kolemjdouci2

Moje příspěvky

16.3.2013 08:15

Pořídila jsem si štěně-psa. Kamarádka, která má několik psů, mi říkala, ať se připravím na to, že až vyroste, tak kamkoliv si lehne, zůstane po něm "razítko". Je výtok z předkožkového vaku opravdu běžná a fyziologická věc?

6.3.2013 18:03

Prodám tašku na psa Karlie Divina L, vel. 50x30x22 cm, barva červená s černou. Nepoškozená, jako nová, použitá pouze jednou - štěně nám z ní nějak rychle vyrostlo;-) Je nižší, takže podle mého názoru se hodí nejlépe pro plemena s kratšíma nohama - trp. jezevčík, jack russell apod. Původní cena 500, prodávám za 350. Ideálně osobní předání Praha, samozřejmě se lze domluvit i na zaslání poštou. Kontakt lamalucni@gmail.com

http://www.rogz.cz/obrazky/7402/karlie-prepravni-taska-divina-l-cervena-50-cm-original.jpg

5.3.2013 14:00

A mají oba rodiče vyšetřené aspoň patelly? Pokud ne, tak je poměrně velká pravděpodobnost, že bude mít vaše štěně nemocné nohy. A jakou bude mít srst, to vám u křížence opravdu dopředu nikdo neřekne, je to sázka do loterie.
Doporučuju místo křížence z množárny zvážit pořízení štěněte s PP z kvalitní chovatelské stanice, která dbá na zdraví svých odchovů, dělá rodičům zdravotní vyšetření a o štěňata kvalitně pečuje.

17.2.2013 11:40

1982 napsal(a):
Dobrý den, potřebovala bych poradit mám 4 měsíční štěně Cane Corso x Rotvajler váží skoro 20kg kupovala jsem jí granule od Visián, ale nechce mi je moc žrát. Musím je míchat s masem jinak se jich ani nedotkne. Můžete mi, prosím, doporučit nějaké granule?? smajlík

Nedivím se, že to nechce žrát. Složení je dost děs, nápadně mi připomíná Pedigree... (namátkou jsem vybrala recepturu Visán HEALTHY dog PERFORMANCE, ale ostatní budou dost podobné)
maso a masné výrobky (min. 4% drůbeží), vybrané obilniny (min. 4% rýže), přípravky rostliného původu (min. 4% řepné dužiny), drůbeží tuky, kvasnice, hydrolizát z drůbežích jater, minerální látky, mateří kašička 30mg/kg


Kvalitní krmiva jsou například: Orijen, Acana (zvláště bezobilné receptury), Artemis, Canine Caviar, Taste of the Wild, Dog Lovers Gold, Canidae, Barking Heads, Now!, Earthborn Holistic Primitive Natural... Ale samozřejmě i cena je někde jinde, než na co jste byla zvyklá - přece jen téměř čisté sušené maso stojí podstatně víc, než obilný odpad. Takže jestli je tohle mimo Vaše finanční možnosti, tak napište, kolik můžete do štěníka měsíčně investovat, a vymyslíme nějaký kompromis;-)

11.2.2013 07:14

kalliope napsal(a):
Ani nevím co na to říct, snad jen, že si koledujou o pěknej malér a ve finále to stejně odskáče pes, bohužel

Budu asi hnusná, ale v tomhle případě bohužel doufám, že to odskáče jen ten pes a ne i dítě...

7.2.2013 19:51

burunduk napsal(a):
smajlík

Aha.

Čemu se divíte? Stejně to bylo nejspíš kvůli nějaké "nedůležité formalitě" jako je těžká DKK, dědičná slepota či labilní povaha... paní přece není snob, aby musela mít štěně s papírama po vyšetřených rodičích!

2.2.2013 12:43

venca21 napsal(a):
Nedivte se ale já při útočení okamžitě zaujímám obranu a nebojím se nikdy zaútočit při křivdě.Ne jen za sebe ale bojuji tvrdě i u křivnd jiných.Dost se mě to dotýká a hlavně ublížení žen a zvířátek.Tady mě jedna 25 ti letá káča neznalá životem a bez zkušeností mě nebude napadat.
Další uráží pejsky které jsou stopro čistokrevní a říkají vořech no tak nemají PP protože je dostalo 5štěňátek a na dvě se nedostalo.Přece je neutratísmajlík.Lidi jsou zrůdy.smajlíksmajlík Vy jste moje krevní skupina když pomáháte zvířátkům a hned nesuďte když nevíte o co gousmajlík.Já nezačal....nikdy nezačínám..smajlík

5 štěňat dostalo PP a dvě ne? Ach bože, oblíbená výmluva množitelů. Toto platilo před nějakými 30 lety, kdy byl u některých plemen omezený počet štěňat na fenu a přebytečná se hned po porodu utrácela, aby bylo zajištěné, že fena všechna štěňata kvalitně uživí. Ale neplatí to už několik desetiletí, sama mám štěně z devítičlenného vrhu a PP dostali pochopitelně všichni. Což byste věděl, pokud byste měl o psech skutečně tak rozsáhlé znalosti, jak tvrdíte. Pokud vaše fenka nemá PP, nemají ho ani ostatní štěňata z vrhu. Důvody můžou být různé - může jít o křížence, případně rodiče mohli mít nějakou vadu, díky které nemohli být uchovnění... Ať tak či tak bych fenku rozhodně nemnožila, když vlastně nevíte nic o jejich předcích, o předpokladech a problémech, které přenáší... Jak na ni chcete vybrat správného psa, který zajistí kvalitní a zdravé potomky, když ani nevíte, jestli to není například její brácha? A mimochodem, máte vyšetřené aspoň kyčle a oči - nejčastější dědičné zdravotní problémy u borderek?

29.1.2013 16:28

knedlyk napsal(a):
Já krmím hlavně masem, ale ráno dávám i granule a nemůžu si vynachválit Orijen regional red. Ta cena je sice příšerná (za 7 kg pytel tisícovka), ale vydrží nám skoro 4 měsíce, tak se to docela dá. Jedná se o jediné granule, které pes zežere ráno hned a nesmrdí tam až do oběda.

Nejste náhodou já?smajlík Zrovna jsem chtěla napsat přesně to samé, taky krmím masem a k tomu mám v záloze pytlík Orijenu. Akorát s tím rozdílem, že moje čuba sežere naprosto cokoliv. Ale Orijen mi vyhovuje složením a kvalitou stejně jako tím, jak po něm čubina dobře tráví - neprdí, nesmrdí jí z tlamy a má malinké pevné bobky.

28.1.2013 08:31

Teda tady se to nějak zvrhlo... smajlík

Vzájemné osočování a urážení nic nevyřeší. Ale přesto musím souhlasím s bess, že pořízení tak aktivního plemene s vysokým loveckým pudem je potřeba hodně dobře zvážit. Znám ohařů (výmarských i maďarských) chovaných v rodinách poměrně dost a jen s málokterým se dá jít na procházku navolno. Zvěř (či její pach) je všude a ohař, který nemá aspoň základy loveckého výcviku a není ve zvěři ovladatelný, prostě zdrhne. A může vlítnout pod auto, pod vlak, může ho zastřelit myslivec... Ano, jsou výjimky, u kterých ten lovecký pud není tak silný - u nás v ulici znám takové dva, matku se synem, ale ti jsou vyžraní tak, že jsou rádi, že chodí, takže jim je nějaká zvěř víceméně ukradená. Ale drtivá většina výmarů i maďarů ten lovecký pud prostě má. A je pravda, že takový pes je sice v normálním rodinném provozu docela šťastný, i když musí v lese chodit jen na vodítku... ale když dělá práci, pro kterou byl stvořen, tak je v extázi. To se nedá popsat, to se musí zažít... Takže člověku, který nechce se psem dělat aspoň trošku lovecký výcvik (není třeba chodit na hony, stačí třeba cvičit věci jako aporty, vlečky...), bych určitě doporučila zvolit raději jiné plemeno.

A další věc - Deniso, je ti patnáct. Pokud si teď pořídíš psa, budeš ho mít třeba až do svých třiceti let. Máš promyšlené, jak to bude se psem, až půjdeš na střední, na vysokou (a budeš třeba bydlet na internátu či na koleji), až budeš pracovat, až budeš mít partnera, děti?

Pokud máš tohle všechno promyšlené, tak směle do toho, držím palce! Určitě ale doporučuju zvolit psa s PP, zvlášť pokud by šlo o toho výmara - je to poměrně těžké plemeno a mívají problémy s klouby, což množitelé bez PP vůbec nesledují. Navíc málokterý množitel bez PP bere v úvahu povahu krycího psa - zpravidla je jediné kritérium to, že bydlí blízko... a potkávám poměrně dost labilních a agresivních ohařů. Takže nejlepší způsob, jak mít velkou šanci na zdravého a pohodového psa, je vybrat dobrou chovatelskou stanici, kde hodně dbají na zdraví a povahu svých odchovů, mají u rodičů štěňat udělané rentgeny kyčlí i loktů a za dobrým krycím psem jsou ochotní jet i daleko. Za takovou chovkou se vyplatí jet i přes půl republiky - koneckonců s tím psem budete žít následujících dvanáct či patnáct letsmajlík

24.1.2013 20:25

lesterka napsal(a):
Já se s tím taky původně různě pekla...teď mi přijde nejlepší vzít nějaké vnitřnosti a normálně je uvařit ve vodě..zrovna mám takhle hovězí plíce a srdce...

To mně přijde takový upatlaný, do kapsy to není úplně ono;-) Ale každému vyhovuje něco jiného. Já "napeču" jednou za tři týdny - a je to fakt rychlý a jednoduchý; nakrájené pamlsky strčím do mrazáku a jen odebírám tolik, kolik zrovna potřebuju - kostičky k sobě vůbec nepřimrznou. A nechám je rozmrznout buď volně, nebo je strčím na půl minutky do mikrovlnky.

24.1.2013 10:23

Mně tu hlavně rozesmál ten příspěvek, jak dospělá myš, která váží kolem 30 gramů, má v zažívacím traktu 10-15 gramů obilovinsmajlíksmajlík Maximálně (když s odhadem hoooodně přestřelím) 3 gramy, a i to je v nabobtnalém stavu, takže v suchém stavu by to bylo o dost míň než gram.
Co všechno si výrobci granulí nevymysí, aby ospravedlnili použití spousty obilí v granulích pro masožravce...smajlík

24.1.2013 09:42

eluschi napsal(a):
v jednom psím časopise jsem teď narazila na perník pro psy.
500 gramů hovězích, vepřových nebo kuřecích jater
1-2 vejce
ovesné vločky
celozrnná mouka

Játra s vejci rozmixujeme a smícháme s ovesnými vločkami a moukou. Hustou kaši naplníme do formy a pečeme necelou půl hodinu při 180 stupních.

Tohle dělám, ale bez vloček, jen s pohankovou moukou, a té dávám poměrně málo, cca hrnek. Rozetřu na plech na pečicí papír (vyjde to cca na půlcentimetrovou vrstvu), upeču při nízké teplotě, po vychladnutí nakrájím na malinké kostičky a uskladním v mrazáku. Perfektní pamlsky na cvičení - jsou malé, takže je jich hodně, nedrobí se, nelepí, nemastí, můžu je nosit jen tak v kapse.

18.1.2013 18:14

Ještě zpět k Desenskému: tady si můžete přečíst, jak jeho rady na téma "ukázat psu jeho místo ve smečce" vedly v konečném důsledku k těžkému pokousání dítěte (v článku není uvedeno jméno psychologa, ale autor v komentářích potvrdil, že jde skutečně o Desenského):
http://naszviretnik.net/2011/11/09/sos-hleda-se-domov-pro-badyho/
http://naszviretnik.net/2012/02/01/psi-hleda-se-novy-domov-pro-badyho-2-kde-jsme-udelali-chybu/

Nemyslím si, že by psům nějak extra rozuměl...

18.1.2013 11:35

assil napsal(a):
Složení Carnilove není až tak vynikající, i když je mnohem lepší ne Brit, aby ne, když je to značka určená původně na export a cena 1800 Kč za 12 kg je tak přemrštěná, že teda nechápu, kdo si to může koupit.

Souhlas. Hlavně ten lososí se mi nelíbí vůbec - na prvním místě lososí PROTEIN? Co to je - nějaký nový honosný název pro vedlejší produkty z lososa? Kdyby to byla masová moučka, tak by to tam napsali...

16.1.2013 17:06

impact napsal(a):
No přiznám se, že jsem to opravdu četla celé.. Ten příspěvek od Petas byl podle mě řečen tak do pléna, obecně s výchovou psů. Nevidím tam žádný kontext pokousaný jezevčík X vyhodit z postele. smajlík

A tohle pokousaný jezevčík má problém ne proto, že byl pokousaný, ale proto, že je nevychovaný, což se projevuje především tak, že spí v posteli... mi do sebe opravdu nezapadlo...

Bez toho, že byste si to musel/a brát osobně. Mě ta dedukce opravdu rozesmála. smajlík
smajlík

Ten příspěvek od Petas byl podle mě mířený na ten konkrétní případ s jezevčíkem. V dalším příspěvku sama psala: V návaznosti na pokousaného jezevčíka jsem také nemyslela nic ve zlém. bylo to myšleno na radu prostě musíš... atd.

Já i Vava jsme ten příspěvek evidentně pochopily podobně. Netvrdím, že to Petas nutně takhle myslela, jen že to mnoha lidem mohlo takhle vyznít, protože to neformulovala úplně jednoznačně...

16.1.2013 16:38

impact napsal(a):
Vava a Kolemjdoucí

Zkuste se nad tím příkladem se spaní v posteli zamyslet v kontextu, v jakém to bylo myšleno. A ne si to hned vztahovat na sebe. smajlík Je totiž podstatný rozdíl mezi tím, o jakém psovi se bavíte.

Domácí a slušně vychovaný od malička x Domácí a nevychovaný od malička x Nově příchozí dospělý nevychovaný a výchovu odmítající, a tak dále...

Nevím, jak vy dvě, ale já tak nějak pochybuji, že varianta "agresívní, vyhodit z postele" se vztahuje na "domácí a slušně vychovaný od malička", nemyslíte?

impact:
zkuste si přečíst původní příspěvek o jezevčíkovi a následně pak reakci, na kterou jsme odpověděli tak, jak jsme odpověděli. Ta reakce totiž imho vyznívala tak, jako že pokousaný jezevčík má problém ne proto, že byl pokousaný, ale proto, že je nevychovaný, což se projevuje především tak, že spí v posteli...

Jinak samozřejmě souhlasím.

16.1.2013 16:04

vava69 napsal(a):
Tak na zemi určitě spát nebudu :)

Asi tak;-) Taky máme čubu v posteli, ale stačí říct normálním tichým hlasem povel a zajede na pelech tak rychle, že to ani nestihnem sledovat. A to jsme ji to nějak speciálně neučili, prostě to vyplývá z jejího vztahu k nám. Že nám spí prakticky na hlavě rozhodně neznamená, že nám velí.

16.1.2013 14:19

petas napsal(a):
Osobně p.Desenského neznám.. ale..

Pes je prostě jen pes, zvíře, které žije dle instinktů a pudů...dělá to,co musí a pokud žije s člověkem, musí se chovat podle jeho pravidel...

Vy máte jezevčíka, pokud bude nevychovaný a dovolíte mu spát v posteli atd., i když vás bude chtít pokousat, nemá až takovou šanci ublížit. Pokud ale sdílíte domov s velkým plemenem nebo více psy, je na místě, aby vaše pravidla byla jejich pravidla-neposlechneš, zlobím se a potrestám tě...zákon smečky!

Pes velice rychle pochopí, kdo je mu nadřazen a kdo je pod ním...odtud pramení i poslušnost celkově.

Co má nevychovanost společného s tím, jestli pes může nebo nemůže spát v posteli? Vychovaný pes může to, co mu dovolím - pokud mu dovolím spát v posteli (a pes se spaní v posteli nedožaduje ani mě z ní nevyhazuje), tak je vše v pořádku, ne?
A taky by mě zajímalo, co má (hypotetická) nevychovanost společného s tím, že jezevčíka pokousal jiný pes a on má po tomto zážitku panický strach z určitých situací?

16.1.2013 08:33

Firmu vůbec neznám, ale z toho, jak jste si zapamatovala název, jsem vydedukovala, že by se mohla jmenovat Back on Track - není to ono?
http://www.backontrack.com/cz/vyrobky/pro-pejsky/

16.1.2013 08:27

Známá u něj byla s bázlivou čubou. Desenský si čubu odvedl kus od paničky a jal se ji "rovnat" takovým způsobem, že ji rozhodil definitivně. Známá ji pak půl roku dostávala aspoň zpátky do stavu, ve kterém byla před jeho zásahem... (nebyla jsem u toho, takže nevím, co přesně se tam dělo, ale viděla jsem čubu před a po).

Takže ani na to, že rozumí psům jako pámbu, bych nespolíhala. Jo, psům asi docela rozumí, ale taky se dokáže hodně seknout. Prostě normální člověk se zkušenostmi se psy, žádný neomylný suprpsycholog.