Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
16.3.2023 14:15
KaterinaP.

XXX.XXX.51.33

Dobrý den, máme půl roční fenku SAO dovoz z Maďarska. Chtěli bychom ji udělat průkaz původu, její rodiče jej mají. Lze to nějakým způsobem vyřídit tady v ČR. A jde to vůbec takle zpětně? Chtěli bychom od ni štěňata s původem.

16.3.2023 15:15
janaa

XXX.XXX.174.242

Musíte mít exportní průkaz původu ze země původu. To vám musí vyřídit chovatel

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.3.2023 15:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

pokud není s PP, tak není a nebude s PP.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 12:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono nestačí, jestli měli rodiče PP, musí být i uchovněni. Pokud uchovněni nebyli, tak PP vaše fenka mít nikdy nebude.

17.3.2023 13:00
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.1.190

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono nestačí, jestli měli rodiče PP, musí být i uchovněni. Pokud uchovněni nebyli, tak PP vaše fenka mít nikdy nebude.

Ani uchovnění rodičů nestačí - krytí musí splňovat i další podmínky a štěně musí mít vystavený export pedigree ze země prodeje, jinak psa nezapíšou do české plemenné knihy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 13:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
pokud není s PP, tak není a nebude s PP.

ale chovat se na ni da

https://www.cmku.cz/data/dokumenty/372_priloha_c.5_k_zapisu_p_cmku_ze_dne_18.6.2009zapisni_rad_cmku.pdf

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 13:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ani uchovnění rodičů nestačí - krytí musí splňovat i další podmínky a štěně musí mít vystavený export pedigree ze země prodeje, jinak psa nezapíšou do české plemenné knihy.

Tak beru to podle sebe, dvě štěňata jsem prodávala do zahraničí a podklady pro vydání PP, resp. export pedigree byly defakto stejné, jen jiný formulář, nic jiného po mě nechtěli.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 13:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

A nezáleží spíše na zemi, odkud ji dovezli? Ten stát může mít jiné podmínky pro chov. Třeba žádné.

17.3.2023 13:36
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale chovat se na ni da

https://www.cmku.cz/data/dokumenty/372_priloha_c.5_k_zapisu_p_cmku_ze_dne_18.6.2009zapisni_rad_cmku.pdf

Chovat se na ní dá, pokud ji klub doporučí k zařazení do pomocného registru - což se ale běžně neděje a výjimky se udělují jen v absolutně ojedinělých případech, kdy jde o záchranu plemene.

Tady je nám asi všem jasné, že toto není ten případ.

17.3.2023 13:45
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A nezáleží spíše na zemi, odkud ji dovezli? Ten stát může mít jiné podmínky pro chov. Třeba žádné.

Nezáleží - i země, kde je volný chov vydávají štěňatům PP a musí vystavit export pedigree.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 13:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Nezáleží - i země, kde je volný chov vydávají štěňatům PP a musí vystavit export pedigree.

Jo, ale že nemusí být ti rodiče chovní, prostě stačí EP.

17.3.2023 14:00
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, ale že nemusí být ti rodiče chovní, prostě stačí EP.

V zemích s volným chovem jsou chovní automaticky, ale vydaný PP mít prostě musí. Zadavatelky fena PP nemá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Chovat se na ní dá, pokud ji klub doporučí k zařazení do pomocného registru - což se ale běžně neděje a výjimky se udělují jen v absolutně ojedinělých případech, kdy jde o záchranu plemene.

Tady je nám asi všem jasné, že toto není ten případ.

zadne ojedinele pripady, zadna zachrana plemene...
u CC to vyridili i u psa, co byl z opakovaneho, opakovaneho spojeni s hafem sourozencu

to je velky rozdil mezi psem a konem napr. u kone proste zpetne papiry nedostanes. nikdy

17.3.2023 14:08
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
zadne ojedinele pripady, zadna zachrana plemene...
u CC to vyridili i u psa, co byl z opakovaneho, opakovaneho spojeni s hafem sourozencu

to je velky rozdil mezi psem a konem napr. u kone proste zpetne papiry nedostanes. nikdy

To jako fakt?
V ČR staví na FCI papíry zvířata, která sem někdo dovezl a v původní zemi nebyla zapsaná do žádné PK?

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 14:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To jako fakt?
V ČR staví na FCI papíry zvířata, která sem někdo dovezl a v původní zemi nebyla zapsaná do žádné PK?

to jako fakt.

17.3.2023 14:33
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to jako fakt.

A byl to pes nějakého funkcionáře, si udělil výjimku nebo to byla nějaká podobná šmelina, jako když tuhle jedná prominentní chovatelka maskovala nežádoucí krytí podvodem s DNA?

Jako vím, že CC je stát ve státě a na pravidla se moc nehraje - stačí mít dobrý žaludek a funkci, ale že by plemenka ČMKU postavila bezpapíráka běžně chovaného plemenene na papíry se jen obtížné věří.

17.3.2023 14:56
assil

XXX.XXX.121.3

Inspektor Pišišvor napsal(a):
A byl to pes nějakého funkcionáře, si udělil výjimku nebo to byla nějaká podobná šmelina, jako když tuhle jedná prominentní chovatelka maskovala nežádoucí krytí podvodem s DNA?

Jako vím, že CC je stát ve státě a na pravidla se moc nehraje - stačí mít dobrý žaludek a funkci, ale že by plemenka ČMKU postavila bezpapíráka běžně chovaného plemenene na papíry se jen obtížné věří.

Ono ČMKU do toho nekecá, je to čistě jen záležitost klubu.

17.3.2023 15:11
baico

XXX.XXX.107.253

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
zadne ojedinele pripady, zadna zachrana plemene...
u CC to vyridili i u psa, co byl z opakovaneho, opakovaneho spojeni s hafem sourozencu

to je velky rozdil mezi psem a konem napr. u kone proste zpetne papiry nedostanes. nikdy

U koně by se nemělo nikdy stát, že by neměl uvedený původ ze strany otce. Je dané zákonem, že k plemenitbě se u koní smí používat pouze licentovaný plemeník.
Ale pokud se jedná o zápis do plemenné knihy, tak už je to složitější. Každopádně je to s chovem psů nesrovnatelné, protože u koní je to dané tím zákonem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 15:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

baico napsal(a):
U koně by se nemělo nikdy stát, že by neměl uvedený původ ze strany otce. Je dané zákonem, že k plemenitbě se u koní smí používat pouze licentovaný plemeník.
Ale pokud se jedná o zápis do plemenné knihy, tak už je to složitější. Každopádně je to s chovem psů nesrovnatelné, protože u koní je to dané tím zákonem.

U koně by se nemělo nikdy stát, že by neměl uvedený původ ze strany otce

uz se v chovu koni par let nepohybuju - ale stacilo nepoplatit pripousteci poplatek- nebyl pripousteci listek - a hribe bylo bez puvodu - navzdy.
Byvala to pojistka....

Neregistrovaný uživatel

17.3.2023 15:21
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.19.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
zadne ojedinele pripady, zadna zachrana plemene...
u CC to vyridili i u psa, co byl z opakovaneho, opakovaneho spojeni s hafem sourozencu

to je velky rozdil mezi psem a konem napr. u kone proste zpetne papiry nedostanes. nikdy

Dostaneš. Za určitých okolností. Neuváděj lidi v omyl.

Neregistrovaný uživatel

17.3.2023 15:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.19.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U koně by se nemělo nikdy stát, že by neměl uvedený původ ze strany otce

uz se v chovu koni par let nepohybuju - ale stacilo nepoplatit pripousteci poplatek- nebyl pripousteci listek - a hribe bylo bez puvodu - navzdy.
Byvala to pojistka....

Velké prd. 😂😂

17.3.2023 16:46
baico

XXX.XXX.107.253

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U koně by se nemělo nikdy stát, že by neměl uvedený původ ze strany otce

uz se v chovu koni par let nepohybuju - ale stacilo nepoplatit pripousteci poplatek- nebyl pripousteci listek - a hribe bylo bez puvodu - navzdy.
Byvala to pojistka....

Tak nepředáním připouštěcího lístku porušuje majitel hřebce zákon a hrozí mu pokuta. A pokud je hřebec licentovaný, tak má uložený DNA profil a majitel hříběte si může na vlastní náklady nechat v laboratoři nechat ověřit paternitu a na základě toho se dá do průkazu koně původ doplnit. Ale co se týká čistokrevné plemenitby a zápisu do plemenných knih, tak to si určují podmínky jednotlivé svazy.

17.3.2023 17:19
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

baico napsal(a):
Tak nepředáním připouštěcího lístku porušuje majitel hřebce zákon a hrozí mu pokuta. A pokud je hřebec licentovaný, tak má uložený DNA profil a majitel hříběte si může na vlastní náklady nechat v laboratoři nechat ověřit paternitu a na základě toho se dá do průkazu koně původ doplnit. Ale co se týká čistokrevné plemenitby a zápisu do plemenných knih, tak to si určují podmínky jednotlivé svazy.

Myslíte si, že Vám plemenka doplní otce, když nezaplatíte připouštění?🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2023 17:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak díky
chlap má smůlu, CC škrtám

18.3.2023 06:34
baico

XXX.XXX.107.253

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Myslíte si, že Vám plemenka doplní otce, když nezaplatíte připouštění?🤔

Ono je rozdíl plemenná kniha a ústřední evidence. Do průkazu koně, který musí každý kůň mít podle zákona (ten vydává ústřední evidence koní), tak ano (pokud paternita vyjde). Pokud nesplňuje podmínky dané plemennou knihou, tak jedince nezapíšou.

18.3.2023 07:23
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.1.190

baico napsal(a):
Ono je rozdíl plemenná kniha a ústřední evidence. Do průkazu koně, který musí každý kůň mít podle zákona (ten vydává ústřední evidence koní), tak ano (pokud paternita vyjde). Pokud nesplňuje podmínky dané plemennou knihou, tak jedince nezapíšou.

Já jsem právě od A 1/1, kde průkaz, vydává přímo JCČR a ne ústřední evidence, a tam pokud nezapomeňte připouštění, tak prostě JCČR průkaz nevydá.

Znamená to, že v tom případě si majitel může na ÚEK nechat vystavit průkaz s vypsáním plným původem, ale jako plemeno nebude uvedeno A1/1, ale jen plemenný typ?

18.3.2023 07:32
baico

XXX.XXX.107.253

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Já jsem právě od A 1/1, kde průkaz, vydává přímo JCČR a ne ústřední evidence, a tam pokud nezapomeňte připouštění, tak prostě JCČR průkaz nevydá.

Znamená to, že v tom případě si majitel může na ÚEK nechat vystavit průkaz s vypsáním plným původem, ale jako plemeno nebude uvedeno A1/1, ale jen plemenný typ?

Ano, podle mě může, ale musí přijet "palič", který vystaví podklady pro ústřední evidenci koní. Plňasové jsou ještě trošku mimo ostatní koně a mají svoje podmínky. Ale pokud doložíte test, že hříbě je potomkem daného hřebce, tak dostanete klasický modrý průkaz, který vystavuje ústřední evidence koní, kde bude mít hříbě vyplněný původ.
Dokonce jsem se ve své práci setkala s tím, že kobyla A1/1 dala první 2 hříbata zase A 1/1 a další 2 byla už zapsaná do plemenné knihy českého teplokrevníka. U koní je to úplně jinak než u psů, protože tam je plemenitba daná zákonem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.3.2023 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

"U koní je to úplně jinak než u psů, protože tam je plemenitba daná zákonem."

ano, s tim souhlasim, byla hlavni myslenka meho prispevku
omlouvam se, ze jsem tady s tim vubec zacala, nebylo to k tematu.

18.3.2023 08:33
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

baico napsal(a):
Ano, podle mě může, ale musí přijet "palič", který vystaví podklady pro ústřední evidenci koní. Plňasové jsou ještě trošku mimo ostatní koně a mají svoje podmínky. Ale pokud doložíte test, že hříbě je potomkem daného hřebce, tak dostanete klasický modrý průkaz, který vystavuje ústřední evidence koní, kde bude mít hříbě vyplněný původ.
Dokonce jsem se ve své práci setkala s tím, že kobyla A1/1 dala první 2 hříbata zase A 1/1 a další 2 byla už zapsaná do plemenné knihy českého teplokrevníka. U koní je to úplně jinak než u psů, protože tam je plemenitba daná zákonem.

To, že je klisna A 1/1 zapsaná i v PK v teplokrevném chovu se dělá, když na ní chtějí chovat sporťáky.

18.3.2023 08:46
Caty

XXX.XXX.51.50

Nechci to na psech dál rozpitvávat, vím, že UEK zapíše matku, pokud je hříbě pod ní, ale opravdu zapíší i hřebce bez připouštěcí ho listku?

18.3.2023 09:09
juhaj

XXX.XXX.164.121

To je pak černá plemenitba, hřebec, kromě plnokrevníka musí projít testem hřebců, jinak nesmí připouštět.

Neregistrovaný uživatel

18.3.2023 13:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.16.216

juhaj napsal(a):
To je pak černá plemenitba, hřebec, kromě plnokrevníka musí projít testem hřebců, jinak nesmí připouštět.

To jo. Ale prostě zpětně na základě dna testů se dá oficiálně zapsat původ koně a ten pak následně polud krom původu splňuje i případné další požadavky může být dopsán do pk. ČT, cs, kk nejspíš i dalších. Zkušenosti mám jen s těmhle.

18.3.2023 14:07
juhaj

XXX.XXX.164.121

Ano,ale to vše za předpokladu,že hřebec má licenci. Mi jsme před nějakou dobou zkoušeli uchovnit huculku, po matce v HPK, otci s licencí, holt se utrhl a skočil na kobylu, snad dva měsíce před jeho uchovněním. Nešlo, hříbě po ní bylo zapsáno v PPK 1, pozdější hříbata,po uzavření plemenných knih jen v typu pony.

4.4.2023 11:38
KaterinaP.

XXX.XXX.42.190

Díky všem za reakce! 😁

Přidejte reakci

Přidat smajlík