Jak poráží muslimové, v ČR zcela legální. Víte o tom? http://www.ivcrn.cz/aktualni-seznam-jatek-v-cr-ktera-provadi-halal-porazky/
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=944963702206808&id=100000795603736&refid=18&ref=bookmarks&_ft_=qid.6215525596764728837%3Amf_story_key.428500057356034%3Atl_objid.428500057356034&_tn_=%2As&hc_location=ufi&_rdr.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Svět se v zadnici obrací... Přece existuje zákon na ochranu zvířat proti týrání a svou část tam má i zacházení s jatečnými zvířaty.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Svět se v zadnici obrací... Přece existuje zákon na ochranu zvířat proti týrání a svou část tam má i zacházení s jatečnými zvířaty.
Jo, ale muslata mají výjimku. Jinak by to byl přece rasismus a xenofobie.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jediný řešení je nekupovat nic, co je halal.
Uživatel s deaktivovaným účtem

aj
napsal(a):
Rituální porážky byli u nás povoleny odjakživa, i za socíku. Kromě halali je to košer porážka.
Jo, bohužel. Všechno stejný hnus.
Že byly povoleny "odjakživa" z toho nedělá menší týrání zvířat pro nic.
Uživatel s deaktivovaným účtem

aj
napsal(a):
Bodlinko, ale to já nikde netvrdila. Jen jsem chtěla upozornit, že to není nic proti zákonu, protože ten to už desítky let připouští.
Ale vždyť tohle vlákno neřeší, že by to bylo nelegální.
Spíš se podivuje nad tím, jak to, že je to legální. Člověk by řekl, že v Evropě v 21.století nejsou některé věci možné.
Halal porážka vám vadí a naše jatka jsou podle vás v pořádku? Podříznutí a vykrvení rozhodně není o nic horší než elektrika a to zacházení se zvířetem co smrti předchází, doma na vesnici jsme vždy poráželi podřezáváním a rozhodně zvířata netrpěla víc než při jiném způsobu zabití, jako třeba když se sousedovic řezník ožral tak že střílel prase asi na 4x.
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, pokud se podíváte na porážky zvířat ve velkochovech, tak tam to není o moc lepší. Troufnu si tvrdit, že to zvíře i trpí víc, jelikož halal nebo košer řezníci se k poráženému zvířeti mají chovat s úctou a stejně ho i chovat-pokud se nepletu. Zkuste si někdy poslechnout, jak se o zabíjených zvířatech vyjadřují řezníci z velkochovu a čemu se smějí během své práce. Nebo koukněte na nějaká videa z velkochovů, jak to probíhá. tím to v žádném případě nechci nijak obhajovat, obojí je fakt hnus, ale je třeba znát to i z druhé strany a to samozřejmě na stránkách IVČRN nenajdete.
Proto se s masem, pokud to jde, spoléhám na vlastní zdroje a nebo lokální malochovatele..
Uživatel s deaktivovaným účtem

imkkii
napsal(a):
Halal porážka vám vadí a naše jatka jsou podle vás v pořádku? Podříznutí a vykrvení rozhodně není o nic horší než elektrika a to zacházení se zvířetem co smrti předchází, doma na vesnici jsme vždy poráželi podřezáváním a rozhodně zvířata netrpěla víc než při jiném způsobu zabití, jako třeba když se sousedovic řezník ožral tak že střílel prase asi na 4x.
Tak já tu svůj příspěvek smolim pět minut a koukám, že někdo byl rychlejší
Já osobně si myslím, že zabíjení zvířat není dobré vůbec. Je to jedno, jestli je to halal, košer, doma, jatky. Je to hnus tak i tak.
T.k. - pokud se budu ke zvířeti chovat s úctou, určitě ho nebudu zabíjet. Zabíjenému zvířeti je prd platné, že se k němu někdo možná chová o chlup líp než třeba na jatkách, když výsledek je stejný.
Spoléháte se na vlastní zdroje a nebo lokální...tam je rozdílná akorát kvalita krmení, co zvíře dostává během života. Ale při porážce trpí taky! Takže "hormony smrti" jsou v mase též.
Uživatel s deaktivovaným účtem

peggi16
napsal(a):
Já osobně si myslím, že zabíjení zvířat není dobré vůbec. Je to jedno, jestli je to halal, košer, doma, jatky. Je to hnus tak i tak.
T.k. - pokud se budu ke zvířeti chovat s úctou, určitě ho nebudu zabíjet. Zabíjenému zvířeti je prd platné, že se k němu někdo možná chová o chlup líp než třeba na jatkách, když výsledek je stejný.
Spoléháte se na vlastní zdroje a nebo lokální...tam je rozdílná akorát kvalita krmení, co zvíře dostává během života. Ale při porážce trpí taky! Takže "hormony smrti" jsou v mase též.
Samozřejmě, že nejlepší by bylo nejíst maso vůbec a nepodporovat tak žádné utrpení zvířat, ale to já a moje rodina nedokážeme, tak to řešíme takhle.
A jak píšu s úctou, tak tim myslím, že jim například nepřijde vtipné nastříkat na dlaždice vodu, aby na porážku vyháněné krávy popadaly a bylo jednodušší je omráčit atd atd... podívejte, Vy zníte, že jste tedy vegetarián a zajímáte se trochu o to, takže jistě víte, jak se ve velkochovech poráží a to mi prostě mnohdy přijde brutálnější než vykrvení. To je vše, co jsem k tématu chtěla říct.
Jinak k tomu, že kromě krmení jsou moje zdroje masa vlastně stejné, se musím ještě vrátit. V našem domácím chovu kuře nebo králík žijí na zelené pastvě a je o ně pečováno, jak nejlépe to jde, mají dostatečný prostor a když přijde jejich čas, tak se to udělá rychle a aby to co nejméně vnímali a to je velký rozdíl oproti velkochovu nebo rituálním porážkám. Jasně umřou tak i tak, ale já v tom rozdíl vidim.
Ale to jsem už odbočila, o tom jsem diskutovat nechtěla. Pouze jsem chtěla upozornit na to, že se teď pořád řeší, jaký hnus je halal, ale na brutalitu velkochovů se neupozorňuje.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Samozřejmě, že nejlepší by bylo nejíst maso vůbec a nepodporovat tak žádné utrpení zvířat, ale to já a moje rodina nedokážeme, tak to řešíme takhle.
A jak píšu s úctou, tak tim myslím, že jim například nepřijde vtipné nastříkat na dlaždice vodu, aby na porážku vyháněné krávy popadaly a bylo jednodušší je omráčit atd atd... podívejte, Vy zníte, že jste tedy vegetarián a zajímáte se trochu o to, takže jistě víte, jak se ve velkochovech poráží a to mi prostě mnohdy přijde brutálnější než vykrvení. To je vše, co jsem k tématu chtěla říct.
Jinak k tomu, že kromě krmení jsou moje zdroje masa vlastně stejné, se musím ještě vrátit. V našem domácím chovu kuře nebo králík žijí na zelené pastvě a je o ně pečováno, jak nejlépe to jde, mají dostatečný prostor a když přijde jejich čas, tak se to udělá rychle a aby to co nejméně vnímali a to je velký rozdíl oproti velkochovu nebo rituálním porážkám. Jasně umřou tak i tak, ale já v tom rozdíl vidim.
Ale to jsem už odbočila, o tom jsem diskutovat nechtěla. Pouze jsem chtěla upozornit na to, že se teď pořád řeší, jaký hnus je halal, ale na brutalitu velkochovů se neupozorňuje.
Já jsem byla donedávna celkem velký masožravec, myslela jsem si, že bez masa se nedá. A zjistila jsem, že se dá a že to není taková hrůza (a cítím se i líp). Samozřejmě nechci nikoho přemlouvat, aby maso nejedl, to je každého věc.
Celkově si myslím, že zvířata na celé planetě dost trpí, a to nejen na jatkách. Nechci žít s vědomím, že kvůli tomu, abych se něčeho najedla, snědla kus masa, musí zemřít zvíře. Zvlášť, když se dá jíst něco jiného. Tímto nechci napadat nikoho, kdo jí maso, pro pochopení. Je to jen a jen můj názor. Já prostě nevidím rozdíl třeba mezi mou kočkou a prasetem. Svoji kočku bych nesnědla, tak proč bych měla sníst prase. Tento obrat ve mně nastal dalo by se říct během vteřiny.
Ano, je rozdíl i v životě toho zvířete...vidí slunce, trávu. Ale i tak, třeba ten králík, žije celý svůj krátký čas v králíkárně...to moc šťastné není a on určitě taky ne.
Uživatel s deaktivovaným účtem

imkkii
napsal(a):
Halal porážka vám vadí a naše jatka jsou podle vás v pořádku? Podříznutí a vykrvení rozhodně není o nic horší než elektrika a to zacházení se zvířetem co smrti předchází, doma na vesnici jsme vždy poráželi podřezáváním a rozhodně zvířata netrpěla víc než při jiném způsobu zabití, jako třeba když se sousedovic řezník ožral tak že střílel prase asi na 4x.
No nevím. Jo, když je řezník ožralý a neví, co dělá, zvíře bude trpět vždycky.
Ale je fakt velký, obrovský rozdíl, jestli se krájí do zvířete při vědomí nebo do zvířete v bezvědomí. A nezapomeňte, že při rituální porážce se zvíře téměř dekapituje. Řez je veden po celé šířce krku až k páteři, včetně přetětí průdušnice, takže zviřátko se pěkně ještě přidusí vlastní krví.
Jinak co se utrpení týče... krávě může trvat i dvě minuty, než ztratí vědomí, celou tu dobu dobře ví, že jí hlava drží na vlásku. Nic moc.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
No, pokud se podíváte na porážky zvířat ve velkochovech, tak tam to není o moc lepší. Troufnu si tvrdit, že to zvíře i trpí víc, jelikož halal nebo košer řezníci se k poráženému zvířeti mají chovat s úctou a stejně ho i chovat-pokud se nepletu. Zkuste si někdy poslechnout, jak se o zabíjených zvířatech vyjadřují řezníci z velkochovu a čemu se smějí během své práce. Nebo koukněte na nějaká videa z velkochovů, jak to probíhá. tím to v žádném případě nechci nijak obhajovat, obojí je fakt hnus, ale je třeba znát to i z druhé strany a to samozřejmě na stránkách IVČRN nenajdete.
Proto se s masem, pokud to jde, spoléhám na vlastní zdroje a nebo lokální malochovatele..
Chovat s úctou? Ale no tak. Halal jatky nebo normál jatky, oboje je o průmyslové výrobě. Ty řezníci fakt nemají čas na nějakou úctu. Viděla jsem video z tureckých jatek, kde řezníci podřízli ovci a pak jí hodili na hromadu jiných už podřezaných ovcí, takže ta zvířata umírala na jedné velké hromadě.
No a rituální porážka u někoho doma, kde by ta úcta jako mohla být... youtube je plné domácích videí z oslavy eid-al-adhá, to je muslo svátek, při kterém by každý muž co na to má měl podřezat ovci, kozu nebo krávu. A jako sorry, ale na zeleninu si beru větší a ostřejší nůž, než kterou oni krájí té krávě hlavu.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na rituální porážku a wellfare je mnoho, mnoho studií, které se víceméně shodují na tom, že je to z hlediska utrpení horší než porážka konvenční. Je tam velká fixace zvířete, která ho stresuje, doba od provedení řezu do ztráty vědomí je dlouhá, řez i vzniklá rána bolí. Navíc z hlediska vykrvení tam není žádný rozdíl, takže neexistuje žádný objektivní důvod, proč to dělat.
A jak píšu s úctou, tak tim myslím, že jim například nepřijde vtipné nastříkat na dlaždice vodu, aby na porážku vyháněné krávy popadaly a bylo jednodušší je omráčit atd atd...
Netvrdím, že se to nikdy nestalo, jen mi to přijde dost nepravděpodobné. Skot se omračuje v omračovací kleci, takže nechat je popadat je úplně zbytečné. Nehledě na to, že při tom hrozí rozčísnutí pánve a tím znehodnocení nejcennějšího masa. To by si provozovatel jatek setsakra ohlídal.
Uživatel s deaktivovaným účtem

A jestli si myslíte, že halal maso není z velkochovů - je. Ta zvířata si zažijí velkochov a potom mají na vrch ještě smrt utýráním.
Uživatel s deaktivovaným účtem

peggi16
napsal(a):
Já jsem byla donedávna celkem velký masožravec, myslela jsem si, že bez masa se nedá. A zjistila jsem, že se dá a že to není taková hrůza (a cítím se i líp). Samozřejmě nechci nikoho přemlouvat, aby maso nejedl, to je každého věc.
Celkově si myslím, že zvířata na celé planetě dost trpí, a to nejen na jatkách. Nechci žít s vědomím, že kvůli tomu, abych se něčeho najedla, snědla kus masa, musí zemřít zvíře. Zvlášť, když se dá jíst něco jiného. Tímto nechci napadat nikoho, kdo jí maso, pro pochopení. Je to jen a jen můj názor. Já prostě nevidím rozdíl třeba mezi mou kočkou a prasetem. Svoji kočku bych nesnědla, tak proč bych měla sníst prase. Tento obrat ve mně nastal dalo by se říct během vteřiny.
Ano, je rozdíl i v životě toho zvířete...vidí slunce, trávu. Ale i tak, třeba ten králík, žije celý svůj krátký čas v králíkárně...to moc šťastné není a on určitě taky ne.
Váš názor chápu a možná, že k tomu taky jednou dojdu a maso jist nebudu. Stejně ho nejím až tak moc...
V tom, že zvířata na celém světe trpí, s Vámi souhlasím. A není to jen o zabíjení na maso, například co se děje kvůli palmovému oleji je hrůza.. Teď jsem ho vyřadila z jídelníčku a mám co dělat abych se najedla, protože ten humus je ve všem.
Jinak moji kralici mají výběh a v králíkárně jsou jen v noci, takže se fakt snažím.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Váš názor chápu a možná, že k tomu taky jednou dojdu a maso jist nebudu. Stejně ho nejím až tak moc...
V tom, že zvířata na celém světe trpí, s Vámi souhlasím. A není to jen o zabíjení na maso, například co se děje kvůli palmovému oleji je hrůza.. Teď jsem ho vyřadila z jídelníčku a mám co dělat abych se najedla, protože ten humus je ve všem.
Jinak moji kralici mají výběh a v králíkárně jsou jen v noci, takže se fakt snažím.
Ono se to moc neříká, ale ve skutečnosti člověk není všežravec, ale býložravec, na maso není uzpůsobený. Maso mu vysloveně škodí. Co nejím to maso, i to h.o.v.í.n.k.o míň smrdí, někdy skoro vůbec. Asi na tom něco bude.
Palmový olej je opravdu skoro všude, člověk se všemu bohužel nevyhne.
Tak to je dobře, že mají aspoň výběh.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Na rituální porážku a wellfare je mnoho, mnoho studií, které se víceméně shodují na tom, že je to z hlediska utrpení horší než porážka konvenční. Je tam velká fixace zvířete, která ho stresuje, doba od provedení řezu do ztráty vědomí je dlouhá, řez i vzniklá rána bolí. Navíc z hlediska vykrvení tam není žádný rozdíl, takže neexistuje žádný objektivní důvod, proč to dělat.
Já se nedávno o tom bavila s jedním muslimským spolužákem z vejšky a ten mi to zase říkal jinak, tedy tak jak píšu já.. ale takhle to zase zní jinak. Popravdě já k ruce žádnou studii nemám a protože jsem si opravdu jen nechala vysvětlit toto přímo od muslima a dál se po podrobnostech nepídila, tak pravdu máte nejspíš Vy...
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
No nevím. Jo, když je řezník ožralý a neví, co dělá, zvíře bude trpět vždycky.
Ale je fakt velký, obrovský rozdíl, jestli se krájí do zvířete při vědomí nebo do zvířete v bezvědomí. A nezapomeňte, že při rituální porážce se zvíře téměř dekapituje. Řez je veden po celé šířce krku až k páteři, včetně přetětí průdušnice, takže zviřátko se pěkně ještě přidusí vlastní krví.
Jinak co se utrpení týče... krávě může trvat i dvě minuty, než ztratí vědomí, celou tu dobu dobře ví, že jí hlava drží na vlásku. Nic moc.
Já nechci být rýpavá, ale to si myslíte že to zvíře nebolí když ho omračuje elektrika? Podle mě je úplně jedno jestli ho podříznu a nebo jestli ho omráčím proudem. Bolet ho budou oba způsoby.
Vůbec neřeším odkud zvíře pochází, ale vím od přítele když dělal na jatkách /nebyl na porážce/ v zahraničí - když byla halal porážka zvířata si přivezli sami muslimové, byla čistá, žádné vizuální zranění, zvířata na porážku odváděli relativně v klidu, když byla porážka, normální, zvířata přiváželi špinavá, oděrky a krvácející rány po nahánění do přepravních aut, kulhání byly naprosto normální, do té místnosti je naháněli pracovníci porážky klacky, řvali na ně, mlátili je a nevěřím že se tohle děje pouze v zahraničí, tsakže je pro mě rozhodně přijatelnější, utrpení,2 minuty při podříznutí než stres bolest před omráčením a pak ještě bolest i z omráčení.
aj
napsal(a):
Člověk je býložravec ? To jako má předžaludky ?
Já vegetarián sice nejsem ale vegetariáni mi nevadí. Jen mi vadí to jejich apoštolské zanícení kterým se snaží všechny kolem obrátit na víru svou a to i za cenu polopravd a bludů.
No samozřejmě že nemá, to jsem taky nepsala.
A kdybyste četla mé příspěvky pořádně, došlo by Vám, že nikoho na vegatariána neobracím...spíš bych podle Vašeho příspěvku viděla Vás jako zarytého člověka, kterému vegetariáni vadí. Každý svého štěstí strůjcem...
Peggi- Já uznávám, že jíme masa moc, věřím tomu, že snížení jeho spotřeby a nahrazení např. zeleninou by našemu zdraví prospělo. Ale býložravci prostě nejsme.
Nechci slovíčkařit, ale psala jste, že člověk je býložravec a býložravci mají zpravidla delší a složitější trávící soustavu, která jim umožňuje trávit celulózu. Čili, pokud jsme dle vašeho tvrzení býložravci, i my bychom takovou měli mít.
aj
napsal(a):
Peggi- Já uznávám, že jíme masa moc, věřím tomu, že snížení jeho spotřeby a nahrazení např. zeleninou by našemu zdraví prospělo. Ale býložravci prostě nejsme.
Nechci slovíčkařit, ale psala jste, že člověk je býložravec a býložravci mají zpravidla delší a složitější trávící soustavu, která jim umožňuje trávit celulózu. Čili, pokud jsme dle vašeho tvrzení býložravci, i my bychom takovou měli mít.
..."býložravci mají zpravidla delší a složitější trávící soustavu"...ano, ale ve srovnání s masožravci, ne s člověkem (člověk nemá ani tak rychlé trávení jako typický masožravec pes nebo kočka).
Jinak dle wikipedie je býložravec: Býložravec (herbivor) je živočich, který pojídá pouze (či prakticky jen) rostliny, nebo části rostlin...Proto jsem užila tento výraz. Samozřejmě vegetariáni jí i jiné věci, ale nejblíž mají k býložravcům.
Uživatel s deaktivovaným účtem

imkkii
napsal(a):
Já nechci být rýpavá, ale to si myslíte že to zvíře nebolí když ho omračuje elektrika? Podle mě je úplně jedno jestli ho podříznu a nebo jestli ho omráčím proudem. Bolet ho budou oba způsoby.
Vůbec neřeším odkud zvíře pochází, ale vím od přítele když dělal na jatkách /nebyl na porážce/ v zahraničí - když byla halal porážka zvířata si přivezli sami muslimové, byla čistá, žádné vizuální zranění, zvířata na porážku odváděli relativně v klidu, když byla porážka, normální, zvířata přiváželi špinavá, oděrky a krvácející rány po nahánění do přepravních aut, kulhání byly naprosto normální, do té místnosti je naháněli pracovníci porážky klacky, řvali na ně, mlátili je a nevěřím že se tohle děje pouze v zahraničí, tsakže je pro mě rozhodně přijatelnější, utrpení,2 minuty při podříznutí než stres bolest před omráčením a pak ještě bolest i z omráčení.
No, ono krávy se neomračují elektrikou, ale porážecí pistolí, která jim udělá díru do hlavy. To zvíře okamžitě padne a neví o sobě. Elektrikou se omračují prasata a drůbež. A současný trend co se welfare týče je použití takového proudu, který způsobí okamžitou zástavu srdce. Když zvířeti nebije srdce, jaksi těžko může něco cítit, ztráta vědomí je okamžitá.
Jinak co se bolesti při omráčení týče, na to jsou zase studie, kdy máte zvířata a měříte elektrickou aktivitu v jejich mozku - jsou určité vlny, které se objevují při bolesti, takže když tam jsou, tak si řeknete, že to bolí, když ne, tak to asi nebolí. Při správně provedeném omráčení tam nejsou. Při rituální porážce tam jsou. Go figure, jak se říká. Přeberte si to sama.
Uživatel s deaktivovaným účtem

imkkii
napsal(a):
Já nechci být rýpavá, ale to si myslíte že to zvíře nebolí když ho omračuje elektrika? Podle mě je úplně jedno jestli ho podříznu a nebo jestli ho omráčím proudem. Bolet ho budou oba způsoby.
Vůbec neřeším odkud zvíře pochází, ale vím od přítele když dělal na jatkách /nebyl na porážce/ v zahraničí - když byla halal porážka zvířata si přivezli sami muslimové, byla čistá, žádné vizuální zranění, zvířata na porážku odváděli relativně v klidu, když byla porážka, normální, zvířata přiváželi špinavá, oděrky a krvácející rány po nahánění do přepravních aut, kulhání byly naprosto normální, do té místnosti je naháněli pracovníci porážky klacky, řvali na ně, mlátili je a nevěřím že se tohle děje pouze v zahraničí, tsakže je pro mě rozhodně přijatelnější, utrpení,2 minuty při podříznutí než stres bolest před omráčením a pak ještě bolest i z omráčení.
Můžu vám to klidně všechno doložit studiemi.
Jo, když bude řezník hovado, tak bude zvíře stresované na jakýchkoliv jatkách. Ale když řezník hovado není, tak to má zvíře při konvenční porážce za sebou hned. Při rituální porážce trpí i když řezník bude milius.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Já se nedávno o tom bavila s jedním muslimským spolužákem z vejšky a ten mi to zase říkal jinak, tedy tak jak píšu já.. ale takhle to zase zní jinak. Popravdě já k ruce žádnou studii nemám a protože jsem si opravdu jen nechala vysvětlit toto přímo od muslima a dál se po podrobnostech nepídila, tak pravdu máte nejspíš Vy...
No jo, muslim si nepřizná, že chce jíst maso z utýraného zvířete, to je přece hrozné si to přiznat. Oni vám budou vyprávět, jak to zvíře už nic necítí, bez ohledu na to, že se chce postavit a mlátí se ve vlastní krvi, kterou se dusí.
Pokud mají nějaká data, tak argumentují desítky let starou studií, která jediná ze všech změřila rituální porážku jako méně bolestivou než konvenční. Sám autor nicméně poté přiznal, že omračující přístroj nefungoval správně.
Uživatel s deaktivovaným účtem
Jestli ty studie jsou na stejném principu jako se dělají třeba na chutnost krmiv tak je v nich objektivity a pravdy pramálo..., at si každý myslí co chce ale pro mě podříznutí není týrání o nic větší než jatka, otázkou spíš zůstává jestli v té dnešní době kdy kdejaký tupec řeší uprchlíky aniž by byl kdy dál než za rohem v hospodě není problém hlavně v tom že halal porážka je muslimská - jsem na 100% přesvědčená že být, naše, tak bude vše OK.
Uživatel s deaktivovaným účtem

imkkii
napsal(a):
Jestli ty studie jsou na stejném principu jako se dělají třeba na chutnost krmiv tak je v nich objektivity a pravdy pramálo..., at si každý myslí co chce ale pro mě podříznutí není týrání o nic větší než jatka, otázkou spíš zůstává jestli v té dnešní době kdy kdejaký tupec řeší uprchlíky aniž by byl kdy dál než za rohem v hospodě není problém hlavně v tom že halal porážka je muslimská - jsem na 100% přesvědčená že být, naše, tak bude vše OK.
Ne, já hovořím o normální nezávislé vědě. Chutnost krmiv to je "studie", kterou si dělají výrobci krmiv sami pro sebe. To, o čem hovořím já, jsou recenzované články z vědeckých časopisů.
A ono obojí se koná na jatkách. Jsou to ta stejná zvířata z velkochovů, přivezená stejným způsobem a naháněna stejnými lidmi stejnou uličkou. Až na to, že ti šťastnější dostanou ránu a konec, a ty co mají smůlu se utopí ve vlastní krvi. Bon apetit.
O rituální porážky se zajímám už asi pět let, vlastně když jsem zjistila, že takový humus je u nás legální, o muslimech jsem vůbec nic nevěděla a byli mi jedno.
Uživatel s deaktivovaným účtem

A pokud se bavíme o domácích porážkách, tam je porážka bez předchozího omráčení povolena jen a pouze u drůbeže a králíků. Člověk, co si doma krájí do ovcí se dopouští minimálně přestupku týrání zvířete a toto by se dalo kvalifikovat i jako trestný čin týrání zvířat.
No a i u té drůbeže... porážím si sama a i na tu drůbež mám pružinový omračovací přístroj. Ono nějak mi nedělá dobře, když držím podříznutého krocana a celou věčnost vidím, že o sobě pořád ví.
Máte pravdu že obojí se dělá na jatkách, ale rozdíly tam jsou alespon v zahraničí /jak je to u nás nevím/, na halal porážky si dovezli muslimové svá zvířata, sami si je odvedli, porazili a dohlíželi nad zpracováním masa, žádný řev, zraněná zvířata a mlácení tam neprobíhalo - pokud se o toto zajímáte jistě víte, že halal porážku může udělat pouze muslim, tudíž nejsou naháněna a porážena stejnými lidmi jako, naše, zvířata.
Dnes už je domácí porážka zakázaná díky eu už se nemůže pořádně udělat ani tradiční zabíjačka, ale dřív se na vesnici takto poráželo naprosto běžně.
Uživatel s deaktivovaným účtem

imkkii
napsal(a):
Máte pravdu že obojí se dělá na jatkách, ale rozdíly tam jsou alespon v zahraničí /jak je to u nás nevím/, na halal porážky si dovezli muslimové svá zvířata, sami si je odvedli, porazili a dohlíželi nad zpracováním masa, žádný řev, zraněná zvířata a mlácení tam neprobíhalo - pokud se o toto zajímáte jistě víte, že halal porážku může udělat pouze muslim, tudíž nejsou naháněna a porážena stejnými lidmi jako, naše, zvířata.
Dnes už je domácí porážka zakázaná díky eu už se nemůže pořádně udělat ani tradiční zabíjačka, ale dřív se na vesnici takto poráželo naprosto běžně.
Domácí zabíjačka zakázaná není. Je to normál domácí porážka. Má to ale dvě podmínky. a) žádná domácí rituální porážka, domácí porážka musí proběhnout podle zákona na ochranu zvířat PROTI TÝRÁNÍ, tady se žádné výjimky neudělují. Musí to být omráčené zvíře. A za bé, takové maso je určeno ke spotřebě v domácnosti chovatele. Co je zakázané, jsou zabíjačky pořádané třeba hospodou, ta si musí pro takové zabíjačkové hody přivést prase poražené na jatkách. Takže prosím bez bludů.
Že zvířeti řeže krk muslim je mu srdečně jedno, bolí to stejně.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Že se dřív na vesnici řezalo do zvířat bez omráčení... jo, taky se občas pořád někde topí koťata a žerou psi. A co jako?
To by vám spíš mělo říct, že problémem není islám, ale způsob provedení porážky. Věda prostě seznala, že při porážce s omráčením zvíře trpí méně, než při porážce bez něj, a proto jsou zákony na ochranu zvířat proti týrání takové, jaké jsou. Kdyby byla ta debata zcela racionální, tak by to platilo bez výjimek - protože porážet zvířata způsobem prokazatelně bolestivým jen proto, že... proč vlastně? pán bůh si to přeje? tradice? je zvrácené. Je to úplně stejné, jako kdyby vietnamci dostali výjimku na vhazování koček do horké vody. Absurdní? Opravdu?
Uživatel s deaktivovaným účtem

imkkii
napsal(a):
Máte pravdu že obojí se dělá na jatkách, ale rozdíly tam jsou alespon v zahraničí /jak je to u nás nevím/, na halal porážky si dovezli muslimové svá zvířata, sami si je odvedli, porazili a dohlíželi nad zpracováním masa, žádný řev, zraněná zvířata a mlácení tam neprobíhalo - pokud se o toto zajímáte jistě víte, že halal porážku může udělat pouze muslim, tudíž nejsou naháněna a porážena stejnými lidmi jako, naše, zvířata.
Dnes už je domácí porážka zakázaná díky eu už se nemůže pořádně udělat ani tradiční zabíjačka, ale dřív se na vesnici takto poráželo naprosto běžně.
Jo, pro muslo je halal i maso, které podřeže nějaký jiný "člověk knihy", tedy křesťan nebo žid. Nemusí to být přímo jiný muslim. Jen tam mimochodem.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Smrt je jen jedna, ale obrovský rozdíl je v tom, jakým způsobem život skončí...
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
No nevím. Jo, když je řezník ožralý a neví, co dělá, zvíře bude trpět vždycky.
Ale je fakt velký, obrovský rozdíl, jestli se krájí do zvířete při vědomí nebo do zvířete v bezvědomí. A nezapomeňte, že při rituální porážce se zvíře téměř dekapituje. Řez je veden po celé šířce krku až k páteři, včetně přetětí průdušnice, takže zviřátko se pěkně ještě přidusí vlastní krví.
Jinak co se utrpení týče... krávě může trvat i dvě minuty, než ztratí vědomí, celou tu dobu dobře ví, že jí hlava drží na vlásku. Nic moc.
Přesně toto jsem chtěla napsat...
Jinak jako dítě jsem též zažila domácí zabíjačku, kdy se řezník ožral už dopředu (vůbec - co to je za šílený zvyk, že se řezníci při zabíjačce ožírají?!), prase trefil samozřejmě blbě, to zdrhlo na zahradu a tam je nahánělo x chlapů. Otřesná vzpomínka, a jak píšu - to jsem byla tehdy dítě! Pokud se ale postupuje NORMÁLNĚ, tak po omráčení a následném vykrvení by zvíře nemělo zdaleka trpět tak, jako když se dekapituje "zaživa". Ostatně hrdinové z IS toto umí udělat i člověku, tak proč by ne zvířeti, že ano? HOVADA!
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Smrt je jen jedna, ale obrovský rozdíl je v tom, jakým způsobem život skončí...
I na zvířata se dá aplikovat Wolker: "Smrt není zlá, smrt je jen kus života těžkého, co zlé je, co strašné je, to umírání je!"
Za event. nepřesnost v citaci se omlouvám...
fikovnice
napsal(a):
Přesně toto jsem chtěla napsat...
Jinak jako dítě jsem též zažila domácí zabíjačku, kdy se řezník ožral už dopředu (vůbec - co to je za šílený zvyk, že se řezníci při zabíjačce ožírají?!), prase trefil samozřejmě blbě, to zdrhlo na zahradu a tam je nahánělo x chlapů. Otřesná vzpomínka, a jak píšu - to jsem byla tehdy dítě! Pokud se ale postupuje NORMÁLNĚ, tak po omráčení a následném vykrvení by zvíře nemělo zdaleka trpět tak, jako když se dekapituje "zaživa". Ostatně hrdinové z IS toto umí udělat i člověku, tak proč by ne zvířeti, že ano? HOVADA!
Ještě dodatek: také si vzpomínám, že náš mnoho let zvaný řezník a též po okolí proslulý se jednou při naší zabíjačce ožral natolik, že přemajoránkoval prejt, jitrnice se nedaly jíst ! Jasně, je to chyba omácích, že nalívají panáky, ale co si vzpomínám, tak on si o ně doslovně říkal... !