Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.9.2022 12:15
miunka90

XXX.XXX.241.253

Ahoj, dnes je to týden, co mi začalo kulhat štěně 5m hovawarta (pravá přední). Klidový režim, návštěva ortopeda, dělán rentgen, bez nálezu. Na dotyk reagovalo citlivě prvních pár dní, teď už skoro vůbec. Od 3 měsíců podáván kolagen+vit. C, aptus aptoflex, krmeno N&D low grain puppy M/L. Panostitida byla vyloučena, byla jsem na konzultaci u dvou veterinářů a nikdo na nic nepřišel. Nevypadá to ani na OCD. Od pátku je štěně lepší, téměř nekulhá, ale jak blbě došlápne nebo vyskočí (je poměrně akční), tak se to vrátí. Venčím na vodítku a má klidový režim, ale skáče stále. Máte tip, co by to mohlo způsobit?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.9.2022 12:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

loket ?

19.9.2022 12:32
miunka90

XXX.XXX.241.253

Nevypadá to ani na OCD, podle citlivosti to je spíš lopatka.. Ale napadá mne natažený sval? Ale těžko říct

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.9.2022 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
Nevypadá to ani na OCD, podle citlivosti to je spíš lopatka.. Ale napadá mne natažený sval? Ale těžko říct

tak jak rikate -tezko rici.

Natazeny sval, slacha by bolela po klidu, nez by se rozchodil - myslim si

jen ten vek je typicky pro lokty - prirusta anconeus v lokti
delali jste RTG loktu v nekolika projekcich?

19.9.2022 12:58
miunka90

XXX.XXX.241.253

Dělal se jen jeden snímek (dělaný ortopedem), mně to ani nenapadlo 🤐. Ale prý vše v naprostém pořádku. Přemýšlím, že sjedu ještě jinam. Myslíte, že by se mohlo jednat o dysplazii loktu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.9.2022 13:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

no ten vek je typicky...

19.9.2022 13:25
miunka90

XXX.XXX.241.253

Taky mne to napadlo, ačkoliv v linii by nic takového být nemělo. Máme povinné jen kyčle, ale já rentgenuji vše a podle toho si vybírám i krycího psa. No, co se dá dělat.. Genetika je holt mrcha

19.9.2022 13:49
assil

XXX.XXX.206.172

miunka90 napsal(a):
Dělal se jen jeden snímek (dělaný ortopedem), mně to ani nenapadlo 🤐. Ale prý vše v naprostém pořádku. Přemýšlím, že sjedu ještě jinam. Myslíte, že by se mohlo jednat o dysplazii loktu?

Jeden snímek lokte? Proč je tedy vyloučeno OCD, které je nejvíce na přední noze v rameni?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.9.2022 14:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
Ahoj, dnes je to týden, co mi začalo kulhat štěně 5m hovawarta (pravá přední). Klidový režim, návštěva ortopeda, dělán rentgen, bez nálezu. Na dotyk reagovalo citlivě prvních pár dní, teď už skoro vůbec. Od 3 měsíců podáván kolagen+vit. C, aptus aptoflex, krmeno N&D low grain puppy M/L. Panostitida byla vyloučena, byla jsem na konzultaci u dvou veterinářů a nikdo na nic nepřišel. Nevypadá to ani na OCD. Od pátku je štěně lepší, téměř nekulhá, ale jak blbě došlápne nebo vyskočí (je poměrně akční), tak se to vrátí. Venčím na vodítku a má klidový režim, ale skáče stále. Máte tip, co by to mohlo způsobit?

Proč to nevypadá na OCD? RTG bylo?

19.9.2022 16:15
miunka90

XXX.XXX.241.253

Netuším, já čekala, že ortoped bude vědt

19.9.2022 16:15
miunka90

XXX.XXX.241.253

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč to nevypadá na OCD? RTG bylo?

Ano, píšu to v příspěvku

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.9.2022 16:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
Ano, píšu to v příspěvku

Takže dělali i RTG ramenního kloubu?

19.9.2022 16:45
miunka90

XXX.XXX.241.253

Ano, zrentgenovali celou přední končetinu. Psala jsem si o snímky, tak snad je budu brzy mít

19.9.2022 21:56
assil

XXX.XXX.121.3

miunka90 napsal(a):
Ano, zrentgenovali celou přední končetinu. Psala jsem si o snímky, tak snad je budu brzy mít

I druhou? Protože můj pes při OCD kulhal na druhou nohu a prej je to běžný.

19.9.2022 22:11
miunka90

XXX.XXX.241.253

Druhou ne, ale jsme objednaní příští týden k Duchkovi, tak snad budeme vědět víc 🙄

19.9.2022 23:02
miunka90

XXX.XXX.241.253

Ještě mne napadlo. Vy, co jste měli u psů OCD, byla noha na dotek bolestivá? V oblasti ramene

20.9.2022 08:44
assil

XXX.XXX.206.172

miunka90 napsal(a):
Ještě mne napadlo. Vy, co jste měli u psů OCD, byla noha na dotek bolestivá? V oblasti ramene

Ne, je to problém uvnitř kloubu, noze jako takový nic není.

20.9.2022 14:26
rennie111

XXX.XXX.43.190

miunka90 napsal(a):
Ahoj, dnes je to týden, co mi začalo kulhat štěně 5m hovawarta (pravá přední). Klidový režim, návštěva ortopeda, dělán rentgen, bez nálezu. Na dotyk reagovalo citlivě prvních pár dní, teď už skoro vůbec. Od 3 měsíců podáván kolagen+vit. C, aptus aptoflex, krmeno N&D low grain puppy M/L. Panostitida byla vyloučena, byla jsem na konzultaci u dvou veterinářů a nikdo na nic nepřišel. Nevypadá to ani na OCD. Od pátku je štěně lepší, téměř nekulhá, ale jak blbě došlápne nebo vyskočí (je poměrně akční), tak se to vrátí. Venčím na vodítku a má klidový režim, ale skáče stále. Máte tip, co by to mohlo způsobit?

Je to iba týždeň a píšete, že sa to lepší tak ja by som ešte bola chvíľu trpezlivá. Aj narazené, alebo natiahnuté sa chvíľu hojí..

20.9.2022 14:32
miunka90

XXX.XXX.241.253

Nevím, jak to funguje u OCD, nicméně jak je fakt zavřená, vůbec nekulhá.

23.9.2022 20:25
miunka90

XXX.XXX.241.253

Ahoj, mám ty rentgeny. Fena po skoro 2 týdnech přestala kulhat na pravou, den klid a teď začala na levou přední. Napadá mne panostitida?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2022 20:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
Ahoj, mám ty rentgeny. Fena po skoro 2 týdnech přestala kulhat na pravou, den klid a teď začala na levou přední. Napadá mne panostitida?

Já teda nejsem žádný rentgenolog, ale vidím ulomený okovec.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2022 20:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já teda nejsem žádný rentgenolog, ale vidím ulomený okovec.

jsem z toho totálně zmetěná.......
miunka píše: ortoped - rtg - "bez nálezu" (?)
a tady toto......
musela jsem si otevřít rtg lokte pastevce a vypadá to teda jinak

jinak jo, panostitida se umí stěhovat
ale ta je dobře rozpoznatelná bolestí při tlaku na středovou část kosti
a prý byla veterináři vyloučena.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2022 20:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jsem z toho totálně zmetěná.......
miunka píše: ortoped - rtg - "bez nálezu" (?)
a tady toto......
musela jsem si otevřít rtg lokte pastevce a vypadá to teda jinak

jinak jo, panostitida se umí stěhovat
ale ta je dobře rozpoznatelná bolestí při tlaku na středovou část kosti
a prý byla veterináři vyloučena.....

Já právě taky. Zmetěná. Tohle snad vidí každý. Natož vet specialista - ortoped.

24.9.2022 05:46
miunka90

XXX.XXX.241.253

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já právě taky. Zmetěná. Tohle snad vidí každý. Natož vet specialista - ortoped.

Tři veterináři mi řekli, že je snímek bez nálezu. Kde bych to tedy měla vidět? Nejsem veterinář

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2022 08:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
Tři veterináři mi řekli, že je snímek bez nálezu. Kde bych to tedy měla vidět? Nejsem veterinář

Psala jsem, že nejsem žádný rengenolog. Třeba je to běžný snímek růstové zóny. Jenom mi to přišlo divné.
Najděte si loketní kost a okovec (ulna a olecranon ulnae), ať víte, co máte vidět. Ale viz assil - neuškodil by snímek ve více projekcích.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2022 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak jo, štěně má 5 měsíců, je to růstová zóna

miunka, když stiskneš dlouhou kost uprostřed délky, bolí?

24.9.2022 12:30
fikovnice

XXX.XXX.135.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já právě taky. Zmetěná. Tohle snad vidí každý. Natož vet specialista - ortoped.

Já se ve skeletu psa nevyznám, ale ta zlomenina je jasná...
Měla jsem ulomenou kdysi hlavičku radia v lokti po pádu, vypadalo to podobně.

24.9.2022 12:31
fikovnice

XXX.XXX.135.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Psala jsem, že nejsem žádný rengenolog. Třeba je to běžný snímek růstové zóny. Jenom mi to přišlo divné.
Najděte si loketní kost a okovec (ulna a olecranon ulnae), ať víte, co máte vidět. Ale viz assil - neuškodil by snímek ve více projekcích.

Faaakt? Růstová zóna? Tak OK.
Termín okovec slyším poprvé, to se v h. medicíně vůbec nepoužívá.

24.9.2022 12:33
fikovnice

XXX.XXX.135.166

Celkem zajímavé čtení, rentgeny i právě zmiňovaná panostitida:
https://www.vfu.cz/files/1660_19_rtg-zmeny-podobne-nadorum-kosti.pdf

24.9.2022 12:37
fikovnice

XXX.XXX.135.166

miunka90 napsal(a):
Tři veterináři mi řekli, že je snímek bez nálezu. Kde bych to tedy měla vidět? Nejsem veterinář

???

24.9.2022 13:07
marushka

XXX.XXX.80.26

fikovnice napsal(a):
???

Je to 5 měsíční štěně!! Ta část loktu velmi pravděpodobně sroste, respektive měl by to posoudit ortoped, jestli je takový vývoj u 5 měsíčního štěněte normální nebo patologický.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2022 13:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Já se ve skeletu psa nevyznám, ale ta zlomenina je jasná...
Měla jsem ulomenou kdysi hlavičku radia v lokti po pádu, vypadalo to podobně.

Pes a člověk jedno jsou. Ale vy jste měla ulomenou kost v dospělosti, tam je to jasné. Tohle může být epifyzární štěrbina. Fyziologická.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2022 14:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Faaakt? Růstová zóna? Tak OK.
Termín okovec slyším poprvé, to se v h. medicíně vůbec nepoužívá.

Určitě ano. Jenom jste to pozapomněla. Okovec alias olecranon ulnae. Je na něm mj. i zářez zvaný incisura, kterým prochází nervus ulnaris. A když se šikovně praštíme do tzv. brňavky...asi všichni známe. Protože se bacíme přímo do toho nervu. Auu!

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2022 15:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nepomůžu v diagnóze, jen přidám aktuální zkušenost. Pětiměsíční štěně HW, pes, 27kg, krmený N&D low grain puppy M/L . Kulhání na pravou přední. Bolestivost při prohmatání v zápěstí a v lopatce. Dle RTG retence růstové chrupavky.

24.9.2022 19:47
fikovnice

XXX.XXX.134.21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pes a člověk jedno jsou. Ale vy jste měla ulomenou kost v dospělosti, tam je to jasné. Tohle může být epifyzární štěrbina. Fyziologická.

Jj, věřím tomu. No, mně bylo asi 18 let, ulomila se hlavička radia. V kloubu! Přesto se to dalo jen na tři týdny do gypsu, a OK.

24.9.2022 19:49
fikovnice

XXX.XXX.134.21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Určitě ano. Jenom jste to pozapomněla. Okovec alias olecranon ulnae. Je na něm mj. i zářez zvaný incisura, kterým prochází nervus ulnaris. A když se šikovně praštíme do tzv. brňavky...asi všichni známe. Protože se bacíme přímo do toho nervu. Auu!

Fakt mi okovec vůůůůbec nic neříká! My se to vše museli drtit výhradně latinsky, takže olecranon ulnae samozřejmě znám.
No a anatomka - to je už pradávno!!!

24.9.2022 22:26
assil

XXX.XXX.121.3

Chodilo to na FB, štěně má kosti úplně oddělený a srůstá postupně.
https://i.stack.imgur.com/rJE7g.jpg

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 07:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

assil napsal(a):
Chodilo to na FB, štěně má kosti úplně oddělený a srůstá postupně.
https://i.stack.imgur.com/rJE7g.jpg

To je teda hardcore!

25.9.2022 08:29
fikovnice

XXX.XXX.132.22

assil napsal(a):
Chodilo to na FB, štěně má kosti úplně oddělený a srůstá postupně.
https://i.stack.imgur.com/rJE7g.jpg

Mně zas toto připadá jinačí, než ta jako by "lomná linie" u olecranonu. Třeba se zadavatelka ještě vrátí a něco k tomu písne - co jí řekli ortopedi.

25.9.2022 08:37
miunka90

XXX.XXX.241.253

U nás na dotek nic citlivé není, bohužel 😞. Bylo asi týden po úrazu, teď v pondělí to budou dva týdny. Skoro nekulhá, ale ještě to není úplně ok. V úterý kontrola u Duchka, nechám ji zrentgenovat celou. Zlomeného tam nic nemá, prý je to u štěňat běžné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 08:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Bylo asi týden po úrazu, teď v pondělí to budou dva týdny."
aha, takže tam k něčemu došlo
tak to otvírá možnosti....

25.9.2022 08:51
fikovnice

XXX.XXX.132.22

fikovnice napsal(a):
Jj, věřím tomu. No, mně bylo asi 18 let, ulomila se hlavička radia. V kloubu! Přesto se to dalo jen na tři týdny do gypsu, a OK.

Edit: Tak úplně OK to zas není, teď po 30 letech o té zlomenině vím, když se mění počasí. Ale to tak nějak začínám vědět už o vícero kloubech...o páteři nemluvě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 09:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Edit: Tak úplně OK to zas není, teď po 30 letech o té zlomenině vím, když se mění počasí. Ale to tak nějak začínám vědět už o vícero kloubech...o páteři nemluvě.

No jo, stárneme.

25.9.2022 09:55
miunka90

XXX.XXX.241.253

Dva ortopedi nic, stejně tak jako další dva veterináři. Jednodušše řečeno:,,na snímku je vše tak, jak má být”. Jedu k Duchkovi, kde se bude uspávat a nechám zrentgenovat úplně vše. Pak uvidíme, jestli tam něco je, či nikoliv.

25.9.2022 09:57
miunka90

XXX.XXX.241.253

No, myslím si, že to byl spouštěč, ale nejsem si jistá. Nikdo mi vlastně nebyl schopen říct, co tu bolest způsobuje a proč kulhá. Ten den vylezla na židli a z poličky schodila všechny věci. Nebyla jsem doma, ale od té doby kulhá.

25.9.2022 11:23
fikovnice

XXX.XXX.132.22

miunka90 napsal(a):
Dva ortopedi nic, stejně tak jako další dva veterináři. Jednodušše řečeno:,,na snímku je vše tak, jak má být”. Jedu k Duchkovi, kde se bude uspávat a nechám zrentgenovat úplně vše. Pak uvidíme, jestli tam něco je, či nikoliv.

Zas úplně vše zrentgenovat, nevím, no...
Asi ty packy ve více projekcích...spíš myslíte...?
Kdyžtak se zeptejte na ten olecranon, celkem mě to zajímá (to, co jsem Vám tam zakroužkovala).

25.9.2022 11:26
miunka90

XXX.XXX.1.106

Jasan, optám a pak napíšu, jak to dopadlo.

25.9.2022 11:29
fikovnice

XXX.XXX.132.22

miunka90 napsal(a):
Jasan, optám a pak napíšu, jak to dopadlo.

25.9.2022 11:41
fikovnice

XXX.XXX.132.22

http://www.vetvill.cz/cs/m-116-zlomenina-v-loketnim-kloubu-u-stenete

Nejdou mi sem vložit obrázky, ale ten "ulomený" olecranon je fakt normální!

25.9.2022 13:04
miunka90

XXX.XXX.241.253

fikovnice napsal(a):
http://www.vetvill.cz/cs/m-116-zlomenina-v-loketnim-kloubu-u-stenete

Nejdou mi sem vložit obrázky, ale ten "ulomený" olecranon je fakt normální!

Ty jo! 😦😦 to je teda mazec, jen mi trochu děsí, že by si toho nevšimli dva ortopedi (z jedné kliniky!). Děkuji za info, sama jsem zvědavá, co to nakonec bude.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
Ty jo! 😦😦 to je teda mazec, jen mi trochu děsí, že by si toho nevšimli dva ortopedi (z jedné kliniky!). Děkuji za info, sama jsem zvědavá, co to nakonec bude.

My taky. Dejte určitě vědět. Velmi nás to zajímá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
Ty jo! 😦😦 to je teda mazec, jen mi trochu děsí, že by si toho nevšimli dva ortopedi (z jedné kliniky!). Děkuji za info, sama jsem zvědavá, co to nakonec bude.

My taky. Dejte určitě vědět. Velmi nás to zajímá.

25.9.2022 13:08
fikovnice

XXX.XXX.132.22

miunka90 napsal(a):
Ty jo! 😦😦 to je teda mazec, jen mi trochu děsí, že by si toho nevšimli dva ortopedi (z jedné kliniky!). Děkuji za info, sama jsem zvědavá, co to nakonec bude.

Ne ne, právě dle té publikace je to u štěňat normální...koukněte na ty RTG snímky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My taky. Dejte určitě vědět. Velmi nás to zajímá.

Dvakrát. Nejdřív mi to nechtělo příspěvek vložit, pak zase smazat. Ach jo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 13:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Ne ne, právě dle té publikace je to u štěňat normální...koukněte na ty RTG snímky.

Mně ta linie na zadavatelky snímku přijde taková klikatější a prostě jiná. Ale fakt nemám tolik nakoukáno.

25.9.2022 15:43
miunka90

XXX.XXX.241.252

Jasně, chápu. Taky nejsem ortoped ani veterinář, i když jsem praxi na veterině chvíli měla. Nicméně jsem byla zvědavá (a jsem stále), takže se určitě podělím se zkušeností. Jedeme v úterý. Panu Duchkovi věřím.

25.9.2022 20:21
miunka90

XXX.XXX.241.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nepomůžu v diagnóze, jen přidám aktuální zkušenost. Pětiměsíční štěně HW, pes, 27kg, krmený N&D low grain puppy M/L . Kulhání na pravou přední. Bolestivost při prohmatání v zápěstí a v lopatce. Dle RTG retence růstové chrupavky.

No ty jo 😦. To se projevuje jak?

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.9.2022 11:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka90 napsal(a):
No ty jo 😦. To se projevuje jak?

Zvnějšku vytáčením tlapy.

Štěně začalo minulé úterý kulhat. Citlivé bylo v zápěstí, ale i v obou lopatkách. Na veterině doporučili klidový režim, s rtg. počkat, vzít krev k vyloučení boreliózy. Ve středu to vypadalo, že ho bolí každý pohyb. Znovu veterina, narkóza, rentgen. Na rentgenu zjištěna retence růstové chrupavky. Doporučen klidový režim, nízkoenergetické krmivo. Za tři týdny opět rentgen, jestli
bude muset na operaci.
V odkazu, který sem do vlákna dávala Fíkovnice, je to dobře popsané po odborné stránce.

Od neděle je zase OK, žádné kulhání, žádná citlivost, žádná únava.
Takže je možné, že spouštěčem kulhání bylo něco jiného.

27.9.2022 15:23
miunka90

XXX.XXX.241.252

Ahoj, podle snímku to vypadá bohužel na OCD. Příští týden se udělá další rtg a rovnou se to odoperuje.

27.9.2022 15:41
fikovnice

XXX.XXX.134.233

miunka90 napsal(a):
Ahoj, podle snímku to vypadá bohužel na OCD. Příští týden se udělá další rtg a rovnou se to odoperuje.

Tak držím pěsti!

27.9.2022 16:14
miunka90

XXX.XXX.241.252

Děkuju, jsem z toho trochu nešťastná. Stačilo se mu podívat na snímky, které mi dělal minulý týden jiný ortoped. Nechápu, jak to 4 veterináři nemohli vidět..

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.9.2022 17:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

miunka a ukázal ti na snímku TO ono ocd? Kde to je vidět?

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.9.2022 17:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

takže rameno...
se asi všichni dívali na loket
nebo Duchek vidí něco, co není

maglajz toto
jen dokladuje, že ne každý odborník umí ty obrázky odborně číst

27.9.2022 17:53
miunka90

XXX.XXX.241.252

Jojo, přitom ten ortoped z Kladna mluvil i OCD na rameni, jsem fakt blázen už. Manželovi zase nesedí, že 4 veterináři nic a jeden vidí OCD 😀

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.9.2022 17:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

upřímně jsem zvědavá na další vývoj
miunka, prosím, dále referuj.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.9.2022 18:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bohuzel, tak to byva...
Pro Duchka mluvi to, ze stene ma potize a ze bude delat dalsi snimky pro potvrzeni

27.9.2022 18:05
marushka

XXX.XXX.80.29

Popravdě řečeno, já jsem si to na OCD myslela, ale jsem laik a fakt si netroufám házet diagnózy na anonymním veřejném fóru, ještě když jste psala, že 4 veterináři nic neviděli. Držím palce, ať to dobře dopadne 🤞 Pro uklidnění: znám dost psů s odoperovanym OCD a všichni se vrátili do aktivního, někteří dokonce do vrcholově sportovního života.

Jen si furt říkám, čím to vzniká.. jasně, genetika, ale u našeho "plemene" se to táhne napříč liniemi..

27.9.2022 18:45
fikovnice

XXX.XXX.134.233

miunka90 napsal(a):
Jojo, přitom ten ortoped z Kladna mluvil i OCD na rameni, jsem fakt blázen už. Manželovi zase nesedí, že 4 veterináři nic a jeden vidí OCD 😀

"Miunko", a ptala jste se na to, nač jsme se zde dívali my? Jak jsem Vám to zakroužkovala...?

Pak jsem teda vygooglila RTG snímky štěňat a ta "lomná linie" (v reálu asi růstová štěrbina) u olecranonu tam byla také...ale i tak by mě zajímalo, zda jste se na toto konkrétně ptala a co Vám event. bylo řečeno.

27.9.2022 20:46
miunka90

XXX.XXX.241.252

fikovnice napsal(a):
"Miunko", a ptala jste se na to, nač jsme se zde dívali my? Jak jsem Vám to zakroužkovala...?

Pak jsem teda vygooglila RTG snímky štěňat a ta "lomná linie" (v reálu asi růstová štěrbina) u olecranonu tam byla také...ale i tak by mě zajímalo, zda jste se na toto konkrétně ptala a co Vám event. bylo řečeno.

Fikovnice přiznám se, že jsem na to v tom šoku úplně zapomněla, nicméně na to budu myslet a zeptám se příští týden. Slibuji! :-)

27.9.2022 20:48
miunka90

XXX.XXX.241.252

Příští týden jde pod narkózu, znovu se udělají rentgeny a podle toho se bude rovnou operovat a řešit co dál. Chtěli jsme zkusit chov, ale co se dá dělat, hlavně, že bude bez obtíží ..

27.9.2022 20:57
assil

XXX.XXX.121.3

miunka90 napsal(a):
Jojo, přitom ten ortoped z Kladna mluvil i OCD na rameni, jsem fakt blázen už. Manželovi zase nesedí, že 4 veterináři nic a jeden vidí OCD 😀

Je to sice už 20 let, ale u nás to bylo stejný, 3 veterináři nic a až čtvrtý zjistil OCD a po operaci pes úplně OK.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.9.2022 22:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

"3 veterináři nic a až čtvrtý zjistil OCD "

Pred cca 3-mi lety jsem resila sve stene - u Musila.
Mel nejake problemy s vstavanim, nekulhal, ale mela jsem "blby pocit"- proto jsem tam jela.
A tam to teda probihalo trosku jinak -celkove vysetreni vcetne predvedeni psa v pohybu, shlednuti videa v telefonu s problemem, nekolik RTG projekci, nekolik konzultaci mezi sebou - nez mi rekli, ze tam neni nic - ale k operaci.
Opravdu nebylo, cas uz to prokazal...

Kdyz vidim, ze pes kulha a podle vetu mu "nic neni" - asi by mi vzdycky zacala blikat varovna kontrolka v hlave -a hledala bych dal vysvetleni kulhani

28.9.2022 09:08
miunka90

XXX.XXX.241.252

Já jsem to tak trochu tušila, protože i kdyby si něco udělala, takhle dlouho by asi nekulhala. A jsem bohužel realista.. Proto jsem jela ke specialistum.

28.9.2022 09:15
fikovnice

XXX.XXX.134.233

miunka90 napsal(a):
Fikovnice přiznám se, že jsem na to v tom šoku úplně zapomněla, nicméně na to budu myslet a zeptám se příští týden. Slibuji! :-)


Budu držet pěsti! Na tu operaci. Když se zeptáte, super, když ne, nic se neděje...

28.9.2022 09:58
miunka90

XXX.XXX.241.252

fikovnice napsal(a):

Budu držet pěsti! Na tu operaci. Když se zeptáte, super, když ne, nic se neděje...

Taky mi to zajímá, takže určitě vysonduju 😀

29.9.2022 15:50
assil

XXX.XXX.121.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"3 veterináři nic a až čtvrtý zjistil OCD "

Pred cca 3-mi lety jsem resila sve stene - u Musila.
Mel nejake problemy s vstavanim, nekulhal, ale mela jsem "blby pocit"- proto jsem tam jela.
A tam to teda probihalo trosku jinak -celkove vysetreni vcetne predvedeni psa v pohybu, shlednuti videa v telefonu s problemem, nekolik RTG projekci, nekolik konzultaci mezi sebou - nez mi rekli, ze tam neni nic - ale k operaci.
Opravdu nebylo, cas uz to prokazal...

Kdyz vidim, ze pes kulha a podle vetu mu "nic neni" - asi by mi vzdycky zacala blikat varovna kontrolka v hlave -a hledala bych dal vysvetleni kulhani

Jo, ten čtvrtý byl Musil, předtím jsme byli i v Praze u tenkrát vyhlášeného ortopeda + jinde, všichni mi tvrdili, že buď je to panostitida a nebo že psovi nic není neb momentálně nekulhá a já jsem hysterická panička a perly typu vemte ho na 20 km ke kolu, špice! a uvidíte. A to se taky dělali rtg. Jako při OCD pes jaksi nekulhá furt a námaha na to nemá vliv a Musil jen kouknul na psa v pohybu a věděl.
Jen doufám, že dneska už je o OCD mezi veterináři větší povědomí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.9.2022 17:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jako při OCD pes jaksi nekulhá furt

jj. ale na tohle uz dneska fakt funguji telefony.
je potreba to natocit

29.9.2022 20:47
miunka90

XXX.XXX.241.252

assil napsal(a):
Jo, ten čtvrtý byl Musil, předtím jsme byli i v Praze u tenkrát vyhlášeného ortopeda + jinde, všichni mi tvrdili, že buď je to panostitida a nebo že psovi nic není neb momentálně nekulhá a já jsem hysterická panička a perly typu vemte ho na 20 km ke kolu, špice! a uvidíte. A to se taky dělali rtg. Jako při OCD pes jaksi nekulhá furt a námaha na to nemá vliv a Musil jen kouknul na psa v pohybu a věděl.
Jen doufám, že dneska už je o OCD mezi veterináři větší povědomí.

Mě to bylo jasné už z toho rentgenu. Něco jsem si o OCD četla a když jsem viděla ten ramenní kloub, tak mi to bylo jasné. Veterináři mne ale uklidnili, že to OCD není a já měla alespoň chvíli malou naději. Teď bohužel. Jsem ráda, že se toto téma víc otevírá, i když nám to dveře do chovu zavřelo, škoda. Naše malá kulhá pořád, někdy více, někdy méně, nekulhala asi dva dny, nebo mi to přišlo, netuším. Snažím se ji moc nesledovat, je to frustrující. Mám strach z operace, ze všeho.. Na druhou stranu si říkám, že bude lépe, protože každý pes si zaslouží žít plnohodnotně. Omlouvám se za splín, jsem z toho trochu smutná..

29.9.2022 20:49
miunka90

XXX.XXX.241.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako při OCD pes jaksi nekulhá furt

jj. ale na tohle uz dneska fakt funguji telefony.
je potreba to natocit

Naštěstí :-). Velká výhoda dnešní doby.

29.9.2022 20:51
miunka90

XXX.XXX.241.252

assil napsal(a):
Jo, ten čtvrtý byl Musil, předtím jsme byli i v Praze u tenkrát vyhlášeného ortopeda + jinde, všichni mi tvrdili, že buď je to panostitida a nebo že psovi nic není neb momentálně nekulhá a já jsem hysterická panička a perly typu vemte ho na 20 km ke kolu, špice! a uvidíte. A to se taky dělali rtg. Jako při OCD pes jaksi nekulhá furt a námaha na to nemá vliv a Musil jen kouknul na psa v pohybu a věděl.
Jen doufám, že dneska už je o OCD mezi veterináři větší povědomí.

Mimochodem, námaha nemá vliv? Mne přijde, že je po klidovém režimu úplně v pohodě, pak dostane trochu záhul a začne kulhat výrazněji. Asi to bude indy vindy 😅

29.9.2022 22:01
assil

XXX.XXX.121.3

miunka90 napsal(a):
Mimochodem, námaha nemá vliv? Mne přijde, že je po klidovém režimu úplně v pohodě, pak dostane trochu záhul a začne kulhat výrazněji. Asi to bude indy vindy 😅

U nás neměla a taky mi to tak bylo řečeno, to kulhání bylo fakt úplně random. A ani to kulhání nebylo nijak velký, spíš takový pokulhávání.

29.9.2022 22:02
assil

XXX.XXX.121.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako při OCD pes jaksi nekulhá furt

jj. ale na tohle uz dneska fakt funguji telefony.
je potreba to natocit

Jj, jenže tenkrát člověk dojel se psem na veterinu a pes nic a mohl to tak akorát popisovat stylem ale doma kulhal a kulhá často, děsný to bylo.

30.9.2022 10:49
fikovnice

XXX.XXX.139.21

miunka90 napsal(a):
Mě to bylo jasné už z toho rentgenu. Něco jsem si o OCD četla a když jsem viděla ten ramenní kloub, tak mi to bylo jasné. Veterináři mne ale uklidnili, že to OCD není a já měla alespoň chvíli malou naději. Teď bohužel. Jsem ráda, že se toto téma víc otevírá, i když nám to dveře do chovu zavřelo, škoda. Naše malá kulhá pořád, někdy více, někdy méně, nekulhala asi dva dny, nebo mi to přišlo, netuším. Snažím se ji moc nesledovat, je to frustrující. Mám strach z operace, ze všeho.. Na druhou stranu si říkám, že bude lépe, protože každý pes si zaslouží žít plnohodnotně. Omlouvám se za splín, jsem z toho trochu smutná..

To bude dobré...
Budeme Vám zde držet tlapajzny, v mém případě je to 14 tlapajzen!

30.9.2022 13:32
miunka90

XXX.XXX.241.252

Moc moc děkuju

5.10.2022 22:27
miunka90

XXX.XXX.241.252

Ahoj, tak to máme za sebou. Operace pravé nohy dopadla dobře, pan doktor byl moc milý a vše mi ukázal a vysvětlil na rtg snímcích.

Fikovnice, myslela jsem na Tebe a zeptala se na tu “čáru”. Opravdu se jedná “růstovou čáru” ve všech rádoby “zlomených” bodech na snímku.

Také jsem se pídila, jak toto onemocnění vzniká. Pan doktor mi řekl, že genetika je to nejmenší, co by za to mohlo, že je to vývojové onemocnění velkých plemen a táhne se to napříč všemi liniemi. Chov by neměl být problém, nicméně na triko si toto brát nechci, jde mi v prvé řadě o blaho štěněte. Co si o tom myslíte Vy?

Bylo to pro mne psychicky náročné a už bych to nechtěla zažít. Hřeje mi jen pocit, že bude moci i nadále skotačit a užívat si života, jako předtím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.10.2022 08:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dedicna dispozice tam je take. Ne, neni to 100%, ale je to tam.

Bylo to pro mne psychicky náročné a už bych to nechtěla zažít

tohle by melo byt to hlavni, pri vasem dalsim rozhodovani.

6.10.2022 08:20
janaa

XXX.XXX.174.242

Pokud nakryjete zvířata čistý na OCD, dysplazie, a narodí se štěně s problémem,je to prostě smůla,protože vyhnout se tomu nedá, ale rizika se dají eliminovat a vy jste udělala všechno. Pokud nakryjete zvíře zoperované na OCD, zvyšujete výrazně praděpodobnost, že se narodí štěnda se stejným problémem (nebo taky až vnoučata), takže vědomě vystavujete budoucí majitele a psy trápení, jako jste měli vy. To asi nechcete,ne? Chovat se má na zdravých zvířatech
Ať je rekonvalescence co nejrychlejší a pesa v pořádku

6.10.2022 09:23
assil

XXX.XXX.121.3

miunka90 napsal(a):
Ahoj, tak to máme za sebou. Operace pravé nohy dopadla dobře, pan doktor byl moc milý a vše mi ukázal a vysvětlil na rtg snímcích.

Fikovnice, myslela jsem na Tebe a zeptala se na tu “čáru”. Opravdu se jedná “růstovou čáru” ve všech rádoby “zlomených” bodech na snímku.

Také jsem se pídila, jak toto onemocnění vzniká. Pan doktor mi řekl, že genetika je to nejmenší, co by za to mohlo, že je to vývojové onemocnění velkých plemen a táhne se to napříč všemi liniemi. Chov by neměl být problém, nicméně na triko si toto brát nechci, jde mi v prvé řadě o blaho štěněte. Co si o tom myslíte Vy?

Bylo to pro mne psychicky náročné a už bych to nechtěla zažít. Hřeje mi jen pocit, že bude moci i nadále skotačit a užívat si života, jako předtím.

No ono to není je u velkých plemen, je to dost například i u border.
Do chovu bych to nepustila.

6.10.2022 09:42
miunka90

XXX.XXX.241.252

Děkuji za reakce, chov v plánu fakt není. Stejně jsou to jen starosti. Pro mě je důležitý, že ji to v další fázi nebude výrazně ovlivňovat a bude žít plnohodnotný život, překvapil mi jen názor doktora.

6.10.2022 10:27
marushka

XXX.XXX.80.29

U našeho "plemene" je OCD dost časté a právě mě překvapilo že se to táhne hodně napříč liniemi a úplně jsem nenašla nějakou genetickou souvislost (samozřejmě ale obecně jsou příslušníci jednoho plemen více či méně příbuzní, jinak by se nejednalo o stejné plemeno). I po mém psovi se OCD objevilo (po třech měsících od operace běhá v zápřahu), tak jsem se po tom právě docela pidila. Dokonce znám případ, kdy nakryli fenu s odoperovanym OCD (sváděli to na úraz) a kupodivu štěňata zdravá 🤷‍♀️ (další generace asi ještě nejsou).

Každopádně nějaká genetická souvislost tam určitě bude, ale asi to není jediná příčina vzniku OCD. Určitě bude mít souvislost i např. výživa, pohyb, možná i ten úraz.

Osobně bych na feně s odoperovanym OCD pro klid duše nekryla, což ale ani zadavatelka nemá v plánu. Každopádně jsem ráda, že zde sdílela názor ortopeda, pro mě jako chovatele je to fakt zajímavé. Držím palce, ať je cubina, co nejdříve v pohodě 😊

6.10.2022 10:40
assil

XXX.XXX.121.3

marushka napsal(a):
U našeho "plemene" je OCD dost časté a právě mě překvapilo že se to táhne hodně napříč liniemi a úplně jsem nenašla nějakou genetickou souvislost (samozřejmě ale obecně jsou příslušníci jednoho plemen více či méně příbuzní, jinak by se nejednalo o stejné plemeno). I po mém psovi se OCD objevilo (po třech měsících od operace běhá v zápřahu), tak jsem se po tom právě docela pidila. Dokonce znám případ, kdy nakryli fenu s odoperovanym OCD (sváděli to na úraz) a kupodivu štěňata zdravá 🤷‍♀️ (další generace asi ještě nejsou).

Každopádně nějaká genetická souvislost tam určitě bude, ale asi to není jediná příčina vzniku OCD. Určitě bude mít souvislost i např. výživa, pohyb, možná i ten úraz.

Osobně bych na feně s odoperovanym OCD pro klid duše nekryla, což ale ani zadavatelka nemá v plánu. Každopádně jsem ráda, že zde sdílela názor ortopeda, pro mě jako chovatele je to fakt zajímavé. Držím palce, ať je cubina, co nejdříve v pohodě 😊

No mě bylo tenkrát řečeno, že OCD může jak geneticky, tak získaně, mě pes kulhal od 3 měsíců a to prej byla jasně genetika.

6.10.2022 10:45
assil

XXX.XXX.121.3

Jinak když člověk hledá obecně, tak najde různý články a studie.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3976886/

Přidejte reakci

Přidat smajlík