout paty z domu

Ale leithian tohle přece odsuzuje taky.
A že si užije jednu jedinou noc z těch 356 tím, že odpálí pár relativně tichých rachejtlí? Jako opravdu jsou horší věci. Opravdu ano.
Nedělá to takový hluk ani smrad, a když se to odpálí mezi půlnocí a čtvrt na jednu... Nejen chlebem živ je člověk.

No a já jsem napsala, že já Silvestra nijak neprožívám a kdyby ohňostroje nebyly, tak nebudou a rozhodně si nepoletím koupit petardy, abych je měla. Pokud vím nepíšu, že se má pyrotechnika Leithian zakázat Všichni sousedé mají malé děti, kterým petardy bouchají už z večera, protože o půlnoci spí. Worka nešílí, tak mě je to jedno. Je to ho.no proti tomu, poslouchat ty děti celý rok

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 11:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Né, domácí zvěř tam není. :)
Divoká se tam běžně nezatoulá, měla by to přes dálnici a z dalších směrů to je k předměstí kilometry.

Jesli ona Megí nechtěla spíš poukázat na rozdíl mezi zvěří a zvířetem

Neregistrovaný uživatel

20.12.2021 11:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.37.53

lesnížínka napsal(a):
No a já jsem napsala, že já Silvestra nijak neprožívám a kdyby ohňostroje nebyly, tak nebudou a rozhodně si nepoletím koupit petardy, abych je měla. Pokud vím nepíšu, že se má pyrotechnika Leithian zakázat Všichni sousedé mají malé děti, kterým petardy bouchají už z večera, protože o půlnoci spí. Worka nešílí, tak mě je to jedno. Je to ho.no proti tomu, poslouchat ty děti celý rok

To moje nebylo mysleno konretne na tebe jakoze primo na tebe. Blbe sem to tam napsala a priradila. Omlouvám se.
Jsem pro aby se ty silenosti dely jen na silvestra od do. A mimo jen na povoleni obce za velmi specifickych situaci. (kdyz to nekdo oznami neni zas takovej problem to rozhlasem dat vedet po lidech) myslim ohnostroje. Nekdo jde do kina na dalsi marvelovku. Nekdo si odpali svetlici. Ani jedno neskodi nikomu kdyz dotycnej neni pablb a dela to s rozumem.

20.12.2021 12:21
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
To moje nebylo mysleno konretne na tebe jakoze primo na tebe. Blbe sem to tam napsala a priradila. Omlouvám se.
Jsem pro aby se ty silenosti dely jen na silvestra od do. A mimo jen na povoleni obce za velmi specifickych situaci. (kdyz to nekdo oznami neni zas takovej problem to rozhlasem dat vedet po lidech) myslim ohnostroje. Nekdo jde do kina na dalsi marvelovku. Nekdo si odpali svetlici. Ani jedno neskodi nikomu kdyz dotycnej neni pablb a dela to s rozumem.

Á, tak to jsem to blbě vzala, bylo mi divné, že dál píšeš, že ti to taky vadí

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 12:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jesli ona Megí nechtěla spíš poukázat na rozdíl mezi zvěří a zvířetem

Ne, mně prostě přišlo vtipné, že zvěři zakázali chodit na náves. Vyhláškou :-) promiňte, Varaxi, mě tohle ke štěstí na dnes stačí, no, co mám dělat :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 12:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, mně prostě přišlo vtipné, že zvěři zakázali chodit na náves. Vyhláškou :-) promiňte, Varaxi, mě tohle ke štěstí na dnes stačí, no, co mám dělat :-)

No právě, oni to nejspíš zakázali zvířatům, ne zvěři

20.12.2021 12:56
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, mně prostě přišlo vtipné, že zvěři zakázali chodit na náves. Vyhláškou :-) promiňte, Varaxi, mě tohle ke štěstí na dnes stačí, no, co mám dělat :-)

Jsem ráda, že šířím radost. :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 13:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

"mě tohle"

20.12.2021 13:30
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"mě tohle"

Hele, já Vás za hrubku nepověsím. :)

20.12.2021 13:40
Terven

XXX.XXX.110.191

Varaxi napsal(a):
Překvapivě i ve městě plaší domácí a divokou zvěř.
U nás ve městě na náměstí teda ne. Tam žádná zvěř není, je to dané vyhláškou. A divoká je na předměstí, ne vprostřed města.
A děsí děti a obtěžujou lidi, kteří na to nejsou zvědaví a vadí jim to.
To sice jo... Ale město má prostě vyhrazené prostory (právě to náměstí). Ve vesnici to máme zakázané vyjma toho Silvestra. Tak ať si to jedou práskat tam, kde je to povolené.

Nevím teda, jak to vypadá u vás, ale u nás když spustí ohňostroj na náměstí, tak to mám u nás doma jako z první ruky a to bydlím cca 5 km od centra. Fakt netřeba, aby to zvíře stálo přímo na náměstí.
A na okolních stromech určitě spí ptáci...kdesi jsem četla článek jisté záchranné stanice, kolik městských ptáků, probuzených a vyplašených ohňostrojem, se v panice zabije o skleněné plochy.

20.12.2021 13:49
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Jednak - na vesnici to škodí víc. Násobně víc.
A druhak - na tom náměstí to prostě je legální. U nás na obci to je zakázané. Tak když už musejí ta děcka mlátit petardama hlava nehlava, tak ať to jdou dělat někam, kde je to k tomu určené.
Jinak teda nechápu, že ty děti k petardám a další pyrotechnice mají přístup. To jim musejí koupit rodiče nebo nějaký strýček na městě, nebo nevím. U nás na vsi to koupit ani nejde, tam jsou leda ty prskavky. Děcka jsou vesměs ještě školou povinná, takže do města pravidelně nejezdí, že by jim to někdo prodal přímo. To musejí dostávat od někoho z rodiny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 14:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
už jsem se tady dokonce jednou ptala, čím může být způsobena reakce na rachejtle (či bouřku) v pokročilejším věku... Ani jedna doga nikdy žádné zvuky neřešila do tří, čtyř let. Pak se to pomalu začalo horšit... Rok za rokem. Nikdy to nevygradovalo nějakým "šokovým klepacím stavem", ale nervozita, neklid, zrychlené dýchání ano. To nevygradování může být způsobeno i krátkověkostí dog... Night překvapil - ještě na šesti letech byl zcela v klidu - ehm... Loni v létě začal lehkým neklidem řešit bouřku a Silvestr už taky prožil neklidný.

Kdysi mi tu někdo napsal, že to může být s vědomím nižší schopnosti zvládat nebezpečí ve stáří - ale nějak se mi nechce věřit, že by se čtyřletá doga cítila fyzicky stará... Naopak - všechny byly ještě v dokonalé formě, když začaly "blbnout"...

Ojedinělá rána zatím nevadí vůbec, uvidíme, jak to bude letos

Tak strach se muze vyvijet postupne - je to na stejnem principu, jako se to odnaucuje - taky postupne.
ten hluk jim zpusobuje neprijemne pocity stale - az jednoho dne ta nadoba pretece.

WildcatW

20.12.2021 15:09
WildcatW

XXX.XXX.162.124

Mě osobně štvou jen petardy a podobný hovadiny. Minulý rok to pesan vůbec neřešil, to byl ještě štěně. Teď nám vedle bytu staví nový parkoviště a děcka si tam chodí hrát, když tam nikdo není. Včera když jsme vyšli ven na prochajdu, tak tam zrovna děti byly a házely práskací kuličky. Před bytem jdeme chvíli na volno. Psisko stojí na místě a čůrá a nevěnuje tomu moc velkou pozornost. Jen co si řeknu, že asi teda dobrý, že ho nebudu volat k sobě, tak se za nima se štěkotem rozběhnul. Rok a půl starej rozblbnutej maliňák, co miluje obrany a dlouho na žádných nebyl (psincovej kašel). Chvilku jsem teda přemýšlela, že ho nechám doběhnout skoro k nim, aspoň by si to zapamatovali a navíc na to parkoviště nelezli, ale nakonec mi to nedalo, by měli ještě trauma ze psa, co je normálně mazel se všema :D
Ale jde o to, že ty hovadiny co dělají jen rámus a používají to převážně haranti už měsíc před silvestrem a měsíc po a ještě je z toho jenom bordel všude po zemi, štvou hlavně mě, nejen psiska.

20.12.2021 15:57
arosek

XXX.XXX.130.20

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nahrávky na youtube nejsou špatné. A drogy :-) Ale pro psy asi jich moc není.
Psice neřešila nic do pěti let. Najednou vadí vše, co zní jako Silvestr. Tak jsem ji naučila se běžet schovat ne 5 km ode mě, abych už ji nikdy nenašla, ale ke mně. Naštěstí to funguje. Začala jsem nahrávkou na yt a převedením na něco jiného - přetahování. Mám z toho super bolest hlavy, ale funguje to. Když ji přiměju tahat se o plyšáka, tak rve plyšáka - ale jen se mnou, sama ne - a nejde se záchvatově nikam schovat. Venku běží ke mně a já ji "schovám" a řeknu, že to udělalo auto nebo "hele, to támhle tomu pánovi něco spadlo, to znáš, to nic není".
No, jenže nechápu, proč se to objevilo teď. U takového drzého neohroženého psa. Začínám mít podezření na nějaký zdravotní problém. Jestli to je vůbec možné. Ne že je na hlavu, ale... nechápu to. Kdyby se to objevilo v půl roce, ok, ale proč teď.
A vím, že jí nikdo nic neprovedl, je pořád se mnou. Nebo jestli jsem byla z domu hodinu a mezitím nám někdo kolem chalupy házel granáty? Ale dřív to nevadilo.

Jde to.

Muj prvni pes dostal delbuch pred cumak ve veku 4 mesicu. Bouchlo mu to do oci kdyz k tomu cuchal. Ja nestihla nic, bohuzel stacila fakt vterina.

Provni tri roky jsme jeli v modu - zatazeno, radio, televize, zavreni v koupelne a pustena sprcha. Slo to prezit, ale pes si malem vyvalil bok, protoze ven proste nee. Kdyz slysel ranu, zvracel. Klidne 50x za hodinu :(

Ve 4 letech zivota postupna zvykacka pres rok (vadilo mu i prasknuti nafoukleho pytliku). Jeli jsme zvuky bourky, rock, metal, nahravky delbuchu, strelbu z poplasnaku, pistole, brokarny ... postupne, pomalu zvysovat decibely. Dalsi silvest v podobnem modu, ale bez stresu na nasi strane. Proste pohodicka v koupelne, sano, chlebicky, sanda. Pes vyrazne lepsi, ale stale ne uplne ok.

Rok pote jsme jeli dal v modu postupne privykacky a na silvestra jsme jeli mimo mesto a na pulnoc jsme sli koukat na zahradu na ohnostroj. Bouchalo to daleko od nas, pes trochu vybzik, ale zvladal byt u nohy a nepanikarit. N aradu chytrych jsme se mu smali ze je hysterka, ale z me strany to nebylo uplne uprimne ... bylo mi ho preci jen lito a on to vedel.
Az se probral soused o kterem jsme netusili ze tam je a flaknul nam delo na zahradu. Ja si malem strikla jak jsem se vydesila, pes hodil sipku z obojku a trada domu. Jenze ouha - zavreny dvere. Rozplac se o ne a stekl dolu, fakt jak z kreslenyho filmu. A ja chytla tak uprimny zachvat smichu, ze jsme si malem strikla podruhe ... no a pes urazene hodil oko ze ho jako nelituju, ze se mu jako tlemim a ze mu to za to jako nestoji ... a od te doby klid a pohoda. Vzdycky jen kouknul "Budes me litovat? Ne? Ok, setrim energii a nezdrham."

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 16:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli fenka čůrá doma chuděrka strachy, tak dejte na Silvestra plenkové kalhotky a dál záleží- s předchozím pejskem jsem byla kvůli jeho strachu o Silvestru několik hodin v koupelně s nahlas puštěným rádiem a dlachtila jsem kožich....on se bál i papiňáku a tak a nechtěl vylézt ven se vyčůrat ani...museli jsme chodit nad ránem až....
Můj současný pejsek z útulku je po 2 roky u nás zatím statečný, ale vím, že se to může změnit. Samozřejmě si doma všimne, že dělá něco za oknem rámus a svítí to, ale protože miluje balónky a aport, tak v tu nejhorší dobu házím doma balónek a on nosí a nosí a zbytek je mu fuk....venku nijak významně nereaguje. Nemá ta Vaše fenka taky ráda balónky?

20.12.2021 21:15
Terven

XXX.XXX.110.191

Varaxi napsal(a):
Jednak - na vesnici to škodí víc. Násobně víc.
A druhak - na tom náměstí to prostě je legální. U nás na obci to je zakázané. Tak když už musejí ta děcka mlátit petardama hlava nehlava, tak ať to jdou dělat někam, kde je to k tomu určené.
Jinak teda nechápu, že ty děti k petardám a další pyrotechnice mají přístup. To jim musejí koupit rodiče nebo nějaký strýček na městě, nebo nevím. U nás na vsi to koupit ani nejde, tam jsou leda ty prskavky. Děcka jsou vesměs ještě školou povinná, takže do města pravidelně nejezdí, že by jim to někdo prodal přímo. To musejí dostávat od někoho z rodiny.

Přijde mi, že to máte trochu zmatené. Jsou města a obce, které mají vyhláškou zakázáno používání zábavní pyrotechniky na svém území a pak jsou města a obce, která to zakázané zatím nemají.
V případě těch druhých to obvykle není tak, že by měla spešl místa na odpalování....prostě se to na jejich území smí. Nicméně říct, že jsou to tím pádem místa k odpalování určená, mi přijde trochu na hlavu.
Žiju ve velkoměstě, kde pyrotechnika zatím zakázána není. Žádné placy určené k odpalování tu nemáme, smí se to všude včetně ohňostrojů. Takže dle vás jsme místo k odpalování určené a hurá s dělbuchama do Plzně, tam se to může
Že to na vesnici škodí násobně víc - no, to bych se taky přela. Blbý je to všude.
Překvapivě ve městech žije taky dost divé zvěře a ptáků - v městských parcích, v lesoparcích...dost často je ta druhová rozmanitost větší než v zemědělské krajině. V případě vyplašení je na tom podstatně hůř městská zvěř - nemůže se uchýlit do volné krajiny, hrozí nárazy do skel, střety s auty...
Ve městě to obtěžuje výrazně víc lidí, zejména dětí a seniorů, obtěžuje to i víc domácích zvířat, ačkoli se to nezdá.
Na vsi je samozřejmě problém s venkovními zvířaty, ale že by to tam škodilo násobně víc, to asi ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 21:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tady ve městě mají určené místo - louka u busáku - a na zbytku území se to nesmí.
Jenže lidi to tak naštvalo, že už nemají normální Silvestr na náměstí jako minulých 20 nebo kolik milionů let, že prostě jim na tu louku každej kašle a dělá si, co chce.
Myslím, že jednou za rok se to přežije... ať se opijí a poblijí, já jim to přeji... ale po zbytek roku by mohli držet hu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 21:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, ještě jsem vymyslela, že když někdo práskne kolem nás, pes se lekne, tak jí říkám - to je lump, štěkej, kde je, hledej, jdeme se podívat!
A to pomáhá.
Ale stejně mě to, že by přestal pes být odolný v polovině, třetině života, nějak neuspokojuje. Něco v tom musí být.

Moje fena takhle vždycky reagovala, když viděla, že někdo někde hází v blízkosti rachejtle, tak byla připravena ho beze srandy sežrat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2021 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moje fena takhle vždycky reagovala, když viděla, že někdo někde hází v blízkosti rachejtle, tak byla připravena ho beze srandy sežrat.

To je dobře :-) když ale megý sežere akorát tak nějakou fenu a to už také neplatí, občas jí hrábne a chce se kamarádit, nebo když se k nám blížil nějaký divný chlap, tak na něj skočí, že ho jako sundá na zem, ale nekouše, max chytí oblečení...

Jako ale fakt ten řízený Silvestr na tom náměstí byl nejlepší. V celém městě a okolí bylo liduprázdno, všichni na náměstí, ohnistroj tak 15 minut a pak asi hodina rámus (nějaký ten koncert vždy), pár záchranek a pak už ticho. Jak tohle zrušili a zakázali ohnistroje, tak je bordel úplně všude.
Přemýšlela jsem, že bych si půjčila druhého psa, co se nebojí, ale nevím kde, a co kdyby se začal bát, když to uvidí u nás :-)

21.12.2021 06:36
Dája6

XXX.XXX.41.254

Dobrý den 😜,
žáden pes u nás neměl problém spíše se jim líbilo bouchání a světílka. Přišel poslední a začala mela, pokud to praskne poblíž je schopný vylézt i na hlavu a přitom má vedle sebe kliďase parťáka.
Dája

21.12.2021 08:00
Varaxi

XXX.XXX.150.244

V případě těch druhých to obvykle není tak, že by měla spešl místa na odpalování..
Může být. Ale tady ve městě je vyhrazené místo na tyhlety akce a veselosti, a tím je náměstí. Všude jinde je to zakázané.
Že je to na hlavu, s tím souhlasím. Ale prostě to tak je.

Takže dle vás jsme místo k odpalování určené a hurá s dělbuchama do Plzně, tam se to může
No, přijde na to.
Že je to špatně, s tím souhlasím. Ale když to někde povolené je a někde není, a někdo má tu šílenou touhu práskat petardy, no tak ať s tím jde tam, kde to povolené je.
Nicméně já nepsala, ať se petardy hážou v Plzni. Já psala, ať se nejlépe nehážou vůbec, a když to teda někdo hodit musí, ať to háže na vyhrazeném místě. Máte v Plzni vyhrazené místo? Sama píšete, že ne.

Blbý je to všude.
No to jo. Vůbec nechápu, proč je ta zábava tak moc populární. K čemu je to dobré? Co z toho kdo má?

Překvapivě ve městech žije taky dost divé zvěře a ptáků - v městských parcích, v lesoparcích...dost často je ta druhová rozmanitost větší než v zemědělské krajině.
No to sice ano, ale já mluvím o náměstí. Tam žádná divá zvěř není a ptáků naprosté minimum. A jo, je mi jich líto a tak, ale já tam žádné petardy neházím. Jen říkám, že když už někdo musí, tak ať to dělá tam, kde je to k tomu určené.
A to náměstí je vzdálené od nejbližšího parku přes kilometr.

Ve městě to obtěžuje výrazně víc lidí, zejména dětí a seniorů, obtěžuje to i víc domácích zvířat, ačkoli se to nezdá.
Lidí je mi též líto, ale mnohem méně než těch zvířat. A chov domácích zvířat je na tom náměstí zakázán.

Na vsi je samozřejmě problém s venkovními zvířaty, ale že by to tam škodilo násobně víc, to asi ne.
No, myslím, že jo, alespoň co se týče těch zvířat. Což je jen názor, můžete mít jiný.

21.12.2021 08:02
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Jako ale fakt ten řízený Silvestr na tom náměstí byl nejlepší. V celém městě a okolí bylo liduprázdno, všichni na náměstí, ohnistroj tak 15 minut a pak asi hodina rámus (nějaký ten koncert vždy), pár záchranek a pak už ticho. Jak tohle zrušili a zakázali ohnistroje, tak je bordel úplně všude.

Toto je právě to, co považuju za „fungující kompromis“, který by mohl být k ideálu nejblíže.
Což u nás teda taky není. :/

21.12.2021 08:45
rapotacka11

XXX.XXX.225.200

no tvl.
Jako náhrada za zrušené Adventní trhy se mají v Mladé Boleslavi konat
Novoroční trhy
ty vánoční zmizly

21.12.2021 09:36
Terven

XXX.XXX.110.191

No to sice ano, ale já mluvím o náměstí. Tam žádná divá zvěř není a ptáků naprosté minimum.

K tomu minimu ptáků ve městech...
https://www.birdlife.cz/ohnostroje-zabijeji-ptaky/
A novoroční ohňostroj v Praze určitě byl na místě k tomu určeném a vyplašené labutě, které narazily do trolejí, popadaly mezi diváky.
Dosah ohňostroje se fakt neomezí na náměstí, odkud se odpaluje. Je vidět a slyšet kilometry daleko, září na tmavé obloze. Jak už jsem psala, můžu z balkónu koukat na ohňostroj, kterej je minimálně 5 km daleko a mám to jako na dlani.

21.12.2021 09:55
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Terven napsal(a):
No to sice ano, ale já mluvím o náměstí. Tam žádná divá zvěř není a ptáků naprosté minimum.

K tomu minimu ptáků ve městech...
https://www.birdlife.cz/ohnostroje-zabijeji-ptaky/
A novoroční ohňostroj v Praze určitě byl na místě k tomu určeném a vyplašené labutě, které narazily do trolejí, popadaly mezi diváky.
Dosah ohňostroje se fakt neomezí na náměstí, odkud se odpaluje. Je vidět a slyšet kilometry daleko, září na tmavé obloze. Jak už jsem psala, můžu z balkónu koukat na ohňostroj, kterej je minimálně 5 km daleko a mám to jako na dlani.

Já vůbec nepíšu o ohňostroji v Praze nebo obecně ve městech, já píšu o konkrétní situaci u nás. Nikde jsem nepsala, že je minimum ptáků ve městech, psala jsem, že je minimum ptáků na jednom konkrétním náměstí.
Že to má dosah i za náměstí, je asi jasné, ale ten dopad už je omezený.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2021 09:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
no tvl.
Jako náhrada za zrušené Adventní trhy se mají v Mladé Boleslavi konat
Novoroční trhy
ty vánoční zmizly

U nás jsou trhy na náměstí celý advent, asi to nazvali jinak a prošlo to.

27.1.2022 09:17
Varaxi

XXX.XXX.150.244

S rizikem, že to tady zase rozvířím do výšin, se ptám: Zkoušeli jste někdo tiché ohňostroje? Přemýšlím, zda by to mohl být dobrý kompromis.

27.1.2022 12:04
domi.t

XXX.XXX.143.185

Varaxi napsal(a):
S rizikem, že to tady zase rozvířím do výšin, se ptám: Zkoušeli jste někdo tiché ohňostroje? Přemýšlím, zda by to mohl být dobrý kompromis.

Asi som jediná,čo nevie,čo sú to tiché ohňostroje?

27.1.2022 12:08
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

domi.t napsal(a):
Asi som jediná,čo nevie,čo sú to tiché ohňostroje?

Nejsi, netuším

27.1.2022 12:16
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Např. zde:
https://www.tarra.cz/katalog/baterie-vymetnic-kompakty/tiche-ohnostroje/

Normální ohňostroj, který ale nedělá takové rány, a tudíž by měl méně plašit zvěř.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2022 12:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tuším, že to bude více o světlech a méně o ranách, ale neznám. Římská svíce například? Ta myslím nijak nepraská, jen pufá při výstřelu a dělá světýlka.

Neregistrovaný uživatel

27.1.2022 12:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.10.227

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tuším, že to bude více o světlech a méně o ranách, ale neznám. Římská svíce například? Ta myslím nijak nepraská, jen pufá při výstřelu a dělá světýlka.

My kupovali klasicky svetelny kompakty. Nijak zvlstni randal to neni.

Přidejte reakci

Přidat smajlík