Přirozené krmení housat

Husa česká
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
29.12.2020 00:06
sharingan

XXX.XXX.162.30

Dobrý den,
studuju si na příští sezonu odchov housat (zatím mám relativně čerstvě pořízený letošní chovný pár), zaujala mě otázka stravy pro malá housata. Většina návodů je s tím hned hotova - použít komerční krmnou směs. Případné alternativy zahrnují mimo rostlinné složky též většinou např. v mléce máčené pečivo, strouhaná vařená vejce...
Důvodem futrování živočišnými bílkovinami tvora, který je jinak dost konzervativním vegetariánem, bude, předpokládám, snaha dosáhnout co nejrychlejšího a nejintenzevnějšího výkrmu (o nějž mi osobně nejde). Také ke komerční směsi (např. H1, na bázi kukuřice, pšenice, a sojového šrotu) bych sáhnul raději též spíše pouze jako B variantě.
Divoký předek domácí husy se v ČR celkem běžně vyskytuje a rozmnožuje, a předpokládám (když tak mě prosím opravte), že divoká housata budou na podobné stravě jako dospělí jedinci, s převahou čerstvých jemných částí makrofyt. Z tohoto důvodu zvažuji možnost mladých sekaných kopřiv, smetánky, lipnic, atp. ("zelené"), bez přidaných živočišných bílkovin, se zajištěním přísunu minerálií, zejména vápníku. Volný přístup na pastvu, se zajištěním jistého přísunu v krmítku s výše jmenovaným. Zajímá mě, má-li třebas někdo v tomto směru nějaké aplikovatelné poznatky...?
Předesílám, že mi opravdu nejde o "výkrm", pouze o krmení a normální vývoj housat přirozeným tempem.

29.12.2020 07:18
ančovička1

XXX.XXX.44.147

Doporucuji neexperimentovat s namocenymi rohliky.a koprivami...kupte housatum kompletni krmnou smes, kterou sestavili odbormici a vyhnete se neuspechum v rustu a vyvoji housat..chovam husy 25let..
O "vykrm" JDE v kazdem pripade,protoze vyslechtene husy domaci ,vsech plemen, nejsou husy divoke, jsou na vyzivu mnohem narocnejsi,nez husa divoka..

29.12.2020 11:51
sharingan

XXX.XXX.162.30