Nesestouplá varlata ve 3 měsících

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
2.2.2023 19:32
vosajda

XXX.XXX.47.34

Prosím, poraďte. Koupili jsme 3 měsíční štěně Jorkšíra-kluka. Ještě nemá sestouplá varlátka. Zatím jsme “nahmatali” jedno, ale ještě nesestouplé. Je ještě čas?

2.2.2023 19:36
bodlinka

XXX.XXX.32.83

není, je to kryptorchid.

2.2.2023 20:41
vosajda

XXX.XXX.47.34

A prosím, může mít PP a je to důvod na vrácení štěněte? Protože, pokud to dobře chápu, tak bude neplodný ???

2.2.2023 20:47
bodlinka

XXX.XXX.32.83

PP je vystaven všem zapsaným štěňatům po uchovněných rodičích, můžou jim chybět i přebývat libovolné části těla. rodný list taky dostane úplně každý, stejná věc.

důvod k vrácení to není, koupila jste ho bez koulí, koupila. není to skrytá vada.

2.2.2023 20:47
bodlinka

XXX.XXX.32.83

ale množit na něm samozřejmě není možné.

2.2.2023 20:55
vosajda

XXX.XXX.47.34

Děkuji za informace.

2.2.2023 20:57
janaa

XXX.XXX.174.242

Hlavně počítejte s tím,že ty kulky musíte nechat v dospělosti vyndat,ať předejdete rakovině

2.2.2023 21:10
leithian

XXX.XXX.25.95

Pes by neměl mít štěňata neb vadu nejspíš předá dál. A uchovněný nebude. Nicméně plodný je takže dokud ho nevykastrujete bacha na háravé feny.
Pp má, na výstavy může ale asi moc úspěchů nebude. Teoreticky byste mohli chtít slevu že má vadu vylučující z chovu ale je to diskutabilní a záleží na smlouvě a chovatelce. Pokud jste chtěli psa na mazla asi neuspějete. Za zeptání ale člověk nic nedá.
Kastrovat určitě ano. Někdy se nestane nic ale může to pak dělat hodně zle. Vezměte psa k vetovi. Kde je vůbec druhá kulka. Pokud v břiše je to hez šance. Pokud v trislech možná ještě sestoupí.

2.2.2023 21:19
petrahei

XXX.XXX.46.96

bodlinka napsal(a):
PP je vystaven všem zapsaným štěňatům po uchovněných rodičích, můžou jim chybět i přebývat libovolné části těla. rodný list taky dostane úplně každý, stejná věc.

důvod k vrácení to není, koupila jste ho bez koulí, koupila. není to skrytá vada.

pokud je se smlouve napsano, ze pes nema koule sestouple, pak ano - neni to skryta vada.
Pokud to tam neni zmineno -je to duvod k reklamaci

2.2.2023 21:32
bodlinka

XXX.XXX.32.83

petrahei napsal(a):
pokud je se smlouve napsano, ze pes nema koule sestouple, pak ano - neni to skryta vada.
Pokud to tam neni zmineno -je to duvod k reklamaci

asi tak stejně jako když si koupíte mikrovlnku bez dvířek, nebo mobil s prasklým displejem.

nesestouplý koule fakt nejsou skrytá vada. je normální si štěně před odběrem prohlídnout a vědět, že sedí počet končetin, zubů i koulí.

2.2.2023 21:33
bodlinka

XXX.XXX.32.83

leithian napsal(a):
Pes by neměl mít štěňata neb vadu nejspíš předá dál. A uchovněný nebude. Nicméně plodný je takže dokud ho nevykastrujete bacha na háravé feny.
Pp má, na výstavy může ale asi moc úspěchů nebude. Teoreticky byste mohli chtít slevu že má vadu vylučující z chovu ale je to diskutabilní a záleží na smlouvě a chovatelce. Pokud jste chtěli psa na mazla asi neuspějete. Za zeptání ale člověk nic nedá.
Kastrovat určitě ano. Někdy se nestane nic ale může to pak dělat hodně zle. Vezměte psa k vetovi. Kde je vůbec druhá kulka. Pokud v břiše je to hez šance. Pokud v trislech možná ještě sestoupí.

oboustranný vnitřňák plodný nebude. jedině mororchid. ani kouli v třísle bych moc nevěřila, že to nějaké spermie vydrží.

2.2.2023 21:37
petrahei

XXX.XXX.46.96

bodlinka napsal(a):
asi tak stejně jako když si koupíte mikrovlnku bez dvířek, nebo mobil s prasklým displejem.

nesestouplý koule fakt nejsou skrytá vada. je normální si štěně před odběrem prohlídnout a vědět, že sedí počet končetin, zubů i koulí.

nemyslim si.
pes bez kouli neni v poradku a musi to byt vypsane.
pokud ne, musi chovatel prokazat, ze o tom novy majitel vedel.

2.2.2023 22:06
Varaxi

XXX.XXX.137.233

petrahei napsal(a):
nemyslim si.
pes bez kouli neni v poradku a musi to byt vypsane.
pokud ne, musi chovatel prokazat, ze o tom novy majitel vedel.

Jinými slovy je to reklamace jako každá jiná.
Skrytá vada to je, pokud chovatel neprokáže, že vada byla zjevná. Pokud prokázat nelze, má smůlu. Pokud prokázat lze, má smůlu kupující.
Pokud si štěně brali v obvyklém věku, skrytá vada to principiálně není, protože v osmi týdnech by varle být dole mělo a je na zájemci, aby si to ověřil. (Samozřejmě ideálně by měl chovatel o vadě říct, ale jak kupující prokáže, že to tak nebylo? Jedině snad, kdyby v písemné smlouvě bylo uvedeno, že štěně je zdravé či bez vad nebo dokonce, že má varlata sestouplá, bylo by možné říci, že se jedná o skrytou vadu.)
Pokud je ale štěně kupované jako osmitýdenní (či starší) a smlouva buďto není, nebo je v ní uvedeno, že je to štěně bez další zdravotní specifikace, má kupující smůlu.

3.2.2023 06:09
Sarah01

XXX.XXX.11.197

Asi tak, stalo se mně totéž, ale byla jsem na druhé straně. Zájemce o štěně jsem o tom informovala a nabídla mu jiné štěňátko, které jsem mu do poslední chvíle i rezervovala. Přesto trval na tom, že ho chce.

3.2.2023 07:21
tetrivek

XXX.XXX.235.217

Máme taky psa, kterému chybělo jedno varle. Kupovali jsme ho a nevěděli, že má skrytou vadu. Chovatelka tvrdila že ve čtrnácti dnech věku štěňat u veta měl varlata obě. A tím to pro ni skončilo. Slevu jsme nedostali. Podstoupili jsme s ním hormonální léčbu, masírovali u štěňátka varlata. Nepomohlo to.
Dnes už je mu sedm let. Výstavy neměli smysl. Chovný nebude a s tím jsme se smířili. Je to výborný lovecký pes, veškeré zkoušky v první ceně a má i memoriál šampión práce.
Je to výborný rodinný pes a na lovečáka i pěkně hlídá.
Varlata jsme raději nechali odoperovat a to nesestouplé měl v třísle. Tak jsem ráda a snad nebude mít zdravotní problémy.
Pointa celého příběhu je, že tenkrát měla ve vrhu volné psi dva. A my s ní byli po telefonu domluveni dle fotek štěňat na druhém psovi. Při odběru tvrdila že je zadaný a řekla že náš je tento. A není to ani tři roky co tady inzerovala toho psa, který se jí vrátil bez zkoušek a výstav (nevychovaný, bůhví v jakých podmínkách žil). Dle foto u inzerátu mi přišel dost hubený a chyběla mu ta jiskra v oku co má ten náš. Exteriér má ten náš hezčí, teda podle mne. Na výstavě nebyl. A tak si říkám ,,boží mlýny melou pomalu a jistě". Už to neřešíme, chovatelce jsme odpustili. Pes je miláčkem celé rodiny a nikdy by jsme ho pryč nedali. Tím chci říct že i takový pes Vám dokáže udělat v životě radost. A je úplně jedno jestli bude chovný nebo ne.

3.2.2023 07:46
keissa

XXX.XXX.155.174

tetrivek napsal(a):
Máme taky psa, kterému chybělo jedno varle. Kupovali jsme ho a nevěděli, že má skrytou vadu. Chovatelka tvrdila že ve čtrnácti dnech věku štěňat u veta měl varlata obě. A tím to pro ni skončilo. Slevu jsme nedostali. Podstoupili jsme s ním hormonální léčbu, masírovali u štěňátka varlata. Nepomohlo to.
Dnes už je mu sedm let. Výstavy neměli smysl. Chovný nebude a s tím jsme se smířili. Je to výborný lovecký pes, veškeré zkoušky v první ceně a má i memoriál šampión práce.
Je to výborný rodinný pes a na lovečáka i pěkně hlídá.
Varlata jsme raději nechali odoperovat a to nesestouplé měl v třísle. Tak jsem ráda a snad nebude mít zdravotní problémy.
Pointa celého příběhu je, že tenkrát měla ve vrhu volné psi dva. A my s ní byli po telefonu domluveni dle fotek štěňat na druhém psovi. Při odběru tvrdila že je zadaný a řekla že náš je tento. A není to ani tři roky co tady inzerovala toho psa, který se jí vrátil bez zkoušek a výstav (nevychovaný, bůhví v jakých podmínkách žil). Dle foto u inzerátu mi přišel dost hubený a chyběla mu ta jiskra v oku co má ten náš. Exteriér má ten náš hezčí, teda podle mne. Na výstavě nebyl. A tak si říkám ,,boží mlýny melou pomalu a jistě". Už to neřešíme, chovatelce jsme odpustili. Pes je miláčkem celé rodiny a nikdy by jsme ho pryč nedali. Tím chci říct že i takový pes Vám dokáže udělat v životě radost. A je úplně jedno jestli bude chovný nebo ne.

paradoxem je že většina kryptorchydu jsou vždy exterierově i povahově luxusní zvířata .. prostě ten nahoře jim něco .. vzal ale toho ostatního jim prostě nadělil

3.2.2023 08:43
tetrivek

XXX.XXX.27.184

Pardon ta moje čeština je hrozná. Ještě vidím chybu,, odoperovat. "

3.2.2023 08:50
Xerxová

XXX.XXX.227.193

tetrivek napsal(a):
Pardon ta moje čeština je hrozná. Ještě vidím chybu,, odoperovat. "

neomlouvejte se - já vím, že se tady v poslední době čeština hodně řeší - ale prostě překlepy (i chyby) se stávají (někomu víc, někomu míň). Obsah bývá důležitější, než forma.
Mívám taky s češtinou občas problém (holt matematika je mi výrazně bližší), ale rozhodně se z chyb nehroutím. Přečíst to lze a není to písemka z jazyka... A chápu i ty, co datlují na mobilu... že překlep či jiné slovo se holt občas stanou - a opravovat to lze blbě (bez brýlí a ve spěchu zvlášť)

Takže pokud to není opravdu šílené, neřeším... Ano, ptát se srozumitelně je vhodné, reagovat srozumitelně je vhodné... ale kvůli jedné chybce diskuze nečitelná není

3.2.2023 09:33
rapotacka11

XXX.XXX.224.174

Psala jsem to sem asi 2-3 roky zpět.
Známá přišla o psa, chvíli vydrželi, ale brzy
jí pes strašně chyběl, "dostala záchvat",
že psa hned a teď.
Pudlové nebyli a nebyli. Volala, kde se dalo,
jezdila. U téměř už poslední "chovatelky",
by už zoufalá vzala všechno .
Pes neměl varle, to zjistila sama, baba jí
to neřekla, měl vadu se zubama, viditelnou,
předkus - podkus ? už nevím,
taky neřekla.
Co řekla? 25. 000,-
Když viděla, že kupující cosi o psech ví,
nabídla 5. 000 slevu.
Známý, chovatel a vet jí (té mé známé)
řekl , že NE, nebrat, leda tak za 5.000.
Uklidnila se a sehnala jinde.
Dokonalost.
Hlavní myšlenka: baba neupozornila na
žádnou vadu.
Když si u ní psa koupí neználek, má problém.
Vše zjistí časem, později. . .

3.2.2023 09:57
tetrivek

XXX.XXX.235.166

Tohle plemeno není v ČR nadpočetné. Chovatelka i celá její rodina chová toto plemeno v několika generacích (myslím chovatelých) a mají špičkové psi. Holt se stalo.
Tenkrát jsme ho měli jen vychovat, vycvičit a hotového předat známému.
Ale jeho manželka se psů bojí.....On psa měl, ale nezvládá výchovu, výcvik, ano pak s hotovým psem chodí na hony a stará se dobře.
Ale my jsme neměli to srdce. Synovi byli tři roky, když jsme pro štěně jeli. A teď si to představte doma lítalo velké psí nohaté torpédo a syn zavelel sedni. Pes v tu chvíli seděl jak přikovaný. A syn povídá počkej musím ti vyndat ty ospalky. A pes držel. Tuhle procedůru dělají dodnes. A to už mi bylo jasný že je náš.
Jestli bude někdy příští takový pes tak to bude fena. Po zkušenostech s jinými ohaři by jsme už jiného nechtěli. A doufám že to bude za hodně let.

3.2.2023 10:08
efe

XXX.XXX.199.5

tetrivek napsal(a):
Tohle plemeno není v ČR nadpočetné. Chovatelka i celá její rodina chová toto plemeno v několika generacích (myslím chovatelých) a mají špičkové psi. Holt se stalo.
Tenkrát jsme ho měli jen vychovat, vycvičit a hotového předat známému.
Ale jeho manželka se psů bojí.....On psa měl, ale nezvládá výchovu, výcvik, ano pak s hotovým psem chodí na hony a stará se dobře.
Ale my jsme neměli to srdce. Synovi byli tři roky, když jsme pro štěně jeli. A teď si to představte doma lítalo velké psí nohaté torpédo a syn zavelel sedni. Pes v tu chvíli seděl jak přikovaný. A syn povídá počkej musím ti vyndat ty ospalky. A pes držel. Tuhle procedůru dělají dodnes. A to už mi bylo jasný že je náš.
Jestli bude někdy příští takový pes tak to bude fena. Po zkušenostech s jinými ohaři by jsme už jiného nechtěli. A doufám že to bude za hodně let.

???

Nespletla jste si téma?

3.2.2023 10:15
rapotacka11

XXX.XXX.224.174

Ale je to hezky napsaný.
Ohaři

3.2.2023 10:25
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

@tetrivek

"Chovatelka tvrdila že ve čtrnácti dnech věku štěňat u veta měl varlata obě. A tím to pro ni skončilo. Slevu jsme nedostali."

Ve 14 dnech věku nemohli mít sestouplá varlata.

3.2.2023 10:54
Doron

XXX.XXX.26.130

Inspektor Pišišvor napsal(a):
@tetrivek

"Chovatelka tvrdila že ve čtrnácti dnech věku štěňat u veta měl varlata obě. A tím to pro ni skončilo. Slevu jsme nedostali."

Ve 14 dnech věku nemohli mít sestouplá varlata.

Nojo, některý holt lidi nejsou na podvodníky připravený...
Se štěnětem by se mi to určitě nestalo, ale taky jsem teď naletěla.
Objednala jsem si na netu opravdu nádherné bavlněné šaty krásného střihu z Turecka.
A přišel mi čistě chemlonovej hnusnej tunel z Číny a ještě jiná barva 🤣😅

3.2.2023 11:11
tetrivek

XXX.XXX.235.166

Vzhledem k tomu že v naší smečce jsou tři feny a jeden pes (kastrovaný). Až zase jednou budeme vybírat štěně bude to určitě fenka. Kterou si pečlivě prohlédneme. Ale nikdy nepoznáte jestli Vám vyroste zdravý, standardní pes. Teď už vím že je důležité koukat na předky a jejich zdravý. A ne jen kolik zkoušek a ocenění z výstav mají.
Téma je nesestouplé varle, to jsem psala níže.

3.2.2023 11:12
janaa

XXX.XXX.174.242

efe napsal(a):
???

Nespletla jste si téma?

Já myslím,že je to reakce na keissu

3.2.2023 11:18
janaa

XXX.XXX.174.242

Jinak jak píše inspektor,ve dvou týdnech sestouplý koule,to by bylo první štěně na světě

Ve smlouvách se to většinou píše tak,že si kupující štěně prohlídl a zkontroloval, a vše je jak má být. Ono upřímně,většina začátečníků,zvlášť u pidipsa kulku nenahmatá. A i když nahmatá v daný okamžik, za chvíli může být zatažená,pokud se ještě hýbe. Samozřejmě zodpovědný chovatel na případný problém upozorní,dá si to do smlouvy,nespoléhá se na majitele,který neví nezná. Naopak ten,kdo chová jen pro prachy a štěńat se chce zbavit,co nejdřív, ten dělá mrtvýho brouka. Protože pokud tam ta kulka nebude,dává se štěně se slevou nebo se sleva poskytne,až když je jasné,že se kulka už nehne. A to je ve smlouvě samozřejmě taky ošetřené

3.2.2023 11:28
bodlinka

XXX.XXX.12.38

Inspektor Pišišvor napsal(a):
@tetrivek

"Chovatelka tvrdila že ve čtrnácti dnech věku štěňat u veta měl varlata obě. A tím to pro ni skončilo. Slevu jsme nedostali."

Ve 14 dnech věku nemohli mít sestouplá varlata.

co by nemohli. když jsem měla štěňata na lahvi, tak opravdu ty koule začaly masírování konečníku překážet asi tak od desátého dne.

3.2.2023 11:30
bodlinka

XXX.XXX.12.38

Doron napsal(a):
Nojo, některý holt lidi nejsou na podvodníky připravený...
Se štěnětem by se mi to určitě nestalo, ale taky jsem teď naletěla.
Objednala jsem si na netu opravdu nádherné bavlněné šaty krásného střihu z Turecka.
A přišel mi čistě chemlonovej hnusnej tunel z Číny a ještě jiná barva 🤣😅

no tfuj

přitom v čr jsou takový šikovný švadleny

třeba https://www.blackmountain.cz/eshop/ - omlouvám se za reklamu, ale tohle je moje oblíbený a fakt si to zaslouží

3.2.2023 14:02
orionka

XXX.XXX.57.124

keissa napsal(a):
paradoxem je že většina kryptorchydu jsou vždy exterierově i povahově luxusní zvířata .. prostě ten nahoře jim něco .. vzal ale toho ostatního jim prostě nadělil

Také jsem měla takového psa. Byl to náš odchov a byl bezvadný ( až na tu podstatnou vadu :-)) )Brala jsem ho i na kynolog. akce, kam jsme jezdili s fenou a nejeden majitel fenky by si ho vybral jako krycího psa.

3.2.2023 15:27
Xerxová

XXX.XXX.227.193

orionka napsal(a):
Také jsem měla takového psa. Byl to náš odchov a byl bezvadný ( až na tu podstatnou vadu :-)) )Brala jsem ho i na kynolog. akce, kam jsme jezdili s fenou a nejeden majitel fenky by si ho vybral jako krycího psa.

to můžu potvrdit. Byl krasavec a navíc on i jeho mamina byli vždy dokonale střižení... Ale je to už tak dávno...

3.2.2023 18:58
orionka

XXX.XXX.82.160

Xerxová napsal(a):
to můžu potvrdit. Byl krasavec a navíc on i jeho mamina byli vždy dokonale střižení... Ale je to už tak dávno...

A oba měli povedeně kupírované uši. On jako jeden z posledních před zákazem. Jo, je to dááávno.
Už jsem si na ušaté knírače zvykla, nejhorší bylo období přechodu, kdy nešlechtěné uši byly různých patvarů a s useknutými osasy vůbec neladily. Teď, když už jsou celí, je to lepší. Ale to jsem odbočila od kryptorchida.
Jen bych asi podotkla, že kryptorchid nemůže na výstavu a je z posuzování vyloučen.
Aspoň to tak bývalo.

3.2.2023 19:07
balisek

XXX.XXX.33.171

"Pp má, na výstavy může ale asi moc úspěchů nebude."

Na výstavy nemůže. Podmínkou účasti psa na výstavě jsou dvě řádně v šourku sestouplá varlata. Velmi teoreticky to může projít u jedince hodně chlupatého plemene, pokud by ho posuzovatel neprohmatával. Ale k čemu s krypťákem jezdit po výstavách a utrácet peníze s rizikem vykázání z kruhu? Drive nebo později se to stejně proflákne. Takový pes stejně do chovu nikdy nezasáhne a jako reklama na CHS je taky spíš kontraproduktivní...

3.2.2023 20:20
janaa

XXX.XXX.174.242

balisek napsal(a):
"Pp má, na výstavy může ale asi moc úspěchů nebude."

Na výstavy nemůže. Podmínkou účasti psa na výstavě jsou dvě řádně v šourku sestouplá varlata. Velmi teoreticky to může projít u jedince hodně chlupatého plemene, pokud by ho posuzovatel neprohmatával. Ale k čemu s krypťákem jezdit po výstavách a utrácet peníze s rizikem vykázání z kruhu? Drive nebo později se to stejně proflákne. Takový pes stejně do chovu nikdy nezasáhne a jako reklama na CHS je taky spíš kontraproduktivní...

Na výstavy může. To,že ho vyhoděj,je věc jiná

3.2.2023 22:10
vosajda

XXX.XXX.47.34

Děkuji všem, kteří si udělali chvilku a odepsali mně. Sice z některých odpovědí jsem “jelen”, ale dobrá. Štěňátko stálo 15 000, je samozřejmě roztomilé. Přivezl nám ho nevlastní syn od své známé chovatelky. Matka nevl. syna už od té chovatelky měla druhého jorkšíra a on už také druhého. Takže proč nevěřit, že bude vše ok. A kulky prý sestoupí. Pejskovi bylo 2,5 měsíce. Teď 8.února mu budou 3.měsíce. To, že je ve smlouvě napsáno, že má měkké uši a že bude vyšší, nám zase tak moc nevadilo. Nemáme ambice chodit na výstavy, ale ty kulky, protože bude asi v roce nutná operace, to nás zaskočilo. Nejsme malicherní pejskaři, máme již 3. malého knírače a chtěli jsme tomu poslednímu pořídit kamaráda. Taky už nám je 70 a 73 let, takže malý pejsek byl jasná volba. Jenže jak jsem často na iPadu, napadlo mně kouknout na tu chovatelku. Nikde jsem ji nenašla. Ale našla jsem, že jorkšíři mají mít rovnou a hladkou srst. Srst našeho je vlnitá. Zítra jedeme k veterináři oočkovat malého knírače a zároveň i Jorkšíra. A taky, aby ho veterinář prohlédl. Potom napíšu. Ono to třeba bude všechno zajímavější. Anebo taky ne.

3.2.2023 22:14
Varaxi

XXX.XXX.137.233

Mno, je to blbé. Nejspíš máte vořecha z množky... PP asi nemáte?
Mrzí mě to.
Držím palce, ať nakonec všechno dopadne co nejlépe.

4.2.2023 09:30
RozaTonda-mopsi

XXX.XXX.42.93

vosajda napsal(a):
A prosím, může mít PP a je to důvod na vrácení štěněte? Protože, pokud to dobře chápu, tak bude neplodný ???

A vy máte k němu PP?

To, co píšete v posledním příspěvku mi nepřijde reálné, že by jste měli PP .
Že bude větší, má jinou srst, než by měl mít?
Tam rozhodně PP být nemůže.

Já bych to na návštěvě veterináře pořádně probrala s vetem.

A pak bych se obrátila na chovatelku.
I kdybych neuspěla, musela bych. Lépe, než nezkusit nic !

Máte ve smlouvě zmínku o tom, že varle sestoupi ?

4.2.2023 09:33
orionka

XXX.XXX.82.160

janaa napsal(a):
Na výstavy může. To,že ho vyhoděj,je věc jiná

A to by vám (někomu ) stálo za tu ostudu? Pominu startovní poplatek, který není v současné době malý.
Že se to může stát dokazuje historka o krásném jezevčíkovi z našeho domu. Měl jen jedno varle, ale jinak PP a byl opravdu hezký. A protože jeho paní byla sice boží člověk, moc hodná paní a skvělá herečka, nikoliv však psář, vydali se s ním na výstavu. Asi je k tomu někdo přesvědčil. Rozhodčí je docela nevybíravě vykázal a okolo kruhu to vzbudilo bujné veselí.

4.2.2023 10:00
leithian

XXX.XXX.24.200

orionka napsal(a):
A to by vám (někomu ) stálo za tu ostudu? Pominu startovní poplatek, který není v současné době malý.
Že se to může stát dokazuje historka o krásném jezevčíkovi z našeho domu. Měl jen jedno varle, ale jinak PP a byl opravdu hezký. A protože jeho paní byla sice boží člověk, moc hodná paní a skvělá herečka, nikoliv však psář, vydali se s ním na výstavu. Asi je k tomu někdo přesvědčil. Rozhodčí je docela nevybíravě vykázal a okolo kruhu to vzbudilo bujné veselí.

Tak může to bejt jork z bieweru tudíž s pp od ibc nebo jiné organizace i když ibc má největší váhu a ne není to horší než fci když přihlédnu k podmínkám co na jorky de facto nemá ani fci.
Popravdě nechápu tu jejich zkostnatelost proč už ustálené plemeno s x generacemi neuznaj. Dyť by to bylo dobré i pro ně.
Ale zpět. Nevím jaké tam mají podmínky co se týče výstav abych pravdu řekla. Třeba tam by to šlo. Byť s doložkou nechovny. Nevím

4.2.2023 10:23
janaa

XXX.XXX.174.242

orionka napsal(a):
A to by vám (někomu ) stálo za tu ostudu? Pominu startovní poplatek, který není v současné době malý.
Že se to může stát dokazuje historka o krásném jezevčíkovi z našeho domu. Měl jen jedno varle, ale jinak PP a byl opravdu hezký. A protože jeho paní byla sice boží člověk, moc hodná paní a skvělá herečka, nikoliv však psář, vydali se s ním na výstavu. Asi je k tomu někdo přesvědčil. Rozhodčí je docela nevybíravě vykázal a okolo kruhu to vzbudilo bujné veselí.

Ale to není otázka diskuze,zda to stojí za to. Jasně,že nestojí,ale byla to reakce na to,že na výstavu nemůže

4.2.2023 10:41
orionka

XXX.XXX.82.160

janaa napsal(a):
Ale to není otázka diskuze,zda to stojí za to. Jasně,že nestojí,ale byla to reakce na to,že na výstavu nemůže

Tak to by leckdy mohl na výstavu i pes bez PP, nejen bez varlat.
Fakt je, že jsem v Brně zažila, že rozhodčí posoudil fenu v kruhu mezi psy. Takže možné je všechno.

4.2.2023 12:34
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

orionka napsal(a):
Tak to by leckdy mohl na výstavu i pes bez PP, nejen bez varlat.
Fakt je, že jsem v Brně zažila, že rozhodčí posoudil fenu v kruhu mezi psy. Takže možné je všechno.

Tak Stanko když se nalil, tak kontroloval koule i fenám a nechal si nastoupit hnědé a černé dobrmany dohromady ... 🤪

Teď už si to nikdo moc nedovolí, ale dřív býval na výstavách občas vidět slušný bizár🤫

4.2.2023 12:42
kometa

XXX.XXX.147.163

vosajda napsal(a):
Děkuji všem, kteří si udělali chvilku a odepsali mně. Sice z některých odpovědí jsem “jelen”, ale dobrá. Štěňátko stálo 15 000, je samozřejmě roztomilé. Přivezl nám ho nevlastní syn od své známé chovatelky. Matka nevl. syna už od té chovatelky měla druhého jorkšíra a on už také druhého. Takže proč nevěřit, že bude vše ok. A kulky prý sestoupí. Pejskovi bylo 2,5 měsíce. Teď 8.února mu budou 3.měsíce. To, že je ve smlouvě napsáno, že má měkké uši a že bude vyšší, nám zase tak moc nevadilo. Nemáme ambice chodit na výstavy, ale ty kulky, protože bude asi v roce nutná operace, to nás zaskočilo. Nejsme malicherní pejskaři, máme již 3. malého knírače a chtěli jsme tomu poslednímu pořídit kamaráda. Taky už nám je 70 a 73 let, takže malý pejsek byl jasná volba. Jenže jak jsem často na iPadu, napadlo mně kouknout na tu chovatelku. Nikde jsem ji nenašla. Ale našla jsem, že jorkšíři mají mít rovnou a hladkou srst. Srst našeho je vlnitá. Zítra jedeme k veterináři oočkovat malého knírače a zároveň i Jorkšíra. A taky, aby ho veterinář prohlédl. Potom napíšu. Ono to třeba bude všechno zajímavější. Anebo taky ne.

No nevím. Paní má křišťálovou kouli? Varlata u psů sestupují do 10 týdnů. V tomhle případě jim moc šance nedávám.

4.2.2023 13:05
orionka

XXX.XXX.82.160

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tak Stanko když se nalil, tak kontroloval koule i fenám a nechal si nastoupit hnědé a černé dobrmany dohromady ... 🤪

Teď už si to nikdo moc nedovolí, ale dřív býval na výstavách občas vidět slušný bizár🤫

To Brno byla Mezinárodka v roce 2009. Ale i to je vlastně dávno.

4.2.2023 13:55
bodlinka

XXX.XXX.4.85

kometa napsal(a):
No nevím. Paní má křišťálovou kouli? Varlata u psů sestupují do 10 týdnů. V tomhle případě jim moc šance nedávám.

už těch 10 týdnů není pravda. to jen chovatelé kryptorchidů si přidávají měsíce, aby u některých došlo k pozdnějšímu sestupu, ale to už je patologie.

prostě při odběru obě koule v šourku. žádné "ještě cestuje", žádné "sestoupí časem", žádné "to musíte masírovat".

4.2.2023 14:50
vosajda

XXX.XXX.47.34

Tak jsme doma s oběma psy. 12 letý malý knírač byl oočkován na vzteklinu a koupili jsme mu prášek proti klíšťatům. Malého prohlédla paní veterinářka i pan veterinář a obě kulky jsou v pořádku. On je ten jorkšíreek opravdu malinkej a ty kulky ještě menší, proto se nám to nezdálo, ale má je obě v pořádku. Možná jste zaslechli, jak nám spadl kámen. A PP má přijít během 3 týdnů, prý to tak opravdu trvá. My nechceme chodit na žádné výstavy, nikdy jsme nechodili ani s našimi (postupně) třemi malými knírači. Ale když dáte 15 000,- chcete mít psa jak má být. Ani jsme neměli a nemáme v úmyslu je nabízet psím slečnám. Ale taky bychom neradi, “podpořili” 15 000,- nějakou množírnu. Jsme rádi, že jsme se mýlili. Děkuji za vaše příspěvky a přeji vám jen samou radost ze svých psích lumpíků!!!

4.2.2023 15:19
Doron

XXX.XXX.19.166

Tak gratulace 🥳🎉!

4.2.2023 17:46
RozaTonda-mopsi

XXX.XXX.49.38

Taky jsem za Vás ráda, že je vše v pořádku.

Jen se zeptám znalejších - mě by tedy vyděsilo, když bych si pořídila psa s PP, že mám ve smlouvě napsáno, že má jinak uši, bude větší,. ?
To je normální?

4.2.2023 18:34
kometa

XXX.XXX.147.163

bodlinka napsal(a):
už těch 10 týdnů není pravda. to jen chovatelé kryptorchidů si přidávají měsíce, aby u některých došlo k pozdnějšímu sestupu, ale to už je patologie.

prostě při odběru obě koule v šourku. žádné "ještě cestuje", žádné "sestoupí časem", žádné "to musíte masírovat".

Nás učili 8 - 10 týdnů. Že pak vznikají tyhle situace, když si někdo koupí potencionálně chovného psa a ono to nesleze.

Ale vy jste mladší, pravda. Takže mám ubrat?

4.2.2023 18:39
bodlinka

XXX.XXX.4.85

do odběru nejpozději. kor když chce někdo budoucího plemeníka.

u všech pejsků, co jsem krmila na lahvi, koule překážely už při masáži konečníku cca ve dvou týdnech věku.

4.2.2023 19:13
leithian

XXX.XXX.24.200

RozaTonda-mopsi napsal(a):
Taky jsem za Vás ráda, že je vše v pořádku.

Jen se zeptám znalejších - mě by tedy vyděsilo, když bych si pořídila psa s PP, že mám ve smlouvě napsáno, že má jinak uši, bude větší,. ?
To je normální?

Hele máme doma pp blue merle biewera. Napsala bych jorka ale to by zde byla hysterie. Rodokmen až do pr...
Nicméně máme ho jen proto že po něm byl jediný vrh a všechna štěňata ač fenka byla průměr byla na horní hranici povoleného vzrůstu a váhy. (když jsme ho brali byl jim rok) takže věřím že se to vyskytnout může. Ale nebude to běžné. Měli jame hafo zájemců s ním krýt feny jorku. Teda nejen s nim. Máme 4 všichni s pp. Ale dohoda byla s chovatelkami že štěňata po nich nebudou tak nejsou.

7.2.2023 06:33
Sarah01

XXX.XXX.11.197

orionka napsal(a):
Tak to by leckdy mohl na výstavu i pes bez PP, nejen bez varlat.
Fakt je, že jsem v Brně zažila, že rozhodčí posoudil fenu v kruhu mezi psy. Takže možné je všechno.

Na většinu výstav, který se dnes přihlašují přes Dogoffice, byste psa bez PP nepřihlásila, ten se tam musí nahrát jako příloha. I když netuším, jak moc se ten PP kontroluje a jestli je možný ho třeba nějak zfalšovat. Pravda je, že pokud se na výstavě nekontrolují čipy, tak klidně můžete přihlásit jednoho psa a na výstavu přijít s jiným. To už jsem si všimla, že lidi dělají, když jim začne hárat fena, prostě přijdou s jinou.

7.2.2023 07:30
Mí

XXX.XXX.70.83

Stalo se mi,že u pejska sestoupily kuličky až v půl roce.Byl prodán s tím,že bude později vykastrován.Noví majitelé na radu veterináře dávali vit.E. Tak nevím jestli zrovna to pomohlo,nebo rarita a sestoupily by i tak.

7.2.2023 08:18
bodlinka

XXX.XXX.146.46

Mí napsal(a):
Stalo se mi,že u pejska sestoupily kuličky až v půl roce.Byl prodán s tím,že bude později vykastrován.Noví majitelé na radu veterináře dávali vit.E. Tak nevím jestli zrovna to pomohlo,nebo rarita a sestoupily by i tak.

sestoupily by i tak

ale ten pes je pořád kryptorchid

7.2.2023 08:37
orionka

XXX.XXX.53.113

Sarah01 napsal(a):
Na většinu výstav, který se dnes přihlašují přes Dogoffice, byste psa bez PP nepřihlásila, ten se tam musí nahrát jako příloha. I když netuším, jak moc se ten PP kontroluje a jestli je možný ho třeba nějak zfalšovat. Pravda je, že pokud se na výstavě nekontrolují čipy, tak klidně můžete přihlásit jednoho psa a na výstavu přijít s jiným. To už jsem si všimla, že lidi dělají, když jim začne hárat fena, prostě přijdou s jinou.

Tak nějak, jak psáno v posledních větách, jsem to myslela :-))

7.2.2023 11:51
Mí

XXX.XXX.70.83

bodlinka napsal(a):
sestoupily by i tak

ale ten pes je pořád kryptorchid

Když mu slezly obě?

7.2.2023 15:48
marushka

XXX.XXX.41.39

bodlinka napsal(a):
sestoupily by i tak

ale ten pes je pořád kryptorchid

Mě to proste nedá nereagovat, ale z čeho tak usuzujete? Že jste se na VFU učili, že varlata mají slézt do 8 týdnů? Ono někdy život není nalajnovaný podle knížek.

Jistě sestup variant v 6 měsících je neobvyklý, použití takového psa v chovu je diskutabilní, ale kryptorchid je podle mě takový pes, kterému nesestoupily jedno či obě varlata. Pokud mu sestoupily, byť později, tak to proste kryptorchid není.

Jinak mě vždycky překvapuje, že lidi kryptorchismus tak strašně řeší.. ano, pes nemůže na výstavy a nemůže do chovu, ale jinak je to plnohodnotný zdravý parťák, který bude dělat svým majitelům úplně stejnou radost, jako pes s koulemi. Pokud se někdo touží věnovat chovu a výstavám, tak bych prostě předpokládala, že dotyčný už má v kynologii tolik zkušeností, že ví že si má varlata při odběru zkontrolovat 🤷🏻‍♀️ Nejsou tam, neberu..

7.2.2023 16:23
bodlinka

XXX.XXX.20.17

marushka napsal(a):
Mě to proste nedá nereagovat, ale z čeho tak usuzujete? Že jste se na VFU učili, že varlata mají slézt do 8 týdnů? Ono někdy život není nalajnovaný podle knížek.

Jistě sestup variant v 6 měsících je neobvyklý, použití takového psa v chovu je diskutabilní, ale kryptorchid je podle mě takový pes, kterému nesestoupily jedno či obě varlata. Pokud mu sestoupily, byť později, tak to proste kryptorchid není.

Jinak mě vždycky překvapuje, že lidi kryptorchismus tak strašně řeší.. ano, pes nemůže na výstavy a nemůže do chovu, ale jinak je to plnohodnotný zdravý parťák, který bude dělat svým majitelům úplně stejnou radost, jako pes s koulemi. Pokud se někdo touží věnovat chovu a výstavám, tak bych prostě předpokládala, že dotyčný už má v kynologii tolik zkušeností, že ví že si má varlata při odběru zkontrolovat 🤷🏻‍♀️ Nejsou tam, neberu..

nejde o to, co lajnují knížky. jde o to, že prostě pozdní sestup není normální, je to stejná vada, jen jinak vyjádřená. něco podobného jako dkk 2 je geneticky to samé jako dkk 4, obojí je projevem laxity kyčle, která je vrozená.

7.2.2023 16:51
vosajda

XXX.XXX.47.34

To mě taky udivilo, když mu sestoupily obě kulky.

7.2.2023 19:00
petrahei

XXX.XXX.38.50

"obojí je projevem laxity kyčle, která je vrozená."

kdyby to tak bylo - neslo by to eliminovat selekci ?

7.2.2023 19:05
bodlinka

XXX.XXX.20.17

petrahei napsal(a):
"obojí je projevem laxity kyčle, která je vrozená."

kdyby to tak bylo - neslo by to eliminovat selekci ?

šlo, ale problém je právě různá penetrance a různá dědivost, která je různá i u různých plemen. dá se měřit přímo laxita (penn hip), ale to, co se děje dneska, tzn. vyfotíte psa a z chovu vyhodíte jen ta zvířata, která (už) mají artrózu, to je takové vlk se nažral.

7.2.2023 19:09
petrahei

XXX.XXX.38.50

bodlinka napsal(a):
šlo, ale problém je právě různá penetrance a různá dědivost, která je různá i u různých plemen. dá se měřit přímo laxita (penn hip), ale to, co se děje dneska, tzn. vyfotíte psa a z chovu vyhodíte jen ta zvířata, která (už) mají artrózu, to je takové vlk se nažral.

penn hip se v USA pouziva - stejne se nedari dysplazku vymytit...

7.2.2023 20:26
bodlinka

XXX.XXX.20.17

petrahei napsal(a):
penn hip se v USA pouziva - stejne se nedari dysplazku vymytit...

no protože dědičnost je složitá, dědivost různá a penetrance také.

7.2.2023 20:49
petrahei

XXX.XXX.38.50

bodlinka napsal(a):
no protože dědičnost je složitá, dědivost různá a penetrance také.

tak ja s tim jen souhlasim, ale vy jste napsala neco jineho.

7.2.2023 21:23
bodlinka

XXX.XXX.20.17

petrahei napsal(a):
tak ja s tim jen souhlasim, ale vy jste napsala neco jineho.

co jsem napsala jiného?

7.2.2023 22:49
petrahei

XXX.XXX.38.50

bodlinka napsal(a):
co jsem napsala jiného?

tak jde to najit o par pripevku vyse a je to celkem prelomovy nazor - i proto jsem se ozvala

"je to stejná vada, jen jinak vyjádřená. něco podobného jako dkk 2 je geneticky to samé jako dkk 4, obojí je projevem laxity kyčle, která je vrozená "

pritom o DKK nejak svet nepochybuje, ze je nejen vrozena -ale ovlivnuje ji i prostredi -zejmena teda odchov a prvnich par tydnu zivota...
ale dle vas je jen vrozena - a ted zase ne?

8.2.2023 05:05
bodlinka

XXX.XXX.20.17

petrahei napsal(a):
tak jde to najit o par pripevku vyse a je to celkem prelomovy nazor - i proto jsem se ozvala

"je to stejná vada, jen jinak vyjádřená. něco podobného jako dkk 2 je geneticky to samé jako dkk 4, obojí je projevem laxity kyčle, která je vrozená "

pritom o DKK nejak svet nepochybuje, ze je nejen vrozena -ale ovlivnuje ji i prostredi -zejmena teda odchov a prvnich par tydnu zivota...
ale dle vas je jen vrozena - a ted zase ne?

no, tak pomalu. dkk je projevem laxity kyčle. ta je vrozená

no ale jako většina věcí na světě, jak to bude na psovi vidět, závisí taky hodně na prostředí.

8.2.2023 13:04
hmn_

XXX.XXX.104.27

petrahei napsal(a):
"obojí je projevem laxity kyčle, která je vrozená."

kdyby to tak bylo - neslo by to eliminovat selekci ?

eliminovat selekcí to jde

problém bude spíš :

1. v chuti představitelů a členů CHK selektovat v účinné míře

a za 2. ona účinná míra selekce na DKK by také mohla přinést (dle početnosti a panující genetické variability) takové zúžení chovatelské základny, že by plemeno zakrátko zrušily další zdravotní problémy

a mimochodem, je to hezká ukázka toho, že zodpovědnost za plemeno je na klubu

Přidejte reakci

Přidat smajlík