To bude pan Josef koukat, že už máme Únor.
To to letí.
To by koukal i Omyl-pionik, který je určitě už na značce.
Tak co nás čeká v Únoru...
- koblížky
- koblihy
- s marmeládou
- Mistrovství světa v biatlonu
- Honzík nakmenuje
Nic důležitějšího asi nepřijde, ale kdyby náhodou přece jen,
určitě se vyplatí býti připraven, že?
Hop hop.
Ňufík je připraven vždy.
Připraven na to mě olízat, ochlupatit a zaclánět.
Ani jsme neoslavili, že Teplákovce bylo 5 let.
Takové krásné výročí.
No Skandál jako... Hop hop.
Úplně první je tady (taková ostuda zase, že...)
https://www.ifauna.cz/drubez/diskuse/detail/3032608/zima-prvni-mraziky
honzapm
napsal(a):
To bude pan Josef koukat, že už máme Únor.
To to letí.
To by koukal i Omyl-pionik, který je určitě už na značce.
Tak co nás čeká v Únoru...
- koblížky
- koblihy
- s marmeládou
- Mistrovství světa v biatlonu
- Honzík nakmenuje
Nic důležitějšího asi nepřijde, ale kdyby náhodou přece jen,
určitě se vyplatí býti připraven, že?
Hop hop.
Ňufík je připraven vždy.
Připraven na to mě olízat, ochlupatit a zaclánět.
Paráda, tak se zdařilo předat pomyslný šetafetový kolík...Jo a mráz trvá. Zatím dobrý ve zděném kurníku nemrzne a je sucho, ale...Pokud vydrží mrazy pod -10 týden týden, bude promrzlo a problém s vodou. Ať se všem daří "nakmenovat", pokud ještě nemají a líhnout vše krásné...
Uživatel s deaktivovaným účtem

U nás večer - 7, ráno - 5, slepicím dočasně v izolaci v psím dřevěném nezatepleném kotci s igelitem na dveřích, kde je jen mříž, včera voda nezamrzla. zato nový kohout v karanténě má peška No, odpoledne má být nad nulou, tak mu voda snad povolí.....
Hromnice - první pozdrav jara
Druhého února se tradičně slavil, dnes již trochu zapomenutý, svátek Hromnic. Byl plný magie a pranostik o tom, kdy přijde jaro!
Hromnice - první pozdrav jara (obrázek)
1. 2. 2021 – Magické posvěcené svíčky
Hromnice si dnes již v kalendáři málokdo všimne, ale kdysi to byl důležitý den, který v koloběhu roku znamenal první náznak blížícího se příchodu jara. V křesťanské tradici se Hromnicím říká „Uvedení Páně do chrámu“ nebo starším názvem také „Očišťování Panny Marie“. To znamenalo v podstatě totéž, že se jí po narození Ježíška o vánocích skončilo šestinedělí, během kterého byla žena podle židovských zvyků považována za nečistou.
Jak ovšem dává název „Hromnice“ a některé s nimi spojené zvyky tušit, není to pouze křesťanský svátek, ale nese v sobě prvky splynutí s mnohem starším pohanským svátkem. Ten souvisel, jak název napovídá, s pohanským bohem hromu Perunem.
Proto je taky zvykem nechat si o Hromnicích v kostele posvětit svíčky, které pak podle pověry mají ochránit dům před zásahem blesku za bouřky během nadcházejícího léta. Což bylo v době, kdy výdobytek jménem hromosvod ještě nikdo neznal, docela užitečné! Tyto ochranné svíčky „hromničky“ se zapalovaly také při umírajících lidech.
Keltský svátek rození jehňat
Svátek podobný Hromnicím můžeme najít také u starých Keltů, kteří obývali naše území ještě před Slovany. Možná právě u nich je jeho prapůvod! Keltové říkali tomuto slavnému dni Imbolc a připadal na první únor, nebo ve starší verzi na den přesně v polovině mezi zimním slunovratem a jarní rovnodenností, což je 3. únor.
Imbolc byl zasvěcen keltské bohyni Brigid, která později splynula se svatou Brigitou. Brigid byla zobrazována jako mladá dívka, často nevěsta, s jejím jménem souvisí také anglické slovo pro nevěstu „bride“. Byl to svátek znovuzrození a mládí. V této době se rodí jehňata, a to bylo pro Kelty jako zemědělce velmi důležité. Mezi symboly Imbolcu proto patří mléko a bílá barva.
Imbolc byl také v koloběhu roku začátkem předjaří. Všimli jste si někdy, že právě touto dobou začíná ve stromech proudit míza a puky se nalévat? Občas už taky můžeme spatřit první posly jara - sněženky. Imbolc taky patřil mezi osm svátků ohně (to byly slunovraty, rovnodennosti a dny v polovině času mezi nimi) - zde můžeme vidět kořeny magie ohně v podobě hromničních svíček.
Když o Hromnicích sněží, jaro není daleko
V lidové kultuře jsou Hromnice snad nejbohatší na pranostiky z celého roku. Podle počasí v tento den se předpovídalo, kdy přijde jaro a jestli bude nadcházející rok úrodný nebo chudý. Zajímavé je, že v podstatě všechny pranostiky se shodují ve stejné předpovědi. Hlavní úlohu zde hrají oblevy a teplé sluneční dny, které kolem Hromnic často přicházejí. Ale i když jsou příjemné, jarní počasí na začátku únoru podle lidové moudrosti nevěští nic dobrého!
Pokud je totiž na Hromnice jasno a teplo, předpovídá to, že se zima ještě dlouho povleče! A po pozdním příchodu jara navíc hrozí neúrodný rok! Pokud je ovšem na Hromnice zimní a mrazivé počasí, můžeme se těšit, že jaro již brzy zaklepe na dveře! A na zahrádkáře čeká příznivý rok! Tak co, zkusíte si tento rok ověřit, jestli pranostika vyjde?
Uživatel s deaktivovaným účtem

začátek
napsal(a):
Hromnice - první pozdrav jara
Druhého února se tradičně slavil, dnes již trochu zapomenutý, svátek Hromnic. Byl plný magie a pranostik o tom, kdy přijde jaro!
Hromnice - první pozdrav jara (obrázek)
1. 2. 2021 – Magické posvěcené svíčky
Hromnice si dnes již v kalendáři málokdo všimne, ale kdysi to byl důležitý den, který v koloběhu roku znamenal první náznak blížícího se příchodu jara. V křesťanské tradici se Hromnicím říká „Uvedení Páně do chrámu“ nebo starším názvem také „Očišťování Panny Marie“. To znamenalo v podstatě totéž, že se jí po narození Ježíška o vánocích skončilo šestinedělí, během kterého byla žena podle židovských zvyků považována za nečistou.
Jak ovšem dává název „Hromnice“ a některé s nimi spojené zvyky tušit, není to pouze křesťanský svátek, ale nese v sobě prvky splynutí s mnohem starším pohanským svátkem. Ten souvisel, jak název napovídá, s pohanským bohem hromu Perunem.
Proto je taky zvykem nechat si o Hromnicích v kostele posvětit svíčky, které pak podle pověry mají ochránit dům před zásahem blesku za bouřky během nadcházejícího léta. Což bylo v době, kdy výdobytek jménem hromosvod ještě nikdo neznal, docela užitečné! Tyto ochranné svíčky „hromničky“ se zapalovaly také při umírajících lidech.
Keltský svátek rození jehňat
Svátek podobný Hromnicím můžeme najít také u starých Keltů, kteří obývali naše území ještě před Slovany. Možná právě u nich je jeho prapůvod! Keltové říkali tomuto slavnému dni Imbolc a připadal na první únor, nebo ve starší verzi na den přesně v polovině mezi zimním slunovratem a jarní rovnodenností, což je 3. únor.
Imbolc byl zasvěcen keltské bohyni Brigid, která později splynula se svatou Brigitou. Brigid byla zobrazována jako mladá dívka, často nevěsta, s jejím jménem souvisí také anglické slovo pro nevěstu „bride“. Byl to svátek znovuzrození a mládí. V této době se rodí jehňata, a to bylo pro Kelty jako zemědělce velmi důležité. Mezi symboly Imbolcu proto patří mléko a bílá barva.
Imbolc byl také v koloběhu roku začátkem předjaří. Všimli jste si někdy, že právě touto dobou začíná ve stromech proudit míza a puky se nalévat? Občas už taky můžeme spatřit první posly jara - sněženky. Imbolc taky patřil mezi osm svátků ohně (to byly slunovraty, rovnodennosti a dny v polovině času mezi nimi) - zde můžeme vidět kořeny magie ohně v podobě hromničních svíček.
Když o Hromnicích sněží, jaro není daleko
V lidové kultuře jsou Hromnice snad nejbohatší na pranostiky z celého roku. Podle počasí v tento den se předpovídalo, kdy přijde jaro a jestli bude nadcházející rok úrodný nebo chudý. Zajímavé je, že v podstatě všechny pranostiky se shodují ve stejné předpovědi. Hlavní úlohu zde hrají oblevy a teplé sluneční dny, které kolem Hromnic často přicházejí. Ale i když jsou příjemné, jarní počasí na začátku únoru podle lidové moudrosti nevěští nic dobrého!
Pokud je totiž na Hromnice jasno a teplo, předpovídá to, že se zima ještě dlouho povleče! A po pozdním příchodu jara navíc hrozí neúrodný rok! Pokud je ovšem na Hromnice zimní a mrazivé počasí, můžeme se těšit, že jaro již brzy zaklepe na dveře! A na zahrádkáře čeká příznivý rok! Tak co, zkusíte si tento rok ověřit, jestli pranostika vyjde?
Jak říkávali hospodáři. Na Hromnice půl krajíce a polovina píce. A že sluníčko již stoupá je znát z toho, že na Hromnice o hodinu více. Den se prodlužuje všem chovatelům a zahrádkářům nastává předjaří a doba, kdy se těší na opravdivé jaro...U nás dnes po mrazivé nosci krásný slunný den a sluníčko mi ohřívá v kolektorech vodu pro sprchu a poté zasloužené hajáníčko...
Krásný den všem. U nás se všechno poslední dny nedaří.
Tak aspoň jedna pozitivní vlaštovka, už se líhnou první letošní.
kosta
napsal(a):
To je pěkné.Kam ty kuřátka dáte když je zima? Já na to nejsem vybavená abych
líhla v zimě.
Kam je dám? Do 14ti dnů budou pod dohledem doma v bytě. A pak se budou stěhovat do garáže, kde mají vytápěnou odchovnu.
Když chce člověk něco odchovat na výstavu, tak to chce líhnout brzo. Zvlášť u orlovek je to třeba.
Uživatel s deaktivovaným účtem

taky bych líhla, ale v odchovně je modrá moravie s kamarádkami a u slepic snáší jen isy, bílý vejce je čas od času.
ale isy jsou šílené a neznají míru.
a o jakém únorovém sněžení to mluvíme? ani ťuk, včera dneska trochu mráz, ale předpověď hlásí déšť
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
taky bych líhla, ale v odchovně je modrá moravie s kamarádkami a u slepic snáší jen isy, bílý vejce je čas od času.
ale isy jsou šílené a neznají míru.
a o jakém únorovém sněžení to mluvíme? ani ťuk, včera dneska trochu mráz, ale předpověď hlásí déšť
Ano mohu potvrdit, že Isy fakt jsou k nezastavení. A obří vejce
Isy, Dekalby, Dominanty... hm, dobrý.
Jenže pak přišly ONY - Vlašky.
A všechny ty křižovatky se šly stydět do kouta
a později dobrovolně šly dělat návnadu do sklopců.
Dnes se zvýšeně kladlo, bez ohledu na (m)ráz.
Dnes mě překvapili čtyři voříšci jedné dámy, co bydlí na kraji vsi.
Pořád hrozně ňafají - říkám si, jak je to otravné.
Ale dneska...
Myslel jsem si, že štěkají zase na mě, ale koukali úplně jinam.
Nic jsem tam neviděl, žádná osoba s kočárkem, což vyštěkávají nejraději.
No, a pak jsem to uviděl - dvě lišky jako stodola, v 16.00, za světla.
A ti malí čiperové byli za plotem tak rozJančení, že se stodoly otočily
a vracely se zpátky do lesa.
Já si říkal, že chápu, proč je ta paní má, když je tak dlouho sama...
Ale evidentně se malý pejsek hodí i na jiné věci, než jen pod peřinu.
Tak vida.
...a o jakém únorovém sněžení to mluvíme? ani ťuk, včera dneska trochu mráz, ale předpověď hlásí déšť ...Jo, jo, s počasím je to jak na houpačce a to místně. U nás přes víkend -13°C a dnes ráno -2°C a možná, že dojde i na ten déšť, když sníh byl předtím. Ale důležité je, že se blížíme k jaru a Věrka nám "probojovává" cestičku, na kterou každý, nebo hodně, chovatelů drůbeže sklouzne. Pokud jsou vhodné prostory, není problém s odchovávání i nyní.
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa
napsal(a):
Tak mě napadá...jak to dělá kvočnice tři dny před klubánim, aby zvýšila vlhkost v hnízdě? Potí se hrůzou???
Ptáci se nepotí. Ale v přírodě se namáčejí - v louži, v rose...nějak si poradí.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Ptáci se nepotí. Ale v přírodě se namáčejí - v louži, v rose...nějak si poradí.
To jsem brala jako vtip, že se potí 😉To i slepice se namočí? Kvůli líhnutí?
Nevím, z těch všech zde vypsaných informací mám v hlavě toto souvětí: první a poslední tři dny jsou mega kritické a slepice v tu dobu sedí na vejcích jako přikovaná...je to pravda, nebo ne? Děkuji.
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa
napsal(a):
To jsem brala jako vtip, že se potí 😉To i slepice se namočí? Kvůli líhnutí?
Nevím, z těch všech zde vypsaných informací mám v hlavě toto souvětí: první a poslední tři dny jsou mega kritické a slepice v tu dobu sedí na vejcích jako přikovaná...je to pravda, nebo ne? Děkuji.
A není to vlastně jedno? Prostě to u nich funguje, nemusíme vědět vše, ne? Někdy trocha tajemna je fajn
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa
napsal(a):
To jsem brala jako vtip, že se potí 😉To i slepice se namočí? Kvůli líhnutí?
Nevím, z těch všech zde vypsaných informací mám v hlavě toto souvětí: první a poslední tři dny jsou mega kritické a slepice v tu dobu sedí na vejcích jako přikovaná...je to pravda, nebo ne? Děkuji.
To záleží na počasí, když je třicet ve stinu, tak moc pevné nesedí, spíš větrá.
Jinak původní druhy kuru hnízdí na zemi a tam nouze o vlhko při líhnutí není. Ten problém s vlhkosti nastal domestikaci, když se jim do toho nas.... člověk a zvednul hnízda hezky do sucha...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
To záleží na počasí, když je třicet ve stinu, tak moc pevné nesedí, spíš větrá.
Jinak původní druhy kuru hnízdí na zemi a tam nouze o vlhko při líhnutí není. Ten problém s vlhkosti nastal domestikaci, když se jim do toho nas.... člověk a zvednul hnízda hezky do sucha...
No ale stejně se líhnou pod kvočnou vcelku bez problémů, aniž by se courala ve vodě, kterou stejně nemá k dispozici (nemyslím napáječku)
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jasně, ona domestikace už probíhá dost dlouho a v určitých směrech funguje jako selekce..
U nás už nasněžilo docela dost. Takhle krásné to tu bylo ještě v pátek. Z hvězdárny se stala na pár dní perníková chaloupka, ale už kraječky opadaly.
Doma mi to pěkně kvete, tak je na co koukat a slepičky konečně zase nesou.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
A není to vlastně jedno? Prostě to u nich funguje, nemusíme vědět vše, ne? Někdy trocha tajemna je fajn
Mi přijde tajemné všechno v přírodě, stéblo trávy, mravenec. Nikdy nepochopím všechno, ale co pochopím, mě uvádí v úžas. A od toho mám mozek, aby nad tím přemýšlel😉😂
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa
napsal(a):
To jsem brala jako vtip, že se potí 😉To i slepice se namočí? Kvůli líhnutí?
Nevím, z těch všech zde vypsaných informací mám v hlavě toto souvětí: první a poslední tři dny jsou mega kritické a slepice v tu dobu sedí na vejcích jako přikovaná...je to pravda, nebo ne? Děkuji.
Pochopila jsem vtip. Nevím, jestli se namáčejí slepice, ale papoušci apod. ano.
Ne, slepice se nenamáčí. A slepičím vejcím je jedno, jaká je vlhkost.
Tedy pokud není fatálně nevhodná. Vylíhnou se i pod krůtou, pižmovkou,
vyšší vlhkost spíš slepičím vejcím škodí, než prospívá.
Není možné srovnávat podmínky umělé a přirozené.
Žirafa v Africe taky nežere mrkev, ale v zoo ano.
Základ je - vyšší teplota (ve vejci) - vyšší vlhkost.
V pralese, kde je teplo, taky není nízká vlhkost vzduchu.
(vlhkost vzduchu klesá jen kde je slunce, vítr)
Pod slepicí zvyšuje vlhkost primárně první vylíhlé kuře,
to se od ní i od okolí osouší, a tím vlhkost svou předává,
a tím mají ostatní následující vajíčka mírně vyšší vlhkost. A vyšší a vyšší.
Sekundárně sama vejce - zatímco první dny zárodek potřebuje intenzivní
zahřívání, čím je větší, tím víc tepla produkuje sám.
Ke konci ho produkuje dost, dochází k vyššímu odparu vody z vajec
pod slepicí, tím se taky mírně zvýší vlhkost.
Není to slepice, kdo mění podmínky při inku.
Je to samotné vejce.
Slepice nad vejci mírně stojí, jednak aby kuřata pod ní mohla dýchat,
druhak, že jí vejce pálí, a tím nevědomky reguluje teplotu, aby byla mírně nižší.
To líhňaři simulují tím mírným snížením teploty.
Ovšem i při přirozeném líhnutí existují chyby.
Některá se nezvedá, a když je to třeba hedvábnička s hustým jemným
chmýřím, tak se kuře tu a tam může udusit.
Některá se zvedá až moc a vejce zastudí, nedolíhne se to všechno.
(mě to chronicky dělala jedna pižmovka, zvedala se moc, stála,
musela dolíhnout líheň, kterou má každý raději v záloze, jinak byla top)
Kdo se namáčí, je krůta. Ke konci inkubace ji velká vejce už pálí,
tak si ráda stoupne do pekáče s vodou.
A tím nevědomky zvyšuje na hnízdě vlhkost.
Vodní drůbež má svůj režim.
Já osobně mám v mé líhni, u mého plemene a při mém systému líhnutí
(aby mě zas nějaký nekňuba nenapadal) lepší výsledky, pokud nic neměním,
nezvyšuji, nesnižuji, nechávám stejné po celý proces inku.
honzapm
napsal(a):
Dnes mě překvapili čtyři voříšci jedné dámy, co bydlí na kraji vsi.
Pořád hrozně ňafají - říkám si, jak je to otravné.
Ale dneska...
Myslel jsem si, že štěkají zase na mě, ale koukali úplně jinam.
Nic jsem tam neviděl, žádná osoba s kočárkem, což vyštěkávají nejraději.
No, a pak jsem to uviděl - dvě lišky jako stodola, v 16.00, za světla.
A ti malí čiperové byli za plotem tak rozJančení, že se stodoly otočily
a vracely se zpátky do lesa.
Já si říkal, že chápu, proč je ta paní má, když je tak dlouho sama...
Ale evidentně se malý pejsek hodí i na jiné věci, než jen pod peřinu.
Tak vida.
Je doba páření ( kaňkování) lišek.
Dnes ráno v 9 hodin se dvě lišky honily u nás na louce, kam pouštím všechnu drůbež. Naštěstí bylo všechno zavřeno ve volierach, protože je všude sníh. Jen husy byly na potoce.
Ale lišky byly tak zaujaté samy sebou, že si ničeho nevšímaly, mě si všimly, až jsem byl tak 30 m od nich..
honzapm
napsal(a):
To bude pan Josef koukat, že už máme Únor.
To to letí.
To by koukal i Omyl-pionik, který je určitě už na značce.
Tak co nás čeká v Únoru...
- koblížky
- koblihy
- s marmeládou
- Mistrovství světa v biatlonu
- Honzík nakmenuje
Nic důležitějšího asi nepřijde, ale kdyby náhodou přece jen,
určitě se vyplatí býti připraven, že?
Hop hop.
Ňufík je připraven vždy.
Připraven na to mě olízat, ochlupatit a zaclánět.
takové krásné slepičky, potěcha pro oko...
to je Vlaška jaká, prosím?
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm
napsal(a):
Kouzlo nechtěného - mám vedle sebe programy Prima ZOOM a Óčko.
Na Zoomu právě běží Návrat bobrů, na Óčku Naked atraction (Nahá seznamka),
Ups.
Na co koukat dříf?
Začátek by věděl.
Není bobr jako bobr, že. Ikdyž na Óčku jich moc nebude, tam jsou v tomto pořadu bobři již vyhubeni
Dnes mě překvapil srolovaný sníh, co jede dolů ze střechy bazénu. Pěkné, že?
Venku prší, tak si Emilka si ustlala na stole. Přece jí nebudu vyhazovat a budit. Pořád nosí myši, poslední dny hlavně hraboše, tak si odpočinek zaslouží.
A ještě musím předvést moji květenu, co mě asi brzy vystěhuje.
Tak a taky vidíte, že naděje umírá poslední. K ránu se vyklubala ještě jedna hedvábnička
V poledne jsem jí přidala k ostatním.
Uživatel s deaktivovaným účtem

javorka
napsal(a):
Dnes mě překvapil srolovaný sníh, co jede dolů ze střechy bazénu. Pěkné, že?
Venku prší, tak si Emilka si ustlala na stole. Přece jí nebudu vyhazovat a budit. Pořád nosí myši, poslední dny hlavně hraboše, tak si odpočinek zaslouží.
A ještě musím předvést moji květenu, co mě asi brzy vystěhuje.
Trochu přihnojit a máte Adélu Krása!
Na řece pod náměstím se usadil bobr a udělal tam hráz.
Krásně se zvýšila hladina a letní vysychání už nehrozilo.
Jenže starosta je chudák a děti měly mokré dojezdiště na sáňkování,
tak chudák povolal bagr a bagr hráz zbořil.
Chudák bobr. I starosta.
Naši hasiči včera dostali druhou dávku.
Jednoho bolí hlava a druhej se motá, zbylí zvrací.
No jako nevim, mladí hoši v kondici, že... Nic nevydrží.
Vytrvale nám tu čije, což je boží - když je metr sněhu a prší do něj 24 hodin v kuse,
a pak to zmrzne, pak se oteplí a prší dva dny, tak to je teď báječné.
Od souseda se valí velké potoky vody, všude se valí menší potoky vody,
tak hasiči, ti očkovaní, jezdí a tu vodu čerpají, až do úplného vyčerpání.
Nejlepší bylo, jak u nás, v prázdném prvorepublikovém učilišti,
povolil přesycený hydrant, a ta voda se esteticky valila velkorysými
prvorepublikovými chodbami ve sloupci o výši 20 cm.
To bylo jako při natáčení nějakého videoklipu vnadné umělkyně.
Akorát je teda únor, no...
Odhalená zem se Vlašetkám samozřejmě moc líbí.
S okamžitým nasazením se jaly vertikutovat můj krásný trávník tak,
že jsem jim na některá místa dnes musel aplikovat důtku.
Půjde-li to takhle dál, budu muset vztyčit snad i varovný prstík.
Na druhou stranu se dnes dvě kvokající mrchy linie Straubing vydaly
obsednout vejce někam jinam - a když už jsem byl v té ráži,
tak jsem pro jistotu majznul ještě jednu krkou komtesu, co měla sedlovou podušku.
Vůbec - loňský odchov byl na sedlové podušky produktivní.
Nikdy jsem neměl tolik podušek napříč všemy rázy.
No, všechno je jednou poprvé, že?
Takže zase o tři slepice méně, tak snad to trávník ocení.
Některé zdroje uvádějí, že tu mám 30 vajíček, která možná,
ale opravdu jen možná, vrazím do líhně, abych si ověřil oplozenost.
Jenže to má jeden zásadní problém.
Líheň je o celé jedno patro výše, než já a vejce.
A já už dnes z gaučíku nejdu nikam. Vůbec nikam.
A zítra taky ne.
Takže...
Takže přeji fšem bobrům, ať je nikdo neskřípne do zipu.
Má úcta.
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
Tak jsem z toho jelen, teď jdu kolem líhně, a tam další už pátá hedvábnička. A poslední šesté vejce je naťukané.
Jo, jsou to někdy potvory. Někdy o den dřív, někdy některé o den později. Ale líhnu jen pod kvočnou.😉
Tak první letošní líhnutí definitivně ukončeno.
Z 12ti vajec hempšírek: 1 jalové, vylíhlo se 11, jedno kuře po vylíhnutí sežráno jezevčíkem, mělo vybočenou nožku.
Ze 4 vajec orlovek: 1 jalové, vylíhlo se 3 kousky.
Ze 7mi vajec hedvábniček: 1 jalové, nakonec jich vyskákalo 6
Takže co bylo oplozené, to se z vejce nakonec dostalo.
honzapm
napsal(a):
Kouzlo nechtěného - mám vedle sebe programy Prima ZOOM a Óčko.
Na Zoomu právě běží Návrat bobrů, na Óčku Naked atraction (Nahá seznamka),
Ups.
Na co koukat dříf?
Začátek by věděl.
ČT3 A.
Začátku, začínáte mít to akvárko pěkné. Herdek.
K nám se zatoulal nový kocour. Lidi to asi nekrmí nebo co...
No a já zas mám hlavu prázdnou, co se jmen týká.
Pomůžete mi? Má hezký čumák.
honzapm
napsal(a):
Začátku, začínáte mít to akvárko pěkné. Herdek.
K nám se zatoulal nový kocour. Lidi to asi nekrmí nebo co...
No a já zas mám hlavu prázdnou, co se jmen týká.
Pomůžete mi? Má hezký čumák.
Noó, kočky se mrouskají, takže kocouři se toulají ... a podle toho taky vypadají. Rádi se nažerou, chvilku se zdrží a pak jdou opět dál ... (pokud je někdo nepřivře).
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
Taky se mi začátkovo akvárko líbí. Už 2x jsme měli černé skaláry, ale pokaždé to skončilo tím, že se jeden pár skalár rozhodl se vytřít a pustil se do likvidace zbylých ryb.
Jinak jih Čech zataženo, nevlídno, hnusně.
Potvrzuji. Depresívno.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Potvrzuji. Depresívno.
já mám sníh. zataženo, ale jinak je to fajn, Nora konečně po několika dnech byla pořádně na výletě.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
já mám sníh. zataženo, ale jinak je to fajn, Nora konečně po několika dnech byla pořádně na výletě.
Možná jste zajela za ministrem Havlíčkem, ten taky dnes s pejskem výletoval...Ale asi to máte trochu z ruky na Lipno...
Krasne odpoledne preji, nedavno jsme holkam dovezli noveho fesaka. Jeste jsem nevidela zeby se cinil, treba je stydlivej ;)
veraboskova
napsal(a):
Taky se mi začátkovo akvárko líbí. Už 2x jsme měli černé skaláry, ale pokaždé to skončilo tím, že se jeden pár skalár rozhodl se vytřít a pustil se do likvidace zbylých ryb.
Jinak jih Čech zataženo, nevlídno, hnusně.
Jo, akvárko je krásná televize. Skaláry jsou dost teritoriální. Proto jsm je zaměnil na perlové čichavce (léry). Jsou velmi snášenliví a pokud jsou dospělí uspokojí i svým vybarvením...
jo012810
napsal(a):
Jo, akvárko je krásná televize. Skaláry jsou dost teritoriální. Proto jsm je zaměnil na perlové čichavce (léry). Jsou velmi snášenliví a pokud jsou dospělí uspokojí i svým vybarvením...
Ono záleží na velikosti nádrže,ta moje je d150cm,v 90cm,h 50cm,ale uznávám že jich tam je dost,pár jsem jich daroval,ale v novém do týdne Jinak některé jsou i 20cm velké.Každý měsíc se třou,ale po zhasnutí osvětlení je sežerou,nechci je odchovávat,jak se znám dopadlo by to jako se
Snad má Začátek televizku pořádně připevněnou, že?
I když... takový grilovaný skalár také možná nebude nejhorší.
Zdravíme Ni + Pa a máváme.
Ančovičko, tak mi přišla ta kniha Zdraví zvířat v drobných chovech
od A. Černoška a kolektivu. Státní zemědělské nakladatelství, jo,
a musím vám teda říct, jaká jste tajnůstkářka - takový POKLAD
nám tu tajit taková léta. No teda ale.
Objednal jsem si dvě, že jako jednu daruji kamarádovi, ale nic,
nechám si je hezky pěkně obě. Co kdyby náhodou. Děkuji.
https://muj-antikvariat.cz/kniha/zdravi-zvirat-v-drobnych-chovech-cernosek-antonin-1989
Uživatel s deaktivovaným účtem

zdraví zvířat v drobných chovech je naprostý základ
Je to základ v tom, jak podle příznaků určit nemoc. Jenomže na konci každé kapitoly je věta: " kontaktujte veterinárního lékaře". Sice jsem věděla co zvířeti je, ale nevěděla jsem co s tím. Teď už se taky tolik neplaším, jako v začátcích chovu a už toho vím docela dost na to, abych kvůli každé blbině nemusela volat veterináře. Jo a taky jsem se naučila léčit nožem.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zeptám se, na FB je vedena žhavá diskuze na téma "maggi do vody slepicím, husám, holubům proti oštipování a škubání peří". Za mne babská rada, nicméně byv téměř virtuálně ukamenován, táži se, zda by mi mohl někdo vysvětlit, proč by tato babská rada měla fungovat, jelikož složení je, stručně řečeno, voda, sůl, koření, karamel, E atd. Zatím ji mám v kategorii "moje babička to takto dělala" a "u mě to funguje". Logické odpovědi jsem se zatím nikde nedočkal. Díky!
Uživatel s deaktivovaným účtem

maggi do vody fungovalo v době, kdy to byl fakt nějakej výluh z kopyt, teda bílkovinný hydrolyzát a sůl.
dnes je to chemická náhražka hydrolyzátu a sůl.
Uživatel s deaktivovaným účtem

přezdívka
napsal(a):
Je to základ v tom, jak podle příznaků určit nemoc. Jenomže na konci každé kapitoly je věta: " kontaktujte veterinárního lékaře". Sice jsem věděla co zvířeti je, ale nevěděla jsem co s tím. Teď už se taky tolik neplaším, jako v začátcích chovu a už toho vím docela dost na to, abych kvůli každé blbině nemusela volat veterináře. Jo a taky jsem se naučila léčit nožem.
když ono to bez toho veterináře prostě léčit nejde, no.
Myslím, že původní složení maggi bylo jiné (za našich babiček) a bylo zdrojem bílkovin (nebo aminokyselin) a pak by to dávalo nějaký smysl. Receptura se ovšem změnila a myslím, že nynější maggi je leda zdrojem soli (ale když chybí sůl tak to taky vadí - a možná opět dává smysl ?).
... taková úvaha ... která mi trvala příliš dlouho a Bodlinka mě předběhla ...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
maggi do vody fungovalo v době, kdy to byl fakt nějakej výluh z kopyt, teda bílkovinný hydrolyzát a sůl.
dnes je to chemická náhražka hydrolyzátu a sůl.
děkuji, konečně smysluplné a logické vysvětlení
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Zeptám se, na FB je vedena žhavá diskuze na téma "maggi do vody slepicím, husám, holubům proti oštipování a škubání peří". Za mne babská rada, nicméně byv téměř virtuálně ukamenován, táži se, zda by mi mohl někdo vysvětlit, proč by tato babská rada měla fungovat, jelikož složení je, stručně řečeno, voda, sůl, koření, karamel, E atd. Zatím ji mám v kategorii "moje babička to takto dělala" a "u mě to funguje". Logické odpovědi jsem se zatím nikde nedočkal. Díky!
To je dobrý - u nás se říká to samé, preventivně slepicím maggi proti spoustě problémů, na zvýšení imunity, na syté žloutky, na vybarvené nohy u žlutonohých plemen, proti parazitům apod., jen ten kanibalismus není zmíněn. Přísahají na to i letití chovatelé.
Jenže za maggi se u nás považuje libeček a dává se po hrstech do krmné dávky. :)
Uživatel s deaktivovaným účtem

dneska nemám únorové sněžení, ale něco úplně jinýho. prý radši nevyjíždět, já bych dodala ani nevycházet.
úplně nevím, jak v tom zítra pojedu do práce.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
dneska nemám únorové sněžení, ale něco úplně jinýho. prý radši nevyjíždět, já bych dodala ani nevycházet.
úplně nevím, jak v tom zítra pojedu do práce.
jj, u nás na jihu středních Čech místo hlášeného sněžení mrznoucí mlha, teplota klesá, mrholení neustává, je to o přesdržku. A slepice se tlačí z kotce ven, nějak je to tam nebaví. A ani nový kohout jim zřejmě zpestření nepřinesl.....nemohla by ptačí chřipka jít už do ...... kamkoliv.
Čili - kdo v dnešní době nadále doporučuje Maggi proti kanibalismu,
ještě v mozku nepřepnul a nezaznamenal tu změnu složení,
která už léta neplatí.
Je to takové to "předává se z generace na generaci", ale v tomto případě
"předává se blbě". Babičky taky neznaly křehčené maso, nekvalitní konzervy,
rozmražované pečivo, rostlinný olej ve zmrzlině místo smetany a podobně, že.
Jako takhle - já mám oranžovou rád, to se ví.
Ale ta Sahara by to zase nemusela tak přehánět.
Viz. Alpy dnes ráno (a tady to samé, alespoň co jsem zahlédl koutkem oka z gé).
PS: děkuji všem tipujícím na jméno kocourka, je zajímavé, že třeba takové slovo
Náruč zní v Začátkově čtení pozpátku tak lascivně, že. takže Náruč to nebude.
Já bych koukala radši na rybičky než na televizi mít to takhle nad sebou. My máme akvárka menší, 90 cm délka, 50 výška, 40 hloubka.
Jinak to náledí sem neposílejte. U nás je +2 a mlha. Mám tu nachystané násadovky na prodej, ale posílat to nebudu. Jsem se dívala na počasí, a to je teda sešup dolů, cestou by to zmrzlo. Tak půjdou do líhně.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
dneska nemám únorové sněžení, ale něco úplně jinýho. prý radši nevyjíždět, já bych dodala ani nevycházet.
úplně nevím, jak v tom zítra pojedu do práce.
Dobrá rada, nasadit korčule a nějaký ten luc, či jiný prvek zařadit v rámci tréninku. U nás jen trochu sněhu a je zima, ale i zejma s vánicí. A jak se u nás říká, venku se přímo čerti žení, takže žádná vycházka. I slepice se drží pěkně v kurníku...
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm
napsal(a):
Čili - kdo v dnešní době nadále doporučuje Maggi proti kanibalismu,
ještě v mozku nepřepnul a nezaznamenal tu změnu složení,
která už léta neplatí.
Je to takové to "předává se z generace na generaci", ale v tomto případě
"předává se blbě". Babičky taky neznaly křehčené maso, nekvalitní konzervy,
rozmražované pečivo, rostlinný olej ve zmrzlině místo smetany a podobně, že.
jenže jak vyvrátit, když vám napíšou do reakce, co kecám za blbosti, že jim to maggi pomohlo i dneska proti ozobávání a kanibalismu Je pravdou, že zatím nikdo nenapsal, jak krmí a jak chová, možná jim pak ty slepice i po maggi změnily chování, v zoufalství....
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
jenže jak vyvrátit, když vám napíšou do reakce, co kecám za blbosti, že jim to maggi pomohlo i dneska proti ozobávání a kanibalismu Je pravdou, že zatím nikdo nenapsal, jak krmí a jak chová, možná jim pak ty slepice i po maggi změnily chování, v zoufalství....
Třeba na pipky také platí placebo efekt😊
Já nevím, proč mě při pohledu na ty Alpy od Honzíka napadnul Mars
A jinak dneska peču dvojitě Bioska vydává teplo, že i to těsto kyne před očima.
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
Já nevím, proč mě při pohledu na ty Alpy od Honzíka napadnul Mars
A jinak dneska peču dvojitě Bioska vydává teplo, že i to těsto kyne před očima.
Jaký máte recept na chlebík?
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Jaký máte recept na chlebík?
250g žitné chlebové mouky s půl litrem vody a kváskem večer rozmíchám. Ráno si uberu do skleničky do ledničky na příště. A přidám trochu drceného kmínu, 2 lžičky kávové soli, čtvrt kila pšeničné chlebové mouky a čtvrt kila špaldové mouky.
Místo špaldové tam je dneska celozrnná pšeničná, takže vyrábím hutnější chleba "šrotík"
V pečení chleba jsem měla dlouhou pauzu, v lednu mi manžel přinesl kvásek, a tak mě "donutil" zase začít péct.
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
250g žitné chlebové mouky s půl litrem vody a kváskem večer rozmíchám. Ráno si uberu do skleničky do ledničky na příště. A přidám trochu drceného kmínu, 2 lžičky kávové soli, čtvrt kila pšeničné chlebové mouky a čtvrt kila špaldové mouky.
Místo špaldové tam je dneska celozrnná pšeničná, takže vyrábím hutnější chleba "šrotík"
V pečení chleba jsem měla dlouhou pauzu, v lednu mi manžel přinesl kvásek, a tak mě "donutil" zase začít péct.
Děkuji vyzkouším. Vypadá lákavě už nyní.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Děkuji vyzkouším. Vypadá lákavě už nyní.
A tak jsou tu jiní co pečou déle a lépe. Horal minimálně, paní Dana (ovečka).
On je nejdůležitější kvásek. Mě manžel přinesl ten z Lidlu mražený. Je dostupný, ale zase chce chvíli krmit. Mě se z něho první chleba nepovedl připomínal spíš cihlu , až druhý se povedl aspoň trochu. Teprve třetí byl lepší jak by to mělo vypadat.
A pak to chce si hrát s těstem, překládat, a i v ošatce ho nechat nějakou dobu než zase naroste.
honzapm
napsal(a):
Jako takhle - já mám oranžovou rád, to se ví.
Ale ta Sahara by to zase nemusela tak přehánět.
Viz. Alpy dnes ráno (a tady to samé, alespoň co jsem zahlédl koutkem oka z gé).
PS: děkuji všem tipujícím na jméno kocourka, je zajímavé, že třeba takové slovo
Náruč zní v Začátkově čtení pozpátku tak lascivně, že. takže Náruč to nebude.
Ta Saha asi ví, že jsem tam nikdy nebyl a pravděpodobně ani nebudu, tak mi na dvorek poslala trochu toho nažlotlého prachu. Na těch fotkách to není moc výrazné, ale v reále mě to docela zaskočilo...
jo012810
napsal(a):
Ta Saha asi ví, že jsem tam nikdy nebyl a pravděpodobně ani nebudu, tak mi na dvorek poslala trochu toho nažlotlého prachu. Na těch fotkách to není moc výrazné, ale v reále mě to docela zaskočilo...
Mě také... saharský písek je pozdrav dálek. I u nás na Ostravsku 👍 poprašek na sněhu.
Víte, že my lidé jsme složeni z hvězdného prachu?
Uživatel s deaktivovaným účtem

OlafV
napsal(a):
Má slepice v mozečku pojem času?
má tam hodiny a velice dobře ví, kdy se bude zhasínat na hale.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Zeptám se, na FB je vedena žhavá diskuze na téma "maggi do vody slepicím, husám, holubům proti oštipování a škubání peří". Za mne babská rada, nicméně byv téměř virtuálně ukamenován, táži se, zda by mi mohl někdo vysvětlit, proč by tato babská rada měla fungovat, jelikož složení je, stručně řečeno, voda, sůl, koření, karamel, E atd. Zatím ji mám v kategorii "moje babička to takto dělala" a "u mě to funguje". Logické odpovědi jsem se zatím nikde nedočkal. Díky!
Že vy budete Facebookový panic?
To víte, na Facebooku můžete být inženýr, právník,
chovatel s celoživotní praxí,
ale jakmile přijde rozjetá matrona, stačí dvě kliknutí a jste nic.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Zeptám se, na FB je vedena žhavá diskuze na téma "maggi do vody slepicím, husám, holubům proti oštipování a škubání peří". Za mne babská rada, nicméně byv téměř virtuálně ukamenován, táži se, zda by mi mohl někdo vysvětlit, proč by tato babská rada měla fungovat, jelikož složení je, stručně řečeno, voda, sůl, koření, karamel, E atd. Zatím ji mám v kategorii "moje babička to takto dělala" a "u mě to funguje". Logické odpovědi jsem se zatím nikde nedočkal. Díky!
Je to nějakých 40 let, tenkrát se nám strašně oštipovali bažanti. Přidávali jsme jim proto do vody, nikoliv maggi, ale masox a do krmení přimíchávali tvaroh. Vím že to pomohlo, ale za jak dlouho touž si nepamatuji. Sám osobně jsem to možná také použil, ale je to tak dávno, že na detaily si nevzpomenu.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jenomže tenkrát, v tom byly navíc ještě kravský rohy a paznehty, dneska mimo koření éčka. Dnes místo Maggi používám Promotor L. Tam je to co teď Maggi chybí a ještě něco navíc
Měla jsem co dělat, abych se pokousala, tím, co jste tu včera napsali. U nás bylo včera "peklo". Ledový vichr, venku se nedalo chvíli vydržet. Všude plno nalámaných větví, rozdrobených na malé kousky. Už dopoledne šel proud jen po chvilkách a odpoledne nešel vůbec, až do večera. Ráno zase nic. Ani jsem nedovařila oběd. Nakonec to ty brambory, v teplé vodě trochu dotáhly a tak se tvarohem se daly jíst. Budu si muset sehnat aspoň malý plynový vařič, aby se to tu dalo přežít.
Ledovku nemáme, ale jsme zasypaní a zafoukaní prašanem.
Promotor L je vynikající potravní doplněk a nejen pro drůbež a to i přes zimní počasí a další specifika doby...A co říkají statistiky...
Zahradník v únoru pokračuje v lednových pracích, zejména potud, že pěstuje hlavně počasí. Neboť vězte, že únor je doba nebezpečná, která zahradníka ohrožuje holomrazy, sluncem, vlhkem, suchem a větry; tento nejkratší měsíc, tento záprtek mezi měsíci, tento měsíc nedonošený, přestupný a vůbec nesolidní, vyniká nad všechny ostatní svými potměšilými záludy; mějte se před ním na pozoru. Ve dne loudí na keřích pupence a v noci je spálí; jednou rukou nám lahodí a druhou nám luská pod nosem. Čert ví, proč se o přestupných letech přidává jeden den zrovna tomuto vrtkavému, katarálnímu, poťouchlému měsíčnímu skrčkovi; o přestupný rok by se měl přidat jeden den krásnému měsíci máji, aby jich bylo dvaatřicet, a bylo by to. Jakpak k tomu my zahradníci přijdem?
Další sezonní práce v únoru je honění prvních známek jara. Zahradník nedá na prvního chrousta nebo motýla, který obyčejně v novinách zahajuje jaro; předně o žádné chrousty vůbec nestojí, a za druhé takový první motýl je obyčejně poslední od loňska, který zapomněl umřít. První známky jara, po kterých se zahradník, pídí, jsou neklamnější. Jsou to:
1. krokusy, které mu vyrážejí v trávě jako takové nalité, zavalité hrotky; jednoho dne ten hrotek praskne (při tom ještě nikdo nikdy nebyl) a udělá takovou štětku krásně zelených listů; a to je první známka jara; dále:
2. zahradnické ceníky, které mu nosí listonoš. Ačkoliv je zahradník zná zpaměti (tak jako Iliada začíná slovy Ménin aeide, thea, začínají tyto katalogy slovy: Acaena, Acantholimon, Acanthus, Achilles, Aconitum, Adenophora, Adonis, a tak dále, což každý zahradník dovede odříkávat, jako když bičem mrská), přece je pečlivě pročte od Acaeny až po Wahlenbergii nebo Yuccu, prodělávaje těžký boj, co by si měl ještě přiobjednat.
3. Sněženky jsou další posel jara; nejdřív to jsou takové bledězelené špičky, vykukující z půdy; ty se pak rozštípnou ve dva tlusté děložní lupeny, a je to. Potom to vykvete někdy už počátkem února, a pravím vám, že žádná vítězná palma ani strom poznání ani vavřín slávy není krásnější, než ten bílý a křehký kalíšek na bledém stonku, kývající se v sychravém větru.
4. Sousedé jsou rovněž neklamnou známkou jara. Jakmile se vyhrnou na své zahrádky s rýči a motykami, nůžkami a lýkem, nátěry na stromy a všelijakými prášky do půdy, poznává zkušený zahradník, že se blíží jaro; i oblékne si staré kalhoty a vyhrne se na zahrádku s rýčem a motykou, aby i jeho sousedé poznali, že se blíží jam, a sdělovali se přes plot o tuto radostnou novinku.
Půda se otevírá, ale ještě nevydává zelený list; ještě je možno brát ji jako takovou, jako holou a čekající půdu. Teď ještě je doba všeho mrvení a rytí, rigolování čili regalování, kypření a mísení. Tu tedy zahradní k shledává, že jeho půda je příliš těžká, příliš vazká nebo příliš písčitá, příliš kyselá nebo příliš suchá; zkrátka propuká v něm náruživost ji nějak zlepšovat. Vězte, že půdu Lze zlepšovat tisícerými prostředky; na neštěstí je zahradník obyčejně nemá po ruce.
Ve městě je poněkud nesnadno mít doma zrovna holubí trus, bukové listí, zetlelý kravský hnůj, starou omítku, starou rašelinu, uleželou drnovku, zvětralé krtiny, lesní humus, říční písek, mórovku, bahno z rybníka, půdu z vřesovišť, dřevěné uhlí, dřevěný popel, rozemleté kosti, rohové piliny, starou močůvku, koňskou mrvu, vápno, sfagnum, trouchnivinu z pařezů a ostatní živné, kypřící a blahodárné látky, nepočítáme-li dobrý tucet dusíkatých, hořečnatých, fosfátových a všelikých jiných hnojiv.
Jsou sice chvíle, kdy si zahradník přál pěstovat, přehazovat a kompostovat všechny ty ušlechtilé půdičky, přísady a hnojíky; bohužel by mu pak na zahrádce nezbylo místa na kytky.
Tu tedy aspoň zlepšuje půdu, jak může; shání doma vaječné skořápky, spaluje kosti od oběda, schovává své ostříhané nehty, vymetá z komína saze, vybírá z dřezu písek, nabodne na ulici na hůl krásný koňský celák, a to vše pečlivě zarývá do své půdy; neboť jsou to kypřivé, teplé a hnojivé substance. Vše, co je, se buď hodí do půdy nebo ne. Jen zbabělý stud brání zahradníkovi, aby nešel sbírat na ulici, co utrousili koně; ale kdykoliv uvidí na dlažbě pěknou hromádku mrvy, vzdychne si aspoň, jaké je to mrháni božím darem.
Když si tak člověk představí takovou horu hnoje na selském dvoře — — Já vím, jsou všelijaké prášky v plechových pikslách; můžeš si koupit, nač si vzpomeneš, všeho druhu soli, výtažky, strusky a moučky; můžeš očkovat půdu bakteriemi; můžeš ji obdělávat v bílém plášti jako pan asistent na universitě nebo v apatyce. To všecko můžeš učinit, zahradníku městský; ale když si tak představíš takovou hnědou a tučnou horu hnoje na selském dvoře —
Ale, abyste věděli, sněženky už kvetou; kvete i hamamelis žlutými hvězdičkami a čemeřice nese tlustá poupata; a když se pořádně podíváte (musíte při tom zatajit dech), naleznete pupence a klíčky skoro na všem; tisícerým tenounkým pulsem stoupá život z půdy. My, zahradníci, se už nedáme; už ženeme do nové mízy.
javorka
napsal(a):
Měla jsem co dělat, abych se pokousala, tím, co jste tu včera napsali. U nás bylo včera "peklo". Ledový vichr, venku se nedalo chvíli vydržet. Všude plno nalámaných větví, rozdrobených na malé kousky. Už dopoledne šel proud jen po chvilkách a odpoledne nešel vůbec, až do večera. Ráno zase nic. Ani jsem nedovařila oběd. Nakonec to ty brambory, v teplé vodě trochu dotáhly a tak se tvarohem se daly jíst. Budu si muset sehnat aspoň malý plynový vařič, aby se to tu dalo přežít.
Ledovku nemáme, ale jsme zasypaní a zafoukaní prašanem.
Potom co ustál vichr obnovil se proud skončilo utrpení dostavil se pocit radosti.Když něco chceme a nemáme to,třeba plynový vářič tak také trpíme a nebo se vlástně těšíme ,že se ho poříďíme.
Zapadlí vlastenci v Bělohradě, v roce 1941. Je to chalupa, kde se narodil můj táta. Moc hezky na to vzpomínal, jak vylézali ven oknem z druhé strany domu.
Já bych to s těmi eko metodami zateplování zase tak nepřeháněl, že?
Tak už víme, proč se Bělehrad jmenuje Bělehrad, že?
Já třeba mám bílou rád.
Ale i jiné barvy peřin jsou mi příjemné. Třeba zelená, že.
petraodlesa
napsal(a):
Jo01, litr Promotoru za 520,- , dávkování po lžičkách, vydrží vám jak dlouho?
Že bych to našim pipušákům koupila k výročí vyklubání? 🤔😄
Záleží kolik máte drůbeže, holubů, králíků atd. Doporučené dávkování, vis níže. Dávám pipkám přes sběrem násadovek a kuřatům při přemístění do odchovny s podestýlkou, tedy někde kolem šesti týdnů. Když jsem choval pošťáky, dostávali po závodech ve 4 litrové napáječcě 1 lžičku.
veraboskova
napsal(a):
A jinak tu byl před chvílí jeden majitel zahrady, co spolu sousedíme rohem. Bude na zahradě stavět rodinný dům. Tak chtěl podepsat papíry, že s tím souhlasíme. Prý mu kohouti po ránu vadit nebudou. Ale znáte to ...
Mela jste si to od něj dát písemně, že mu nebudou vadit...podpis za podpis, ne?
veraboskova
napsal(a):
A jinak tu byl před chvílí jeden majitel zahrady, co spolu sousedíme rohem. Bude na zahradě stavět rodinný dům. Tak chtěl podepsat papíry, že s tím souhlasíme. Prý mu kohouti po ránu vadit nebudou. Ale znáte to ...
no ale možu mu vadit ale to by malo byt tak všetko ved vie kde ide stavat dom
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa
napsal(a):
Mela jste si to od něj dát písemně, že mu nebudou vadit...podpis za podpis, ne?
Ano přesně tak ! Pěkně něco za něco. Co je psané to je dané. Zkuste to ještě dořešit.
jo012810
napsal(a):
Záleží kolik máte drůbeže, holubů, králíků atd. Doporučené dávkování, vis níže. Dávám pipkám přes sběrem násadovek a kuřatům při přemístění do odchovny s podestýlkou, tedy někde kolem šesti týdnů. Když jsem choval pošťáky, dostávali po závodech ve 4 litrové napáječcě 1 lžičku.
Jo01... užíváte také Emanox PMX? Děkuji za odpověď 💌
Pár vzpomínkových fotek na léto, v tyto chladné dny už zahřeje jen pohled na ně
Třeba vstává jako já - v jedenáct.
Raději tam napište, že mu nebudou vadit ani před obědem, ani nikdy.
Ani za dvacet let.
Kdybyste pak potřebovala pomoci sehnat perličky nebo pávy, dejte vědět.
Určitě tu smlouvičku upravte. Pořádek musí být.
Tak, já pomalu zapínám televizku, snad mi nikam nespadne, že.
Jitka Čvančaráda si nasadí kulicha a půjde vyřešit nějaký ten mord.
Já se na to budu koukat a snažit se odhalit padoucha dříf, než ona.
A to vše bez kulicha. Tak schválně, jak mi to půjde...
No nevím, můj muž říká, že nějaký papír je zbytečný. Že to je o sousedských vztazích. A že i s podepsaným papírem nám pak může dělat problémy.
Zatím vycházíme se všemi sousedy dobře. A nejsme tam sami, kdo má zvířata. Jsou tam ovce, kozy, drůbež, holubi. Za mě je tam nejhorší jedno kůzle, protože to řve jak když brečí dítě. Jednomu sousedovi tam z něho už tečou nervy. Takže chvíli člověk slyší kůzle a chvíli souseda, jak na kůzle mečí a "odpovídá" mu. Logiku v tom nehledejte.
veraboskova
napsal(a):
No nevím, můj muž říká, že nějaký papír je zbytečný. Že to je o sousedských vztazích. A že i s podepsaným papírem nám pak může dělat problémy.
Zatím vycházíme se všemi sousedy dobře. A nejsme tam sami, kdo má zvířata. Jsou tam ovce, kozy, drůbež, holubi. Za mě je tam nejhorší jedno kůzle, protože to řve jak když brečí dítě. Jednomu sousedovi tam z něho už tečou nervy. Takže chvíli člověk slyší kůzle a chvíli souseda, jak na kůzle mečí a "odpovídá" mu. Logiku v tom nehledejte.
Dobrý soused je poklad. U nás vždycky platilo: když přijde soused s prosbou, nikdy neříkej ne.
Ale časy se mění...lidem z města vadí i kočka od sousedů, co si dovolí vlézt jim na zahradu...
veraboskova
napsal(a):
No nevím, můj muž říká, že nějaký papír je zbytečný. Že to je o sousedských vztazích. A že i s podepsaným papírem nám pak může dělat problémy.
Zatím vycházíme se všemi sousedy dobře. A nejsme tam sami, kdo má zvířata. Jsou tam ovce, kozy, drůbež, holubi. Za mě je tam nejhorší jedno kůzle, protože to řve jak když brečí dítě. Jednomu sousedovi tam z něho už tečou nervy. Takže chvíli člověk slyší kůzle a chvíli souseda, jak na kůzle mečí a "odpovídá" mu. Logiku v tom nehledejte.
Logiku v tom nehledejte-no u suseda určite
Jsem zacatecnik se slepicemi - mam 5 holek od 7/2020, z velkochovu. Od 11/2020 je mam doma v malem pokoji, protoze u nas mame velke mrazy a venku omrzaly. Uz vim od Honzy - sklenik :-)
Pak zacala 1 klovat a jist peri ostatnim, naucily se to 4, a udelali krvavy zadek te 5. Utratila jsem asi 1000Kc za veci k nicemu, udelala jsem maly vyzkum, 2 mesicni, az ted v unoru muzu rict - vyzrala jsem na ne a klovani je konec, opet pohoda.
Ale 2x uz jsem mela nachystane polinko, ze tu hlavni klofalku ve spani zabiju.
Stale cekam, kdy prestanou vejce a nic....denne dava 5 holek 2-4 vejce.
....a uz jste nekde videli jit slepice domu pres obyvak do sveho kumbalku? Nastesti mame dole vsude dlazbu :-)
Jsou doma, a kdyz je venku do -7°c tak je podle teploty vypoustim ven na 30min. az 5 hodin, kdyz bylo nad nulou. Rady jsou na terase a cuci na me do obyvaku.
Co se tyce sousedu, letos si u nas udelal veliky ohnostroj na Silvestra ob soused, jsme v lese, mytina, kde se ty rany rozlehaji s ozvenou, ovce byly 100m od, ale musela jsem za nimi, to byly takove slupky....rikam si, jak to resi chovatele, kdyz maji takoveho praskace za plotem? Uvazuji prodat pozemek vedle me, ale co kdyby tam prisel blazen s ohnostrojema?? ...radsi s tim pockam....
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm
napsal(a):
Že vy budete Facebookový panic?
To víte, na Facebooku můžete být inženýr, právník,
chovatel s celoživotní praxí,
ale jakmile přijde rozjetá matrona, stačí dvě kliknutí a jste nic.
Ani omylem Jen jsem si ze škodolibosti řekl, že je potrápím, ty diskutéry. no, nakonec jsem asi potrápil hlavně sebe, že jsem to pak četl. Pověra je holt jako h...o (nebo spíše smola) na košili, drží se pevně a nejde dolů. Takže jsem si potvrdil poučku, kterou nám na fakultě předala profesorka trestního práva, a to sice, že dělat osvětu mezi obecným lidem (ona hovořila o historce z vlaku, dnes vlak nahrazen sociální sítí, zaručující dostatečnou anonymitu) je mnohdy nebezpečné.... Jo a zjevil se tam (v té diskuzi) zde již nediskutující Jakub Erlec.Tak nevím, jestli účast ve skupině zase nezruším....
Jsem rada, ze jsem vas jako laik snad i pobavila. Jo...na zacatku jsem zabila 1 slepici, videla jsem na vsi jako holka, ze chlap chytil slipku a usekl ji hlavu na spalku, jak ji nesl za nohy, tak se trepala....ja nezabijim zvirata, ale tuto slipku jsem nechala vecer usnout, vzala ji ven, aby ji ostatni nevidely, pak rychle obrat za nohy a polinkem omracila za hlavou - byla mrtva, a pak teprve sekyrkou hlava pryc. Snad to bylo min stresujici pro ni - ne pro me Uz nezabiju.Psum polevka chutnala.
Honzo - moje "po 2 mes. vyzkoumana" asi srandovni antiklofaci taktika:
- upilovat pilnickem na nehty horni zobak kratsi nez dolni a oba aby hrany byly kulate - u tech co klovaly
- kdo mel rudy vyklovany zadek nebo krk, tem jsem je denne prasila Johnson pudrem z domova, aby byly bile a nelakaly dokud nezarostly
- hlavni klofna ma v pokoji extra bednu 1m2 - velkou klec a byla v ni 1 mes., poustela jsem ji mezi ostatni (1hod. klec, 1hod. venku), na zahradu sly ostatni, ona doma, pak ona sama ven a holky doma - delila jsem i dalsi holky na 2+2 - cil bylo rozhodit jim jejich zebricek, aby klofna nebyla 1.. a ta chudinka posledni, aby dostala vyssi sebevedomi - povedlo se, vudce je jina
- v pokoji maji hrady, 2 bedny, hnizda, mista, kam muzou zalezt, mit klid....
- koupila jsem Plastin, dostavaji dle predpisu - chutna i psum, lepsi nez Roboran D
- cca 1x za 10 dni dostane kazda asi 3 male kousicky syroveho masa - odkrojky
- prestala jsem jim prisvecovat vecer do 18,00 - maji jen denni svetlo - a vejce jsou
- delam jim microgreens, 24hod. ve vode cerna slunecnice, pak 1 den vyklicit - to se muzou zblaznit kdyz jim to tam rozhodim, davam denne asi 2x hrstku
- maji smes pro nosnice, mackany srot z psenice a vecer psenici zrno
- v pokoji maji i cernou vanu maltovnik, v ni hlinu a hazim jim tam v ruce rozmackane skorapky, rady se tam koupaji, hrabou a zobou skorapky
- hovinka maji spravna, cerna s bilou cepici
vubec nezabraly drahe antiklofaci bloky s vitaminy - ani neochutnaly, neco povesit jako zabavu - nezajem, dyne hokkaido na zobani nezajem...
Uživatel s deaktivovaným účtem

janapiglet
napsal(a):
Jsem zacatecnik se slepicemi - mam 5 holek od 7/2020, z velkochovu. Od 11/2020 je mam doma v malem pokoji, protoze u nas mame velke mrazy a venku omrzaly. Uz vim od Honzy - sklenik :-)
Pak zacala 1 klovat a jist peri ostatnim, naucily se to 4, a udelali krvavy zadek te 5. Utratila jsem asi 1000Kc za veci k nicemu, udelala jsem maly vyzkum, 2 mesicni, az ted v unoru muzu rict - vyzrala jsem na ne a klovani je konec, opet pohoda.
Ale 2x uz jsem mela nachystane polinko, ze tu hlavni klofalku ve spani zabiju.
Stale cekam, kdy prestanou vejce a nic....denne dava 5 holek 2-4 vejce.
....a uz jste nekde videli jit slepice domu pres obyvak do sveho kumbalku? Nastesti mame dole vsude dlazbu :-)
Jsou doma, a kdyz je venku do -7°c tak je podle teploty vypoustim ven na 30min. az 5 hodin, kdyz bylo nad nulou. Rady jsou na terase a cuci na me do obyvaku.
Co se tyce sousedu, letos si u nas udelal veliky ohnostroj na Silvestra ob soused, jsme v lese, mytina, kde se ty rany rozlehaji s ozvenou, ovce byly 100m od, ale musela jsem za nimi, to byly takove slupky....rikam si, jak to resi chovatele, kdyz maji takoveho praskace za plotem? Uvazuji prodat pozemek vedle me, ale co kdyby tam prisel blazen s ohnostrojema?? ...radsi s tim pockam....
A to by si jeden myslel, že bydlet "na Rusalce" bude terno.... Práskací magoři jsou všude, ale třeba Příbram vyřešila plošným zákazem petard. Nás pes doma vztekle štěká, slepice jsou zavřené v kurníku, utěšovat je nechodím, jen se vždy děsím, aby mi tam nějaká rachejtle (míněno ohňostrojová) nezalétla a neměli jsme pečené hedvábky na novoroční běd.
mate pravdu frufru....to je super ze to PB vyhlasila, tady zrejme ne, a navic lidi stejne nedodrzuji, ve Vysoke to take praskalo.....nechapu jak muzou lidi sami od sebe takhle silene praskat uprostred lesa, proc se vubec stehuji do prirody...Moji psi se klepali doma, slepice doma OK, jen jsem sla ven kvuli oveckam, aby se treba beran nesplasil a neprorazil ockaty plot....to byly neskutecne slupky asi 2x po 5minutach sekvence...+ jeste 1 soused jen ty praskave bez ohnostroje, ja kazdy rok Silvestra protrpim
veraboskova
napsal(a):
No nevím, můj muž říká, že nějaký papír je zbytečný. Že to je o sousedských vztazích. A že i s podepsaným papírem nám pak může dělat problémy.
Zatím vycházíme se všemi sousedy dobře. A nejsme tam sami, kdo má zvířata. Jsou tam ovce, kozy, drůbež, holubi. Za mě je tam nejhorší jedno kůzle, protože to řve jak když brečí dítě. Jednomu sousedovi tam z něho už tečou nervy. Takže chvíli člověk slyší kůzle a chvíli souseda, jak na kůzle mečí a "odpovídá" mu. Logiku v tom nehledejte.
Nó, nechci vás strašit, ale...Znám příúpad, že dobré sousedské vztahy se zhroutily, když nemovitost převzala další generace. Při povolování RD, či jiné nemovitosti, si můžete nechat do stavebního povolení, jako nepominutelný účastnk, vepsat téměř cokoliv. A rozhodně bych se nezdráhal si vymínit chov na vlastním pozemku. Pokud to nebjudete mít i v jeho stavebním povolení, můžete mít do budoucna potíže, které se velmi těžko řeší. Jinak dobré sousedské vztahy jsou základem soužití a já je též preferuji...
Jano, máte pravdu, dýně mým soudružkám taky moc nechutnají.
Ale cukety mají rády.
Ještě tam přidejte trochu bílkoviny, mají jí málo.
Třeba sušené moučné červíky nebo bráněnky Hermetia.
https://www.ifauna.cz/drubez/inzerce/r/detail/3703511/branenka-larvy-hermetia-illucens/
Často si stěžujete, že nerozumíte němčině nebo katalánštině
ve videích na YouTube.
Tak jsem pro dnešní romantický večer připravil video v jazyce,
který je nejen mnohem srozumitelnější, než oba výše uvedené,
ale nám také mnohem bližší, že.
Video jsem nazval "Bodlinčin sen"
.
https://www.youtube.com/watch?v=HKDN140jchU
Dobry vecer ve spolek, za oknem hnus. Tak vam posilam trochu jara z naseho parapetu 🙂 Pisklata jeste nemam tak aspon takto....
Niky, zdravíme a máváme.
Nedá mi to, a musím sem posdílet dnešní zážitek mé růžařské přítelkyně
a zahradnické souputnice, krásné víly Petry Rosemary.
Skoro to vypadá, že řidiči PPL mají něco proti oranžové, že?
Fešný pán z PPL
Máte tady strašný silnice.
No jo...
Pani,nemohl bych u Vás...na to...
Ale jistě,pojďte,je to tam a tam a tady je koupelna.
Děkuju,mě neni dobře.
Pojďte se posadit do pokoje,prinesu vodu.
Pani,vy jste nějaka umělecká?
Proč myslíte?
No ty obrázky všude a ty knižky.
Aha.
To jste všechno četla?
No všechno ne
To je divný
Jo? Je Vám líp?
Je.Tyhle jsou divný.
Divný?
Moc oranžovy,takový pro děcka.
No jo,no.
Chtělo by to rámečky.
Jo?
Určitě.To maj i u Vietnamců.
Aha
Máte velkou televizi.
No jo,blbě vidim.
To je Váš manžel na ty fotce?
To je Jan Skácel.
Z rodiny?
Ani ne.
A kde máte pána?
Nahoře,leží.
Jako nad námi?
No jo.
Tak děkuju,už musím
😁😁😁
Uživatel s deaktivovaným účtem

můj sen je pásový dopravník, co by hnůj dopravoval přímo do kompostu :D
morčata můžou sedět v kotci na zadku.
honzapm
napsal(a):
Často si stěžujete, že nerozumíte němčině nebo katalánštině
ve videích na YouTube.
Tak jsem pro dnešní romantický večer připravil video v jazyce,
který je nejen mnohem srozumitelnější, než oba výše uvedené,
ale nám také mnohem bližší, že.
Video jsem nazval "Bodlinčin sen"
.
https://www.youtube.com/watch?v=HKDN140jchU
Je jich 69 počítám je před spaním,místo oveček
Z toho si nic nedělejte, Věrko.
My to chytli v lednu ve Straubingu, hlava na hlavě, neočekávalo se,
že už to je rozšířeno v Evropě začátkem ledna.
Přes rok jsem neudělal nic. Jen teda je nová střecha.
Nedokázal jsem ani zasadit červnové nákupy - teď pěkně zmrznou.
Podzim už byl lepší, ale bylo zase miliarda Vlašek, tak jsem lítal jen kolem nich.
A když už se mi podařilo počty trochu snížit a celé to tak nějak ošéfovat,
a začal jsem si říkat, že začnu sázet, tak šupho - britská mutace
a já zase ležím.
Mám tu i dvě krabice tulipánů - všude sníh - zasadit to nezvládnu.
No nic. Holt se to vyhodí.
Z toho si nic nedělejte. U nás je dnes přes den -10, u baráku -7.
Vlaškám už jsem odpojil automatická dvířka a budou jen uvnitř.
Kočky zaboha nechtějí ven, v chodbě dělají jen bordel,
já nemám energii to uklízet každý den, jsem rád že na chalupě
odházím tuny sněhu a zatopím, aby to tam nepromrzlo a opatřím komtesy.
Ještě potřebuji urychleně dojet do vedlejšího okresu pro seno,
než nás Andrej nechá zavřít.
Myslel jsem si, že počkám, až sleze sníh, abych to nemusel tahat
na seník závějí, ale teď se čekat nedá.
Já tuhle dostal chuť si vysít nějaké macešky.
Uplně jsem se na to těšil. A pak mi došlo, že nemám žádná semínka.
Setbě zdar.
Rozmohl se nám v Praze takový nešvar...
Lidé velice často používají jedno nádobíčko.
A to nádobíčko jsou - sáně.
Prosim vás, nesáňkujte nám na tom Petříně.
Můžete vyplašit motýle. My rádi motýle, ne asi.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
A přitom už to minulý týden vypadalo, že bude jaro.
Tak u nas tedy nee. Furt pada a je -10.
Když tak pěkně mrzne, zamyslel jsem se a splnil si svůj dlouholetý sen...Když i důchodci si "polepšili".
Fotka z rána.
Večer budu zase líheň otevírat, už to vyskákalo všechno až na jedno vejce od hempšírek. Hedvábničky tentokrát mezi prvníma
veraboskova
napsal(a):
Honzíku, ještě včera jsem si říkala, že si s tím senem děláte legraci. A teď koukám, oni to fakt začaly zavírat.
Nó, asi budeme muset všichni časem mít příslušnou bumážku, abychom mohli na druhý konec vesnice, či města. A bude třeba větší počet policajtů...Zítra si mají přijet pro násadavky z jiného okresu. Tak to snad stíhnou, než zavřou i ten náš...A bacha, aby jste nedopadly (ženy), jako ta domácí paní, která přišla právě z práce domů a její muž je v karanténě...
Doufám, Začátku, že Čiperka je u boudy jenom na to focení,
a že jinak hajá s vámi spokojeně na gaučíku?
U nás dnes -24. Je to báječné.
Vlašky to vůbec nezajímá a stále kladou přes 20 vajec denně.
Dokonce i ta moje bláznivá, 2018, stále nese.
Koupil jsem si novou váhu, tak snad dneska její výtvory navážím a vyfotím.
Bodlinko, jak že se jmenuje ten preparát, co u slepic zastavuje snášku?
Je půlka února a ona klade už 15 měsíců v kuse.
Potřeboval bych jednu dávku, děkuji.
Do Sokolova tedy pro seno nepojedu.
On ho má i exkolega ze ZO ve vedlejší vesnici,
jenže když jsem mu o pár balíků říkal,
tak mi klidně - ano, opravdu se to stalo - odpověděl:
"Hele, víš, já mám sena spousty. Ale není ho pro ty tvoje slepice škoda?"
No tak to teda..... Tssss....
Ten je ale drzej, že?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem

Stovky naštěstí každý den ne. Tříletá nenese ani normálně každý den.
Stovky mají dva, sedmdesátky jeden.
Je to zajímavá linie - nese obří vejce, kuřátko z toho skoro nevylíhnete
a 0,1 trpí na vyhř. kloaky.
A pak je tu zcela jiná linie, která trpí naprostým opakem, že...
Je fakt, že Vlaščí vývar je jedno z mých nejoblíbenějších zimních jídel.
Když se pak někdo zeptá - A jak nesou? - tak opravdu jediná odpověď:
"Záleží na linii."
honzapm
napsal(a):
Stovky naštěstí každý den ne. Tříletá nenese ani normálně každý den.
Stovky mají dva, sedmdesátky jeden.
Je to zajímavá linie - nese obří vejce, kuřátko z toho skoro nevylíhnete
a 0,1 trpí na vyhř. kloaky.
A pak je tu zcela jiná linie, která trpí naprostým opakem, že...
Je fakt, že Vlaščí vývar je jedno z mých nejoblíbenějších zimních jídel.
Když se pak někdo zeptá - A jak nesou? - tak opravdu jediná odpověď:
"Záleží na linii."
Prostě extrémy nemá příroda ráda. Chce to nějakou zlatou střední cestu. A ano, u všech plemen záleží na linii, jak budou užitkové, případně, jak budou tíhnout k "manekýnkám" pro výstavní účely. A o tom je chovatelství. U drůbeže se velmi dobře dá selektovat na nějaký znak/y, ale chce to mít hodně širokou základnu. Jde o to vybírat z velkého počtu odchovů. K tomu měly sloužit kluby a selektovat na užitkovost v testovacích stanicích. Nevím, zda ty opětné nesmělé začátky testování nevezmou v dnešní situaci za své...
No já jsem neoponovala, protože jsem si to tak trochu myslela taky. Když pro ní manžel jel, tak jsem byla na neschopence a nemohla jsem jet s ním. Pak když jsem to na zahradě viděla, tak to fakt na krocana nevypadalo. Ale říkejte to manželovi, když je tak hodný a dovolí vám další zvíře a ještě pro něj dojede. Manžel pořád říkal, že to je malý, že to ještě musí nejdřív narůst a tak.
A pak si říkáte, že přeci mu kamarádka nedá krůtu že, když je chová pár let.
Ale abych pravdu řekla, až tam moc mě to netrápí. Má fakt pěknou barvu. Takže už zpátky nejde.
Před chvílí jsme s dětma dovakcinovali druhou várku líhnutí kuřat. Hedvábničky a hempšírky. A přidám i fotky orlovek z prvního líhnutí.
My jsme si jednou přivezli štěně, mělo trochu větší pupík, asi z vleklého líhnutí,
tak to byl Bobík. Bylo mi asi 12.
No, ale Bobík pořád čůral v podřepu. Děda mi říkal, že je to proto,
že je ještě moc malý a neudrží nožičku ve vzduchu, že to přejde, až vyroste.
A Bobík rostl.
A přišel soused a říká - proč mu říkáte Bobík, když má pyčku?
No, tak to je asi podobné, jako když obětavý hodný manžel jel pro krocana.
Tak hlavně, že už jste oba fit, Věrko.
No tak krocan je krůta, když nejde o život, tak jde o ....
Ale u manžela to už začíná být docela tradice. Úplně první ovce jsme měli domluvené tři beránky na vypásání trávy. No a pán přivezl ovečky. A pak náš děda chodil a říkal: ale Libore, to na beránky nevypadá...
Loni taky, první králíčata. Manžel že jsou to tři samičky. Pak nám babička očkovala na myxomatózu a vzkazovala, ať se na ně manžel podívá, že to na samičky nevypadá. No jasně že tři samečci.
A tak aspoň se máme čemu zpětně smát.
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
No tak krocan je krůta, když nejde o život, tak jde o ....
Ale u manžela to už začíná být docela tradice. Úplně první ovce jsme měli domluvené tři beránky na vypásání trávy. No a pán přivezl ovečky. A pak náš děda chodil a říkal: ale Libore, to na beránky nevypadá...
Loni taky, první králíčata. Manžel že jsou to tři samičky. Pak nám babička očkovala na myxomatózu a vzkazovala, ať se na ně manžel podívá, že to na samičky nevypadá. No jasně že tři samečci.
A tak aspoň se máme čemu zpětně smát.
Na králíky bych si netroufla, ale pytlíček u beránků je přece vidět hned po porodu.
Uživatel s deaktivovaným účtem

To byste koukali, jak umí Nora krásně zvedat nohu a s jakým gustem označuje za své stromy a patníky široko daleko.
ale konec srandy na účet manžela. Těsto na koblihy už kyne když už je zítra masopustní neděle.
https://www.youtube.com/watch?v=uaCsw9iEOpY
Zdravím ve spolek. Krásné fotky. Někde už to pípá jinde babička trhá rekordy U nás zima jak svi..
Vidíte - a chovatelé tím léčí vápenku a Slováci, bratia a sestry, čínský vir.
Ostatně - není vápenka taky z Číny? Asi ne. Tam odtud je spíš žloutenka, že.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/slovaci-nasadili-proti-covidu-kontroverzni-ivermektin-40350924
Tohle je spíš Únorové snězení...
Perlička světle šedá s úplným perlením na česneku
Vlaška zlatě zbarvená á la 5 hodinový vývar
Zelno-pórkové placky s vajíčkem od Stříbrně zbarvené Vlašky.
Bon Apetit, Bon Valentýn. Amore´s.
Hmmm!
Takových dobrot!
U nás jen Valentýnská roláda, opravdu velmi luxusní. Zařadím jí do hodně oblíbených.
Je z dýňového pyré, trochu perníková...
A nějaké to Hippeastrum, když tu máme ten svátek.
Honzíku, už mi hvězdníky zaplnily stůl a nejsou to zdaleka ještě všechny.
Ta roláda je strašně dobrá, asi nejlepší, co jsem kdy jedla.
Tady je receptík, pro mlsaly:
https://vikendovepeceni.cz/2015/10/dynova-rolada-s-orechy/
javorka
napsal(a):
Honzíku, už mi hvězdníky zaplnily stůl a nejsou to zdaleka ještě všechny.
Ta roláda je strašně dobrá, asi nejlepší, co jsem kdy jedla.
Tady je receptík, pro mlsaly:
https://vikendovepeceni.cz/2015/10/dynova-rolada-s-orechy/
Jitko,to musím vidět osobně.Až nás rozvolní a bude teplo,tak doufám,že ty hvězdníky ještě pokvetou a přeji si ke kávě tu roládu. Zdeněk
Dadu, ty cibule hvězdníků jsou nové, nadupané a většinou obrovské. Jak začaly kvést, tak už vidím, jak se zmenšují. Jsem zvědavá, kolik jich pokvete příští rok.
Moje staré cibule zatím odpočívají ve sklepě a žádná poupata, ani listy jim nelezou.
Až začnou, tak je odnesu do tepla, zasadím do květináče jen o trochu většího, než je cibule a opatrně, jen malinko zaliji. Cibule se zasadí, aby byla asi 1/3 nad zemí. Dokud nemají listy, tak se téměř nemají zalévat. Po odkvětu se stvol nechá zaschnout a měly by vyrůstat listy, pak se teprve začne zalévat. Po zmrzlých můžou být venku, aby nabraly sílu, tak je nezapomínejte občas pohnojit. Do země se i může přidat pomalu rozpustné hnojivo, např, Osmocote. Asi by jim nedělalo dobře, kdyby do nich moc pršelo. Na podzim se nechají zaschnout a šoupnou se do chladna. Cibule může přezimovat i bez hlíny, jen třeba zabalená do papíru.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Z jiného soudku. Jak dlouho asi tak nechat slepice zavřené kvůli ptačí chřipce? Tady vyhlásili to obecné nařízení veterinární správy, ale žádné nové info nejsou. Tedy krom jednoho dalšího malochovu někde na Strakonicku, nebo kde. Sice je venku mrazivo, takže si holky nemohou ve spím kotci stěžovat, ale přeci jen je to na 7 kusů trochu malé a taky jak je na dveřích kvůli ptactvu, světlu a izolaci igelit, tak to uvnitř na stropu a stěně začíná vlhnout, ikdyž nejsou dveře zakryté celé. A stejně, čůzy, už 3. týden nenesou...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Z jiného soudku. Jak dlouho asi tak nechat slepice zavřené kvůli ptačí chřipce? Tady vyhlásili to obecné nařízení veterinární správy, ale žádné nové info nejsou. Tedy krom jednoho dalšího malochovu někde na Strakonicku, nebo kde. Sice je venku mrazivo, takže si holky nemohou ve spím kotci stěžovat, ale přeci jen je to na 7 kusů trochu malé a taky jak je na dveřích kvůli ptactvu, světlu a izolaci igelit, tak to uvnitř na stropu a stěně začíná vlhnout, ikdyž nejsou dveře zakryté celé. A stejně, čůzy, už 3. týden nenesou...
kvůli chřipce až do jara. a mít zavřeno každou zimu. holt je potřeba to vymyslet s ustájením tak, aby to šlo, nebo to nechat na přírodě a občas o za zvířata třeba přijít.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
kvůli chřipce až do jara. a mít zavřeno každou zimu. holt je potřeba to vymyslet s ustájením tak, aby to šlo, nebo to nechat na přírodě a občas o za zvířata třeba přijít.
OK, děkuji za info. A ještě se dotážu, zda tu chřipku může donést běžné ptactvo typu sýkorka, vrabec, hrdlička. Žiju v tom, že ano. Rybník sice máme asi 200 metrů od pozemku, ale slepice tam nemohou, kachny z rybníku (tedy když není zamrzlý) k nám také nechodí. Jsem líný hledat detaily, všude se píše jen o roznašečích - vodním ptactvu.
Děkuji
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
OK, děkuji za info. A ještě se dotážu, zda tu chřipku může donést běžné ptactvo typu sýkorka, vrabec, hrdlička. Žiju v tom, že ano. Rybník sice máme asi 200 metrů od pozemku, ale slepice tam nemohou, kachny z rybníku (tedy když není zamrzlý) k nám také nechodí. Jsem líný hledat detaily, všude se píše jen o roznašečích - vodním ptactvu.
Děkuji
teoreticky jo, prakticky spíš ne, rezervoárem jsou ti vodní ptáci
ale sýkorka či vrabec můžou přinést čmelíky, hrdlička trichomonády.
Děkuju Javorko. Moje mamka je zimovala ve sklepě v květináčích, tak jak rostly. Já je tentokrát zimovala v místnosti, kde bylo asi 18 stupňů (chladnější místnost jsem neměla). Na začátku prosince jsem se přestěhovala, tak jsem je dala do garáže a asi 5.1. jsem je (jsou 2 v jednom květináči) dala do chodby. Jak se udělalo teplo, tak je mamka vyšoupla na balkon. Na prudkém slunci nebyly, ale pršelo na ně, ale to jim nevadilo. No, asi jim dám poslední šanci . . .
Holanďani nenechávají cibule kvést, hnojí a proto narostou velké
a v domácím malochovu, pardon, malopěstění, už nerostou, kvetou.
V září je ideální je vyndat ze substrátu, očistit a vhodně uložit.
Když se to neudělá, jen se omezí zálivka, což je zásadní pro příští kvetení,
tak jim v některých bytech stačí vlhkost vzduchu (i zbytková substrátu)
a pak do květu nejdou. Někdy jsou moc hluboko, v substrátu je max. 1/3.
Už jste si zajisté všimli, že byla složena píseň o mé výjimečné osobě.
Je to skvělé. Že jste to vy, smíte si ji, výjimečně, zpívat se mnou.
Hop hop.
https://www.youtube.com/watch?v=XbfmqqQdEnU
začátek
napsal(a):
Tak včera -17 a dnes jen -4, bude líp,ale jak komu.
Vidím, že rybičkám v akvárku ty změny venkovských teplot nic neříkají...Ano i u nás včera nakukov teploměr k -20°C a dnes je přímo teplo-4°C. Uvidíme, zda ta obleva zase nezledovatí...
Zimní pohádka na fotkách je ze včerejšího dopoledne.
21.den v Cleo 5... vylíhlo se všechno? Ještě čtyři opozdilci... večer bude jasno 🥰
Jo jo jo je tu obleva,ale na druhou stranu,budouli mi stačit gumáčky.Jinak pečlivě zmapováno,co se nám to plíží kolem kurníčku.
začátek
napsal(a):
Jo jo jo je tu obleva,ale na druhou stranu,budouli mi stačit gumáčky.Jinak pečlivě zmapováno,co se nám to plíží kolem kurníčku.
Krasnou mate zimu, jak tak koukam tak vcelicky maji poradnou cepici 🙂
Take jsem mapovala kdopak nam to tu chodi kolem kurniku. Kuna jak vysita ale nastesti chodi do zradelny chytat mysi....
Věrko, zdá se, že Javorka to tu pěkně zasemenila, že?
Kdo ví, jestli už jí nesou slepičky od Pivíčka?
Ani se nepochlubí, potvora Javora.
Tak snad se vám podaří všechna kuřátka prodat.
Nebo to už máte pro sebe?
A jak to bylo s tím kohoutem Hempšírákem, jak vám před lety pošel.
Sbírala jste po něm vejce, a ještě 14. nebo 15. den bylo oplozeno?
Asi to budu muset najít, pořád se na to někdo ptá.
Dnes je popeleční středa, popelení se je třeba, že...
Když lidem radím, aby co nejvíc zůstávali na gauči a nikam nechodili,
ani v gumákách, má to svá, vědecky a léty podložená, opoctatnění, že...
Niky, tak řekněte Koutákovi, třeba vám taky nějaká rajčatová semínka pošle.
Ale možná taky ne. Třeba na ně balí Javorku, kdo ví.
Třeba je to tajná strategie, kterou neměl nikdo odhalit, že...
Jo Honzíku, teda vy máte paměť. Já si pamatuju, že to bylo déle než 14 dní, co byly oplozeny ještě vejce co jsem dávala do líhně po tom kohoutovi. A myslím, že kohout dostal sekyrkou. Ale jako víc si nevzpomenu.
Rajčata, taky nemám zaseto já to letos vzdávám. Zasadíme brambory a bude vymalováno
Program na večer je dneska jasný
https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR0cF23cUuGadaQjnerg0h4c1_P7lkXKRMbs9ZKhFHDgXaAY1FPzXQhvUGs&v=iJe7_OmRfxQ&feature=youtu.be
honzapm
napsal(a):
Když lidem radím, aby co nejvíc zůstávali na gauči a nikam nechodili,
ani v gumákách, má to svá, vědecky a léty podložená, opoctatnění, že...
Niky, tak řekněte Koutákovi, třeba vám taky nějaká rajčatová semínka pošle.
Ale možná taky ne. Třeba na ně balí Javorku, kdo ví.
Třeba je to tajná strategie, kterou neměl nikdo odhalit, že...
Honzo,když ležíš na tom tvém gauči,tak u toho nic nepožívej,aby tě ta Tvá bujná fantazie nezaváděla do konspiračních teorií.
Javorce jsem poslal semínka divokých rajčat,ale když jsem u těch rajčat,tak poradím jak na ně.
V roce 2019 jsem měl nadůrodu jablek a náhodně jsem viděl video z Holandska,jak hnojí jablkama.Na podzim jsem zavezl celý skleník padankama jablek a v loňském roce byla tato úroda.Ty prťavé jsou ty divoká rajčata.S úctou Kouťák
Jinak 20tý den už to zase skáče ven. Myslela jsem, že je odlovím až ráno, ale nakonec jsem je radši přendala už teď než tam bude těsno.
Zatím venku pár hedvábniček a hempšírek.
Ni+Pa
napsal(a):
Pani Verko vy chovate hedvabnicky?? 😍
Spíš je mají děti. Starší kluk si ochočil kohouta že se nechá pohladit
Už jsem sem dávala fotky. Je to taková "barevná směska"
Tak já je sem dám znovu, to bude mít Honzík radost
No ty jsou ale krasny,😍 kdyby jste mela vajicka navic tak bych si je od vas rada zakoupila :) Hempsirky uz me jaksik omrzeli tak pokukuji po necem mensim a chundelatym 🙂
Nasi Lenicce se taky moc libi tak bych ji udelala radost.
Mame araukany, sice nejsou uplne cistokrevne ale mam z nich radost. Hllky dostaly maji noveho kohoutka tak jsem zvedava co z nich bude. Prvnich 20 vajec uz se pece tak jsem napnuta jak katata 🤣
Ni+Pa
napsal(a):
No ty jsou ale krasny,😍 kdyby jste mela vajicka navic tak bych si je od vas rada zakoupila :) Hempsirky uz me jaksik omrzeli tak pokukuji po necem mensim a chundelatym 🙂
Nasi Lenicce se taky moc libi tak bych ji udelala radost.
Mame araukany, sice nejsou uplne cistokrevne ale mam z nich radost. Hllky dostaly maji noveho kohoutka tak jsem zvedava co z nich bude. Prvnich 20 vajec uz se pece tak jsem napnuta jak katata 🤣
Ode mě se to neoplatí poslat. Já mám tak 8 vajec týdně od dvou slepiček, z toho tak 6 vyberu do líhně. Ale pošlu do SZ kontakt na pána, od kterého jsme kupovala násadovky a z nich mám nechané slepičky. Je z Kojetína od Přerova.
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
Spíš je mají děti. Starší kluk si ochočil kohouta že se nechá pohladit
Už jsem sem dávala fotky. Je to taková "barevná směska"
Tak já je sem dám znovu, to bude mít Honzík radost
Kohoutek je trochu nestandardni Mě se za 8 let stalo poprvé, že nemám už 3 týdny ani jedno vejce. A to byly holky v mrazu v psím kotci, kde bylo na 0. Tak snad se to teď zlepší. Furt jsem vejce dával po rodině a teď je budeme muset asi kupovat...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Konec experimentu, z kohoutů s proužkem vyrostla docela pěkná zvířata. Ss kolumbie.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Kohoutek je trochu nestandardni Mě se za 8 let stalo poprvé, že nemám už 3 týdny ani jedno vejce. A to byly holky v mrazu v psím kotci, kde bylo na 0. Tak snad se to teď zlepší. Furt jsem vejce dával po rodině a teď je budeme muset asi kupovat...
frufru no to mi ani neříkejte. Stál 300 Kč, je kroužkovaný a prý z násadovek z Německa a od chovatele, který vystavuje. Nebo spíš mi to řekněte, co je na něm lumpíkovi špatného? Dám sem ještě fotku z doby, kdy jsme ho přivezli, je tam líp vidět hlava. Ale je pravda, že od té doby co je u nás víc "zmužněl".
Uživatel s deaktivovaným účtem

1978milan
napsal(a):
A co je to prosím za hous pokus?
to jsou nestandard kuřata z líhně. v očích všech okolo odpad, v očích mých "a jak to vypadá, když to vyroste?"
Uživatel s deaktivovaným účtem

1978milan
napsal(a):
To jsou kohouti k issám nebo k Moravia?
to jsou ISY. Nebo bovans, to je skoro to samé, mámy to má stejné a když si nepoznačím co je co tak to fakt nepoznám. Tihle proužkové se můžou objevit u obojího, mají to po matkách, očividně ne všechny jsou homozygotní pro dominantní bílou.
Uživatel s deaktivovaným účtem

moraviový kohout je žíhaný. údajně, velkýho jsem ho nikdy neviděla:D ale sexují se podle skvrny na hlavě.
Ni+Pa
napsal(a):
No ty jsou ale krasny,😍 kdyby jste mela vajicka navic tak bych si je od vas rada zakoupila :) Hempsirky uz me jaksik omrzeli tak pokukuji po necem mensim a chundelatym 🙂
Nasi Lenicce se taky moc libi tak bych ji udelala radost.
Mame araukany, sice nejsou uplne cistokrevne ale mam z nich radost. Hllky dostaly maji noveho kohoutka tak jsem zvedava co z nich bude. Prvnich 20 vajec uz se pece tak jsem napnuta jak katata 🤣
Držím palce.
Já měl kmen araukan, kde vyskakovaly i ocasaté slepice. Oplozenost i líhnivost byla 100% (k neuvěření - určitě byly křížené, ale slepice i kohout byly bezocasé, s vousy, bez licousů). Ty ocasaté nosily větší vejce, stejně zelené barvy jako bezocasé.Nic jsem z nich nenechal do chovu, naopak na osvěžení krve jsem pořídil kohouta z výstavy po "němci", ocasaté slepice jsem vybil. Oplozenost po novém kohoutovi cca 30%, líhnivost 10%. Doteď lituji těch vybitých ocasatých slepic.
Tak snad nedopadnete podobně. Napište, zajímá mě to.
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
frufru no to mi ani neříkejte. Stál 300 Kč, je kroužkovaný a prý z násadovek z Německa a od chovatele, který vystavuje. Nebo spíš mi to řekněte, co je na něm lumpíkovi špatného? Dám sem ještě fotku z doby, kdy jsme ho přivezli, je tam líp vidět hlava. Ale je pravda, že od té doby co je u nás víc "zmužněl".
Mě spíše přišel na té první fotce takový nějaký dlouhý, vč. toho ocasu. Hedvábky jsou celkově spíše dokulata, svrchní ocasní peří nebývá tak dlouhé a hrubé, ale třeba ještě není úplně dospělý a fotka zkresluje. Procházel jsem teď svoje fotky, pravda, nemám kroužkovaný chov, ale kohouti jsou stavbou těla trošku jiní. Ale taky je to třeba chyba u mě na dvorku...
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Mě spíše přišel na té první fotce takový nějaký dlouhý, vč. toho ocasu. Hedvábky jsou celkově spíše dokulata, svrchní ocasní peří nebývá tak dlouhé a hrubé, ale třeba ještě není úplně dospělý a fotka zkresluje. Procházel jsem teď svoje fotky, pravda, nemám kroužkovaný chov, ale kohouti jsou stavbou těla trošku jiní. Ale taky je to třeba chyba u mě na dvorku...
Ne, není...Hedvábničky patří mezi těžká plemena, tedy čtvercového rámce a díky opeření mají mít podobu jakési koule....
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Mě spíše přišel na té první fotce takový nějaký dlouhý, vč. toho ocasu. Hedvábky jsou celkově spíše dokulata, svrchní ocasní peří nebývá tak dlouhé a hrubé, ale třeba ještě není úplně dospělý a fotka zkresluje. Procházel jsem teď svoje fotky, pravda, nemám kroužkovaný chov, ale kohouti jsou stavbou těla trošku jiní. Ale taky je to třeba chyba u mě na dvorku...
Tak jsem vám ho vyfotila dneska dopoledne znovu. Snažila jsem se ho vzít foťákem a ne mobilem a aby vypadal na fotce jak vypadá ve skutečnosti.
Pokud si někdo všimne na fotce pavučin, tak za bordel se omlouvám, jarní úklid ještě bude
Jinak dávám ještě fotky krůt. Jak říká můj muž "krutonů" Dvě jsou naše "od vejce", červená je od kamarádky. Krocana už mám zamluveného.
veraboskova
napsal(a):
Tak jsem vám ho vyfotila dneska dopoledne znovu. Snažila jsem se ho vzít foťákem a ne mobilem a aby vypadal na fotce jak vypadá ve skutečnosti.
Pokud si někdo všimne na fotce pavučin, tak za bordel se omlouvám, jarní úklid ještě bude
Pavučiny lapače dotěrného hmyzu?