Operace pupeční kýly - selhání ledvin, odmítání potravy

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
7.10.2022 12:00
kralickova

XXX.XXX.189.81

Hledám kohokoliv, kdo by měl nějakou zkušenost podobnou naší situaci, jsem již opravdu zoufalá...

Štěně obřího plemene 9 měsíců (papírové...), operace pupeční kýly (velikost vlašského ořechu), která byla od narození. Inhalační anestezie, operace bez komplikací proběhla před 11 dny.

Jenže:
1. večer po operaci se pes s chutí nažral, od druhého dne ale chuť na žrádlo mizela a již 3. den jsem zkoušela krmit čímkoliv, co byl ochoten žrát, jedl minimálně a jen máloco.

2. po operaci 3. a 4. den ráno vždy 1x vyzvrátil to, co snědl (tvrdý rohlík, piškoty), proto veterina (předtím jen telefonická konzultace, ať ještě vyčkáme). Na veterině tedy 4. den od operace dostal atb injekčně a léky na zklidnění žaludku a proti zvracení, též probiotika.

3. efekt výše napsaného nula, zvracel i v neděli ráno, co sežral, stále absolutní nechuť, takže jsem již krmila velkou stříkačkou krupicovou kaši a rozmixovanou kuřecí "polévku" (kuřecí prsa, těstoviny, vývar). Zhubnul od operace 5 kg (cca 10 % své váhy).

4. v pondělí tedy znovu veterina, tam udělali krev a zjistili akutní selhání ledvin, okamžitě kapačka. Na noc domů a úterý, středa, čtvrtek každý den kapačka 8.00-18.00. Pes velmi ožil, ale stále odmítal cokoliv sám sežrat, takže stále krmení násilím kašovitou stravou po lžících do tlamy. Ve středu kontrolní krev, která ukázala kreatin již kleslý na horní hranici normy a močovina též poklesla, byť ještě nad normou.

5. čtvrtek večer byl při převzetí na veterině výrazně "smutný" a došlo (asi...?) k prosakování kapačky do svalů, protože kapalo ven - pod nohou byla mokrá podložka a začal mít snahu lízat si nad kapačkou nohu. K autu nechtěl ani dojít, působil bolestivě a velmi unaveně. Doma jsem odstranila obvaz po vyndání kanyly a v té chvíli jsem zjistila velký otok nad místem kanyly, asi důsledek prosaku do svalů místo žíly. Na veterině "samozřejmě" už zavřeno a na telefonu nejsou. Volala jsem na jinou, kde mi řekli, že je-li zlepšení krve pro ledviny, pak toto je "jen" prosak a vstřebá se to. Celou noc jsem mu to ledovala, otok rychle ustoupil, ale absolutní únava, apatie a jednoznačná bolestivost při každém kroku zůstaly.

6. dnes ráno opět směr veterina na plánovanou kapačku a tam už jsem tlačila na doktorku, co a proč hergot že to má být. Zatím ale nevím nic :-( žádala jsem odběr krve a biochemku, ale ještě nikdo nevolal, co našli. Pes 11 dní po rutinní operaci, 5. den intenzivní léčby a je mu zase (bojím se to vyslovit...) na umření :-(


Prosím POMOC, fakt jsem už zoufalá, že vše vyšlo již na 20000,- je asi poslední problém, ale pes stále absolutně odmítá cokoliv žrát (šunku, sýr, krupicovou kaši, pribiňáček, syrové či vařené maso, konzervu, granule,...), ale hlavně mu je zase výrazně hůř!!! Jsem rozhodnutá, že nedají-li mi dnes na veterině odpověď, proč se zhoršil, pak zkusím ještě stihnout jinou kliniku, ale je pátek, jiná veterina bude znát průběh všeho jen z mého popisu a zpráv a hlavně už mám jen ty nejčernější myšlenky...

Budu vděčná za jakoukoliv podobnou zkušenost!!!

7.10.2022 12:18
fikovnice

XXX.XXX.134.146

Jeďte na jinou veterinu!

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 13:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

kralickova napsal(a):
Hledám kohokoliv, kdo by měl nějakou zkušenost podobnou naší situaci, jsem již opravdu zoufalá...

Štěně obřího plemene 9 měsíců (papírové...), operace pupeční kýly (velikost vlašského ořechu), která byla od narození. Inhalační anestezie, operace bez komplikací proběhla před 11 dny.

Jenže:
1. večer po operaci se pes s chutí nažral, od druhého dne ale chuť na žrádlo mizela a již 3. den jsem zkoušela krmit čímkoliv, co byl ochoten žrát, jedl minimálně a jen máloco.

2. po operaci 3. a 4. den ráno vždy 1x vyzvrátil to, co snědl (tvrdý rohlík, piškoty), proto veterina (předtím jen telefonická konzultace, ať ještě vyčkáme). Na veterině tedy 4. den od operace dostal atb injekčně a léky na zklidnění žaludku a proti zvracení, též probiotika.

3. efekt výše napsaného nula, zvracel i v neděli ráno, co sežral, stále absolutní nechuť, takže jsem již krmila velkou stříkačkou krupicovou kaši a rozmixovanou kuřecí "polévku" (kuřecí prsa, těstoviny, vývar). Zhubnul od operace 5 kg (cca 10 % své váhy).

4. v pondělí tedy znovu veterina, tam udělali krev a zjistili akutní selhání ledvin, okamžitě kapačka. Na noc domů a úterý, středa, čtvrtek každý den kapačka 8.00-18.00. Pes velmi ožil, ale stále odmítal cokoliv sám sežrat, takže stále krmení násilím kašovitou stravou po lžících do tlamy. Ve středu kontrolní krev, která ukázala kreatin již kleslý na horní hranici normy a močovina též poklesla, byť ještě nad normou.

5. čtvrtek večer byl při převzetí na veterině výrazně "smutný" a došlo (asi...?) k prosakování kapačky do svalů, protože kapalo ven - pod nohou byla mokrá podložka a začal mít snahu lízat si nad kapačkou nohu. K autu nechtěl ani dojít, působil bolestivě a velmi unaveně. Doma jsem odstranila obvaz po vyndání kanyly a v té chvíli jsem zjistila velký otok nad místem kanyly, asi důsledek prosaku do svalů místo žíly. Na veterině "samozřejmě" už zavřeno a na telefonu nejsou. Volala jsem na jinou, kde mi řekli, že je-li zlepšení krve pro ledviny, pak toto je "jen" prosak a vstřebá se to. Celou noc jsem mu to ledovala, otok rychle ustoupil, ale absolutní únava, apatie a jednoznačná bolestivost při každém kroku zůstaly.

6. dnes ráno opět směr veterina na plánovanou kapačku a tam už jsem tlačila na doktorku, co a proč hergot že to má být. Zatím ale nevím nic :-( žádala jsem odběr krve a biochemku, ale ještě nikdo nevolal, co našli. Pes 11 dní po rutinní operaci, 5. den intenzivní léčby a je mu zase (bojím se to vyslovit...) na umření :-(


Prosím POMOC, fakt jsem už zoufalá, že vše vyšlo již na 20000,- je asi poslední problém, ale pes stále absolutně odmítá cokoliv žrát (šunku, sýr, krupicovou kaši, pribiňáček, syrové či vařené maso, konzervu, granule,...), ale hlavně mu je zase výrazně hůř!!! Jsem rozhodnutá, že nedají-li mi dnes na veterině odpověď, proč se zhoršil, pak zkusím ještě stihnout jinou kliniku, ale je pátek, jiná veterina bude znát průběh všeho jen z mého popisu a zpráv a hlavně už mám jen ty nejčernější myšlenky...

Budu vděčná za jakoukoliv podobnou zkušenost!!!

Taky to vidím na jiného veterináře. Zrovna předevčírem jsme se bavili s praktikující kolegyní, jak bohužel poklesla úroveň studia na VŠV v Brně.

7.10.2022 16:47
fikovnice

XXX.XXX.133.55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky to vidím na jiného veterináře. Zrovna předevčírem jsme se bavili s praktikující kolegyní, jak bohužel poklesla úroveň studia na VŠV v Brně.

No, s VFU já nikdy spokojená nebyla. Ale jsem asi ovlivněná tím, že nám tam de fakto zabili minulého Fločka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 17:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No, s VFU já nikdy spokojená nebyla. Ale jsem asi ovlivněná tím, že nám tam de fakto zabili minulého Fločka.

Na druhou stranu znám absolventy, kterým do ruky svá zvířata svěřím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 18:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kromě rady na změnu kliniky nemám nic, jen držím palce, ať pes akutní selhání ledvin zvládne! Musí to být hrozné, kvůli takové "blbosti" jako je kýla teď bojovat o život psího dorostence.
Pro zajímavost, dělal se před kucháním kýly rozbor krve, jestli je vše v pořádku?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 18:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kromě rady na změnu kliniky nemám nic, jen držím palce, ať pes akutní selhání ledvin zvládne! Musí to být hrozné, kvůli takové "blbosti" jako je kýla teď bojovat o život psího dorostence.
Pro zajímavost, dělal se před kucháním kýly rozbor krve, jestli je vše v pořádku?

Otázka, jestli by to k něčemu bylo. U takhle mladého psa je selhání ledvin velmi neobvyklé. Neboli dříve nebo později by k němu stejně došlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 18:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Otázka, jestli by to k něčemu bylo. U takhle mladého psa je selhání ledvin velmi neobvyklé. Neboli dříve nebo později by k němu stejně došlo.

No tak kdyby se na něco přišlo, pejsek by se neoperoval, malá kýla by se nechala být, s tou lze žít. Člověk by věděl, že pes má nález na ledvinách a podle toho se zařídil s dietou, podpůrnou léčbou, aktivitami. Ptala jsem se proto, že u nás na klinice se před každou narkózou právě krevní rozbor vyžaduje, bez toho se do psa prostě neřeže.
Akutní selhání u tak mladého psa mi také přijde hodně zvláštní, proto držím palce, mladý organismus se z toho může oklepat a fungovat dalších řadu let.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 19:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Me napada jen jedna vec - byl dostatecne zavodneny, kdyz ty prvni dny nezral? Nemohl se "ucpat" brzkym nazranim po operaci?

Moc drzim palce, at to zvladnete!

7.10.2022 19:50
dadu

XXX.XXX.33.64

Vyžádala bych si veškeré zprávy o léčbě a fofrovala bych na jinou veterinu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 21:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No tak kdyby se na něco přišlo, pejsek by se neoperoval, malá kýla by se nechala být, s tou lze žít. Člověk by věděl, že pes má nález na ledvinách a podle toho se zařídil s dietou, podpůrnou léčbou, aktivitami. Ptala jsem se proto, že u nás na klinice se před každou narkózou právě krevní rozbor vyžaduje, bez toho se do psa prostě neřeže.
Akutní selhání u tak mladého psa mi také přijde hodně zvláštní, proto držím palce, mladý organismus se z toho může oklepat a fungovat dalších řadu let.

Souhlasím. Ale pokud selžou ledviny u 9měsíčního štěněte, je prostě něco špatně od začátku. Můj názor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 21:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Souhlasím. Ale pokud selžou ledviny u 9měsíčního štěněte, je prostě něco špatně od začátku. Můj názor.

Jo, něco je špatně. Třeba se ozve zadavatelka, jak to dopadlo, co je to za plemeno. A něco špatně od začátku? Tím myslíte nějakou vrozenou vadu nebo reakci na inhalačku, léky? Nebo zpackanou operaci a střevo nějak skříplé? Pokud vím, tak z akutního selhání ledvin se pes může uzdravit i bez následků.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2022 21:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, něco je špatně. Třeba se ozve zadavatelka, jak to dopadlo, co je to za plemeno. A něco špatně od začátku? Tím myslíte nějakou vrozenou vadu nebo reakci na inhalačku, léky? Nebo zpackanou operaci a střevo nějak skříplé? Pokud vím, tak z akutního selhání ledvin se pes může uzdravit i bez následků.

Jako první mě napadla neadekvátní reakce na narkózu, prostě individuální citlivost. Ale klidně to mohla být i vrozená porucha ledvin.

Ano, z akutního selhání ledvin se dá uzdravit. Stejně jako z hepatitidy.

7.10.2022 23:47
fikovnice

XXX.XXX.134.146

Zadavatelko, prosím, ozvěte se! Držíme Vám tu palce...a mě (a asi nejen mě) i zajímá, zda se vše (dg. a léčba) někam posunuly, zda se zjistilo, proč k selhání ledvin došlo...
Kéž se Váš pesan uzdraví!

8.10.2022 17:03
kralickova

XXX.XXX.70.29

Děkuji všem za snahu! Ano krev se před zákrokem dělala a vše ok, kreatin byl 60. Ne nic za předchozí život psa neukazovalo na žádný problém. Ano pes od operace dostatečně pil, resp od druhého dne příliš, což jsem prisuzovala regeneraci, ale už asi mluvily ledviny.

Současný stav - včera nasazeny kortikoidy pro případ autoimunitního původu problémů, krev včera nic zásadního, mocovina stále klesá už 11 ale kreatin zase šel nahoru, prý normální důsledek úbytku svalů (je - 6,5 kg), večer pes lepší, snědl z ruky postupně několik hrsti granulí, byl veselý. V noci už nechtěl nic a ráno opět stejně apatycky a nic sám nevzal. Na veterine opět kortikoidy a teplota 39,1 byť ráno doma nebyla. No a názor veterináře, když za 3-5 dní kortikoidu nebude lepší, euthanazie...

Nyní sedíme na jiné veterine, čekáme na jejich vyšetření a modlím se.

8.10.2022 17:49
fikovnice

XXX.XXX.134.146

kralickova napsal(a):
Děkuji všem za snahu! Ano krev se před zákrokem dělala a vše ok, kreatin byl 60. Ne nic za předchozí život psa neukazovalo na žádný problém. Ano pes od operace dostatečně pil, resp od druhého dne příliš, což jsem prisuzovala regeneraci, ale už asi mluvily ledviny.

Současný stav - včera nasazeny kortikoidy pro případ autoimunitního původu problémů, krev včera nic zásadního, mocovina stále klesá už 11 ale kreatin zase šel nahoru, prý normální důsledek úbytku svalů (je - 6,5 kg), večer pes lepší, snědl z ruky postupně několik hrsti granulí, byl veselý. V noci už nechtěl nic a ráno opět stejně apatycky a nic sám nevzal. Na veterine opět kortikoidy a teplota 39,1 byť ráno doma nebyla. No a názor veterináře, když za 3-5 dní kortikoidu nebude lepší, euthanazie...

Nyní sedíme na jiné veterine, čekáme na jejich vyšetření a modlím se.

Ach jo, to je šílené! Nepřestávám držet tlapky!

8.10.2022 18:36
janaa

XXX.XXX.174.242

kralickova napsal(a):
Děkuji všem za snahu! Ano krev se před zákrokem dělala a vše ok, kreatin byl 60. Ne nic za předchozí život psa neukazovalo na žádný problém. Ano pes od operace dostatečně pil, resp od druhého dne příliš, což jsem prisuzovala regeneraci, ale už asi mluvily ledviny.

Současný stav - včera nasazeny kortikoidy pro případ autoimunitního původu problémů, krev včera nic zásadního, mocovina stále klesá už 11 ale kreatin zase šel nahoru, prý normální důsledek úbytku svalů (je - 6,5 kg), večer pes lepší, snědl z ruky postupně několik hrsti granulí, byl veselý. V noci už nechtěl nic a ráno opět stejně apatycky a nic sám nevzal. Na veterine opět kortikoidy a teplota 39,1 byť ráno doma nebyla. No a názor veterináře, když za 3-5 dní kortikoidu nebude lepší, euthanazie...

Nyní sedíme na jiné veterine, čekáme na jejich vyšetření a modlím se.

Teplota 39 je u psa na horní hranici,ale ještě v normě. Pokud je krev relativně ok,neházela bych ještě flintu do žita. Moc na vás myslím,dejte vědět. Chápu dobře,že ani na klinice zatím netuší? Dělalo se RTG,sono atd?

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2022 19:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokračuji v držení palců, ať na jiné veterině na něco přijdou!

8.10.2022 19:25
kralickova

XXX.XXX.250.170

janaa napsal(a):
Teplota 39 je u psa na horní hranici,ale ještě v normě. Pokud je krev relativně ok,neházela bych ještě flintu do žita. Moc na vás myslím,dejte vědět. Chápu dobře,že ani na klinice zatím netuší? Dělalo se RTG,sono atd?

Na druhé klinice je nyní pes hospitalizovaný. Sice nám do telefonu říkali, že nám mohou zkusit udělat diagnostiku, ale jsou absolutně plní a hospitalizace by možná nebyla, přesto si to zařídili! Jsem opravdu vděčná už za tu vstřícnost.

Jinak aktuální krev ukazuje CRP 60 tedy jede zánět v těle a opět je nahoře močovina. Dle teď udělaného sona pánvičky 2x větší a ledviny jasné změny. Jen diagnoza zatím není, možností je zánět ledvin, leptospiroza i to selhání z degenerativních či jiných důvodů.

Modlím se dál a doufám, že léčba 24/7 mu zachrání život...

8.10.2022 19:26
kralickova

XXX.XXX.250.170

kralickova napsal(a):
Na druhé klinice je nyní pes hospitalizovaný. Sice nám do telefonu říkali, že nám mohou zkusit udělat diagnostiku, ale jsou absolutně plní a hospitalizace by možná nebyla, přesto si to zařídili! Jsem opravdu vděčná už za tu vstřícnost.

Jinak aktuální krev ukazuje CRP 60 tedy jede zánět v těle a opět je nahoře močovina. Dle teď udělaného sona pánvičky 2x větší a ledviny jasné změny. Jen diagnoza zatím není, možností je zánět ledvin, leptospiroza i to selhání z degenerativních či jiných důvodů.

Modlím se dál a doufám, že léčba 24/7 mu zachrání život...

Jinak sono bylo dělané i v den, kdy první veterina zjistila selhání ledvin, tam lékařka mluvila jen o rozostřeném přechodu dřeň a kůra. Jinak nic zásadního neviděla. Myslím, že ledvinové pánvičky 2x větší a změny na ledvinách by viděla, ale nic takového neříkala.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2022 19:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

kralickova napsal(a):
Na druhé klinice je nyní pes hospitalizovaný. Sice nám do telefonu říkali, že nám mohou zkusit udělat diagnostiku, ale jsou absolutně plní a hospitalizace by možná nebyla, přesto si to zařídili! Jsem opravdu vděčná už za tu vstřícnost.

Jinak aktuální krev ukazuje CRP 60 tedy jede zánět v těle a opět je nahoře močovina. Dle teď udělaného sona pánvičky 2x větší a ledviny jasné změny. Jen diagnoza zatím není, možností je zánět ledvin, leptospiroza i to selhání z degenerativních či jiných důvodů.

Modlím se dál a doufám, že léčba 24/7 mu zachrání život...

Modlete se, ale...

8.10.2022 20:28
marushka

XXX.XXX.80.29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Modlete se, ale...

No tohle bych teď chtěla slyšet..

Z mého okolí znám případ, kdy to při akutním selháni ledvin, kdy pes byl už na hrobníkove lopate, dopadlo dobře!! Pes se z toho úplně dostal. Stalo se to při pyometre.
Jen je mi trochu záhadou, z čeho má váš pes zánět v těle? Nemůže tam být ještě něco, čeho jste si nevšimli? Vyjma banální operace pupeční kýly.. třeba právě ta pyometra? Nevím jestli se jedná o psa nebo fenu..

8.10.2022 20:34
kralickova

XXX.XXX.250.170

marushka napsal(a):
No tohle bych teď chtěla slyšet..

Z mého okolí znám případ, kdy to při akutním selháni ledvin, kdy pes byl už na hrobníkove lopate, dopadlo dobře!! Pes se z toho úplně dostal. Stalo se to při pyometre.
Jen je mi trochu záhadou, z čeho má váš pes zánět v těle? Nemůže tam být ještě něco, čeho jste si nevšimli? Vyjma banální operace pupeční kýly.. třeba právě ta pyometra? Nevím jestli se jedná o psa nebo fenu..

Jedná se o psa samce, bohužel nikdo neví, zda v těle mohlo (vzniklo) něco při operaci, jako důsledek operace, úplně mimo shodou náhod nebo v důsledku oslabení po operaci, případně něco operace "jen" odstartovala.

Ano vím, šance, že to zvládne, jsou malé. Ještě menší, že bude mít budoucnost. Ale smířit se s myšlenkou euthanazie u 9 měsíčního štěněte bez anamnézy problémů dříve jen po banální operaci kýly, to prostě nechci. Nejsem milionář, ale peníze na léčbu naštěstí dohromady dám, takže to zkoušet musím!

8.10.2022 20:37
fikovnice

XXX.XXX.134.115

kralickova napsal(a):
Jedná se o psa samce, bohužel nikdo neví, zda v těle mohlo (vzniklo) něco při operaci, jako důsledek operace, úplně mimo shodou náhod nebo v důsledku oslabení po operaci, případně něco operace "jen" odstartovala.

Ano vím, šance, že to zvládne, jsou malé. Ještě menší, že bude mít budoucnost. Ale smířit se s myšlenkou euthanazie u 9 měsíčního štěněte bez anamnézy problémů dříve jen po banální operaci kýly, to prostě nechci. Nejsem milionář, ale peníze na léčbu naštěstí dohromady dám, takže to zkoušet musím!

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2022 20:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

marushka napsal(a):
No tohle bych teď chtěla slyšet..

Z mého okolí znám případ, kdy to při akutním selháni ledvin, kdy pes byl už na hrobníkove lopate, dopadlo dobře!! Pes se z toho úplně dostal. Stalo se to při pyometre.
Jen je mi trochu záhadou, z čeho má váš pes zánět v těle? Nemůže tam být ještě něco, čeho jste si nevšimli? Vyjma banální operace pupeční kýly.. třeba právě ta pyometra? Nevím jestli se jedná o psa nebo fenu..

Zadavatelka píše o rozšířené pánvičce a makroskopických změnách na ledvinách - to není jenom obyč zánět. Za mě je to průšvih. Ale ráda se zmýlím.

8.10.2022 20:44
marushka

XXX.XXX.80.29

Každopádně moc držím palce 🙏🙏🙏

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2022 20:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

kralickova napsal(a):
Děkuji všem za snahu! Ano krev se před zákrokem dělala a vše ok, kreatin byl 60. Ne nic za předchozí život psa neukazovalo na žádný problém. Ano pes od operace dostatečně pil, resp od druhého dne příliš, což jsem prisuzovala regeneraci, ale už asi mluvily ledviny.

Současný stav - včera nasazeny kortikoidy pro případ autoimunitního původu problémů, krev včera nic zásadního, mocovina stále klesá už 11 ale kreatin zase šel nahoru, prý normální důsledek úbytku svalů (je - 6,5 kg), večer pes lepší, snědl z ruky postupně několik hrsti granulí, byl veselý. V noci už nechtěl nic a ráno opět stejně apatycky a nic sám nevzal. Na veterine opět kortikoidy a teplota 39,1 byť ráno doma nebyla. No a názor veterináře, když za 3-5 dní kortikoidu nebude lepší, euthanazie...

Nyní sedíme na jiné veterine, čekáme na jejich vyšetření a modlím se.

..moc a moc držím palce....

Neregistrovaný uživatel

9.10.2022 07:32
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.96.83

Držte se a pesan taky...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.10.2022 16:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jak to vypadá? Držím pejskovi i vám pěstičky.

9.10.2022 21:59
kralickova

XXX.XXX.250.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak jak to vypadá? Držím pejskovi i vám pěstičky.

Dnes nic nového, resp. nic horšího, což je v zásadě zatím dobré. Na veterině je vlastně 24 hodin, takže ráno, kdy mi volali pravidelné "hlášení stavu", jsem opravdu nemohla čekat žádné neuvěřitelné překvapení. Zatím mi stačilo, že nebyl žádný horor. Na zítra je v plánu opakovat odběry pro kontrolu vývoje laboratorních ukazatelů a pravděpodobně moč na kultivaci. Nejvíce mě děsí, že ani zlepšování nemusí znamenat víc, než prodloužení nevyhnutelného... Ale nikdo mi teď žádnou jistotu nedá - ani budoucnosti ani "konce", tak to prostě nemohu vzdát a rozhodnout sama, že jeho dnům je konec... snad není!

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2022 12:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

kralickova napsal(a):
Dnes nic nového, resp. nic horšího, což je v zásadě zatím dobré. Na veterině je vlastně 24 hodin, takže ráno, kdy mi volali pravidelné "hlášení stavu", jsem opravdu nemohla čekat žádné neuvěřitelné překvapení. Zatím mi stačilo, že nebyl žádný horor. Na zítra je v plánu opakovat odběry pro kontrolu vývoje laboratorních ukazatelů a pravděpodobně moč na kultivaci. Nejvíce mě děsí, že ani zlepšování nemusí znamenat víc, než prodloužení nevyhnutelného... Ale nikdo mi teď žádnou jistotu nedá - ani budoucnosti ani "konce", tak to prostě nemohu vzdát a rozhodnout sama, že jeho dnům je konec... snad není!

To je mi líto. Moc si přejí, aby to dopadlo dobře.

12.10.2022 20:04
fikovnice

XXX.XXX.133.14

kralickova napsal(a):
Dnes nic nového, resp. nic horšího, což je v zásadě zatím dobré. Na veterině je vlastně 24 hodin, takže ráno, kdy mi volali pravidelné "hlášení stavu", jsem opravdu nemohla čekat žádné neuvěřitelné překvapení. Zatím mi stačilo, že nebyl žádný horor. Na zítra je v plánu opakovat odběry pro kontrolu vývoje laboratorních ukazatelů a pravděpodobně moč na kultivaci. Nejvíce mě děsí, že ani zlepšování nemusí znamenat víc, než prodloužení nevyhnutelného... Ale nikdo mi teď žádnou jistotu nedá - ani budoucnosti ani "konce", tak to prostě nemohu vzdát a rozhodnout sama, že jeho dnům je konec... snad není!

Vidíte, kolik lidí tu na Vás a Vašeho pesana myslí! Snad to dopadne dobře, moc bych Vám to přála!

13.10.2022 20:43
kralickova

XXX.XXX.250.170

Kdyby někoho zajímal současný stav. Pejsek byl od soboty hospitalizovaný na druhé veterině, dostával léčbu dle jejich uvážení, samozřejmě mj. kapačky na ledviny a atb na zánět někde v močové soustavě, který ukazovala krev a moč. Hodnoty se zlepšovaly, ovšem ve středečních odběrech šly opět zpět. Kreatin byl cca 200, močovina 20. Takže skoro návrat k hodnotám, které byly na začátku zjištění selhání ledvin. Toto ovšem po 10 dnech infuzní léčby! Každý den jsem za pejsou jezdila a venčila ho a snažila se ho nakrmit. Bohužel působil absolutně odevzdaný až vystrašený a naprosto bez jiskry a života.
Po poradách s jinou úžasnou a velmi zkušenou chovatelkou jsem se rozhodla, že ho z veteriny okamžitě odvezu. Takže navečer ve středu byl již doma. Veterina se ani nesnažila mi "reverz" rozmluvit, domů nám nenabídli žádné léky. Rada byla - nezačne-li do 3 dní sám žrát, pak euthanazie. Bude-li apatický, smutný nebo neochotný vstávat, pak též euthanazie.
Na radu chovatelky resp. další její známé jsem nakoupila pangamin, ganodermu, probiotika a objednaný mám ještě další přípravek na vyvazování toxinů z těla. Již po příjezdu pejsek začal ožívat, k večeři dostal opět nuceně dva pribiňáky vylepšené žloutky a glukopurem. Později večer pak postupně sám začal uzobávat i ledvinové granule a bral si je i z ruky. Také si dal s chutí dva tvrdé rohlíky. Dnes ráno opět tvrdý rohlík a zase lžičkou pribiňáček, žloudek, glukopur. Bohužel jsem musela do práce, takže bylo nutné, abych viděla, že něco snědl. Pak se mi podařilo získat z jatek hovězí žaludek - knihu a to byla konečně radost! Sám a s chutí se vrhnul na jídlo, musela jsem stanovit stopku, aby nesežral po takové době naráz příliš. Teď večer další várka knihy a k tomu chodí sám uzobávat granule. Ožil na 200 %, hraje si s druhým psem, vítá každého z nás, běží k plotu,...
Vyhráno není, bohužel vše bude záviset na stavu ledvin. Ale základ je ten, že se mu vrátila chuť žít a začíná chtít žrát. Další dny postupně ukáží, co udělají ledviny.

Samozřejmě vím, že budoucnost není určitě jistá. Ale doufám a věřím v maximum!

13.10.2022 22:26
fikovnice

XXX.XXX.135.38

kralickova napsal(a):
Kdyby někoho zajímal současný stav. Pejsek byl od soboty hospitalizovaný na druhé veterině, dostával léčbu dle jejich uvážení, samozřejmě mj. kapačky na ledviny a atb na zánět někde v močové soustavě, který ukazovala krev a moč. Hodnoty se zlepšovaly, ovšem ve středečních odběrech šly opět zpět. Kreatin byl cca 200, močovina 20. Takže skoro návrat k hodnotám, které byly na začátku zjištění selhání ledvin. Toto ovšem po 10 dnech infuzní léčby! Každý den jsem za pejsou jezdila a venčila ho a snažila se ho nakrmit. Bohužel působil absolutně odevzdaný až vystrašený a naprosto bez jiskry a života.
Po poradách s jinou úžasnou a velmi zkušenou chovatelkou jsem se rozhodla, že ho z veteriny okamžitě odvezu. Takže navečer ve středu byl již doma. Veterina se ani nesnažila mi "reverz" rozmluvit, domů nám nenabídli žádné léky. Rada byla - nezačne-li do 3 dní sám žrát, pak euthanazie. Bude-li apatický, smutný nebo neochotný vstávat, pak též euthanazie.
Na radu chovatelky resp. další její známé jsem nakoupila pangamin, ganodermu, probiotika a objednaný mám ještě další přípravek na vyvazování toxinů z těla. Již po příjezdu pejsek začal ožívat, k večeři dostal opět nuceně dva pribiňáky vylepšené žloutky a glukopurem. Později večer pak postupně sám začal uzobávat i ledvinové granule a bral si je i z ruky. Také si dal s chutí dva tvrdé rohlíky. Dnes ráno opět tvrdý rohlík a zase lžičkou pribiňáček, žloudek, glukopur. Bohužel jsem musela do práce, takže bylo nutné, abych viděla, že něco snědl. Pak se mi podařilo získat z jatek hovězí žaludek - knihu a to byla konečně radost! Sám a s chutí se vrhnul na jídlo, musela jsem stanovit stopku, aby nesežral po takové době naráz příliš. Teď večer další várka knihy a k tomu chodí sám uzobávat granule. Ožil na 200 %, hraje si s druhým psem, vítá každého z nás, běží k plotu,...
Vyhráno není, bohužel vše bude záviset na stavu ledvin. Ale základ je ten, že se mu vrátila chuť žít a začíná chtít žrát. Další dny postupně ukáží, co udělají ledviny.

Samozřejmě vím, že budoucnost není určitě jistá. Ale doufám a věřím v maximum!

To jsou úžasné zprávy!!!

14.10.2022 19:23
dadu

XXX.XXX.33.64

Super! Jen tak dál

Neregistrovaný uživatel

14.10.2022 20:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.82

Držíme všichni pěsti ať to pokračuje stejným směrem nadále. Ta chuť a vůle je druhá nejdůležitější věc (první je realny stav organu) ale to lze resit az se vyhrabe z nejhoršího

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2022 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je možné, že problémy začly operací, i když to bude těžké zjistit.
Dám sem jeden odkaz o pochybení při operacích v humánní medicině.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2665571-nemocnice-v-liberci-prijala-osm-pacientu-s-otravou-krve-byli-po-operaci-ve-frydlantu
A není pravda, že nebyli v ohrožení života, byli.

Hlavně ať se z toho pes dostane bez následků !

15.10.2022 12:03
fikovnice

XXX.XXX.133.89

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je možné, že problémy začly operací, i když to bude těžké zjistit.
Dám sem jeden odkaz o pochybení při operacích v humánní medicině.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2665571-nemocnice-v-liberci-prijala-osm-pacientu-s-otravou-krve-byli-po-operaci-ve-frydlantu
A není pravda, že nebyli v ohrožení života, byli.

Hlavně ať se z toho pes dostane bez následků !

Mám pocit, že už se toto pochybení řeší i soudní cestou.
V jiné nemocniční lékárně připravili barbiturát s gramáží o řád vyšší. Pro novorozence!

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2022 14:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Mám pocit, že už se toto pochybení řeší i soudní cestou.
V jiné nemocniční lékárně připravili barbiturát s gramáží o řád vyšší. Pro novorozence!

Řešilo se to, žaloby podávali i jednotliví pacienti, nakonec se to odložilo, nezjistili zda a jestli vůbec někdo pochybil. Nejpravděpodobnější se jevilo anestetikum, které zůstalo "načnuté" a bylo použité "zkažené".
Vzpomněla jsem si na to, co se může stát i v humánní medicíně. Tam šli pacienti na banální zákrok a málem umřeli. Rekonvalescence trvala hodně dlouho a nevím, jestli se všichni dostali do kondice, v jaké byli před zákrokem - trvalé následky.

15.10.2022 18:48
kralickova

XXX.XXX.250.170

No samozřejmě je možnost "obyčejné" lidské chyby. Ale to už nikdo nezjistí a hlavně nezmění, takže po těch šílených týdnech jsem se upnula pouze k myšlence, ať se stane zázrak a naše psisko se začne lepšit. Zatím se zdá, že opravdu ta neskutečná věc v podobě zázraku přišla!

Stále psisko žere jen pár věcí, ale spolehlivá je ta kniha (jeden z hovězích žaludků přímo z jatek). Naštěstí si sám bere ochotně i ledvinové granule. Občas něco mezi, co se podaří chytře vymyslet - dnes podmáslí s glukopurem (stálo to ale dost přemlouvání a dalších 250 ml pro druhého psa :-) ), ohromně ho lákají vepřové chrupavky, ale tam jsem stále opatrná, byť byl barfař, tak žaludek stále určitě není ready v klidu strávit cokoliv. Takže s tím jen velmi limitovaně. Také si dá kuřecí krk, ale to je stejně ošemetné, jako ty chrupavky, tak limituji.

V pondělí asi nakonec realizuji kontrolní odběr resp. laborku krve. Asi bych měla znát nějaká fakta, co milé ledviny v těle podnikají. Byť váhám, zda není lepší držet se pouze klinického stavu psa a více neřešit. Poslední dva týdny laborka říkala problém, ale ne průs... přesto pes byl velmi blízko svému konci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2022 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

kralickova napsal(a):
No samozřejmě je možnost "obyčejné" lidské chyby. Ale to už nikdo nezjistí a hlavně nezmění, takže po těch šílených týdnech jsem se upnula pouze k myšlence, ať se stane zázrak a naše psisko se začne lepšit. Zatím se zdá, že opravdu ta neskutečná věc v podobě zázraku přišla!

Stále psisko žere jen pár věcí, ale spolehlivá je ta kniha (jeden z hovězích žaludků přímo z jatek). Naštěstí si sám bere ochotně i ledvinové granule. Občas něco mezi, co se podaří chytře vymyslet - dnes podmáslí s glukopurem (stálo to ale dost přemlouvání a dalších 250 ml pro druhého psa :-) ), ohromně ho lákají vepřové chrupavky, ale tam jsem stále opatrná, byť byl barfař, tak žaludek stále určitě není ready v klidu strávit cokoliv. Takže s tím jen velmi limitovaně. Také si dá kuřecí krk, ale to je stejně ošemetné, jako ty chrupavky, tak limituji.

V pondělí asi nakonec realizuji kontrolní odběr resp. laborku krve. Asi bych měla znát nějaká fakta, co milé ledviny v těle podnikají. Byť váhám, zda není lepší držet se pouze klinického stavu psa a více neřešit. Poslední dva týdny laborka říkala problém, ale ne průs... přesto pes byl velmi blízko svému konci.

Ať je to pořád jen lepší a lepší !

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2022 18:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

To se krásně čte, jen tak dál! Na kontrolní odběr určitě běžte, klinický stav u ledvináře, pokud nejde už o šílené hodnoty, není rozhodující. Sama mám chronického ledvináře doma, bez testů by člověk nevěděl, že mu ledviny odchází. Kéž by u vás šlo o akutku a pesan se plně uzdravil!

15.10.2022 20:44
kralickova

XXX.XXX.250.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To se krásně čte, jen tak dál! Na kontrolní odběr určitě běžte, klinický stav u ledvináře, pokud nejde už o šílené hodnoty, není rozhodující. Sama mám chronického ledvináře doma, bez testů by člověk nevěděl, že mu ledviny odchází. Kéž by u vás šlo o akutku a pesan se plně uzdravil!

Díky všem za podporu! Ty minulé týdny teď vypadají neskutečně vzdálené a až nepředstavitelné. Doufám, že už si nebudu muset nejlépe nikdy zopakovat to padání na absolutní dno a doufání, která se střídala často i během každého dne a kolik dní po sobě stále znovu a znovu.

Mohu se zeptat vás, kdo máte pejsky ledvináře, s jakými hodnotami kreatinu nebo močoviny "běžně" žijí vaši pejsci? Má zkušenost posledních dní tedy říká, že čísla jsou jen čísla a naprosto neodpovídají klinickému stavu, ale stejně bych ráda něco věděla, byť realita je očividně velmi individuální.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2022 21:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Můj pes při náhodném zjištění chronického selhávání ledvin začínal před rokem s hodnotou 111 u kreatininu (měl i sono, jestli nejde o nádor v ledvinách). Po kultivaci moči zjištěn bakteriální zánět ledvin a močových cest, takže i nález krvinek v moči a horší koncentrace. Přeléčeno cílenými atb, dieta a Pronefra, nyní je na Crea 141. Pes je možná rychleji unavený, malinko začíná ztrácet ve svalech, ale jinak by si člověk ničeho nevšiml. Táhne mu na 8 let.
Vy máte mladé zvíře, když tam nastal průšvih po operaci, určitě se vyléčí. Co máte za plemeno? Zatím jste to zde nezmínila, ale třeba by to mohlo hrát roli u přecitlivělosti na narkozu a tak?

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.11.2022 07:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

kralickova napsal(a):
Díky všem za podporu! Ty minulé týdny teď vypadají neskutečně vzdálené a až nepředstavitelné. Doufám, že už si nebudu muset nejlépe nikdy zopakovat to padání na absolutní dno a doufání, která se střídala často i během každého dne a kolik dní po sobě stále znovu a znovu.

Mohu se zeptat vás, kdo máte pejsky ledvináře, s jakými hodnotami kreatinu nebo močoviny "běžně" žijí vaši pejsci? Má zkušenost posledních dní tedy říká, že čísla jsou jen čísla a naprosto neodpovídají klinickému stavu, ale stejně bych ráda něco věděla, byť realita je očividně velmi individuální.

Jak jste na tom? Moc držíme palce.

16.11.2022 19:40
kralickova

XXX.XXX.250.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak jste na tom? Moc držíme palce.

Aktuální situace u nás (pro ty, kteří náš příběh sledovali nebo pro někoho v budoucnu). Pesan je měsíc po ukončení snah o léčení na veterinách a 1,5 měsíce od diagnostikování selhání ledvin po banální operaci.

Poslední odběr krve byl po 5 dnech po příjezdu z veterin, hodnoty byly 208 kreatin a 25 urea. Po měsíci hodnoty 130 kreatin a 11 urea, sono ukazuje zastřený přechod kůra, dřeň (při hospitalizacích byl zcela vymizelý), pánvičky samozřejmě stále zvětšené.

Chuť k jídlu zůstává stejná - s chutí žere to, co si vybral jako jedlé. Stále to nejsou přílohy v žádné formě, žádná zelenina, ovoce jen výjimečně. Základem jsou neprané zelené dršťky s natráveninou, k nim kuřecí krky, někdy kus kuřecího stehna s kůží, králík kusy (maso na kosti), vepřové a hovězí chrupavky, drobné rybky (šproty), vepřové hrtany, podmáslí, dle chuti ledvinové granule.

Chuť k životu = dělová koule, v rámci zahrady a stodoly likviduje i ty nejnemožnější věci (z auta odkousal nápis "peugeot", z vleku za auto na zahradě rozkousal světla apod.). Bohužel stále řešíme pohybové potíže, ztuhlost, vázaný pohyb, kulhání,... prostě to, proč se na začátku šlo do narkózy a v ní rtg plus "malý zákrok" plánovaná kýla.

Jinak kondice před operací a po propuštění z veterin byl pes dole o 6 kg, aktuálně je zpět na původní váze před operací, takže tělo nejen funguje, ale i si střádá, že nabírá.

Co bude dál pořád nevíme, ale pořád si užíváme radost, že očividně šance je mít budoucnost.

16.11.2022 21:23
fikovnice

XXX.XXX.20.198

kralickova napsal(a):
Aktuální situace u nás (pro ty, kteří náš příběh sledovali nebo pro někoho v budoucnu). Pesan je měsíc po ukončení snah o léčení na veterinách a 1,5 měsíce od diagnostikování selhání ledvin po banální operaci.

Poslední odběr krve byl po 5 dnech po příjezdu z veterin, hodnoty byly 208 kreatin a 25 urea. Po měsíci hodnoty 130 kreatin a 11 urea, sono ukazuje zastřený přechod kůra, dřeň (při hospitalizacích byl zcela vymizelý), pánvičky samozřejmě stále zvětšené.

Chuť k jídlu zůstává stejná - s chutí žere to, co si vybral jako jedlé. Stále to nejsou přílohy v žádné formě, žádná zelenina, ovoce jen výjimečně. Základem jsou neprané zelené dršťky s natráveninou, k nim kuřecí krky, někdy kus kuřecího stehna s kůží, králík kusy (maso na kosti), vepřové a hovězí chrupavky, drobné rybky (šproty), vepřové hrtany, podmáslí, dle chuti ledvinové granule.

Chuť k životu = dělová koule, v rámci zahrady a stodoly likviduje i ty nejnemožnější věci (z auta odkousal nápis "peugeot", z vleku za auto na zahradě rozkousal světla apod.). Bohužel stále řešíme pohybové potíže, ztuhlost, vázaný pohyb, kulhání,... prostě to, proč se na začátku šlo do narkózy a v ní rtg plus "malý zákrok" plánovaná kýla.

Jinak kondice před operací a po propuštění z veterin byl pes dole o 6 kg, aktuálně je zpět na původní váze před operací, takže tělo nejen funguje, ale i si střádá, že nabírá.

Co bude dál pořád nevíme, ale pořád si užíváme radost, že očividně šance je mít budoucnost.

Já už téměř nevěřila...proto ta Vaše info třeba o pesanově vitalitě je prostě úžasná!

16.11.2022 22:18
kralickova

XXX.XXX.250.170

fikovnice napsal(a):
Já už téměř nevěřila...proto ta Vaše info třeba o pesanově vitalitě je prostě úžasná!

Nyní bych poznala pouze já, že to není naše psisko o 2 měsíce zpět. A poznám to jen na té žravosti - nejí dost věcí, které dřív měl moc rád. Další mu ani dávat nezkouším (červená svalovina + vnitřnosti).

Stále dáváme podpůrné doplňky: vitamin C, Pangamin, Probiovet, Cytovet, houbu ganoderma, petmin (minerální doplněk), bachovy kapky. Nyní přejdeme z ganodermy na TCM 171.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.11.2022 18:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

kralickova napsal(a):
Nyní bych poznala pouze já, že to není naše psisko o 2 měsíce zpět. A poznám to jen na té žravosti - nejí dost věcí, které dřív měl moc rád. Další mu ani dávat nezkouším (červená svalovina + vnitřnosti).

Stále dáváme podpůrné doplňky: vitamin C, Pangamin, Probiovet, Cytovet, houbu ganoderma, petmin (minerální doplněk), bachovy kapky. Nyní přejdeme z ganodermy na TCM 171.

Jste úžasní, skvělí !!!

17.11.2022 19:17
kralickova

XXX.XXX.250.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jste úžasní, skvělí !!!

No občas si říkám, zda nejsem cvok, když si každý den chystám obvyklou dávku desítek různých "pilulek". Pravda, že vše jsou jen různé doplňky, vitamíny, přírodní podpůrné látky apod. Ale sbírka to je jako pro průměrný domov důchodců. Vlastně ani nevím, zda je zlepšení díky tomu, s pomocí toho nebo prostě čistě přirozeným vývojem událostí. Jsem spokojená, že vše má tento směr, tak radši nic měnit zatím nechci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.11.2022 20:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

hlavne ze neco funguje! Drzim palce i dal!

29.12.2022 22:01
kralickova

XXX.XXX.250.170

Pro ty, kteří náš příběh sledovali nebo pro ty, kterým by se mohl hodit v budoucnu.

Pesan je nyní 3 měsíce od operace kýly, po které mu selhaly ledviny. Klinicky je z něj temperamentní, veselé a přiměřeně žravé štěně, resp. již takřka roční teenager. Při nástupu na operaci 55 kg, po ukončení léčby resp. "reversu" 48,5 kg a nyní 59 kg. Psisko zraje před očima - mohutní mu nohy i celkově, srst ve skvělé kondici a energie na rozdávání. Žravý přímo není, ale oblíbené věci baští s chutí a v dostatečném množství. Pohybové obtíže, které byly na začátku všeho (rtg kvůli opakovanému kulhání, u kterého se rovnou v narkóze zavírala vrozená kýla), začínáme zkoušet zlepšit dornovou metodou.

Dnešní výsledky krve - naprosto vše v normě! Fosfor, červené krvinky, cholesterol, bílkovina v moči,... dokonce i močovina dnes hodnota 8 a kousek :-) Bohužel ideální ještě není kreatinin, který z listopadové kontroly 130 je pořád v zásadě stejný. Příčinu nevíme. Týden před odběrem absolvoval první velké ošetření dornovou metodou a dva dny před odběrem měl na návštěvě několik hodin řádění na dvoře s druhým teenagerem. Do krmení jsem začala dávat i hovězí a vepřové maso s vnitřnostmi (hrubomletý mix) na ochucení, drůbeží mletiny ho moc neberou, už žere i s přílohou, tak aby ho to více lákalo, přidávala jsem třeba 1/4 červeného masa. Jinak stále základ drůbež, hovězí neprané dršťky.

Kdyby měl někdo nápad nebo zkušenost se zvýšením kreatininem, budu ráda, když se podělí.

29.12.2022 22:07
kralickova

XXX.XXX.250.170

Omlouvám se za chybičku, v listopadovém příspěvku jsem kreatinin uvedla 110, ale měla jsem v hlavě chybně výsledky, na které jsem nekoukala. V listopadu bylo 130, tak pro pořádek :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.12.2022 22:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

nechala bych změřit SDMA.

29.12.2022 22:19
kralickova

XXX.XXX.250.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nechala bych změřit SDMA.

Ano s tím paní doktorka též při další krvi počítá. V listopadu ani nyní se SDMA nedělalo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.12.2022 22:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

v podstatě vám to řekne, jestli je ten kreatinin fakt z ledvin, nebo jestli je to artefakt daný třeba tou masitou stravou.

pokud je to artefakt, není třeba to řešit.

pokud jsou to ledviny, pak se bavíme o chronickém selhávači, který má 70% funkce ledvin pryč a pak se s tím musí zacházet podle toho.

29.12.2022 22:31
kralickova

XXX.XXX.250.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
v podstatě vám to řekne, jestli je ten kreatinin fakt z ledvin, nebo jestli je to artefakt daný třeba tou masitou stravou.

pokud je to artefakt, není třeba to řešit.

pokud jsou to ledviny, pak se bavíme o chronickém selhávači, který má 70% funkce ledvin pryč a pak se s tím musí zacházet podle toho.

Plán s paní doktorkou byl nechat SDMA až na další odběry cca s jarem, ale nahlodáváte mě, zní to logicky, byť masový je pes od prvního dne u nás a před operací měl kreatinin 60, takže příčinu ve stravě asi hledat nelze, byť kdo ví.

No po Novém roce asi zavolám na objednání k odběru pro SDMA, byť stejně se z velké části držím ledvinové stravy, tak poslední týdny jsem dělala ústupky kvůli zpestření a s vědomím, že hodnoty se zlepšovaly a pes očividně skvěle prospívá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.12.2022 22:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

kdesi jsem kdysi četla, že strava - dieta - stejně nemá význam pro rychlost progrese. jde čistě o to, že urémie a zvýšený fosfor způsobují u zvířete příznaky, jako je nechutenství, vředy, měknutí kostí a tyto dva parametry stravou ovlivnit trochu lze. ale u bezpříznakového zvířete je to asi tak nějak jedno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.12.2022 22:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
v podstatě vám to řekne, jestli je ten kreatinin fakt z ledvin, nebo jestli je to artefakt daný třeba tou masitou stravou.

pokud je to artefakt, není třeba to řešit.

pokud jsou to ledviny, pak se bavíme o chronickém selhávači, který má 70% funkce ledvin pryč a pak se s tím musí zacházet podle toho.

Ty jo, myslela jsem, že SDMA je kromě geronto programů běžné i u podobných případů. Nebo je nějaký důvod, proč se testy nedělají?

Přidejte reakci

Přidat smajlík