avelanc

Moje příspěvky

20.6.2016 09:53

Nedá mi to a hodím fotku kamarádčiny kobylky. Jen tak pro ukázku, jak může vypadat kobylí babička. Bohužel špatná kvalita, neb nechci vykrádat cizí fotky, takže šahám do vlastního alba.
Kobylka WPB - !33 let!, stále je aktivní, chodí na vyjížďky (přiměřeně), nyní se účastnila i výstavy.
Před asi pěti lety šla se zdravotním stavem hodně dolů, neshodila po zimě chlupy, šíleně hubla.
Tak se naložila a jelo se na Kliniku do Heřmanova Městce. Kobylka už prostě neměla zuby - obroušené tak, že nerozmělní potravu. Od té doby je krmena jen a pouze tekutou stravou. A opět je ve skvělé kondici.
Neříkám, že jde takto zprovoznit každého dědečka, jasně že ne. Ale jde to. Minimálně by bylo fajn podchytit ty koně, kteří scházejí jen kvůli nějaké "banalitě". Ostatní nemá cenu nechat se trápit a žit v podvyživeném stavu, bez naděje na zlepšení..

30.5.2016 16:56

Též by mě zajímalo.. U nás tedy ke kopnutí nedošlo, ale pes na nás čučel ze dvou metrů, já na kobyle v sedle otočená čelem a permanentně jsem se ho slovy snažila zahnat. Páníčkové 300 m od psa. Cesta lesní, pes na volno. Za psem šli vycházkovým tempem. Až když jsem já začala na psa vysloveně křičet, neb při každém pokusu o odejití šel kobyle po zadních nohám, chlap zrychlil krokové tempo. Pes nevypadal agresivně, ale jak píšete, stát se může cokoliv a aby kobyla psa zabila, za to mi to nestojí.. Navíc si může sama ublížit, mě shodit.. A pes za tupost majitelů nemůže.. Když si po drahné době psa vzali na vodítko, prohlásila jsem dosti naštvaně DĚKUJU! Na což mi bylo hrubě vysvětleno, že pes by kobylu nekousl. Že už koně viděl. Ano, jenže vždy se tam chodí v lotu, poprvé mohl stopovat koně samotného..
Lidi jsou prostě naivní..

22.5.2016 21:30

Když mně to rozum nebral. Jak by mohlo být široké, když bylo měřeno v nejhubenějším období :)
Takže další zkušenost - suché fleky nelžou!

22.5.2016 09:55

Tak pro všechny, koho to zajímá. Sedlo bylo rozebráno, kostra posazena na kobylu a k mírnému překvapení všech zúčastněných - sedlo je široké. Ještě se řeší, kde se stala chyba (zda kostra odpovídá naměřeným úhlům při měření kostry, ale v té době byla kobyla výrazně hubenější)..

3.5.2016 06:51

Sedláře jsem kontaktovala. Přijal to v rámci reklamace bez problémů. Při nejhorším (když nepomůže žádné přibroušení kostry) se bude dělat dřevěná kostra nová..

Já spíš nechápu, proč někteří uživatelé radí vyměnit koně, či sedlo.. To že sedlo nesedí dobře, jsem psala už v prvním příspěvku. Jen mě prostě zajímalo co přesně nesedí, abych před sedlářem nevypadalo jako trotl. Sedlo mám půl roku a tudíž vidím východisko v řešení se sedlářem, než sedlo prodat za poloviční cenu..
Navíc příspěvek od sisi je podle mého úplně mimo.. V sedle pravděpodobně bude problém (po shlédnutí fotek jinou sedlářkou) v tom, že má boule za lopatkami a kobyla má záda rovná. Prohlubenina tam takřka není. A že by do tohohle sedla kus koně chyběl? Vždyť se většina shodla, že je úzké... I mně se tak jeví. A souhlas s ff12345 - ta rozporuplnost, zda úzké či široké bude v tom, že nesedí více věcí.

Takže všem moc děkuji za reakce. Skutečně chci, aby sedlo kobyle sedělo, nevyhýbám se řešení problému a tady jsem hledala jen postřehy. Prostě potřebuji všemu rozumět, abych o tom dále mohla jednat :).

2.5.2016 17:00

Věřím tomu, že sedlo není tak špatně ušité, aby kobyle nemohlo sedět a vracet ho kvůli tomu nebudu.. Leda by se pan sedlář k napasování postavil nějak negativně.
Navíc prostě nevěřím tomu, že sebelíp ušité westernové sedlo sedí 100% po celý rok. Já prostě chci sedlo, které kobyle nebude ničit záda a případné váhové výkyvy budu řešit různými dekami. V tom vidím funkci westernového sedla.

Jinak skutečně nemá cenu řešit sedla na míru a trndat v bezkostráči :) (vím, opět silně diskutované téma :).

2.5.2016 15:00

Sedláři jsem psala, tak uvidíme, co si s tím počne :) Jen mám obavy, aby vše bylo řešené v rámci reklamace. Není to jeho první sedlo na míru, tak jsem si říkala, že se něčemu podobnému vyvarujeme. Každopádně teď už budu vážně trvat na tom, aby sedlo kobyle sedělo. V zimě jsem to mohla omlouvat tím, že přibrala, ale během léta jsou výkyvy váhy minimální a ty by prostě sedlo na míru mělo ustát..

Vysvětlení s tou výplní vpředu někdo nemáte? Proč to opticky pomáhá, i když je sedlo pravděpodobně úzké? Zkusím ještě vyjížďku, jestli to pomáhá i prakticky :)

Všem moc děkuji za příspěvky :).

2.5.2016 14:14

Jenže tady když se podíváte, tak jsou koně nasedláni taky poměrně dopředu.. Na všech to sedlo vypadá jaksi divně, ale jsou to ukázkové fotografie pana westmana, jak může dobře pasovat jedno dobře ušité sedlo.
http://www.westman.cz/AKTUANE.htm

U mě pokus nasedlat více dopředu jsem udělala proto, že při měření kostry mi přišlo, že byla kostra měřena právě takto vepředu.


Každopádně nepolemizuji nad tím, že sedlo sedí divně. Jen bych ráda věděla, kde je přesně chyba..

Vysvětlí mi někdo, proč pomáhá dát výplně dopředu, jestliže je sedlo úzké? Jde mi to proti logice věci..

Nejde sedlo samodomo rozebrat, aby se vidělo, jak sedí samotná kostra?

2.5.2016 12:50

Kobyla je poloviční paint. Sedlo bylo děláno na míru, stejně tak kostra. Je to wade a tam je těžiště jezdce jinde než u třeba reiningu.. Navíc jsem se i dočetla, že wade může vypadat vizuálně úzčeji než ostatní sedla.. Toliko teorie..
Prakticky se právě nejsem schopna rozhodnout, zda je sedlo úzké či široké.
Podle všech "symptomů" je sedlo široké - při vypodložení sedla vpředu se vše srovná, sedlo sedí hezky, při zatížení zadní části se přední zvedne. I to dopocení mi spíše sedí na širší sedlo. Vepředu váha sedí nahoře a ne na celé délce...
Jenže na druhou stranu mám ze sedla pocit, že je spíše úzké. Navíc byla kostra měřena v době, kdy byla kobyla v kondici (před podzimem), už při převzetí sedla měla kobyla o pár desítek kilo navíc a sedlo již takto nesedělo. Přes zimu to bylo o drobínek horší, to byla skutečně silnější. Myslela jsem si, že je to prostě tím, že je sedlo úzké a tak jsem a něm nejezdila a čekala, až kobyla zase shodí. Což se stalo, ale sedlo stále nesedí...
Jenže kdyby bylo širší, tak by v zimě sedělo... A zase, kdyby bylo úzčí, ...

V zimě byla kobyla přeměřována měrkou na kostry - nechtěla tedy moc stát, ale zjištěno, že je sedlo tak o 1/2 cm úzčí po celé délce.

Proto jsem založila diskuzi. Vážně mi to hlava nebere.. Jednoduchá otázka - široké či úzké? :)

Dnes zkusím vyjet s vypodložením vepředu a uvidím, jak se zapotí.. Jestli rovnoměrně, tak je sedlo prostě široké, ačkoliv se mi tomu nechce věřit..

A ano, souhlas. Sedlo mám trochu vpředu. Den před tím jsem jela se sedlem vzaději a suché fleky byly též. Tak bych druhý pokus, přemístit o kousek sedlo vpřed, zda dojde ke změně..

2.5.2016 10:34

Četla jste celý komentář a ne jen nadpis?
Napadá Vás k tomu ještě něco dalšího?

1.5.2016 17:39

Všechny vás zdravím.
Mám sedlo s kostrou na míru, která byla měřena v září. Někdy v listopadu bylo sedlo předáno. Už při předání sedla, sedlo vzadu odstávalo, ale kobyla viditelně na zimu přibrala, tak jsem to nechtěla řešit. Nebyla to chyba sedla. Přes zimu jsem používala jiné a čekala na jaro, až kobyla přebytečná kila zase shodí. Což se stalo. Ale sedlo se bohužel stále mírně zvedá. A já už od veškerého řešení ani nevím, jestli tedy sedí nebo je široké či snad úzké? Posílám fotky sedla na koni.. Poslední - dnešní opocení, kdy jsou patrné suché fleky zespod kohoutku...

Prosím všechny, koho k tomu něco napadne, napište.. Nechci dělat z prdu kuličku, ale zase bych ráda měla alespoň určitou část roku padnoucí sedlo.. Takže budu případně kontaktovat pana sedláře o přepasování..

Předem moc děkuji!

9.4.2016 17:21

Osobně jsem tenisky na ježdění nosila - ve westernu.. Pak mi jednoho pěkného dne kobyla začala kravit a projela mi cela noha třmenem. Už na koni jsem věděla, že je to v tahu.. Bota se mi při pádu vyzula, takže vše ok.. Ale před tím se mi stávalo, že se mi třmen zachytil za jazyk, takže všechno špatně..
Od té doby ale jezdím buď v chapsech nebo právě v jezdeckých botách na sněrování a nevidím v nich žádné větší riziko. Podpatek mají, šněrování je vysoko a jazyk nemají...

8.4.2016 08:09

Hezky je to popsané zde..
http://www.equichannel.cz/uzdeni-a-udidla-4-drezurni-uzda-a-pakova-udidla

Takže v zásadě jde o to, že páka patří na koně, který je výborně přiježděný a pomáhá se mu podsadit - zůstat na kolmici složitějším působením na různé tlakové body při použití jemnějších signálů.

Používat ji na to, aby kůň příliš netáhl a byl zvladatelný je hnus, který maskuje to, že jezdec je o ničem.. Dá se maximálně použít pro tento účel dočasně a plně cíleně velmi zkušenou osobou.

6.4.2016 17:44

Tony - to mě vůbec nenapadlo, že by mohlo být něco podobného. Já zatím slyšela jen o aplikaci do mobilu - když nějaký časový interval nezměníš GPS souřadnici, vysílá to SOS zprávu s GPS souřadnicí.. Jenže u nás jsou místa bez signálu, tak nejsem přesvědčená o účinnosti. Ale reálně nad tím uvažuji. I kdyby hlava sloužila, ale třeba noha byla zlomená, těžko někomu vysvětlím, kde přesně v lese jsem...

6.4.2016 16:31

O nafukovací vestě jsem ještě neslyšela. Je mi hloupé se ptát na jakém principu funguje (z názvu je to asi dost jasné), ale nedovedu si představit, že by vzduch měl nejlépe chránit páteř?

Ty westernové tapederos vypadají dobře. Není v nich v létě přehnané teplo?

6.4.2016 11:31

Bezpečnostní klobouky jsou horší jak helma. Do toho nejdu. Nějakou dobu jsem nad ním přemýšlela, ale než dělat takové kompromisy, smířím se s tím, že vypadám jako tydýt.. I ve zmíněném inzerátu píší, že je to modní doplněk, nikoliv ochranný prvek. Takže spíše jen pro ty, co hledají klid pro duši.
Uvažovala jsem nad páteřákem, ale nemám s nimi naprosto žádné zkušenosti. I jejich schopnost ochránit před případným poraněním je někdy polemizovaná..
Tak se jen ptám, jestli jsou nějaké možnosti, o kterých třeba nevím..
Bezpečnostní třmeny pro western existují? Oproti telecím létům už nejezdím v teniskách, při ježdění jsem opatrná (až mě ve stáji mají za exota), ... Co víc je možné dělat?
Jízdu na koni vzdávat nechci a zatím nebudu. Koňomilství je holt určitý životní styl a ten jen tak změnit nejde :)

Je mi jasné, že "když to budu mít někde napsané", žádné ochranné prvky ani omezení mi nepomůžou. Ale nechci zbytečně dráždit osud :)

Myslím, že včera mi helma dost pomohla. Páteřák nebo vesta by mi byli k prdu, neb jsem šla na kyčel a hlavu, ale někdy zase určitě spadnu, tak abych si co nejvíce omezila "bebíčka"...

6.4.2016 10:27

Zdravím.
Většinou jezdím na vyjížďky sama. Málokdy je možné se s někým koordinovat tak, že bychom jeli ve více koních. Kobyla je zvyklá, nemáme problémy. Jenže nikdy neříkej nikdy, že...

Včera jsem poprvé zkoušela bezkostrové sedlo, kobča se ve cvalu lekla koněžravého pařezu, mírně uskočila, ale jak jsem neměla důvěru k sedlu, že mě udrží, letěla jsem dolů. Žádná tragédie, kobyla se zastavila se mnou. Jenže s mojí šikovností jsem se dost majzla do hlavy (helmu jsem měla, střední kvality). A když já se majznu do hlavy, tak mám výpadky paměti. Ještě že kobyla domů trefila, já bych to nedala (opět bez stresu, v případě nouze bych zapnula GPS, natolik mi hlava sloužila).
Ale opět začínám řešit bezpečnost na koni. Jde o jeden špatný pád... Také nemládnu a rodina mě bude potřebovat čím dál víc..
Helma je pro mě samozřejmostí (ačkoliv jezdím western a už jsem uvažovala o trochu stylovější výstroji, helmu z hlavy prostě nedám)...

Ale čím se chráníte dál? Aby se v tom dalo pohodlně jezdit, v létě se člověk nepařil a v případě nouze to skutečně k něčemu bylo.. Existuje něco takového?

26.2.2016 07:10

Mně se u té od farmanu nelíbí beránek. Přijde mi na léto moc teplý..

A ještě mám dotaz k té crusaderce, jak to má s velikostmi? Standardně kobyla má cob, ale tady je cobka rozdělená do dvou velikostí. Hlavu nemá velkou, spíše menší, ale zase aby ji nebyla úplně malá...?

24.2.2016 16:18

Děkuji za info. Je tedy rozhodnuto, bude crusader. Kobyla není muchařka, ale když vidím, jak ji mouchy trápi, chci ji ulevit.

Takže děkuji :).

24.2.2016 15:51

Otevírám již chvíli nediskutované téma. Na jaře chci pořídit kobyle novou masku. Do teď používala no name ze zooproduktu. Nemá tendenci ji ničit, vypadá v ní spokojeně. Na druhou stranu mi ustajovatel říkal, že několikrát viděl kobylu do něčeho vrazit (osobně jsem neviděla, tak nevím). Ale i v té masce jí mírně slzely oči. A k dotazu. Potřebuji masku, ve které bude moci být i několik dnů (po dobu největších paren i v noci), aby v ní dobře viděla a aby maska plnila svou funkci. Hodně je tu doporučována crusader. Nevypadá špatně, pakliže neobjevím jinou, levnější, půjdu asi do ní.

Našla jsem tuto- typově mi přijde hodně podobná, jako ta crusader. Nemáte s ní někdo zkušenosti?
http://www.equisun.cz/cz/e-shop/1031074/c72262-masky-na-kone/maska-na-kone-horseware-amigo.html

A ještě dotaz, možná stupidní.. V těch maskách proti UV paprskům (stříbrným) vidí koně dobře?