Informace o uživateli:
Vážím si všech zvířat a těší mne, když svůj život tráví po mém boku (včetně včel, vos i sršní, ale s výjimkou ostatního bodavého či kousavého hmyzu).
Mám ráda květiny, stromy i kameny, a vodu ve všech skupenstvích a formách.
Moje zvířata
Naposledy přihlášen: 29. 4. 2020 14:33:10
- Témata ve kterých diskutuji
- Mnou založená témata
- Moje příspěvky
Moje příspěvky
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/101003/vlada-se-zbavila-odpovednosti-aneb-rouska-jako-falesny-pocit-bezpeci.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/100974/padni-komu-padni-proc-se-nebojuje-i-s-jinymi-zdravotnimi-riziky-tak-jako-s-koronavirem.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
To přece není podstatné, z čeho se dělají - mají hezký obal, lákavý seznam surovin (kdo by nechtěl pro psa to nejlepší - borůvky, oregáno, extrakt z mořských plodů, blablabla) a nevoní obvykle úplně špatně.
Tak proč si představovat, že to, co je uvnitř, je uvnitř proto, že lidský potravinářský průmysl ani při maximálním nasazení, nejlěpší vůli i namletí na extra jemno nedokázal už pro tyto pozůstatky průmyslového zpracování potravin najít takové využití, které by mohl prodat jako krmení pro lidi.
Pokud máte v oblibě britské seriály, tak v Jistě, pane premiére, v díle Školská reforma, státní tajemník sir Humphrey Appleby poučuje premiérova sekretáře Bernarda, který se naivně domnívá, že děti chodí do školy kvůli vzdělání:
"Ne, Bernarde, školský systém funguje, jak má - drží děti na uzdě, pokud jsou jejich rodiče v práci."
Obávám se, že k tomu jsme se konečně taky po cca 32 letech od premiéry tohoto dílu dopracovali i u nás. O nějakém hlubším, nedejBože klasickém vzdělávání to už na základním i středním stupni většinou bohužel není.
Jen pro zajímavost posílám odkaz na MI a MII na VŠCHT (MI je kruté síto prvního semestru na všech fakultách školy):
http://147.33.74.135/knihy/uid_isbn-978-80-7080-656-2/pages-img/005.html
https://vydavatelstvi.vscht.cz/katalog/publikace?uid=uid_isbn-80-7080-555-2
Lze prolistovat.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Ano a jde to tak daleko, že u pokladny stojí mladý muž se ženou a dítětem a aby zjistil,
jestli je pro něj výhodnější ( pokladní samozřejmě nevěří, protože všichni jsou zloději ), zaplatit 2x140 + 70 nebo 320, tak na to musí vytáhnout chytrý mobil.......
Ona totiž ta matika učila lidi myslet a ne i 1+1 počítat na kalkulačce. Pythagorovu větu a plochu kruhu dodnes spočítat umím a sem tam se to i hodí, stejně jako procenta a trojčlenka.
Fakt je, že už jsem vyslechla i hovor dvou učitelek, že je zbytečná maturita z češtiny, česky všichni umí......
A vlastně z čeho zbytečná není, však na internetu najdete všechno ( jen Masaryk už věděl, že všechno, co se tam píše, není pravda ).Tak oni ti Piráti budou mít pravdu.
Všichni budeme mít VŠ a všichni budeme blbí a navíc nikdo nebude umět pracovat -
fakt vyspělý svět!
Pardon, nějak jsem se rozvášnila.
Špatně čtete, orionko.
Ohledně Pythagora či obsahu kruhu jsem nepsala spočítat, ale odvodit. To je velký rozdíl - pamatovat si vzoreček? Proč ne, ale je to ekvivalent té kalkukačky. Kdežto vědět, proč se to počítá zrovna takto, to je právě ta klasická znalost.
Pro lupus4:
V okamžiku, kdy by byla jednotná maturitní zkouška z matematiky pro všechny (gympl, zdrávka, zemědělka, UO s maturitou) tak to snad radši ať už není pro nikoho. Vždyť už teď je to k smíchu.
Ona šikana mezi dětmi dřív nebyla? To je mi novina
A povinná maturita z matematiky ještě nikomu IQ nezvýšila - on je sakra rozdíl, když máte kdykoliv u sebe v mobilu kalkulačku, která vám během mžiku sdělí třetí odmocninu či logaritmus, než když jste to dřív lovila v tabulkách. Už nemusíte vědet, jak se to počítá. A kolikrát v běžném životě jste logaritmovala, derivovala či integrovala? O goniometrických funkcích nemluvě.
Doba se mění.
Pokud chcete jít na technickou vejšku, tak tam bez matematiky těžce spláčete, ale i tam už máte kalkulačku, která derivuje, integruje, kreslí křivky apod.
To je pak těžké po těch pachantech něco chtít, že jo?
Pořád se volá po klasickém vzdělání, kam samozřejmě matematika patří, ale na druhou stranu to nikdo nechce učit a nikdo se to vlastně ani nechce učit.
K čemu Vám konkrétně je maturita z matematiky (pokud ji máte)? Dokážete dnes odvodit Pythagorovu větu bez gůglení? Nebo obsah kruhu?
To 99% maturantů v životě opravdu nepotřebuje.
No, u psů se to u nezvladatelných nečesačů dělá tak, že ho vezmete na veterinu, tam ho vet přispí a ostříhá strojkem na nějaký 1 cm. Do ruky tedy dostanete probuzeného, ostříhaného psa se zhruba 1 cm kožichem, jehož údržba je sranda, a vy máte čas vzít měkký kartáč a psa postupně na úpravu srsti navykat, což většinou vede k úspěchu, protože jemné kartáčování je nakonec příjemné každému, zvlášť když nikde nic netahá a necuchá se.
Takže já osobně bych vzala kočku na veterinu a obrala ji strojkem. Návyk na česání až pak.
Vikouš
napsal(a):
Aha a jaká podle vás měla být ta správná reakce?
To se ptáte na diskuzi, kde nikdo vás ani vašeho vořecha nezná, v životě neviděl, jak s fenou zacházíte, jaký má fena režim, jak se chová v běžných situacích?
Vy nevíte, co znamená vlastního psa podpořit?
Jak se psem navázat kontakt?
Dospěla jste do stadia, kdy s vámi váš pes nechce nic mít, jste pro něj nedůvěryhodná, on je zraněný a vy se dívíte, že od vás nechce ani žrádlo?
Jste troll?
Dejte fotku Muf (pokud existuje).
http://www.osel.cz/11126-podle-nove-hypotezy-mohou-za-koronavirovou-pandemii-psi.html
http://www.osel.cz/11114-co-nam-mohou-prozradit-koronavirove-statistiky.html
https://www.flowee.cz/civilizace/7820-jan-hnizdil-chaoticka-represivni-opatreni-mohou-napachat-vic-skody-nez-virus
https://www.flowee.cz/clovek/7568-jak-vytrenovat-mozek-aby-i-v-karantene-produkoval-latky-stesti
Vikouš
napsal(a):
A to jako proč? Hned jsem to konzultovala s veterinářem. Z jedné strany tady všichni tvrdíte, jak psa nelitovat atd. A co jsem v té situaci měla dělat? Ti psi se znali. Nikdo nečekal, že po ní vyjede.
Víte, že máte fenu labila. Přesto jste ji nepodpořila.
Co má ten pes teď dělat? Napadla ji druhá fena, vy jste dělala jakoby nic, nezastala jste se jí, nemá ve vás žádnou oporu, je na všechno sama a vy ji jen prudíte.
Je prostě dál labil a navíc se s vámi už nebaví.
Co je na tom divného?
Terven
napsal(a):
Protoze ucitel ani po deseti praxe nema takovy plat, aby bez vedlejsaku uzivil rodinu, coz se o jinych profesich s vs vzdelanim rict neda. Mozna by vas jejich vyplatni pasky prekvapily... to ostatne asi vetsinu lidi.
Nevím, možná ano.
Na druhou stranu - pořizovat si rodinu, když ji nedokážu zabezpečit, není taky zrovna zářný příklad, jak si dobře řídit život. A pokud ji nedokážu zabepečit ani po 10 letech v zaměstnání, je něco špatně hlavně na mě
Obecně se dá říct, že pro muže existuje spousta lépe placených profesí než je běžný učitel na SŠ nebo ZŠ. U mužů mám často pocit, že jako učitelé skončili spíš jako z nouze ctnost - neznám muže, který by od dětství snil o tom, že bude učitel.
Čest výjimkám, jako pan Bárta, který velmi zajímavě a poutavě píše pro děti o chemii a sám aktivně učí.
https://www.databazeknih.cz/zivotopis/milan-barta-10896
Sama jsem si jeho několik knih koupila kvůli občasnému doučování dětí kamarádek, a chemii i jejich znalostem to prospělo.
Pajdák měl bohužel vždy pověst takové lepší střední, kde se scházejí ti, které jinam nevzali, a dnes, kdy je VŠ vzdělání devalvováno obecně, se to moc asi nezměnilo k lepšímu. Tak co od absolventů čekat? Spíše nic než něco.
A argumenty o vyšším poslání učitelské profese? Kdepak je hledat, když každý chce primárně hlavně peníze?
Ach jo, mě udivuje, že vás to udivuje, že jsou psi ochotní jíst furt
Šelmy mají v genech schopnost nacpat se k prasknutí a pak naopak hladovět. Úzkostlivým odměřováním malých krmných dávek naopak podporujete touhu po krmení - ten pes se nenažere dosyta nikdy.
Pokud je fena nedožraná, zkusila bych jí nechat maso ad libitum a pak dva dny nic.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Tak jednak nejsem učitelka, ve školství dělám okrajově. Já bych na to fakt nervy neměla a obdivuju mýho muže, že nejde do jiný oblasti. Věřte, že bez vztahu k dětem a bez víry, že to k něčemu je, by to fakt nešlo.
Tady nejde o finanční komepnzaci práce, kterou by člověk nesnášel, to jsem rozhodně nechtěla říct. Ale myslím si, že takto těžká práce s takovou zodpovědností nejen okamžitou, ale i do budoucna - vždyť učitelé víc než půl dne působí na generaci, která bude za chvíli určovat, co se tady děje - měla být ohodnocená úplně jinak.
Škola je jen jeden z vlivů, který na generaci působí.
A při vší úctě, myslím, že nemáte vůbec žádnou představu, co znamená pojem těžká práce.
Ale chápu, že pro každého je to něco jiného.
Ne, není to smutné, to je prostě život.
A věřte mi, žádné zvyšování platu vám nevykompenzuje nelad v práci, ve které nejste dlouhodobě spokojená. To se penězi srovnat nedá - a je velkou chybou učitelů se domnívat, že když se jim zvednou platy, budou se žáci chovat lépe a nebudou dále spratečky. Takhle to prostě nefunguje.
Pokud vás učení nebaví, bez ohledu na astromickou výši vašeho platu, vás nebude bavit dál.
Ale to jsou zase kecy
Vždyť vám nikdo nedrží nůž na krku, abyste dělala zrovna učitele. Můžete dělat cokoliv jiného.
Z vašeho příspěvku vyplývá, že děti ráda nemáte, říkáte jim spratečci, už předem jste vůči nim v opozici - tak se na to vykašlete.
A narozdíl od vás si opravdu nemyslím, že plat učitele je směšný. To jen to neustálé žebrání víc, víc, víc směšné opravdu je.