Parvoviroza u dospělého psa

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 13:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahoj všem, potřebovala bych poradit, možná uklidnit.

Včera jsem přijela z práce, přivítali mě všichni psi, všichni šťastní, bez jakýchkoliv náznaku problému. Šli jsme domů, kluci všichni usnuli různě na peliscich, podlaze. My s přítelem jsme se najedli, dali si kavicku a přišla myšlenka na procházku. Náš 10 měsíční cuvac se ale nějak netvaril, spíš, jako by něco provedl a někdo mu vynadal. Stažený ocas, sklopeny zrak. Prisuzovali jsme to nejspíš nějaké negativní interakci mezi psy v naší nepřítomnosti.

Nicméně na procházce asi po 100 metrech drepnul a vykadil prostě vodu, svítila jsem si na průjem baterkou, bylo v něm i bílé, pokud se nemýlím. Šli jsme tedy zpátky, že když je mu špatně, nebudeme ho tahat po venku. Doma si lehnul a odpočíval. Nabídla jsem mu k večeři vařené kuřecí s rýží, ale nechtěl ani trochu. V noci pak jednou zvracel, šťávy, byl prazdny. Uklidila jsem a spali jsme do rána.

Dnes ráno jsme jeli na veterinu, pes se pořád tváří všelijak, apaticky, nemá zájem, postrehla jsem, že byl na zahradě zase kadit ale nenašla jsem výsledek - takže buď nic nebo zase voda. Po příjezdu na veterinu vzali krev, stěr zezadu a čekali jsme na výsledky. Všechno má v normě, krev, giardie, koronaviry, ale byl velmi zřetelně pozitivní na parvovirozu.
Doktor sám tvrdil, že je to dost zvláštní, prý se s tím ještě nesetkal u téměř ročního psa, že nemám panikarit, nejspíš jde o vadný test. Pes dostal antibiotika injekcne plus injekci proti zvracení.

Nicmene mi to vrtá hlavou. Dnes má nařízenou hladovku, klidový režim, jen přístup k vodě. Kdyby se zhoršil, máme volat, jinak zítra přijet na kontrolu a uvidíme co dál. Předpokládám, že mu test na parvu budou dělat ještě jednou.

Jde o 10 měsíčního psa slovenského cuvace, váha cca 35 kg (v tuto chvíli méně protože je vys*any a vyblity z podoby). Zbytek smečky nevykazuje žádné příznaky ničeho, oba jsou veselí, aktivní, stolice normální, žrádlo chtějí.

Prosím, setkal se někdy někdo s parvou u téměř dospělého, plně vakcinovaneho psa? Může mít stejně fatální důsledky jako u malých štěňátek? Má nějakým způsobem smysl ještě rozdělovat jej od zbytku smečky? Doktor sice říkal ať nepanikarim ale jak jde o psy a jejich zdraví tak mi to moc nejde...
Může být test zkreslený něčím jiným a jít o úplně obyčejnou střevní virozu?

Předem děkuji za postřehy

12.11.2022 15:28
impact

XXX.XXX.17.89

Terénní testy může zkreslit i očkování, protože to nepozná "mrtvej" a "živej" vir.

Při parvě ze psů neletí voda, ale tmavě červený a extrémně smradlavý hnus. Tomu teda věřte, že byste ho na zahradě našla po čuchu.

Jak se pes tváří teď? Podle mě by měl být apatický s takovým tupým výrazem, slintat a ten průjem by z něj letěl opakovaně pořád. Má zájem aspoň o vodu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 16:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Terénní testy může zkreslit i očkování, protože to nepozná "mrtvej" a "živej" vir.

Při parvě ze psů neletí voda, ale tmavě červený a extrémně smradlavý hnus. Tomu teda věřte, že byste ho na zahradě našla po čuchu.

Jak se pes tváří teď? Podle mě by měl být apatický s takovým tupým výrazem, slintat a ten průjem by z něj letěl opakovaně pořád. Má zájem aspoň o vodu?

Až tak smradlavy ten průjem nebyl. Cítit ano, ale nic strašného. Krev z něj nejde ani vrchem ani spodem. V tuto chvíli pes často odpočívá, je viditelně unavený, ale ne vyloženě že by byl tupy, slintajici, vodu pije a udrží. Neblil od příjezdu z veteriny.

Je vůbec normální dělat tyhle krevní a stolicove testy jako vůbec první věc? S blijicim psem už jsem byla na veterine několikrát a tohle jsme podstoupili poprvé... Většinou prohmatali, změřili teplotu, napichali proti blití, atb a dostali jsme domů probiotika,dia dog nebo něco takového. Klasicky dieta a do pár dní byl pes ok.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 17:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

hele úplně normálně a houby vadný test.

je to jednoduché. čím starší a větší zvíře, tím je odolnější, až třeba k bezpříznakové infekci. prostě protože to není kilové štěně, nemáte krvavý smradlavý průjem, ale "jen" průjem normální.

no a jak se to může stát? hmm... dostal poslední dávku vakcíny 16. týden věku, nebo dřív?

12.11.2022 17:04
impact

XXX.XXX.17.89

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Až tak smradlavy ten průjem nebyl. Cítit ano, ale nic strašného. Krev z něj nejde ani vrchem ani spodem. V tuto chvíli pes často odpočívá, je viditelně unavený, ale ne vyloženě že by byl tupy, slintajici, vodu pije a udrží. Neblil od příjezdu z veteriny.

Je vůbec normální dělat tyhle krevní a stolicove testy jako vůbec první věc? S blijicim psem už jsem byla na veterine několikrát a tohle jsme podstoupili poprvé... Většinou prohmatali, změřili teplotu, napichali proti blití, atb a dostali jsme domů probiotika,dia dog nebo něco takového. Klasicky dieta a do pár dní byl pes ok.

Já teda viděla parvu jen u štěňat zatím, nejstarší měl zhruba půl roku. A vždycky to začne nechutenstvím a slintáním. Pes nepije, nejí. A pak jede ten odpornej průjem. Ale to fakt ze psa stříká x krát za den.

Klidně bych mu zkusila nabídnout kousek piškotu. Protože pokud bude mít zájem i o jídlo, tak bych o parvě už docela pochybovala.

Běžné takové testy asi nejsou. Nicméně vet může mít nějakou čerstvou zkušenost z vašeho okolí a udělal to pro jistotu. Nebo dělal divadýlko a pak čuměl, jak to vyšlo.

Já už falešně pozitivní testy zažila. U čerstvě očkovaných štěňat, který jsem poslala do jinýho útulku. Nebylo naprosto možný, aby měli v tu chvíli parvu a přesto to tak vyšlo. U všech třech. No málem mě mrdlo, takže Vaše nynější pocity chápu.

Jinak ostatní psy bych už teď neoddělovala, to už je nejspíš jedno. Ale hlídala bych si pohyb po zahradě a to, co ze psa vyleze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 17:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Já teda viděla parvu jen u štěňat zatím, nejstarší měl zhruba půl roku. A vždycky to začne nechutenstvím a slintáním. Pes nepije, nejí. A pak jede ten odpornej průjem. Ale to fakt ze psa stříká x krát za den.

Klidně bych mu zkusila nabídnout kousek piškotu. Protože pokud bude mít zájem i o jídlo, tak bych o parvě už docela pochybovala.

Běžné takové testy asi nejsou. Nicméně vet může mít nějakou čerstvou zkušenost z vašeho okolí a udělal to pro jistotu. Nebo dělal divadýlko a pak čuměl, jak to vyšlo.

Já už falešně pozitivní testy zažila. U čerstvě očkovaných štěňat, který jsem poslala do jinýho útulku. Nebylo naprosto možný, aby měli v tu chvíli parvu a přesto to tak vyšlo. U všech třech. No málem mě mrdlo, takže Vaše nynější pocity chápu.

Jinak ostatní psy bych už teď neoddělovala, to už je nejspíš jedno. Ale hlídala bych si pohyb po zahradě a to, co ze psa vyleze.

u čerstvě očkovaných štěňat, proč ne. u skoro ročního psa bych tomu prostě věřila, není to nic divnýho, že takové zvíře má parvu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 18:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

ze ani plne ockovane zvire nema protilatky mozne je.
Kolem Brna se resilo nekolik pripadu starsich stenat s parvou.

12.11.2022 18:19
impact

XXX.XXX.17.89

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
u čerstvě očkovaných štěňat, proč ne. u skoro ročního psa bych tomu prostě věřila, není to nic divnýho, že takové zvíře má parvu.

Jasný. To, co píšete, zní naprosto logicky. Prostě to pochytá očkování, takže to má slabý průběh. Viz chřipka, covid.. Funguje to nakonec stejně. Nezabrání, ale nemá to tak těžký průběh. Případně u hodně proočkovaných psů se to ani neprojeví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 18:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Jasný. To, co píšete, zní naprosto logicky. Prostě to pochytá očkování, takže to má slabý průběh. Viz chřipka, covid.. Funguje to nakonec stejně. Nezabrání, ale nemá to tak těžký průběh. Případně u hodně proočkovaných psů se to ani neprojeví.

ne, je tam určitá věkem daná odolnost. parvoviry se množí v rychle dělících se buňkách, tak možná proto.

očkování proti parvoviróze je velice spolehlivé, ale je tam prostě ta čertovina s imunitním oknem. pokud poslední dávka není daná 16. týden věku, ale dřív, což většinou tak je, tak takové zvíře může být prostě nenaočkované až do boosteru po roce, kdy se to konečně trefí správně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 19:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne, je tam určitá věkem daná odolnost. parvoviry se množí v rychle dělících se buňkách, tak možná proto.

očkování proti parvoviróze je velice spolehlivé, ale je tam prostě ta čertovina s imunitním oknem. pokud poslední dávka není daná 16. týden věku, ale dřív, což většinou tak je, tak takové zvíře může být prostě nenaočkované až do boosteru po roce, kdy se to konečně trefí správně.

Přiznám bez obalu, že z hlavy si nepamatuji, kdy přesně byl doockovan. Kouknu pak do ockovaku a spočítam to.

V tuto chvíli psisko reaguje, vítá, sice je bez nálady ale není úplně apaticky. Neblije ani nekadi. Tak doufám, že ráno bude zase lépe...

Snad není na místě obávat se nejhoršího. Podle vašich popisu ani ten průjem není taková hrůza, žádná krev, žádný zápach. Bliti klasický šťávy, měl tam trochu stebel trávy.

Moje nervy, jak na mě vybalil parvu tak jsem zůstala cumet jak puk

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 19:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přiznám bez obalu, že z hlavy si nepamatuji, kdy přesně byl doockovan. Kouknu pak do ockovaku a spočítam to.

V tuto chvíli psisko reaguje, vítá, sice je bez nálady ale není úplně apaticky. Neblije ani nekadi. Tak doufám, že ráno bude zase lépe...

Snad není na místě obávat se nejhoršího. Podle vašich popisu ani ten průjem není taková hrůza, žádná krev, žádný zápach. Bliti klasický šťávy, měl tam trochu stebel trávy.

Moje nervy, jak na mě vybalil parvu tak jsem zůstala cumet jak puk

.moc a moc držím palce aby bylo štěndo v pohodě.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 19:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne, je tam určitá věkem daná odolnost. parvoviry se množí v rychle dělících se buňkách, tak možná proto.

očkování proti parvoviróze je velice spolehlivé, ale je tam prostě ta čertovina s imunitním oknem. pokud poslední dávka není daná 16. týden věku, ale dřív, což většinou tak je, tak takové zvíře může být prostě nenaočkované až do boosteru po roce, kdy se to konečně trefí správně.

tak takové zvíře může být prostě nenaočkované až do boosteru po roce

pokud zvire nereagovalo na primovakcinaci, booster asi nema co boostrovat, ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 19:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak takové zvíře může být prostě nenaočkované až do boosteru po roce

pokud zvire nereagovalo na primovakcinaci, booster asi nema co boostrovat, ne?

ono u té parvy stačí jedna dávka, ale musí se trefit do organismu, který je schopný reakce... což záleží na úrovni mateřských protilátek a ta může být značná dlouho

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 20:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě se zeptám bodlinko, na internetu jsem nasla, že mimo jiné pomáhá v léčbě sérum z krve psa, který parvu prodělal. Platí to i pro psy, kteří jsou očkování, a mají protilátky? Tzn ze by hypoteticky mohl štěněti darovat krev některý z mých Tibetu, přestože parvu neprodelali, ale protilátky mají?

Moc děkuji za odpovědi, vážím si vašeho času i znalosti

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 20:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ještě se zeptám bodlinko, na internetu jsem nasla, že mimo jiné pomáhá v léčbě sérum z krve psa, který parvu prodělal. Platí to i pro psy, kteří jsou očkování, a mají protilátky? Tzn ze by hypoteticky mohl štěněti darovat krev některý z mých Tibetu, přestože parvu neprodelali, ale protilátky mají?

Moc děkuji za odpovědi, vážím si vašeho času i znalosti

tak jo, ale to má hromadu rizik a pro psa, kterýmu celkem nic není, ta rizika převažují veškeré přínosy.

to je taková nouzovka, když je to to kilové štěně s krvavým průjmem a je potřeba mu nějak zachránit život nebo to aspoň zkusit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 20:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moc děkuji. Ono právě o parve u dospělých se nikde moc nepíše, řeší se hlavně malá štěňata. A na veterine jsme dnes byli přesčas, tak jsem nechtěla doktora zdržovat, že se když tak do ptám zítra. Ale nedalo mi to, potřebovala jsem se někoho zeptat...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 20:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moc děkuji. Ono právě o parve u dospělých se nikde moc nepíše, řeší se hlavně malá štěňata. A na veterine jsme dnes byli přesčas, tak jsem nechtěla doktora zdržovat, že se když tak do ptám zítra. Ale nedalo mi to, potřebovala jsem se někoho zeptat...

řeší se štěňata, protože je to nemoc nebezpečná pro štěňata. u dospěláků to prostě dělá průjem nebo třeba i nic.

12.11.2022 20:40
MUCHA

XXX.XXX.110.187

Ahoj , zkušenost mám . ....Štěně 8 týdnů parva potvrzena . Další ve smečce postupně nakaženi všichni . Fenka 1rok plně očkovaná nejhorší průběh ,5 dní nežrala , nepila . Dávala jsem stříkačkou hlavně vodu , držela v teple ,ale bála jsem se . Další fenka 2letá a 4letý pes jen dva dny unaveni , bez žrádla ,průjem ....Vše jsem vydezinfikovala , ven jsem s nima nechodila měsíc a půl ,abych ochránila všechny jiné cizí pejsky . Hračky klacky ze dvora jsem spálila , misky vydezinfikovala . Všichni jsou zdraví a v pohodě bez následků. Tak držím palce ,at také zvládnete

12.11.2022 20:42
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moc děkuji. Ono právě o parve u dospělých se nikde moc nepíše, řeší se hlavně malá štěňata. A na veterine jsme dnes byli přesčas, tak jsem nechtěla doktora zdržovat, že se když tak do ptám zítra. Ale nedalo mi to, potřebovala jsem se někoho zeptat...

Držím palce, bude to dobrý. Ale ty nervy si umím představit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

No teď začal navečer slintat. Byla jsem s velkýma klukama obejít jednu vzdálenější louku, abychom teď netrajdali po psích místech (ani jeden průjem, procházku si užili), přítel zůstal s prckem doma a začal trochu slinit.
Ale neblije, neprujmuje, teď nedělá nic... Chuť k jídlu nemá. Pořád bez nálady. Nebo ho moc pozoruji, ono když je i člověku zle, tak vypadá blbě, natož malé hafáně...

12.11.2022 21:46
impact

XXX.XXX.17.89

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No teď začal navečer slintat. Byla jsem s velkýma klukama obejít jednu vzdálenější louku, abychom teď netrajdali po psích místech (ani jeden průjem, procházku si užili), přítel zůstal s prckem doma a začal trochu slinit.
Ale neblije, neprujmuje, teď nedělá nic... Chuť k jídlu nemá. Pořád bez nálady. Nebo ho moc pozoruji, ono když je i člověku zle, tak vypadá blbě, natož malé hafáně...

Jak vypadá teď?

Jinak moje zkušenost - parva rychle graduje. A průjem a blití nezastaví nic.

Jedete ráno na veterinu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 22:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Jak vypadá teď?

Jinak moje zkušenost - parva rychle graduje. A průjem a blití nezastaví nic.

Jedete ráno na veterinu?

Víceméně pořád stejně. Na chvíli jsme spolu usnuli u televize. Teď si šel lehnout na chodbu, ale nemá tendence nic produkovat.

Ráno jedeme. Na vete jsou od 9,tak pak dám vědět...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 22:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Víceméně pořád stejně. Na chvíli jsme spolu usnuli u televize. Teď si šel lehnout na chodbu, ale nemá tendence nic produkovat.

Ráno jedeme. Na vete jsou od 9,tak pak dám vědět...

zmerte mu teplotu

12.11.2022 22:07
impact

XXX.XXX.17.89

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Víceméně pořád stejně. Na chvíli jsme spolu usnuli u televize. Teď si šel lehnout na chodbu, ale nemá tendence nic produkovat.

Ráno jedeme. Na vete jsou od 9,tak pak dám vědět...

Bude to dobrý, nebojte. 💞

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 22:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
zmerte mu teplotu

Teplota 39,3, dá se říct, že ještě v normě? Mám nějak zafixovano v hlavě 38-39...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 22:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobre mu neni, ale neni to pruser. Urcite je to info pro veta

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2022 22:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobre mu neni, ale neni to pruser. Urcite je to info pro veta

Ale dobrý tip děkuji za něj. Teploměr mě přiznám se vůbec nenapadl.

13.11.2022 00:22
fikovnice

XXX.XXX.60.122

Přidávám se s držením pěstí a kočky tlapek . S parvou jsme bojovali strašlivý boj - když mi onemocněl můj milovaný Fido (= kocour). Byl na hranici života a smrti, ale dal to!
Věřím, že u Vás to dopadne také dobře a že průběh nebude tak dramatický jako byl u nás...

Jinak jak jste se ptala na možnost transfúze, tak já kocourovi aplikovala přímo protilátky. Ale byl to opravdu šílený boj...i proto, že kocour nejen že krvavě průjmoval a kila z něj jen letěla dolů, ale hlavně proto, že odmítal cokoli žrát.

Dejte zítra vědět, jak dopadnete na veterině.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.11.2022 12:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pro všechny kdo nám drží palce...
Nad ránem znovu zvracel.

Vetka dnes udělala rtg a cuvatko si tam nechali hospitalizovaneho na kapacky a další vyšetření.
Zítra nám budou volat.

Myslete na něj, ať má co nejvíc síly.
Dekuji všem za podporu...

13.11.2022 12:16
Terven

XXX.XXX.110.191

Třeba je to jen hnusná gastroenteritida...
Ještě mě napadlo - dělal mu vet náběry?
Jsem teď poznamenaná slinivkou - nemohl si jí něčím podráždit? Tučným žrádlem, nějakou chemií anebo to může vzniknout i na imunitním podkladě, jakoby bez příčiny.
Držím palce

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.11.2022 12:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pro všechny kdo nám drží palce...
Nad ránem znovu zvracel.

Vetka dnes udělala rtg a cuvatko si tam nechali hospitalizovaneho na kapacky a další vyšetření.
Zítra nám budou volat.

Myslete na něj, ať má co nejvíc síly.
Dekuji všem za podporu...

myslím na vás mocmoc - tohle jsem momenty, které člověk zažít nechce. Držte se - je mladý, silný, dostává léky... děláte všechno, aby to dobře skončilo

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.11.2022 12:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Třeba je to jen hnusná gastroenteritida...
Ještě mě napadlo - dělal mu vet náběry?
Jsem teď poznamenaná slinivkou - nemohl si jí něčím podráždit? Tučným žrádlem, nějakou chemií anebo to může vzniknout i na imunitním podkladě, jakoby bez příčiny.
Držím palce

Slinivku prý vyšetří dneska z krve. Napadlo ji to taky.
Zkoušeli jsme v noci dát aspoň trošku vývaru, ale vyloženě proti tomu protestoval.
Nejhorší je, že vůbec nevím, kde by co mohl zbastit nebo olizat. Na zahradě jsou spolu tři, pijí ze stejného kyblicku, věčně po sobě vylizuji misky, tahají se o stejné hračky, chodí do stejného prostředí. Striktně hlídám, co venku berou do huby, kyselina má náhubek standardní výbavu.
Achjo, snad bude lip zítra...

13.11.2022 13:54
Evv

XXX.XXX.108.153

V Praze se před časem prohnala nějaká viróza, a docela dostávala i mladé psi, známá s dvouletou australačkou skončila ve 2 ráno na pohotovosti a tety rok a půl starý york skončil na několik dní na kapačkách.
Držím palce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.11.2022 13:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já si zrovna vybavuji, že jsem asi před 14 dny byla prckovi pro bravecto, protože jsem na něm našla v jeden den klíště a blechu. A byl tam zrovna malý pejsek před námi, který měl stejné příznaky. Vodovy průjem, nechutenství, zvracení. Nevím jak dopadl jen mi to dnes vyvstalo na mysli...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.11.2022 14:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Držím moc palečky, aby byl co nejdřív v pořádku...je mladej a silnej a v péči veterinářů...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.11.2022 14:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Evv napsal(a):
V Praze se před časem prohnala nějaká viróza, a docela dostávala i mladé psi, známá s dvouletou australačkou skončila ve 2 ráno na pohotovosti a tety rok a půl starý york skončil na několik dní na kapačkách.
Držím palce.

Na P1 to asi ještě frčí. Před týdnem na mě hulákala paní odvedle, ať se držíme dál. Tak se ptám, jestli covid, ale prý viróza - až krvavé průjmy, její fena dobírala ATB. A prý pomalu každý druhý pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak parvovirozu nám potvrdili.
Stav zatím stále stejný.

Co mě dost zaráží, že přesto že o parve věděli ze soboty, nechali nás v neděli normálně v čekárně se psy. A přesto, že vědí, že žije v domácnosti s jinými psy, neřekli nám, že by měli být v karantene, nikam neprochazkovat apod.

Konzultujeme teď oba s přítelem s jinými klinikami a nejspíš pejska převezeme jinam.

Držte nám palce, ať to brouček zvládne

14.11.2022 13:47
janaa

XXX.XXX.174.242

Moc držím palce. Je už velký a silný,zvládne to,musí

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 14:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Držíme palce i tlapky Vašemu čuvátku, ať je brzo líp 🐾 zvládne to, věřím tomu.🍀Držte se i s ostatními chlupáči!

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 15:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

A cizi predmet je vyloucen??

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 15:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak parvovirozu nám potvrdili.
Stav zatím stále stejný.

Co mě dost zaráží, že přesto že o parve věděli ze soboty, nechali nás v neděli normálně v čekárně se psy. A přesto, že vědí, že žije v domácnosti s jinými psy, neřekli nám, že by měli být v karantene, nikam neprochazkovat apod.

Konzultujeme teď oba s přítelem s jinými klinikami a nejspíš pejska převezeme jinam.

Držte nám palce, ať to brouček zvládne

..moc držím a myslím na vás...
.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 15:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak parvovirozu nám potvrdili.
Stav zatím stále stejný.

Co mě dost zaráží, že přesto že o parve věděli ze soboty, nechali nás v neděli normálně v čekárně se psy. A přesto, že vědí, že žije v domácnosti s jinými psy, neřekli nám, že by měli být v karantene, nikam neprochazkovat apod.

Konzultujeme teď oba s přítelem s jinými klinikami a nejspíš pejska převezeme jinam.

Držte nám palce, ať to brouček zvládne

Držím palce!

14.11.2022 16:20
Terapeutka

XXX.XXX.69.29

Moc držím palce, ať se z toho pejsek rychle vylíže...

Jen mi od počátku vrtá hlavou, kde k tomu asi přišel? Pochopím to u štěnat nebo i dospělého psa někde ze špinavého dvora, kde běhají potkani nebo z nějaké osady... ale u běžné čistotné rodiny v režimu doma/zahrada/vycházka v civilizaci ??? to je opravdu až tak běžné, že pes na procházce třeba na sídlišti, v parku nebo podél vesnice k něčemu čuchne (nebo musí olíznout?) a má ji?

14.11.2022 17:02
impact

XXX.XXX.17.89

Terapeutka napsal(a):
Moc držím palce, ať se z toho pejsek rychle vylíže...

Jen mi od počátku vrtá hlavou, kde k tomu asi přišel? Pochopím to u štěnat nebo i dospělého psa někde ze špinavého dvora, kde běhají potkani nebo z nějaké osady... ale u běžné čistotné rodiny v režimu doma/zahrada/vycházka v civilizaci ??? to je opravdu až tak běžné, že pes na procházce třeba na sídlišti, v parku nebo podél vesnice k něčemu čuchne (nebo musí olíznout?) a má ji?

Parvu ale nepřenáší potkani (pokud teda samozřejmě neběhají s parvou na tlapkách, ale to choděj i lidi s parvou na botách), ani špína.

Ono když to vezmu kolem a kolem, tak úplně původně Cstmr psala, že se pes posrajdil venku na procházce. Už tam zanechal kontaminovaný trus a pokud to oblízne nějaké štěně, má ho taky.

A tak to prostě jede.

Byly doby, kdy potkat parvu rovnalo se téměř zázraku. Ale v dnešní době, kdy se tahá kvanta neočkovaných psů z jedné strany republiky na druhou a ještě se to tahá přes hranice, není taková parva nic neobvyklého. Bohužel. Třeba ta olomoucko-šumperská kikánská líheň je úplným epicentrem. A lidi dementi od nich pořád kupují rádobyčistokrevné neočkované psy, jedou s tím na opačnej konec republiky a pak jim to za dva dny umře na parvu. O tom, co se tahá neočkovaný ze Slovenska, kde je to doslova ráj parvy, ani nemluvě. A tím nemyslím jen různé pofiderní spolky, ale hlavně právě ty překupníky rádobyčistokrevných psů...

14.11.2022 17:06
Terven

XXX.XXX.103.178

Terapeutka napsal(a):
Moc držím palce, ať se z toho pejsek rychle vylíže...

Jen mi od počátku vrtá hlavou, kde k tomu asi přišel? Pochopím to u štěnat nebo i dospělého psa někde ze špinavého dvora, kde běhají potkani nebo z nějaké osady... ale u běžné čistotné rodiny v režimu doma/zahrada/vycházka v civilizaci ??? to je opravdu až tak běžné, že pes na procházce třeba na sídlišti, v parku nebo podél vesnice k něčemu čuchne (nebo musí olíznout?) a má ji?

Viděla jste někdy, kolik je potkanů na sídlišti? 😁
Co se epidemiologicko hygienických podmínek týče, zlatej špinavej dvůr...
Nicméně myslím, že parva bude běžná věc, kterou psu přinesete domů na botách...jen holt většina psů má imunitu.

14.11.2022 19:12
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Terapeutka napsal(a):
Moc držím palce, ať se z toho pejsek rychle vylíže...

Jen mi od počátku vrtá hlavou, kde k tomu asi přišel? Pochopím to u štěnat nebo i dospělého psa někde ze špinavého dvora, kde běhají potkani nebo z nějaké osady... ale u běžné čistotné rodiny v režimu doma/zahrada/vycházka v civilizaci ??? to je opravdu až tak běžné, že pes na procházce třeba na sídlišti, v parku nebo podél vesnice k něčemu čuchne (nebo musí olíznout?) a má ji?

Od potkanů se může chytit leptospiróza.

14.11.2022 19:13
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak parvovirozu nám potvrdili.
Stav zatím stále stejný.

Co mě dost zaráží, že přesto že o parve věděli ze soboty, nechali nás v neděli normálně v čekárně se psy. A přesto, že vědí, že žije v domácnosti s jinými psy, neřekli nám, že by měli být v karantene, nikam neprochazkovat apod.

Konzultujeme teď oba s přítelem s jinými klinikami a nejspíš pejska převezeme jinam.

Držte nám palce, ať to brouček zvládne

Držíme všechny palce a tlapky. Nebojte, určitě se z toho dostane.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 19:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Čtu, že inkubační doba parvo je 2 ař 14 dní. Nebyli jste s mlaďochem na nějaké hromadnější akci? Nebo že by se ta sviňa přenesla na botách z veteriny?
Jako ostatní moc a moc držím packy a palce!

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 19:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Čtu, že inkubační doba parvo je 2 ař 14 dní. Nebyli jste s mlaďochem na nějaké hromadnější akci? Nebo že by se ta sviňa přenesla na botách z veteriny?
Jako ostatní moc a moc držím packy a palce!

parvu lze chytit raz dva. nemusí to být ani akce, ani veterina, ale jdete si nakoupit a přinesete na botách.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 20:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
parvu lze chytit raz dva. nemusí to být ani akce, ani veterina, ale jdete si nakoupit a přinesete na botách.

Vím, jen se tu dumalo o místě, kde to mohl chytit. Tak jsem přispěla jen nějak do pléna.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 21:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Byli jsme shodou okolností na závodech v paseni oveček před tuším týdnem, nicméně tam vyloženě v kontaktu nebyl s jiným psem než se svou mamcou, která tam byla taky.
Jinak klasika, naše prochazkove trasy po loukách, lesích, okolo města a tak dále.
Ale samozrejme, jak už bylo psáno, fakt jsme to mohli chytit kdekoliv. Doktor mi sám říkal, že ani nemá valný smysl desinfikovat hystericky celý dům, že bych musela odvézt psy, měsíc to tu držet sterilne čisté a pak teprve psy vzít zpět. Že ta parva je sakra odolna a je prostě všude.
Jak už psala impact, už ten jediný vodovy průjem, který z něj vytekl na procházce, to člověk do sáčku prostě neposbira, vodu z trávy. A už to může být problém... Zbytek psů v domácnosti je v pohodě, ani jim nebyla vyhlášena žádná karantena, že nejsou infekční vůči okolí víc než jindy. Na tohle se názory lidi liší, přečetla jsem si už tolik toho, vyslechla tolik lidí, že mám hlavu jak pátrací balón.

Aktualni stav je stále stejný, pejsek je apaticky, strašlivě unavený, ale prognóza je dobrá, měl by se z toho dostat. Díky bohu to není kilove štěně, ale veliky silný kluk. Zatím je stále na kapackach, malinko jedl prý ráno, tak doufám už jen v lepší zprávy.
Dekuji všem za podporu

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 21:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Někdo se ještě ptal, jestli bylo vyloučeno cizí těleso - bylo, dělali rtg i sono briska a nic v něm není. Ani by snad neměl co sežrat, není to typ psa co by zral hračky, nebo že by byl extra kyselina. To jen ať jsou informace úplné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.11.2022 22:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Byli jsme shodou okolností na závodech v paseni oveček před tuším týdnem, nicméně tam vyloženě v kontaktu nebyl s jiným psem než se svou mamcou, která tam byla taky.
Jinak klasika, naše prochazkove trasy po loukách, lesích, okolo města a tak dále.
Ale samozrejme, jak už bylo psáno, fakt jsme to mohli chytit kdekoliv. Doktor mi sám říkal, že ani nemá valný smysl desinfikovat hystericky celý dům, že bych musela odvézt psy, měsíc to tu držet sterilne čisté a pak teprve psy vzít zpět. Že ta parva je sakra odolna a je prostě všude.
Jak už psala impact, už ten jediný vodovy průjem, který z něj vytekl na procházce, to člověk do sáčku prostě neposbira, vodu z trávy. A už to může být problém... Zbytek psů v domácnosti je v pohodě, ani jim nebyla vyhlášena žádná karantena, že nejsou infekční vůči okolí víc než jindy. Na tohle se názory lidi liší, přečetla jsem si už tolik toho, vyslechla tolik lidí, že mám hlavu jak pátrací balón.

Aktualni stav je stále stejný, pejsek je apaticky, strašlivě unavený, ale prognóza je dobrá, měl by se z toho dostat. Díky bohu to není kilove štěně, ale veliky silný kluk. Zatím je stále na kapackach, malinko jedl prý ráno, tak doufám už jen v lepší zprávy.
Dekuji všem za podporu

On to vybojuje levou zadní. A pro vás, na nervy, když se něco sejří, oblíbená písnička na upuštění páry, mi to hodně pomáhá občas. :)

https://www.youtube.com/watch?v=ZOFu0ySOuBk

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 08:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

moc držím palce, to je zase nehezké čtení

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 08:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

I já se přidávám s držením palců a tlapek. Moc na vás myslím.

15.11.2022 08:25
RozaTonda-mopsi

XXX.XXX.33.1

I my držíme palce a moc !!!

Věřím, že když to už není mimino a ani pidi pejsek bude mít lehčí průběh a s hospitalizaci to brzy zvladne

Bude den ode dne líp a nabere zase síly. Chce to jen čas. Neměl snad ani dle popisu nějaký dramaticky průběh a dostal ihned léčbu.

Syn chytil někdy kolem 5-6 roku rotavir... byl to takový fofr, nic v sobe neudržel... během pár hodin do slova upadal, manžel ho musel pak už do auta odnést.. a na kapackach do 2 dnů zase nabral sil.
Jsou to hnusné viry:-(

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 13:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zdravím všechny, aktuální info z dneška :

Hafan pořád nezere, stav je zatím pořád stejný. Troufám si ale tvrdit, že měl o trošku rychlejší reakce než vcera večer. Trhá mi to srdce, naše malé praštěne pubertální děcko, které teď jen apaticky leží, sotva zvedne hlavu...
Prognoza je dobrá, vyloženě teď jen čekáme, až se mu udělá lépe a začne bastit. Prý jakmile začne jist a vrátí se mu jiskra, posupajdi domu.
Psi doma ho hledají, dnes jsme vzali z auta vodítko a mladší tibetak když si ho ocichal, hodinu chodil dovnitř a ven, piskal a hledal svého parťáka.

Dekuji za podporu, je prima vědět, že nam posíláte sílu, i když nepatříme mezi hlavní diskutery

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 13:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

držíme s Yodou moc moc palce, ať už si čuvačátko vzpomene, že má vlastně hlad a chuť a může konečně domů ke smečce. Pak už rekonvalescence jistě půjde dobře

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 13:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky na vás moc myslíme!

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 14:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zdravím všechny, aktuální info z dneška :

Hafan pořád nezere, stav je zatím pořád stejný. Troufám si ale tvrdit, že měl o trošku rychlejší reakce než vcera večer. Trhá mi to srdce, naše malé praštěne pubertální děcko, které teď jen apaticky leží, sotva zvedne hlavu...
Prognoza je dobrá, vyloženě teď jen čekáme, až se mu udělá lépe a začne bastit. Prý jakmile začne jist a vrátí se mu jiskra, posupajdi domu.
Psi doma ho hledají, dnes jsme vzali z auta vodítko a mladší tibetak když si ho ocichal, hodinu chodil dovnitř a ven, piskal a hledal svého parťáka.

Dekuji za podporu, je prima vědět, že nam posíláte sílu, i když nepatříme mezi hlavní diskutery

Můžete mu na veterinu donést vlastní krmení? Nebo to je jeho vlastní krmení?
Zkusit rozkrmit spíše masem než granulemi a konzevou (pokud je to tedy v té druhé misce konzerva)?
Pokud samozřejmě vet odsouhlasí a dovolí....

Přeji, ať to dobře dopadne a je zase brzy doma

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 14:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Není to jeho krmení, v jedné misce má granulky, v druhé nějakou asi pastiku a něco jako kapsičku, řekla bych. Takové nadrobno pokrájené kousky masa.

Napadlo mě to taky dovézt mu vařené kureci s rýži, tak jak jsme u diety po bliti zvyklí doma, zkusím se zítra doktora zeptat.

15.11.2022 14:54
lupus4

XXX.XXX.205.61

mno, nevím, ale stres, že není s vámi může "prodloužit" nechutenství...
Co tam s ním dělají tak světobornýho, že nemůže být doma a popř. dojíždět ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 15:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
mno, nevím, ale stres, že není s vámi může "prodloužit" nechutenství...
Co tam s ním dělají tak světobornýho, že nemůže být doma a popř. dojíždět ?

Je napojeny na infuzi...
Teď opravdu není ve stavu, že by měl jet domů, a to uznávám i z pohledu člověka který si to přeje nejvíc na světě a vezme si kvůli toho i volno v práci aby se mu mohl 24 hodin denně věnovat.
Malé zlepšení tam vidět bylo, tak doufám, že zítra už to bude zase lepší. Zkusím mu vzít z domu něco k jídlu, jestli nevezme aspoň to. On nikdy nebyl extra zravy, bohužel.

15.11.2022 15:16
lupus4

XXX.XXX.205.61

my jsme tenkrát na infuze dojížděli a poslední tři už jsem dával sám doma...
rozežrala se na rozvařeným králíkovi s rýží, dával jsem jí to po kávových lžičkách v cca 2Oti min intervalech ...bylo to o nervy, ale pak ta radost, když to konečně udržela v sobě
vypuklo to po 1. očkování u 3 štěňat ze sedmi, ti 2 klucí to nedali a během 2 dnů byli pryč, 3. Šišinka to vybojovala...dožila se 15ti a byla to výborná pracantka i máma

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 18:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zdravím všechny, aktuální info z dneška :

Hafan pořád nezere, stav je zatím pořád stejný. Troufám si ale tvrdit, že měl o trošku rychlejší reakce než vcera večer. Trhá mi to srdce, naše malé praštěne pubertální děcko, které teď jen apaticky leží, sotva zvedne hlavu...
Prognoza je dobrá, vyloženě teď jen čekáme, až se mu udělá lépe a začne bastit. Prý jakmile začne jist a vrátí se mu jiskra, posupajdi domu.
Psi doma ho hledají, dnes jsme vzali z auta vodítko a mladší tibetak když si ho ocichal, hodinu chodil dovnitř a ven, piskal a hledal svého parťáka.

Dekuji za podporu, je prima vědět, že nam posíláte sílu, i když nepatříme mezi hlavní diskutery

Kulíšek malej chuďátkovej.....moc na něj myslím, aby byl co nejdříve doma. A ještě musí být chudinka sám v "nemocnici"...tak to si vůbec neumím představit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 19:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cstmr
On to zvládne, je to bojovník. Jak to tu znovu pročítám, měla jste chvilku mrknout se do očkováku? Jak psala Bodlinka:
no a jak se to může stát? hmm... dostal poslední dávku vakcíny 16. týden věku, nebo dřív?
Držte se!
Jinak souhlas s lupusem4, jak by to jen šlo, vzala bych pesana domů a dojíždět na infuze. Můj pes byl po akutní slinivce z hospitalizace tak rozhozený, že by to tam po třetím dnu zabalil. Domácí prostředí dělá své.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 19:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

jsem pro zajímavost koukala do očkováku - Yoda narozen 3.12. v pátek - očkován o patnáct týdnů později v pátek 18.3. Je to konec 15. týdne a nebo první den 16. týdne ?? Jak se to bere??

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 20:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

No to je docela taky vtipné.
Měl v termínu očkování tuším průjem, nebo cosi, takže jsme očkovali později, než jsme měli a dostal ještě jednu vakcínu pro zichr, jestli jsem to dobře pochopila a jestli si dobře pamatuji. Tzn ze poslední dávku dostal až 20.tyden věku. Takže má tam úplně to první Nobivac Puppy a pak má 3x ty psi nemoci. A stejně k prdu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 20:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No to je docela taky vtipné.
Měl v termínu očkování tuším průjem, nebo cosi, takže jsme očkovali později, než jsme měli a dostal ještě jednu vakcínu pro zichr, jestli jsem to dobře pochopila a jestli si dobře pamatuji. Tzn ze poslední dávku dostal až 20.tyden věku. Takže má tam úplně to první Nobivac Puppy a pak má 3x ty psi nemoci. A stejně k prdu...

a jaké značky psích nemocí? tady nobivac?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 21:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vím že poslední dvě je Biocan, ten první si nejsem jistá, jestli není Nobivac. Jsem teď v práci, zítra když tak upřesním.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 21:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nobivac měl v té době výpadky (to bude zhruba období, kdy se očkoval i Yoda. Měl Nobivac, ale na přeočkování v březnu dostal Eurican... Vetka se omlouvala, že vůbec nevarovali, že nebude dodávka a tak ho neměla na přeočkování "schovaný".

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 21:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

"na přeočkování v březnu dostal Eurican"

to je ta lepsi varianta a ne na omluvu

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 21:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

nobivac i eurican dobrý.

bioveťácký vakcíny mají takovou, no, pověst. ne nezaslouženou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2022 22:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nobivac i eurican dobrý.

bioveťácký vakcíny mají takovou, no, pověst. ne nezaslouženou.

O těch biovetach nekoluje nic dobrého, s tím souhlasím. Ale stejnou vakcínu dostal ten den i jeden z mých tibetaku a parvu nechytil. Ale chápu, má skoro 4 roky a proockovany je lépe, plus imunita bude taky úplně jinde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.11.2022 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
my jsme tenkrát na infuze dojížděli a poslední tři už jsem dával sám doma...
rozežrala se na rozvařeným králíkovi s rýží, dával jsem jí to po kávových lžičkách v cca 2Oti min intervalech ...bylo to o nervy, ale pak ta radost, když to konečně udržela v sobě
vypuklo to po 1. očkování u 3 štěňat ze sedmi, ti 2 klucí to nedali a během 2 dnů byli pryč, 3. Šišinka to vybojovala...dožila se 15ti a byla to výborná pracantka i máma

aj my sme dochádzali na infúzie. Síce to je xy rokov späť, ale bol to boj, ktorý sme nakoniec vyhrali. Tiež to vtedy naša psica chytila asi v roku a pol - plne očkovaná. Prvé dni boli horor - a bolo to horšie ako u Vášho čuvača (boli u nás aj krvavé hnačky). Rovnako sme doma rozkrmovali rýžovým odvarom - striekačkou každú pol hodinu, postupne po lyžičkách aj ryžu a potom postupne kuracie mäso. Sama by žrať nezačala a na veterine už vôbec nie. Odporúčam ak sa bude dať vziať ho domov čím skôr .. Je to ťažké - my sme kŕmili aj v noci - vtedy vet tvrdil, že je dôležité udržať činnosť žalúdka - aj keď to všetko vyjde... Dnes to už možno neplatí, ale nám sa podarilo psicu zachrániť a potom sa dožila 13 rokov

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.11.2022 11:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aktuální info z dneska:.

Pes znovu zvraci a prujmuje, plus měl v noci horečku.
Dovezla jsem mu domácí vývar, beru velmi pozitivně, že mi aspoň olizl prst od něj, není už to striktní odmítání.
Taky mi ukazoval, co se naučil. Napije se vody, pak ponoří nos a foukne do vody bublinky. Pořád je hluboko uvnitř toho vycerpaneho pejska naše veselé štěňátko.

Je to bojovník, nevzdává se. Na rozdíl od paničky, která pohled na naše zubozene štěňátko moc nezvládá. Snažím se před ním aspoň nebulet, ale myslím, že stejně ví moc dobře, proto mi ukazoval dneska ty bublinky, aby mě potesil...

16.11.2022 11:17
Terven

XXX.XXX.103.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aktuální info z dneska:.

Pes znovu zvraci a prujmuje, plus měl v noci horečku.
Dovezla jsem mu domácí vývar, beru velmi pozitivně, že mi aspoň olizl prst od něj, není už to striktní odmítání.
Taky mi ukazoval, co se naučil. Napije se vody, pak ponoří nos a foukne do vody bublinky. Pořád je hluboko uvnitř toho vycerpaneho pejska naše veselé štěňátko.

Je to bojovník, nevzdává se. Na rozdíl od paničky, která pohled na naše zubozene štěňátko moc nezvládá. Snažím se před ním aspoň nebulet, ale myslím, že stejně ví moc dobře, proto mi ukazoval dneska ty bublinky, aby mě potesil...

Dobře, že má lepší náladu...nemoc je to svinská, holt se bude chvíli dávat do kupy.
Držím palce

16.11.2022 11:22
Ouško4

XXX.XXX.225.15

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aktuální info z dneska:.

Pes znovu zvraci a prujmuje, plus měl v noci horečku.
Dovezla jsem mu domácí vývar, beru velmi pozitivně, že mi aspoň olizl prst od něj, není už to striktní odmítání.
Taky mi ukazoval, co se naučil. Napije se vody, pak ponoří nos a foukne do vody bublinky. Pořád je hluboko uvnitř toho vycerpaneho pejska naše veselé štěňátko.

Je to bojovník, nevzdává se. Na rozdíl od paničky, která pohled na naše zubozene štěňátko moc nezvládá. Snažím se před ním aspoň nebulet, ale myslím, že stejně ví moc dobře, proto mi ukazoval dneska ty bublinky, aby mě potesil...

Hrozně moc na vás myslíme a držíme palce. On to dá, nebojte. Je to bojovník ❤️

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.11.2022 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aktuální info z dneska:.

Pes znovu zvraci a prujmuje, plus měl v noci horečku.
Dovezla jsem mu domácí vývar, beru velmi pozitivně, že mi aspoň olizl prst od něj, není už to striktní odmítání.
Taky mi ukazoval, co se naučil. Napije se vody, pak ponoří nos a foukne do vody bublinky. Pořád je hluboko uvnitř toho vycerpaneho pejska naše veselé štěňátko.

Je to bojovník, nevzdává se. Na rozdíl od paničky, která pohled na naše zubozene štěňátko moc nezvládá. Snažím se před ním aspoň nebulet, ale myslím, že stejně ví moc dobře, proto mi ukazoval dneska ty bublinky, aby mě potesil...

..to je brouček, moc držím palce a opravdu věřím, že to dá . ...a držte se, je to těžké, ale dáte to....

16.11.2022 23:30
fikovnice

XXX.XXX.20.198

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je napojeny na infuzi...
Teď opravdu není ve stavu, že by měl jet domů, a to uznávám i z pohledu člověka který si to přeje nejvíc na světě a vezme si kvůli toho i volno v práci aby se mu mohl 24 hodin denně věnovat.
Malé zlepšení tam vidět bylo, tak doufám, že zítra už to bude zase lepší. Zkusím mu vzít z domu něco k jídlu, jestli nevezme aspoň to. On nikdy nebyl extra zravy, bohužel.

Nečetla jsem vše, za což se omlouvám. Psala jsem Vám někde výše, že můj kocour si vybojoval život nad kočíčím morem (také parva).
Nejedl asi 12 dní. Přežil díky tomu, že bojoval a že jsem bojovala za něj i já. Tak se jen chci zeptat, zda byste mu nemohla dávat infúzi doma? To, co píše "lupus", je pravda. Domácí prostředí dělá své... A kapat infúzi do zavedené flexily se naučíte.

Nepřestávám(e) držet všechny pěsti, palce a tlapky; vím moc dobře, s jak nerovným protivníkem jsem tehdy bojovala...

U vás to dopadne dobře, jsem o tom přesvědčená!

16.11.2022 23:34
fikovnice

XXX.XXX.20.198

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aktuální info z dneska:.

Pes znovu zvraci a prujmuje, plus měl v noci horečku.
Dovezla jsem mu domácí vývar, beru velmi pozitivně, že mi aspoň olizl prst od něj, není už to striktní odmítání.
Taky mi ukazoval, co se naučil. Napije se vody, pak ponoří nos a foukne do vody bublinky. Pořád je hluboko uvnitř toho vycerpaneho pejska naše veselé štěňátko.

Je to bojovník, nevzdává se. Na rozdíl od paničky, která pohled na naše zubozene štěňátko moc nezvládá. Snažím se před ním aspoň nebulet, ale myslím, že stejně ví moc dobře, proto mi ukazoval dneska ty bublinky, aby mě potesil...

Já Vás moc neznám...ale znám tu beznaděj! Držte se, snažím se Vám poslat sílu!
A pejsa je úžasný - bojovník, který tu mrchu přepere....


A snad se nebudete zlobit, když vznesu dotaz na "Bodlinku" či kohokoli jiného: Je po prodělané parvě trvalá imunita?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 00:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kéž by bylo čuvavátko už doma u svých velkých brášků na rekonvalescenci 🙏🌷 doma je doma...
Jak je na tom prosím Váš mistr bublin? 🐾 posílám sílu do Vaší mysli a taky do jeho tlapek...

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 10:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Já Vás moc neznám...ale znám tu beznaděj! Držte se, snažím se Vám poslat sílu!
A pejsa je úžasný - bojovník, který tu mrchu přepere....


A snad se nebudete zlobit, když vznesu dotaz na "Bodlinku" či kohokoli jiného: Je po prodělané parvě trvalá imunita?

ano.

18.11.2022 16:35
fikovnice

XXX.XXX.20.198

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ano.


Takže už o Fida nemusím mít v tomto ohledu strach - že by si to zase zvenku přinesl...?

A "Cstmr" samozřejmě nadále držím pěsti!

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 16:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Omlouvám se, měla jsem hodně práce, nebyl moc na ifaunu prostor.

Včera pejsek poprvé zbastil trochu vareneho kuřete a vývaru, co jsme mu tam odvezli. A poprvé na nás zavrtěl ocáskem.
Dnes se na kuře vyloženě vrhnul, a začal bastit jako by týden nejedl
Doufám, že nám ho vrátí zítra domů. Přítel jedna s doktorem a zítra uvidíme.

Dekuji všem za podporu, bylo to náročné, ale bojovník to vybojoval, z nejhoršího je venku. Bude náramně překvapen, že venku už je sníh, po tom co byl od neděle zavřený v kleci na izolaci.
Já mám takovou radost

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 16:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já už se bála, když jste se neozývala... Hurá, jupíí!

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 17:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Výborně 👏 Celý boží den na Vás myslím a mám stráášně velikou radost🥳 😄 🌷🍀 rychle jste reagovali, nepodcenili nic, a to hrálo taky významnou roli 👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 17:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já už se bála, když jste se neozývala... Hurá, jupíí!

taky jsem se bála... takové zlověstné ticho tu bylo. Doma se vše rychle zlepší a brzy bude Brouček fit

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 17:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já se moc omlouvám, vzala jsem sichtu navíc, do toho ježdění na kliniku, vyšlo nám do toho ještě i krytí feny, přítel padl taky s horečkama, tak jsem nějak neměla na internet čas.

Ale všem moc děkuji za podporu, určitě to chlapakovi taky pomohlo, když na něj myslelo tolik lidí

Určitě dám vědět, jak se situace vyvíjí dál...

18.11.2022 17:56
RozaTonda-mopsi

XXX.XXX.42.93

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Omlouvám se, měla jsem hodně práce, nebyl moc na ifaunu prostor.

Včera pejsek poprvé zbastil trochu vareneho kuřete a vývaru, co jsme mu tam odvezli. A poprvé na nás zavrtěl ocáskem.
Dnes se na kuře vyloženě vrhnul, a začal bastit jako by týden nejedl
Doufám, že nám ho vrátí zítra domů. Přítel jedna s doktorem a zítra uvidíme.

Dekuji všem za podporu, bylo to náročné, ale bojovník to vybojoval, z nejhoršího je venku. Bude náramně překvapen, že venku už je sníh, po tom co byl od neděle zavřený v kleci na izolaci.
Já mám takovou radost

To je tak krásné, i když nikoho zde neznám osobně vždycky většinu věcí prožívám na dálku, vzpomenu si během dne....

Moc Vám přeji, že je zase dobře a úplně si umím představit to dojemné setkání, až půjdete domu, doma s ostatními vítáni, venku sníh...
Doma podstrojování marůdkovi a bude jako v bavlnce :-)

18.11.2022 18:43
janaa

XXX.XXX.174.242

Krásné zprávy, jen tak dál

18.11.2022 18:45
fikovnice

XXX.XXX.20.198

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Omlouvám se, měla jsem hodně práce, nebyl moc na ifaunu prostor.

Včera pejsek poprvé zbastil trochu vareneho kuřete a vývaru, co jsme mu tam odvezli. A poprvé na nás zavrtěl ocáskem.
Dnes se na kuře vyloženě vrhnul, a začal bastit jako by týden nejedl
Doufám, že nám ho vrátí zítra domů. Přítel jedna s doktorem a zítra uvidíme.

Dekuji všem za podporu, bylo to náročné, ale bojovník to vybojoval, z nejhoršího je venku. Bude náramně překvapen, že venku už je sníh, po tom co byl od neděle zavřený v kleci na izolaci.
Já mám takovou radost

Od začátku jsem věřila, že to vybojujete!
Super zpráva, která se moc hezky čte!

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 18:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

...jste jedničky

18.11.2022 20:02
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Omlouvám se, měla jsem hodně práce, nebyl moc na ifaunu prostor.

Včera pejsek poprvé zbastil trochu vareneho kuřete a vývaru, co jsme mu tam odvezli. A poprvé na nás zavrtěl ocáskem.
Dnes se na kuře vyloženě vrhnul, a začal bastit jako by týden nejedl
Doufám, že nám ho vrátí zítra domů. Přítel jedna s doktorem a zítra uvidíme.

Dekuji všem za podporu, bylo to náročné, ale bojovník to vybojoval, z nejhoršího je venku. Bude náramně překvapen, že venku už je sníh, po tom co byl od neděle zavřený v kleci na izolaci.
Já mám takovou radost

To je tak suprová zpráva. Mám ohromnou radost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 21:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky jsem tady delší dobu nebyla, a moc s váma soucítím, protože jsem sama prožila takové hrozné chvilky, strach a nervy na veterině, ale váš hafík to zvládne, je mladý a všechno nakonec dobře dopadne a o Vánocích už bude vám všem moc fajn.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.11.2022 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Už se nemůžu dočkat až bude Broučínek doma..,to bude radosti..na všech stranách.🥰

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2022 11:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přátelé, skvělé zprávy.
Cuvatko máme doma, dnes ráno doktoři usoudili, že nic nebrání domácí péči.
Obrovská radost všech pejsků i nás, konečně je mimino zpátky, teď už se vykuryruje rychle

Děkujeme za všechnu sílu co jste mu poslali, moc mi pomohla i vaše podpora

Teď už snad bude chvíli zase klid s jobovkama

19.11.2022 12:04
janaa

XXX.XXX.174.242

Huráááá mám radost, úspěšnou rekonvalescenci

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2022 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přátelé, skvělé zprávy.
Cuvatko máme doma, dnes ráno doktoři usoudili, že nic nebrání domácí péči.
Obrovská radost všech pejsků i nás, konečně je mimino zpátky, teď už se vykuryruje rychle

Děkujeme za všechnu sílu co jste mu poslali, moc mi pomohla i vaše podpora

Teď už snad bude chvíli zase klid s jobovkama

19.11.2022 12:13
fikovnice

XXX.XXX.20.198

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přátelé, skvělé zprávy.
Cuvatko máme doma, dnes ráno doktoři usoudili, že nic nebrání domácí péči.
Obrovská radost všech pejsků i nás, konečně je mimino zpátky, teď už se vykuryruje rychle

Děkujeme za všechnu sílu co jste mu poslali, moc mi pomohla i vaše podpora

Teď už snad bude chvíli zase klid s jobovkama

Tak to je bombastická zpráva na sobotu!!!

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2022 13:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přátelé, skvělé zprávy.
Cuvatko máme doma, dnes ráno doktoři usoudili, že nic nebrání domácí péči.
Obrovská radost všech pejsků i nás, konečně je mimino zpátky, teď už se vykuryruje rychle

Děkujeme za všechnu sílu co jste mu poslali, moc mi pomohla i vaše podpora

Teď už snad bude chvíli zase klid s jobovkama

Tak juchůůůůůůůůůůůůůůůůů , Broučkovi posílám velkou pusinku a aby byl co nejdřív úplně fit...

19.11.2022 13:44
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přátelé, skvělé zprávy.
Cuvatko máme doma, dnes ráno doktoři usoudili, že nic nebrání domácí péči.
Obrovská radost všech pejsků i nás, konečně je mimino zpátky, teď už se vykuryruje rychle

Děkujeme za všechnu sílu co jste mu poslali, moc mi pomohla i vaše podpora

Teď už snad bude chvíli zase klid s jobovkama

To je zlatíčko, teď už bude jen dobře.

19.11.2022 13:54
lupus4

XXX.XXX.205.61

a do smrti ho nemusíte očkovat na parvo

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2022 14:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přátelé, skvělé zprávy.
Cuvatko máme doma, dnes ráno doktoři usoudili, že nic nebrání domácí péči.
Obrovská radost všech pejsků i nás, konečně je mimino zpátky, teď už se vykuryruje rychle

Děkujeme za všechnu sílu co jste mu poslali, moc mi pomohla i vaše podpora

Teď už snad bude chvíli zase klid s jobovkama

Tak to je super.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2022 15:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Úžasnýý! 👏Posílám pusu, potřebuje Vaše teplo a bude zase dobře🐾🐾🐾🐾🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Už máte na nástěnce jídelní lístek? 😄😃

Tak ať je už jen lépe a lépe a může s klukama blbnout 🐾🌷

To je fakt tak báječné!!!👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2022 21:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Noo jídelníček teď bude dost jednotvarny, vaříme kuře s rýží, pak přidáme ještě mrkvicku

Ale hlavní je, že s chutí basti, nezvraci a zezadu taky už nejde jen voda ale polopevna záležitost.

Náš hubenourek po večeři zdraví osazenstvo fauny

19.11.2022 22:02
lupus4

XXX.XXX.205.61

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2022 22:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Noo jídelníček teď bude dost jednotvarny, vaříme kuře s rýží, pak přidáme ještě mrkvicku

Ale hlavní je, že s chutí basti, nezvraci a zezadu taky už nejde jen voda ale polopevna záležitost.

Náš hubenourek po večeři zdraví osazenstvo fauny

A co dýně? Dojíždí sezóna a mimo standard stravu je top i pro pofránky.

20.11.2022 03:28
impact

XXX.XXX.17.89

Jejda, já měla včera tak strašně šílenej den, že jsem se tu ani nestihla stavit a tady koukám taková sláva.

Tož konečně! Držím palce, ať brzo kila nabere zpátky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.11.2022 10:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A co dýně? Dojíždí sezóna a mimo standard stravu je top i pro pofránky.

Díky za tip, zkusíme i dýni

Dneska jsme ho zvazili, za ten týden shodil 5 kilo. Tak máme svůj osobní cíl do konce roku nabrat 7

20.11.2022 17:03
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Noo jídelníček teď bude dost jednotvarny, vaříme kuře s rýží, pak přidáme ještě mrkvicku

Ale hlavní je, že s chutí basti, nezvraci a zezadu taky už nejde jen voda ale polopevna záležitost.

Náš hubenourek po večeři zdraví osazenstvo fauny

Super, že jste to vybojovali
Potvrzuju, že dýně je skvělá, já mám v dietním vaření už skoro pět měsíců praxi
Dokonce bych ze svý zkušenosti řekla, že vařená dýně nebo vařenej brambor je lepší než rejže. Rejži vařím taky, řekla bych, že co se týče chuti, milujou ji, ale pinčovou trochu zacpává a pálí jí po ni žáha, řekla bych.
Stran těch brambor panujou předsudky. 80% lidí, když jim řeknu, že psům vařím jako přílohu brambor, zareaguje mantrou "ale psi brambory nesmějí".
Přitom je to pro psy, dietáře zejména, ideální potravina. Údajně jsou psi citlivější na solanin, takže pro ně vybírám vždycky ty nejlepší - nesmějí být zelený nebo naklíčený.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.11.2022 17:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Super, že jste to vybojovali
Potvrzuju, že dýně je skvělá, já mám v dietním vaření už skoro pět měsíců praxi
Dokonce bych ze svý zkušenosti řekla, že vařená dýně nebo vařenej brambor je lepší než rejže. Rejži vařím taky, řekla bych, že co se týče chuti, milujou ji, ale pinčovou trochu zacpává a pálí jí po ni žáha, řekla bych.
Stran těch brambor panujou předsudky. 80% lidí, když jim řeknu, že psům vařím jako přílohu brambor, zareaguje mantrou "ale psi brambory nesmějí".
Přitom je to pro psy, dietáře zejména, ideální potravina. Údajně jsou psi citlivější na solanin, takže pro ně vybírám vždycky ty nejlepší - nesmějí být zelený nebo naklíčený.

Jj, u nás jedině brambory a dýně, rýže nic moc, i když taky chutná. Pak ještě batáty, ale ty jen jednou za čas, páč jsou trochu dražší a tloustne po nich.

20.11.2022 18:03
RozaTonda-mopsi

XXX.XXX.42.93

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Díky za tip, zkusíme i dýni

Dneska jsme ho zvazili, za ten týden shodil 5 kilo. Tak máme svůj osobní cíl do konce roku nabrat 7

Teda to je mazec ! 5kg !!!
Když si představím, že takovou mrchu chytne maličké štendo

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.11.2022 20:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já se přiznám, že mám teď strach experimentovat. Chudáček má to trávení teď rozhozene, včera se i pocuraval doma, jak byl zavodneny z kapacek a nestíhal si říct, že chce ven.
Na brambory, těstoviny, vločky, bataty a tak byl zvyklý normálně předtím, ale to kuře a rýže je taková klasika, po které se prostě nikdy nikdo snad nepofral
Chci pak začít dávat i tucnejsi maso, je naprd, že byl zvyklý trávit hodně času venku, ale teď se ochladilo a nemá vůbec z čeho brát, byl štíhlý i předtím, teď je vyloženě hubený. Bude teď víc v domě s námi, udělali jsme to s přítelem tak, aby byl pořád někdo doma a nezůstával teď sám se zavedenou kanylou, navíc krmime po troskach X krát denně.
Jde i vidět, že by hrozně rád řádil, ale musíme držet klidový režim, naštěstí kluci tibetaci jakoby chápali a neponoukaji ho ke hře. Ale oni teď mají svoje období tibetských depresi, takže to bude spíš tím...
V úterý máme kontrolu ráno, doufám že z něj už tu kanylu vytáhnou.

Upřímně taky si neumím představit, jak s tím bojují ty malinká štěňátka, když vidím, jak s tím měl problém téměř roční velký pes. Nedivím se, že je ta úmrtnost tak vysoká, bohužel ta změna stavu k horšímu byla strašně rychlá. Respekt k impact a dalším, co už se s parvou setkali u takových mimin a vybojovali to...

20.11.2022 20:45
janaa

XXX.XXX.174.242

Ale oni teď mají svoje období tibetských depresi, takže to bude spíš tím..
A to je co?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.11.2022 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Ale oni teď mají svoje období tibetských depresi, takže to bude spíš tím..
A to je co?

Tibety totiž háraji jen jednou ročně a to zhruba na podzim, nebo začátkem zimy. A tou dobou tibetsti kluci mají tibetskou depresi, čekají na tu svou vyvolenou, jsou zamyšlení, smutní, nechcou bastit, někteří třeba začnou výt. Zhruba v lednu je to zase přejde a začne to zase asi tak říjen/listopad

První rok, když začal starší tibetak blbnout, tak jsem měla strach, že je marod, no, ono to není nemoc ale takový nějaký znak plemene , teď už jsem zvyklá, ale přiznám se, že už at je to přejde. Kluci jsou na sebe teď trochu nevrlejsi, celkově jsou takoví smutní, bez nálady a to si starší letos poprvé nakryl a stejně ho to nepreslo.

Vůbec to nesouvisí s haravkama v okolí, tohle vyloženě nastává na podzim, kdy vnitřně vědí, že háraji holky jejich plemene.

20.11.2022 21:14
janaa

XXX.XXX.174.242

PRostě podzimní melancholie

20.11.2022 21:19
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tibety totiž háraji jen jednou ročně a to zhruba na podzim, nebo začátkem zimy. A tou dobou tibetsti kluci mají tibetskou depresi, čekají na tu svou vyvolenou, jsou zamyšlení, smutní, nechcou bastit, někteří třeba začnou výt. Zhruba v lednu je to zase přejde a začne to zase asi tak říjen/listopad

První rok, když začal starší tibetak blbnout, tak jsem měla strach, že je marod, no, ono to není nemoc ale takový nějaký znak plemene , teď už jsem zvyklá, ale přiznám se, že už at je to přejde. Kluci jsou na sebe teď trochu nevrlejsi, celkově jsou takoví smutní, bez nálady a to si starší letos poprvé nakryl a stejně ho to nepreslo.

Vůbec to nesouvisí s haravkama v okolí, tohle vyloženě nastává na podzim, kdy vnitřně vědí, že háraji holky jejich plemene.

Tak to je Vikina asi tibeťanka...hárá taky jednou do roka a brzy to čekáme
Anebo...ona je napůl shih tzu, taky z Tibetu...není možný, že v Tibetu to prostě háralo všechno hromadně v jednu dobu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.11.2022 21:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já se přiznám, že mám teď strach experimentovat. Chudáček má to trávení teď rozhozene, včera se i pocuraval doma, jak byl zavodneny z kapacek a nestíhal si říct, že chce ven.
Na brambory, těstoviny, vločky, bataty a tak byl zvyklý normálně předtím, ale to kuře a rýže je taková klasika, po které se prostě nikdy nikdo snad nepofral
Chci pak začít dávat i tucnejsi maso, je naprd, že byl zvyklý trávit hodně času venku, ale teď se ochladilo a nemá vůbec z čeho brát, byl štíhlý i předtím, teď je vyloženě hubený. Bude teď víc v domě s námi, udělali jsme to s přítelem tak, aby byl pořád někdo doma a nezůstával teď sám se zavedenou kanylou, navíc krmime po troskach X krát denně.
Jde i vidět, že by hrozně rád řádil, ale musíme držet klidový režim, naštěstí kluci tibetaci jakoby chápali a neponoukaji ho ke hře. Ale oni teď mají svoje období tibetských depresi, takže to bude spíš tím...
V úterý máme kontrolu ráno, doufám že z něj už tu kanylu vytáhnou.

Upřímně taky si neumím představit, jak s tím bojují ty malinká štěňátka, když vidím, jak s tím měl problém téměř roční velký pes. Nedivím se, že je ta úmrtnost tak vysoká, bohužel ta změna stavu k horšímu byla strašně rychlá. Respekt k impact a dalším, co už se s parvou setkali u takových mimin a vybojovali to...

My to u štěněte kdysi dávno vybojovali..nebo to bylo prostě štěstí...a dodnes si pamatuju ten pocit bezmoci, ten pocit strachu, když číověk koukal na toho malého apatyckého tvorečka a mohl jen doufat, že to dáme.
O to víc jsem držela Broučkovi palce a tak nějak spoléhala na to, že to takhle "starej" a očkovanej pes zvládne.
Tak teď už bude jen líp.🤗

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.11.2022 09:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

"a to si starší letos poprvé nakryl a stejně ho to nepreslo."
to lze naopak předpokládat, že bude hůř

21.11.2022 09:43
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Noo jídelníček teď bude dost jednotvarny, vaříme kuře s rýží, pak přidáme ještě mrkvicku

Ale hlavní je, že s chutí basti, nezvraci a zezadu taky už nejde jen voda ale polopevna záležitost.

Náš hubenourek po večeři zdraví osazenstvo fauny

Cstmr! Čtu to až teď, když můžu s nadšením gratulovat k tomu, že se z toho pupik malej vydrápal.
Muselo to být peklo a tak moc a moc přeju, aby to bylo už všechno za vámi a užili jste si jen a jen klid. A pacoše podrbejte na šošoli. Je statečnej, stejně jako jeho páníčci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.11.2022 10:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"a to si starší letos poprvé nakryl a stejně ho to nepreslo."
to lze naopak předpokládat, že bude hůř

Poměrně mě překvapil, jeho chování se vlastně vůbec nezměnilo, ani vůči smečce, ani vůči nám. Je to fakt vyrovnaný kluk, jsem na něj hrdá

21.11.2022 11:00
impact

XXX.XXX.195.92

Cstmr

No, vybojovali... U nás to byl jednou odrostlej puberťák od kikánů, kterej to nevybojoval. Podruhé vrh pěti asi tříměsíčních kříženců, který mi fikaně hodil na hlavu "kolega" z jinýho "útulku" a potřetí pět tříměsíčních bíglů. Přičemž podruhé a potřetí jsme devadesátiprocentní úmrtnost splnili na 100%... Pokaždé zůstalo jen jedno štěně. U těch kříženců to byla kupodivu nejmenší a nejhubenější fenečka. Naopak její statné bráchy to zbouralo všechny. A to jsme do nich rvali horem dolem všechno, co šlo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.11.2022 12:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je šílené...

Umím si představit tu bezmoc.
Objednala jsem nás dnes na zítřejší kontrolu a musela jsem se skoro smát. Po tom, co jsme s chlapem dělali humbuk, že nás nechali předtím v neděli čekat se psem s potvrzenou parvou v čekárně s ostatními psy, najednou máme čekat v autě, že nás pustí zezadu. Jako jsem ráda, vůči ostatním, jen mě mrzí že to na velké klinice není samozřejmost, ale zacli to řešit, až jsme si stěžovali na přístup.
Taky bylo vtipné, když jsme dopředu řešili kolik to bude stát ať si převedeme dostatek peněz z jiného účtu, doktor tvrdil, že to nemáme teď řešit. A v sobotu, kdy mám ho dávali domu, tak zaplatit ihned. Musela jsem narychlo upravovat i limity na kartě. Jediné štěstí, že dnešní internetové bankovnictví funguje celkem hned, jinak bychom museli čekat třeba do pondělí na pracovní den. Ale člověk se X krát zeptá, všichni usměvaví, že v pohodě, že poresime potom a pak najednou bez zaplacení psa nedostanete. Mě to jako přišlo logické, že to musíme zaplatit hned, ale mohli rict, počítejte plus mínus částka tolik a tolik, rozmezí třeba 5 tisíc...

No, dolecime ho tam a měníme veterinu. Hlavní je, že se z toho dostal, doma basti celkem s chutí, nezvraci, neprujmuje, je šťastný, že je s klukama a s námi. Tak snad už bude dobře...

21.11.2022 13:20
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je šílené...

Umím si představit tu bezmoc.
Objednala jsem nás dnes na zítřejší kontrolu a musela jsem se skoro smát. Po tom, co jsme s chlapem dělali humbuk, že nás nechali předtím v neděli čekat se psem s potvrzenou parvou v čekárně s ostatními psy, najednou máme čekat v autě, že nás pustí zezadu. Jako jsem ráda, vůči ostatním, jen mě mrzí že to na velké klinice není samozřejmost, ale zacli to řešit, až jsme si stěžovali na přístup.
Taky bylo vtipné, když jsme dopředu řešili kolik to bude stát ať si převedeme dostatek peněz z jiného účtu, doktor tvrdil, že to nemáme teď řešit. A v sobotu, kdy mám ho dávali domu, tak zaplatit ihned. Musela jsem narychlo upravovat i limity na kartě. Jediné štěstí, že dnešní internetové bankovnictví funguje celkem hned, jinak bychom museli čekat třeba do pondělí na pracovní den. Ale člověk se X krát zeptá, všichni usměvaví, že v pohodě, že poresime potom a pak najednou bez zaplacení psa nedostanete. Mě to jako přišlo logické, že to musíme zaplatit hned, ale mohli rict, počítejte plus mínus částka tolik a tolik, rozmezí třeba 5 tisíc...

No, dolecime ho tam a měníme veterinu. Hlavní je, že se z toho dostal, doma basti celkem s chutí, nezvraci, neprujmuje, je šťastný, že je s klukama a s námi. Tak snad už bude dobře...

Tak to teda je fakt divný přístup, ale hlavně že se z toho to vaše štěně dostalo. Četla jsem to až včera. Mně tohle přijde fakt divný, jak nechtějí říct cenu předem, tak si vždy říkám, že to bude hodně drahé a to tak, že by člověk stejné služby pořídil jinde výrazně levněji. Třeba když jsem s Malinou byla po kastraci u jiného veterináře, tak měl ceny takových běžnějších zákroků na dveřích, když jsem mu volala, když mi onemocněl předešlý pes, tak mi rovnou říkal, co by stál případně ultrazvuk a podobně. Prostě podle mě by měl veterinář na vyšší částku rovnou upozornit. Ledaže by byli připraveni nechtít peníze, kdyby pes zemřel, což takhle udělal můj veterinář, když léčil mého prvního psa. Nejdřív pořád říkal, že peníze vyřešíme později a pak nic nechtěl, že pes zemřel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.11.2022 13:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trickyvoo napsal(a):
Tak to teda je fakt divný přístup, ale hlavně že se z toho to vaše štěně dostalo. Četla jsem to až včera. Mně tohle přijde fakt divný, jak nechtějí říct cenu předem, tak si vždy říkám, že to bude hodně drahé a to tak, že by člověk stejné služby pořídil jinde výrazně levněji. Třeba když jsem s Malinou byla po kastraci u jiného veterináře, tak měl ceny takových běžnějších zákroků na dveřích, když jsem mu volala, když mi onemocněl předešlý pes, tak mi rovnou říkal, co by stál případně ultrazvuk a podobně. Prostě podle mě by měl veterinář na vyšší částku rovnou upozornit. Ledaže by byli připraveni nechtít peníze, kdyby pes zemřel, což takhle udělal můj veterinář, když léčil mého prvního psa. Nejdřív pořád říkal, že peníze vyřešíme později a pak nic nechtěl, že pes zemřel.

Tak to je frajer!

21.11.2022 13:23
aluska

XXX.XXX.197.205

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to je frajer!

Po mě taky vet jednou nechtěl, když mi umřela Dafinka, ale neléčil dlouho.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.11.2022 19:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

No mě to hodně zarazilo, fakt aspoň přibližnou částku mohli vyplivnout. Jediné, co jsme se dozvěděli, že den hospitalizace je 1500, ale že má drahé léky.
Nejde o to že by na to člověk nemel, ale třeba já si většinu peněz bokem dávám prostě na spořící účet, že kterého si peníze můžu převést ale nemůžu z něj platit kartou.

A umím si představit, že jsou lidé s napjatym rozpočtem, kteří by si třeba na to chtěli půjčit, a to se taky podle mě nedá za deset minut vyřídit.

Nechci hanit práci veterinářu, to vůbec, jen mi tam prostě víc věcí nesedělo, takze příště prostě jinam.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 10:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přátelé, dnes kontrola. Doktor přišel za námi do auta, malej ho vyvrcel, hlídal auto.
Doktor mi jen tak mimochodem sdělil, že to s ním bylo v jednu chvíli hodně nahnute, prý se mu ve střevech mnozila nějaká bakterie ještě jako bonus k té parve. Za 14 dní ještě kontrolní odběr a ster. Fakt jsem ráda, že to malej vybojoval.

Technický dotaz, ještě jsem nikdy nemusela vykrmovat psa, většinou spíš musím ubírat nebo krmit dietním masem. Co je dobré na pribrani? Vemeno a hovězí srdce mi už tak nějak doporučila chovatelka, co ještě by se dalo vymyslet?

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 10:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přátelé, dnes kontrola. Doktor přišel za námi do auta, malej ho vyvrcel, hlídal auto.
Doktor mi jen tak mimochodem sdělil, že to s ním bylo v jednu chvíli hodně nahnute, prý se mu ve střevech mnozila nějaká bakterie ještě jako bonus k té parve. Za 14 dní ještě kontrolní odběr a ster. Fakt jsem ráda, že to malej vybojoval.

Technický dotaz, ještě jsem nikdy nemusela vykrmovat psa, většinou spíš musím ubírat nebo krmit dietním masem. Co je dobré na pribrani? Vemeno a hovězí srdce mi už tak nějak doporučila chovatelka, co ještě by se dalo vymyslet?

Tvarohový buchty nebo vánočka, pokud jen na přibrání. Otázka, jestli to bude chtít.

22.11.2022 10:37
Varaxi

XXX.XXX.191.78

U vemena pozor, někteří psi po něm průjmují, asi kvůli mléku, nevím.
Pokud pes snese, tak bych se nebála tuku. Takové škvarečky, mňam.
Velcí psi taky dobře přibírají na sacharidech - můj přímo miloval krupičnou kaši, ale on mohl to mléko, no.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 11:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

svého času mi "dogařský pan veterinář" doporučoval u mladého dost hubeného psa kvalitní domácí vánočku s máslem... Dodají se tuky i sacharidy... psům to chutná a dobře to tráví...

22.11.2022 12:52
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Po vánočce mě pálí žáha. První pes krásně přibral po rohlících. On je prostě miloval. Myslela jsem si, že psi mají rohlíky rádi. No Malina ani Timík nechápou, proč se tvářím, že je to něco extra, když jim kousek dám .

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

My sme vykrmovali tiež vianočkou a rožkami s maslom. A do granúl som cca dva týžde pridávala za lyžicu olivového oleja so žĺtkom - aj srsť sa krásne opravila

22.11.2022 13:02
janaa

XXX.XXX.174.242

Kromě tučného masa,vánočky nebo rohlíků, ovesnou kaši (syrové vločky jsou jen výplň,projdou,vařené naopak), přidávat pangamin. Až zvládne,tak přidávat tuk, za mě ideál sádlo. Vemeno je super, ale fakt hodně tučné, začínejte opatrně a mixujte s kostmi

22.11.2022 13:20
Arbora

XXX.XXX.149.42

Mala som parvo u dospelého psa, priebeh podobný, akurát z toho(?) dostal pankreatitídu. Takže výkrm o to komplikovanejší, diéta s minimiom tuku. Dlhší čas bol na nejakých tých vet. granuliach.

Ale máte mladého psa, nerútila by som sa z toho, že zhodil hmotu, keď bude prijímať normálne potravu, priberie to za chvíľu naspäť.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 13:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trickyvoo napsal(a):
Po vánočce mě pálí žáha. První pes krásně přibral po rohlících. On je prostě miloval. Myslela jsem si, že psi mají rohlíky rádi. No Malina ani Timík nechápou, proč se tvářím, že je to něco extra, když jim kousek dám .

Já musím, když přijdu z nákupu, uklidit hlavně hned rohlíky. Vlastně nejen rohlíky, ale jakýkoliv pečivo, který donesu v mikroteňáku. Dráček je schopen sežrat úplně všechny a fakt zbude jen ten sáček.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 13:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já musím, když přijdu z nákupu, uklidit hlavně hned rohlíky. Vlastně nejen rohlíky, ale jakýkoliv pečivo, který donesu v mikroteňáku. Dráček je schopen sežrat úplně všechny a fakt zbude jen ten sáček.

Som sa pobavila - akoby som videla nás. Minule som rožky nechala v sáčku na linke - 10 ks. Prišla som do kuchyne asi po hodine, išla chystať desiatu synovi na druhý deň do školy a hľadám rožky... Sprdla som polovičku, že či to fakt musí "zožrať" 10 rožkov. On na mňa čumí s nechápavým výrazom. Vyliezla nakoniec z neho otázka, že či si fakt myslím, že to zjedol on keď včera mu vytrhli dva zuby ? Ja čumím na psa spokojne chrniaceho v pelechu. A potom keď som kukla na oblizujúceho sa kocúra mi to došlo. Kooperácia našich "miláčikov" - kocúr vyskočí na linku, zhodí mňamky a hostia sa obaja aj so psom. pes z linky nič neberie, ale zo zeme už môže Sáček som našla pod stolom. Na desiatu bol chlieb ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 20:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

myslím si, že mladýho psa, který ztratil spíš svalovou hmotu, není dobrý vykrmovat tukem nebo sacharidy. on přece nepotřebuje nabrat sádlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2022 20:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jak píše Bodlinka. Navíc po takovém velkém badabum může být i trávení citlivější? On to dožene postupně, ničím bych cíleně nevykrmovala.

22.11.2022 20:18
Terven

XXX.XXX.110.191

Arbora napsal(a):
Mala som parvo u dospelého psa, priebeh podobný, akurát z toho(?) dostal pankreatitídu. Takže výkrm o to komplikovanejší, diéta s minimiom tuku. Dlhší čas bol na nejakých tých vet. granuliach.

Ale máte mladého psa, nerútila by som sa z toho, že zhodil hmotu, keď bude prijímať normálne potravu, priberie to za chvíľu naspäť.

Přesně to jsem chtěla napsat...že opatrně s tím výkrmem pomocí tuku. Protože jak jsem studovala všechno kolem slinivky, narazila jsem na příběh majitelky, která potřebovala vykrmit hubenou fenu choďáka. A na rady chovatelů dávala tučný maso, tučný vnitřnosti...a fena skončila s pankreatitidou.

Přidejte reakci

Přidat smajlík