Kotě - odčervení, očkování

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.10.2016 08:27
jajja1

XXX.XXX.54.32

Dobrý den, dostali jsme kotě, které má necelé 3 měsíce. S kočkami nemáme zkušenosti. Jedná se o klasické "venkovní" kotě, které je však zvyklé na lidi. Rádi bychom měli kocourka napůl doma, napůl venku (již je přes den venku a na noc doma, tam není problém). Má otázka zní, jak je to ale s odčervením a očkováním u koťat, která doposud nebyla odčervena, dokonce ani jejich matka?
děkuji.

10.10.2016 14:53
jajja1

XXX.XXX.54.32

Děkuji, schéma jsem si již našla. Jedná se mi přímo o situaci, kdy kotě nebylo ještě ani jednou odčerveno a už mu jsou 3 měsíce.

10.10.2016 15:05
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

A ?
Nejspíš ho vezmete k vetovi.
On odčerví a řekne další.
Zřejmě se budete držet schématu, jako u mladšího.

10.10.2016 16:23
lidule

XXX.XXX.117.206

Já si letos v létě dovezla 3 kočičky které jsou typické venkovní, rodiče ani jeden neočkovaní ani neodčervení... až si na nás zvykla tak jsem je vzala k vetovy abych s ním domluvila odčervení a očkování, hned mi je odčervil a na očkování jsme pak jeli až za 3 týdny (neznám u nich jejich přesný den narození takže jsme to tak +- dopočítali, ale brala jsem si je hned sotva začala sama baštit jinak by je čekal nehezký osud)... to samé bych doporučila i u vašeho kotěte, vzít ho na veterinu a na místě se domluvit... jen počítejte za očkování větší sumu než se platí za odčervení, mě očkování holek stálo 618Kč za všechny 3...

10.10.2016 17:56
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Neočkuji.

10.10.2016 18:19
lidule

XXX.XXX.117.206

rapotacka11 napsal(a):
Neočkuji.

Mohu vědět proč?

10.10.2016 18:27
joanne.s

XXX.XXX.7.216

Očkování nutné není, je to na každém, jak zváží rizika a přínosy očkování.
Už tady je o tom nějaké starší diskuzní vlákno - kdyžtak pohledejte.

10.10.2016 18:42
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Kočky u nás jsou stále od r.87.
Chodí celoročně ven, v noci doma.
Marodila jen jedna - jednou,2 týdny, před lety.
Neříkám, že se něco stát nemůže - zatím nám nic nechybí.

10.10.2016 19:19
Machyska

XXX.XXX.252.23

jajja1 napsal(a):
Děkuji, schéma jsem si již našla. Jedná se mi přímo o situaci, kdy kotě nebylo ještě ani jednou odčerveno a už mu jsou 3 měsíce.

Většinou se prvně kotě odčerví a teprve týden po odčervení očkuje, alespoň u nás to tak je.

Zbavit se všech parazitů jde i jednou kapkou za krk např. spot on Advocate, stojí cca 330, -, nebo Stronghold (ta nepůsobí na tasemnice).
Pokud je předpoklad, že je kotě hodně začervené, mohlo by to pro něj být hodně náročné a někteří veterináři raději doporučují postupné odčervení odčervovací pastou a blešky (vnější parazity) spot on kapkou. Odčervovací pasta působí 24 hodin a spot on cca měsíc.

10.10.2016 19:36
lidule

XXX.XXX.117.206

Mě právě vet říkal že očkování doporučuje hlavně kvůli tomu že by mohly něco chytit od potkanu kteří se u nás občas objeví... je fakt že jednu kočku ockovanou nemám, má problémy s okem občas ji z toho teče (nic hrozného to není, teď má klid a i tak je výborná lovkyně) a u ní by očkování spíš ublížilo než pomohlo...

10.10.2016 19:40
Machyska

XXX.XXX.252.23

lidule napsal(a):
Mě právě vet říkal že očkování doporučuje hlavně kvůli tomu že by mohly něco chytit od potkanu kteří se u nás občas objeví... je fakt že jednu kočku ockovanou nemám, má problémy s okem občas ji z toho teče (nic hrozného to není, teď má klid a i tak je výborná lovkyně) a u ní by očkování spíš ublížilo než pomohlo...

Já očkuji pravidelně a kočičky jsou naprosto v pořádku, nikdy žádná rýma ani jiné onemocnění. (klepu na dřevo).

11.10.2016 09:03
Acamar

XXX.XXX.57.109

lidule napsal(a):
Mě právě vet říkal že očkování doporučuje hlavně kvůli tomu že by mohly něco chytit od potkanu kteří se u nás občas objeví... je fakt že jednu kočku ockovanou nemám, má problémy s okem občas ji z toho teče (nic hrozného to není, teď má klid a i tak je výborná lovkyně) a u ní by očkování spíš ublížilo než pomohlo...

Já myslela, že se očkuje proti nemocem přenosným mezi kočkovitými šelmami? Teď nevím, to přenáší potkani?

Já teda taky v minulosti kočku očkovala, problém s tím naštěstí nikdy neměla. Naše současná mladá má z jara základní očkování a pak chci buď už dále neočkovat, nebo max co 3 roky.

S očkováním jsou spojené samozřejmě rizika, největší je asi postvakcinační sarkom, ale dají se vybrat vakciny, které mají to riziko nízké (Purevax). Ta základní trojkombinace co se klasicky očkuje - mi to přijde, že to má hlavně smysl pro koťata, že pro dospělé kočky tyto nemoci už nejsou takovou hrozbou.

11.10.2016 09:26
joanne.s

XXX.XXX.41.2

Zajímavé pojednání o očkování - přínos a rizika: http://www.stastnykocour.cz/stastnykocour-cz/10-Kocici-zdravi/15-Je-ockovani-skutecne-prinosem

jen malý výňatek:
"Virus kočičí panleukopenie je velmi vážný a vakcína je zcela účinná, ale většina koček nebude tomuto viru vystavena a nemoc hlavně napadá jen koťata. Pouze ty kočky, které budou pravděpodobně vystaveny nemoci, mají z očkování prospěch.

U kočičích nemocí horních cest dýchacích (kalicivirus a rhinotracheitida a také kočičí chlamydie) většina není vážná s výjimkou velmi mladých koťat. Tato koťata se obvykle nakazí nemocí předtím, jež jsou vakcíny podány, a proto se často stává, že vakcína není prospěšná.

Vzteklina je další nemoc, jíž nejsou kočky chované doma a psi v dobré ohradě vystaveni, vakcína je proto klinicky zbytečná, i když ji vyžaduje zákon (u psů). I zvířata nechovaná v ohradě jsou vystavena malému riziku, přestože nějaké riziko existuje a nemoc je zničující. Vakcinace může mít smysl pro zvířata chovaná venku, zvláště ve venkovských hospodářstvích, i když jde o riziko chronické nemoci. Po jednom očkování jsou však zvířata většinou chráněna na celý život.".

11.10.2016 11:59
Acamar

XXX.XXX.57.109

Uf, to je opravdu vyčerpávající článek. Všemu sice nerozumím, ale i tak hodně zajímavý, zas trochu z jiného úhlu než jen post.sarkom a vedlejší účinky.
Akorát mne teda dostala ta popisovaná neúčinnost až rizikovost vakciny proti FeLV, o tom jsem se zatím jinde nedočetla Což v našem případě (kočka pozitivní na FeLV) a potenciálního parťáka je informace, která pro mne má význam. Díky za obohacení.

11.10.2016 12:04
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Kočku máte z útulku ?
Už jsem si to našla...

Nikdy jsem se s tou nemocí nesetkala ani ve svém okolí,
ani u vzdálených přátel.
Pha, ČB, Břeclav, Hodonín, Teplice... až tady...

11.10.2016 14:08
Acamar

XXX.XXX.57.109

Já se do té doby taky s tím nesetkala, a o těch třech smrtelných "F-nemocech" měla jen nějaké mlhavé povědomí. Tak...zas je člověk chytřejší a zkušenější. A pro kočky líp než kdyby s tím musely bojovat v útulku. Ale jednou stačilo...

11.10.2016 17:05
lidule

XXX.XXX.117.206

Acamar napsal(a):
Já myslela, že se očkuje proti nemocem přenosným mezi kočkovitými šelmami? Teď nevím, to přenáší potkani?

Já teda taky v minulosti kočku očkovala, problém s tím naštěstí nikdy neměla. Naše současná mladá má z jara základní očkování a pak chci buď už dále neočkovat, nebo max co 3 roky.

S očkováním jsou spojené samozřejmě rizika, největší je asi postvakcinační sarkom, ale dají se vybrat vakciny, které mají to riziko nízké (Purevax). Ta základní trojkombinace co se klasicky očkuje - mi to přijde, že to má hlavně smysl pro koťata, že pro dospělé kočky tyto nemoci už nejsou takovou hrozbou.

Už přesně nevím co by mohli kočky od potkanů chytit, on se vždycky rozpovídá a hlavně používá ty cizí názvy a já z toho mám hlavu jak balón... hlavně, já svému vetovy naprosto důvěřuji, není to ten typ u kterýho se hned platí sotva se vejde do ordinace... je to velký milovník zvířat a co jsem u něj prvně byla s kočkou a on viděl jak se bojí tak hned na ní milým hlasem ať je v klidu že se jí nic nestane a hned se s ní mazlil aby se zklidnila...

11.10.2016 17:18
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Http://www.deratizace-aderaman.cz/clanky/deratizace/jake-nemoci-prenaseji-potkani-krysy-a-mysi/.

Na to se očkuje ?
Moje kočička - lovkyně, vždy vylovila všechna mláďata potkanů,
pod plotem v sousedství. U díry pod plotem strávila hodiny.Zabitá mláďata jsme nacházeli
opodál. Nikdy naštěstí nijak neonemocněla.

11.10.2016 18:06
Machyska

XXX.XXX.252.23

Jsem docela rozhozena a nevím, jak reagovat. Je fakt, že vzteklinu už jsem sama vyloučila, hned po tom, co po ní bylo kocourkovi strašně zle. Veterinář se na to moc netvářil, ale poslechl.

Ostatní nemoci nevím co s tím, kočky chodí ven, a co kdyby potkaly nakaženou kočku, což není vyloučeno...Myslím, ty základní trojkombinace, ne na F-nemoci, ty neočkuji.

Očkovat jen jednou za tři roky? Nebo to úplně vyloučit? Nebo očkovat dál?

11.10.2016 18:17
joanne.s

XXX.XXX.0.4

Machyska: každé má své riziko. Očkování i neočkování.

Za sebe - máme základní očkování v kotěcím věku a přeočkování po roce. Po vzteklině od biovety bylo kocourovi tak zle, že jsem se začala zajímat..

Po třech letech (asi) půjdu s bytovým kocourem na přeočkování/, jen základní trojkombinace, pak už nejspíš ne.

Sebe taky nenechávám očkovat, ač ta možnost je /snad kromě tetanovky jednou za deset let/.

11.10.2016 18:24
Machyska

XXX.XXX.252.23

joanne.s napsal(a):
Machyska: každé má své riziko. Očkování i neočkování.

Za sebe - máme základní očkování v kotěcím věku a přeočkování po roce. Po vzteklině od biovety bylo kocourovi tak zle, že jsem se začala zajímat..

Po třech letech (asi) půjdu s bytovým kocourem na přeočkování/, jen základní trojkombinace, pak už nejspíš ne.

Sebe taky nenechávám očkovat, ač ta možnost je /snad kromě tetanovky jednou za deset let/.

Hodně to zvážím, nedokážu si představit reakci veterináře, když přijdu až po třech letech, pravděpodobně mi bude nutit dvě dávky za sebou, jelikož jsem nedodržela plán očkování.

Jakou s tím máte zkušenost?

Nejstarší kočka má tři a půl roku a mám jít tento týden na očkování...chodí ven, loví myši a potkává se s jinými kočkami, netuším, jestli jsou očkované...a celkově zdravé.

11.10.2016 18:27
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Buď očkujte
nebo řekněte, že nechcete, že se teprve rozhodnete.

11.10.2016 18:35
Machyska

XXX.XXX.252.23

rapotacka11 napsal(a):
Buď očkujte
nebo řekněte, že nechcete, že se teprve rozhodnete.

Myslíte očkovat celkově po roce, nebo až po těch třech letech a jen jednu dávku, nebo dvě?

Stavím se k veterináři a vyzkoumám co si o tom myslí on, asi to bude zajímavé Rozhodnu se až potom. Možná kompromis po dvou letech

Já fakt nevím, člověk jim chce dát to nejlepší a pořád tápe

11.10.2016 18:35
Acamar

XXX.XXX.158.162

Hm, tak ty nemoci co přenášejí myši - proti nim očkování stejně není. Ani není z článku jasné, jestli teda hrozí přenos přes kočku. Ale asi ne, jinak by se o tom něco psalo, aspoň doufám.

Ten článek od "Joanne" vyznívá dost proti očkování, to je fakt.
Ta základní trojka je stejně proti nemocem závažným pro koťata, tak myslím že u dospělých koček to riziko možná nestojí za ty možné negativní účinky. Ale taky nevím... U bytovek je to rozhodování jednodušší.

11.10.2016 18:37
joanne.s

XXX.XXX.0.4

Přesně.

já to neřešila. Změnila jsem veterináře, po třech letech půjdu přeočkovat k jinému.

Většina kočkařů očkuje, můžete také.

Ale záruka zdravější kočky to myslím není.

11.10.2016 18:37
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Stavím se k veterináři a vyzkoumám co si o tom myslí on, asi to bude zajímavé¨
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Nebude.
Doporučí očkovat.
Myslím zase komplet = půjdete 2x.

11.10.2016 18:40
joanne.s

XXX.XXX.0.4

Machyska: dvě dávky určitě ne.

to bych si nechala max. u propadlého, ze zákona povinného očkování u psa.

máte pravdu, že jednodušší by bylo, najít veterináře, který souhlasí s tříletým alternativním cyklem očkování. jinak je to boj.

11.10.2016 18:41
Acamar

XXX.XXX.158.162

A s těmi veterináři...já u první kočky, když nám přišla pozvánka na poslední vakcinaci, volala tehdy na veterinu (to už jsem tehdy se o to zajímala a řešila to), tak mne dost přemlouvali. Podlehla jsem tomu, že u starších koček ta imunita klesá a zas je náchylnější něco chytit.
Naštěstí jí nikdy nic z toho nebylo, ani neměla žádné špatné reakce.

Jestli by při přeočkování po 3 letech nutili zas 2 dávky, to by mě taky zajímalo.

11.10.2016 18:41
joanne.s

XXX.XXX.0.4

rapotacka11 napsal(a):
Stavím se k veterináři a vyzkoumám co si o tom myslí on, asi to bude zajímavé¨
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Nebude.
Doporučí očkovat.
Myslím zase komplet = půjdete 2x.

Přesně.
drtivá většina veterinářů to takto udělá.

11.10.2016 18:45
joanne.s

XXX.XXX.0.4

Podlehla jsem tomu, že u starších koček ta imunita klesá a zas je náchylnější něco chytit

Acamar:
Vidíte, a vesnický veterinář/nijak alternativní doktor/ už před lety doporučil staršího kocoura /cca 9 let/ už neočkovat. S tím, že je to pro starší organismus zátěž navíc- zbytečná /šlo o kocoura polovenkovního.

11.10.2016 18:45
Machyska

XXX.XXX.252.23

Jasně, že bude tlačit na to očkování, ale zeptám se na tu vakcínu s neživými viry, ještě to načtu ať neřeknu nějakou hloupost

Když jsem řekla, že nechci vzteklinu, tak se taky trochu šprajcnul , ale když jsem řekla, že na tom trvám, tak řekl, že to vlastně ani tak nutné není.

Zajdu bez kočky a uvidím, když na to přijde tak můžu jít příště jinam, mám kde, ale i tak tam chodíme docela často a nechali jsme jim už dost peněz, myslím, že nebudou tlačit na pilu. Bude to dobrá zkušenost
Nebo rovnou zajdu za jiným veterinářem a poptám se tam, máme tady takového mladého a ten si rád povídá
Nebo je vyzpovídám oba

11.10.2016 18:49
Acamar

XXX.XXX.158.162

My měli Purevax, měla by to být ta "mrtvá" vakcina bez rizikových adjuvantů, dělají základní trojkombinaci i vzteklinu i FeLV. Možná existují i jiní výrobci.
U nás na vzteklinu netlačili.

Nojo, "Joanne", to je klasika, každý veterinář vám řekne něco jiného. Logiku má obojí.

11.10.2016 18:52
Machyska

XXX.XXX.252.23

Acamar napsal(a):
My měli Purevax, měla by to být ta "mrtvá" vakcina bez rizikových adjuvantů, dělají základní trojkombinaci i vzteklinu i FeLV. Možná existují i jiní výrobci.
U nás na vzteklinu netlačili.

Nojo, "Joanne", to je klasika, každý veterinář vám řekne něco jiného. Logiku má obojí.

Puverax ukládám do paměti, ale jelikož se znám, tak i na papír

11.10.2016 19:17
lidule

XXX.XXX.117.206

Já mám holky očkované "felocell cvr elanco", sama se v problematice nemoci u koček nevyznam a jak jsem psala já plně vetovy věřím ze ví co dělá...

11.10.2016 19:35
Machyska

XXX.XXX.252.23

lidule napsal(a):
Já mám holky očkované "felocell cvr elanco", sama se v problematice nemoci u koček nevyznam a jak jsem psala já plně vetovy věřím ze ví co dělá...

Děkuji, mrknu na internet, jestli o obou vakcínách něco nenajdu. Taky mrknu do očkováku, možná je jednou z nich celou dobu očkuji.

11.10.2016 20:35
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Podlehla jsem tomu, že u starších koček ta imunita klesá a zas je náchylnější něco chytit
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Mně moje dr řekla - jednalo se o fenu, že starší pes nemusí.
Že je to zátěž na organismus a neočkovala..

11.10.2016 20:49
Machyska

XXX.XXX.252.23

lidule napsal(a):
Já mám holky očkované "felocell cvr elanco", sama se v problematice nemoci u koček nevyznam a jak jsem psala já plně vetovy věřím ze ví co dělá...

Tak tady se jedná o:

Živá virová vakcína proti proti virové rinotracheitide, kaliciviróze a panleukopenii kocek. ATC
vet.kód: QI06AD04

11.10.2016 20:55
Machyska

XXX.XXX.252.23

Machyska napsal(a):
Puverax ukládám do paměti, ale jelikož se znám, tak i na papír

Vypadá to tak, že i tady je to živá vakcína.

http://mevet.cz/purevax-rcpch/

píšou to ve varování

11.10.2016 21:07
Machyska

XXX.XXX.252.23

Ještě jedna doplňující informace:

Inaktivované vakcíny obsahují neživé (inaktivované) agens. Výhodou inaktivovaných vakcín je jejich bezpečnost – nehrozí nebezpečí vzniku onemocnění. Nevýhodou je naopak potřeba použití většího množství antigenu a větší počet aplikací.

Živé vakcíny obsahují oslabený (atenuovaný) zárodek, který se replikuje v těle a vyvolává tvorbu protilátek, ale není schopen vyvolat infekční chorobu.

A teď babo raď

11.10.2016 21:15
lidule

XXX.XXX.117.206

Proto já tyhle věci nechávám na vetovy jinak holky po očkování byly naprosto v pohodě, i když mi bylo řečeno že budou trošku unavené tak než jsme dojely domů tak se stihly vzpamatovat a řádily jako neřízené střely jak kdyby nikde nebyly

12.10.2016 13:16
Acamar

XXX.XXX.158.162

Machyska napsal(a):
Vypadá to tak, že i tady je to živá vakcína.

http://mevet.cz/purevax-rcpch/

píšou to ve varování

Tos mne teď úplně zmátla

Trochu jsem hledala, něco co by to mohlo ujasnit jsem našla tady:
http://www.zverolekarka.com/Ockovani_proti_kaliciviroze
a proklikávala se přes odkazy na jednotlivé nemoci.

Tak to vypadá, že Purevax obsahuje:
mrtvou vakcinu proti kaliciviru
živou vakcinu proti panleukopenii
živou vakcinu proti herpesviroze

u vakcin proti FeLV jestli to dobře chápu je nějaký modifikovaný živý virus
chlamydiozu jsem nevystopovala...

A (aspoň pro mne) podstatné je, že Purevax neobsahuje problematické adjuvanty (rtuť, hliník), které jsou právě v podezření, že způsobují ty sarkomy v místě vpichu!
Ostatní typy vakcín jsem nezkoumala, ale jsou tam taky v tabulce, tak by se dalo asi pátrat i tam.

Vyznělo mi to tak, že ty živé vakciny působí lépe na imunizaci proti nemoci a u mrtvých zas se imunitní reakce zesiluje pomocí adjuvantů.
Ale u těch aktivních zas asi bude nějaké větší riziko možná při očkování oslabené kočky...nevím.
Fakt babo raď. Obojí má svoje pro a proti. Ale já osobně se teda víc bojím těch adjuvantů, hodně se o tom píše i u lidského očkování jako o spouštěčích různých problémů.


Nejsem odborník, ale tak nějak jsem si to přebrala. Možná to někdo, kdo tomu dobře rozumí, opraví nebo doplní.

12.10.2016 19:34
Machyska

XXX.XXX.252.23

Pokud bych měla kočičky doma, tak to ani neřeším a neočkuji, možná jednou - dvakrát kotě. Prošla jsem očkovací průkazy a samozřejmě všude Biofel i dřívější očkování vztekliny .

Mám jasno v tom, že s Ágneskou na očkování bez vztekliny půjdu (má v tomto týdnu roční termín), ale budu vyžadovat Puverax, do doby než najdu něco ještě lepšího, nebo si v tom všem udělám jasno. Jedná se o tu základní trojkombinaci, nic jiného.
Stejně tak i s ostatními. Jsou venkovní a zatím mám strach vůbec neočkovat.

12.10.2016 20:52
Acamar

XXX.XXX.158.162

Machyska napsal(a):
Pokud bych měla kočičky doma, tak to ani neřeším a neočkuji, možná jednou - dvakrát kotě. Prošla jsem očkovací průkazy a samozřejmě všude Biofel i dřívější očkování vztekliny .

Mám jasno v tom, že s Ágneskou na očkování bez vztekliny půjdu (má v tomto týdnu roční termín), ale budu vyžadovat Puverax, do doby než najdu něco ještě lepšího, nebo si v tom všem udělám jasno. Jedná se o tu základní trojkombinaci, nic jiného.
Stejně tak i s ostatními. Jsou venkovní a zatím mám strach vůbec neočkovat.

Nic si z toho nedělej, naše bývalá kóča měla taky vždy ty problematické vakciny, i párkrát vzteklinu (zkraje) - ale neměla s tím nikdy žádný problém, ani nežádoucí reakce... měli jsme štěstí.

Na těch stránkách, co posílala odkaz na článek ohledně očkování "Joanne", jsou i homeo na případné vedlejší účinky, tak třeba je doma máš

12.10.2016 21:39
Machyska

XXX.XXX.252.23

Acamar napsal(a):
Nic si z toho nedělej, naše bývalá kóča měla taky vždy ty problematické vakciny, i párkrát vzteklinu (zkraje) - ale neměla s tím nikdy žádný problém, ani nežádoucí reakce... měli jsme štěstí.

Na těch stránkách, co posílala odkaz na článek ohledně očkování "Joanne", jsou i homeo na případné vedlejší účinky, tak třeba je doma máš

U nás měl problém jen Bártík, když byl malý, bylo mu hodně zle (druhé přeočkování jako kotě), tam už bylo i očkování vztekliny, to byl důvod proč jsem ji přestala dávat všem našim kočkám. Jinak očkování snášely dobře, bez nežádoucích příznaků.
Mě nyní spíš vyděsil ten postvakcinační sarkom, o tom jsem dříve vůbec neslyšela. Zítra zavolám veterináři, aby mi objednal ten Puverax, pokud ho má tak tam rovnou zajedu.

Homeopatika určitě mám, mrknu do knihy co na to je.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.10.2016 07:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Podlehla jsem tomu, že u starších koček ta imunita klesá a zas je náchylnější něco chytit
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Mně moje dr řekla - jednalo se o fenu, že starší pes nemusí.
Že je to zátěž na organismus a neočkovala..

Jojo, starší neočkovat (krom toho, že kočku vůbec neočkovat).

" každé má své riziko. Očkování i neočkování."
upřímně věřím, že větší rizika nese to očkování a nejde jenom o reakci na konkrétní vakcínu, ale obecně o vliv na imunitu.

13.10.2016 07:06
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Mám stejný názor.

13.10.2016 08:31
joanne.s

XXX.XXX.41.2

Hmn, rapotacka:
také se k tomu přikláním.

13.10.2016 08:57
Acamar

XXX.XXX.57.109

No, ono by asi byly nejlepší když už, tak ty monovakciny, ať to není taková šupa pro imunitní systém, jenže to se (aspoň myslím) vůbec nedělá.


Jinak s vámi docela souhlasím, u dospělců, koťata (ještě s přístupem ven) bych asi jako základ proočkovala co nejšetrnější vakcinou a pak už - po tom 3.přeočkování v roce, bych to asi nechala osudu. Jsem měkota, měla bych o koťátka strach, aby něco nechytla a nezvládla to.

Já vím, že máte zkušenosti s větším počtem koček chodících ven a všechno bylo v pohodě, tak to možná tak divoké nebude. Ale já jsem asi v tomhle pos.ra, hlavně panleukopenie bych se u koťat bála.

13.10.2016 10:51
jajja1

XXX.XXX.54.32

Děkujji mockrát za odpovědi a názory zkušenějších. Zítra jdeme k vet. tak se s ním domluvím. Nejspíš nechám proočkovat základ do roku a poté se uvidí.

Přidejte reakci

Přidat smajlík