DTest granulí pro kočky 8/2015

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 13:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Drazí kočkomilci, už jste ho viděli? Mě málem přivodil infarkt!

milan78

6.8.2015 13:43
milan78

XXX.XXX.227.76

Kde ho najdeme prosím?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 13:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

milan78 napsal(a):
Kde ho najdeme prosím?

Bohužel jen v časopise nebo v elektronické podobě za poplatek Pokud se tímto testem bude řídit neznalec, tak si pěkně naběhne...
Ale určitě to není nic proti ničemu, když napíšu, že jako nejlépe vyšly N&D a Orijen (což je v pořádku), dále potom různá pofiderní krmiva jako Royal canin, Hilĺs, Purina... Test nemá vůbec vypovídací hodnotu o kvalitě granulí, pro kterou si ji spotřebitel vybírá. Applaws byl dokonce na 17 místě.

milan78

6.8.2015 14:17
milan78

XXX.XXX.227.76

Už to mam přečtené.pujcil jsem si časopis v trafice. Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak RC je lepší, než Aplaws?To snad přece ne!?A já si myslel, bůhví co kocourovi nedávám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 15:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Milan78: Buďte v klidu... Apllaws je mezi jedničkami ;-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 15:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Milan78: jestli se smím zeptat, kocourek tedy přešel bez problémů na Apllaws?

6.8.2015 16:00
saty

XXX.XXX.10.1

Asi nechci vědět kde byl Brit:-D
Asi si musim koupit časopis.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 16:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Saty: Vy jako budoucí výživový specialista si ho určitě kupte ;-) Ale ať Vás z toho neraní... Brit care Ím... a Íve... netestovali. Brit premium nevyšel tak špatně.
Vůbec nebrali v potaz poměr bílkovin a sacharidů. RC se svými 22,5% a Hiĺls s 30,6% sacharidů si trůní na 3 a 5 místě... O chemických konzervantech ani zmínka.
Co mi přišlo vhod, tak testy plísně. Kromě jednoho vzorku prošlo všechno.

6.8.2015 16:39
saty

XXX.XXX.10.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Saty: Vy jako budoucí výživový specialista si ho určitě kupte ;-) Ale ať Vás z toho neraní... Brit care Ím... a Íve... netestovali. Brit premium nevyšel tak špatně.
Vůbec nebrali v potaz poměr bílkovin a sacharidů. RC se svými 22,5% a Hiĺls s 30,6% sacharidů si trůní na 3 a 5 místě... O chemických konzervantech ani zmínka.
Co mi přišlo vhod, tak testy plísně. Kromě jednoho vzorku prošlo všechno.

Ok takže chápu že mě to buď příšerně naštve nebo vzhledem k aktuálnímu rozpoložení rozbrečí.
Jsem poslední dobou jak pitomá... včera jsem si málem v zápalu smutku přinesla domů štěně

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 16:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

saty napsal(a):
Ok takže chápu že mě to buď příšerně naštve nebo vzhledem k aktuálnímu rozpoložení rozbrečí.
Jsem poslední dobou jak pitomá... včera jsem si málem v zápalu smutku přinesla domů štěně

Ano, s tím štěnětem jsem ro registrovala A osobně mi ten test tak zvedl tlak, že jsem se neuklidnila ani u mytí oken... Ne tedy, že by mytí oken byl všelék Ale říká se, že fyzická práce uklidňuje

6.8.2015 17:14
saty

XXX.XXX.10.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, s tím štěnětem jsem ro registrovala A osobně mi ten test tak zvedl tlak, že jsem se neuklidnila ani u mytí oken... Ne tedy, že by mytí oken byl všelék Ale říká se, že fyzická práce uklidňuje

Chápu taky se uklidňuju úklidem

milan78

6.8.2015 19:00
milan78

XXX.XXX.227.76

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Milan78: jestli se smím zeptat, kocourek tedy přešel bez problémů na Apllaws?

Nene, náš venkovní kocour, kterému bude v říjnu 15 roku, žere RC granule. Rozhodl jsem se, ze měnit nebudem. Ale náš vnitřní Kocourek, kterého máme asi 3 týdny žere Aplaws pro koťata a moc mu chutnaji.

milan78

6.8.2015 19:05
milan78

XXX.XXX.227.76

Blazice: kočka Vilma, které bylo 8 roku zemřela v červenci.Bez jakýchkoliv potíží, ráno jsme ji našli mrtvou v křesle, kde spavala.

6.8.2015 19:26
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Nevěřím žádným testům. (nejen o granulích)
Vždyť se podívejte o čem je "Klasa".
Prostě střídám, střídám.
Momentálně tam mám zrovna RC.
Z velkého pytle mi kamarádka kilo nechala.
Nevím jak se to dozvěděl /kocour-šikana/ od sousedů.
Leze nám do baráku a užírá.
Právě dnes, jsme se oba k smrti lekli jeden druhého .
Já RC rozhodně úplně nevyřadím. Chutná jim moc, tak proč bych jim
ten život občas nezpříjemnila ?
Nejsou jen na granulích.

A řeči, jako jestli my taky jíme jen "čipsy" mě nezajímají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 19:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

milan78 napsal(a):
Blazice: kočka Vilma, které bylo 8 roku zemřela v červenci.Bez jakýchkoliv potíží, ráno jsme ji našli mrtvou v křesle, kde spavala.

To je mi líto .

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2015 19:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rapotacka11: samozřejmě je každého osobní věc, co a jak bude používat a užívat. To jde vcelku mimo mě. Ale pokud se na ten test podívá nějaký laik a bude se jím řídit s vědomím, že dá kočce to nejlepší, tak je to špatně

6.8.2015 21:08
joanne.s

XXX.XXX.41.97

Blazice: už jsem ho přeletěla, zatím jen lehce. připadá mi hodně velké plus, že zařadili i naše oblibené top granule, to před lety nebývalo.
ano jsou tam i bludy, a nemalé. ono ale stačí kouknout na hlediska, co je zajímá nejvíc. evidentně to není ani použití masových zdrojů, ani konzervace. tím u mě skončili a prostě jim nevěřím. zlatí amíci a jejich žebříčky krmiv pro psy.

7.8.2015 00:34
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Saty: Vy jako budoucí výživový specialista si ho určitě kupte ;-) Ale ať Vás z toho neraní... Brit care Ím... a Íve... netestovali. Brit premium nevyšel tak špatně.
Vůbec nebrali v potaz poměr bílkovin a sacharidů. RC se svými 22,5% a Hiĺls s 30,6% sacharidů si trůní na 3 a 5 místě... O chemických konzervantech ani zmínka.
Co mi přišlo vhod, tak testy plísně. Kromě jednoho vzorku prošlo všechno.

No to je síla! A kdo vlastně ten D test provozuje? A hlavně na čí zakázku?

7.8.2015 00:36
fikovnice

XXX.XXX.240.1

rapotacka11 napsal(a):
Nevěřím žádným testům. (nejen o granulích)
Vždyť se podívejte o čem je "Klasa".
Prostě střídám, střídám.
Momentálně tam mám zrovna RC.
Z velkého pytle mi kamarádka kilo nechala.
Nevím jak se to dozvěděl /kocour-šikana/ od sousedů.
Leze nám do baráku a užírá.
Právě dnes, jsme se oba k smrti lekli jeden druhého .
Já RC rozhodně úplně nevyřadím. Chutná jim moc, tak proč bych jim
ten život občas nezpříjemnila ?
Nejsou jen na granulích.

A řeči, jako jestli my taky jíme jen "čipsy" mě nezajímají.

"Rapotacko", už jste vyzkoušela ty granule "Greenwoods"? Není to tak dlouho, co jsem o nich psala a Vy jste pak psala, že je také vyzkoušíte.

7.8.2015 05:32
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Tedy, ještě ne, ale napravím to .

7.8.2015 07:47
Janaaa

XXX.XXX.255.138

Pro rapotacku:D testy u nás jsou jedny z nejlépe dělaných testů úplně na všechno.takže já jim věřím na 100%.My taky jíme N&D ale kvůli tomu, že kočka je alergická na kuřecí a jehněčí.N&D jsou docela drahé ale zase po nich je kočka úplně bez příznaků nemoci...Kapsičky v D testu taky vyšly jako nejlepší z Rosmannu Winston a stojí pouze cca 8 korun.Ale nebyly tam samozřejmě všechyn kapsy na trhu.Myslím, že by nejlíp vyšly české BRIT CARE konzervičky. Je dobré, si opbčas přečíst tyto testy, dobře mi poradili u pračky i lednice, prášku na praní atd...

7.8.2015 08:24
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

To víte, že to sleduji. Ať už D test, nebo Vaňka, co se jídel pro lidi týká
i tu značku, která údajně zaručuje kvalitu...
Ale vím, že se dá koupit vše, tak na 100% věřím jen sobě... .

N&D taky občas koupím, u nás ve zver. - jsou drahé, tam mají ale vše předražené.
Koupím je jednou za čas, aby měly změnu, ale nežerou je nadšeně a mají
po nich skoroprůjem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2015 09:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Měla jsem k dispozici jen elektronickou verzi. Dnes jsem koupila časopis, ať si to můžu rozložit na stůl.
Netestovali podíl živočišných a podíl rostlinných bílkovin. To může klamat, protože se často používá na "posílení" sója nebo hrách. Nezabývali se konzervačními látkami! Kvalitní granule jakou konzervovány přírodními tokoferoly a výrobce to s "radostí" uvede

U Applaws musí mít někde chybu. V informaci o naměřeném množství:
bílkoviny/tuky/vláknina/sacharidy mají tyto hodnoty: 38,3 -20,2 -2,5 -16,4 což je vynikající, hlavně co se týká sacharidů. Tyto hodnoty jsou velmi blízké Orijenu: 42,5 - 20,1 - 2,2 - 14,81

Orijen se dělí o první příčku s N&D, Applaws je na 17! místě.
V žádném jiném krmivu není tak nízký obsah sacharidů jako u Orijen a Apllaws.
U všech ostatních je od 25 - 40,81.

V Dtestu z roku 2008 nejlépe vyšla Coshida, nyní je 19 z 24?!

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2015 13:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rapotacka11: samozřejmě je každého osobní věc, co a jak bude používat a užívat. To jde vcelku mimo mě. Ale pokud se na ten test podívá nějaký laik a bude se jím řídit s vědomím, že dá kočce to nejlepší, tak je to špatně

Rapotacka11: nehledě na to, že Vy krmíte hlavně masem...

7.8.2015 14:17
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Jo.

7.8.2015 15:43
fikovnice

XXX.XXX.240.1

rapotacka11 napsal(a):
Tedy, ještě ne, ale napravím to .

7.8.2015 15:45
fikovnice

XXX.XXX.240.1

rapotacka11 napsal(a):
To víte, že to sleduji. Ať už D test, nebo Vaňka, co se jídel pro lidi týká
i tu značku, která údajně zaručuje kvalitu...
Ale vím, že se dá koupit vše, tak na 100% věřím jen sobě... .

N&D taky občas koupím, u nás ve zver. - jsou drahé, tam mají ale vše předražené.
Koupím je jednou za čas, aby měly změnu, ale nežerou je nadšeně a mají
po nich skoroprůjem.

Mně zase kocouři odmítají jíst konzervičky Brit Care, co mají být kvalitní. Ale nedivím se, oni (kocouři) jsou jako já - já si také raději dám čokoládu než zeleninu !

7.8.2015 15:47
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Měla jsem k dispozici jen elektronickou verzi. Dnes jsem koupila časopis, ať si to můžu rozložit na stůl.
Netestovali podíl živočišných a podíl rostlinných bílkovin. To může klamat, protože se často používá na "posílení" sója nebo hrách. Nezabývali se konzervačními látkami! Kvalitní granule jakou konzervovány přírodními tokoferoly a výrobce to s "radostí" uvede

U Applaws musí mít někde chybu. V informaci o naměřeném množství:
bílkoviny/tuky/vláknina/sacharidy mají tyto hodnoty: 38,3 -20,2 -2,5 -16,4 což je vynikající, hlavně co se týká sacharidů. Tyto hodnoty jsou velmi blízké Orijenu: 42,5 - 20,1 - 2,2 - 14,81

Orijen se dělí o první příčku s N&D, Applaws je na 17! místě.
V žádném jiném krmivu není tak nízký obsah sacharidů jako u Orijen a Apllaws.
U všech ostatních je od 25 - 40,81.

V Dtestu z roku 2008 nejlépe vyšla Coshida, nyní je 19 z 24?!

Vidíte "Blazice", Applaws jsem teď s čímsi objednala u ZOOHITU a co myslíte ty moje dvě mlsný mrchy? Poválejí v tlamě pár granulek, z toho pár polknou, pár vyplivnou a jdou od toho... !

7.8.2015 16:29
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Nebudu to kupovat... zkusím na výstavě, prodá-li mi vzorek.
Pak to rozdávám, když mi to nežerou...a to už nenene. Taky musím počítat.

7.8.2015 17:17
fikovnice

XXX.XXX.240.1

rapotacka11 napsal(a):
Nebudu to kupovat... zkusím na výstavě, prodá-li mi vzorek.
Pak to rozdávám, když mi to nežerou...a to už nenene. Taky musím počítat.

Máte na mysli Applaws nebo Greenwoods? Druhé jmenované u mých kocourů vyhrály na plné čáře.

7.8.2015 17:37
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Zkusím Greenwoods, případně i jiné vzorky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2015 17:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rapotacka11: smím se zeptat, jezdíte vystavovat nebo se kochat a obdivovat

7.8.2015 18:00
fikovnice

XXX.XXX.240.1

rapotacka11 napsal(a):
Zkusím Greenwoods, případně i jiné vzorky.

Jsem celkem zvědavá na zájem Vašich koček o Greenwoods. U nás teda bodovaly ty rybí. Ale taky pěkně smrdí .

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.8.2015 18:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vyjádření redaktora testu: Suché krmivo pro kočky

"Dobrý den, rádi bychom se vyjádřili k námitkám ohledně testu kočičího krmiva. V následujícím textu reagujeme i na některé jiné dotazy, vznesené v této diskuzi.

Při testování kočičích krmiv nás zajímalo, kolik bílkovin výrobky obsahují. Nechali jsme proto laboratorně změřit jejich obsah a také jejich kvalitu, která se odvíjí od toho, kolik krmivo obsahuje hydroxyprolinu, což je aminokyselina obsažená v pojivových tkáních (čím více pojiva, tím méně svaloviny, tedy tím horší hodnocení). Všechny relevantní hodnoty jakož i tyto informace jsou uvedené v tabulce a v připojeném článku. Součástí hodnocení bylo navíc porovnání s deklarací (výživovými údaji uvedenými na obalu).

Obsah proteinu se u všech testovaných vzorků pohyboval kolem 30 % (krajní naměřené hodnoty byly 26 – 42 %). To, že výrobce uvede na obal jako součást názvu například "s kuřecí masem", přičemž kuřecího masa použije 4 % a zbytek doplní jiným živočišným proteinem, je již jiná věc.

Pokud jde o zmiňovaný výrobek Applaws, jeho hodnocení limitoval vysoký podíl hydroxyprolinu. Jinými slovy, výrobek Applaws obsahoval relativně hodně proteinu (38,3 %), ovšem nízké kvality. To byl důvod, proč jsme snížili jeho celkové hodnocení o 10 %. I tyto údaje naleznete v tabulce.

Pokud jde o přítomnost obilovin, v článku uvádíme, že jsou z výživového hlediska pro kočky jakožto striktní masožravce nepotřebné, a že je výrobci do krmiv používají jako zdroj vlákniny na podporu trávení. Množství vlákniny jsme měřili a hodnotili a tyto hodnoty uvedli do tabulky. Celkové množství sacharidů, mezi které obilniny vedle škrobů, jednoduchých cukrů a rozpustné vlákniny také patří, jsme nepoužili jako samostatný hodnotící parametr, protože jejich obsah odrážela hodnocení všech ostatních složek krmiva, se kterými dohromady tvoří 100 % výrobku. Tím jsme nepřímo obsah sacharidů vyhodnotili. Protože krmivo se skládá z proteinů, tuku, sacharidů, popela a vody, postačí ke zhodnocení kvality znát obsah tuku, proteinu a popela (rozptyl 5 – 12 %, obsah vody činí zhruba 10 %). Kdyby tuku/proteinu bylo v krmivu více, bylo by v něm méně sacharidů a naopak. Tudíž hodnotit ještě zvlášť sacharidy, by nemělo valný význam, na celkovém výsledku by to nic nezměnilo.

Chápeme, že někteří spotřebitelé mohou být zklamaní tím, že test nepotvrdil jejich nákupní zvyky, nicméně publikované výsledky vzešly z profesionálně provedeného a objektivního testu. Všechny vzorky se testovaly anonymně a všechny byly podrobeny stejným zkouškám, výsledky jsou tudíž porovnatelné. Test jsme také konzultovali s veterinářem."


Já jen dodám, že budu dávat kočce raději méně kvalitní živočišné bílkoviny, než superprémiové z obilí. Kočky potřebují i ty chrupavky a kůže...

11.8.2015 01:14
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rapotacka11: smím se zeptat, jezdíte vystavovat nebo se kochat a obdivovat

Nevystavuji. (nic)
Párkrát jsem byla "vystavovat" s neteří (pudl), ale na to nemám.
Na to ho mám příliš ráda.
Ano, výstavy = kochání i když si to asi odporuje...
Vždy mě tam NĚCO doslova uchvátí.
Nebývá toho moc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2015 06:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Nevystavuji. (nic)
Párkrát jsem byla "vystavovat" s neteří (pudl), ale na to nemám.
Na to ho mám příliš ráda.
Ano, výstavy = kochání i když si to asi odporuje...
Vždy mě tam NĚCO doslova uchvátí.
Nebývá toho moc.

Také to mám podobně. I když... Zaobírala jsem se touto myšlenkou. Jen jednou to prožít, být na té druhé straně, zažít to. Vyřešilo se to samo. Kocourek měl problémy s okem a je citlivý na prach. Dnes jsem za to ráda. Ale chodím a obdivuji. A zakazuji si myšlenku, že přispívám ke stresu, kterému jsou kočky vystavovány.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2015 06:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Seznam umístění:

N&D 78%, Orijen 78% (vítězové testu), Hilĺs 74%, Pro Plan 72%, Royal canin 72%, Schesir adult 70%, DM/Dein Bestes 69% (doporučen jako výhodný nákup), Happy cat 69%, Purina One 69%, Brit premium 67%, Kitekat 66% (doporučen jako výhodný nákup), Sanabelle 66%, Whiskas 66% (doporučen jako výhodný nákup), Albert 63%, Friskies 62%, Tesco Value 62%, Applaws 59%, Iams 59%, Lidl/Cosida 59%, Perfect fit 59%, Propesko 58%, Kaufland/K-classic 57%, Globus/Korekt 55%, Trainer natural 30%.

V testu nebylo uvedeno, jak by měly granule "vypadat" aby dosáhly na hodnocení 100%.

Coshida/Lidl byla v testu z roku 2008 mezi vítězi testu, nyní je na 19 místě.

11.8.2015 07:55
joanne.s

XXX.XXX.41.2

Docela hledím, že je vůbec napadlo zařadit do testu ND, aplaws a orijen.
jinak granule Dein bestes /drogerie DM/ na mě působí, když čtete složení, hůř než Brit premium. Troška masa, spousta obilí. Ale aspoň není polské.
chudák brit. ta pozice mezi Kitekat a Purina One je docela neradostná. Premiová řada není žádná hitparáda, ale tohle si nezasloužil.

12.8.2015 02:27
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Také to mám podobně. I když... Zaobírala jsem se touto myšlenkou. Jen jednou to prožít, být na té druhé straně, zažít to. Vyřešilo se to samo. Kocourek měl problémy s okem a je citlivý na prach. Dnes jsem za to ráda. Ale chodím a obdivuji. A zakazuji si myšlenku, že přispívám ke stresu, kterému jsou kočky vystavovány.

Mně na BVV připadlo, že většině (pozor, ne všem!) kočkám je to šumák, že tam jsou. Některé evidentně už ty předváděcí pozice znaly, nevzpěčovaly se. Akorát jedna, ta žalostně mňoukala, postupovala přitom pořád do dalších kol a já jí paradoxně přála, aby už vypadla, protože ta si to fakt neužívala .

12.8.2015 02:29
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Seznam umístění:

N&D 78%, Orijen 78% (vítězové testu), Hilĺs 74%, Pro Plan 72%, Royal canin 72%, Schesir adult 70%, DM/Dein Bestes 69% (doporučen jako výhodný nákup), Happy cat 69%, Purina One 69%, Brit premium 67%, Kitekat 66% (doporučen jako výhodný nákup), Sanabelle 66%, Whiskas 66% (doporučen jako výhodný nákup), Albert 63%, Friskies 62%, Tesco Value 62%, Applaws 59%, Iams 59%, Lidl/Cosida 59%, Perfect fit 59%, Propesko 58%, Kaufland/K-classic 57%, Globus/Korekt 55%, Trainer natural 30%.

V testu nebylo uvedeno, jak by měly granule "vypadat" aby dosáhly na hodnocení 100%.

Coshida/Lidl byla v testu z roku 2008 mezi vítězi testu, nyní je na 19 místě.

Ten "Trainer natural" (slyším ten název poprvé) musí být totální šlichta, když třeba "Propesko" má dvojnásobně lepší parametry!

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2015 05:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Ten "Trainer natural" (slyším ten název poprvé) musí být totální šlichta, když třeba "Propesko" má dvojnásobně lepší parametry!

Ten Trainer šel dolů pro mykotoxiny. Ale záleží také jak to měli někde uskladněné. Který to byl jsem zatím nezjistila. Na tom jejich FB byl jeden komentář docela zajímaví. Napadlo mě, zda ten člověk nemá nějakou přímou zkušenost s testováním.
Kopíruji:
"Test jsme také konzultovali s veterinářem".Tak toto je veta pre najlepsi for tyzdna. Akosi ten veterinar prehliadol par drobnosti. Mate tam fotku produktu, ktory sa uz davno nevyraba a pri testoch musel byt po zaruke. Preco nezverejnite tu medzinarodnu instituciu co laboratorny test robila. V analyze u krmiv pre zvierata hodnotime obsah dusikatych latok. Vzdy meriame dusikate latky ! Kjeldahlova metoda... Je to logicke, kedze meriame bielkovnove a nebielkovinove NL. V analyze sa uvadzaju na Slovensku vzdy len NL a nie proteiny ci bielkoviny. UKSUP a povinnosti oznacovania popisu krmiva. Pise sa rok 2015....postačí ke zhodnocení kvality znát obsah tuku, proteinu a popela. Vy teda perlite. Boze ochranuj nas od takychto diletantov! Nehambite sa vyberat peniaze za taketo testy? Hodnotit krmiva na zaklade analyz pri dnesnej europskej legislative, nepresnosti metod a chaosu pri oznacovani surovin je nemozne. No najdu sa rozne skupiny, ktori si myslia nieco ine.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2015 06:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Mně na BVV připadlo, že většině (pozor, ne všem!) kočkám je to šumák, že tam jsou. Některé evidentně už ty předváděcí pozice znaly, nevzpěčovaly se. Akorát jedna, ta žalostně mňoukala, postupovala přitom pořád do dalších kol a já jí paradoxně přála, aby už vypadla, protože ta si to fakt neužívala .

Jasně, musí se přihlížet při výběru nejen na krásu, ale i na povahu kočky. Uzlík nervů neobstojí a potom řešení případných následků některých jedinců (problémové chování) je fuška. A kočka, která škrábne je diskvalifikovaná.
Známá tchyně hojně používá šantu. Ale tlumící prostředky se používat nesmí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2015 17:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na této adrese jsou také příspěvky a reakce čtenářů testu Suché krmivo pro kočky. Nově je tam příspěvek od paní Daniely Duchkové, která je se svým manželem MVDr. Duchkem výhradním dovozcem krmiva Applaws:

https://www.facebook.com/casopis.dTest/posts/861419417278040?comment_id=864427600310555&reply_comment_id=864436613642987&offset=0&total_comments=46&notif_t=feed_comment.

16.8.2015 01:51
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na této adrese jsou také příspěvky a reakce čtenářů testu Suché krmivo pro kočky. Nově je tam příspěvek od paní Daniely Duchkové, která je se svým manželem MVDr. Duchkem výhradním dovozcem krmiva Applaws:

https://www.facebook.com/casopis.dTest/posts/861419417278040?comment_id=864427600310555&reply_comment_id=864436613642987&offset=0&total_comments=46&notif_t=feed_comment.

Teda "Blazice" - až teď jsem se dostala k pročtení těch komentů na FB, a to je tedy síla! Celý dTEST tedy značně smrdí zkorumpovaností, doporučovat Whiskas, hanět Applaws...no humus a fakt "zajímavé" počtení!

16.8.2015 06:50
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

fikovnice napsal(a):
No to je síla! A kdo vlastně ten D test provozuje? A hlavně na čí zakázku?

Nám dělají testy naše kočky .

16.8.2015 07:33
joanne.s

XXX.XXX.40.180

Rapotacka: to jo. ale spolehnout se na ně taky nedá. Co si pamatuju, na nezdravé marketovky kočky moc vybíravé nejsou. Spíš ty zdravější je kolikrát problém do nich dostat. Máte jinou zkušenost?

16.8.2015 08:06
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Mám.
Známá přišla o kočku a dala mi "věci" po ní, tzn. i marketovky.
Ani se toho nedotkly a musím říct, že ani slepice - jak se často
zmiňuje, že ten šrot je akorát tak pro slepice .
Baštil ježek.

16.8.2015 08:37
joanne.s

XXX.XXX.40.180

To máte super.

a ještě větší dílo je odvyknout od nezdravých kapsiček. Ať dělám co dělám, vzpomíná na čtyřprocentního Felixe a Gourmetky:-/.

17.8.2015 13:09
Tina125

XXX.XXX.12.95

A mě nejvíc baví jak pořád melou o tom, že je jim líto, že jsou lidi rozhořčení, protože tenhle naprosto správný a objektivní test nepotvrdil jejich nákupní zvyklosti...

17.8.2015 13:10
joanne.s

XXX.XXX.41.2

To máte pravdu. Každýho se.e ta jejich objektivita a správnost výsledku nejvíc
Aspoň je vidět, že maj v redakci smysl pro humor. ještě že my taky..

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2015 13:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pořád číhám, co dTest odpoví na ten příspěvek od Applaws. Zatím se nevymňoukli.

18.8.2015 09:59
joanne.s

XXX.XXX.41.2

Nemyslím si, že ještě něco bude. podle mě odkážou na předchozí vyjádření, co jsme už četli.

18.8.2015 10:54
Tina125

XXX.XXX.12.95

joanne.s napsal(a):
Nemyslím si, že ještě něco bude. podle mě odkážou na předchozí vyjádření, co jsme už četli.

Ale jo, odpověděli, ovšem je to od začátku celé k smíchu:

Rádi bychom reagovali na Vámi uvedené výtky. Nejprve něco k přípravě a zpracování testu. Test se připravuje několik měsíců a obvykle se na něm podílí více partnerských spotřebitelských organizací z různých zemí Evropy. Příprava tohoto testu trvala tři měsíce a zahrnovala konzultace všech kritérií hodnocení s veterinářem, chovatelem koček, laboratorními pracovníky i technology výroby.
Poté, co proběhne test v laboratoři, dostává se redaktorům do ruky laboratorní zpráva s výsledky. Ta je velmi rozsáhlá, může mít několik set stran. A redaktor má k dispozici jednotky tiskových stran, na něž musí vměstnat tabulku a vysvětlující text. Naše testy proto neobsahují a ani nemohou obsahovat podrobné vysvětlení výpočtu jednotlivých kritérií. O tom, jakými metodami jsme zjišťovali hodnoty jednotlivých parametrů, a o tom, jakou má to které kritérium váhu, se zmiňujeme v doprovodném textu. Tyto informace uvádíme také v sekci „Jak testujeme“ u článku na webu. Pokud se na nás obrátí konkrétní výrobce či dovozce výrobku s tím, že by rád znal hodnoty naměřené u jeho produktu, tyto informace mu sdělíme.
Přesný původ bílkovin (živočišné vs. rostlinné) je laboratorně zjistitelný pouze v případě, že se analýza zaměří na hledání každé konkrétní bílkoviny zvlášť (například bychom museli konkrétně hledat sójovou bílkovinu). V případě, že výrobce použil rostlinnou bílkovinu, což není neobvyklé, uvádí ji ve složení na obalu výrobku. Ve složení se také nezřídka uvádějí hydrolyzované živočišné bílkoviny, jejichž přítomnost nevypovídá o tom, kolik masa se na výrobu granulí použilo, ale kolik bílkovin kočka s krmivem do organismu dostane. Bílkoviny živočišného původu jsou pro kočku jakožto masožravce vhodnější, nicméně bílkovinné extrakty rostlinného původu nejsou pro kočky v přiměřeném množství zdravotně závadné, pokud tedy konkrétní zvíře nemá na konkrétní rostlinnou složku alergii, což ale nelze zohlednit v kritériu, které řeší výživové hodnoty pro kočky obecně.
Pokud rostlinná bílkovina (nikoli rostlinný bílkovinný izolát či extrakt) pocházel z přidaných obilovin, projevila se tato skutečnost v hodnocení obsahu vlákniny. Obsah bílkovin jsme měřili proto, že jeho výši v krmivu stanoví sama evropská federace výrobců krmiv pro domácí zvířata FEDIAF.
Obsah sacharidů byl v testu hodnocen nepřímo – celkové množství sacharidů jsme nepoužili jako samostatný hodnotící parametr, protože jej odrážela hodnocení všech ostatních složek krmiva, se kterými dohromady tvoří 100 % výrobku. Protože krmivo se skládá z proteinů, tuku, sacharidů, popela a vody, postačí ke zhodnocení kvality znát obsah tuku, proteinu a popela (rozptyl 5 – 12 %, obsah vody činí zhruba 10 %). Zjednodušeně řečeno, když je tuku/proteinu v krmivu více, je v něm méně sacharidů a naopak. Tudíž hodnotit ještě zvlášť sacharidy by nemělo valný význam, na celkovém výsledku by to nic nezměnilo. Ze sacharidů jsme však v celkovém hodnocení zvlášť zohlednili obsah vlákniny, ve kterém se množství použitých obilovin odráží.
Pokud jde o vaši námitku týkající se měření tzv. volného taurinu - výrobci přidávají do krmiva taurin, aby zajistili jeho minimální množství v krmivu podle FEDIAF. Obvykle jej přidávají víc, protože je to pro ně levnější, než měřit zbytkový taurin, který se teplem v mase ničí, a doplňovat jen jeho potřebné množství. Množství volného taurinu jsme hodnotili podle klíče čím víc, tím líp.
Co se barviv a dalších Vámi zmíněných složek týká, nejedná se o kritéria, která by souvisela s výživovými složkami krmiva (na něž se vztahují doporučení FEDIAF). Jak krmivo, tak potraviny pro lidi se dají hodnotit z mnoha úhlů, my se vždy snažíme zvolit ten nejobjektivnější přístup. V případě testu kočičích krmiv jsme se proto rozhodli pro hodnocení analytických složek a jejich měření v laboratoři. Obsah soli a např. přidané byliny či jiné ochucující složky jsou otázkou receptury, jejich obsah se lze dočíst ve složení na obalu a spotřebitel se sám může rozhodnout, zda toto hledisko při nákupu zohlední.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2015 11:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, už jsem to sem chtěla také zkopírovat, jste Tino125 rychlejší

Z této reakce si také nic "neodnáším". Předpokládám, že to nějak vyšumí...

Je mi líto koček, které jsou a budou krmeny obilím a chemickými konzervanty

18.8.2015 12:14
joanne.s

XXX.XXX.41.2

V případě testu kočičích krmiv jsme se proto rozhodli pro hodnocení analytických složek a jejich měření v laboratoři.

Koukám že zvolili ten nejobjektivnější přístup. Na to nemám co dodat. Opravdu jde o reakci na Applaws? Z jejich odpovědi mi to nikde nevyplývá.

18.8.2015 13:12
Tina125

XXX.XXX.12.95

joanne.s napsal(a):
V případě testu kočičích krmiv jsme se proto rozhodli pro hodnocení analytických složek a jejich měření v laboratoři.

Koukám že zvolili ten nejobjektivnější přístup. Na to nemám co dodat. Opravdu jde o reakci na Applaws? Z jejich odpovědi mi to nikde nevyplývá.

Ano je, kukněte sem, když rozbalíte další odpovědi, tak to tam je.

https://www.facebook.com/casopis.dTest/posts/861419417278040?comment_id=864427600310555&reply_comment_id=864436613642987&offset=0&total_comments=46&notif_t=feed_comment.

18.8.2015 13:13
Tina125

XXX.XXX.12.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, už jsem to sem chtěla také zkopírovat, jste Tino125 rychlejší

Z této reakce si také nic "neodnáším". Předpokládám, že to nějak vyšumí...

Je mi líto koček, které jsou a budou krmeny obilím a chemickými konzervanty

To víte, že to vyšumí. Tady nikdo nikdy neřekne: Ano udělali jsme chybu...

19.8.2015 02:36
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Tina125 napsal(a):
A mě nejvíc baví jak pořád melou o tom, že je jim líto, že jsou lidi rozhořčení, protože tenhle naprosto správný a objektivní test nepotvrdil jejich nákupní zvyklosti...

Jo, akorát, že mě už to začalo spíš rozčilovat. Stále to na jakoukoli výtku opakovali - jak kolovrátek. To je asi učí na PR školeních... !

19.8.2015 02:39
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Tina125 napsal(a):
Ale jo, odpověděli, ovšem je to od začátku celé k smíchu:

Rádi bychom reagovali na Vámi uvedené výtky. Nejprve něco k přípravě a zpracování testu. Test se připravuje několik měsíců a obvykle se na něm podílí více partnerských spotřebitelských organizací z různých zemí Evropy. Příprava tohoto testu trvala tři měsíce a zahrnovala konzultace všech kritérií hodnocení s veterinářem, chovatelem koček, laboratorními pracovníky i technology výroby.
Poté, co proběhne test v laboratoři, dostává se redaktorům do ruky laboratorní zpráva s výsledky. Ta je velmi rozsáhlá, může mít několik set stran. A redaktor má k dispozici jednotky tiskových stran, na něž musí vměstnat tabulku a vysvětlující text. Naše testy proto neobsahují a ani nemohou obsahovat podrobné vysvětlení výpočtu jednotlivých kritérií. O tom, jakými metodami jsme zjišťovali hodnoty jednotlivých parametrů, a o tom, jakou má to které kritérium váhu, se zmiňujeme v doprovodném textu. Tyto informace uvádíme také v sekci „Jak testujeme“ u článku na webu. Pokud se na nás obrátí konkrétní výrobce či dovozce výrobku s tím, že by rád znal hodnoty naměřené u jeho produktu, tyto informace mu sdělíme.
Přesný původ bílkovin (živočišné vs. rostlinné) je laboratorně zjistitelný pouze v případě, že se analýza zaměří na hledání každé konkrétní bílkoviny zvlášť (například bychom museli konkrétně hledat sójovou bílkovinu). V případě, že výrobce použil rostlinnou bílkovinu, což není neobvyklé, uvádí ji ve složení na obalu výrobku. Ve složení se také nezřídka uvádějí hydrolyzované živočišné bílkoviny, jejichž přítomnost nevypovídá o tom, kolik masa se na výrobu granulí použilo, ale kolik bílkovin kočka s krmivem do organismu dostane. Bílkoviny živočišného původu jsou pro kočku jakožto masožravce vhodnější, nicméně bílkovinné extrakty rostlinného původu nejsou pro kočky v přiměřeném množství zdravotně závadné, pokud tedy konkrétní zvíře nemá na konkrétní rostlinnou složku alergii, což ale nelze zohlednit v kritériu, které řeší výživové hodnoty pro kočky obecně.
Pokud rostlinná bílkovina (nikoli rostlinný bílkovinný izolát či extrakt) pocházel z přidaných obilovin, projevila se tato skutečnost v hodnocení obsahu vlákniny. Obsah bílkovin jsme měřili proto, že jeho výši v krmivu stanoví sama evropská federace výrobců krmiv pro domácí zvířata FEDIAF.
Obsah sacharidů byl v testu hodnocen nepřímo – celkové množství sacharidů jsme nepoužili jako samostatný hodnotící parametr, protože jej odrážela hodnocení všech ostatních složek krmiva, se kterými dohromady tvoří 100 % výrobku. Protože krmivo se skládá z proteinů, tuku, sacharidů, popela a vody, postačí ke zhodnocení kvality znát obsah tuku, proteinu a popela (rozptyl 5 – 12 %, obsah vody činí zhruba 10 %). Zjednodušeně řečeno, když je tuku/proteinu v krmivu více, je v něm méně sacharidů a naopak. Tudíž hodnotit ještě zvlášť sacharidy by nemělo valný význam, na celkovém výsledku by to nic nezměnilo. Ze sacharidů jsme však v celkovém hodnocení zvlášť zohlednili obsah vlákniny, ve kterém se množství použitých obilovin odráží.
Pokud jde o vaši námitku týkající se měření tzv. volného taurinu - výrobci přidávají do krmiva taurin, aby zajistili jeho minimální množství v krmivu podle FEDIAF. Obvykle jej přidávají víc, protože je to pro ně levnější, než měřit zbytkový taurin, který se teplem v mase ničí, a doplňovat jen jeho potřebné množství. Množství volného taurinu jsme hodnotili podle klíče čím víc, tím líp.
Co se barviv a dalších Vámi zmíněných složek týká, nejedná se o kritéria, která by souvisela s výživovými složkami krmiva (na něž se vztahují doporučení FEDIAF). Jak krmivo, tak potraviny pro lidi se dají hodnotit z mnoha úhlů, my se vždy snažíme zvolit ten nejobjektivnější přístup. V případě testu kočičích krmiv jsme se proto rozhodli pro hodnocení analytických složek a jejich měření v laboratoři. Obsah soli a např. přidané byliny či jiné ochucující složky jsou otázkou receptury, jejich obsah se lze dočíst ve složení na obalu a spotřebitel se sám může rozhodnout, zda toto hledisko při nákupu zohlední.

Teda následující větu tesat do kamene:

"Zjednodušeně řečeno, když je tuku/proteinu v krmivu více, je v něm méně sacharidů a naopak."

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2015 05:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tahle část mě irituje!
Kopíruji z dTestu:"Tudíž hodnotit ještě zvlášť sacharidy by nemělo valný význam, na celkovém výsledku by to nic nezměnilo. Ze sacharidů jsme však v celkovém hodnocení zvlášť zohlednili obsah vlákniny, ve kterém se množství použitých obilovin odráží."



Na celkovém výsledku by se nezměnilo nic. Hm... Rýže a brambory jako přidané sacharidy jsou totéž co pšenice a kukuřice?! A pořád tam melou, že sacharidy jsou zdrojem vlákniny. Sacharidy jsou především živiny, které kočce zatěžují zažívací trakt na rozdíl od vlákniny.

19.8.2015 17:13
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tahle část mě irituje!
Kopíruji z dTestu:"Tudíž hodnotit ještě zvlášť sacharidy by nemělo valný význam, na celkovém výsledku by to nic nezměnilo. Ze sacharidů jsme však v celkovém hodnocení zvlášť zohlednili obsah vlákniny, ve kterém se množství použitých obilovin odráží."



Na celkovém výsledku by se nezměnilo nic. Hm... Rýže a brambory jako přidané sacharidy jsou totéž co pšenice a kukuřice?! A pořád tam melou, že sacharidy jsou zdrojem vlákniny. Sacharidy jsou především živiny, které kočce zatěžují zažívací trakt na rozdíl od vlákniny.

No já se přiznám, že jsem vůbec nevěděla, co to ten dTEST je. Někdo tu psal, že je to seriózní výzkum, ale nezdá se mi to. Vždyť "Blazice" koukněte i na tu větu, o níž jsem napsala, že by ji měli tesat do kamene. To je jak kdyby to psalo desetileté dítě.
Ale chtěla bych se zeptat Vás, která se určitě v granulích vyznáte mnohem víc než já: co si myslíte o Greenwoods (kocouři mi je už zase začali žrát - mám ty rybí), a co si myslíte o Applaws? Ty mi kocouři žerou, ale celkem neochotně .

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2015 18:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fikovnice: já krmím Greenwoods něco přes půl roku ( k tomu 2x denně mokré papu). Jsou to jediné granule, na které se náš kocour, v té době špatný jedlík chytl. Takže zatím takto. Applaws jsou mé oblíbenkyně, ale kocour několik kachních či rybích sní a toť vše. Krmit se s nimi nenechá...
Opravdu se nedá kvalita posuzovat dle toho, co kočkám chutná. Všichni tady máme nějakou zkušenost s tím, že každá kočka má jiné chutě a dost často do ní nedostaneme to, co považujeme a je skutečně prvotřídní

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2015 18:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano fikovnice, vytesat do kamene

19.8.2015 20:48
saty

XXX.XXX.10.1

Mě tam rozčiluje toto

Co se barviv a dalších Vámi zmíněných složek týká, nejedná se o kritéria, která by souvisela s výživovými složkami krmiva (na něž se vztahují doporučení FEDIAF).

Takže u dětí budeme řešit barviva ale u koček je to jedno?

Vím že je to přehnané srovnání ale kočka i dítě pro mě stojí na velmi podobném místě oba jsou na mě a mém výběru jídla pro ně závyslí. To já rozhoduju o jejich životě protože ani jeden mi sám jasně neřekne chci to a to.. proto pro ně chci to nejlepší.

19.8.2015 21:00
joanne.s

XXX.XXX.44.91

Mě víc baví, že je pro ně pšenice, kukuřice totéž co zelenina, brambory apod. prostě sacharidy, vláknina, hotovo dvacet.
Ovšem úplný vrchol je posuzování těch bílkovin. jak mohli zvrzat takový základ, u krmiva pro masožravce?

20.8.2015 04:31
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fikovnice: já krmím Greenwoods něco přes půl roku ( k tomu 2x denně mokré papu). Jsou to jediné granule, na které se náš kocour, v té době špatný jedlík chytl. Takže zatím takto. Applaws jsou mé oblíbenkyně, ale kocour několik kachních či rybích sní a toť vše. Krmit se s nimi nenechá...
Opravdu se nedá kvalita posuzovat dle toho, co kočkám chutná. Všichni tady máme nějakou zkušenost s tím, že každá kočka má jiné chutě a dost často do ní nedostaneme to, co považujeme a je skutečně prvotřídní

Děkuji Vám "Blazice" za odpověď!

20.8.2015 04:32
fikovnice

XXX.XXX.240.1

joanne.s napsal(a):
Mě víc baví, že je pro ně pšenice, kukuřice totéž co zelenina, brambory apod. prostě sacharidy, vláknina, hotovo dvacet.
Ovšem úplný vrchol je posuzování těch bílkovin. jak mohli zvrzat takový základ, u krmiva pro masožravce?

Jéé, OT - "Hotovo dvacet" je moje strašně oblíbená hláška, používám ji fakt hodně často!

vymazleny trika art

26.8.2015 22:37
vymazleny trika art

XXX.XXX.0.119

vymazleny trika art

26.8.2015 22:39
vymazleny trika art

XXX.XXX.0.119

Pdf d-test.

vymazleny trika art

26.8.2015 22:40
vymazleny trika art

XXX.XXX.0.119

Tak mi to nejde nahrát pardon...

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.8.2015 05:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

vymazleny trika art napsal(a):
Tak mi to nejde nahrát pardon...

Bohužel... Jen zakoupit tištěnou či elektronickou podobu testu smajlík
Zde mát alespoň přehled pořadí.

V testu nebylo uvedeno, jak by měly granule "vypadat" aby dosáhly na hodnocení 100%.

N&D 78%, Orijen 78% (vítězové testu), Hilĺs 74%, Pro Plan 72%, Royal canin 72%, Schesir adult 70%, DM/Dein Bestes 69% (doporučen jako výhodný nákup), Happy cat 69%, Purina One 69%, Brit premium 67%, Kitekat 66% (doporučen jako výhodný nákup), Sanabelle 66%, Whiskas 66% (doporučen jako výhodný nákup), Albert 63%, Friskies 62%, Tesco Value 62%, Applaws 59%, Iams 59%, Lidl/Cosida 59%, Perfect fit 59%, Propesko 58%, Kaufland/K-classic 57%, Globus/Korekt 55%, Trainer natural 30%.
Jinak netestovali podíl živ. a rostl. bílkovin, nezabývali se obsahem solí, barviv a konzervačních látek...
To, co je důležité vědět, aby se kupující mohl dle toho řídit, jaksi "opomenuli". Tudíž se z tohoto testu dozvíte pouze zda korelují deklarované údaje se skutečným obsahem.

Whiskas a Kitekat dokonce doporučují jako výhodný nákup!

V uvedených odkazech této diskuze jsou reakce majitelů koček.



Coshida/Lidl byla v testu z roku 2008 mezi vítězi testu, nyní je na 19 místě. Taky podivné...

27.8.2015 13:30
Kočičí svět

XXX.XXX.32.138

Je možné někde ten dTest shlédnout?

28.8.2015 09:38
Kočičí svět

XXX.XXX.32.138

V tom testu je napsáno, že prý je vaječný bílek pro kočky toxický. Tím myslí syrový? My normálně dáváme kocourovi vařený bílek. Je to tedy špatně?

28.8.2015 11:44
rapotacka11

XXX.XXX.32.138

Žije ?

29.8.2015 01:51
fikovnice

XXX.XXX.240.1

rapotacka11 napsal(a):
Žije ?

29.8.2015 01:52
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bohužel... Jen zakoupit tištěnou či elektronickou podobu testu smajlík
Zde mát alespoň přehled pořadí.

V testu nebylo uvedeno, jak by měly granule "vypadat" aby dosáhly na hodnocení 100%.

N&D 78%, Orijen 78% (vítězové testu), Hilĺs 74%, Pro Plan 72%, Royal canin 72%, Schesir adult 70%, DM/Dein Bestes 69% (doporučen jako výhodný nákup), Happy cat 69%, Purina One 69%, Brit premium 67%, Kitekat 66% (doporučen jako výhodný nákup), Sanabelle 66%, Whiskas 66% (doporučen jako výhodný nákup), Albert 63%, Friskies 62%, Tesco Value 62%, Applaws 59%, Iams 59%, Lidl/Cosida 59%, Perfect fit 59%, Propesko 58%, Kaufland/K-classic 57%, Globus/Korekt 55%, Trainer natural 30%.
Jinak netestovali podíl živ. a rostl. bílkovin, nezabývali se obsahem solí, barviv a konzervačních látek...
To, co je důležité vědět, aby se kupující mohl dle toho řídit, jaksi "opomenuli". Tudíž se z tohoto testu dozvíte pouze zda korelují deklarované údaje se skutečným obsahem.

Whiskas a Kitekat dokonce doporučují jako výhodný nákup!

V uvedených odkazech této diskuze jsou reakce majitelů koček.



Coshida/Lidl byla v testu z roku 2008 mezi vítězi testu, nyní je na 19 místě. Taky podivné...

"Whiskas a Kitekat dokonce doporučují jako výhodný nákup!"

Tak to je otřes tohleto. A pak se divíme, že se lidi diví, když jim řeknu jaký je třeba Whiskas šunt!

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2015 06:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Výhradní dovozce Applaws informoval výrobce o výsledcích testu - Suché krmivo pro kočky a teď čekají na vyjádření, zda chce situaci nějak řešit. Osobně bych ráda, kdyby do toho někdo "šprtnul".
Starší generace vlastnící kočky "nestuduje" složení krmiv. Berou to tak, že Whiskas je určený pro kočky, má krásnou reklamu, tak tím krmí. A teď to mají ještě "požehnané" testem, který je údajně nezávislý...

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.8.2015 12:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kočičí svět napsal(a):
V tom testu je napsáno, že prý je vaječný bílek pro kočky toxický. Tím myslí syrový? My normálně dáváme kocourovi vařený bílek. Je to tedy špatně?

Zde kopíruji, co jsem našla k vejcím:

◦Syrové vejce - syrové žloutky, jsou stravitelné, ale syrové bílky nikoli. Pokud chcete podávat vejce celá, uvařte je. Vzhledem k aktuálním obavám z bakterií, zvažte uvaření vejce pokaždé. Kočky jsou méně náchylné k salmonele než lidé, problémem je, že však mohou být přenašečem salmonely na lidi.

29.8.2015 17:44
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Výhradní dovozce Applaws informoval výrobce o výsledcích testu - Suché krmivo pro kočky a teď čekají na vyjádření, zda chce situaci nějak řešit. Osobně bych ráda, kdyby do toho někdo "šprtnul".
Starší generace vlastnící kočky "nestuduje" složení krmiv. Berou to tak, že Whiskas je určený pro kočky, má krásnou reklamu, tak tím krmí. A teď to mají ještě "požehnané" testem, který je údajně nezávislý...

Přesně tak! Myslím, že i řada mladších lidí takto uvažuje. Onehdá měla podobnou úvahu kámoška - krmí psa RC - když jsem jí řekla, že to rozhodně není značka ideál, zírala na mě jak vyoraná myš.

30.8.2015 09:56
Kočičí svět

XXX.XXX.224.42

rapotacka11 napsal(a):
Žije ?

No žije ale úplně jsem se lekla, když jsem si tu informaci přečetla, měli by to tam trochu specifikovat.

30.8.2015 14:27
joanne.s

XXX.XXX.47.61

rapotacka11 napsal(a):
Žije ?

Bílek toxický? tak to je gooool

milan78

30.8.2015 18:54
milan78

XXX.XXX.227.76

fikovnice napsal(a):
Přesně tak! Myslím, že i řada mladších lidí takto uvažuje. Onehdá měla podobnou úvahu kámoška - krmí psa RC - když jsem jí řekla, že to rozhodně není značka ideál, zírala na mě jak vyoraná myš.

Teď jsem si četl na iDNES rozhovor s nějakou veterinařkou. Je to rozhovor z roku 2013 a následují dotazy čtenařů. A nestačil jsem se divit, co paní doktorka vsechno vypotila. Zřejmě dobře placena firmou Purina. Jen pro příklad: koťata odstavujeme v 9-10 týdnů, nejlepší je krmit POUZE granulema a to nejlíp Purinou a RC, krmit syrové maso je špatně a uplně nejvíc špatně je krmit granule v kombinaci se syrovym masem, protože každé se tráví jinak a kočce tím totálně rozhodite zažívání. Takže já už se nedivím vůbec nicemu. Jestli ten test dělají takoví odborníci, jako tato paní doktorka, tak je to všechno jasné.

30.8.2015 19:20
saty

XXX.XXX.10.1

milan78 napsal(a):
Teď jsem si četl na iDNES rozhovor s nějakou veterinařkou. Je to rozhovor z roku 2013 a následují dotazy čtenařů. A nestačil jsem se divit, co paní doktorka vsechno vypotila. Zřejmě dobře placena firmou Purina. Jen pro příklad: koťata odstavujeme v 9-10 týdnů, nejlepší je krmit POUZE granulema a to nejlíp Purinou a RC, krmit syrové maso je špatně a uplně nejvíc špatně je krmit granule v kombinaci se syrovym masem, protože každé se tráví jinak a kočce tím totálně rozhodite zažívání. Takže já už se nedivím vůbec nicemu. Jestli ten test dělají takoví odborníci, jako tato paní doktorka, tak je to všechno jasné.

Spousta veterinářů je placena výrobci krmiv je to smutné ale je to tak. Byla jsem na školení přenášela veterinářka od Puriny - Pro Plan no nepřesvědčila mě.

30.8.2015 19:24
fikovnice

XXX.XXX.240.1

milan78 napsal(a):
Teď jsem si četl na iDNES rozhovor s nějakou veterinařkou. Je to rozhovor z roku 2013 a následují dotazy čtenařů. A nestačil jsem se divit, co paní doktorka vsechno vypotila. Zřejmě dobře placena firmou Purina. Jen pro příklad: koťata odstavujeme v 9-10 týdnů, nejlepší je krmit POUZE granulema a to nejlíp Purinou a RC, krmit syrové maso je špatně a uplně nejvíc špatně je krmit granule v kombinaci se syrovym masem, protože každé se tráví jinak a kočce tím totálně rozhodite zažívání. Takže já už se nedivím vůbec nicemu. Jestli ten test dělají takoví odborníci, jako tato paní doktorka, tak je to všechno jasné.

Ano, je to tak jak píšete Vy "Milane" a "Saty". Řada vetů je de facto dealery. Čest výjimkám! Jen by mě zajímalo, zda ti dealující těm bludům i věří a svá zvířata např. tím RC krmí...

30.8.2015 23:19
Cesmina_Ostrolista

XXX.XXX.63.241

Kočičí svět napsal(a):
V tom testu je napsáno, že prý je vaječný bílek pro kočky toxický. Tím myslí syrový? My normálně dáváme kocourovi vařený bílek. Je to tedy špatně?

Syrovy je problem (a to i pro psy), vareny uz je OK

Tj. neni to tedy spatne.

31.8.2015 10:49
saty

XXX.XXX.10.1

joanne.s napsal(a):
Bílek toxický? tak to je gooool

Kočky žerou celé vejce jak vařené tak syrové.. i se ho dožadují.. v přírodě jim to taky nikdo nevaří a at mi netvrdí že když kočka vybírá hnízdo že tam vejce nechá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.9.2015 13:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aktualita k dTestu: Suchá krmiva pro kočky
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/215452801080908/

Tak a nejen čtenáři, teď už i diváci budou kupovat "Whiskas", protože je výhodný!

11.9.2015 17:11
fikovnice

XXX.XXX.240.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aktualita k dTestu: Suchá krmiva pro kočky
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/215452801080908/

Tak a nejen čtenáři, teď už i diváci budou kupovat "Whiskas", protože je výhodný!

To je otřes!
Zrovna včera mi kadeřník, který doma chová asi 4kočky tvrdil jak je Whiskas nejkvalitnější krmivo, protože jej vlastní jakási slavná nadnárodní korporace (já samozřejmě zapomněla jaká), dělala jsem osvětu, ale nevím nevím...

11.9.2015 22:06
saty

XXX.XXX.209.205

Whiskas patří společnosti Mars.

12.9.2015 10:08
lavacca

XXX.XXX.164.49

fikovnice napsal(a):
To je otřes!
Zrovna včera mi kadeřník, který doma chová asi 4kočky tvrdil jak je Whiskas nejkvalitnější krmivo, protože jej vlastní jakási slavná nadnárodní korporace (já samozřejmě zapomněla jaká), dělala jsem osvětu, ale nevím nevím...

Bohužel dost lidí dá na reklamu a složení vůbec nečte... a pak to odnáší zvířata. :(.

13.9.2015 17:40
TrollPiiiiiitr

XXX.XXX.248.223

Jeden z nejdůležitějších faktorů který by tento test asi rozmetal na kousky by byla stravitelnost... To jsou takoví amatéři... Hodnotí mykotoxiny ale barviva a soli nevadí... Přitom mykotoxiny jsou většinou problémy s uskladněním (takze prodejcem). Tohle je fakt trapas a rozhodne bych byl, rad kdyby to nějaká značka, kterou takhle zařízli vážně řešila, protože tohle je extrém...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.9.2015 17:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Piiiiiitr: nevím, zda jste procházel celou diskuzi. Výhradní dovozce Applaws, jakožto testem poškozený (v dTestu na 17.místě) informoval výrobce, zda to chce nějakým způsobem řešit. Zatím žádná info, zda něco proběhlo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.9.2015 17:59
13.9.2015 18:15
TrollPiiiiiitr

XXX.XXX.248.223

Reakce jsem viděl, sám jsem tam dnes reagoval... Applaws asi nebude jediný... Jestli ty mykotoxiny byly nalezeny kvůli špatnému skladování prodejce, což zjistíme když mi napíší testovanou šarži, tak budeme my řešit Trainera... Protože jestli za to opravdu nemůže výrobce, tak je to regulérně na žalobu. A naštěstí co se týče výrobce i výhradního dovozce Trainera, mám slušné kontakty a proto vím, že to takto nenechají... Chápu že na první petku stejně nemá, ale kvalitnější než royal nebo pur.PP je s jistotou. A hlavně tady prostě dostal zářez pro mykotoxiny jejichž původ nikdo neřeší a označí ho za propadák.. A applaws 17.? Výsměch.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.9.2015 18:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

TrollPiiiiiitr napsal(a):
Reakce jsem viděl, sám jsem tam dnes reagoval... Applaws asi nebude jediný... Jestli ty mykotoxiny byly nalezeny kvůli špatnému skladování prodejce, což zjistíme když mi napíší testovanou šarži, tak budeme my řešit Trainera... Protože jestli za to opravdu nemůže výrobce, tak je to regulérně na žalobu. A naštěstí co se týče výrobce i výhradního dovozce Trainera, mám slušné kontakty a proto vím, že to takto nenechají... Chápu že na první petku stejně nemá, ale kvalitnější než royal nebo pur.PP je s jistotou. A hlavně tady prostě dostal zářez pro mykotoxiny jejichž původ nikdo neřeší a označí ho za propadák.. A applaws 17.? Výsměch.

Super Držím palce.
Za sebe, nemám nic proti časopisu dTest. Ale ten samotný test mě velmi rozladil!

Viděla jsem novou rekci na FB a zároveň tady k těm mykotoxinům. Spojila jsem si, že jste to Vy Netušila jsem, že mám takové
Ten odkaz je ještě "druhá" větev příspěvků. Také zajímavá smajlík

17.9.2015 08:28
joanne.s

XXX.XXX.41.2

Kdo shání kvalitní masové granulky, složení jednoduché, super, přírodně konzervované, s chelátovými minerály, koukněte na granule.cz. Canidae držely cenu do června 600-700/ 3,6 kg.
o prázdninách v akci již jen po 499 a teď jsou v super akci 2 balení po 3,6 kg za 795. drůbeží nebo rybí, jsou za stejnou cenu, lze i kombinovat.

Podle mého názoru fakt láce, na to složení.

http://www.granule.cz/granule-pro-kocky/canidae-felidae-pro-kocky/.

Harly

7.3.2016 17:33
Harly

XXX.XXX.151.0

Já nevím kupuje někdo kočkám annamaet granule pro kočky? Já je kupuji a prý by měly byt top jenže tady v D-testu je vůbec netestují.

http://www.annamaet.eu/cs/krmivo-pro-kocky/annamaet-grain-free-feline

Co si o nich myslíte vy?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2016 17:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Harly napsal(a):
Já nevím kupuje někdo kočkám annamaet granule pro kočky? Já je kupuji a prý by měly byt top jenže tady v D-testu je vůbec netestují.

http://www.annamaet.eu/cs/krmivo-pro-kocky/annamaet-grain-free-feline

Co si o nich myslíte vy?

Ten Dtest berte s hoodně velkou rezervou. Z kvalitních granulí testovali jen Orijen, N&D a Apllaws - a ten dopadl dle jejich PODIVNÉHO hodnocení mnohem hůře než všechny ty příšerné bezmasé marketovky.
Granule Annamaet jsou kvalitní krmivo smajlík

8.3.2016 07:04
joanne.s

XXX.XXX.41.2

Annamaet bezobilné /růžovofialové/ jsou velmi dobré.

8.3.2016 07:52
Isistera

XXX.XXX.166.190

Musím říct, že test granulí pro kočky mi dost pošramotil důvěru v dTest... U ostatních testů si myslím, že se celkem hodnotilo podle důležitých kritérií, takže ty testy asi odpovídaly. Ale kdo vymýšlel kritéria pro granule, to tedy musel být "expert". Vůbec nehodnotili obsah masa (ale hlavně že hodnotili "kvalitu" masa, co na tom, že je ho třeba v granulích jen několik procent...), konzervanty, přídatné látky (barviva apod.). Hodnocení podle obsahu mykotoxinů podle mě taky není objektivní, protože to záleží na skladování.

Po stížnostech spotřebitelů na chyby v testu jen papouškují a útočí. Místo aby udělali třeba nový test podle správných kritérií a tím si napravili reputaci...

Jediná "pravdivá" informace v testu je, že Orijen je top značka. Jinak děs. A vrchol všeho je doporučit Whiskas a Kitekat jako výhodný nákup!

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2016 08:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Isistera napsal(a):
Musím říct, že test granulí pro kočky mi dost pošramotil důvěru v dTest... U ostatních testů si myslím, že se celkem hodnotilo podle důležitých kritérií, takže ty testy asi odpovídaly. Ale kdo vymýšlel kritéria pro granule, to tedy musel být "expert". Vůbec nehodnotili obsah masa (ale hlavně že hodnotili "kvalitu" masa, co na tom, že je ho třeba v granulích jen několik procent...), konzervanty, přídatné látky (barviva apod.). Hodnocení podle obsahu mykotoxinů podle mě taky není objektivní, protože to záleží na skladování.

Po stížnostech spotřebitelů na chyby v testu jen papouškují a útočí. Místo aby udělali třeba nový test podle správných kritérií a tím si napravili reputaci...

Jediná "pravdivá" informace v testu je, že Orijen je top značka. Jinak děs. A vrchol všeho je doporučit Whiskas a Kitekat jako výhodný nákup!

Mluvíte mi z duše, mě to také hodně rozčílilo. K tomu všemu, co zmiňujete vůbec nebrali v úvahu kolik které krmivo obsahuje živočišných a kolik rostlinných bílkovin, což je velmi podstatná věc.
Ač byla k tomu spousta připomínek, nějak to vyšumělo. My, co "víme" si poradíme. Ale irituje mě, že spousta lidí, která krmí podřadným krmivem nevědomky svým mazlům ničí zdraví a přitom si myslí, co kvalitního jim nedává

Přidejte reakci

Přidat smajlík