Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

PBch

27.10.2022 12:53
PBch

XXX.XXX.158.2

Ahoj,
mám 3 měsíční štěně a krmím Brit Care Puppy Lamb & Rice. Vše ok, štěndo prospívá a značku tedy měnit nehodlám. Pročítala jsem složení Brit Care Grain-free Puppy Salmon & Potato, taky není špatné. Myslíte že můžu pejskovi příchutě střídat aniž bych mi rozhodila zažívání?

27.10.2022 13:32
jana.jenickova

XXX.XXX.92.70

Ne, vždy je potřeba pomalu přecházet - přisypat pár granulek, další den více a tak postupně přejít. Zrovna nedávno jsme měli přednášku přímo od pana Kváše, který na tento postup upozorňoval.

27.10.2022 15:37
lupus4

XXX.XXX.205.61

jana.jenickova napsal(a):
Ne, vždy je potřeba pomalu přecházet - přisypat pár granulek, další den více a tak postupně přejít. Zrovna nedávno jsme měli přednášku přímo od pana Kváše, který na tento postup upozorňoval.

Vy opravdu máte pocit, že pes , který se při sebemenší změně těch "suprčuprgranclívekterýchjefšechnotakbáječněvyvážený" má trávící problémy, že je v pořádku ?
Rozum říká, že NE

PS. copak byste asi dělala se sebou, kdybyste při pozření čehokoli (krom např.čínské polívky a rohlíku), se po...

27.10.2022 18:32
jana.jenickova

XXX.XXX.92.70

lupus4 napsal(a):
Vy opravdu máte pocit, že pes , který se při sebemenší změně těch "suprčuprgranclívekterýchjefšechnotakbáječněvyvážený" má trávící problémy, že je v pořádku ?
Rozum říká, že NE

PS. copak byste asi dělala se sebou, kdybyste při pozření čehokoli (krom např.čínské polívky a rohlíku), se po...

Vzhledem k tomu, že dané štěně neznám (stejně jako další lidi a jejich psy, kteří by si toto vlákno mohli přečíst) a tedy nevím, zda je citlivější či ne, doporučení od výživáře mi zní rozumně.

Kdybychom vše řídili každý pouze (ještě navíc nedejbože! vlastním) rozumem, nechtěla bych vidět, jak by to vypadalo. Protože co je pro někoho zdravý rozum, je pro druhého šílenost.

Sama jsem to nikdy zvlášť neřešila, u žádného předchozího psa. Ať už od štěněte či na dočasku a najednou mám doma psa, který ve 3,5 letech najednou začal mít problém s konzervanty - což mě stálo skoro půl roku zjišťování, na co je reakce.

Mám žravého psa, který se i něco nakradl a vždy v pořádku. No, tak před půl rokem byla dvakrát na infuzích, nenalezena pořádně žádná příčina. Takže eliminační dieta se syrovým masem, různé složky, které se v krmivu vyskytují a které žrala zakomponované v čerstvém/vařeném stavu a žádný problém. Dala jsem zpět na granule a střídavě dobré, střídavě ne úplně ideální výsledek trávicího traktu. Střídalo se to během týdne několikrát. Když jsem dala pamlsky, které předtím žrala bez potíží, tak najednou průjem jako prase. Až teď na granulích + probiotikách dobrý, ale stále si nemůžu dovolit dávat nic kupovaného z pamlsků.

Takže rozum ať si říká co chce. Taky bych to neřešila. Dokud mě situace nedonutila. A už si budu do budoucna dávat sakra pozor, nejen při přecházení na žrádlo. Protože můžu mít stokrát zdravého psa a po stopáté se něco podělá a budu si drbat hlavu. My třeba "jen" půl roku. Jiní řeší eliminační dietu klidně déle.

Nehledě na to, že netuším, jak má dotyčná štěně dlouho doma, ale pak si to přečte někdo, kdo si čerstvě doveze štěně, změní "jen" značku, ale do toho štěně bude ve stresu ze změny prostědí, majitel ještě ze dne na den změní granule a vy si to klidně na triko vezměte, ale já to nikomu s klidným svědomím nedoporučím.

27.10.2022 18:39
jana.jenickova

XXX.XXX.92.70

A když už jsme se do toho tak pustili..
BC Puppy Lamb&rice vs. BC Grain free Puppy Salmon&Potato je úplně jiná receptura.
Jedno obilné granule, druhé bezobilné.
V jednom je druh masa jehněčí, ve druhém losos.
V každém pytli je jiné množství proteinu a tuku - i jiný poměr.
Těch věcí, co by mohlo nesednout je více, než jen pytel.

Navíc je naprostý nesmysl měnit příchuť. Pokud jedny granule sedí a pes prospívá, nemá smysl vymýšlet s příchutěmi. Pokud chce někdo udělat něco s chutěmi, pro dobrý pocit lze odměňovat pamlsky s jiným druhem masa. Bude to menší množství, které pes dostane a dotyčný nemusí mít špatný pocit, že psovi upírá nějaké chutě. Které pes skoro nepozná...
Podstatné je, aby pes dostal odpovídající množství proteinu a tuku, mikroprvků a tak než riskovat, že pes pak bude vymýšlet, co žrát bude a co ne, raději bych nechala, co psovi sedí a evidentně neškodí.

27.10.2022 18:58
lupus4

XXX.XXX.205.61

Nepochopila ...

...co psovi sedí a evidentně neškodí...

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dyť tam žádné maso není, jen úžasně konzervovaná moučka. V druhých losos a konz. protein.

Ten výživář takhle náhodou neřekl, že čísla v analýze mají toleranci +- 3 a složení 15 % nahoru dolu? No von nemůže, protože pak by se provalilo, že polovina těch granul je úpě zbytečná, jenom jiný obal. A taky má trable poznat propylenglykol s moučkou od masa. Takže nezájem.
Z pohledu čísel jsou teda na tom ty granule stejně.
Z rýžových by teoreticky dostalo víc Ca.

Můj vysoce vědecký názor na míchání/praštěný přechod na jiné granule:
Pes je mrchožrout.
Já jsem všežravec. Skoro stejní jsme. Já taky nežeru přílohy.
Ale jiní lidé prý ano.
Na talíř si dají knedlík, UHO, bůček a zelí. Ke svačině jogurt a k večeři bramboračku. A žlutou limonádu. K televizi popcorn, to je jako granule.
A 90 let to žije.

A pes může jenom chléb se sádlem. Jak Maňas. Ráno, večer, deset let dokola.
Jinak se rozloží.
Na pasece se pase bílý kůň.
No a když je nemocný, ten pes, tak se okamžitě do minuty nasadí dieta: rýže s mrkvou a kuřecím.
A to má rozbitého psa spravit.
Však to neni pozvolný přechod!

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když čtu tyhle věci, tak si pořád dokola opakuji, o co má můj pes život veselejší a já jednodušší... Když jsem tuhle zapomněla rozmrazit maso a navíc došla sušená příloha, tak jsem šla prostě do krámu a koupila kuře a nějakého pstruha, k tomu přihodila ředkvičky a mrkev. Ryby (kromě šupin z kapra) moc nefrčí, většinu pstruha mi laskavě nechal. A samozřejmě se po tom nepo.

BTW, zmíněný pan Ká je nechvalně známý keksový démon, takový až militantní týpek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Můžu se zeptat, proč krmíte granulou, když na čerstvém jídle bylo psovi dobře?
Je normální, aby byl pes normální na granulích, jen když má k nim probiotika?
Mně je to jako že fuk, taky někdy koupím nějaké granule, nejsem antivaxer nebo jak se tomu říká,
ale mě to praštilo do očí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

a ja jen dodam, ze pes rozeznava chute a to velmi dobre
ne, ze na tom nezalezi....

dost lidi na tomhle ma postaveny vycvik

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a ja jen dodam, ze pes rozeznava chute a to velmi dobre
ne, ze na tom nezalezi....

dost lidi na tomhle ma postaveny vycvik

U keksů to možná bude pravda. Ono to většinou smrdí všechno skoro stejně, tedy konkrétně VAFO, a jestli to všechno má nástřik z kuřecích jater apod., tak tam asi fakt moc rozdíl nebude.

27.10.2022 21:22
lupus4

XXX.XXX.205.61

Já mám tak zdravého psa (ohledně trávení), že mu klidně můžu dát i granule a nepo ...se
Ale proč bych to dělal ? Když mu nechci ubližovat ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když čtu tyhle věci, tak si pořád dokola opakuji, o co má můj pes život veselejší a já jednodušší... Když jsem tuhle zapomněla rozmrazit maso a navíc došla sušená příloha, tak jsem šla prostě do krámu a koupila kuře a nějakého pstruha, k tomu přihodila ředkvičky a mrkev. Ryby (kromě šupin z kapra) moc nefrčí, většinu pstruha mi laskavě nechal. A samozřejmě se po tom nepo.

BTW, zmíněný pan Ká je nechvalně známý keksový démon, takový až militantní týpek.

Megy 7,5 let nejedla ryby, zeleninu, ovoce, sýry, vejce, kyselé, jogurt, skoro žádnou přílohu.
Toto léto... přijdu domů, u stolu někdo jiný než já, na zemi můj pes a štěká se zavřenou hubou nahoru - chci pstruha a bramboru!
Říkám - běž si lehnout, papají lidi, ty tohle stejně nepapáš. Běžně se zvedne a jde pryč.
No ne, prý koukej, jak hezky papá... A od rána k tomu dva plátky sýra, kousek hermelínu, tři brambory, 1 zavináče a půl pstruha. S kůží!
A dnes Megy snědla polívku a suché špagety.
Asi začnu barfovat nebo jak se tomu říká.

Šupiny z kapra? On to jakože sní? A to pak ale nemáte celý rok peníze :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo! Pes rozeznává chutě. Tj. pravda. 4 chutě, akorát ne tak moc jako lidé. Když nebude mít hlad, tak normálně to, co mu nechutná, vyplivne.
Nedávno mě někdo překvapil, že kočky neznají sladkou chuť. Stejně tomu nevěřim.
Ale přece to není jen o stále stejné maggi příchuti,
máme polívky, knedlíky, mrkvový kompot, salko v plechovce... dorty... oříšky... no já už radši jdu :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Megy 7,5 let nejedla ryby, zeleninu, ovoce, sýry, vejce, kyselé, jogurt, skoro žádnou přílohu.
Toto léto... přijdu domů, u stolu někdo jiný než já, na zemi můj pes a štěká se zavřenou hubou nahoru - chci pstruha a bramboru!
Říkám - běž si lehnout, papají lidi, ty tohle stejně nepapáš. Běžně se zvedne a jde pryč.
No ne, prý koukej, jak hezky papá... A od rána k tomu dva plátky sýra, kousek hermelínu, tři brambory, 1 zavináče a půl pstruha. S kůží!
A dnes Megy snědla polívku a suché špagety.
Asi začnu barfovat nebo jak se tomu říká.

Šupiny z kapra? On to jakože sní? A to pak ale nemáte celý rok peníze :-)

O Vánocích obíhá kapří stánky a z chodníku luxuje šupiny. Prodejcům je ho vždycky líto a nabídnou mu kus masa. Ani omylem, to nejím, dejte šupiny. Jsme jednou dostali do sáčku, když si zákazník zrovna nechal "oholit kapra". Fakt super cesta domů s tancujícím psem. Od Máje až na druhou stranu Staromáku. Jo a doma jako malý přerovnal stůl a ty šupiny zpod talířů šlohnul. Od té doby si na něj dávám majzla.

27.10.2022 21:43
lupus4

XXX.XXX.205.61

Lůďa s chutí baští např. zralé (sladké) ostružiny
nedozrálé znechuceně vyplivuje

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Lůďa s chutí baští např. zralé (sladké) ostružiny
nedozrálé znechuceně vyplivuje

U nás v dospělosti ze sladkého jen meloun. Ale to je vlastně jen taková chutnější okurka. Co ale nechápu, že mu nevadí hořčičné silice z ředkviček. Kolikrát pálí, jako kdyby v nich byl kapsaicin a dost, a trouba nadšeně chroustá a chroustá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 21:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo! Pes rozeznává chutě. Tj. pravda. 4 chutě, akorát ne tak moc jako lidé. Když nebude mít hlad, tak normálně to, co mu nechutná, vyplivne.
Nedávno mě někdo překvapil, že kočky neznají sladkou chuť. Stejně tomu nevěřim.
Ale přece to není jen o stále stejné maggi příchuti,
máme polívky, knedlíky, mrkvový kompot, salko v plechovce... dorty... oříšky... no já už radši jdu :-)

tak normálně to, co mu nechutná, vyplivne.

ted jsem zazila nevidane - ze i kdyz ma hlad - nepozre, co nezna -i pazravec.
aneb stene, prujmik a ryze -36h byl hlady, nez by to pozrel.

dneska stejna story -s testovinou - neznam, nezeru. Dalsi clenove smecky teda jeho postoj 100% schvaluji !! A velmi radi mu ve vterine a svorne - s testovinou pomohli, aby nebyly zbytky

Normalne ho cilene ucim jist nove veci.
Byt to na nem, zere jen grancle a maso

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 22:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak normálně to, co mu nechutná, vyplivne.

ted jsem zazila nevidane - ze i kdyz ma hlad - nepozre, co nezna -i pazravec.
aneb stene, prujmik a ryze -36h byl hlady, nez by to pozrel.

dneska stejna story -s testovinou - neznam, nezeru. Dalsi clenove smecky teda jeho postoj 100% schvaluji !! A velmi radi mu ve vterine a svorne - s testovinou pomohli, aby nebyly zbytky

Normalne ho cilene ucim jist nove veci.
Byt to na nem, zere jen grancle a maso

A co dýně? Teď jsem dostala od přátel 4 obří. Pěkně dušenou s máslem na přílohu, to zas bude vartovat pod sporákem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2022 22:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, i na tu dojde.

jen -tohle je typicky pes, co kdyz by v mladi nezazil ruzne krmeni, bude opravdu zrat jen jeden druh grancli ( a asi bude i stastny ).
Jen pri sebemensi zmene v dospelosti se po.ere a bude mu zle.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.10.2022 07:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Yoda taky miluje změnu v misce - standardně má syrové skelety a jako přílohu granule. Zmizí vše - ale když se místo skeletu objeví hovězí ořez a nebo vařené (jedno jestli maso či skelet) ... tak obsah misky vdechne během vteřiny. Jinak umí báječně vylizovat talíře (vnoučatům zbývá omáčka, občas i nějaké maso) miluje vše sladké - od buchet, koláčů až po čokoládu (já vím, že je jedovatá - ale kostička milky dogu neporazí).
Největší radost je ale LIST ZELÍ - nechápu - ostatní zeleninu sní, ale neblázní po ní. Trávu na pasení má v případě potřeby k dispozici (nejen na zahradě, hlavně ta mokřadní tráva v kyselých Jizerkách je prý nejlepší). Z ovoce momentálně vedou hrušky - jablka teď odmítá, neb hrušky jsou podstatně sladší. Jinak i meloun může v množství větším než malém...
a ještě dodám, že veškeré změny jídelníčku (u všech pěti dosavadních dog) probíhaly bez problémů - a bylo jedno, jestli bylo víc granulí či negranulí. Jestli syrové či vařené. A dokonce i změna jídelníčku o dovolené, kde se mění i voda a prostědí... (přihazuji pak do granulí zchutňovadlo - většinou doma zavařené maso , ale někdy i konzervu či kapsičku či salám) nebývá na výstupním produktu poznat. Ale je fakt, že od malička učím na velmi různorodý obsah misky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.10.2022 07:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

od malička učím na velmi různorodý obsah misky.

taky to tak delam.
tenhle prdola ma jen trosku smulu, ze co jsem ho dovezla, je se mnou porad nekde na cestach. A to se mu ta pestra davka sklada hure. Grancle a ruzne maso s kosti - bylo nejjednosdusi.
Je potreba ho vice zvykat.

Ale stejne - vzdycky, kdyz ctu rady, ze menit grancle musim postupne -protacim oci.
Kdyz bude psovi zle pri zmene, grancle za to nemuzou, ale jen a jen ja, protoze jsem tu "zmenu" udelala asi rychle
vzdyt to neni normalni, tohle si myslet u zdraveho psa.

Ne, grancle za to nemuzou - ale ta monodieta na nich proste zdrava neni -at si rika, kdo chce co chce.
A vubec nejhorsi je ta rada -ze do roka striktne na granulich a pak muze uz cokoliv.
No ne -nemuze -protoze to nebude znat, a taky nic jineho uz chtit nebude!

Ano spousta psu jsou a budou vsezravci - ale nejsou to vsichni. A par psu "do roka striktne jen grancle", co uz nikdy nic jineho nez grancle moc nechteli - znam.

ani tu ryzi pri prujmu

Nebo kdyz se clovek s nimi pokousel cvicit a nejdriv toho psa musite NAUCIT, ze existuje i lepsi odmena.
Ono je to i takove - smutne?
Moje fena cvicila treba na varene hovezi - kamosky pes ho nepolknul.

Přidejte reakci

Přidat smajlík