Zotavování kočky po kastraci

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

14.2.2013 19:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.224.42

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho se zotavuje kočka po kastraci. Za jak dlouho bude zase normálně skákat a hrát si? Je to otázka několika dnů nebo týdnů? Děkuji.

Neregistrovaný uživatel

14.2.2013 20:18
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.73.135

Je to individuální . Nám se kočička dávala do pořádku 2 týdny . . . .

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 00:23
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.139.219

Moje skotačila hned jak jsme jí sundali košilku, čili po týdnu, ale zažila jsem kočky jak šplhají i 2 dny po kastraci, což asi není dobré na stehy :)

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 08:29
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.237.69

Moje si hrála dvě hodiny po přinesení. Na stehy jsme ani nešli- už tam žádné nebyly.

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 08:46
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.73.135

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Moje si hrála dvě hodiny po přinesení. Na stehy jsme ani nešli- už tam žádné nebyly.

I tak jsem to zažila .
Ale bohužel i brutálně jinak .
Lépe raději počítat s horší variantou a být (možná) příjemně překvapen .

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 14:02
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.165.178

Standardně počítejte s tím, že první 2-3 dny bude kočka dost "špatná" - bude se schovávat, málo jíst a hodně polehávat. Od třetího dne byste již měla na kočce vidět, že jí začíná být lépe - zlepší se jí apetit, ochota k pohybu i kontaktu. Pro majitele nastává kritické období někde od 5. dne, kdy srůstající rána začne svědit - některé kočky mají tendenci neustále si jí lízat a tahat stehy, takže je potřeba pořádně to ohlídat. Na vyndání stehů se chodí obvykle 10. den - to už je kočka více-méně v pořádku. Naprosté zotavení by se mělo dostavit cca po 2-3 týdnech od zákroku.

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 14:28
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.27.102

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Standardně počítejte s tím, že první 2-3 dny bude kočka dost "špatná" - bude se schovávat, málo jíst a hodně polehávat. Od třetího dne byste již měla na kočce vidět, že jí začíná být lépe - zlepší se jí apetit, ochota k pohybu i kontaktu. Pro majitele nastává kritické období někde od 5. dne, kdy srůstající rána začne svědit - některé kočky mají tendenci neustále si jí lízat a tahat stehy, takže je potřeba pořádně to ohlídat. Na vyndání stehů se chodí obvykle 10. den - to už je kočka více-méně v pořádku. Naprosté zotavení by se mělo dostavit cca po 2-3 týdnech od zákroku.

No tak za takový průběh bych se jako veterinář styděla - kočky kastruji bokem, malou rankou se vstřebatelnými kožními stehy. Narkóza lepší, žádná levnota, po které kočky blinkají, s injekčními antibiotiky na více dní a s injekcí proti bolesti. S kočkami není moc zábavy v den kastrace, to radši někde dospávají, ale další dny už číči vůbec o ničem neví. Ano, za tři týdny mají i dorostlé chlupy.

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 14:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.113.77

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Standardně počítejte s tím, že první 2-3 dny bude kočka dost "špatná" - bude se schovávat, málo jíst a hodně polehávat. Od třetího dne byste již měla na kočce vidět, že jí začíná být lépe - zlepší se jí apetit, ochota k pohybu i kontaktu. Pro majitele nastává kritické období někde od 5. dne, kdy srůstající rána začne svědit - některé kočky mají tendenci neustále si jí lízat a tahat stehy, takže je potřeba pořádně to ohlídat. Na vyndání stehů se chodí obvykle 10. den - to už je kočka více-méně v pořádku. Naprosté zotavení by se mělo dostavit cca po 2-3 týdnech od zákroku.

Hmmm, tak asi mám nenormální kočky ... po důkladném prospání (bez zvracení!) se hrnou k misce s vodou a s jídlem, nikde se neschovávají, někteří experti večer skáčou na škrabadlo, druhý den jsou úplně normální. Kastrační ránu máme sice na bříšku, ale důkladně sešitou, kočky se někdy pokouší preparovat stehy při čištění, ale málokdy se jim to podaří, když jdeme na vyndání, chybí maximálně jeden krajní ...

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 15:54
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.36.70

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Hmmm, tak asi mám nenormální kočky ... po důkladném prospání (bez zvracení!) se hrnou k misce s vodou a s jídlem, nikde se neschovávají, někteří experti večer skáčou na škrabadlo, druhý den jsou úplně normální. Kastrační ránu máme sice na bříšku, ale důkladně sešitou, kočky se někdy pokouší preparovat stehy při čištění, ale málokdy se jim to podaří, když jdeme na vyndání, chybí maximálně jeden krajní ...

No to ty dvě naše se už večer v den kastrace draly ven.smajlík Vydržely nakonec do druhého dne, ale dost jsme si od nich v noci vyslechly.... U nás se rána lepí tkáňovým lepidlem, takže no problem s nějakým olizováním a preparováním.smajlík

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 22:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.177.233

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No tak za takový průběh bych se jako veterinář styděla - kočky kastruji bokem, malou rankou se vstřebatelnými kožními stehy. Narkóza lepší, žádná levnota, po které kočky blinkají, s injekčními antibiotiky na více dní a s injekcí proti bolesti. S kočkami není moc zábavy v den kastrace, to radši někde dospávají, ale další dny už číči vůbec o ničem neví. Ano, za tři týdny mají i dorostlé chlupy.

Ještě jednou - mluvila jsem o běžném pooperačním průběhu! Jistě se vyskytují odchylky jedním i druhým směrem - některé kočky se již po pár hodinách se chovají jakoby nic a u jiných se mohou vyskytnout velice vážné komplikace. Bylo by však pošetilé namlouvat majitelům, že kočce po kastraci stačí chvíli se prospat a vzápětí bude jako rybyčka! Ovarektomie/ovariohysterktomie je poměrné rozsáhlý chirurgický zákrok v dutině břišní, při kterém jsou zasaženy i hluboké vrstvy hladkého svalstva a hojení zkrátka chvíli trvá.

Volba anestezie je otázkou materiálového a technického vybavení veterinární ordinace a také peněženky majitele (např. inhalační narkóza je o něco dražší). Metabolizace anestetik v organismu je značně individuální. Některé kočky snáší narkózu lépe, jiné hůře.

K sešití podkoží se vždy používají vstřebatelné stehy. U vrchního šití někteří veterináři volí "rozpustné" stehy - zejména u nervózních nespolupracujících zvířat, u kterých by jejich vyndávání znamenalo další narkózu (nebo u koček z odchytu, které budou po základním zotavení vypuštěny do původní lokality). Jejich nevýhodou je nižší pevnost, proto se k zevnímu sešití kůže častěji používá nevstřebatelné vlákno.

Místo vedení řezu je výhradně na rozhodnutí veterinárního lékaře. Přístup z linea alba (vazivový pruh uprostřed břicha za pupkem) přináší lepší pooperační hojení s menší bolestivostí. Řez vedený "břichem" má také jistý kosmetický efekt (není potřeba vyholit srst na viditelném místě). Na druhé straně je zde jisté nebezpečí rozvoje břišní kýly. Řez bokem sice toto riziko eliminuje, avšak boční přístup vyžaduje přetnutí více vrstev svalů a cév, hojení je provázeno větší bolestivostí a pooperační průběh je někdy komplikovanější. Obecně však nelze říct, že jeden či druhý způsob vedení řezu je lepší či horší. Velikost řezu závisí zejména na zručnosti a praxi operatéra - standardně by měl stačit řez velikosti cca 2 cm.

Antibiotická clona se nasazuje zcela standardně. Pohledy na použití analegetik se však různí. Podle jednoho názoru má být zvíře za každých okolností ušetřeno bolesti. Dle jiného pohledu se mají analgetika nasazovat jen v nezbytně nutné míře - k potlačení první akutní bolesti po operaci, jelikož bolest je přirozený obranný mechanismus těla, který kočce brání v nadměrném pohybu a poškození ještě nesrostlé operační rány.

Na hojení rány kočky reagují individuálně. Některé si ránu prakticky nevšímají, jiné si jí intenzivně vylizují tak, že hrozí poškození stehů. Různí veterináři opět postupí různě - někteří paušálně kočce po sterilizaci nasazují límec nebo pruban. Jiní považují tato ochranná opatření za zbytečně stresující a doporučují je jen v případě, že kočka jeví o ránu nepřiměřený zájem.

Takže obecně skutečně platí: Krátkodobé zvracení, problémy s rovnováhou, samovolný odchod moči či odmítání potravy jsou běžnou reakcí na anestetika, vše by však mělo ustoupit do několika málo hodin. Do 24 hodin po operaci by kočka měla začít normálně přijímat potravu i tekutiny a dojít si sama na záchod. Další den či dva ještě může přetrvávat mírně snížený apetit a kočka se také může stranit společnosti (zejména v domácnostech s více kočkami, protože přirozený pud zvířeti velí nedávat před ostatními najevo fyzickou slabost). Cca od 4. pooperačního dne by se však mělo chování dostat více-méně do normálu. V každém případě je nutné kočku po celou dobu sledovat, zda ráně nevěnuje nadměrnou pozornost a v případě potřeby jí nasadit límec nebo "košilku". Do 7-10 dnů by mělo dojít ke zhojení rány a kočka se dostane do +/- běžné kondice, přičem k úplnému zotavení organismu dochází cca po 3 týdnech. Na okrajích operační rány se může vytvořit mírný otok se zatvrdnutím přetrvávajícím i po zhojení rány - není se tím potřeba znepokojovat, je normální tkáňová reakce a otok se do pár týdnů sám vstřebá.

Ačkoliv je kastrace kočky poměrně velkým zásahem, jedná se o rutinný zákrok, při kterém se vyskytuje jen minimum poopračních komplikací. Většina kočiček vše úspěšně přestojí (a trpí míň než jejich majitelé) a opravdu jsou po pár dnech jako rybičkysmajlík.

Neregistrovaný uživatel

15.2.2013 23:37
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.113.77

A já zase opakuji, že ze všech cca 12 vlastních kastrovaných koček mi zvracela jen jedna jediná a to bylo před cca 19 lety. Za posledních 5 let mi nezvracela po narkóze žádná! A opravdu mi nepřipadá standardní, že se kočka z kastrace zotaví až za 2 - 3 týdny, a že první 2 - 3 dny je zalezlá a málo jí a pije ...

Neregistrovaný uživatel

16.2.2013 00:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.177.233

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A já zase opakuji, že ze všech cca 12 vlastních kastrovaných koček mi zvracela jen jedna jediná a to bylo před cca 19 lety. Za posledních 5 let mi nezvracela po narkóze žádná! A opravdu mi nepřipadá standardní, že se kočka z kastrace zotaví až za 2 - 3 týdny, a že první 2 - 3 dny je zalezlá a málo jí a pije ...

Rozumíte rozdílu mezi slůvky "MŮŽE" a "MUSÍ"?! Každé zvíře je jiné a každé reaguje na prodělaný zákrok různě. Hodně závisí na celkovém fyzickém stavu a psychice zvířete (psychicky labilní jedinci například reagují hůře), na stavu imunitiního systému atd. Individuální rozdíly v "normálním" průběhu rekonvalescence mohou být zcela zásadní!

Vždy je však lepší informovat majitele o tom, co ještě stále může být normální a připravit jej na pomalejší průběh rekonvalescence, než ho vystavit panice a úzkosti z toho, že kočka 48 hodin po kastraci neskotačí jako předtím! Důležité je, zda samostatně přijímá potravu (byť i s menším apetitem), pije, vylučuje, zda je rána klidná bez zarudnutí a nadměrné sekrece, zda nanastoupily febrilní stavy... Samozřejmě, pokud se majiteli cokoliv nezdá, vždy je lepší nechat zvíře zkontrolovat u odborníka.

A co se týče úplného zotavení, skutečně trvá cca 14-21 dnů. Nejde o to, co vidíte zvenčí - prakticky každá kočka s nekomplikovaným pooperačním průběhem vypadá při vyndávání stehů úplně normálně. To však ještě neznamená, že ve vnitřním prostředí nezanechal prodělaný zákrok jisté stopy - například díky prodělanému fyzickému stresu je mírně oslabený imunitní systém... Stačí?

Neregistrovaný uživatel

16.2.2013 10:21
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.84.5

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Rozumíte rozdílu mezi slůvky "MŮŽE" a "MUSÍ"?! Každé zvíře je jiné a každé reaguje na prodělaný zákrok různě. Hodně závisí na celkovém fyzickém stavu a psychice zvířete (psychicky labilní jedinci například reagují hůře), na stavu imunitiního systému atd. Individuální rozdíly v "normálním" průběhu rekonvalescence mohou být zcela zásadní!

Vždy je však lepší informovat majitele o tom, co ještě stále může být normální a připravit jej na pomalejší průběh rekonvalescence, než ho vystavit panice a úzkosti z toho, že kočka 48 hodin po kastraci neskotačí jako předtím! Důležité je, zda samostatně přijímá potravu (byť i s menším apetitem), pije, vylučuje, zda je rána klidná bez zarudnutí a nadměrné sekrece, zda nanastoupily febrilní stavy... Samozřejmě, pokud se majiteli cokoliv nezdá, vždy je lepší nechat zvíře zkontrolovat u odborníka.

A co se týče úplného zotavení, skutečně trvá cca 14-21 dnů. Nejde o to, co vidíte zvenčí - prakticky každá kočka s nekomplikovaným pooperačním průběhem vypadá při vyndávání stehů úplně normálně. To však ještě neznamená, že ve vnitřním prostředí nezanechal prodělaný zákrok jisté stopy - například díky prodělanému fyzickému stresu je mírně oslabený imunitní systém... Stačí?

Slyšela jsem, že někdo při kastraci odejmě jen dělohu a nechá vaječníky, opravdu je to možné? Nějak mi pak taková kastrace nedává smysl, kočka sice nezabřezne, ale dál se mrouská se všemi nepříjemnými a vyčerpávajícími projevy smajlík
A pokud se kastruje z boku, je potřeba udělat řezy dva, pro každý vaječník zvlášť, nebo je to možné jedním řezem?

Neregistrovaný uživatel

16.2.2013 11:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.27.102

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Slyšela jsem, že někdo při kastraci odejmě jen dělohu a nechá vaječníky, opravdu je to možné? Nějak mi pak taková kastrace nedává smysl, kočka sice nezabřezne, ale dál se mrouská se všemi nepříjemnými a vyčerpávajícími projevy smajlík
A pokud se kastruje z boku, je potřeba udělat řezy dva, pro každý vaječník zvlášť, nebo je to možné jedním řezem?

Můžou se vzít jenom vaječníky a děloha se nechá, ale vzít jenom dělohu je blbost. Právě proto, že kočka se dál mrouská.

Při kastraci z boku není problém vytáhnout vše jedním řezem.

Neregistrovaný uživatel

16.2.2013 11:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.113.77

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Rozumíte rozdílu mezi slůvky "MŮŽE" a "MUSÍ"?! Každé zvíře je jiné a každé reaguje na prodělaný zákrok různě. Hodně závisí na celkovém fyzickém stavu a psychice zvířete (psychicky labilní jedinci například reagují hůře), na stavu imunitiního systému atd. Individuální rozdíly v "normálním" průběhu rekonvalescence mohou být zcela zásadní!

Vždy je však lepší informovat majitele o tom, co ještě stále může být normální a připravit jej na pomalejší průběh rekonvalescence, než ho vystavit panice a úzkosti z toho, že kočka 48 hodin po kastraci neskotačí jako předtím! Důležité je, zda samostatně přijímá potravu (byť i s menším apetitem), pije, vylučuje, zda je rána klidná bez zarudnutí a nadměrné sekrece, zda nanastoupily febrilní stavy... Samozřejmě, pokud se majiteli cokoliv nezdá, vždy je lepší nechat zvíře zkontrolovat u odborníka.

A co se týče úplného zotavení, skutečně trvá cca 14-21 dnů. Nejde o to, co vidíte zvenčí - prakticky každá kočka s nekomplikovaným pooperačním průběhem vypadá při vyndávání stehů úplně normálně. To však ještě neznamená, že ve vnitřním prostředí nezanechal prodělaný zákrok jisté stopy - například díky prodělanému fyzickému stresu je mírně oslabený imunitní systém... Stačí?

VY jste napsala: "mluvila jsem o běžném pooperačním průběhu!" Takže 2 - 3 denní schovávání kočky, to, že málo jí a málo pije a plně se zotaví za 2 - 3 týdny mi opravdu běžné nepřipadá!

Neregistrovaný uživatel

16.2.2013 14:54
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.114.60

Podle mě to může být běžné,já se 117 souhlasím,i když jsem v tomto laik.Vždy je lepší připravit na horší variantu a počítat s možnými komplikacemi a delším průběhem. Já zatím viděla pouze jednu kastrovanou kočku asi druhý den po kastraci a nebyla to ona jako ji vždy znám.
Chovatelce 113 bych chtěla říct,že je báječné,že má tak skvěle adaptující se kočky a že určitě není sama,nemusí to být ale hned běžné. Máme často dendenci soudit podle vlastních zkušeností posuzovat podle vlastního štěstí i neštěstí a myslet si,že u ostatních je to stejné,nemusí být,protože je těžké říct dopředu nějaký průběh,když ty odchylky jsou tak široké a těch způsobů je tolik.
A hlavně neberme se za slovíčko,117 to podle mě popsala dobře,s tím,že průběh může být samozřejmě mnohem lepší.Může a nemusí.

Neregistrovaný uživatel

16.2.2013 19:15
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.177.233

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Slyšela jsem, že někdo při kastraci odejmě jen dělohu a nechá vaječníky, opravdu je to možné? Nějak mi pak taková kastrace nedává smysl, kočka sice nezabřezne, ale dál se mrouská se všemi nepříjemnými a vyčerpávajícími projevy smajlík
A pokud se kastruje z boku, je potřeba udělat řezy dva, pro každý vaječník zvlášť, nebo je to možné jedním řezem?

Existují dvě metody sterilizace - buď se odejmou jen vaječníky (ovariektomie) nebo vaječníky, vejcovody i děloha (ovariehysterektomie). Odebrání pouze dělohy se neprovádí, jelikož by nedávalo smysl (jak správně píšete, kočka by sice nezabřezla, ale nadále mrouskala).

U mladých koček bez podezření na cystickou hyperplaziií nebo pyometru se doporučuje ovariektomie - je méně invazívní a méně časově náročná na anestezii i samotný chirurgický zákrok. Děloha, která již není saturována hormony, postupně zakrní.

Je-li kočka postižená hnisavým zánětem dělohy, je nutné provést ovariohysterektomii. Tato metoda se rovněž volí u starších zvířat, která opakovaně prodělávaly mrouskání naprázdno.

Obecně ovariektomie a ovariohysterektomie přináší stejný efekt.

Ginger0041

20.3.2015 20:49
Ginger0041

XXX.XXX.152.10

Dobrý den, chtěla by jsem se zeptat jestli je normální když naše kočka po kastraci nepije a jí minimálně je to už druhý den. Někdy na mně zasyčí a nebo zamňaučí, je to známka toho že jí to bolí a jízva? Je strašně vychrtlá je toto všechno normání? Chodíme s ní na kontroly a límec ani košilku jí stále nedali.

20.3.2015 21:29
lavacca

XXX.XXX.164.49

Ginger0041 napsal(a):
Dobrý den, chtěla by jsem se zeptat jestli je normální když naše kočka po kastraci nepije a jí minimálně je to už druhý den. Někdy na mně zasyčí a nebo zamňaučí, je to známka toho že jí to bolí a jízva? Je strašně vychrtlá je toto všechno normání? Chodíme s ní na kontroly a límec ani košilku jí stále nedali.

Některé kočky kastraci nesou hůře. Nám jedna číča taky 2 dny nic nejedla, jen se napila, ale taky ne moc. Ale pak už se rozjedla v pohodě.

Ano, vy s čerstvou ránou taky nebudete zrovna skákat radostí. ;) Přece jen je to zásah do organismu a chvíli trvá než se to zahojí a je to už ok.

Límec ani košilka někdy nutná není - my kastrovali 2 číči a ani jedno neměly a vše v pohodě. Další číča musela mít límec, ta se ty stehy snažila vyndat. Ty předešlé 2 to ani nenapadlo. Takže tohle je fakt individuální.

kyti

30.3.2015 22:10
kyti

XXX.XXX.116.99

Dobrý den. Mám kočičku starou 9 měsíců a plně souhlasím. Průběh plně odpovídá. Společně se mnou byly na kastraci další majitelé dvou kočiček a všechny zvracely po narkoze. Ta moje sice jen sliny, protože neměla nic v bříšku, ale souhlasí to. Dokonce i otok v raně atd. Děkuji za iinfo

31.3.2015 02:40
fikovnice

XXX.XXX.99.69

Ginger0041 napsal(a):
Dobrý den, chtěla by jsem se zeptat jestli je normální když naše kočka po kastraci nepije a jí minimálně je to už druhý den. Někdy na mně zasyčí a nebo zamňaučí, je to známka toho že jí to bolí a jízva? Je strašně vychrtlá je toto všechno normání? Chodíme s ní na kontroly a límec ani košilku jí stále nedali.

Hmm, já spíš nechápu, proč je čičina "strašně vychrtlá", jak píšete. Přece dva dny hladovění neudělají z normálně živené kočky vychrtlinu. Škoda, že jste se pak už neozvala...

Mch

22.1.2016 14:15
Mch

XXX.XXX.200.83

Dobrý den, mám dotaz.. Dne 19.1.2016 jsme byli na kastraci s kočičkou... Kocicka papa, jen méně pije, ale to řešíme strikackou... Akorát nam stále cura a kaka mimo záchod a je unavená...ma na sobě kosilku, ze které je nešťastná, tak to přisuzuji tomu... Kdyz kosilku nemela, ránu si lízala a snažila se kousat stehy... A moje otázka zní... Mohu ji zitra kosilku sundat? Kdyz si steh vykousne je to veliký problém? Z te košilka je opravdu ve stresu :( moc dekuji za vsechny rady...

22.1.2016 14:28
Janaaa

XXX.XXX.226.3

Sundejte...Moje kočka vydržela v límci den a byla z toho úplně mimo.Narážela do zdí, lítala po bytě jak vyšinutá a když jsme jí límec sundali, byla tak šťastná.-)Je pravda, že jsem si vzala dovolenou abych jí ohlídala stehy ale z 9 stehů jsem stejně uhlídal jen 4smajlíkVykousala si je a nic se nestalo...

22.1.2016 14:52
lavacca

XXX.XXX.164.49

Mch napsal(a):
Dobrý den, mám dotaz.. Dne 19.1.2016 jsme byli na kastraci s kočičkou... Kocicka papa, jen méně pije, ale to řešíme strikackou... Akorát nam stále cura a kaka mimo záchod a je unavená...ma na sobě kosilku, ze které je nešťastná, tak to přisuzuji tomu... Kdyz kosilku nemela, ránu si lízala a snažila se kousat stehy... A moje otázka zní... Mohu ji zitra kosilku sundat? Kdyz si steh vykousne je to veliký problém? Z te košilka je opravdu ve stresu :( moc dekuji za vsechny rady...

Musíte to ohlídat. U nás jsme košilku ani límec číče nedali, protože předešlé kočeny si stehy nijak netrhaly a my si naivně mysleli, že ta mladá taky nebude. Velký omyl. Vytrhla si 2 stehy, rána se jí zanítila (udělala se jí úplná kapsa s tekutinou a pak to měla i pod nohou) a tak musela na přešití - tj. znovu uspat, vet ji vyndal tekutinu z té rány, bouli zpod nohy a zase zašil. Takže ve výsledku měla místo 1 malé ranky 2. Dostala nemilosrdně límec - Nelíbil se jí, ale co mohla dělat - na další vytrhnuté stehy jsem fakt neměla nervy. Když jsme byli doma, tak jsme ji límec sundali a měli ji pod dohledem, aby si to nelízala. Na noc a dobu, kdy jsme byli v práci měla límec. A to tak, že jsem protáhla límcem obojek a ten obojek ještě za kšíry, protože jen obojek s límcem sundala do minuty. Takže měla kšírky + obojek s límecem. Vyšší misky, takže se v klidu najedla a na wc teda od začátku chodila v pohodě - akorát měla dané bez krytu, aby se tam v klídku vlezla a nemusela řešit otáčení. Nicméně to jsem udělala i u těch předešlých kastrovaných kočen, že dostaly jen spodní díl, aby se nemusely zbytečně otáčet, když lezly ven.

Spíš je mi u vás divné, že je i unavená, atd. to ty naše byly unavené jen 1.den po zákroku, jinak řádily už 2.den jak černá ruka a nikdy by nepoznal, že je včera operovali až na vyholenou kůži a stehy..

22.1.2016 14:57
joanne.s

XXX.XXX.41.2

Nemohlo se jí to zanítit? Nepřijímá tekutiny, je unavená..

Bejina

22.1.2016 21:27
Bejina

XXX.XXX.112.69

Zrovna nedávno jsme nechali vykastrovat naše dvě 8-měsíční modré britky. Jedna z nich zotavování po narkóze nesla mnohem hůř, ale večer už byly obě lepší. Druhý den už měly i chuť na jídlo a třetí den si už spolu zase hrály i když opatrně a více času prospaly. Po týdnu už se opět honily jako předtím. Pamatuji si, že obě nezvracely a kupodivu si stehy nevykousávaly (neměly ani límec ani košilku) Měla jsem z toho velké obavy, ale nakonec to proběhlo dobře. I vyndávání stehů bylo pohodové. Každopádně jsem ráda, že to máme za sebou.
Jelikož se u nás v domácnosti jednalo už o třetí kastraci (vždy stejný veterinář), tak vidím, že každá kočka to nese jinak... tak jak u lidí.

22.1.2016 22:58
mesič

XXX.XXX.174.1

Teda, zjišťuji, jak jsou v tomhle na světě zase kluci zvýhodnění. Když jsme si malýho odváželi z ordinace tak zvedal hlavičku a koukal, ale ještě ho to bralo. Doma tak hodinku poklimbával a já u si k němu sedla, když se snažil vyjít z přepravky. Byl ještě vrávoravej. Za hodinu jsem šla sundávat prádlo se sušáku a mladej dolítl, sedl i na opěrku sedačky a byl uplně v pohodě. Veterinář říkal, že máme víc hlídat, aby si nelýzal stehy, ale v noci jsem ho fakt neohlídala Byl legrační, jak měl intimní partie zabarvený do blankytně modra
A to mám v plánu mu pořídit kamarádku... to abych si na kastraci vzala dovolenou.

22.1.2016 23:01
lavacca

XXX.XXX.164.49

mesič napsal(a):
Teda, zjišťuji, jak jsou v tomhle na světě zase kluci zvýhodnění. Když jsme si malýho odváželi z ordinace tak zvedal hlavičku a koukal, ale ještě ho to bralo. Doma tak hodinku poklimbával a já u si k němu sedla, když se snažil vyjít z přepravky. Byl ještě vrávoravej. Za hodinu jsem šla sundávat prádlo se sušáku a mladej dolítl, sedl i na opěrku sedačky a byl uplně v pohodě. Veterinář říkal, že máme víc hlídat, aby si nelýzal stehy, ale v noci jsem ho fakt neohlídala Byl legrační, jak měl intimní partie zabarvený do blankytně modra
A to mám v plánu mu pořídit kamarádku... to abych si na kastraci vzala dovolenou.

Jo, kluci to mají lepší. Náš se probudil doma v posteli, dobu vrávoral, ale jak se plně probudil už byl ok. Stehy ho vůbec nezajímaly, měl ty vstřebávací. Měl to první dne jen přelepené přes chlupy, aby to nelízal, ale neměl žádnou snahu.

23.1.2016 14:55
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Nevím, co za techniku použili na našem kocourovi, ale nám naopak řekli, že vůbec nevadí, když si to bude lízat, že si to vyčistí a dřív se mu to zahojí. Pamatuju si, že vet říkal, že kocourům se to totiž nešije.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.1.2016 15:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, našim dvěma kocourům to také nešili.

23.1.2016 16:17
lavacca

XXX.XXX.164.49

Náš tam měl 2 stehy, co se za pár dnů vstřebaly, aby se to nerozjíždělo a líp to drželo (je dlouhosrstý). U krátkosrstých to vet běžně nešije, ale říkal, že u něj to radši udělal, aby mu tam nelezly ty dlouhé chlupy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.1.2016 16:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

lavacca napsal(a):
Náš tam měl 2 stehy, co se za pár dnů vstřebaly, aby se to nerozjíždělo a líp to drželo (je dlouhosrstý). U krátkosrstých to vet běžně nešije, ale říkal, že u něj to radši udělal, aby mu tam nelezly ty dlouhé chlupy.

Máte pravdu, naši kocouři jsou také chlupatí. Jeden měl místo ranky i okolí pečlivě oholené, po té překryté desinfekční tekutou náplastí a velmi rychle se dal do kupy. Druhého kocourka kastroval jiný vet (ten první nás 2x odmítl) a moc se s tím nepáral. Přetnul mu i cévku, načež mu ranka déle krvácela. Mazali jsme na vzdálenou kliniku. Tam ho řádně ošetřili, odstranili chlupy z ranky, píchli ATB a dali nám domů ještě desinfekci a límec. Božatečko moje, takovému trápení jsem ho nevědomky vystavila

23.1.2016 16:58
lavacca

XXX.XXX.164.49

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Máte pravdu, naši kocouři jsou také chlupatí. Jeden měl místo ranky i okolí pečlivě oholené, po té překryté desinfekční tekutou náplastí a velmi rychle se dal do kupy. Druhého kocourka kastroval jiný vet (ten první nás 2x odmítl) a moc se s tím nepáral. Přetnul mu i cévku, načež mu ranka déle krvácela. Mazali jsme na vzdálenou kliniku. Tam ho řádně ošetřili, odstranili chlupy z ranky, píchli ATB a dali nám domů ještě desinfekci a límec. Božatečko moje, takovému trápení jsem ho nevědomky vystavila

U nás měl taky vyholeno, ale zas ne tolika a lezly mu tam chlupy z ocasu. :)

Jejda, chuděra. :( Tak hlavně, že se to zvládlo.

23.1.2016 17:20
mesič

XXX.XXX.174.1

Já mám pocit, že ten náš dostal ATB preventivně. Vet mu je píchnul po kastraci, pak za cca 2 dny na kontrole a za další 2 dny znovu.

23.1.2016 18:06
lavacca

XXX.XXX.164.49

mesič napsal(a):
Já mám pocit, že ten náš dostal ATB preventivně. Vet mu je píchnul po kastraci, pak za cca 2 dny na kontrole a za další 2 dny znovu.

Jj, náš měl taky ATB píchnuté preventivně, i když stačilo jen 1x po kastraci samotné. To se píchá myslim všem kočkám i kocourům po kastraci, kdyby náhodou.

Ale přepíchnutí ATb jsme měli akorát u té, co si vytrhla stehy. U ostatních stačila 1 injekce přímo po kastraci.

macek1989

27.1.2016 18:14
macek1989

XXX.XXX.110.149

Dobry den. Na kastraci jsme byly v pátek 22.1.2016, Čuču papala, udělala hovinko, basti, hraje si, vrni, ale nelíbí se mi jizva. Muzete mi říct, zda je to jeste v pořádku? Na vyndani stehů máme jít az v úterý. Díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2016 18:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

macek1989 napsal(a):
Dobry den. Na kastraci jsme byly v pátek 22.1.2016, Čuču papala, udělala hovinko, basti, hraje si, vrni, ale nelíbí se mi jizva. Muzete mi říct, zda je to jeste v pořádku? Na vyndani stehů máme jít az v úterý. Díky.

Jak vypadá? Je nateklá, mokvá nebo si kočička stehy vykusuje? Pokud máte pochybnosti, tak kontaktujte veterináře.

27.1.2016 20:28
fikovnice

XXX.XXX.99.69

macek1989 napsal(a):
Dobry den. Na kastraci jsme byly v pátek 22.1.2016, Čuču papala, udělala hovinko, basti, hraje si, vrni, ale nelíbí se mi jizva. Muzete mi říct, zda je to jeste v pořádku? Na vyndani stehů máme jít az v úterý. Díky.

Zkuste vložit foto. Dle Vašeho popisu se nedá vůbec nic poznat.

fikovnik

9.2.2016 19:08
fikovnik

XXX.XXX.47.218

Dobrý den.
Dnes jsme byli s cca půlroční kočkou na kastraci. Doma se postupně probírala, zezačátku se motala, trošku zvracela (ale neměla co, takže to byly jen sliny), mňaukala. Během odpoledne se asi začala ozývat rána, když jsme na ni sáhli, byla agresivní, podrážděná, syčela. Párkrát mi vlezla na klín a nechala se hladit, jakmile si ale lehla jinak - do určité polohy, zatahaly ji stehy nebo zabolelo uvnitř a opět se agresivně ohnala proti mě, nejspíš si myslí, že ji bolest způsobuju já. Teď, po šesti hodinách od vyzvednutí u veterniáře, pobíhá po bytě, skáče na okna a asi se chce dostat pryč. Chci se jen zeptat, jestli má někdo zkušenost s podobně probíhajícím zotavováním? Předtím to byla hravá, mazlivá číča, teď je to uzlíček nervů. Žádná z našich předchozích koček takhle nereagovala. Chápu, že u každé kočky je to opravdu jinak, spíš bych potřebovala uklidnit, že to bude zítra lepší.

9.2.2016 19:32
rapotacka11

XXX.XXX.32.43

Dostala injekci proti bolesti ?
Jedná se o velkou operaci.
Hlídejte ji, ať nikam neleze, neskočí, nespadne.
Je li bez injekce, noc asi klidná nebude.

fikovnik

9.2.2016 19:52
fikovnik

XXX.XXX.47.218

Injekci dostala, řekla bych, že tak reaguje na celou tu změnu. Pozavírali jsme, kam to šlo, bohužel chytit se od nás nedá, takže lítá z místnosti do místnosti (máme dvojdomek), schovává se, leze pod postel a podobně.

9.2.2016 20:03
rapotacka11

XXX.XXX.32.43

My máme taky dvojdomek. (?)
Ale kočku po operaci nechávám v JEDNÉ místnosti.
V klidu.
Bez ostatních zvířat, dětí atd.
Máme i dveře.

10.2.2016 10:21
lavacca

XXX.XXX.164.49

fikovnik napsal(a):
Injekci dostala, řekla bych, že tak reaguje na celou tu změnu. Pozavírali jsme, kam to šlo, bohužel chytit se od nás nedá, takže lítá z místnosti do místnosti (máme dvojdomek), schovává se, leze pod postel a podobně.

Zavřete ji do 1 pokoje - ideálně do toho, kde byla nejvíce zvyklá a kde nemůže někam vylézt a spadnout (popř. dolů dát peřinu, apod. ať padá do měkkého). Ať má klid, ono je to pro ni něco nového a je z toho nervózní, to se dá pochopit.

11.2.2016 04:48
fikovnice

XXX.XXX.99.69

fikovnik napsal(a):
Dobrý den.
Dnes jsme byli s cca půlroční kočkou na kastraci. Doma se postupně probírala, zezačátku se motala, trošku zvracela (ale neměla co, takže to byly jen sliny), mňaukala. Během odpoledne se asi začala ozývat rána, když jsme na ni sáhli, byla agresivní, podrážděná, syčela. Párkrát mi vlezla na klín a nechala se hladit, jakmile si ale lehla jinak - do určité polohy, zatahaly ji stehy nebo zabolelo uvnitř a opět se agresivně ohnala proti mě, nejspíš si myslí, že ji bolest způsobuju já. Teď, po šesti hodinách od vyzvednutí u veterniáře, pobíhá po bytě, skáče na okna a asi se chce dostat pryč. Chci se jen zeptat, jestli má někdo zkušenost s podobně probíhajícím zotavováním? Předtím to byla hravá, mazlivá číča, teď je to uzlíček nervů. Žádná z našich předchozích koček takhle nereagovala. Chápu, že u každé kočky je to opravdu jinak, spíš bych potřebovala uklidnit, že to bude zítra lepší.

Rady jste dostali, tak to odlehčím:

Proč jste si zvolil/a nick "fikovnik"?

Dotaz di dovolila položit "fikovnice"

11.2.2016 04:48
fikovnice

XXX.XXX.99.69

fikovnice napsal(a):
Rady jste dostali, tak to odlehčím:

Proč jste si zvolil/a nick "fikovnik"?

Dotaz di dovolila položit "fikovnice"

Oprava: místo "di" má být "si"
Úplně mě to rozhodilo...

paní

22.4.2016 07:53
paní

XXX.XXX.111.6

Dobrý den, dne 21.4.2016 jsem byla s britkou na kastraci, cica se probouzela docela dlouho, ale hned si po probuzeni dosla na zachod a v noci i snedla kousek kapsicky a neco vypila druhy den vsak po operaci stale jen lezi a kouka jak kdyby ji uleteli vcely a zornicky ma stale rozsirene. Je to normalni?

22.4.2016 23:22
lavacca

XXX.XXX.164.49

paní napsal(a):
Dobrý den, dne 21.4.2016 jsem byla s britkou na kastraci, cica se probouzela docela dlouho, ale hned si po probuzeni dosla na zachod a v noci i snedla kousek kapsicky a neco vypila druhy den vsak po operaci stale jen lezi a kouka jak kdyby ji uleteli vcely a zornicky ma stale rozsirene. Je to normalni?

Rozšířené zorničky obvyklé nejsou. Běžná je větší únava, apod. Osobně bych raději zašla k veterináři, ať máte jistotu, že se něco nezanedbalo.

24.4.2016 23:53
fikovnice

XXX.XXX.30.49

lavacca napsal(a):
Rozšířené zorničky obvyklé nejsou. Běžná je větší únava, apod. Osobně bych raději zašla k veterináři, ať máte jistotu, že se něco nezanedbalo.

Tak tak, souhlasím. Nechci strašit, ale rozšířené zornice opravdu mohou věstit něco nedobrého, tedy pokud kočka není v nějaké temnější části domu - ve tmě je rozšíření zornic normální.

Mimrovka

11.12.2016 17:26
Mimrovka

XXX.XXX.196.31

Dobry vecer tak se pripojuji jsme dnes treti den po kastraci kocicka pije a ji hned od chvile co jsme prijeli domu.Bodycko jsem musela dat nebot hned zkousela vykousavat stehy byla sice trochu nestastna ale diky oblecku je jako robot a nikde neskace.Kdyz neco nebo nekam chce zamnouka si. Jinak uz treti den spi tak 20 hodin ze dne a vstava jen na zradlo a piti a je videt ze ji uplne hej jeste neni a bolesti ma trochu taky.Brzy bude lip a toho chytraka neregistrovanyho co se porad do vsech opira at se stara o sebe kdo ma svoje zvirata rad bude radsi opatrny a opravdu ta zvirata par tydnu setri!
Preji hezky vecer.

Rangy13

27.6.2017 08:16
Rangy13

XXX.XXX.135.161

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No tak za takový průběh bych se jako veterinář styděla - kočky kastruji bokem, malou rankou se vstřebatelnými kožními stehy. Narkóza lepší, žádná levnota, po které kočky blinkají, s injekčními antibiotiky na více dní a s injekcí proti bolesti. S kočkami není moc zábavy v den kastrace, to radši někde dospávají, ale další dny už číči vůbec o ničem neví. Ano, za tři týdny mají i dorostlé chlupy.

Ovariektomie bokem? To se již přece dlouhá léta nedělá. Proč narušujete svalovinu, nervy i cévy, způsobující větší bolest a horší hojení než přes lineu albu, kde se svalová tkáň nenarušuje?
Představte si, že by vám dělali císaře bokem! Tu bolest, to hojení, riziko komplikací!

27.6.2017 08:24
Janaaa

XXX.XXX.226.2

Rangy13 napsal(a):
Ovariektomie bokem? To se již přece dlouhá léta nedělá. Proč narušujete svalovinu, nervy i cévy, způsobující větší bolest a horší hojení než přes lineu albu, kde se svalová tkáň nenarušuje?
Představte si, že by vám dělali císaře bokem! Tu bolest, to hojení, riziko komplikací!

No, tak to řekněte veterináři.Jak to asi může člověk vědět, že bude veterinář dělat kastraci bokem?Mojí kočce před 7 lety taky dělali kastraci bokem.

27.6.2017 09:40
lavacca

XXX.XXX.76.22

Rangy13 napsal(a):
Ovariektomie bokem? To se již přece dlouhá léta nedělá. Proč narušujete svalovinu, nervy i cévy, způsobující větší bolest a horší hojení než přes lineu albu, kde se svalová tkáň nenarušuje?
Představte si, že by vám dělali císaře bokem! Tu bolest, to hojení, riziko komplikací!

Tak nas vet koceny kastruje bokem a vzdy vse ok. Naopak kocka po cisari, ktery samozrejme byl pres bricho byla bolavá nekolik dni, ta kastrovana bokem o tom uz 2.den temer nevedela...

Rangy13

27.6.2017 09:41
Rangy13

XXX.XXX.135.161

Janaaa napsal(a):
No, tak to řekněte veterináři.Jak to asi může člověk vědět, že bude veterinář dělat kastraci bokem?Mojí kočce před 7 lety taky dělali kastraci bokem.

To je právě ten problém, Jani. (Berte to jako souhlas s vámi.) Proč by laická veřejnost, kterou jsme, měla studovat anatomii a chirurgii, aby zajistila pro své zvíře (ale platí to bohužel i v lidském lékařství), toho správného lékaře a správný postup. Proto jsem napsala výše uvedené, aby si čtenáři uvědomili, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma řezy. Ano, před léty to byl způsob, ale také lékařská věda i studie pokročily, kastrace se stala rutynní a méně rizikovou, tak proč zbytečně způsobovat zvířeti bolest navíc? Také jsem měla kočku kastrovanou bokem, vet. si to zdůvodnil, jak je to bezva, ale pak jsem přišla k odborníkovi (fakt kapacita, no, kvalita odpovídá i ceně, co si budeme povídat), který přede mě praštil knihou anatomie a 45 minut mi vysvětloval celý postup i metody, jejich pro a proti. Po příchodu domů jsem si ještě celou záležitost znovu prostudovala, abych zůstala objektivní a ne jen ovlivněna názory. Kastrace bokem je jako jít si nechat vytrhnout zub ke kováři. Funguje to, ale je to přežitek své doby. Při kastraci přes břicho se také nařízne jen asi 2 cm, nastřihne se pouze linea alba, žádný sval. Tak funguje opravdu i císař u lidí. Vyberou se vaječníky, rána se zašije, jedná se o kůži, rychle se hojí. Přes bok se už (logicky) hůře dostáváte k druhému vaječníku, narušený sval při zákroku pochopitelně krvácí, musí se šít, opravdu více bolí (vždyť je při pohybu velmi důležitý) a samozřejmě se hůře hojí. Jsou větší rizika hnisání a zánětu. Břišní kýla? A co ten sval, při operaci bokem? Bez rizik? Logicky! Je pak na chovateli, aby kočku ohlídal, postaral se o co nejlepší zotavení. A také je na něm, aby se u svého vet. informoval o způsobu operace a chtěl tak pro své zvíře to nejlepší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.6.2017 17:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rangy 13 - měla jsem kočičku kastrovanou přes bříško, malá ranka, na třetí den už ji "okřály hnidy" - byla - jakoby nebyla na kastraci smajlík
Zkušenost s kastrací kočky bokem tedy nemám, ale jak to popisujete, tak mi to logiku dává.

Karolína008

19.2.2019 14:15
Karolína008

XXX.XXX.29.220

Naši kočku (venkovní) také veterinář kastroval bokem, zdůvodnil to tím, že když běhá venku a náhodou by si roztrhla stehy na břiše, tak operaci spodem pravděpodobně nepřežije, protože ji vyhřeznou střeva.. ale operaci bokem zvládne i venku. No ale po operaci jsme ji samozřejmě nechali doma, první dva dny byla hodně špatná, vůbec nejedla a nechodila, pak jsme ji podávali EnteroZOO gel, ten je na odbourání zbytků anestezie a na celkovou pomoc při rekonvalescenci... ten jí strašně pomohl, bez něj by podle mě chcípla. teď už je oukej a běhá . Předtím jsme měli kocoury a jejich kastrace je hračka proti kočkám...

hhbzgzuftgzýtftý

1.4.2019 12:42
hhbzgzuftgzýtftý

XXX.XXX.211.103

dobrý den můžu se zeptat jestli je normální že kočka po kastraci vzrací prosím spěcháto děkuji

1.4.2019 13:29
rapotacka11

XXX.XXX.79.4

Nezvrací po narkóze ?

Naše žádná kočka nezvracela.

Stanleytok

1.4.2019 18:01
Stanleytok

XXX.XXX.74.30

<a href=http://www.wanderwedding.com/simple/list.php?us=2286>Trenbolone With Testosterone Enanthate Cycle</a>
Don't assume you are destined to enjoy your daily life being an invalid because of your symptoms of asthma. You will find athletes on the highest levels who are suffering with this disease. You just need to know and steer clear of your sparks, use caution within your working out, and take your drugs frequently as suggested. Using a very poor frame of mind can actually make your signs even worse.
<a href=http://www.digitalelectric.co.in/sass/editor.php?te=3170>Winstrol E Deca Ciclo</a>
It really is a fact that lots of people worldwide smoke cigarettes cigarettes. A few of these individuals would want to cease, nonetheless they simply have no idea how. In this article, you will be given vital tips that will established you on the path to a smoke cigarettes-free of charge life.
<a href=http://www.phe.com.sg/wp-content/event.php?hi=2942>Dianabol Journal</a>
With a bit of innovative ingenuity and a lot of wonderful tips, you are able to market your own home even in this tight economy. Hopefully this information has provided you the confidence to understand that can be done it and to go ahead together with the purchase of your home.Thinking about Cosmetic Surgery? Important Information
<a href=http://www.dr-kong.com.ua/templates/banner.php?t=1073>Testosterone Enanthate 400 Mg/Ml</a>

1.4.2019 22:40
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Ano, je to časté, že zvrací, po narkoze samozřejmě. Nevím, za jak dlouho po kastraci myslíte? Vyzvedávala jsem kočku kolem 15h a bylo nám řečeno, že jídlo ani náhodou, minimálně do rána. Ani nebylo možné, kočka byla mimo dva dny.

Kaaaaaty

7.4.2019 08:01
Kaaaaaty

XXX.XXX.16.48

Naše kočka byla dobrá po týdnu.V podstatě ve chvíli,kdy si sundala “obleček”.
Jinak hned první den jedla a pila. 3. Den vyskočila ze země na stůl. Přeju Vám rychlou rekonvalescenci.

19.4.2019 08:55
kudlankaj

XXX.XXX.57.249

Mám kastrovanou kočku v 7-mi měsících, 2 den mírný pohyb od druhého dne letargická, žádný kontakt minimálně žrádla a vody po 3 dnu od kastrace na vet. rána čistá, břicho měkké teplota 40,4 st. aplikovaná atb na 14 dnů přidána tableta onsior mírně zlepšení, mazlení, ráno opět letargie. Setkali jste se prosím někdo s takovou reakcí,. Děkuji za případnou odpověď a řadu. J

19.4.2019 09:48
fikovnice

XXX.XXX.135.179

kudlankaj napsal(a):
Mám kastrovanou kočku v 7-mi měsících, 2 den mírný pohyb od druhého dne letargická, žádný kontakt minimálně žrádla a vody po 3 dnu od kastrace na vet. rána čistá, břicho měkké teplota 40,4 st. aplikovaná atb na 14 dnů přidána tableta onsior mírně zlepšení, mazlení, ráno opět letargie. Setkali jste se prosím někdo s takovou reakcí,. Děkuji za případnou odpověď a řadu. J

A to popisujete aktuální situaci? Že kočeny obvykle rána bolí, tak s tím jsem se setkala. Ale na Vašem místě bych rozhodně zajela znovu na veterinu, jsou svátky, kdo ví jak budou fungovat pohotovosti, a jak známo, vždy se něco potvorného vyvrbí v tu nejméně vhodnou dobu!
Teda ono ještě dost záleží na tom, co přesně myslíte tou letargií? Pije kočka? Žere? Vyměšuje? Pokud toto vše ano, tak bych asi ještě neplašila.

19.4.2019 12:14
kudlankaj

XXX.XXX.57.249

Děkuji za odpověď, ano, žere a pije ovšem strašně maličko, taky vyměšuje,ovšem stolice minimálně s ohledem na minimum žrádla.Tou letargií, myslím to, že nemá o nic zájem zvedne hlavu, max.otočí a zase si lehne, myslím jestli to není psychika, nic jiného mě nenapadá, teď vletěla do místnosti moucha tak na ni reagovala a snad se chystala i pronásledování, ale zase položila hlavu a pospává, další tabletu onsior mám na večer po 24 hodinách.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.4.2019 12:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

ale vždyť ta kočka není OK, dle teploty i nutnosti dávat léky, a tak se i chová.
Měla ses zeptat veterináře, jaký vývoj je špatně a kdy je nutno přijet. Krom toho bych očekávala i tak, že jste na další kontrole domluveni(pokud nebude kočce evidentně dobře)

19.4.2019 19:59
kudlankaj

XXX.XXX.57.249

No veterinářka nic nenašla na žádné podněty nereagovala, že by jiněco bolelo,,poslechla ji prohmatala a změřila teplotu kromě teploty žádné příznaky jakékoliv nemoci atb nasadila preventivně a tablety onsioru mi dala 3 co 24 hod.No teď do ni snacha dostala trochu pití a granulí,prochází se ,snad to bude do zítřka lepší. Dávala jsem jí studené obklady, tak teplota klesla. Díky za rady a přeji krásné velikonoční svátky.

20.4.2019 04:37
fikovnice

XXX.XXX.135.131

kudlankaj napsal(a):
No veterinářka nic nenašla na žádné podněty nereagovala, že by jiněco bolelo,,poslechla ji prohmatala a změřila teplotu kromě teploty žádné příznaky jakékoliv nemoci atb nasadila preventivně a tablety onsioru mi dala 3 co 24 hod.No teď do ni snacha dostala trochu pití a granulí,prochází se ,snad to bude do zítřka lepší. Dávala jsem jí studené obklady, tak teplota klesla. Díky za rady a přeji krásné velikonoční svátky.

Z mé strany rádo se stalo za radu... Také přeji hezké svátky! Ale já osobně mám zkušenost, že fakt vždy jak na potvoru se něco stane v pátek nebo v sobotu večer, ve svátcích, apod. Mimochodem dnes jsem sháněla LSPP pro známého - podezření na trombózu a umístění do špitálu nebylo úplně jednoduché...
Jak píše "Hmn_", kočka v pořádku není. Přinejmenším - proč má horečky?? To, že se po větších operačních zákrocích (a také při nádorových onemocněních) objeví tzv. rozpadová horečka, je vcelku normální. Ale nesmí trvat dlouho...
Tak držím pěsti, abyste nic nezanedbali!

20.4.2019 04:38
fikovnice

XXX.XXX.135.131

kudlankaj napsal(a):
Děkuji za odpověď, ano, žere a pije ovšem strašně maličko, taky vyměšuje,ovšem stolice minimálně s ohledem na minimum žrádla.Tou letargií, myslím to, že nemá o nic zájem zvedne hlavu, max.otočí a zase si lehne, myslím jestli to není psychika, nic jiného mě nenapadá, teď vletěla do místnosti moucha tak na ni reagovala a snad se chystala i pronásledování, ale zase položila hlavu a pospává, další tabletu onsior mám na večer po 24 hodinách.

A ještě teda písněte, kdy PŘESNĚ kočka podstoupila kastraci.

20.4.2019 04:41
fikovnice

XXX.XXX.135.131

kudlankaj napsal(a):
Děkuji za odpověď, ano, žere a pije ovšem strašně maličko, taky vyměšuje,ovšem stolice minimálně s ohledem na minimum žrádla.Tou letargií, myslím to, že nemá o nic zájem zvedne hlavu, max.otočí a zase si lehne, myslím jestli to není psychika, nic jiného mě nenapadá, teď vletěla do místnosti moucha tak na ni reagovala a snad se chystala i pronásledování, ale zase položila hlavu a pospává, další tabletu onsior mám na večer po 24 hodinách.

A ještě jedna reakce: bez jídla nějakou "chvíli" kočka vydrží, ale pít musí, obzvlášť, pokud má horečku. Univerzální rada - koupit Glukopur, rozpustit jej ve vodě a dát kočce; když nebude chtít, tak po malých množstvích vpravit stříkačkou do tlamy (dodáte tzv. rychlý cukr = energii, kterou teď kočka potřebuje).

20.4.2019 07:57
kudlankaj

XXX.XXX.57.249

Dobrý den, tak k mé velké radosti včera dopoledne po studených obkladech teplota klesla a kočička začala pomalu žrát a pít, sice donucovací metodou ale potom už 2x sama Dnes ráno se sama nažrala, tak už jí mám zpět a doufám, že to tak zůstane. Díky za rady a přeji krásný den Jarka

20.4.2019 07:58
kudlankaj

XXX.XXX.57.249

Kastraci podstoupila 15. 4.

Markyzchludi

12.6.2019 23:09
Markyzchludi

XXX.XXX.85.112

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kočička je 14 dnů po kastraci, stehy vytažené. Ale zdá se mi, že v jednom místě, jakoby ještě kousek nitě čouhal. Samozřejmě nenechá se, abych to nějak dýl prohlížela. Může to způsobit problém nebo si s tím tělo prostě poradí samo???
Děkuji.

13.6.2019 08:37
Janaaa

XXX.XXX.1.194

No,to už je dost dlouho,nechala bych na veterináři,ať jí to vytáhne a pro jistotu prohlédne.

LiliTečka

29.8.2019 21:09
LiliTečka

XXX.XXX.21.194

Dobrý den,
dnes byly moje kočky na kastraci. Vezla jsem je tam v 9 ráno a vyzvedla si je ve 4 odpoledne. Bylo mi řečeno nejdřív v 6 nabídnout vodu, pak i trochu kapsičky s vodou. Trochu mě trápí že se obě ještě pořád potácí a nedrží rovnováhu, pak si lehnou a koukají do blba, pasou koníčky, nechtějí pít a na jídlo chuť měly ale nesežraly nic. Hlavně ten jejich otupělý výraz a pootevřená tlamička mě děsí. Asi se dalo čekat když to není ani 24 hodin od operace, ale potřebovala bych uklidnit nebo naopak vysvětlit jestli je to stále v normě.

29.8.2019 21:33
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

První kočka před 10lety naprosto v pohodě, tahle - stejně jako ty vaše. Ten stav byl skoro dva dny, kdy se sice nepotácela, ale pořád byla dost mimo. Nevím, jestli teď není nějaká silnější anestezie? V tomto stavu jim ani jídlo nenabízejte, jen vodu.

LiliTečka

30.8.2019 10:55
LiliTečka

XXX.XXX.44.41

Děkuji. Počkala jsem do rána a jsou lepší. Ta dezorientace tam je, ale už mě poznávají, mňoukají a trochu kapsičky sežraly, tak klepu na dřevo, že jsou snad z nejhoršího venku...

2.9.2019 14:14
Janaaa

XXX.XXX.1.194

To buďte v klidu,kdyby jste viděla co dělala moje kočka po narkoze:-)Museli si jí tam nechat do druhého dne s límcem,protože prý po narkoze neskutečně vyváděla a když jsem si jí přivezla domů,lítala s tím límcem jak šílená po bytě ,narážela do zdí,myslela jsem ,že dobrovolně spáchá sebevraždu...¨
Sundala jsem jí ten límec a hned byla v klidu.Ta moje malá šelma nesnese nic na sobě,jinak takhle vyvádí...vrčela i na mě,fakt jsem se jí bála.No,má to v genech Ocicatka

ANDY1701

15.1.2020 16:00
ANDY1701

XXX.XXX.242.43

Dobrý den dnes jsme byli kastrovat naší kočku.Musí nosit ochranný límec ale nevím jak s tím límcem bude jíst a pít a taky spát?Prosím o rady děkuji.

15.1.2020 16:24
rapotacka11

XXX.XXX.212.158

ANDY1701 napsal(a):
Dobrý den dnes jsme byli kastrovat naší kočku.Musí nosit ochranný límec ale nevím jak s tím límcem bude jíst a pít a taky spát?Prosím o rady děkuji.

https://www.ifauna.cz/kocky/diskuse/detail/3633688/kastrace-kocky-bojim-se-ji?from-list=1#a3633923

Límec je asi nejprimitivnější pomůcka.

16.1.2020 09:26
Janaaa

XXX.XXX.1.194

Sundejte jí ten límec a ať hlavně pije.

Otázka

5.8.2020 19:08
Otázka

XXX.XXX.237.56

Dobrý den, mám kočičku čerstvě po kastraci a má na těle obleček z obvazu. Jak dlouho jí ho mám nechat, kdy to můžu sundat? Děkuji za odpověď.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.8.2020 19:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Otázka napsal(a):
Dobrý den, mám kočičku čerstvě po kastraci a má na těle obleček z obvazu. Jak dlouho jí ho mám nechat, kdy to můžu sundat? Děkuji za odpověď.

Já bych ho nechala co nejdéle. Ideálně až do vytažení stehů. Ale kočka bude mít asi jiný názor.

Otázka

5.8.2020 20:25
Otázka

XXX.XXX.237.56

My jsme od 12 hod doma a zatím jen leží, na nohách se neudrží. O stehách paní veterinářka nic neříkala, tak jsem myslela, že má kočička nějaké samovstřebávací. Tak to abych tam reáno zavolala a ještě jednou se zeptala na podrobnosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.8.2020 20:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Otázka napsal(a):
My jsme od 12 hod doma a zatím jen leží, na nohách se neudrží. O stehách paní veterinářka nic neříkala, tak jsem myslela, že má kočička nějaké samovstřebávací. Tak to abych tam reáno zavolala a ještě jednou se zeptala na podrobnosti.

To se zeptejte. Vstřebávací stehy se dávají hlavně "divokým" kočkám, které se napodruhé už těžko lapí. Ale třeba je používá i vaše veterinářka.

Otázka

5.8.2020 21:03
Otázka

XXX.XXX.237.56

Moc děkuji za informaci, ráno tam zavolám. Já se klepala víc než ta moje kočina, na nic jsem se nezeptala, tak abych nic nezanedbala. Děkuji.

14.10.2020 00:57
Lolo34

XXX.XXX.38.26

Zdravím, mám kočičku po kastraci cca 24 hodin. Je velice agresivní nedá se chytit, bojím se aby si něco neudělala jak všude chodí. Dneska i spadla jak spala. Je šílené unavená jde to na ní vidět, ale má strach usnout mi přijde. Zlepší se to nějak.?? Jsem z toho úplně na nervy. Objednala jsem uklidňující sprej myslíte, že to pomůže a ona si konečně odpočine a vyspi? Jen doufám, že taková nezůstane. Byla velice mazlivá a společenská a teď jen syči a je taková mimo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.10.2020 07:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lolo34 napsal(a):
Zdravím, mám kočičku po kastraci cca 24 hodin. Je velice agresivní nedá se chytit, bojím se aby si něco neudělala jak všude chodí. Dneska i spadla jak spala. Je šílené unavená jde to na ní vidět, ale má strach usnout mi přijde. Zlepší se to nějak.?? Jsem z toho úplně na nervy. Objednala jsem uklidňující sprej myslíte, že to pomůže a ona si konečně odpočine a vyspi? Jen doufám, že taková nezůstane. Byla velice mazlivá a společenská a teď jen syči a je taková mimo.

Spadla jak spala? Odkud? Že syčí je normální, je bolavá a některé kočky to holt snášejí hůř.

14.10.2020 09:38
Lolo34

XXX.XXX.38.26

Za dveřmi z koupelny mám malou skříňku. Jak na ni seděla asi se uklidnila na vše zapomněla usla tvrdé, protože je už ko a vzalo ji to na jeden bok. Otřelala se a běžela si obýváku. Tak jsi pak dala i záchod a zavřela dveře. Možná když nebude o mě vědět se uklidní. Je mi jasné, že to vypadá že jsem nějaká špatná panička, ale já kdybych mohla tak ji pomůžu ale jak.

14.10.2020 10:40
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Když přivezu kočku z kastrace je mimo, nechám ji v přepravce, aby si neublížila. Po tom, co vidím, že je trochu rozebraná jí přepravku otevřu, ale bedlivě hlídám, aby nikam neskákala, nevylézala. Pokud má tendence dám ji tam, kde nemůže nikam vylézt ani vyskočit, třeba do chodby. Nechat kočku těsně po kastraci někde špárat, je fakt dost nebezpečné. Potrhá si stehy!

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.10.2020 12:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Když přivezu kočku z kastrace je mimo, nechám ji v přepravce, aby si neublížila. Po tom, co vidím, že je trochu rozebraná jí přepravku otevřu, ale bedlivě hlídám, aby nikam neskákala, nevylézala. Pokud má tendence dám ji tam, kde nemůže nikam vylézt ani vyskočit, třeba do chodby. Nechat kočku těsně po kastraci někde špárat, je fakt dost nebezpečné. Potrhá si stehy!

Přesně tak!

14.10.2020 13:13
Lolo34

XXX.XXX.38.26

Já mám malý byt někde to tak lehce. Já bych jí hlídala ale ona mě k sobě nepustí. Teď jsem tam sní chvíli byla a už začala vrčet. Když mě k sobě nepustí, ji můžu hlídat jen z povzdáli.. Teď už není tak vyděšená jak včera, ale stále ke mně nejde.

14.10.2020 13:42
Bobča

XXX.XXX.87.249

Já myslím,že ji to přejde....teď má bolest,je na vás naštvaná,že jste to "způsobila"vy... Tak se nechce mazlit...Hlídejte zpovzdálí,a kdyby chtěla divočit,tak zakročte,aby si neublížila...Nevnucujte se jí,ona přijde sama...Je to kočka má svou hlavu

14.10.2020 14:01
Lolo34

XXX.XXX.226.149

To mi říkají všichni, že přijde sama, že se to vše dá do normálu. Ale kdy? Doufám, že to tak bude. Dneska jsem byla jen nakoupit a tak hned mňoukala u dveří kdo to přišel, ale jak mě viděla tak žádná radost. Jo kočky jsou tvrdohlavy. Snad se uklidní a bude zase tak jak předtím.

14.10.2020 14:13
Bobča

XXX.XXX.87.249

viidíte je naštvaná ..Vydržte!!!..Je to jak předpokládám druhý den a něco...je to čerstvé...Zkuste si pak třeba vedle ní(nebo kousek od ní) lehnout..zádama a klidným hlasem k ní mluvit,oslovovat jí a prostě jak jste zvyklá s ní mluvit,když se mazlíte...ale nedotýkejte se jí...dokud vrčí,hm...kočky rozumí..Max mi vždycky přišel pak před počítač a sápal se mi na prsa...ale ona nemůže skákat,tak bych to zkusila takhle...jakoby nic..Za zkoušku nic nedáte .

14.10.2020 14:24
Lolo34

XXX.XXX.226.149

Je v obýváku zaviram dveře aby nešla někde jinde. Tak tam na ni vždy kouknu chvíli na ni mluvím a pak jdu pryč když vidím že se jí to nelíbí. Je to čerstvé. Byla na tom v pondělí večer a včera měla kontrolu a to jí taky asi vyděsilo. Ona je dost temperamentní kočka t, ale šíleně společenská a mazlivá. Ale teď se asi překročili její hranice tak snad ustoupí.

15.10.2020 08:00
Lolo34

XXX.XXX.38.26

Dobré ráno, tak kočička už je v klidu a zase jsme kámošky 🙂😀. Děkuji moc za rady 🙂

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2020 08:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lolo34 napsal(a):
Dobré ráno, tak kočička už je v klidu a zase jsme kámošky 🙂😀. Děkuji moc za rady 🙂

Paráda!

15.10.2020 14:05
Lolo34

XXX.XXX.248.44

Je to super. Už se i mazlila. Pak ještě jednou na mě zavrčela, ale hned zase klid přišla ke mně a očichala si mě a byli jsme zase v pohodě. Asi zapomněla. Nejaky dozvuk.

15.10.2020 15:12
Bobča

XXX.XXX.87.249

tak to je super!! dobře to dopadlo

15.10.2020 16:49
Lolo34

XXX.XXX.248.44

Tak snad už to bude jen lepší a lepší. Ale ty nervy, no hrozně

trpytka09

10.12.2020 08:24
trpytka09

XXX.XXX.203.198

ahoj moje kočka blinká po kastraci

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.12.2020 08:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

trpytka09 napsal(a):
ahoj moje kočka blinká po kastraci

Někteří lidi po narkóze taky.

Cici

18.12.2020 22:07
Cici

XXX.XXX.209.83

Dobrý den, prosim rsdu. Mame kotatka narozene 31.7. Je mozne aby sly 6.1. Na kastraci? Neni to brzy? Zvladaji to kocicky male lepe? Muzu to kocickam nejak ulehcit? Moc dekuji

19.12.2020 07:38
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Já jsem měla britky s PP na baráku, ale byly venku. Kočička mi přišla v těch měsících pořád malé koťátko...a najednou měla pupek. Pokud máte kočky venkovní, tak vám klidně v těch měsících zabřeznou. Je to brzy, ale bohužel to jinak nejde. A tedy kastraci snášela mnohem líp a bez komplikací než kočena po ní, která se kastrovala o něco později.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2020 08:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cici napsal(a):
Dobrý den, prosim rsdu. Mame kotatka narozene 31.7. Je mozne aby sly 6.1. Na kastraci? Neni to brzy? Zvladaji to kocicky male lepe? Muzu to kocickam nejak ulehcit? Moc dekuji

Pokud jsou v dobré kondici a myslíte kočky jako samice, ano, můžete kastrovat. Ulehčit - dobře krmit a odčervovat (jsou-li venkovní).

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2020 10:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

bych teda ještě chvilku počkala, začátkem ledna bude mít teprve 5 měsíců (pokud se tedy nezačne mrouskat)

jinak to zotavování po kastraci bych nespojovala s věkem (tedy rozdíly v řádu měsíců), ale jako individuální záležitost toho kterého organismu

Kocicina

19.12.2020 15:16
Kocicina

XXX.XXX.96.22

Dobrý den
Mohla bych se také zeptat?
Já mám 2 kočičky narozené 3.6. Je u nich vhodná kastrace 5.1. ?

Kastrace se celkem bojím 😶. Je něco čeho bych se měla opravdu bát? Přijde mi že kočičky jsou v dobré kondici, ale jedna je taková hubenější (trpí na průjmy).
Větší váží 2,7 kg a ta hubenější 1,9 kg.

Jsou venku i doma.
Děkuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2020 15:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
bych teda ještě chvilku počkala, začátkem ledna bude mít teprve 5 měsíců (pokud se tedy nezačne mrouskat)

jinak to zotavování po kastraci bych nespojovala s věkem (tedy rozdíly v řádu měsíců), ale jako individuální záležitost toho kterého organismu

No právě, pokud se nezačne mrouskat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2020 15:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kocicina napsal(a):
Dobrý den
Mohla bych se také zeptat?
Já mám 2 kočičky narozené 3.6. Je u nich vhodná kastrace 5.1. ?

Kastrace se celkem bojím 😶. Je něco čeho bych se měla opravdu bát? Přijde mi že kočičky jsou v dobré kondici, ale jedna je taková hubenější (trpí na průjmy).
Větší váží 2,7 kg a ta hubenější 1,9 kg.

Jsou venku i doma.
Děkuji

Věkově v pohodě. Chtělo by zjistit, proč hubenější trpí na průjmy.

Kocicina

19.12.2020 15:58
Kocicina

XXX.XXX.96.22

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Věkově v pohodě. Chtělo by zjistit, proč hubenější trpí na průjmy.

Byly jsme u veterinářky a ta dala jen probiotika..

19.12.2020 21:44
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No právě, pokud se nezačne mrouskat.

Když jsem se chystala kastrovat Gucci, taky jsem odkládala, jak se dalo, ale Bodlinka mi psala, že mrouskání začíná většinou v závislosti na počasí od konce ledna. Takže nečekat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2020 07:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kocicina napsal(a):
Byly jsme u veterinářky a ta dala jen probiotika..

Nic proti, ale proběhlo vyšetření trusu?

Television

28.12.2020 22:21
Television

XXX.XXX.103.9

Dobrý den,
můžu se zeptat prosím...
Máme kotě Mainské mývalí, teď je jí 8 měsíců a nechali jsme ji vykastrovat. Ranku ma na boku, a vše zvládla celkem v pohodě... Trochu mě trápí ze ještě trochu kulhá na zadní nohu na té straně kde ma ránu(teď je to týden po operaci) ...
A pak ještě její chování, že víceméně jen spí... Žere normálně, ale přijde mi i taková smutná, ale komunikace probíhá (mnoukani a typické vrnění pro mainku)
Můžu pro ní něco víc udělat..? Nebo je to u některých případů takto normální.
Děkuji za odpovědi

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.12.2020 22:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Television napsal(a):
Dobrý den,
můžu se zeptat prosím...
Máme kotě Mainské mývalí, teď je jí 8 měsíců a nechali jsme ji vykastrovat. Ranku ma na boku, a vše zvládla celkem v pohodě... Trochu mě trápí ze ještě trochu kulhá na zadní nohu na té straně kde ma ránu(teď je to týden po operaci) ...
A pak ještě její chování, že víceméně jen spí... Žere normálně, ale přijde mi i taková smutná, ale komunikace probíhá (mnoukani a typické vrnění pro mainku)
Můžu pro ní něco víc udělat..? Nebo je to u některých případů takto normální.
Děkuji za odpovědi

Každý snáší narkózu a operační zákrok jinak. Pokud žere, pije, vyměšuje a není vyloženě apatická - což podle vašeho popisu není - je vše v pořádku.

Hanka123456789

18.4.2021 21:48
Hanka123456789

XXX.XXX.68.231

Dobrý den,
mám dotaz, jestli by zkušenější neporadili.
Mám kočku a kocoura a oba byli minulé úterý na kastraci. Kocour v pohodě hned, kočička do pátka hodně unavená, bez zájmu, ale dnes v neděli už se chová ve všem naprosto normálně. Dostala obleček, ale byla z nějak hodně nešťastná, tak jsme jej sundali a snažili se hlídat. Ránu se nevykusovala, měla tendence si lízat její okolí, ránu snad vůbec. A ranka vypadá v pořádku, není zarudlá, zduřelá, nemokvá, jen jako sešitá kúže nic víc.
A teď k dotazu - koťata jsou zvyklá se v rámci hry prát a kocour na kočičku dnes už docela doráží, pošťuchuje. Jak dlouho se mám snažit držet je od sebe, aby kočičce kocour nemohl stehy poškodit? Ono je to složité. Když jsou spolu, tak se semtam perou, ale když je oddělíme, tak okamžitě oba pláčou u dvěří, že nemůžou být s tím druhým, tak abychom jim to zbytečě neprotahovali..
Díky! (Tohle vlákno mi v posledních dnech moc pomohlo. Děkuju všem!)

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.4.2021 16:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hanka123456789 napsal(a):
Dobrý den,
mám dotaz, jestli by zkušenější neporadili.
Mám kočku a kocoura a oba byli minulé úterý na kastraci. Kocour v pohodě hned, kočička do pátka hodně unavená, bez zájmu, ale dnes v neděli už se chová ve všem naprosto normálně. Dostala obleček, ale byla z nějak hodně nešťastná, tak jsme jej sundali a snažili se hlídat. Ránu se nevykusovala, měla tendence si lízat její okolí, ránu snad vůbec. A ranka vypadá v pořádku, není zarudlá, zduřelá, nemokvá, jen jako sešitá kúže nic víc.
A teď k dotazu - koťata jsou zvyklá se v rámci hry prát a kocour na kočičku dnes už docela doráží, pošťuchuje. Jak dlouho se mám snažit držet je od sebe, aby kočičce kocour nemohl stehy poškodit? Ono je to složité. Když jsou spolu, tak se semtam perou, ale když je oddělíme, tak okamžitě oba pláčou u dvěří, že nemůžou být s tím druhým, tak abychom jim to zbytečě neprotahovali..
Díky! (Tohle vlákno mi v posledních dnech moc pomohlo. Děkuju všem!)

Mělo by to být v pohodě. Nejkritičtější je ten první týden.

LexiRenca

30.5.2021 23:50
LexiRenca

XXX.XXX.251.51

Dobrý den, mám kočičku, která byla 26.5. kastrovaná 2.6.jdeme na vytažení stehů.
Je to 5ty den a mám obavy. Kočička sama nechodí na záchod. Když jí před něj postavím, jen ho sleduje. Když jí dám dovnitř, tak se vyčůrá/vykadí. Sama od sebe však na WC nejde. Močí na jiných místech, přijde mi,že je zmatená. Apatická. Dřív viděla mouchu a běžela za ní. Teď nezvedne ani hlavu. Kam jí dám, tam zůstane. Sedne si, sklopí hlavu. Má stále košilku. Třeba to bude tím. Pořád je u mě a mnouci, vyžaduje kontakt a ležet na mě. Před kastrací nic neznačkovala,nikam necurala, nic nenicila,byla moc hodná a hravá. Po kastraci, totální změna. Bez energie, nevyskoci na postel, smutná, nechodí sama na WC. Málo pije. Jídlo Baští ve velkém, ale pití do ní dostat je těžké. Nevíte čím to je? Co dělat, aby na WC chodila sama a jinam nemočila? Díky, RP./Lexi

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2021 08:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

LexiRenca napsal(a):
Dobrý den, mám kočičku, která byla 26.5. kastrovaná 2.6.jdeme na vytažení stehů.
Je to 5ty den a mám obavy. Kočička sama nechodí na záchod. Když jí před něj postavím, jen ho sleduje. Když jí dám dovnitř, tak se vyčůrá/vykadí. Sama od sebe však na WC nejde. Močí na jiných místech, přijde mi,že je zmatená. Apatická. Dřív viděla mouchu a běžela za ní. Teď nezvedne ani hlavu. Kam jí dám, tam zůstane. Sedne si, sklopí hlavu. Má stále košilku. Třeba to bude tím. Pořád je u mě a mnouci, vyžaduje kontakt a ležet na mě. Před kastrací nic neznačkovala,nikam necurala, nic nenicila,byla moc hodná a hravá. Po kastraci, totální změna. Bez energie, nevyskoci na postel, smutná, nechodí sama na WC. Málo pije. Jídlo Baští ve velkém, ale pití do ní dostat je těžké. Nevíte čím to je? Co dělat, aby na WC chodila sama a jinam nemočila? Díky, RP./Lexi

Očividně je bolavá. Zkonzultujte na veterině, až půjdete vytáhnou stehy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2021 08:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

nebo/a vadí ta košilka (mimochodem, ani jedna z mých koček ji po kastraci neměla a bez problémů)

Kikisek0058

9.9.2021 02:43
Kikisek0058

XXX.XXX.33.222

fikovnice napsal(a):
Hmm, já spíš nechápu, proč je čičina "strašně vychrtlá", jak píšete. Přece dva dny hladovění neudělají z normálně živené kočky vychrtlinu. Škoda, že jste se pak už neozvala...

Milá fikovnice moje kočka ačkoliv žere jak prokopla je taky hubená jak spageta.. Vet ji včera před operací prohlížel a je naprosto v pořádku je rozená 24.4.2020 a má pouhých 2,6kg... Prostě hold každá kočka nemůže bejt vyzrana jak sud...

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík