"Hloupé" otázky začínajícího chovatele prasat

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
29.2.2016 21:37
FarmaPodRablinou

XXX.XXX.57.252

Zdravím vás,
v chovu prasat jsem úplný začátečník, pročítám iFaunu a jiné zdroje, ale na některé mé otázky se mi zatím nepovedlo najít odpovědi.

- Jaká je velikost prasete při určité váze, konkrétně např.30kg,130kg a 180kg? Je mi jasné, ze se to liší nejen podle konkrétního plemene, ale i individuálně, ale jde mi o přibližnou představu, konkrétně u Přeštíka. Zajímá mě délka, šířka a výška ve hřbetu.

- Jak vysoký musí být maximálně okraj koryta (a napáječky), aby do něj prase dosáhlo a dokázalo se nažrat/napít? Řekněme v těch samých váhových kategoriích 30kg,130kg a 180kg?

- Koupili jsme starou zemědělskou usedlost kde se mezi válkami a těsně po druhé sv. válce chovaly krávy a prasata. Když jsem vyklízel prasečí chlívek, zaujala mě podlaha. Je betonová, vyspádovaná do žlábku pro odvod močůvky, ale na tom byly ještě dřevěné trámky (teď už strouchnivělé) jako dřevěná podlaha. Dává se na takovouto podlahu ještě slaměná podestýlka, nebo je možné mít prasátka na krásné dřevěné podlaze (udělal jsem novou )?

- Pokud podestýlat, můžu namísto slámy použít staré seno? Na půdě ho máme spoustu, není plesnivé ani shnilé a stejně musí pryč.

- Můžete mi doporučit nějakou srozumitelnou knížku pro začínajícího chovatele prasat? Prozatím chci pouze výkrm. Vlastní selátka prozatím nemám v plánu.

Předem moc děkuji za cenné rady a informace.
Marek.

ojgwalt

1.3.2016 06:32
ojgwalt

XXX.XXX.209.131

K té podlaze: Nebyla ta podlaha náhodou udělaná protože tam byly koně? Dříve se to tak dělalo, že koně měli dřevěnou podlahu a na tu se pak nastýlalo. U prasat jsem to neslyšel. Ale mohu se mýlit. Prasata pokud mají možnost tak jsou čistá a chodí se vyměšovat na jedno místo.