Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Teryš

5.4.2022 14:39
Teryš

XXX.XXX.150.112

Zdravím, mám fenku jezevčíka, které je 11 let. Pořídili jsme ji s rodiči, když jsem byla malá, chodila jsem s ní na cvičák pouze já, takže se z ní postupně nějak stal můj pes, protože ostatní moc neposlouchá, je dost paličatá, prostě jezevčík. Je na mě poměrně hodně závislá, chodí za mnou jak ocásek i na záchod. Jelikož nyní studuji VŠ mimo domov, bývám přes týden pryč a domů jezdím pouze o víkendech. No a poslední měsíc se u ní rozmohl takový nešvar, že když přijedu domů a vezmu si ji na klín nebo do náruče, tak mě počurá. Nejdříve to bylo pouze pár kapek, ale posledně už to byl vyloženě proud. Je jedno jestli si ji vezmu do náruče hned po příjezdu nebo za 3 hodiny, stejně to udělá. Myslela jsem, že má třeba problém s močovými cestami, tak jsem s ní byla u veterinářky, ale je zdravotně v pořádku. Tak by mě zajímalo, jestli nemáte nějaké nápady nebo tipy, co s tím? Nikomu jinému to nedělá, nikdy se ani nevyčurá doma, je zvyklá chodit na zahradu. Docela mě to obtěžuje, jelikož mi takto udělala skrvnu na bílém oblečení. No, děkuji všem, co si to dočetli.

5.4.2022 14:52
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Teryš napsal(a):
Zdravím, mám fenku jezevčíka, které je 11 let. Pořídili jsme ji s rodiči, když jsem byla malá, chodila jsem s ní na cvičák pouze já, takže se z ní postupně nějak stal můj pes, protože ostatní moc neposlouchá, je dost paličatá, prostě jezevčík. Je na mě poměrně hodně závislá, chodí za mnou jak ocásek i na záchod. Jelikož nyní studuji VŠ mimo domov, bývám přes týden pryč a domů jezdím pouze o víkendech. No a poslední měsíc se u ní rozmohl takový nešvar, že když přijedu domů a vezmu si ji na klín nebo do náruče, tak mě počurá. Nejdříve to bylo pouze pár kapek, ale posledně už to byl vyloženě proud. Je jedno jestli si ji vezmu do náruče hned po příjezdu nebo za 3 hodiny, stejně to udělá. Myslela jsem, že má třeba problém s močovými cestami, tak jsem s ní byla u veterinářky, ale je zdravotně v pořádku. Tak by mě zajímalo, jestli nemáte nějaké nápady nebo tipy, co s tím? Nikomu jinému to nedělá, nikdy se ani nevyčurá doma, je zvyklá chodit na zahradu. Docela mě to obtěžuje, jelikož mi takto udělala skrvnu na bílém oblečení. No, děkuji všem, co si to dočetli.

Ne, že by to něco řešilo, ale - udělá to jen jednou, po tu dobu kdy přijedete domů, nebo třeba i další den?
Vzhledem k tomu, že v tomhle případě se asi řešení bude hledat těžko - nebo mě takhle z první nepadá jak to řešit, tak preventivně ji vzít na klín se savou podložkou? A nebo holt na klín nebrat :-(

5.4.2022 14:53
Dasvo

XXX.XXX.101.144

Píšete, že má jedenáct let. A v tom bude hlavní příčina, podle mého názoru. Starší organismus je celkově slabší, stačí větší rozrušení (což pro ni bezpochyby Vaše návštěva je) a můžou se stávat nejrůznější nehody. Domnívám se, že s tím nic neuděláte. Buď fenku zvedat a chovat v nějakém starším a méně-cenném oblečení a počítat s možností nehody, nebo ji prostě mazlit jen na zemi.
Máte starého psa a způsobila jste mu psychický otřes. (Nijak Vás nehaním a nenapadám! Je jasné, že to prostě život přináší.) Musíte tedy počítat s následky.

Teryš

5.4.2022 15:15
Teryš

XXX.XXX.173.23

Taky trpím, že se mnou není, moc mi chybí, ale z domu se zahradu do bytu, kde by byla sama, to bych jí neudělala. Takhle má stále svůj režim a rodinné prostředí. Uvědomuji si, že 11 let je hodně, ale je opravdu ve velmi dobré kondici, chová se neustále jako střeštěné štěně, co běhá po domě sem a tam a nosí nejrůznější hračky.
Určitě ji kvůli tomu nepřestanu chovat a mazlit, jen jsem chtěla přijít na nějakou příčinu. Zda si mě například neznačkuje, aby ze mě byla cítit. Když totiž smrdím po jiném psovi, dost trucuje, ale nejsem v žádném pravidelném kontaktu s jiným psem, takže nevím. Jde totiž o to, že si běžně cvrkne, když přijde návštěva a známí, ale mě vyloženě počurává, když si ji vezmu do náruče, i když už jsem doma několik hodin a už ze mě nevyšiluje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2022 16:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teryš - to otestujete snadno. Vemte si příště to počůrané oblečení od minula. A budete hned vědět, na čem jste :-)

5.4.2022 19:05
fikovnice

XXX.XXX.69.44

Teryš napsal(a):
Taky trpím, že se mnou není, moc mi chybí, ale z domu se zahradu do bytu, kde by byla sama, to bych jí neudělala. Takhle má stále svůj režim a rodinné prostředí. Uvědomuji si, že 11 let je hodně, ale je opravdu ve velmi dobré kondici, chová se neustále jako střeštěné štěně, co běhá po domě sem a tam a nosí nejrůznější hračky.
Určitě ji kvůli tomu nepřestanu chovat a mazlit, jen jsem chtěla přijít na nějakou příčinu. Zda si mě například neznačkuje, aby ze mě byla cítit. Když totiž smrdím po jiném psovi, dost trucuje, ale nejsem v žádném pravidelném kontaktu s jiným psem, takže nevím. Jde totiž o to, že si běžně cvrkne, když přijde návštěva a známí, ale mě vyloženě počurává, když si ji vezmu do náruče, i když už jsem doma několik hodin a už ze mě nevyšiluje.

Učůrávání z radosti dělali všichni psi mého života, protože mě vidívali také jen o víkendu...

Ale ne tedy, že by vypustili celý měchýř...myslím, že "Dasvo" na to u Vás kápl - pesanda už je starší, navíc to vzetí do náruče (vnitřní orgány jsou vystaveny jinému "tlaku" - gravitace,...). Je hypotet. i možné, že se z toho rozjede inkontinence (to Vás vůbec nechci strašit). Kastrovaná asi není, že?

Teryš

5.4.2022 19:27
Teryš

XXX.XXX.132.197

Ano, je kastrovaná, adoptovali jsme ji jakožto štěně bez PP s podmínkou kastrace. Myslíte, že by kastrace mohla mít vliv? Upřímně se v tom příliš nevyznám. Každopádně studuji již druhým rokem a toto chování začlo teprve teď po Novém roce, proto jsem z toho taková rozpačitá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2022 20:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teryš napsal(a):
Ano, je kastrovaná, adoptovali jsme ji jakožto štěně bez PP s podmínkou kastrace. Myslíte, že by kastrace mohla mít vliv? Upřímně se v tom příliš nevyznám. Každopádně studuji již druhým rokem a toto chování začlo teprve teď po Novém roce, proto jsem z toho taková rozpačitá.

Ano, inkontinence po kastraci být může. Byť u malých psů není obvyklá.

5.4.2022 21:00
lupus4

XXX.XXX.205.61

inkontinence by byla i ve spánku na pelechu a ne jen při vítání milované paničky

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2022 21:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inkontinence 10 let po kastraci asi opravdu nesouvisí. Tak jí neberte do náruče a důkladně jí poňuchejte na podlaze bez zvedání. Jestli to pustí i tam (mimo koberec), tak stačí utřít.

BTW, naši pořídili jezevčíka v mých 12 letech a taky byl můj. Kdysi. Drsoň, co na všechny házel bobek, ale se mnou šlapal jak hodinky a fungoval na myšlenku. A pak že pořídit psa dítěti je paušálně špatný nápad...

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2022 21:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Proč mají lidé tendence malé psy chovat v náručí? Kor u jezevčíka, dlouhá páteř, jakpak fenku v náručí držíte? Bříškem hore a opusinkovat jako mimi? Vy jste rozpačitá, že vás fena počůrá, co asi ta fenka. Bych se s ní radši šla projít, vyblbnout na zahradu. Radostné setkání, učurnutí, proč by ne. A po více hodinách třeba vzít fenku zase ven, když je v rauši, že jste přijela, dohlédnout, že se na zahradě vyčurá.
Kdyby vás vítal pes jak hovedo, 40kg labrador, štěňátko dogy, taky byste měla potřebu ho chovat a hajcat na rukách?

6.4.2022 00:05
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč mají lidé tendence malé psy chovat v náručí? Kor u jezevčíka, dlouhá páteř, jakpak fenku v náručí držíte? Bříškem hore a opusinkovat jako mimi? Vy jste rozpačitá, že vás fena počůrá, co asi ta fenka. Bych se s ní radši šla projít, vyblbnout na zahradu. Radostné setkání, učurnutí, proč by ne. A po více hodinách třeba vzít fenku zase ven, když je v rauši, že jste přijela, dohlédnout, že se na zahradě vyčurá.
Kdyby vás vítal pes jak hovedo, 40kg labrador, štěňátko dogy, taky byste měla potřebu ho chovat a hajcat na rukách?

A co teprve, když si větší pes vezme do hlavy, že si na ten klín vleze. Dělal mi to kámoščin bígl. Měl 20 kilo cca, nikdo ho nechoval, mně ale viděl a strašně se mi rval na klín, tak jsem mu občas vyhověla a on mi pak připlácl hlavu na obličej nebo na krk a strašně spokojeně chrochtal .

Teryš mě teda ještě napadlo, že mezi tím začala potřebovat prostě na záchod a nechce se od vás hnout, aby jste jí neutkla, tak to prostě neudrží..?

6.4.2022 08:32
aluska

XXX.XXX.197.205

Moji jezevčíci se chovají moc rádi, dlouhá páteř jim fakt na chování nevadí

6.4.2022 09:14
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

Znám teda hodně psů, co se rádi chovají, a to nejen ti malí. Moje 14 kg fena by byla na klíně ideálně nonstop, ta má vyloženě radost a vecpe se tam při každé příležitosti.. No a dělá mi to i 30 kg pes , je schopnej se mi na klín narvat celej, což pro mě moc pohodlné není, tak většinou na mě leží jen předníma packama a zadní má na zemi . Mám psy, kteří prostě mají rádi ten tělesný kontakt, když si lehnu na gauč, tak mám fenu hned na nohách nebo na břiše a psa namáčklého na sobě. Často vidím malé psy, co se při vítání vyloženě sápou do náruče.

Ale jinak souhlasím, že když je takový problém, tak prostě psa nechovat, dřepnout k němu a vítat na zemi.

Teryš

6.4.2022 13:00
Teryš

XXX.XXX.167.147

Opravdu mě mrzí, jak toxickou odpověď je někdo schopný napsat. Ptala jsem se zde jako milujicí panička, která nemá ve svém okolí žádného zkušeného pejskaře. Zajímalo by mě, kde jste přečetli něco o tom, že má málo procházek a podobně. 10 let svého života, jsem s ní chodila denně do lesa, víte, bydlíme na vesnici a běžná procházka má třeba 2 hodiny s aportovaním, koupánim v rybníce, když je horko a podobně. Vlastníme koně a často chodíme na vodítku i s koněm např. 5 km. Teď je to sice jen o víkendu, ale stále mám početnou rodinu na statku, která s ní denně chodí. I když přeběhne jen pozemek a ohrady tam a zpět má mnohem více pohybu než takový pes v bytě.
Chovat se je zvyklá a beru ji velmi opatrně pod zadkem. Chová se velmi ráda, nejradši by se jen chovala. Chová ji denně každý člen rodiny, ale počurává se jen u mě.
Pokud nemáte konstruktivni odpověď, tak neodpovídejte vůbec.
Každopádně ostatním děkuji za odpovědi a zkusím to ještě nějakou dobu pozorovat, zda to není reakce na něco konrétního, pokud se to nezlepší holt se s tím smířím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2022 13:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mám za to, že tím blbnutím na zahradě nebylo myšleno, že by pes nebyl venčený dostatečně. Spíš mi to vyplynulo jako preventivní opatření, že pokud to dělá opravdu z rozrušení, radosti, tak prostě na první dobrou s ní vyběhnout ven, aby ten první šok pominul a když už se stane, aby se prostě vyčůrala venku, a netrápila se (i fena) tím, že se vyčůrala v interiéru nebo v náručí.

Ale zase píšete, že to udělá zřejmě i druhý den, co jste doma, tak asi na každé mazlení nebudete běhat na zahradu, no. Nebo do náruče po důkladném vyvenčení. My měli třeba čůrání u psice na povel, to je celkem užitečná záležitost :-)

Uvidíte, zda se to zlepší, až budete doma na nějakou delší dobu, prázdniny a tak. No a pak se to dost možná zase zhorší, až odjedete... Je možné, že se to zlepší i s teplejším počasím - teď bylo vlastně nejhnusnější období roku...

6.4.2022 21:15
fikovnice

XXX.XXX.135.66

Teryš napsal(a):
Opravdu mě mrzí, jak toxickou odpověď je někdo schopný napsat. Ptala jsem se zde jako milujicí panička, která nemá ve svém okolí žádného zkušeného pejskaře. Zajímalo by mě, kde jste přečetli něco o tom, že má málo procházek a podobně. 10 let svého života, jsem s ní chodila denně do lesa, víte, bydlíme na vesnici a běžná procházka má třeba 2 hodiny s aportovaním, koupánim v rybníce, když je horko a podobně. Vlastníme koně a často chodíme na vodítku i s koněm např. 5 km. Teď je to sice jen o víkendu, ale stále mám početnou rodinu na statku, která s ní denně chodí. I když přeběhne jen pozemek a ohrady tam a zpět má mnohem více pohybu než takový pes v bytě.
Chovat se je zvyklá a beru ji velmi opatrně pod zadkem. Chová se velmi ráda, nejradši by se jen chovala. Chová ji denně každý člen rodiny, ale počurává se jen u mě.
Pokud nemáte konstruktivni odpověď, tak neodpovídejte vůbec.
Každopádně ostatním děkuji za odpovědi a zkusím to ještě nějakou dobu pozorovat, zda to není reakce na něco konrétního, pokud se to nezlepší holt se s tím smířím.

Jejda, slečno, je vidět, že neznáte zdejší prostředí! Tady v tom vlákně tedy žádné "toxické" odpovědi nevidím, fakt že ne! To byste musela vidět jiné diskuze, kde se to mnohdy opravdu rozhádá (a občas i my zde mezi sebou, co sem chodíme dlouhé roky)!

Jak jsem to teď znovu prolítla (přiznávám, že ne úplně detailně), tak tu jsou různé rady či zkušenosti...ale fakt ne nic zlého...

7.4.2022 22:59
fawnalee

XXX.XXX.230.199

fikovnice napsal(a):
Jejda, slečno, je vidět, že neznáte zdejší prostředí! Tady v tom vlákně tedy žádné "toxické" odpovědi nevidím, fakt že ne! To byste musela vidět jiné diskuze, kde se to mnohdy opravdu rozhádá (a občas i my zde mezi sebou, co sem chodíme dlouhé roky)!

Jak jsem to teď znovu prolítla (přiznávám, že ne úplně detailně), tak tu jsou různé rady či zkušenosti...ale fakt ne nic zlého...

Zřejmě byla myšlena reakce od "plaka". Mně to taky vyznělo tak, že chovat psa v náručí by mělo být zakázáno. A jako "proč to ty lidi dělaj, jsou úplně nemožný..."
Jasně, třeba to tak nemuselo být myšleno, ale mně to tak vyznělo a zadavatelce zřejmě taky.

9.4.2022 12:00
fikovnice

XXX.XXX.135.87

fawnalee napsal(a):
Zřejmě byla myšlena reakce od "plaka". Mně to taky vyznělo tak, že chovat psa v náručí by mělo být zakázáno. A jako "proč to ty lidi dělaj, jsou úplně nemožný..."
Jasně, třeba to tak nemuselo být myšleno, ale mně to tak vyznělo a zadavatelce zřejmě taky.

Tak sice každej může ulítnout, ale zrovna "plaka" psává k věci, má zkušenosti...

Ale tak asi chápu, že jsou i "chovací" psi...byť žádný z našich cca 8 vestajů, co mi prošli životem, se tedy rád nechoval, už vůbec ne na zádech, a tedy jsme mu tento pro něj nepříjemný úkon neprováděli.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2022 23:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Teryš - to otestujete snadno. Vemte si příště to počůrané oblečení od minula. A budete hned vědět, na čem jste :-)

Taky bych to na místě zadavatelky vyzkoušela, jak píšete o tom oblečení, které už jednou počůrala, vzít si ho znovu...a jak se fenečka zachová.....možná tenhle příspěvek zapadl?

10.4.2022 11:16
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč mají lidé tendence malé psy chovat v náručí? Kor u jezevčíka, dlouhá páteř, jakpak fenku v náručí držíte? Bříškem hore a opusinkovat jako mimi? Vy jste rozpačitá, že vás fena počůrá, co asi ta fenka. Bych se s ní radši šla projít, vyblbnout na zahradu. Radostné setkání, učurnutí, proč by ne. A po více hodinách třeba vzít fenku zase ven, když je v rauši, že jste přijela, dohlédnout, že se na zahradě vyčurá.
Kdyby vás vítal pes jak hovedo, 40kg labrador, štěňátko dogy, taky byste měla potřebu ho chovat a hajcat na rukách?

Když si sednu, tak mi leze do klína a chce chovat švýcar. A co jako? Pokud to pes chce, tak jsou skvělí takový mazlicí chvilky. A každýmu je do toho prd, jestli někdo svýho psa chová, nebo ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 12:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Když si sednu, tak mi leze do klína a chce chovat švýcar. A co jako? Pokud to pes chce, tak jsou skvělí takový mazlicí chvilky. A každýmu je do toho prd, jestli někdo svýho psa chová, nebo ne.

Nějak se, od dob berberů, snažím ty telata upozornit na to, že nejsou čivavindy. Do klína to ještě jde, ale to ležení na ležící paničce ...to už mám problém udejchat.

Nějak jsem se do téhle diskuze nechtěla zapojovat, protože radu neznám. Důvod mi přijde velmi pravděpodobný a vidím to jako čůrání při velké emoci. Panička přijela po delší době a chová mě, tak to je prostě nejvíc.
Kdyby to byla inkontinence nebo nečistotnost, tak by se to dělo asi i ostatním členům rodiny.

Přidejte reakci

Přidat smajlík